Jump to content

Provenienta Șa?


turanoid
 Share

Recommended Posts

  • ivan pedala changed the title to Provenienta Șa?
Acum 19 minute, Muretto Grundieg a spus:

Cam așa arăta șaua de la Ucraina mea din anii 76-77. Posibil să mă înșel. Dar sigur era mai comodă ca astea moderne. Mai ales dacă puneai o bască pe ea!   Am făcut 270 km într-o zi (în 13 ore) pe bicicleta aia.

Am inca Ukraina mea din 1974, dar difera nitel saua! Si...te-am facut tipule, intr-o zi am facut peste 350 km, adica de-acasa la Tg.Mures, impreuna cu tatal meu (odihneasca-se-n pace!), el cu un Tohan modificat. Poza de la Medias, io si cele doua tentative de biciclete, aia cu bidon este Ukraina, care si azi sta cocotata in garaj, deasupra masinii!

 

Initiatorului ii sugerez ca sa faca niste poze mai acatarii, fiindca din astea doua nu se vede mare lucru! Dar, asa cum s-a mai zis, e posibil ca sa provina de la vreo bicicleta veche (langa epava ar fi bine la poze sa stea si o rigla, sa vedem ceva dimensiuni).

001.jpg

Link to comment
Share on other sites

He, heeeee, uite-te atent, aveam doua genti pe ambii umeri, pline cu fiare, pensule, scule si vopsele, iar pe portbagaj haine ca sa-mi ajunga pana iarna! Tatal meu la fel, incarcat ca magaru'! Si am revazut acum traseul facut atunci (deh, internet!), si ma laudam degeaba cu 350Km (care pe ruta de dus au fost 370Km!). Nu se pun si kilometrii facuti aiurea fiindca nu cunosteam traseul si ne-am ratacit prin orase de cateva ori. Si...m-am intors din Tg-Mures in Ajun de Craciun, iarna, calare pe aceeasi bicicleta, cu tot bagajul de la dus, plus ceva in plus. Atunci am fost singur si am ajuns mai repede, cu toata zapada de pe traseu, polei, ceata densa, caini, TIR-uri rasturnate care blocau soseaua...

Da, atunci am venit pe varianta cea scurta, doar 350Km.;)

Uofff...si uite cum cad in abatere si fac off topic!🙈

 

On: asa arata saua bicicletei mele, necalarita din 2010!

Initiator: seamana oare?! 

IMG_3133.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu cred că aveați cablul de la turometre stricat, d-aia v-au dat sumele alea... medie de 20 la oră cu Ukraina cu 20 de kile pe ea... asta-i poveste vânătorească...

Link to comment
Share on other sites

Eh, oricand ma astept ca sa existe cate un Toma Necredinciosu'...dar cel putin in cazul meu, am inca martori in viata care pot confirma ora plecarii, ora la care am ajuns (am sunat de la un telefon public acasa dupa ce am ajuns, am scapt de kilogramele din spate si am mancat)...si asta la ambele curse, dus-intors. Sa mai amintesc faptul ca io saptamanal faceam vara in weekend trasee de peste 200Km intr-o zi, ori ca tatal meu iarna-vara facea zilnic naveta la serviciu 15Km pe sens...ori n-are rost?! Si Ukraina mea avea si are si-acum 10 viteze, modificata de mine inca de la varsta de 15...16 ani.

 

On: -maine pe lumina caut fiindca mai am o sa rupta de Ukraina si verific daca seamana (ceea ce sigur, nu este acelasi model cu pozele initiatorului).

Link to comment
Share on other sites

Nu e șa de bicicletă, aia se prinde de o tijă de șa care intră în cadru. Asta are 4 prinderi cu șurub, undeva de un cadru sau o tablă. Poate fi de motocicleta veche sau de tractor... 

Acum 4 minute, ivan pedala a spus:

Sa mai amintesc faptul ca io saptamanal faceam vara in weekend trasee de peste 200Km intr-o zi

Nu era weekend pe vremea aia, doar duminici nelucrătoare ;) 

200 de km într-o zi făceam și eu, dar cu bicicletă modernă, până acum vreo 5 ani, însă 270 de kilometri în 13 ore cu Ukraina și comodă, si cu bagaj si doar c-o viteza... Păi numai să susții 20 la oră pe plat trebuie depus efort serios, de medie nu mai zic. Poate pe cursieră. Mai iei și tu o pauză, mai e un deal, etc.

Link to comment
Share on other sites

Corect! Cred ca e sa de model mai vechi de MZ125 RT, ori ceva motociclete fabricate inainte de 1960. :ok:

Acum 16 minute, vis-a-vis a spus:

...

Nu era weekend pe vremea aia, doar duminici nelucrătoare 

200 de km într-o zi făceam și eu, dar cu bicicletă modernă, până acum vreo 5 ani, însă 270 de kilometri în 13 ore cu Ukraina și comodă, si cu bagaj si doar c-o viteza... Păi numai să susții 20 la oră pe plat trebuie depus efort serios, de medie nu mai zic. Poate pe cursieră. Mai iei și tu o pauză, mai e un deal, etc.

Ba, uneori era weekend, fiindca exista SRL-ul, adica saptamana redusa de lucru! Dar vorbeam ca fapt divers, ca parcurgeam aceste distante in cate o zi libera, nu aveam nevoie de doua zile! ;) 

Si repet, aveam si inca am la Ukraina 10 viteze! Si da, luam pauze, mancam, beam o apa, dar niciodata nu ma interesa ora la care ajung! De multe ori am ajuns spre dimineata urmatoare, ca mai faceam o pana, mai o spita rupta, mai o tavaleala neprevazuta...:ok:

Link to comment
Share on other sites

Eh...vazui...dar daca omu' te lasa in pace, apai ziceai ca l-ai dovedit! Nu-i normal sa-i tina si lui cineva partea, ca doar suntem cam de-un leat?! Si...ideea e cam tot pe-acolo, diferente mici pe la pinioane, foi... :double-grin:

Link to comment
Share on other sites

E de doua ori cat una de bicicleta,in latime,.Exclus MZ rt,am cateva pe aici.Nu pare sa fi avut sezutul din cauciuc,e destul de complexa;aripile suport sint nituite;probabil avea atasate doua arcuri gen Dkw,cum a punctat Muretto Grundieg.Poze eventual,maine.

Link to comment
Share on other sites

De bicicleta Pionier va aduceti aminte?Ma uitam cu jind la a vecinului,cand eram copil.Cu o Ucraina simpla ,luata prin 90,cel mai mult am pedalat snur 35km,...atat m-a tinut sticla de vin cu care am pornit...

Ia sa caut pe net,Karoly,...

Link to comment
Share on other sites

Da, seamana la schelet! Dar seile motocicletelor din anii 1930-1950 cam seamana toate intre ele, mici diferente, care nu pot fi identificate dupa pozele OP. Dar pana acum este cea mai apropiata supozitie!:ok:

Link to comment
Share on other sites

Karoly,ce vad pe net Terrot,nu pare a fi;toate cam gen bicicleta,cu doua arcuri verticale;

Am mai gasit o poza .Clapetele alea aprox.verticale culiseaza individual pe rama,interconectate la doua arcuri longitudinale.

007.jpg

Link to comment
Share on other sites

Colegule < turanoid>, in primul rand era o idee.))).Din punctul meu de vedere,multe sei de moto din acea vreme si nu numai erau dupa 1 tipar velociclist.Marimea a facut diferentza,plus unele arcuri suplimentare pentru confortul utilizatorului la o viteza net superioara bicicletei si a drumurilor din acele vremuri.

Ca idee ,vezi TERROT  No. 4 din 1912.Arcurile spirale din spate sunt montate pe 2 lamele ,iar presiunea se face prin decomprimarea arcului prin tija care trece prin mijlocul ei.

In fine,poti cauta eventual modele americane,englezesti,care poate au ceva asemanator,aceeasi perioada istorica.

 

Apropos,Guevara pe ce sea a calatorit prin America Latina ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na ca nu ma ajuta gadgetu sa mai pun o poza....in fine.

Acum 100 ani,brand-urile moto faceau defapt un potpuriu din componente gata fabricate de alte manufacturi;de la sei,iluminare, chiar si propulsor;cel mai cunoscut era JAP-ul.Nici pe saua Norton-ului lui Guevara n-o sa vezi sigla Norton.Dar toate au cam acelasi patern velo cu arcurile principale mai mult sau mai putin  verticale

Link to comment
Share on other sites

Salut,aseară ma uitam la Asii amanetului,emisiunea cu amanetu din los angeles unde lumea vine cu diferite tandaraie de vandut sau amanetat.Nahhh...venise un nene cu o motocicleta americana din 43,denumire..B.S.A.beliă si ruginită.Sezutu nu mai avea acoperis,da scheletu...cât am reusit sa vad,era cam identic cu al d-tale.

Link to comment
Share on other sites

Benoclat-am si-n curtea lu' BSA,mersi,...cam aceleasi sei pe toate anglo-saxoanele din epoca;arcurile principale verticale,fie unul central,sau doua laterale.Asta a fost cu parghie,arc paralel/de-alungul cadrului cumva.Dar partea de deasupra posibil sa se asemene...Pare design nemtzesc de nisa...hemoroiden-freudlich.Ma gandeam sa-l crosetez  pentru sub mine,sa mai diluam vibratiile,dar daca nu e ceva de duzina,ar fi pacat sa-l stric.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...