Vizitator sarpente Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 vaselina se infasoara in folie si se angroapa pana la primavara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
armandot55 Postat Februarie 6, 2012 Share Postat Februarie 6, 2012 Banuiesc ca mai este scrie undeva pe topic, dar daca ar fi cineva bun sa mai spuna odata pasii pt verifica si porni motocicleta(pt a circula cu ea) dupa iarna ,cand o sa vina caldura.Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Februarie 11, 2012 Share Postat Februarie 11, 2012 Sa incarci bateria daca e cazul , sa scoti bujia si sa bagi un pic de ulei cu o siringa nu stiu sigur acuma dar sa fie de amestec , pui la loc la filtru ar fi bine sa te uiti in caz ca nu a fost curatat cand sa bagat in iarna , ceva benzina mai proaspata , si ar trebui sa o ia bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Februarie 12, 2012 Share Postat Februarie 12, 2012 bateria se sulfateaza daca se descarca "natural" si o lasi descarcata daca ii faci cateva cicluri descarcat-incarcat,descarcat cat de cat fortat cu un bec,o sa ai o baterie in mintile ei in primavara referitor si la pornit,parerile sunt impartite.evident nu trebuie pornita de spemii de ori,dar supapele de evacuare deschise=aer in cilindri.aer in cilindri,nepornit de mult=rugina Sau bagi o carpa pe teava de esapament+o carpa la filtrul de aer si nu mai intra aer.Evident ca daca se lasa motocicleta peste ani,e ftr indicat sa se porneasca si sa se circule cu ea cativa kilometri.Insa peste iarna parerea mea este ca niste carpe+rezervorul full(daca este din tabla) si in ea sa fie stabilizator de benzina dar atentie,sa aveti grija ca benzina cu stabilizatorul sa ajunga si in carburator ca altfel doar rezervorul este protejat.Si la primavara scoasa bujia + 2-3 ml de ulei de amestec si invartit un pic motorul in gol sa se unga cilindrul dupa care e trecuta bine de iarna. - Omul isi iubeste mult motocicleta , la fel ca si mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Februarie 12, 2012 Share Postat Februarie 12, 2012 (editat) poi la frig uite asa face si xt-ul meu http://www.youtube.com/watch?v=QtnENTOO2Sc&feature=mfu_in_order&list=UL Fostul proprietar a zis ca asa o facut si la el cand se incalzese nu mai face.ceva de genu Editat Februarie 12, 2012 de Aragon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baby_blues Postat Februarie 19, 2012 Share Postat Februarie 19, 2012 M-am gandit ca daca tin motorul intr-o hala incalzita la aproximati 6-10 grade nu mai am neoie sa-i fac niciuna din operatiunile mentinate mai sus. I-am dat cu WD-40 pe la incheieturi, i-am umplut rezervorul si cam atat. Sper sa nu mai fie nevoie si de altceva. La primaara banuiesc ca treuie sa pun bateria pe redresor si sa curat lantul. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 La primaara banuiesc ca treuie sa pun bateria pe redresor si sa curat lantul. Multumesc anticipat! Pune-o deja...primavara a venit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baby_blues Postat Martie 7, 2012 Share Postat Martie 7, 2012 Acum da, dar cand postasem eram inarmat cu lopeti si ma luptam cu nametii. Cred ca sambata o scot de la depozit si ma gandesc sa incerc s-o pornesc fara sa mai pun bateria pe redresor pentru ca a fost luata prin toamna si oricum a stat la relativa caldurica. Lantul tre' sa-l ung totusi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 7, 2012 Share Postat Martie 7, 2012 lantul cred ca trebuia sa il ungi,asta e operatiune de toamna.sa nu ai srpriza sa fie ruginit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) lantul cred ca trebuia sa il ungi,asta e operatiune de toamna.sa nu ai srpriza sa fie ruginit Eu dupa ultima tura de anul trecut de prin 5 Decembrie am spalat mobra si am pus-o in garaj (incalzit) cam 12 grade plus In 3 Martie am pornit-o, am dat o cheie cu butonu rosu inchis ca sa rupa uleiul, apoi tras socul si buton, n-a pornit, tras de gaz si buton si a pornit usor Lantul era ruginit, dar l-am dat cu spray, o tura doua prin oras, am montat si Loobman si acum e lacrima (de ulei) Editat Martie 8, 2012 de Dane_Bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) Am respectat si eu pasii cand am pus motocicleta la iernat, adica am pus aditiv in rezervor si l-am lasat sa ajunga in carburator. Sper sa fie bine, dar as vrea sa stiu cum procedez la prima pornire; am citit mai sus, dar as vrea mai detaliat. Mentionez ca bateria am lasat-o exact asa cum e . Nu i-am facut nimic, nici macar n-am decuplat-o .Cunostintele mele de mecanica moto sunt precare, la nivel de incepator . Editat Martie 8, 2012 de Guzuman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) @Guzuman Daca nu i-ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, acum e un moment bun. nu strica sa ii sufli si filtru de aer, nu strica sa verifici si filtrul de benzina, presiunea in roti (aproape sigur nu mai are presiunea corespunzatoare). Curata-i lantul cu motorina/spray de curatare si unge-l cu spray de ungere/ulei T90 (dupa preferinta). Daca nu ai demontat bateria pe durata iernii, cel mai probabil aceasta va fi foarte slaba si nu va avea putere sa invarta motorul cu uleiul vascos(rece). Daca asa e ori o pui pe redresor, ori folosesti un robot de pornire, ori cum am facut eu cu fire cu clesti de la bateria de la dacie cat sa pornesti. Daca e pe carburatie, soclu tras aproape maxim si da-i drumu. Daca porneste NU o accelera ca o inneci, daca se invarte motoru dar nu o ia, accelereaza o data, nu mai mult ca o inneci. Daca e pe injectie n-ai treaba Dupa ce porneste laso sa se incalzeasca minim 15min pana sa pleci cu ea. Alegeti un moment cand te poti si plimba ca bujiile sa aiba timp sa se curete tot odata si bateria sa isi revina pentru a fi in regula la urmatoarea pornire macar pana trece aceasta perioada mai rece. Daca ai timp poti curata si contactele electrice, cu siguranta acestea au oxidat intr-o masura mai mare sau mica functie de locul unde ai tinut motorul. Cam atat, eu asta am facut si merge parfum , dar cum azi la Tulcea ninge cred k o pregatesc iar pt iernat ) Asfalt uscat, prin iulie probabil:)) Hai cu vara! Editat Martie 8, 2012 de phloren_84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 filtrul de aer nu se sufla. mai bine il lasi asa cum e cel mai bine il schimbi/speli(daca e filtru sport) nu folositi robot de pornire sau cabluri.cel mai bun e redresorul,si ala cat mai mic,sau unul 'inteligent' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) @dragos1972 filtrul SE sufla , asa se curatza el (de acord ca daca il schimbi e mai bine, dar il poti curata cu aer comprimat fara nici o pbl daca stai prost cu $). Ca dovada iti atasez o poza dintr-un manual service luat la intamplare (un Yamaha FZS600, dar principiul e acelasi la toate). Uita-te in poza si zi-mi daca sunt aia de Yamaha prea prosti cand iti recomanda sa il cureti prin suflare periodic ori esti tu prea destept. Cat despre baterie, dupa cum ai vazut varianta cu redresorul am trecut-o si eu prima, dar ce faci atunci nu ai un redresor si nici prea multe finante? eu din intamplare am un robot de pornire, am pornit-o de 'nspe mii de ori dimineata pe frig cu robotul ca am bateria pe moarte si n-are nici pe dracu, nici releul de incarcare nici CDI nici nimic (nu ai nici o pbl daca ai macar 2 clase sa citesti intructiunile de folosire ale acestuia). Iarasi si varianta cu fire de la alta baterie (de dacie , nu de tractor) nu vad de ce nu ar putea fi folosita la nevoie cat sa pornesti. La o adica poti sa impingi motocicleta ca porneste in 2metri (motoru' ii cam bleg saracu', nu stie din ce parte e invartit) pace voua si asfalt uscat! Editat Martie 8, 2012 de phloren_84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 nu folositi robot de pornire sau cabluri.cel mai bun e redresorul primele doua si al treilea au scopuri un pic diferite. deci depinde despre ce vorbesti. daca vorbesti despre ajutor la pornire nu cred ca vrei sa folosesti redresorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 @Guzuman Daca nu i-ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, acum e un moment bun. nu strica sa ii sufli si filtru de aer, nu strica sa verifici si filtrul de benzina, presiunea in roti (aproape sigur nu mai are presiunea corespunzatoare). Curata-i lantul cu motorina/spray de curatare si unge-l cu spray de ungere/ulei T90 (dupa preferinta). Daca nu ai demontat bateria pe durata iernii, cel mai probabil aceasta va fi foarte slaba si nu va avea putere sa invarta motorul cu uleiul vascos(rece). Daca asa e ori o pui pe redresor, ori folosesti un robot de pornire, ori cum am facut eu cu fire cu clesti de la bateria de la dacie cat sa pornesti. Daca e pe carburatie, soclu tras aproape maxim si da-i drumu. Daca porneste NU o accelera ca o inneci, daca se invarte motoru dar nu o ia, accelereaza o data, nu mai mult ca o inneci. Daca e pe injectie n-ai treaba Dupa ce porneste laso sa se incalzeasca minim 15min pana sa pleci cu ea. Alegeti un moment cand te poti si plimba ca bujiile sa aiba timp sa se curete tot odata si bateria sa isi revina pentru a fi in regula la urmatoarea pornire macar pana trece aceasta perioada mai rece. Daca ai timp poti curata si contactele electrice, cu siguranta acestea au oxidat intr-o masura mai mare sau mica functie de locul unde ai tinut motorul. Cam atat, eu asta am facut si merge parfum , dar cum azi la Tulcea ninge cred k o pregatesc iar pt iernat ) Asfalt uscat, prin iulie probabil:)) Hai cu vara! Si uleiul il schimb inainte sa ii dau prima pornire? sau nu-i musai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 cam aiurea sa schimbi inainte de pornire, intrucat uleiul e bine sa fie cald (cat mai fluid) oricum, nu ganditi aiurea...faptul ca stat uleiul peste iarna nu inseamna ca a facut click pe 31.12 si s-a stricat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 schimbul de ulei se face cu motorul cald. Daca nu l-ai facut in iarna, porneste mobra incalzeste-o bine, eventual o tura si schimba uleiul. Nu va pati nimic motorul daca mergi 5 km cu uleiul vechi, in schimb va avea de suferit daca vei continua sa mergi si sezonul acesta cu uleiul folosit in sezonul trecut. Daca ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, pur si simplu ingnora partea cu uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 schimbul de ulei se face cu motorul cald. Daca nu l-ai facut in iarna, porneste mobra incalzeste-o bine, eventual o tura si schimba uleiul. Nu va pati nimic motorul daca mergi 5 km cu uleiul vechi, in schimb va avea de suferit daca vei continua sa mergi si sezonul acesta cu uleiul folosit in sezonul trecut. Daca ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, pur si simplu ingnora partea cu uleiul. L-am schimbat prin iunie anul trecut, dar din diferite motive, nu am apucat sa fac decat 2000km. Oricum o sa-l schimb. mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 ala este un manual din '98,mai evoluati si voi.cum si tehnologiile si materialele au evoluat referitor la baterie,dupa o iarna in care a stat si e descarcata,nu e indicat sa bagi BRUSC curent puternic(robot,cabluri de la alta baterie).risti sa sulfatezi bateria oricum fiecare e liber sa faca ce vrea cu utilajul lui macar cand le vindeti spuneti in anunturi:nu am avut bani pt intreetinere,am suflat filtrul de aer,am spalat cu benzina pe cel de ulei,am schimbat uleiul la 20000km si ala cu bunica ca era mai ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 Am decis sa fac schimbul de ulei cu motorul rece pentru ca toata iarna s-a scurs tot in baia de ulei. Daca am sa o pornesc se va imprastia iar in motor, chiar daca va fi mai fluid. Va dura probabil mai mult sa se scurga din motor, dar timp este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 @Dragos1972 prietene cine a spus ceva de conectat la bornele + si - ? :moron:Am zis k poate folosi robot de pornire sau cabluri cineva care are macar 2 clasa si stie sa citeasca foaia cu instructiuni de pe acestea, unde ti se spune mura in gura ca la autovehiculul ce primeste curent se conecteaza intai borna pozitiva (clestele rosu pe borna + a bateriei) si apoi se conecteaza clestele negru la masa autoturismului, nu direct la borna "-" si nici invers (adica intai negru si apoi rosu). Si nici nu faci contact cleste negru - cleste rosu daca asta urmeaza sa ma intrebi in urmatorul post. Cat despre filtre de aer, am si un manual din 2011 (gugalu asta:) bata-l vina) si ghice ce? tot la fel zice ca cica ar fi chiar bine sa mai sufli periodic filtrul decat sa il lasi asa pana la inlocuire. De spalat filtrul de ulei nu a zis nimeni nimic, eu as fi tinut pt mine astfel de secrete k mai vezi maine-poimaine pe cate unul la sectiunea Service ca a incercat sa economiseasca 30 de lei @skvj - nu stiu daca e o ideie buna sa incerci sa extragi uleiul cum e acum, nu va curge tot din spatiile inguste data fiind vascozitatea mare, indiferent de timpul de scurgere. Ieri in Tulcea ningea viscolit, ma speriasem ca tre' sa o mai las pe dreapta inca vreo 2 saptamani, dar azi a fost super de iesit! hai cu vara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 Mnah, am sa-l pornesc atunci. Mi-e aiurea pentru ca am un filtru de ulei iesit din comun, e doar elementul filtrat si carcasa e aceeasi inca din fabrica. In cartea lui zice ca trebuie date jos galeriile pentru a putea desface filtrul de ulei si mi-e ca daca e incalzit motorul astea or sa friga si mai tare. Se vede in poza atasata carcasa filtrului de ulei, fix intre galerii si motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 referitor la baterie,dupa o iarna in care a stat si e descarcata,nu e indicat sa bagi BRUSC curent puternic(robot,cabluri de la alta baterie).risti sa sulfatezi bateria si redresorul face la fel, baga prima oara puternic, dupa care scade. nu contesta nimeni ca e mai sanatos sa bagi bateria o noapte pe redresor, dar eu nu am auzit de baterii sulfatate de la robot sau cabluri...si lucrez intr-o firma care are un service destul de maricel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 10, 2012 Share Postat Martie 10, 2012 am spus mai sus:dupa o iarna,adica dupa o perioada mai lunga de neutilizare dupa cum sti(cred) exista redresoare de putere mare sau mica.este de preferat a se folosi unul de putere mica dupa o perioada descrisa mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.