PzKpfW Postat Decembrie 24, 2023 Share Postat Decembrie 24, 2023 On 12/22/2023 at 10:23 PM, ENEOS said: Păi nu se vehicula ideea că V2 nu e compatibil cu normele E5? Nu știu de unde ai informația asta. On 12/22/2023 at 10:23 PM, ENEOS said: De fapt toată lumea face L2 din rațiuni de reducere a costurilor - un bloc cu 2 găuri în loc de 2 cilindri individuali, 1 distribuție în loc de 2 etc. Corect, dar nu este vorba doar de asta. Motorul este fizic mai mic, mai ușor și mai puțin complex. Pentru motoarele sub 1000cc văd sensul. Până și Ducati se pare că va trece la 2 paralel pentru motoarele sub 1000. Peste 1L, avantajele astea nu prea mai sunt relevante: un motor de 1000 oricum este ceva mai complex, distribuța maselor este ceva mai bună la V2, echilibrarea este mai bună, costul nu prea mai contează, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 25, 2023 Share Postat Decembrie 25, 2023 Configuratia V2 twin nu e aleasa din considerente economice sau a distributiei maselor ci pentru ca nu rupe aderenta ca L4, ofera un feedback mai bun si astfel se poate impinge cuplul de la turatii mici. Crossplane-ul de la yamaha incearca sa imbine cele doua variante, L4 cu feeling V2 twin… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 25, 2023 Share Postat Decembrie 25, 2023 8 hours ago, yo4hgx said: Configuratia V2 twin nu e aleasa din considerente economice sau a distributiei maselor ci pentru ca nu rupe aderenta ca L4 Te asigur că la cilindree echivalentă, un V2 rupe aderența mai serios ca un L4. Oricum, comparația aici era între V2 și ||2. 8 hours ago, yo4hgx said: Crossplane-ul de la yamaha incearca sa imbine cele doua variante, L4 cu feeling V2 twin Crossplane-ul în 4 pistoane încearcă să imite un V4 (aceeași ordine de aprindere ca un V4 la 90°, și foarte similară cu cea de pe RSV4). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 25, 2023 Share Postat Decembrie 25, 2023 Emit unii niște păreri pe care mai bine nu consumi energie să le contrazici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 25, 2023 Share Postat Decembrie 25, 2023 1 oră în urmă, PzKpfW a spus: Te asigur că la cilindree echivalentă, un V2 rupe aderența mai serios ca un L4. Oricum, comparația aici era între V2 și ||2. Crossplane-ul în 4 pistoane încearcă să imite un V4 (aceeași ordine de aprindere ca un V4 la 90°, și foarte similară cu cea de pe RSV4). Cilindreea nu are relevanta, jongland cu lungimea bielei, compresia… si alte variabile un motor, orice motor, poate fi proiectat pentru cuplu sau pentru putere, nu intru in detalii. V twin poate fi stors de cuplu datorita modului cum transpune puterea pe asfalt, doua “ciocane” la 60-90 grade urmate de “pauza”’ pana la 720 grade (4 timpi) permite gumei sa (re)capete aderenta. Crossplane-ul e un alt animal, si nu am nici timpul nici dispozitia sa te educ dar este vorba despre emularea V twin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Decembrie 26, 2023 Share Postat Decembrie 26, 2023 Uite cum inginerii de geniu se pierd pe motociclism.ro in loc sa ajunga in motogipi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 27, 2023 Share Postat Decembrie 27, 2023 On 12/25/2023 at 11:41 PM, yo4hgx said: jongland cu lungimea bielei, compresia… si alte variabile un motor, orice motor, poate fi proiectat pentru cuplu sau pentru putere, nu intru in detalii. Pentru ca un motor în 4 pistoane să aibă cuplu mai mare decât unul în 2 ar avea nevoie de un alezaj foarte redus și o cursă foarte lungă. Motoarele de tractor sunt un bun exemplu în acest sens. Nu există așa ceva pe motociclete pentru că turația maximă ar fi extrem de mică (1000-2000 rot/min), vibrațiile foarte mari iar puterea derizorie. La cilindreele și nevoile unei motociclete, un bicilindru va avea invariabil mai mult cuplu având biele mai lungi. On 12/25/2023 at 11:41 PM, yo4hgx said: V twin poate fi stors de cuplu datorita modului cum transpune puterea pe asfalt, doua “ciocane” la 60-90 grade urmate de “pauza”’ pana la 720 grade (4 timpi) permite gumei sa (re)capete aderenta. Parțial corect, impulsurile mai rare permit gumei să câștige tracțiune între aprinderi punând mai puțin stres pe carcasă și limitând supraîncălzirea. Asta ajută la motoarele foarte puternice, care în regim competițional merg constant la turații înalte (principalul motiv pentru care în MotoGP motoarele V4 actuale sunt toate de tip "big bang" și nu "screamer"). La motocicletele stradale care au sub 200cp și pe care mergi extrem de rar la turație maximă este cvasi-irelevant. În uz stradal, un bicilindru de capacitate echivalentă va rupe aderența mai ușor tocmai datorită cuplului mai mare, disponibil mai jos în ture. Încă un aspect: nu toate bicilindrele au pauze semnificative între aprinderi. Twin-urile de la KTM sau Aprilia de exemplu (care au mai puțin de 90° între bancuri) au o etajare aproape egală a aprinderilor, iar precedentul motor 2 paralel de la BMW are aprinderi perfect simetrice (una la fiecare 360°). On 12/25/2023 at 11:41 PM, yo4hgx said: Crossplane-ul e un alt animal, si nu am nici timpul nici dispozitia sa te educ dar este vorba despre emularea V twin. Crossplane-ul în 3 cilindri de la Yamaha are aprinderi distanțate egal, una la fiecare 240°. Crossplane-ul în 4 cilindri este un compromis între modelul "screamer" și "big bang" al unui V4. Ordinea de aprindere la crossplane 4 este totuși mai apropiată de cea a unui screamer (impulsurile se suprapun mai mult), cum se poate vedea mai jos. Singurul V4 de pe piață care încearcă oarecum să imite un V2 (din motive de marketing în principal) este cel de la Ducati - V4 "twin-pulse", care are aprinderile cilindrilor opuși în succesiune rapidă, apoi o pauză mai lungă urmată de aprinderea celorlalți doi. Sună puțin ca două V2-uri suprapuse și se apropie cel mai mult de un "big bang" adevărat. Puțină umilitate nu ți-ar strica. Nu încerc să-ți explic ție nimic, nu pari genul capabil să-și pună la îndoială cunoștințele. Este bine totuși pentru ceilalți ca informațiile prezentate să fie corecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 27, 2023 Share Postat Decembrie 27, 2023 (editat) Rog a se deschide un topic nou "Noutatidin lumea moto- discutii tehnice", cum s-a facut la sectiunea Motogp. Editat Decembrie 27, 2023 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 28, 2023 Share Postat Decembrie 28, 2023 Acum 9 ore, PzKpfW a spus: Pentru ca un motor în 4 pistoane să aibă cuplu mai mare decât unul în 2 ar avea nevoie de un alezaj foarte redus și o cursă foarte lungă. Motoarele de tractor sunt un bun exemplu în acest sens. Nu există așa ceva pe motociclete pentru că turația maximă ar fi extrem de mică (1000-2000 rot/min), vibrațiile foarte mari iar puterea derizorie. La cilindreele și nevoile unei motociclete, un bicilindru va avea invariabil mai mult cuplu având biele mai lungi. Parțial corect, impulsurile mai rare permit gumei să câștige tracțiune între aprinderi punând mai puțin stres pe carcasă și limitând supraîncălzirea. Asta ajută la motoarele foarte puternice, care în regim competițional merg constant la turații înalte (principalul motiv pentru care în MotoGP motoarele V4 actuale sunt toate de tip "big bang" și nu "screamer"). La motocicletele stradale care au sub 200cp și pe care mergi extrem de rar la turație maximă este cvasi-irelevant. În uz stradal, un bicilindru de capacitate echivalentă va rupe aderența mai ușor tocmai datorită cuplului mai mare, disponibil mai jos în ture. Încă un aspect: nu toate bicilindrele au pauze semnificative între aprinderi. Twin-urile de la KTM sau Aprilia de exemplu (care au mai puțin de 90° între bancuri) au o etajare aproape egală a aprinderilor, iar precedentul motor 2 paralel de la BMW are aprinderi perfect simetrice (una la fiecare 360°). Crossplane-ul în 3 cilindri de la Yamaha are aprinderi distanțate egal, una la fiecare 240°. Crossplane-ul în 4 cilindri este un compromis între modelul "screamer" și "big bang" al unui V4. Ordinea de aprindere la crossplane 4 este totuși mai apropiată de cea a unui screamer (impulsurile se suprapun mai mult), cum se poate vedea mai jos. Singurul V4 de pe piață care încearcă oarecum să imite un V2 (din motive de marketing în principal) este cel de la Ducati - V4 "twin-pulse", care are aprinderile cilindrilor opuși în succesiune rapidă, apoi o pauză mai lungă urmată de aprinderea celorlalți doi. Sună puțin ca două V2-uri suprapuse și se apropie cel mai mult de un "big bang" adevărat. Puțină umilitate nu ți-ar strica. Nu încerc să-ți explic ție nimic, nu pari genul capabil să-și pună la îndoială cunoștințele. Este bine totuși pentru ceilalți ca informațiile prezentate să fie corecte. Ti-a luat un pic pana ai googalit dar macar ai mai invatat si tu ceva, desi ai scapat si cateva dume la interpretare… in fine, in principiu s-a inteles despre ce este vorba, dpmdv consider subiectul incheiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 28, 2023 Share Postat Decembrie 28, 2023 10 hours ago, yo4hgx said: Ti-a luat un pic pana ai googalit dar macar ai mai invatat si tu ceva, desi ai scapat si cateva dume la interpretare… in fine, in principiu s-a inteles despre ce este vorba, dpmdv consider subiectul incheiat. Evident că am google-uit, nu lucrez ca inginer proiectant de motoare. Dar asta acum vreo 10 ani, când CP4 de la Yamaha era relativ nou, iar în MotoGP se căuta încă varianta cea mai bună dintre screamer și big bang. Diferența dintre noi este că reușesc să articulez informația găsită pe internet și s-o interpretez coerent - nu mă bazez pe "dume" și false impresii de superioritate. Numai bine. Prima motocicletă chinezească într-un campionat mondial de viteză: QJ Motor GSR 800 RR. Motocicleta în sine este de fapt o Honda CBR 650 R cu alt carenaj și ceva modificări tehnice (cursă mai lungă la pistoane). Dacă pentru modelul de stradă este un lucru bun, în competiție contează puterea de vârf: GSR 800 este cam în urmă, cu vreo 102cp în forma standard. În variantele de stradă, modelele competitorilor sunt semnificativ mai puternice: Yamaha R6 - 117cp, MV Agusta F3 - 126cp, Ducati Panigale V2 - 155cp (limitat dealtfel la 150cp pentru WSSP). Va fi interesant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 KTM testează un "mega supermoto", șasiu de Super Adventure, motor de Super Duke R (V2 1350cc, ~190cp, ~145N/m): KTM 1390 SMT. Practic un touring mare, capabil de huligăneală. De văzut dacă va înlogui sau nu Super Duke GT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Dacă super moto ajunge touring eu cred că dau la teologie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Este doar strategie de marketing datorată tipologiei mărcii și totodată un element diferențiator față de concurență. La bază este practic un Super Adventure cu roți de 17, suspensii mai dure și cursă redusă, și un motor mai potent. Un touring de asfalt care este capabil și de prosteală. Au făcut același lucru și pe baza lui 990 Adventure: Și 950 Adventure: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 5 Share Postat Februarie 5 KTM 1390 Super Duke GT în teste. Cadru, roți și frâane de pe Super Duke R 2020+. Motorul de 1350cc. Subcadru spate specific. Din ce se vede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 KTM a finalizat achiziția a peste 50% din acțiunile MV Agusta. Oficial, controlează brand-ul. Hubert Trunkenpolz (unul dintre fii lui Hans Trunkenpolz, fondatorul mărcii) devine CEO. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 La 05.01.2024 la 20:55, PzKpfW a spus: KTM testează un "mega supermoto", șasiu de Super Adventure... Farul mi se pare urat rau... Din pacate KTM sta prost doar la fiabiliate, la preturi si dotari e okeish fata de ce ofera restul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 4 hours ago, Leon said: Farul mi se pare urat rau... Este același far ca pe Duke 990 și Super Duke 1390. Nu discut gusturile, dar arată mai bine în realitate, Va fi însă foarte complicat de curățat. Aia cu fiabilitatea mi se pare deja legendă urbană - cam cum era cu Ducati până acum 5-10 ani. KTM nu este Honda, dar fiabilitatea nu cred că mai este un element care să intre în calcul la achiziție. In other news, BMW testează un R GS de hipsteri clasic, cu motorul de 1200, răcit pe aer (cel de pe R9T), roată de 21 pe față și cel mai probabil o greutate redusă. Nu-mi dau seama dacă vor să facă un GS de mers la cafea sau unul mai capabil pe offroad - cum a fost HP2 Enduro mai demult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Acum 15 minute, PzKpfW a spus: In other news, BMW testează un R GS de hipsteri clasic, cu motorul de 1200, răcit pe aer (cel de pe R9T), roată de 21 pe față și cel mai probabil o greutate redusă. Nu-mi dau seama dacă vor să facă un GS de mers la cafea sau unul mai capabil pe offroad - cum a fost HP2 Enduro mai demult. Seamana cu R Nine T Urban GS, doar ca acesta avea 19" pe față. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 De vreo 3 ani il tot testeaza, vor si ei din felia de scramblere dupa ce au vazut ce au facut aia de la Boxermaniacs cu ceva ani in urma la bRomaniacs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 7 minutes ago, tourist1 said: Seamana cu R Nine T Urban GS, doar ca acesta avea 19" pe față. M-am gândit și eu, dar par destul de serioși cu partea de endureală după echipamentul testrider-ului - motiv pentru referința cu HP2 Enduro. Asta induc și cei de la Motorrad în articol. 3 minutes ago, DKW said: De vreo 3 ani il tot testeaza, vor si ei din felia de scramblere R9T Urban GS este scrambler, și-l vând de prin 2016. Scrambler-ul este o motocicletă de stradă, convertită în ceva dual-sport. Prototipul de mai sus pare să fie axat pe enduro: suspensii cu o cursă mare (Motorrad estimează până la 250mm, comparabil cu ceva gen 890 Adv R), roată de 21, furcă upside-down (nu telelever), etc. Se pare că va fi vândut în familia R GS-ului ("R 12 GS"), nu în cea a R9T-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 (editat) 4 hours ago, PzKpfW said: R9T Urban GS este scrambler, și-l vând de prin 2016. N-are legatura cu Urban-ul. Editat Martie 20 de DKW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 (editat) Modelul de mai sus, nu. Spuneam doar că au deja scrambler în gamă de ceva vreme (R nineT Urban GS și Scrambler) și că R 12 GS (sau cum se va numi) nu va fi așa ceva. 15 minutes ago, DKW said: Chestia asta (nu știu exact ce este, probabil un R9T modificat) nu este un scrambler. Editat Martie 20 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 (editat) Stiu ce au in gama, initial ma batea gandul de un Urban sau Scrambler, dar nu mi-a placut ca ambele au suspensie stock. Cel de la Boxermaniacs este un R9T cu bascula + cardan de HP2, si niste Wp-uri pe fata si roata de F800 GS, plus ceva Touratech-uri. Daca scot chestia asta cu 21 pe fata si craci lungi, deja suna tentant. Editat Martie 20 de DKW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Personal mi se pare mai mult hipstreală decât altceva. Oricât de ușor va fi față de un R GS normal, tot va fi mai greu ca un enduro-touring de clasă medie (Ténéré 700, 890 R, Tuareg, etc.) și implicit mai puțin capabil. Va fi probabil peste R 1300 GS pe offroad, dar sacrificând mult componenta de touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 1 hour ago, PzKpfW said: Personal mi se pare mai mult hipstreală decât altceva Nu te contrazic, pentru mine ar fi ok, mi l-as lua strict de scranteala, desi sunt constient ca nu va fi mai usor de 210 kg, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.