mircea.cazachevici Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Salut, as avea nevoie de un sfat. Ieri am incercat sa-mi schimb lichidul la ambreiajul hidraulic, Beta 300RR 2020. Problema este ca nu am putut desface aerisitorul, s-a rupt direct. Lichidul nu a fost schimbat niciodata de la achizitia motorului, acum 4 ani. Stiti cumva vreo alta solutie in afara de cilindru nou? Vreo metoda de a extrage aerisitorul, sau chiar o metoda de a schimba lichidul si a face aerisirea doar pe la surub? In acest moment bucata de aerisitor ramasa in cilindru nu lasa lichidul sa curga, mai pot folosi asa motorul o vreme. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Nu reușesc să văd, poza e slaba, s-a rupt mai jos de suprafața cilindrului? Cu cilindrul demontat se poate încerca fie sudarea unui "moț" de care să poți apucă (prin încălzire se și deblochează), fie îndepărtarea aerisitorului prin frezare, eventual cu majorarea filetului dacă nu reușește meseriașul să nu-l atingă. În ambele variante ai nevoie de un meseriaș meseriaș! Poți încerca și cu un extractor băgat în gaură, căldură și ciocănit ușor cu un ciocănel mic, dar șansele de reușită sunt mici + e nevoie de o mână sensibilă și pare că tu ești cam forțos dacă ai rupt aerisitorul "pur și simplu" la o 🏍 destul de 9 la care teoretic n-ar trebui să fie oxidat grav. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 24 Autor Share Postat Martie 24 Nu cred ca merge sudura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 in primul rand demontezi cilindrul de pe motoreta, scoti toate garinurile, incalzesti frumos aerisitorul, il racesti brusc, poti folosi un wd40 ca sa si pentreze filetul, bagi un extractor in gaura ramasa de la aerisitor, sau o majorezi si va iesi trebe lucrat, incet atent si pe finete Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus: Nu cred ca merge sudura. merge si sudura, pui o saiba, pui o piulita si dai cu un MIG sudura pe aerisitor, dar. as face asta pe banc fara sa am garnituri in cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 24 Admin Share Postat Martie 24 De aerisit o poți face ușor și pe la conductă. Ții în presiune și deschizi ușor piulița, strângi și tot așa. Doar să speli bine după în zonă. Ideea e că dacă nu ai desfăcut acolo de 4 ani nu are sens să te apuci acum. Lași aerisitorul rupt acolo și aia e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 (editat) Dai jos cilindrul receptor, incalzesti cilindrul cu o torta cu butan, dai cu parafina pe aerisitor, se va topi si va intra intre filete. Repeti operatiunea de cateva ori apoi incerci cu un torx si o surubelnita de impact. Nu iti garanteaza nimeni ca va iesi, dar sunt sanse mari. Sau cu sudura TIG si o piulita. Evident, kit de reparatie nou ulterior. Editat Martie 24 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MK_BBB Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Încearcă așa ceva, pentru început: https://www.telemarket.ro/set-5-extractoare-suruburi-uzate-rupte.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQA0VFsjYkIVOCMtoSUQc_3FsERd_imVwcZ4YZ5H1QuYQGVsx6y5VEFBoCO6IQAvD_BwE https://www.atelierultau.ro/yato-yt-0590-set-extractoare-suruburi-rupte-nr-nr-p-61225.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQAzCjTAfWuDEupzRrh5krdoE9aX-2xbpabvrjlz_XaxTWY0eLwFA-SRoCzMcQAvD_BwE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 24 Autor Share Postat Martie 24 Multumesc tutror. Imi caut extrractoarele (le am pe undeva prin casa) si ma apuc de lucru.. Incetul cu incetul, mai un ciocanit, mai un WD40. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Vezi să nu rupi și vreun extractor în ventilul ăla! E treaba cu "simțul mâinii" acolo. Personal dacă ar fi să pariez aș zice că nu îl dovedești cu extractor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 24 Autor Share Postat Martie 24 @l.u.v, esti sigur ca pot face aerisirea si pe la conducta? Ideea e ca trebuie neaparat sa schimb lichidul, e deja negru. Iar pe portiuni tehnice, cand chinui motorul, ajunge sa fiarba lichidul in interior si sa raman fara ambreiaj. Daca desfac cilindrul ca sa scot tot lichidul si sa sterg bine, nu cumva aerul ce va ramane in interior cand torn lichid nou nu va putea fi scos decat pe la aerisitor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Acum 13 ore, Cavaleru a spus: Merge si sudura, pui o saiba, pui o piulita si dai cu un MIG sudura pe aerisitor, dar. as face asta pe banc fara sa am garnituri in cilindru Foarte mișto metoda, am testat și eu de câteva ori. Incredibil cât de ușor iese aproape orice șurub! Acum 4 minute, ENEOS a spus: Vezi să nu rupi și vreun extractor în ventilul ăla! E treaba cu "simțul mâinii" acolo. Personal dacă ar fi să pariez aș zice că nu îl dovedești cu extractor. Testat și metoda asta, am rupt câteva extractoare. Cu MIG (FCAW în cazul meu) merge blană. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Acum 15 minute, mircea.cazachevici a spus: nu cumva aerul ce va ramane in interior cand torn lichid nou nu va putea fi scos decat pe la aerisitor? Pare că punctul cel mai înalt e unde se cuplează conducta, n-ar trebui să rămână aer. Doar că nu poți face reverse bleeding dacă nu reușești să convingi aerul să coboare pe furtun. Îți recomand să umpli cilindrul cu lichid înainte de a-l monta pe 🏍. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 24 Admin Share Postat Martie 24 Nu poți decât încerca. Nu trebuie să scoți cilindrul. Scoți cu o seringă din vas, pui lichid și apoi pompe. Cu maneta în presiune desfaci conducta, iese lichid, strângi conducta și tot așa. Important este să ții tot timpul în presiune când ai conducta desfăcută ca să nu intre aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 24 Share Postat Martie 24 Dar va rămâne lichidul mizerabil în cilindru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 25 Admin Share Postat Martie 25 Aia e, nu e mult și se amestecă cu cel vechi, e un compromis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 25 Autor Share Postat Martie 25 Da, cred ca asa fac deocamdata, de lene sa ma complic cu alte metode si de frica sa nu fac mai multe stricaciuni pe acolo. Torn lichid pe sus, desfac foarte putin surubul, las sa curga pana se limpezeste, apoi strang. Si apoi fac tehnica de aerisire normala: pompe, apas maneta, desfac puntin, strang, etc. In principiu, prin manete succesive ar trebui sa se mai amestece un pic din lichidul din conducta cu cel din cilindru, apoi sa elimin lichidul din conducta cand desfac putin. Si, daca repet operatiune de destul de multe ori, s-ar putea sa amestec destul de mult lichid nou in cilindu ca sa am un rezultat multumitor. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Martie 25 Share Postat Martie 25 Poti incerca o metoda pe care am folosit-o cu succes la un ambreiaj hidraulic de la Aprilia (Brembo cred ca era producatorul), poate merge si la tine: tragi cu o seringa lichidul din rezervorul de la maneta, demontezi cilindrul, scoti pistonul, cureti ce e de curatat. Apoi tii cilindrul in pozitie orizontala (sper sa iti dea voie furtunul sa il pozitionezi cum vrei) si il umpli cu lichid pana la buza. Bagi apoi pistonul in cilindru doar cat sa treaca garnitura de buza cilindrului, cu grija, astfel incat sa versi cat mai putin lichid posibil. Apoi intorci/ rastorni cilindrul astfel incat surubul banjo (sau mai exact gaura pe unde iese lichidul din cilindru) sa fie in cel mai inalt punct dupa care apesi pe piston pana ajunge lichidul in rezervorul de la maneta. Daca faci operatiunea corect, nu ar trebui sa ramana aer pe instalatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 25 Share Postat Martie 25 Acum 28 minute, mircea.cazachevici a spus: ar trebui sa se mai amestece un pic din lichidul din conducta cu cel din cilindru Nu prea, o să iasă cel proaspăt care vine prin conductă, mizeria rămâne în cilindru. Când aerisești pe la ventil se întâmplă cam la fel, doar că se creează puțin "curent" în cilindru și antrenează puțin din lichidul care stagnează acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 25 Autor Share Postat Martie 25 Problema rezolvata prin pretul mic al piesei originale... Ma speriasem ca e ca la KTM, 700-800 lei cilindrul. Dar, la 250 lei, full, cu garnituri cu tot, e pacat sa ma zgarcesc sau sa ma mai chinui cu diverse metode. Multumesc mult tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 25 Share Postat Martie 25 Poți experimenta în voie cu ăla vechi acum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 26 Share Postat Martie 26 Fa ca la manual. Schimba aerisitorul si incarca noul lichid de jos in sus. Nu asa zice manualul? E pt siguranta ta sa fie facut bine si sa nu te chinui la mocirla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.