Sari la conținut

Dual Sport pentru oras


Sterdragos310
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

8 hours ago, ENEOS said:

Ăsta e varianta 3 deja. 

 

Wrong. Asta era prima. Cred ca am pus o intrebare pe forum despre naked-uri. Dar oricum la inceput cand eram in scoala cautam naked-uri

 

7 hours ago, xt600 said:

In alta ordine de idei, in postul initial ziceai ca vrei ceva usor, care sa se descurce bine in oras si acum te gandesti la V Strom?

Asta am vazut ca sugerau altii pe internet care cautau acelasi lucru ca mine. Repet, Sunt noob si nu stiu mare lucruri, dar vreau din toata inima sa invat despre motociclism. Chit ca sunt informatii din experienta voastra sau de pe yt. 

 

8 hours ago, xt600 said:

 si esti rezistent la  durerile de sezut. 

 

Sunt antrenat din pacate sa stau multe ore la calculator pe scaun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Sterdragos310 a spus:

Sunt antrenat din pacate sa stau multe ore la calculator pe scaun...

N-are nici o legătură. Dar tot e bine că nu ai altfel de antrenament. 😜🙈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Sterdragos310 a spus:

 Si inca o intrebare mai am. Vantul la 120 kmh este chiar atat de nasol? Adica am mai auzit persoane sa se planga de vant dar nu inteleg de ce. Oare simt ca ii vor da jos de pe motocicleta ?

 

Problema vantului poate sa fie una serioasa, mai ales daca ai si un termen de comparatie. Spun asta pentru ca-mi amintesc de o intamplare de acum vreo 8-9 ani. M-a rugat un prieten care la vremea respectiva inca nu avea permis, sa-l ajut cu aducerea unei motociclete naked de la Bucuresti la Deva. In oras lucrurile au fost ok, dar in momentul in care am intrat pe autostrada si am ajuns pe la 100-110 km/h primul meu gand a fost: nu am cum sa ajung acasa cu mototcicleta asta !!! A fost o senzatie tare nasoala, avand in vedere ca pana in acel moment am condus motociclete cu o protectie foarte buna la vant. Inclusiv pozitia picioarelor in scarite a trebuit sa o modific fata de ce eram eu obisnuit. 

Asadar da, poate sa existe si senzatia ca vantul te da jos de pe motocicleta.

Oricare este alegerea ta, sa ai noroc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 13 ore, Sterdragos310 a spus:

Vantul la 120 kmh este chiar atat de nasol? Adica am mai auzit persoane sa se planga de vant dar nu inteleg de ce. Oare simt ca ii vor da jos de pe motocicleta ?

Urcă-te în mașina, mergi cu viteza respectivă, lasă geamul jos, scoate brațul pe geam și o să-ți dai seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Sterdragos310 a spus:

 

Asta am vazut ca sugerau altii pe internet care cautau acelasi lucru ca mine. 

 

Sunt antrenat din pacate sa stau multe ore la calculator pe scaun...

Sunt multi experti pe forumuri, fiecare cu experienta, preconceptiile, credintele, fitele lui. Tu documenteaza-te, acumuleaza experienta pe motocicleta (daca ai permis, desigur) si formeaza-ti propria opinie, constientizeaza-ti propriile nevoi. Ceea ce este bun pentru mine, nu este bun si pentru tine and so on...  Un VStrom are cca 220kg wet.. Judeca si tu daca este cea mai buna optiune in traficul urban, mai ales pentru un incepator. Nu te mai lua dupa altii. 

 

Aici ai cam cea mai buna baza de informatie pentru modelele care te intereseaza: https://www.motorcyclespecs.co.za/  Pe net vei gasi o multime de review-ri pentru motoarele care te intereseaza.  

 

Sa stai cu fundul pe scaun este una, sa stai cu orele pe o sa moto, este alta poveste. De ce? Un scaun, fie si netapitat, are o suprafata mare pe care se distribuie greutatea corpului, astfel ca poti sta ore, fara sa simti. O sa moto, chiar daca este mai moale, de cele mai multe ori (si mai ales la dual sporturi, motociclete enduro, etc) este ingusta, astfel ca aceeasi greutate o distribui/descarci pe o suprafata mai mica. So, cu cat greutatea ta este mai mare si saua mai ingusta, pain in the ass se instaleaza mai repede si este  mai intensa. Fizica simpla! D'aia tourerele serioase au sei generoase, alveolate, etc, tocmai ca sa mareasca "pata de contact" dintre sezut si sa si sa asigure o distributie optima a greutatii riderului. . 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, l.u.v said:

Urcă-te în mașina, mergi cu viteza respectivă, lasă geamul jos, scoate brațul pe geam și o să-ți dai seama.

Imma do that. De fapt, o sa il pun pe un amic sa scoata capul pe geam. E mai safe asa 😂

3 hours ago, xt600 said:

Sunt multi experti pe forumuri, fiecare cu experienta, preconceptiile, credintele, fitele lui. Tu documenteaza-te, acumuleaza experienta pe motocicleta (daca ai permis, desigur) si formeaza-ti propria opinie, constientizeaza-ti propriile nevoi. Ceea ce este bun pentru mine, nu este bun si pentru tine and so on...  Un VStrom are cca 220kg wet.. Judeca si tu daca este cea mai buna optiune in traficul urban, mai ales pentru un incepator. Nu te mai lua dupa altii. 

 

Aici ai cam cea mai buna baza de informatie pentru modelele care te intereseaza: https://www.motorcyclespecs.co.za/  Pe net vei gasi o multime de review-ri pentru motoarele care te intereseaza.  

 

Sa stai cu fundul pe scaun este una, sa stai cu orele pe o sa moto, este alta poveste. De ce? Un scaun, fie si netapitat, are o suprafata mare pe care se distribuie greutatea corpului, astfel ca poti sta ore, fara sa simti. O sa moto, chiar daca este mai moale, de cele mai multe ori (si mai ales la dual sporturi, motociclete enduro, etc) este ingusta, astfel ca aceeasi greutate o distribui/descarci pe o suprafata mai mica. So, cu cat greutatea ta este mai mare si saua mai ingusta, pain in the ass se instaleaza mai repede si este  mai intensa. Fizica simpla! D'aia tourerele serioase au sei generoase, alveolate, etc, tocmai ca sa mareasca "pata de contact" dintre sezut si sa si sa asigure o distributie optima a greutatii riderului. . 

 

 

Mersi de info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.07.2022 la 16:30, Sterdragos310 a spus:

Salut!

Sunt curios daca merita o motocicleta dual sport pentru oras sau nu. As dori argumente pro si contra. Recent tind sa imi placa motocicletele astea la aspect si cred ca pot fi si practice pentru ce as dori. Minus partea cu deplasarea pe autostrada sau pe alte drumuri lungi la viteze de 110-130 kmh

E cea mai buna alegere pentru oras. nu are niciun minus.

Plusuri: ghidonul e peste oglinzile masinilor obisnuite, te incotzopenesti doar daca sunt doua dube sau doua septici lipte, pozitie inalta in sa, vezi peste majoritatea masinilor, pozitie buna de ridicat in scarite ca sa vezi inclusiv peste gipane, bracaj maxim, roata de 19 sau 21 pe fata care trece orice bordura, canal, groapa,  nu tre sa franezi la bampere, suporta topcase foarte firesc, deci nu tre sa te cari cu rucsac in spate, suporta cumparaturi mari, gen doua baxuri de h.ig.+un bax de penparsi sau un carton de bre pe saua pasagerului.

Cam astea imi vin acum repede in minte.

Cat despre autostrada, nu inteleg ce-i cu 110-130... eu. Eu cu martoaga mea stau constant la 150 si nu zice nici pas. De la Buc la C-ta. Cu pasager. si eu o vechitura obosita. Daca ai 2 metri s-ar putea sa te cam bata vantu, dar s-au inventat parbrizuri touring, deflectoare aditionale etc.

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

Urcă-te în mașina, mergi cu viteza respectivă, lasă geamul jos, scoate brațul pe geam și o să-ți dai seama.

Ai inbatranit, mestere. Cu Viroaga fara parbriz la 120 n-aveam nicio treaba. Cu KLE-ul cu parbriz stoc n-am nicio treaba nici la 150. Tu vrei sa te simti ca in conserva?! Mergi cu conserva. Eu oricum prefer asa decat sa-mi iau autobuz pe post de mobra.

La 26.07.2022 la 16:48, mihai c a spus:

merita insa un scuter e la fel de ingust  si are multe chestii in plus:cutii mari,echipamentul tau mai relaxat,nu da caldura la glezne

am pe ambele iar pentru oras alegerea este clara

singurul punct forte la dualsport este confortul la gropi sau usurinta de a sari borduri trotuare desi asta ne duce putin in afara legii

iar daca il incarci cu cutii se cam duce si aspectul...

Eronat, scuteru poate fi mai lat in carena si mai jos in ghidon, asa ca te incurci in oglinzi.

Cat despre cutii, un topcase e suficient, dar nu neaparat necesar.

La 26.07.2022 la 17:06, Sterdragos310 a spus:

 

Mie imi place modelul de dual sport/ enduro cu verde inchis-negru ca cele din armata americana. Motocicleta slim si puternica. Genul meu de cursa ar fi pe drum off-road, dar o iau si pentru Bucuresti si sa ma plimb prin RO. Poate, cand voi avea bani sa iau adventure sau touring ceva.

Aaa, daca deja te freaca culoarea lasa-te de motociclism!

Mobra nu se ia dupa culoare!

La 27.07.2022 la 19:24, Sterdragos310 a spus:

Problema mea va fi plimbatul in afara oraselor... Vreau sa ma bucur de un drum pana la mare cu motocicleta, de un Transfagarasan. Cred ca o sa imi iau totusi un naked de 2000 de euro (Honda hornet, honda cb500). Desi imi place ideea unui DS

Pana la mare pe un Hornet o sa te simti mai nasol decat pe un Transalp.

La 27.07.2022 la 19:38, Sterdragos310 a spus:

Nu stiu. Sunt incepator. Am fost doar de 2 ori in trafic cu scoala si cu scuter-ul in insule din Grecia. Cunostintele mele sunt aproape de 0 pentru ca nu am experienta. Am mai citit ca e problema la vant si ca se supraincalzeste la viteze mai mari gen 120-130kmh. Problema cred ca ar fi pe autostrada, A1,A2 🤷‍♂️. Si inca o intrebare mai am. Vantul la 120 kmh este chiar atat de nasol? Adica am mai auzit persoane sa se planga de vant dar nu inteleg de ce. Oare simt ca ii vor da jos de pe motocicleta ?

 

Nicio mobra in stare tehnica buna nu se supraincalzeste niciodata. Taica-miu a facut TF cu CZ 175 racit pe aer.

La 27.07.2022 la 20:09, Sterdragos310 a spus:

Stiu ca se rezolva cu dopuri. Ma gandeam ca oboseste corpul, cand il iei pe tot in fata

Dual sporturile sau enduro-touringurile sau adventure sunt cele mai confortabile si putin obositoare motociclete din lume. De ce crei ca toti care fac inconjorul planetei pe mobra aleg categoria asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 29 minute, Speedy.K a spus:

Cat despre autostrada, nu inteleg ce-i cu 110-130... eu. Eu cu martoaga mea stau constant la 150 si nu zice nici pas.

Unele dual-sport abia ating 130km/h, alea de cilindree mica. Merg lejer la 100-110, mai un 120 in depasire, dar 130 limita.

Acum 29 minute, Speedy.K a spus:

Dual sporturile sau enduro-touringurile sau adventure sunt cele mai confortabile si putin obositoare motociclete din lume. De ce crei ca toti care fac inconjorul planetei pe mobra aleg categoria asta?

Am facut 1000km intr-o zi pe Fazer dupa 2 saptamani de mers zilnic, am fost ok. Am mers 350km in 6 ore pe un dual-sport, a fost la limita de a deveni obositor. Enduro-touring si dual-sport sunt 2 categorii diferite, enduro touring sunt mai comfortabile.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 minutes ago, Speedy.K said:

Dual sporturile sau enduro-touringurile sau adventure sunt cele mai confortabile si putin obositoare motociclete din lume

de miine gasim purcoi de Bmw-uri,Hd,Honde paneuropene si altele aruncate de posesori cautind enduro confortabile,la infinit 😅

Suntem noi cu pareri diferite,dar nici chiar asa.

Si cine stie sa se strecoare pe un D-S,o face la fel si pe un maxi ingust (nu burgman desigur);cine nu,face topicuri interesante 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Ai inbatranit, mestere. Cu Viroaga fara parbriz la 120 n-aveam nicio treaba. Cu KLE-ul cu parbriz stoc n-am nicio treaba nici la 150. Tu vrei sa te simti ca in conserva?! Mergi cu conserva. Eu oricum prefer asa decat sa-mi iau autobuz pe post de mobra.

Păi dacă nu ai avut ceva pe care să nu te bată vântul nu ai cum să înțelegi.

E evident că te simți bine pe oricare naked și ai impresia de confort în lipsa unui alt reper.

Da nu e vorba de mine ci de băiatul cu topicul, care întreba de forța vântului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, l.u.v a spus:

Păi dacă nu ai avut ceva pe care să nu te bată vântul nu ai cum să înțelegi.

E evident că te simți bine pe oricare naked și ai impresia de confort în lipsa unui alt reper.

Da nu e vorba de mine ci de băiatul cu topicul, care întreba de forța vântului.

M-am dat cu Classic Elektra Glide, cu GTR1400 si cu altele. Prefer sa am o mobra sub curr, nu un vapor pe doua roti.

Acum 1 oră, mihai c a spus:

de miine gasim purcoi de Bmw-uri,Hd,Honde paneuropene si altele aruncate de posesori cautind enduro confortabile,la infinit 😅

Suntem noi cu pareri diferite,dar nici chiar asa.

Si cine stie sa se strecoare pe un D-S,o face la fel si pe un maxi ingust (nu burgman desigur);cine nu,face topicuri interesante 

Ai mers cu vreun maxi prin Bucale la ora de varf? Ii las in fiecare zi intepeniti intre masini trecand pe intervalul de alaturi. Ca sa nu mai vorbim de rotile si bracajele minuscule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 28 minute, DKW a spus:

Ambele dual sport, una 250 kg, cealalta 160 kg. Ce ai alege pentru inghesuiala din trafic?

IMG_20200523_192352506_HDR.jpg

Aia din stanga nu e dual-sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, AdrianB1 a spus:

Unele dual-sport abia ating 130km/h, alea de cilindree mica. Merg lejer la 100-110, mai un 120 in depasire, dar 130 limita.

Am facut 1000km intr-o zi pe Fazer dupa 2 saptamani de mers zilnic, am fost ok. Am mers 350km in 6 ore pe un dual-sport, a fost la limita de a deveni obositor. Enduro-touring si dual-sport sunt 2 categorii diferite, enduro touring sunt mai comfortabile.

Recunosc ca n-am inteles niciodata unde incepe una si unde se termina cealalta. Cum n-am inteles niciodata mobra mea in care se incadreaza. La fel cum n-am inteles unde incepe adventure...

Pentru  mine astea trei sunt cam acelasi lucru, cu variante de agregate, mici, medii si mari, cu variatiuni privind motoarele, mono, bi, boxere.

 

Daca a mea nu e dual sport imi cer scuze si imi retrag toate afirmatiile.

Si 9ricum am cam spus ce am avut de spus, nu vad de ce as polemiza intr-un topic despre remoandari pentru un incepator care oricum nu stie ce e fiecare categorie, ce sa caute si ce sa astepte de la o mobra. I-am spus ce ii trebuie la o mobra de oras si plimbare in primul meu post. In ce categorie o cauta, e treaba lui. Mobrele nu se cauta pe categorii, te sui pe ele si vezi cum sunt.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 24 minute, Speedy.K a spus:

M-am dat cu Classic Elektra Glide, cu GTR1400 si cu altele. Prefer sa am o mobra sub curr, nu un vapor pe doua roti.

Din fericire nu suntem toți la fel, avem gusturi diferite, e bine.

Acum 6 minute, AdrianB1 a spus:

Vezi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Dual-sport_motorcycle, nu are o definitie foarte stricta, dar in general sunt catalogate ca DS alea mai usoare, iar alea mai grele (gen GSA) ca adventure.

Eu nu înțeleg ce caută "sport" în denumirea ăstora..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum a zis francezu', gelände strase sau gelände sport?

26 minutes ago, AdrianB1 said:

Aia din stanga nu e dual-sport.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 15 minute, l.u.v a spus:

Eu nu înțeleg ce caută "sport" în denumirea ăstora..

Zi-i dual-purpose daca iti place mai tare, dar pe offroad cam iese sport. Imi amintesc ca de fiecare data cand am iesit pe offroad cu asa ceva am ajuns acasa ud learca si obosit serios si am o conditie fizica peste medie. Pe sosea nu prea e sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, AdrianB1 a spus:

Vezi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Dual-sport_motorcycle, nu are o definitie foarte stricta, dar in general sunt catalogate ca DS alea mai usoare, iar alea mai grele (gen GSA) ca adventure. Alea usoare pot avea 125cc, 250cc, etc, nu prea atingi cu ele cu 150 km/h.

Si F650, kle, Transalp, klr, Tenerele vechi... astea ce sunt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Niște fiare simple, fiabile, proiectate în Cretacic cu care te deplasezi din A în B.

Dar ai atâta erecție pe ele câtă faci privindu-l pe Înalt Prea Sfințitul și Preafericitul Daniel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, DKW a spus:

Ambele dual sport, una 250 kg, cealalta 160 kg. Ce ai alege pentru inghesuiala din trafic?

IMG_20200523_192352506_HDR.jpg

Nope... una este un dual sport (DR-ul), cealalta este un touring-enduro. A nu se confunda! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Speedy.K said:

Ai mers cu vreun maxi prin Bucale la ora de varf? Ii las in fiecare zi intepeniti intre masini trecand pe intervalul de alaturi

Merg aproape zilnic;daca vrei facem un test intr-o zi,si o sa vezi ca pina te echipezi cum trebuie si reusesti sa pleci cu D-S,Honda SH300 e departe si nu il vei ajunge vreodata in oras

Spun asta cu regret,ca as prefera sa fiu mai rapid pe DRZ-ul 400 si sa il folosesc aproape exclusiv,insa nu merge,asa ca ramine doar de weekend

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...