Taz Asg Postat Septembrie 26, 2014 Share Postat Septembrie 26, 2014 pentru neinitiati, aici nu vorbim oftopic, vorbim despre conservarea ficatului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Septembrie 26, 2014 Share Postat Septembrie 26, 2014 Crecă se impune un topic, pentru cunoscători... Nu oricine își poate da cu părerea, aici e discuție de profesioniști. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 26, 2014 Share Postat Septembrie 26, 2014 Se rezolva cu o bormasina si o burghie mare. axul se va rupe in mers » Post actualizat in 26 Sep 2014 16:46 Băi oameni buni, de ce tot vorbim despre ”conservare”? P'aci cel puțin, anul trecut, în decembrie vremea a fost numa' bună. Și din februarie de asemenea... Pentru două luni nu merită operațiuni complexe. Plus că pentru iarna asta se preconizează temperaturi peste mediile multianuale. Deci extindem sezonul! 28.12.2013 +13 grade pe Valea Oltului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertCtin Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Salutare tuturor. Daca tot suntem la capitolul "conservare", as dori si eu un sfat.. Am un GSX-R 600 K2, cumparata prin luna Iulie.. ma gandesc ca vine iarna, friguri, zero grade, o bag la garaj, impaturita.. etc.. dar ce antigel bag in ea? Adica, nu stie exact ce are in ea acum, dar nici nu vreau sa ma bazez.. vreau sa ii pun eu ceva ok - de calitate. O recomandare din partea voastra? Multumesc frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Salutare tuturor. Daca tot suntem la capitolul "conservare", as dori si eu un sfat.. Am un GSX-R 600 K2, cumparata prin luna Iulie.. ma gandesc ca vine iarna, friguri, zero grade, o bag la garaj, impaturita.. etc.. dar ce antigel bag in ea? Adica, nu stie exact ce are in ea acum, dar nici nu vreau sa ma bazez.. vreau sa ii pun eu ceva ok - de calitate. O recomandare din partea voastra? Multumesc frumos. inainte sa-l schimbi treci pe la un servis sa-ti masoare punctul de inghet. bateria sa o depozitezi undeva cu temperaturi pozitive Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twba Postat Noiembrie 25, 2014 Share Postat Noiembrie 25, 2014 Salut. Daca o las in aer liber, sub un sopron,e ok sa o acopar cu o folie groasa *sigilata* cu niste caramizi pe jos, ca sa nu intre zapada la ea? E intr-o curte unde se strange zapada viscolita. Ar putea face condens? Eventual sa ii fac cateva gaurele sus pt ventilatie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 26, 2014 Share Postat Noiembrie 26, 2014 Antigel g12 sau cel existent masutat cu o secular profesionala, nu cu tiganiile din supermarket. Ultima oprire sa fie dupa un drum in care motorul a atins temperatura maxima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Noiembrie 26, 2014 Share Postat Noiembrie 26, 2014 Antigelul Hepu G12 e foarte bun. Twba, sa nu inchizi folia etans, ca se face condens. O husa este suficienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Noiembrie 26, 2014 Share Postat Noiembrie 26, 2014 N-am luat saua in casa iarna trecuta, iar in primavara n-am observat vreo schimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor L Postat Noiembrie 26, 2014 Share Postat Noiembrie 26, 2014 (editat) Am gasit acest articol pe un site si mi s-a parut destul de interesant : "Lista si ordinea activitatilor necesare pentru pregatirea motocicletei pentru iernat. In primul rand e necesara identificarea locatiei unde motocicleta va hiberna: la bunici, la servici sau in garajul propriu. Cunosc motociclisti care iarna puneau mana de la mana si inchiriau un garaj pe care il imparteau, interiorul acestuia putand adaposti linistit 4-5 motociclete. Cel mai bine e sa gasiti o locatie care sa fereasca motocicleta de variatii de temperatura, umezeala si gaze. Bun, ce-a fost greu a trecut, incepe mai-greul. Din banii de cadou pentru sotie sau bere cu amicii se sustrage o parte care trebuie sa acopere cheltuiala cu aditivi, ulei, stabilizator de benzina, solutii de curatat etc. Acum incepe cea mai frumoasa parte a activitatii. Faceti o tura de vre-o 20 min, timp in care motorul se incalzeste bine apoi reveniti la locatie, nu inainte de a trece pe la o statie de benzina pentru un plin de rezervor. Odata ajunsi schimbati uleiul cat inca este cald – in acest fel se scurge mai tot uleiul vechi, odata cu impuritatile. Dupa ce ati schimbat uleiul a venit momentul filtrului de ulei care trebuie si el schimbat . Puneti motocicleta pe cricul central sau pe un stativ. In acest fel se elibereaza greutatea exercitata pe cauciucuri. Se scot bujiile si se pulverizeaza spray anti-coroziv in interiorul cilindrilor. Daca nu s-a racit inca motorul mai aveti timp sa acoperiti admisia si evacuarea cu pungi de plastic. Inchideti robinetul de benzina dar atentie sa fie pline camerele de nivel constant. Daca admisia motocicletei voastre e pe injectie ati scapat si sunteti norocosi (cred si sper). Acum a venit momentul in care va indreptati cu atentia si sculele catre bateria acumulatoare. Jos cu ea de pe motocicleta si sus cu ea pe redresor. Secretul unei baterii fericite e sa stea incarcata. Din cand in cand (macar o data pe luna) e bine sa o puneti pe redresor intre 5-30 min. Inapoi la motocicleta care se cere acum spalata si ceruita. Partile metalice, cromate sau doar lustruite se dau cu spray anti corosiv, nu si franele. Impotriva doritorilor de motocicleta gratuita se asigura motocicleta cu un lant gros, trecut prin cadru si prins cu un lacat mare de ceva relativ fix. Tineti cont totusi ca un hot dibaci trece de orice masura de siguranta daca are ceva timp asa ca puteti asigura motocicleta si cu un antifurt pe discul din fata si blocand ghidonul. Acum acoperiti motocicleta cu o prelata si urati-i somnic usor. Din cand in cand, iarna, e bine sa mai treceti pe la ea, banuiesc ca sunt cateva lucruri pe care ati vrut sa le faceti vara dar nu ati avut timp. Acum e momentul sa schimbati placute de frane, uleiul din furca, becul ala ars de la martorul incarcarii sau ce ati mai considerat voi ca trebuie facut dar, in nici un caz, nu o poriti. Rezistati tentatiei de o auzi pentru ca ii veti face doar rau creand condens in interiorul motorului. " Editat Noiembrie 26, 2014 de Victor L Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Celentano Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 Salut, eu sunt incepator si sunt la prima motocicleta. Cum ar trebui sa imi pregatesc motocicleta pentru iernat? De cateva zile are filtru si ulei nou, bujii noi dar nu cred ca conteaza asta si bateria cica e noua (zice vechiul priprietar). Am gasit si un spatiu in care sa o bag sa nu bata zapada in ea. In mintea mea ar trebui sa ii las rezervorul cu plin facut insa risc sa am in primavara un rezervor cu benzina de proasta calitate. Bateria ar trebui sa o dau jos si sa o tin la loc cald? Sa pun redresor pe ea periodic sau e suficient sa ii fac o incarcare cand incepe sezonul? Ii dau cu ceva pe lant sau e suficient sa il ung la inceput de sezon? Se recomanda sa stea in standere sau e ok si in crick? Chiar daca o sa stea in incinta e bine sa pun husa pe ea sau pot risca sa faca condens si mai bine o las descoperita? Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi si indrumari. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aham Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 (editat) Folosește cu încredere funcția search. Sunt grămezi de topicuri despre asta. Editat Octombrie 30, 2015 de GRI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brake Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 Ehee,multe vrei.bateria la caldura si poti face o incarcare la luna,unge lantul,ai standerere ?pune-o pe ele.cam atat ,na ce sa i mai faci .cel mai bn la caldurica iar sta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ativix Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 Rezervor plin Bateria jos, la loc cald si din cand in cand pe redresor. Ulei pe lant, daca sta afara. Standere. Sau cric, dar miscata periodic. Husa pe ea. Si vine iarna, citeste cat poti de mult pe subiectul moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 Nu va mai agitati cu standere, mutat mobra etc. N-au nici pe dracu' anvelopele daca sta mobra intr-un singur loc 3-4 luni. A mea a stat 3 ani si tot n-a avut nimic... am folosit inca un sezon anvelopa spate, iar fata inca o am si probabil o sa mai duca inca 2-3 ani. Rezervorul plin, de preferat temperaturi peste inghet, bateria data jos si incarcata la maxim o luna, antigelul sa fie in regula daca e racita pe lichid, anvelopele umflate si aia e. Daca e umezeala, poti da cu vaselina pe suruburi si alte parti din fier/otel, sa nu rugineasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CostinR6 Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 A mea a prins 3 ierni sub o aplecatoare, pe cric, cu o husa din lidl pe ea. Primele doua ierni am mai pornit-o odata la 3 saptamani, o luna, si o lua linistita. A treia iarna am lasat-o in noiembrie, iar in martie am vrut s-o pornesc prima oara. Am dat la automat de 4 5 ori, dar am uitat sa trag socul si n-a pornit )) Am ajutat-o cu cabluri de la bateria masinii. Nu stiu cand a fost schimbata ultima data bateria, dar nu mi-a facut figuri niciodata. De fiecare data am lasat-o cu plinul facut, iar pe lant am dat cu ceva mai mult ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Octombrie 30, 2015 Share Postat Octombrie 30, 2015 (editat) Faci plinul; apoi motocicleta pe o scandura (sa nu stea prea inclinata o pui si cu cricul) husata intr-un loc in care sa nu bata soarele pe ea, inainte sa scoti bateria si s-o ti in casa: o pornesti apoi inchizi robinetul de benzina sa se goleasca carburatoarele. Mai poti da cu vaselina sau ulei pe partile cromate (gen partea culisanta a telescoapelor). Daca ai uleiul in motor ars poti sa-l schimbi. Cureti / ungi lantul. Umfli cauciucurile. » Post actualizat in 30 Oct 2015 21:04http://www.bikebandit.com/community/guides/how-to-winterize-your-motorcycle Editat Octombrie 30, 2015 de TM96UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 Plinul il faci ca sa nu ai condens in rezervor: daca e plin cu benzina nu e loc de aer umed. Daca ai cric central sau stander, o ridici, daca nu, o lasi pe lateral. Lantul unge-l din plin, ca la primavara mai bine il speli decat sa fie ruginit. Prea mult ulei nu strica atunci cand sta. De baterie s-a spus deja foarte clar tot ce era de spus: peste zero grade, sub 30, incarcata. Daca e noua si e incarcata pana la primavara se mentine la 70-80%, nu e nevoie de incarcare intre timp, dar daca nu esti sigur peste 2 luni pune-o la incarcat si inainte sa o pui pe moto la primavara pune-o iar la incarcat.. Pune o husa pe moto, de praf (zici ca sta in incinta) si la primavara plimba-te cu placere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fog Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 F4i cu carburatoare?hai ca esti de-a rasul plansul! Faci plinul; apoi motocicleta pe o scandura (sa nu stea prea inclinata o pui si cu cricul) husata intr-un loc in care sa nu bata soarele pe ea, inainte sa scoti bateria si s-o ti in casa: o pornesti apoi inchizi robinetul de benzina sa se goleasca carburatoarele. Mai poti da cu vaselina sau ulei pe partile cromate (gen partea culisanta a telescoapelor). Daca ai uleiul in motor ars poti sa-l schimbi. Cureti / ungi lantul. Umfli cauciucurile. » Post actualizat in 30 Oct 2015 21:04http://www.bikebandit.com/community/guides/how-to-winterize-your-motorcycle » Post actualizat in 31 Oct 2015 05:03 Tu crezi ca pe un cbr tine un cauciuc 5 ani ca pe virago de 125? )))))))) Nu va mai agitati cu standere, mutat mobra etc. N-au nici pe dracu' anvelopele daca sta mobra intr-un singur loc 3-4 luni. A mea a stat 3 ani si tot n-a avut nimic... am folosit inca un sezon anvelopa spate, iar fata inca o am si probabil o sa mai duca inca 2-3 ani. Rezervorul plin, de preferat temperaturi peste inghet, bateria data jos si incarcata la maxim o luna, antigelul sa fie in regula daca e racita pe lichid, anvelopele umflate si aia e. Daca e umezeala, poti da cu vaselina pe suruburi si alte parti din fier/otel, sa nu rugineasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian8800 Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 Anul trecut in ziua de Craciun treceau bikeri pe strada mea. Cam ala a fost in momentul in care mi-am zis "hai ca a devenit un mijloc de transport all season, I'm in!". A observat cineva ca de multi ani in Bucuresti exista o singura mare ninsoare care tine 2-3 saptamani si in rest cateva sparcaieli dupa care se usuca asfaltul in 2 zile? Chiar se mai impune hibernarea motorului timp de 4-5 luni? Numa' intreb, ca nu am experienta. Dar folosesc bicicleta cam toata iarna. Care ar fi riscurile folosirii motorului pe timp de iarna? Scuze de teasing colegilor habiteaza mai in nordul tarii. Intrebarea mea e generala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LexDee Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 Anul trecut in ziua de Craciun treceau bikeri pe strada mea. Cam ala a fost in momentul in care mi-am zis "hai ca a devenit un mijloc de transport all season, I'm in!". A observat cineva ca de multi ani in Bucuresti exista o singura mare ninsoare care tine 2-3 saptamani si in rest cateva sparcaieli dupa care se usuca asfaltul in 2 zile? Chiar se mai impune hibernarea motorului timp de 4-5 luni? Numa' intreb, ca nu am experienta. Dar folosesc bicicleta cam toata iarna. Care ar fi riscurile folosirii motorului pe timp de iarna? Scuze de teasing colegilor habiteaza mai in nordul tarii. Intrebarea mea e generala. Sub 7 grade cauciucul se intareste, isi schimba proprietatile si devine "less grippy". Daca te dai MX poti merge linistit inclusiv pe zapada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian8800 Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 Sub 7 grade cauciucul se intareste, isi schimba proprietatile si devine "less grippy". Daca te dai MX poti merge linistit inclusiv pe zapada. Si asta ar fi singurul incovenient? Din cate stiu, un set de iarna are pret comparativ cu unul de iarna. In afara de baterie, de luat in casa, lichidele isi pierd proprietatile daca nu sta in spatiu inchis peste iarna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 F4i cu carburatoare?hai ca esti de-a rasul plansul! » Post actualizat in 31 Oct 2015 05:03 Tu crezi ca pe un cbr tine un cauciuc 5 ani ca pe virago de 125? )))))))) E ok daca dau exemplu Varadero de 250 kg? Anvelope state vreo 4-5 ierni (da, stiu, sunt vechi), fara stander, fara nimic? Viroaga avea sub 1 presiune cand am luat-o... daca nici asa nu s-au deformat in 3 ani de stat in acelasi loc, ce te face sa crezi ca la cbr s-ar deforma in 3 luni? Ai impresia ca anvelopele sunt din jeleu? Unele idei sunt doar mituri. @cristian8800 benzina se zice ca ar face depuneri, asa zice lumea. In rest... uleiul se schimba oricum primavara, nu se topeste motorul daca-l tii pe ala uzat peste iarna, lichidul de frana n-are nimic, oricum se schimba si el la 2-3 ani. antigelul e singurul important, care trebuie verificat ce punct de inghet are, si antigelul trebuie schimbat la 2-3-4 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian8800 Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 @cristian8800 benzina se zice ca ar face depuneri, asa zice lumea. In rest... uleiul se schimba oricum primavara, nu se topeste motorul daca-l tii pe ala uzat peste iarna, lichidul de frana n-are nimic, oricum se schimba si el la 2-3 ani. antigelul e singurul important, care trebuie verificat ce punct de inghet are, si antigelul trebuie schimbat la 2-3-4 ani. Multumesc! Dar daca e vorba de racire cu aer? Pentru ca toate modelele dintre care o sa-mi aleg la primavara primul motor au racire cu aer. Sub ce temperatura poate dauna mersul iarna in cazul asta? Stiu ca la scutere chiar nu e recomandat sa-l rulezi sub 5 grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 31, 2015 Share Postat Octombrie 31, 2015 Pai ce-ar putea sa dauneze? Iti dauneaza tie, ca mori de frig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.