Sari la conținut

Honda Forza 750 Travel Edition


do_it
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Mi-am spus ca nu mai intru la magazine moto, si totusi nu am rezistat si am cumparat din nou... De data asta, alegerea a fost dificila ptr ca intre Honda Forza 750 si Yamaha Tmax 560 banii nu mai erau un motiv de selectie (amindoua se invirt cam pe la acelasi pret). La Yamaha trebuia sa stept din Martie pina in Mai si la Honda am asteptat din Martie pina in 30 August... ultimile 2 foto cu Kilometraj cind am ridicat-o ( 1 km ) si dupa 3 zile cind am fost la prima revizie (999 km ). Am gasit si comparatie pe net, ma gindesc ca vor fi interesati sa vada si asta. Abia astept ziua de Vineri... plec pina la Milano si revin Luni.... va spun cum s-a comportat... 

20230901_182526.jpg

20230901_182502.jpg

20230831_165153.jpg

20230831_165158.jpg

20230902_130940.jpg

20230831_181841.jpg

20230903_182435.jpg

Ptr cei interesati, un comparativ...

Editat de do_it
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare... Multumesc de urari si motivul ptr care am ales "aceasta forma" este latura practica; nu vreau sa renunt la spatiul de sub sa, la faptul ca am de ales unde sa tin picioarele (mai ales la drum lung conteaza). Pozitia de scooter imi place (chestie de preferinta) si majoritatea timpului conduc in oras si imprejurimi. Adica daca vreau sa ajung in zona aeroportului (Sud de ex.) ptr ca eu stau in Zuffenhausen, linga fabrica Porsche, in Nord-ul orasului, ca sa evit nebunia din oras, ies pe autostrada citeva minute si chiar daca se intimpla sa fie STAU nu ma afecteaza prea tare (he he he sunt sofer de camion si STAU este a doua mea casa...😃 ). ar fi fost suficient ceva mai mic si mai practic ( dupa ce am incercat majoritatea capacitatilor cil., cred ca cea mai indicata clasa ar fi undeva pe la 300 ccm raport putere si practibilitate, spatiu, dimensiuni... nu degeaba nemtii numeste aceasta clasa de cil. "goldene mitte" ). De ce am luat 750 ccm ? e un fel de "doua in una". recomand sa face-ti un test cu Honda NC 750 DCT, X-ADV, Forza 750. Cutia DCT este exceptionala mai ales ca acum este la a 3-a generatie. Pina acum am un consum mediu de 3,8% l/km. si cind un prieten de grup scooter de aici (Antonio) care are Forza 750 ne spunea, multi (inclusiv eu) credeam ca minte.

Ptr comparatie, fostul meu SYM MAXSYM 508 consuma mediu 4,5-5 %. Sunt curios cum va fi la un drum de 600 km (cu opririle necesare ptr benzina, wc,...) Maine plec.... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, do_it a spus:

latura practica;

am intuit cumva asta

Acum 8 minute, do_it a spus:

spatiul de sub sa

 

Acum 9 minute, do_it a spus:

consum mediu de 3,8% l/km

belea. eu la cruisym 300 am pana acum 3.3-3.7 pentru ultimele 3 plinuri ( abia am in total ~1400km)

 

Timp bun sa aveti! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. La mine atita arata si am calculat cum se mai spune in popor, "babeste", la pompa, de la plin la urmatorul plin si am calculat;  a reiesit valori diferite de la 3.6 % la 3,9 %. Sa vad dupa ce fac turul asta fiind incarcat bine (2 persoane + bagaje) cit o sa fie, desi nu ptr consum am ales acest model. Pe site official Honda ei declara un consum de 3,6 % 

( Benzinverbrauch (Liter pro 100 km (Honda Messwerte gem. WMTC)3,6L/100km ) Info sit official cu date tehnice:

https://www.honda.de/motorcycles/range/scooter/forza-750/specifications.html#

Vreau sa repet faptul ca DSC face diferenta.... merita toti banii. Era sa uit, desi Sym Maxsym 508 TL care l-am avut (223 kg), iar Honda Froza are 235 kg, se pare ca centrul de greutate la Forza este mai jos proiectat pentru ca o aranjez in garaj si parcari mult mai usor. Inca ma mai uit la ea dupa ce o parchez sa vad cit de mult plastic are ptr ca, prin comparatie, la mana se simte mai usoara si clar, mai sigura la manevrat. Inca ceva info ptr cine este interesat: mi-am cumparat si casti noi: Schubert C3Pro (modular helm) si sotiei Caberg Duke II (modular Helm). Nu eram sigur daca intra sub sa. Fiecare incape la fix, deci ma bucur ca o casca poate fi depozitata sub sa, cealanta binenteles va intra in TopBox. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, GoodKat a spus:

NMax 155

Crusym 300, asta am eu pana acum. consumul ala mai mic corespunde unei iesiri de 200 km din Bucuresti.

image.thumb.png.febf9c1daf7e1c579e460c9d08ea969a.png

eu tin alimentarile la spritmonitor inca din 2009, si la motociclete avute anterior. dar ma opresc aici, sa nu stricam topicul.

 

Acum 20 ore, do_it a spus:

o casca poate fi depozitata

e bine si asa. 

 

Acum 20 ore, do_it a spus:

2 persoane + bagaje

Vreme buna sa aveti in plimbari! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc @warlock sper sa fie vreme buna... La tine in tabel mi se par general, consumuri normale; am avut Kymco Downtown 350 si cam tot aceleasi consumuri erau. Eu cred ca e un consum de 3.5 - 4 % e normal ptr 300 ccm daca nu il forjezi... Nu prea stiu ce bagaje sa iau ptr 3 zile... nu am neaparata nevoie de side koffer dar sigur sotia mai cumpara cite ceva si e bine sa fie extra spatiu.

Ma va deranja putin la filtering ptr ca  vor fi ceva STAU pe drum si nu am de gind sa stau pe loc 😁. Deja tunelul San Gotthard este inchis pentru ca s-a prabusit o mica placa din tavan; inca nu stiu cind il vor redeschide. Oricum de obicei merg pe cealanta varianta San Bernardino, mai serpuita, cu tunele mai mici dar mai multe (frumos ptr motor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

41 minutes ago, do_it said:

tunelul San Gotthard este inchis pentru ca s-a prabusit o mica placa din tavan; inca nu stiu cind il vor redeschide.

E posibil sa ma insel, dar parca trebuia sa fie redeschis traficului saptamana trecuta.

Spor la kilometri si sa ai vreme frumoasa si drumuri bune! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Microbec a spus:

E posibil sa ma insel, dar parca trebuia sa fie redeschis traficului saptamana trecuta.

Spor la kilometri si sa ai vreme frumoasa si drumuri bune! 

Multumesc... impachetez si vad ca se aduna ceva cind sotia nu vrea sa renunte la una, la alta... 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, GoodKat a spus:



Nu stiu cum scoateti consumurile astea ca eu pe NMax 155 scot 3 - 3.1 la pompa.

la drum intins cu Majesty 400 consum 3.1-3.2 la viteze legale. Cand merg in oras se duce la 5% pt ca merg mult mai zbuciumat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am avut ceva timp sa reflectez la micul meu roadtrip din Stuttgart in Milano (aprox. 535 km dus si bineintele la fel pe sensul de intors acasa). Am plecat Vineri pe la ora 17 de acasa si am inoptat in Lustenau (Austria). Hotel bun cu mic dejun inclus, pret decent si ptr extra 5 € se poate parca la alegerea ta, subteran sau suprateran. CCTV peste tot asa ca nu am stat cu frica, oricum era plin de motoatre cu diverse numere (A, D, PL, un grup de NL...) Au avut mic dejun generos. Din Lustenau, in 800 m (imediat) se trece in CH (mi-am luat vigniete online ca sa nu mai lipesc nimic pe motor, pret online 44 €). Dupa 245 km de CH am intrat in Italia unde am si alimentat. Am prins un STAU mare in CH dupa ce am trecut de Belizona. Daca eram cu masina minim 1 ora intirziam, ca sa nu mai vb de alt STAU in Germania - zona Ulm; in Milano imediat cum am ajuns, "am dezbracat" moto si a devenit din nou "subtire" si adecvat traficului rapid de acolo.... Ne-am dat si noi pe haine de vara, pantaloni scurti si tricou ca sa ne potrivim cu peisajul Italian... Super. Alta noapte alt hotel in Como. Frumos si bine pozitionat. Parcare sigura si deasemeni multe motoare cu nr strain, micul dejun ceva mai slab decit cel din Austria. Sa nu uit, in Italia am avut tot timpul la moto in parcare, lacat de disc frina care are incorporat si un girosenzor cu alarma (de la Louis - ABUS DETECTO 7000RS1 V.2). In Como pe promenada stind de vb cu motociclisti Italieni mi sa spus ca ei mai tot timpul isi leaga moto (vecinul de parcare avea Yamaha Tmax 560) si ca la ei "se mai intimpla". La categoria "la care eu joc" am vazut in Italia multe Yamaha Xmax si Tmax si surprinzator de multe Honda X-ADV 750

si citeva Forza 750. Despre Setul de Travel, face toti banii... nu m-am gindit ca incap atitea lucruri (si farduri) ca sa nu mai spun ca de un pic de shopping tot nu am scapat... Se simte cind esti incarcat full dar a mers f bine. Date tehnice; consum mediu pe autostrada intre 3,9 % pina la 4,5 % si viteza de deplasare intre 130 - 155 km/h (asa am mers tot drumul unde a fost posibil)... Am cumparat un Cruise Control (Tempomat) EVO 2 care a fost util la drum lung, si am pe aceleratie si un ajutor de acceleratie cumparat de la Louis ca sa fie mai comod nu stiu ce sa va mai povestesc daca am omis ceva va rog sa intrebati... ceva foto/video facute de nevasta-mea din scaunul de pasager (aporpos; a spus ca locul din spate mai ales combinatie cu Topcase este extrem de confortabil mai ales ca are suprafata mare si e pufos) si eu am stat bine si faptul ca am avut loc sa stau cu picioarele intinse e fost super (cred ca mi s-au lungit picioarele un pic)

20230915_122829.jpg

20230915_211724.jpg

20230918_145949.jpg

20230920_155928.jpg

20230915_212455.jpg

20230917_153554.jpg

20230917_153605.jpg

IMG-20230915-WA0030.jpg

IMG-20230916-WA0001.jpg

IMG-20230917-WA0008.jpg

IMG-20230917-WA0010.jpg

IMG-20230917-WA0012.jpg

IMG-20230917-WA0013.jpg

IMG-20230917-WA0014.jpg

IMG-20230917-WA0032.jpg

Screenshot_20230712_164756_Amazon Shopping.jpg

Screenshot_20230923_141226_Samsung Internet.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Protectia la vint mi sa parut buna chiar f buna; pe o scara de la 1 -10 (unde 10 ar fi un BMW R 1250 RT) cred ca este pe la 8. Oricum carenele din fata, de fapt toata partea frontala este destul de lata fata de alte maxiscootere. Eu la 150 km/h de ex, am simtit putin curent la nivelul superior al castii, fara sa ma deranjeze. Chiar si sotia din scaunul din spate care oricum e mai mai sus, nu sa plins de curent. Doar cind a scos telefonul lateral era sa il ia vintul din mana (se vede pe video). In schimb la intoarcere am avut parte pe toata Elvetia, de ploaie torentiala.... f urita si cu vint puternic. Ne-a facut fleasca....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 1,90m și sunt tentat de un agregat ca ăsta - nu am găsit pe nimeni până acum pentru o părere, doar filmulețele de pe net mai mult sau mai puțin de marketing. Mai ales pentru picioare că poți să le ții cumva mai relaxate, față de moto clasic, la drum lung. Am unele probleme cu genunchii în general și dacă-i țin îndoiți pe distanțe mari, pe moto clasic nu sunt prea ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa le dai o mie de argumente pozitive sunt unii setati pe pozitia de wc a scuterelor si nu inteleg .

asa cum ai zis o multime de scutere mari pe afara pentru ca afara’ lumea are creierul mai functional .

in tara te rade lumea daca mergi cu scuter ca toti sunt MOTOCICLISTI … 98% de Cheia si sunt barbati adevarati cand merg prin traficul din oras mestecand in cutia de viteze.

14000 euro xadv dif 20-24000 bmw gsa

de diferenta ma plimb 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ianachim a spus:

poti sa le dai o mie de argumente pozitive sunt unii setati pe pozitia de wc a scuterelor si nu inteleg .

asa cum ai zis o multime de scutere mari pe afara pentru ca afara’ lumea are creierul mai functional .

in tara te rade lumea daca mergi cu scuter ca toti sunt MOTOCICLISTI … 98% de Cheia si sunt barbati adevarati cand merg prin traficul din oras mestecand in cutia de viteze.

14000 euro xadv dif 20-24000 bmw gsa

de diferenta ma plimb 

 

Romania nu se bucura de o istorie motociclistica/automobilistica precum statele din vest. Romanii acuma incep abia sa cunoasca fenomenul moto, cu toate ca inca suntem departe de vest, lumea incepe sa aiba mijloacele financiare pentru fier/echipament si iesiri. Din pacate, asa cum si tu ai aere, multi au idem aere tale. Se considera mai motociclist pe gsa-ul de 25k decat unu pe Hornet de 2k. Nu vorbesc de scootere/maxiscootere etc. 

 

@initiatorul topicului, frumoasa excursie, frumos scooter. La cat mai multe de astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu Yamaha Tmax 530 (deci modelul anterior) si spatiul la picioare intinse este cam la fel. La Yamaha in schimb ai un vint mai mare in lateral (are carena mai ingusta). La inaltime se poate pune un parbriz de touring (au si la Honda si au si cei de la GIVI) sau un mic geam special ptr a prelungi pe inaltime orice parbriz moto, am vazut la multe scootere si motociclete si se poate regla. Din acest punct de vedere Yamaha Tmax Tech (deci varianta mai scumpa) este avantajata ptr ca are parbriz reglabil pe inaltime si deci un PLUS. Ptr ca sa ai un reper, eu am 1.80 m si 90 Kg.... Totusi trebuie sa repet ptr toti cei macar curiosi: cutia de viteze DCT de la Honda Forza 750 este un vis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

  Sa il folosesti cu spor!

 

  Si eu intentionez sa iau una la fel  si  postul tau ajuta in alegerea mea. La mine lupta e putin diferita, eu deja am un Xmax 125 si ma gandeam  sa iau  o motocicleta Sport Tourer, cel mai probabil Tracer 7 in ideea ca in oras sa ma dau cu  Xmax-ul si in week end sa  calatoresc cu Tracer-ul insa  exista dezavantajul asta de a folosi 2 piese, parcarea acasa, intretinerea dubla.  Asa ca am inceput sa caut  o varianta sa imbin utilul cu placutul si Forza 750  mi se pare cea mai potrivita varianta. T-max-ul e cam scump dar mai exista Kymco AK550 Premium cu putere mai mica insa cu niste specificatii utile la mansoane incalzite, cruise control....etc

 

   Ai avut plangeri de la pasager privind vantul, oboseala? 

 

   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

@enopul Salut. Kimco AK 550 il stiu, e interesant; concluzie in testdrive am avut senzatia ca stai pe el cam ca si pe un Jetski , adica un pic cam sus ( esti mai expus la vint, muste...) si o problema care pentru mine a fost un no-go este faptul ca pozitia ghidonului este prea joasa si te obliga sa te cocosezi putin iar f rau este ca la viraj maxim te vei lovi cu ghidonul de genunchi. Este prea jos montat. Motorul se aude si merge super, are destula putere si este agil, are un centru de greutate jos de tot. Cel nou de anul asta ( GT ) are si parbriz electric, cruise control.... incearca. Revin la Forza 750, pasagerul ( are 1,70 m. ) a fost multumit de confort (mai bun ca la Sym Maxim 508, Kymco, si o mai mare suprafata ptr. popo in comparatie cu Yamaha 560 care pe linga o suprafata mai mica, este si f inclinata in fata si "aluneca" mereu in sa). Un minus pentru Forza 750, lipsa unui cruise control din fabrica si ar fi fost frumos un parbriz reglabil electric ca la Yamaha sau noul Kymco; se poate rezolva after market usor. Daca vrei mansoane incalzite sunt in pachetul de fabrica (parca in Komfort Paket la https://motorcycleconfigurator.honda.de/bikes/scooter/forza750/#/accessories ). Tin sa intaresc faptul ca DCT este o cutie confortabila, nu mai spun ca in orice moment, daca doresti poti interveni manual si schimbi cum doresti... nu mai lovim casca de casca la unele schimbari (la cutiile clasice este uneori enervant....)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

 

Am fost sa vad Kymco si cumva mi s a parut imens fata de Forza desi pe hartie e 2 cm mai lung si 5mm mai lat...totusi mi s a parut imens. Cred ca pozitia de condus e mai in spate .

 

In concluzie am comandat Forza 750 Black Edition , imi vine in iunie

 

Asfalt uscat !

Editat de enopul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...