Sari la conținut

Yamaha r1 big bang probleme frână spate.


Postări Recomandate

Salutare, am intampinat o problema destul de serioasa cu noua motocicleta r1 pe care o dețin, este vorba de un r1 din 2010 cu 3900km la bord, după o plimbare mai energica de vro' 30 km, traseu solicitant, cu franari bruște frână spate a încetat sa mai funcționeze, norocul meu ca fix în poarta casei m-a lăsat.. A doua și a revenit complet funcționând perfect. Lichid de frână nou, curat... 

Aveți idee cepoate fi în neregula? 

Faptul ca nu am găsit nimic în neregula și totuși am pierdut frână spate complet  ma neliniștește maxim.. 

Multumesc mult pe eventualele răspunsuri. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incetat sa mai functioneze progresiv sau brusc? As face o servisare a pompei de frana spate. De verificat totusi si sistemul ABS. Senzor, pompa, daca ai erori inregistrate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Ruginel a spus:

A incetat sa mai functioneze progresiv sau brusc? As face o servisare a pompei de frana spate. De verificat totusi si sistemul ABS. Senzor, pompa, daca ai erori inregistrate.

Salut, s a întâmplat totul brusc, ABS nu exista, erori nimic, la fel de brusc și a și revenit. A doua zi era top..la cea mai mica atingere cupla..

La 04.08.2023 la 15:34, Lucian_M a spus:

Și când mă gândeam prin 2000 să-mi fi luat un CBR1000, trebuia să fac un schimb cu cineva.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pățit fix aceeași fază cu V-strom, eram in Croația (Plidvice), stătusem noaptea în camping, temperaturi reduse, dau să pornesc dimineață, trag frâna, se duce maneta complet la fund. M-am panicat total! Mai trag o dată, maneta în parametri normali. Etrieri erau servisati, conducte metalice. Nu m-am mai atins de frână de atunci (probabil 2019), nu a mai făcut figuri, moto frânează cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit acelasi lucru la F650, intr-o vara, dupa un drum facut mai repejor, greutate (bagaje si pasager), franari bruste si dese (coborat panta abrupta cu multe curbe stranse), m-am trezit cu pedala de frana spate inutila! Am ajuns la destinatie doar cu frana fata si nu am mai atins spatele deloc. Stupoare, spatele isi revenise la normal de parca nu se intamplase nimic. Alta data, tot incarcat, drum virajat si mers vioi, am patit aceiasi minune, lipsa frana spate, cu toate ca am franat ceva mai rar, dar la fel de hotarat (sa nu uit ca si temperatura exterioara era ~30*C). Am desfacut de cateva ori frana si am verificat componentele, totul in regula! Dupa un timp am schimbat placutele, discul si lichidul si...minune, frana spate chiar abuzata nu a mai cedat! Presupun ca materialul placutelor (primele) se incalzea excesiv si totodata si discul, caldura transmitandu-se in lichid (acesta devenea elastic si nu mai lucra bine). Si da, am avut de fiecare data lichid DOT4 si placute/disc in parametri. Doar componenta placutelor era diferita si (sa zic) uzura ceva mai mare a primului disc.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ivan pedala a spus:

Am patit acelasi lucru la F650, intr-o vara, dupa un drum facut mai repejor, greutate (bagaje si pasager), franari bruste si dese (coborat panta abrupta cu multe curbe stranse), m-am trezit cu pedala de frana spate inutila! Am ajuns la destinatie doar cu frana fata si nu am mai atins spatele deloc. Stupoare, spatele isi revenise la normal de parca nu se intamplase nimic. Alta data, tot incarcat, drum virajat si mers vioi, am patit aceiasi minune, lipsa frana spate, cu toate ca am franat ceva mai rar, dar la fel de hotarat (sa nu uit ca si temperatura exterioara era ~30*C). Am desfacut de cateva ori frana si am verificat componentele, totul in regula! Dupa un timp am schimbat placutele, discul si lichidul si...minune, frana spate chiar abuzata nu a mai cedat! Presupun ca materialul placutelor (primele) se incalzea excesiv si totodata si discul, caldura transmitandu-se in lichid (acesta devenea elastic si nu mai lucra bine). Si da, am avut de fiecare data lichid DOT4 si placute/disc in parametri. Doar componenta placutelor era diferita si (sa zic) uzura ceva mai mare a primului disc.  

Probabil ca asta s-a întâmplat și la mine, am sa mai schimb o data lichidul de frână,  tocmai ce îl schimbasem, era fresh.. Dar l am avut prin garaj de ceva timp, poate o fi expirat..tot DOT4.... E bine de știut atunci sa facem pauzele mai lungi și mai dese.. 🤦‍♂️ 

Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Am pățit fix aceeași fază cu V-strom, eram in Croația (Plidvice), stătusem noaptea în camping, temperaturi reduse, dau să pornesc dimineață, trag frâna, se duce maneta complet la fund. M-am panicat total! Mai trag o dată, maneta în parametri normali. Etrieri erau servisati, conducte metalice. Nu m-am mai atins de frână de atunci (probabil 2019), nu a mai făcut figuri, moto frânează cum trebuie.

La tine, cam suna a altceva... Dimineața, rece.... Îmi imaginez totuși ca n-a fost plăcută senzația, mai ales ca erai departe de casa.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 11 ore, karate-kid a spus:

norocul meu ca fix în poarta casei m-a lăsat..

Nu e chiar așa grav, fără spate faci inconjorul lumii.

Frâna față este baza, spatele ajută fața.

Eu aș face următoarele chestii:

1. Schimbă plăcuțele frână. Dacă ai posibilitatea cumpără plăcuțe originale, cea mai bună frână este la combinația disc + plăcuță de la același producător.

2. Schimbă lichidul cu unul nou.

2. Ține peste noapte pedala frână în presiune, leag-o cu un șoricel se cadru, ceva. În cazul în care are aer acesta va fi eliminat peste noapte.

 

Dacă mai pățești după asta înseamnă că trebuiesc servisate etrierul și pompă frână.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, karate-kid a spus:

 

La tine, cam suna a altceva... Dimineața, rece.... Îmi imaginez totuși ca n-a fost plăcută senzația, mai ales ca erai departe de casa.. :)

Erau vreo 15-17 grade, însă m-a izbit gândul: cum strunesc eu 450 kg doar cu frâna spate?! Asta așa, într-o fracțiune de secundă. În clipa următoare, totul era ok și nu a mai făcut vreodată figuri. Matrix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana spate cedează când e folosita intens.am avut problema asta la suzuki.dupa Jina

Ziua următoare funcționa normal și în următoarele 2 luni la fel.pana la sfârșitul sezonului 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fiert lichidul, nici un fenomen paranormal.

Între plăcută și pistonaș fabrica pune o protecție termică,  majoritatea mecanicilor o aruncă la primul schimb de plăcuțe... 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, karate-kid a spus:

Salutare, am intampinat o problema destul de serioasa cu noua motocicleta r1 pe care o dețin, este vorba de un r1 din 2010 cu 3900km la bord, după o plimbare mai energica de vro' 30 km, traseu solicitant, cu franari bruște frână spate a încetat sa mai funcționeze, norocul meu ca fix în poarta casei m-a lăsat.. A doua și a revenit complet funcționând perfect. Lichid de frână nou, curat... 

Aveți idee cepoate fi în neregula? 

Faptul ca nu am găsit nimic în neregula și totuși am pierdut frână spate complet  ma neliniștește maxim.. 

Multumesc mult pe eventualele răspunsuri. 

Salut, am patit la fel, cu multi ani in urma coborand pe Transfagarasan. Am ramas fara frana spate, ultima portiune am facut-o cu frana de motor si frana fata. In Cartisoara am facut o pauza, am asteptat 10 minute si totul a revenit la normal. Dupa vreo cativa ani, se repeta povestea cu motocicleta unui amic, tot pe spate, pe acelasi Transfagarasan. In ambele cazuri a fiert lichidul de frana. Partial se rezolva problema dupa ce se raceste. Ulterior trebuie sa schimbi lichidul si sa verifici integral sistemul de franare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu la FJR. Sunt aproape sigur ca e de la lichidul de frana ca nu l-am schimbat demult.

Mai precis de la umezeala absorbita de lichid in timp, umezeala care ajunge sa fiarba cand se incinge lichidul.

Chiar daca ai schimbat recent, daca lichidul "nou" nu a fost depozitat corect e posibil sa fi absorbit deja umiditate inainte de a-l schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare de iarna, de motociclist de tastatura. Nu se poate pune un ventilator de 12v sursa calculator la etrier, pe perioada coborarii? Am vazut pus suplimentar la radiator antigel,deci,s-ar putea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, megamotoreta a spus:

O intrebare de iarna, de motociclist de tastatura. Nu se poate pune un ventilator de 12v sursa calculator la etrier, pe perioada coborarii? Am vazut pus suplimentar la radiator antigel,deci,s-ar putea...

 

Nu ar face fata, cea mai buna preventie este coborarea moderata plus frana de motor. Contrar a ceea ce cred unii e cel mai periculos sa mergi sportiv pe coborare unde solicitarile franelor sunt mai mari fata de cele pe drum orizontal sau pe urcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.01.2024 la 19:29, karate-kid a spus:

… r1 din 2010 cu 3900km la bord…


Ai gresit un zero cumva? Presupunand ca nu, cand au fost servisate ultima data etrierele? Chiar daca lichidul e nou, garniturile imbatranesc si fac ca pistonasele sa lucreze elastic, mica frecare cu discurile cand nu se foloseste frana contribuind consistent la cresterea temperaturii… desi pe frigul asta probabil alta e problema. Si nu in ultimul rand, ce lichid ai bagat? Iti recomand DOT 5.1 sau mai bine RBF600, ambele compatibile cu DOT 4 care vine de obicei standard.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recomand să nu mai frâneze așa mult cu spatele! 😉

Și pe mine m-a frapat nr de km, dar n-am vrut să-i spulber entuziasmul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La nr ala de km cel mai probabil nu are nevoie de nici o curatare. Daca frana si-a revenit singura fara sa-i faca nimic e clar ca a fost vorba de vapori care s-au condensat la loc dupa racire.

Daca ar fi fost probleme cu garniturile simptomele ar fi fost altele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord, dar nu cred ca intra in aceasta categorie si cei cu motociclete cu 3500km, chiar daca-s mai vechi  :)

Problema principala la etrieri se datoreaza umezelei care in timp ajunge sub garniturile de etansare unde creeaza un oxid care face ca garnitura sa stranga prea tare pe pistonas.

Chestia asta nu are cum sa se intample in mod normal la o motocicleta cu 3500km .Nu zic ca-i imposibil dar este foarte improbabil.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, binox a spus:

Problema principala la etrieri se datoreaza lui Dorel care, atunci când înlocuiește plăcuțele, nu curăță bine pistonașele și le împinge cu tot cu jeg în cilindri. + lichidul de frână schimbat maniacal o dată la deceniu.

Fixed!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu ai cum se face treabă... Adică știi, dar pe jumătate. Romanul bagă pistoanele jegoase în etrier, nu-l curată, pune plăcuțele noi, scoate lichidul uzat din rezervorul pompei de frână, pune lichid nou, cheamă fra... clientul și îl întreabă: îți place, boss? Ți-am schimbat lichidul de frână. Și uite așa am eu de lucru după, că țigările și benzina nu pică din cer.

IMG_20230909_161838.jpg

IMG_20230909_161742.jpg

IMG_20230823_142544.jpg

IMG_20230930_150243.jpg

IMG_20230930_145337.jpg

IMG_20230929_160119.jpg

IMG_20230930_145637.jpg

IMG_20230823_142538.jpg

IMG_20230929_153100.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, binox a spus:

De acord, dar nu cred ca intra in aceasta categorie si cei cu motociclete cu 3500km, chiar daca-s mai vechi  :)

Problema principala la etrieri se datoreaza umezelei care in timp ajunge sub garniturile de etansare unde creeaza un oxid care face ca garnitura sa stranga prea tare pe pistonas.

Chestia asta nu are cum sa se intample in mod normal la o motocicleta cu 3500km .Nu zic ca-i imposibil dar este foarte improbabil.

 


Presupunand ca kilometrii sunt reali, desi m-as mira, teoria ta se poate aplica doar daca motorul a fost tinut in garaj cu incalzire… ceea ce m-ar mira, din nou. 

 

In plus, la R1 se foloseste frana de spate doar ca stabilizator de directie, ca sa ma exprim asa, si mai putin in sensul clasic, ceea ce ma face sa cred ca proprietarul a cam sarit peste niste etape pana aici. Dar poate gresesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, yo4hgx a spus:


Ai gresit un zero cumva? Presupunand ca nu, cand au fost servisate ultima data etrierele? Chiar daca lichidul e nou, garniturile imbatranesc si fac ca pistonasele sa lucreze elastic, mica frecare cu discurile cand nu se foloseste frana contribuind consistent la cresterea temperaturii… desi pe frigul asta probabil alta e problema. Si nu in ultimul rand, ce lichid ai bagat? Iti recomand DOT 5.1 sau mai bine RBF600, ambele compatibile cu DOT 4 care vine de obicei standard.

 

Salut, și mulțumesc pt răspuns! Nu, nu am greșit nr kilomerilor, atâta are, a fost achiziționată din UK, un singur proprietar de noua,istoric MOT și toate cele, arata si merge ca și o motoretă noua. Mi-e greu sa cred ca m-am tepuit (dar nu este exclus). Etrierele au fost servisate la fel și furca în 2022. Am folosit un lichid de frână de la Liqui Moly parca... Îl aveam de câțiva ani prin garaj.. Am sa îl înlocuiesc din nou la început de sezon. 

Acum 10 ore, Lucian_M a spus:

Habar nu ai cum se face treabă... Adică știi, dar pe jumătate. Romanul bagă pistoanele jegoase în etrier, nu-l curată, pune plăcuțele noi, scoate lichidul uzat din rezervorul pompei de frână, pune lichid nou, cheamă fra... clientul și îl întreabă: îți place, boss? Ți-am schimbat lichidul de frână. Și uite așa am eu de lucru după, că țigările și benzina nu pică din cer.

IMG_20230909_161838.jpg

IMG_20230909_161742.jpg

IMG_20230823_142544.jpg

IMG_20230930_150243.jpg

IMG_20230930_145337.jpg

IMG_20230929_160119.jpg

IMG_20230930_145637.jpg

IMG_20230823_142538.jpg

IMG_20230929_153100.jpg

Fiecare trebuie sa mănânce o pâine.... 

Acum 9 ore, yo4hgx a spus:


Presupunand ca kilometrii sunt reali, desi m-as mira, teoria ta se poate aplica doar daca motorul a fost tinut in garaj cu incalzire… ceea ce m-ar mira, din nou. 

 

In plus, la R1 se foloseste frana de spate doar ca stabilizator de directie, ca sa ma exprim asa, si mai putin in sensul clasic, ceea ce ma face sa cred ca proprietarul a cam sarit peste niste etape pana aici. Dar poate gresesc!

Ai dreptate, omul nu o ținea în garaj încălzit.. O ținea în casa.. 

IMG_20231104_161333.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...