Sari la conținut

Evaluare moto


silvian74
 Share

Postări Recomandate

Salutare si La multi ani!

 

De curand am avut un accident din vina unui sofer care nu a oprit la stop, si in urma acestui eveniment motocicleta a vost avariata cam tare. Intrebarea pe care o pun este daca stiti cumva cum se evalueaza o motocicleta de catre asiguratori.

 

Multam mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc toate elementele (doar cineva care lucrează în domeniu va ști exact), dar în principiu se ia valoarea de nouă din care se scade un anumit procentaj pentru fiecare an de vechime. Sigur va fi evaluată sub valoarea ei reală de pe piață. Dar poți să-ți faci un calcul și să ieși pe profit cu o eventuală daună totală.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Aceeasi situatie am patit-o si io, in 16 iulie anul tocmai trecut (stateam oprit la STOP si un manelaro/tiganus m-a lovit din spate)! Am incheiat amiabila si...de atunci bat drumuri degeaba la asigurator (Euroins) si service-uri dedicate (adica sa aiba in portofoliu musai si reparatii moto, plus macar un specialist cu autorizare in domeniul reparatiilor motocicletelor). Am dus tot felul de documente, am facut mai multe evaluari ale pagubelor cu zeci/sute de poze si filmari, am platit expertize si contraexpertize, batut drumuri si la usi, si...nimic! Am apelat si la Inspectoratul Judetean de Politie, care prin oamenii platiti s-o faca, au contactat asiguratorul, au trimis hartii si au dispus masuri...care masuri au ramas fara finalitate, fiindca asiguratorul ba nu accepta expertizele, ba nu-i convin evaluarile pagubelor, ori nu-i cad bine somatiile politiei...

Intr-un final, am contactat o firma de recuperari (in noiembrie am fost plecat din tara si nu avea cine sa se mai ocupe de demersuri, asa ca i-am imputernicit pe ei s-o faca) si de atunci primesc saptamanal mesaje cu mersul anchetei si al situatiei privind recuperarea pagubelor. Atat! Nimic concret (macar stiu ca nu am platit nimic si cineva ii mai trage de maneca pe asiguratori marti si joi, cand isi aduc aminte, si pastreaza dosarul cald). Acum, daca se va rezolva ceva, te anunt! Inca nu pot sa recomand nimic pana nu vad si simt ceva la/in punga!

Am observat ca evaluarile daunei se fac in favoarea asiguratorului, costul motocicletei cu optionale este mult subevaluat, iar o Dauna Totala Economica nu te ajuta foarte mult (risti sa-ti fie scoasa la licitatie epava si sa primesti pe ea poate 20% din valoare, iar asiguratorul sa-ti mai dea inca 20% dupa aplicarea deprecierilor si dupa modul lor de calcul)! Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dauna totala care se va repara in regie proprie, trebuie spus!

 

LE Ivane, dauna totala economica se rezolva in doua feluri:

1.asiguratorul iti plateste valoarea totala a mobrei, asa cum o calculeaza ei si tu le lasi "epava"

2. Asiguratorul iti plateste 75% din valoarea totala calculata de ei si tu pastrezi "epava" cu care faci ce vrei, o repari partial, total, o casezi, o dezmembrezi etc.

 

Varianta a doua este cea castigatoare daca mobra nu are afectate parti importante gen motor, cadru, directie, frane. Am facut asta cu un CB500S, ala carenat. Calculat de asigurator 3500 euro, deviz service autorizat Honda 4500 euro (din cauza zgarieturilor de pe carene, rezervor, toba, capac motor etc, toate chestii neesentiale, eu mergeam in continuare cu mobra fara probleme).

Am luat 75% din 3500, am reparat ce chiar trebuia (o carena sparta, semnale, ghidon stramb etc) in regie proprie numai cu piese OEM), am luat si o carena de rezerva si mi-au ramas vreo 600 de euro de baut!

 

Deci de la caz la caz si mai ales in functie de ce pagube sunt la mobra si cat de impecabila o vrei dupa reparatie e posibil ca dauna totala sa fie o afacere foarte buna.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, valoarea de catalog de la care pleaca asiguratorul este valoarea de nou a mobrei MINUS 10% pe an de vechime. Km nu conteaza.

Inca o variabila importanta este o bifa pe care o pune inspectorul de asig in dosar privind starea generala a mobrei, foarte buna, medie sau proasta. Asta influenteaza foarte mult suma finala. CB ul de care vorbeam mai sus avea la vremea aia 3000 km ( nu treizeci de mii! ) desi avea vreo 6 ani vechime si era de pus in showroom ca aspect. M-am luptat cu asiguratorul destul de mult ca pana sa bifeze stare foarte buna. Cuamenintari, cu plangeri la ASF, ANPC. Pana la urma i-am convins. Si asta a crescut suma de dauna totala de la 2500 la 3500 de euro. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, la mine varsta motocicletei (fabricatie 2010) si dotarile din fabrica, plus optionalele adaugate, nu facea nici jumatate din valoarea ei de piata actuala, dupa evaluarea lor. Asa ca am refuzat politicos o oferta jenanta de mult sub 1000E si acum astept. Intre timp mi-am reparat in regie proprie motocicleta, am schimbat tot ce a rupt si a strambat cazanul manelarului la troscoleta mea si ma plimb linistit...pana vad ce vor rezolva recuperatorii. Ei spera sa recupereze macar daunele fierului (fiindca la mine s-a lasat si cu 15 zile de medico-legal). Repet, nu mai cred nici in Sfanta Scriptura, pana nu vad banii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista un soft comun al tuturor asiguratorilor.

Se baga datele mobrei: an fabricatie, km si ce o mai fi , si iese valoarea de piata.

Se compara valoarea de piata cu costul reparatiei.

Daca reparatia e mai scumpa decat valoarea de piata atunci e dauna totala.

Daca e dauna totala, asiguratorul pune epava pe bursa timp de 30 de zile. Daca cineva ofera ceva pe epava, atunci tu ca pagubit ai urmatoarele variante:

- primesti valoarea de piata si ramai fara epava

- spui ca vrei epava si primesti valoarea de piata din care se scade cat s-a oferit pe bursa de epave.

 

@ivan pedala ca sa nu mai ai meciuri din astea, iti faci RCA cu decontare directa. Te despagubeste asiguratorul tau, si el isi recupereaza banii de la Euroins (in cazul tau).

 

Ceea ce fac asiguratorii este: cand paguba e mica iti ofera piesele la niste preturi de te umfla rasul. Mie mi-a oferit pe manopera 31 de lei :crack:. Pana la urma mi-au platit 2000 de lei pentru piese.

Pe de alta parte daca mobra e mai veche, trag de costul reparatiei in sus ca sa iasa dauna totala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

...

ca sa nu mai ai meciuri din astea, iti faci RCA cu decontare directa. Te despagubeste asiguratorul tau, si el isi recupereaza banii de la Euroins (in cazul tau)...

Da, normal si corect asa ar fi...doar ca la decontare directa nu intra situatiile in care te-ai ales si cu oasele belite (vezi cazul meu) si nici cand in accident mai este implicat un alt vehicul, ori gard, pom, sau alti stalpi neatenti si nici daca incidentul se intampla in alta tara ori vehiculul care te pocneste este inmatriculat in Tanganica!:lol:

Si-atunci, nu prea vad rostul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte sigur, am lucrat (al doilea job) in asigurari cativa ani si am ramas in relatii bune cu directorul zonal, care personal mi-a aratat beneficiile decontarii directe cat si neplacerile cauzate, neplaceri pe care asiguratorii nu le expun clientilor atunci cand le ofera varianta acestei decontari. Asa ca pretul nu se justifica, mai ales cand ai in patrimoniu cateva masini si o haita de motociclete!:disappointed:

Acum 9 minute, Speedy.K a spus:

...decontarea directa nu functioneaza decat in cazurile care permit amiabila...

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Speedy.K a spus:

Adica decontarea directa nu functioneaza decat in cazurile care permit amiabila? Si nu se rasfrange si asupra cartii verzi?

Esti sigur?!

Nu stiu daca merge si in relatiile internationale, ca sa zic asa. Chiar o sa ma interesez.

Normal nu vad de ce nu ar merge, asiguratorul meu fiind o firma internationala (Grawe).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil la cele care au parteneriat roman (sau corespondent intre firmele noastre de asigurari) sa functioneze decontarea directa, dar...doar in caz de amiabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Chestie și de noroc.

În 2019 am avut daună totală cu LT ul.

Cel care m-a licit avea City, care ulterior a dat faliment.

Dar atunci a mers ca pe roate cu ei.

Mobra din 2000 cu 108.000 km.

Dar care arăta și era întreținută foarte bine.

Valoarea ei era undeva la 4000-4300 pe piață.

Mi-au oferit 3200, dar le am spus și justificat prin mailurile cu furnizorul că schimbasem discurile frână, șeile erau noi etc.

M-au întrebat la cât o evaluez.

Le-am arătat pe mobile și le-am spus că ar fi undeva la 4300-4500 în Germania.

Am căzut de acord și le-am spus că în România prețurile ar fi mai mici. Și dacă îmi oferă 4000 mi se pare un preț fair.

Au fost de acord.

Au băgat epava pe site-ul intern al asiguratorilor și după două zile am primit oferta - 3000 de la ei și 1000 de la licitator.

M-au întrebat dacă vreau să păstrez epava și să îmi dea 3000 euro.

Chiar dacă o reparam cu vreo 1500 și mai câștigăm la ea vreo mie prin revânzare am zis pas.

Însemna timp pierdut, piese de pe ebay, nervi, mecanici, deja venea iarna, unde o țineam etc.

Mi-am luat 4000 și gata.

Am băgat și echipamentul și mi-am luat vreo 1300 și de acolo. Ba chiar inspectorul a apreciat că am fost realist și după ce mi-a dat vreo 450 euro pe Neotec II care fusese zgariată mi-a dat-o înapoi și o am și acum 😊

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, ivan pedala a spus:

Foarte sigur, am lucrat (al doilea job) in asigurari cativa ani si am ramas in relatii bune cu directorul zonal, care personal mi-a aratat beneficiile decontarii directe cat si neplacerile cauzate, neplaceri pe care asiguratorii nu le expun clientilor atunci cand le ofera varianta acestei decontari. Asa ca pretul nu se justifica, mai ales cand ai in patrimoniu cateva masini si o haita de motociclete!:disappointed:

:ok:


Merci de explicatii! Habar n-aveam. 
Bineinteles ca nu se justifica, avand in vedere ca la accidentele moto sunt mult mai multe sanse sa fie si cu vatamare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decontarea directa valideaza numai la indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:

- accidentul sa fie produs in Romania

- daunele trebuie sa fie produse exclusiv vehiculelor (fara vatamari corporale)

- vehiculele trebuie sa fie inmatriculate in Romania 

- ambele vehicule trebuie sa aiba la momentul producerii accidentului o asigurare RCA valabila.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...