Jump to content

Dual Sport pentru oras


Recommended Posts

Salut!

Sunt curios daca merita o motocicleta dual sport pentru oras sau nu. As dori argumente pro si contra. Recent tind sa imi placa motocicletele astea la aspect si cred ca pot fi si practice pentru ce as dori. Minus partea cu deplasarea pe autostrada sau pe alte drumuri lungi la viteze de 110-130 kmh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Folosesc ocazional una, e mai buna decat Fazerul meu din vreo cateva puncte de vedere:

- caldura. Incalzeste si asta, dar mai putin

- agilitatea. Nu accelereaza ca Fazerul, dar ma strecor ceva mai usor (unghi de bracare mai mare) si pot sa o iau lejer si pe offroad pe scurtaturi

- consumul la jumatate

- suspensia mai buna prin gropi, guri de canal denivelate sau linii de tramvai

La drumuri lungi, depinde de motocicleta. Tocmai am facut azi 6 ore cu bucati de 110 km/h, fara probleme. Merge si 120, dar mai mult nu cred. 

 

Pentru mine e ok de oras.

Link to comment
Share on other sites

merita insa un scuter e la fel de ingust  si are multe chestii in plus:cutii mari,echipamentul tau mai relaxat,nu da caldura la glezne

am pe ambele iar pentru oras alegerea este clara

singurul punct forte la dualsport este confortul la gropi sau usurinta de a sari borduri trotuare desi asta ne duce putin in afara legii

iar daca il incarci cu cutii se cam duce si aspectul...

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, mihai c said:

merita insa un scuter e la fel de ingust  si are multe chestii in plus:cutii mari,echipamentul tau mai relaxat,nu da caldura la glezne

am pe ambele iar pentru oras alegerea este clara

singurul punct forte la dualsport este confortul la gropi sau usurinta de a sari borduri trotuare desi asta ne duce putin in afara legii

iar daca il incarci cu cutii se cam duce si aspectul...

 

15 minutes ago, AdrianB1 said:

Folosesc ocazional una, e mai buna decat Fazerul meu din vreo cateva puncte de vedere:

- caldura. Incalzeste si asta, dar mai putin

- agilitatea. Nu accelereaza ca Fazerul, dar ma strecor ceva mai usor (unghi de bracare mai mare) si pot sa o iau lejer si pe offroad pe scurtaturi

- consumul la jumatate

- suspensia mai buna prin gropi, guri de canal denivelate sau linii de tramvai

La drumuri lungi, depinde de motocicleta. Tocmai am facut azi 6 ore cu bucati de 110 km/h, fara probleme. Merge si 120, dar mai mult nu cred. 

 

Pentru mine e ok de oras.

Mie imi place modelul de dual sport/ enduro cu verde inchis-negru ca cele din armata americana. Motocicleta slim si puternica. Genul meu de cursa ar fi pe drum off-road, dar o iau si pentru Bucuresti si sa ma plimb prin RO. Poate, cand voi avea bani sa iau adventure sau touring ceva.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Sterdragos310 a spus:

 

Mie imi place modelul de dual sport/ enduro cu verde inchis-negru ca cele din armata americana. Motocicleta slim si puternica. 

Ești genul ramboid? 

În iunie îți plăceau cruiser-ele... 

Link to comment
Share on other sites

Merita, clar. 

Minus ce ar fi e ca nu ai spatiul de depozitare ce il are un scuter. Dar diametrul rotii si suspensile mai bune la un dual sport compenseaza. Acum depinde si de cate ori ai merge cu scuterul la shopping..

 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Sterdragos310 said:

As dori argumente pro si contra.

Pro:

- roti mari

- suspensie superioara

- vizibilitate mai buna datorita pozitiei mai inalte pe motor

- mai buna decat un scuter prin traficul "static"

Contra:

- confort spre zero din cauza seii

- lipsa spatiu depozitare daca vrei sa te duci la cumparaturi pe doua roti

- predispusa la trante din cauza anvelopelor inguste daca te mananca in cwr si mergi de-a lungul liniilor de tramvai

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, The Flying Dutchman a spus:

Pro:

- roti mari

- suspensie superioara

- vizibilitate mai buna datorita pozitiei mai inalte pe motor

- mai buna decat un scuter prin traficul "static"

Contra:

- confort spre zero din cauza seii

- lipsa spatiu depozitare daca vrei sa te duci la cumparaturi pe doua roti

- predispusa la trante din cauza anvelopelor inguste daca te mananca in cwr si mergi de-a lungul liniilor de tramvai

ambreiaj …. schimbator viteze..:.

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 ore, Sterdragos310 a spus:

 

Mie imi place modelul de dual sport/ enduro cu verde inchis-negru ca cele din armata americana. Motocicleta slim si puternica.

 

cred ca te referi la KLR650

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
44 minutes ago, Cavaleru said:

 

cred ca te referi la KLR650

Direct la tinta

11 hours ago, ENEOS said:

Ești genul ramboid? 

În iunie îți plăceau cruiser-ele... 

Stiu, dar sunt scumpe si n-am bani de ele :)). Sunt usor influentabil pentru ca sunt incepator si vreau sa imi fac bine cu achizitia unei motociclete. Stiu ca ma tot schimb si ca pun atatea intrebari, dar imi place sa absorb cat mai multe informatii despre orice. Pe viitor o sa fiu mai selectiv si o sa postez intrebari mai putin tampite

Edited by Sterdragos310
Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Sterdragos310 a spus:

Salut!

Sunt curios daca merita o motocicleta dual sport pentru oras sau nu. As dori argumente pro si contra. Recent tind sa imi placa motocicletele astea la aspect si cred ca pot fi si practice pentru ce as dori. Minus partea cu deplasarea pe autostrada sau pe alte drumuri lungi la viteze de 110-130 kmh

Daca mergi pe ideea de motocicleta si nu scuter, DS-urile sunt cele mai indicate pentru jungla urbana. Cu conditia sa nu iei o vita de 200+ kg.  Una de 125-350 cc, este ideala. Maxim 450-600cc. Fiecare cc in plus, vine si cu greutate (eventual si inaltime) in plus si asta conteaza. Avantajele dual sportului sunt evidente: suspensie lunga, foarte utila pentru gropile si denivelarile asfaltului in mediul urban; roata de 21 pe fata este regina; motoreta inalta, cu pozitie inalta, care iti permite sa vezi foarte bine in trafic; motorete inguste si "flickable" (cu cat mai mici si mai usoare, cu atat mai bine), ceea ce le face ideale la filtrat traficul, evitat obstacole, etc; motoare relativ simple, accesibile pentru interventii si mentenanta, si in consecinta mai putin costisitoare, cand vine vorba despre asemenea operatii. Orienteaza-te spre modele fiabile, aici producatorii japonezi sunt etalonul. Totusi, cum spun si colegii, desi se pierd unele din avantajele DS-ului, cu mintea de acum, as merge si eu pe varianta unui scuter/maxiscuter usor, care vine cu avantaje indiscutabile. Colegii cu experienta pe  scutere, te pot indruma mai bine in aceasta categorie. 

Link to comment
Share on other sites

Pentru Romania, la modul general, daca nu doresti sa iti cumperi mai multe motoare, dual sporturile sunt cele mai bune motoare.

Nu exceleaza la nimic, insa poti face orice cu ele destul de bine.

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, Sterdragos310 a spus:

Direct la tinta

Stiu, dar sunt scumpe si n-am bani de ele :)) Stiu ca ma tot schimb si ca pun atatea intrebari, dar imi place sa absorb cat mai multe informatii despre orice. Casti, motoare, sisteme audio etc

Cruiserul este exact la polul opus, cand vine vorba de utilizare urbana fata de DS. Plus ca pe termen lung, te poti alege cu probleme lombare, intrucat pe multe modele pozitia nu este una foarte corecta, din punct de vedere anatomic. Cunosc cazuri... 

 

Vezi ca informatiile se gasesc gramada pe internet, la cateva click-uri distanta. Fa-ti lectiile bine, iar pe forum vino cu intrebari punctuale, la probleme punctuale. Vei avea mai mult de castigat. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, xt600 said:

Daca mergi pe ideea de motocicleta si nu scuter, DS-urile sunt cele mai indicate pentru jungla urbana. Cu conditia sa nu iei o vita de 200+ kg.  Una de 125-350 cc, este ideala. Maxim 450-600cc. Fiecare cc in plus, vine si cu greutate (eventual si inaltime) in plus si asta conteaza. Avantajele dual sportului sunt evidente: suspensie lunga, foarte utila pentru gropile si denivelarile asfaltului in mediul urban; roata de 21 pe fata este regina; motoreta inalta, cu pozitie inalta, care iti permite sa vezi foarte bine in trafic; motorete inguste si "flickable" (cu cat mai mici si mai usoare, cu atat mai bine), ceea ce le face ideale la filtrat traficul, evitat obstacole, etc; motoare relativ simple, accesibile pentru interventii si mentenanta, si in consecinta mai putin costisitoare, cand vine vorba despre asemenea operatii. Orienteaza-te spre modele fiabile, aici producatorii japonezi sunt etalonul. Totusi, cum spun si colegii, desi se pierd unele din avantajele DS-ului, cu mintea de acum, as merge si eu pe varianta unui scuter/maxiscuter usor, care vine cu avantaje indiscutabile. Colegii cu experienta pe  scutere, te pot indruma mai bine in aceasta categorie. 

Problema mea va fi plimbatul in afara oraselor... Vreau sa ma bucur de un drum pana la mare cu motocicleta, de un Transfagarasan. Cred ca o sa imi iau totusi un naked de 2000 de euro (Honda hornet, honda cb500). Desi imi place ideea unui DS

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
14 minutes ago, AdrianB1 said:

Care e problema in a face Transfagarasanul pe un dual-sport? Nu vad nici una. 

Nu stiu. Sunt incepator. Am fost doar de 2 ori in trafic cu scoala si cu scuter-ul in insule din Grecia. Cunostintele mele sunt aproape de 0 pentru ca nu am experienta. Am mai citit ca e problema la vant si ca se supraincalzeste la viteze mai mari gen 120-130kmh. Problema cred ca ar fi pe autostrada, A1,A2 🤷‍♂️. Si inca o intrebare mai am. Vantul la 120 kmh este chiar atat de nasol? Adica am mai auzit persoane sa se planga de vant dar nu inteleg de ce. Oare simt ca ii vor da jos de pe motocicleta ?

 

Edited by Sterdragos310
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, AdrianB1 said:

Nu se supraincalzeste la 120-130km/h. Vantul e deranjant pentru ca produce zgomot in casca (se rezolva cu dopuri). 

Stiu ca se rezolva cu dopuri. Ma gandeam ca oboseste corpul, cand il iei pe tot in fata

Link to comment
Share on other sites

DR650 SE '97, actual 160 kg dupa cura de ''slabire'', motocicleta de vreme calda, 0 protectie la vant, saua e o gluma proasta, dar folosita pe post de ''navetista'' se achita cu brio de sarcina. O parchezi oriunde, merge pe orice drum, consum decent, cu un topcase decent rezolvi si problema cumparaturilor.

829746309_IMG_20210403_170350164_HDR(2).thumb.jpg.6c1aebfa0482709f6385ba81cce112dc.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, DKW said:

DR650 SE '97, actual 160 kg dupa cura de ''slabire'', motocicleta de vreme calda, 0 protectie la vant, saua e o gluma proasta, dar folosita pe post de ''navetista'' se achita cu brio de sarcina. O parchezi oriunde, merge pe orice drum, consum decent, cu un topcase decent rezolvi si problema cumparaturilor.

829746309_IMG_20210403_170350164_HDR(2).thumb.jpg.6c1aebfa0482709f6385ba81cce112dc.jpg

Misto motocicleta. Cele pana in anii 2000 SH cat de greu sunt de gasit (ma refer la o motocicleta buna)? Din ce am mai citit, Suzuki V-STROM 650 se pliaza pe cerintele mele. Minus faptul ca pe off-road ma gandeam la ceva light

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Sterdragos310 said:

Misto motocicleta. Cele pana in anii 2000 SH cat de greu sunt de gasit (ma refer la o motocicleta buna)? Din ce am mai citit, Suzuki V-STROM 650 se pliaza pe cerintele mele. Minus faptul ca pe off-road ma gandeam la ceva light

Gasesti rar unul ok. VStrom-ul este cam prea baraca pentru ce stie sa faca, este bun la drum lung, acolo este in elementul lui. la utilizare zilnica prin traficul de oras DR-ul il bate din orice pozitie. Dupa 5 ani de mers predominant pe 1200 GS cel mai misto downgrade l-au reprezenat DR-ul si un G650 Sertao, DR-ul pentru simplitate si Sertao pentru confort, ambele ideale in trafic de oras si iesiri scurte-medii.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Sterdragos310 a spus:

Cred ca o sa imi iau totusi un naked de 2000 de euro (Honda hornet, honda cb500). 

Ăsta e varianta 3 deja. 

Acum 3 ore, AdrianB1 a spus:

Vantul e deranjant pentru ca produce zgomot in casca (se rezolva cu dopuri). 

Că îți întinde mâinile și pe unele moto îți depărtează genunchii (pățit pe CBF500, m-a rupt Buc-Câmpina și retur, maxim 130 km/h am fost în stare să merg și am venit cu o febră la mușchii din interiorul coapselor de numa') nu se pune, doar zgomotul? 

Acum 2 ore, Sterdragos310 a spus:

Cele pana in anii 2000 SH 

Sunt pt cei care vor să învețe mecanică, nu să meargă cu ele! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Sterdragos310 a spus:

Problema mea va fi plimbatul in afara oraselor... Vreau sa ma bucur de un drum pana la mare cu motocicleta, de un Transfagarasan. Cred ca o sa imi iau totusi un naked de 2000 de euro (Honda hornet, honda cb500). Desi imi place ideea unui DS

Marea si Transfagarasanul il faci cu ORICE motocicleta sau scuter. Am batut tara pe un XT600E, motoreta din dotare... mare, Transalpina, Oituz, Praid, Cheile Bicazului, Tihuta, cam tot ce inseamna pas montan din Orientali. Sun oameni care bat continentul pe scuter de 50cc si tu zici ca nu poti face marea si Transfagarasanul pe un dual sport?  In alta ordine de idei, in postul initial ziceai ca vrei ceva usor, care sa se descurce bine in oras si acum te gandesti la V Strom? Ala este un tourer, este facut pentru inghitit km in orice conditii. Excelenta mobra de turism si adventure, dar este dihanie pentru un trafic ca cel din Bucuresti, Cluj, etc... Trebuie sa te decizi: pentru ce il vei folosi mai multi km? In trafic urban sau in ture lungi, in afara orasului? DR-ul postat de colegi, Dominatorul sau XT-ul meu sunt excelente pentru ce vrei, insa sunt la limita superioara pentru urban. Peste limita asta vorbim deja de vacute si, daca avem in vedere ca nu ai experienta, este clar ca nu este ce iti trebuie. In afara orasului un DS isi face treaba foarte bine, cata vreme nu doresti sa zbori si esti rezistent la  durerile de sezut. 

Acum 17 minute, ENEOS a spus:

 

Că îți întinde mâinile și pe unele moto îți depărtează genunchii (pățit pe CBF500, m-a rupt Buc-Câmpina și retur, maxim 130 km/h am fost în stare să merg și am venit cu o febră la mușchii din interiorul coapselor de numa') nu se pune, doar zgomotul?

Nu stiu cum este pe CBF, insa pe a mea, limita superioara de toleranta la vant este 100 km/h. La 110 simt cum incep sa mi se lungeasca mainile iar pe la 130 devin parapanta... Dar este si o  parte buna a lipsei de protectie la vant... cand merg vara la peste 35 grade Celsius, in aer, parca nu as vrea sa fiu in spatele unui windshield.. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...