jinxy Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Salut! Am dat un search dupa counterlean pe forum si...nimic. Voi cum intelegeti conceptul? Context: vin din lumea SS, cu genunchi pe jos. De curand am trecut pe Adv si citesc despre counterlean. Inainte nici nu concepeam sa ma inclin invers in curba...mi se pare contraintuitiv dpdv aderenta, dar inteleg ca de fapt aderenta e mai buna asa. Normal, la viteza mica si curbe stranse cred ca toata lumea o face instinctiv, pe drum in schimb pare putin off. Ca sa rezum, ce am inteles eu: counterlean da aderenta mai buna, cauciucul e mai sticky pe margine, iar greutatea se muta peste contact patch. Partea cu sticky o inteleg, partea cu greutatea nu o inteleg. Practic, counterlean e preferat pana se "termina" cauciucul/atinge scarita/etc si daca e nevoie de mai multa inclinare, ajutat motorul cu lean in. Dubios... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Dpmdv se face la viteze mici, cum ai spus. In rest e goanga, pe asfalt la viteze normale de rulare (nu mai zic mers sportiv) ideea e sa muti corpul in asa fel incat mobra sa stea cat mai dreapta, nu cat mai inclinata. Indiferent de mobra. Dar pe asfalt. *Ma bucura ca reapar useri vechi pe forum. E de bine. 1 oră în urmă, jinxy a spus: Practic, counterlean e preferat pana se "termina" cauciucul/atinge scarita/etc si daca e nevoie de mai multa inclinare, ajutat motorul cu lean in. In momentul ala, (se termina cauciucul, atinge scarita) nu vad cum se mai poate face tranzitia catre lean in. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Martie 23, 2022 Autor Share Postat Martie 23, 2022 1 oră în urmă, patrick1 a spus: Nici acum? Mi-ai pus niste poze. La poze m-am uitat si eu Nu sunt expert in fizica, dar ma gandesc ca pentru a lua o curba cu un ansamblu de greutate X (rider si utilaj) cu viteza Y trebuie sa combati cam aceiasi forta centrifuga, pe care cel mai eficient o combati mutand centrul de greutate in interiorul curbei. Cum utilajul se poate inclina only so much, restul e facut de rider care se inclina extra. Cu alte cuvinte daca viteza e mare, nu ai de ales, trebuie sa te inclini, altfel nu iei curba. Daca viteza e mica, mai conteaza? Acum 19 minute, TETEA. a spus: *Ma bucura ca reapar useri vechi pe forum. E de bine. In momentul ala, (se termina cauciucul, atinge scarita) nu vad cum se mai poate face tranzitia catre lean in. *Au crescut copiii Da, nu in momentul ala, m-am exprimat prost, cumva anticipat in functie de curba si viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 La manevre și viteza mica - counter lean La viteza de drum - poziție neutra Pe circuit - genunchele pe jos Pe strada nu-și prea are sensul varianta 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Din experienta am rams cu impresia ca stilul asta zis "de supermoto" e bun pentru mobre pana-n 180 de kile la gol si la viteze si inclinari relativ mici si ajuta la schimbarea rapida acentrului de greutate si a directiei de inclinare. Am fost acum vreun an pe circuit la Tg. Secuiesc cu KLE-ul si am testat toate variantele de a vira, contra, in acelasi grad cu mobra sau mai mult decat ea. Cu cat luam virajele cu viteza mai mare si trebuia sa inclin mai mult cu atat mai neplacut im8 era sa ma inclin invers decat mobra. Dar pe coclauri cu macadm virajat unde vitezele sunt mai mic si gradul de inclinare mult mai mic imi vine foarte firesc sa o ard supermoto. Dar atentie, ca sa faci asta la modul folositor trebuie sa schimbi si pozitia currului in sa, a trunchiului si bratelor raportat la centrul de greutate al mobrei. Adica nu stai la fel, doar ca te inclini contra curbei, ca poti sa zbori in padure intamt. Acum 6 minute, SenorPink a spus: La manevre și viteza mica - counter lean La viteza de drum - poziție neutra Pe circuit - genunchele pe jos Pe strada nu-și prea are sensul varianta 3 Corect, daca drumul e asfaltat. Si mai e o varianta: pe curbe asfaltate poti sa scoti doar trunchiul inspre interiorul curbei, lasand currrul la locul lui pe mijlocul seii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Acum 3 minute, Speedy.K a spus: Corect, daca drumul e asfaltat. Si mai e o varianta: pe curbe asfaltate poti sa scoti doar trunchiul inspre interiorul curbei, lasand currrul la locul lui pe mijlocul seii. Da si asa, dar as pune-o la un fel de pozitie neutra. A fost "debate-ul" ast si pe youtube si a plecat de la un video al lui FortNine dupa care i-au raspuns tot prin video-uri Moto Jiujitsu, McRider si Jerry Palladino. Concluzia dupa toate video-urile astea am pus-o mai sus in cele 3 variante. O sa caut si video-urle sa le pun frumos aici pentru a va delecta 1. Fort Nine 2. MotoJitsu 3. McRider 4. Jerry Palladino 5. Tot de la Jerrylina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Ideea e alta. Să folosești tehnica asta pentru curbe strânse, gen serpentine. Sau manevre tehnice la mers încet/off-road. N-ai de ce să te apleci lângă mobră, că nu-s forțe centrifuge mari. Trebuie să stai lumânare și să înclini mobra cât poți, ca să iei curba cât mai în scurt. E bună pe la mersul printre mașini la semafor, pentru început. N-are nicio treabă cu aderența și alte filosofii... Aici e explicat foarte bine de ce trebuie să înclini foarte mult motocicleta și tu să rămâi drept, câștigi niște centimetri la manevrele în scurt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Corect, acum imi dau seama ca si prin oras folosesc manevra mult. EU am invatat cam dupa ureche motociclismul, pe vremea aia se facea #oala pe IJ, nu prea stiam de tutoriale de pe net. Abia mai tarziu citind si vazand diverse mi-am dat seama ce fac de fapt calare. Eu de-aia nu prea ma bag in discutii de tehnica a pilotajului pe forum, nu prea le stiu teoretic si pe unele s-ar putea sa le fac chiar gresit. Desi probabil ca eram prin decor demult daca greseam chestii importante. Asa ca rog incepatorii sa nu se ia neaparat dupa ce spun eu, sunt altii mai scoliti cu adevarat care pot explica lucrurile mai exact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 De poziția capului nu zice nimeni nimic? Eu prefer să țin capul la verticală indiferent de lean, altfel nu reușesc să văd corect trasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 23, 2022 Share Postat Martie 23, 2022 Acum 32 minute, Penetru a spus: Eu prefer să țin capul la verticală indiferent de lean, altfel nu reușesc să văd corect trasa. E nevoie de exercitiu. Urechea interna trebuie sa se obisnuiasca. Bine ca nu te-ai facut pilot de avion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 24, 2022 Share Postat Martie 24, 2022 Acum 8 ore, patrick1 a spus: Piloții sunt selectați ... nu prea poți exersa /obișnui un șorecar pe funcție de câine de vânătoare. Asta au încercat comuniștii (la noi) însă le-a căzut sistemul Alții au nostalgii pe tema asta. Pai vezi ca sorecarul chiar a fost caine de vanatoare. La bursuc, la vulpi, la iepuri. La vizuina, 8n general. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 24, 2022 Share Postat Martie 24, 2022 1 oră în urmă, Speedy.K a spus: Pai vezi ca sorecarul chiar a fost caine de vanatoare Și nici nu se înclină la viraje! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Martie 24, 2022 Share Postat Martie 24, 2022 Acum 23 ore, patrick1 a spus: Piloții sunt selectați ... nu prea poți exersa /obișnui un șorecar pe funcție de câine de vânătoare. Asta au încercat comuniștii (la noi) însă le-a căzut sistemul Alții au nostalgii pe tema asta. Nope. Mi-a luat luni de zile in care mergeam impleticit de la ameteala dupa fiecare zbor cu termice puternice, instructorii mi-au zis ca se intampla cam cu 3/4 din piloti. Dupa anul in care am luat licenta nu mai aveam nimic indiferent de starea vremii, chiar trebuia sa am grija sa nu ii fac pe altii sa vomite, inclusiv unii instructori (am invatat sa ma dau huta, pica avionul de sub tine si scrii instantaneu meniul pe cockpit). Mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu aproape zero g, dar e o chestie pe care oamenii normali la cap nu o fac - am verificat pe inregistratorul de bord, nimeni nu avea sub 0.9g in afara de mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 25, 2022 Share Postat Martie 25, 2022 Cu siguranta functioneaza pentru situatii normale, si mai ales la viteze mici, unde este chiar preferat counter-leanul. Insa un principiu fundamental este acela de a mentine mobra cat mai vertical posibil, in eventualitatea in care intalnesti o pata de ulei sau de nisip. unde este casca pilotului, e prea putin relevant. La scenariile de mers normal (legal) nu e nimic gresit sa pastrezi o pozitie neutra. Iar la viteze mari, prefer inclinari cat mai mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s_cristi Postat Martie 25, 2022 Share Postat Martie 25, 2022 mai sunt si alte variante in afara de astea 3 :))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s_cristi Postat Martie 25, 2022 Share Postat Martie 25, 2022 da, celelate 2 sunt mai mult pe contrasens Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 25, 2022 Share Postat Martie 25, 2022 Pai... ce s-a zis mai sus: Are aplicabilitate la viteze mici. Doar la viteze mici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 25, 2022 Share Postat Martie 25, 2022 Acum 11 ore, TETEA. a spus: la viteze mari, prefer inclinari cat mai mici. => viteză mare doar în linie dreaptă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 26, 2022 Share Postat Martie 26, 2022 Acum 8 ore, ENEOS a spus: => viteză mare doar în linie dreaptă! Da Altceva nelamuriri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Martie 26, 2022 Share Postat Martie 26, 2022 Acum 20 ore, s_cristi a spus: mai sunt si alte variante in afara de astea 3 :))) Asta e la vale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.