Dane_Bad Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) lantul cred ca trebuia sa il ungi,asta e operatiune de toamna.sa nu ai srpriza sa fie ruginit Eu dupa ultima tura de anul trecut de prin 5 Decembrie am spalat mobra si am pus-o in garaj (incalzit) cam 12 grade plus In 3 Martie am pornit-o, am dat o cheie cu butonu rosu inchis ca sa rupa uleiul, apoi tras socul si buton, n-a pornit, tras de gaz si buton si a pornit usor Lantul era ruginit, dar l-am dat cu spray, o tura doua prin oras, am montat si Loobman si acum e lacrima (de ulei) Editat Martie 8, 2012 de Dane_Bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) Am respectat si eu pasii cand am pus motocicleta la iernat, adica am pus aditiv in rezervor si l-am lasat sa ajunga in carburator. Sper sa fie bine, dar as vrea sa stiu cum procedez la prima pornire; am citit mai sus, dar as vrea mai detaliat. Mentionez ca bateria am lasat-o exact asa cum e . Nu i-am facut nimic, nici macar n-am decuplat-o .Cunostintele mele de mecanica moto sunt precare, la nivel de incepator . Editat Martie 8, 2012 de Guzuman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) @Guzuman Daca nu i-ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, acum e un moment bun. nu strica sa ii sufli si filtru de aer, nu strica sa verifici si filtrul de benzina, presiunea in roti (aproape sigur nu mai are presiunea corespunzatoare). Curata-i lantul cu motorina/spray de curatare si unge-l cu spray de ungere/ulei T90 (dupa preferinta). Daca nu ai demontat bateria pe durata iernii, cel mai probabil aceasta va fi foarte slaba si nu va avea putere sa invarta motorul cu uleiul vascos(rece). Daca asa e ori o pui pe redresor, ori folosesti un robot de pornire, ori cum am facut eu cu fire cu clesti de la bateria de la dacie cat sa pornesti. Daca e pe carburatie, soclu tras aproape maxim si da-i drumu. Daca porneste NU o accelera ca o inneci, daca se invarte motoru dar nu o ia, accelereaza o data, nu mai mult ca o inneci. Daca e pe injectie n-ai treaba Dupa ce porneste laso sa se incalzeasca minim 15min pana sa pleci cu ea. Alegeti un moment cand te poti si plimba ca bujiile sa aiba timp sa se curete tot odata si bateria sa isi revina pentru a fi in regula la urmatoarea pornire macar pana trece aceasta perioada mai rece. Daca ai timp poti curata si contactele electrice, cu siguranta acestea au oxidat intr-o masura mai mare sau mica functie de locul unde ai tinut motorul. Cam atat, eu asta am facut si merge parfum , dar cum azi la Tulcea ninge cred k o pregatesc iar pt iernat ) Asfalt uscat, prin iulie probabil:)) Hai cu vara! Editat Martie 8, 2012 de phloren_84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 filtrul de aer nu se sufla. mai bine il lasi asa cum e cel mai bine il schimbi/speli(daca e filtru sport) nu folositi robot de pornire sau cabluri.cel mai bun e redresorul,si ala cat mai mic,sau unul 'inteligent' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 8, 2012 Share Postat Martie 8, 2012 (editat) @dragos1972 filtrul SE sufla , asa se curatza el (de acord ca daca il schimbi e mai bine, dar il poti curata cu aer comprimat fara nici o pbl daca stai prost cu $). Ca dovada iti atasez o poza dintr-un manual service luat la intamplare (un Yamaha FZS600, dar principiul e acelasi la toate). Uita-te in poza si zi-mi daca sunt aia de Yamaha prea prosti cand iti recomanda sa il cureti prin suflare periodic ori esti tu prea destept. Cat despre baterie, dupa cum ai vazut varianta cu redresorul am trecut-o si eu prima, dar ce faci atunci nu ai un redresor si nici prea multe finante? eu din intamplare am un robot de pornire, am pornit-o de 'nspe mii de ori dimineata pe frig cu robotul ca am bateria pe moarte si n-are nici pe dracu, nici releul de incarcare nici CDI nici nimic (nu ai nici o pbl daca ai macar 2 clase sa citesti intructiunile de folosire ale acestuia). Iarasi si varianta cu fire de la alta baterie (de dacie , nu de tractor) nu vad de ce nu ar putea fi folosita la nevoie cat sa pornesti. La o adica poti sa impingi motocicleta ca porneste in 2metri (motoru' ii cam bleg saracu', nu stie din ce parte e invartit) pace voua si asfalt uscat! Editat Martie 8, 2012 de phloren_84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 nu folositi robot de pornire sau cabluri.cel mai bun e redresorul primele doua si al treilea au scopuri un pic diferite. deci depinde despre ce vorbesti. daca vorbesti despre ajutor la pornire nu cred ca vrei sa folosesti redresorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 @Guzuman Daca nu i-ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, acum e un moment bun. nu strica sa ii sufli si filtru de aer, nu strica sa verifici si filtrul de benzina, presiunea in roti (aproape sigur nu mai are presiunea corespunzatoare). Curata-i lantul cu motorina/spray de curatare si unge-l cu spray de ungere/ulei T90 (dupa preferinta). Daca nu ai demontat bateria pe durata iernii, cel mai probabil aceasta va fi foarte slaba si nu va avea putere sa invarta motorul cu uleiul vascos(rece). Daca asa e ori o pui pe redresor, ori folosesti un robot de pornire, ori cum am facut eu cu fire cu clesti de la bateria de la dacie cat sa pornesti. Daca e pe carburatie, soclu tras aproape maxim si da-i drumu. Daca porneste NU o accelera ca o inneci, daca se invarte motoru dar nu o ia, accelereaza o data, nu mai mult ca o inneci. Daca e pe injectie n-ai treaba Dupa ce porneste laso sa se incalzeasca minim 15min pana sa pleci cu ea. Alegeti un moment cand te poti si plimba ca bujiile sa aiba timp sa se curete tot odata si bateria sa isi revina pentru a fi in regula la urmatoarea pornire macar pana trece aceasta perioada mai rece. Daca ai timp poti curata si contactele electrice, cu siguranta acestea au oxidat intr-o masura mai mare sau mica functie de locul unde ai tinut motorul. Cam atat, eu asta am facut si merge parfum , dar cum azi la Tulcea ninge cred k o pregatesc iar pt iernat ) Asfalt uscat, prin iulie probabil:)) Hai cu vara! Si uleiul il schimb inainte sa ii dau prima pornire? sau nu-i musai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 cam aiurea sa schimbi inainte de pornire, intrucat uleiul e bine sa fie cald (cat mai fluid) oricum, nu ganditi aiurea...faptul ca stat uleiul peste iarna nu inseamna ca a facut click pe 31.12 si s-a stricat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 schimbul de ulei se face cu motorul cald. Daca nu l-ai facut in iarna, porneste mobra incalzeste-o bine, eventual o tura si schimba uleiul. Nu va pati nimic motorul daca mergi 5 km cu uleiul vechi, in schimb va avea de suferit daca vei continua sa mergi si sezonul acesta cu uleiul folosit in sezonul trecut. Daca ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, pur si simplu ingnora partea cu uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 schimbul de ulei se face cu motorul cald. Daca nu l-ai facut in iarna, porneste mobra incalzeste-o bine, eventual o tura si schimba uleiul. Nu va pati nimic motorul daca mergi 5 km cu uleiul vechi, in schimb va avea de suferit daca vei continua sa mergi si sezonul acesta cu uleiul folosit in sezonul trecut. Daca ai schimbat uleiul la intrarea in iarna, pur si simplu ingnora partea cu uleiul. L-am schimbat prin iunie anul trecut, dar din diferite motive, nu am apucat sa fac decat 2000km. Oricum o sa-l schimb. mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 ala este un manual din '98,mai evoluati si voi.cum si tehnologiile si materialele au evoluat referitor la baterie,dupa o iarna in care a stat si e descarcata,nu e indicat sa bagi BRUSC curent puternic(robot,cabluri de la alta baterie).risti sa sulfatezi bateria oricum fiecare e liber sa faca ce vrea cu utilajul lui macar cand le vindeti spuneti in anunturi:nu am avut bani pt intreetinere,am suflat filtrul de aer,am spalat cu benzina pe cel de ulei,am schimbat uleiul la 20000km si ala cu bunica ca era mai ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 Am decis sa fac schimbul de ulei cu motorul rece pentru ca toata iarna s-a scurs tot in baia de ulei. Daca am sa o pornesc se va imprastia iar in motor, chiar daca va fi mai fluid. Va dura probabil mai mult sa se scurga din motor, dar timp este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 @Dragos1972 prietene cine a spus ceva de conectat la bornele + si - ? :moron:Am zis k poate folosi robot de pornire sau cabluri cineva care are macar 2 clasa si stie sa citeasca foaia cu instructiuni de pe acestea, unde ti se spune mura in gura ca la autovehiculul ce primeste curent se conecteaza intai borna pozitiva (clestele rosu pe borna + a bateriei) si apoi se conecteaza clestele negru la masa autoturismului, nu direct la borna "-" si nici invers (adica intai negru si apoi rosu). Si nici nu faci contact cleste negru - cleste rosu daca asta urmeaza sa ma intrebi in urmatorul post. Cat despre filtre de aer, am si un manual din 2011 (gugalu asta:) bata-l vina) si ghice ce? tot la fel zice ca cica ar fi chiar bine sa mai sufli periodic filtrul decat sa il lasi asa pana la inlocuire. De spalat filtrul de ulei nu a zis nimeni nimic, eu as fi tinut pt mine astfel de secrete k mai vezi maine-poimaine pe cate unul la sectiunea Service ca a incercat sa economiseasca 30 de lei @skvj - nu stiu daca e o ideie buna sa incerci sa extragi uleiul cum e acum, nu va curge tot din spatiile inguste data fiind vascozitatea mare, indiferent de timpul de scurgere. Ieri in Tulcea ningea viscolit, ma speriasem ca tre' sa o mai las pe dreapta inca vreo 2 saptamani, dar azi a fost super de iesit! hai cu vara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 Mnah, am sa-l pornesc atunci. Mi-e aiurea pentru ca am un filtru de ulei iesit din comun, e doar elementul filtrat si carcasa e aceeasi inca din fabrica. In cartea lui zice ca trebuie date jos galeriile pentru a putea desface filtrul de ulei si mi-e ca daca e incalzit motorul astea or sa friga si mai tare. Se vede in poza atasata carcasa filtrului de ulei, fix intre galerii si motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 referitor la baterie,dupa o iarna in care a stat si e descarcata,nu e indicat sa bagi BRUSC curent puternic(robot,cabluri de la alta baterie).risti sa sulfatezi bateria si redresorul face la fel, baga prima oara puternic, dupa care scade. nu contesta nimeni ca e mai sanatos sa bagi bateria o noapte pe redresor, dar eu nu am auzit de baterii sulfatate de la robot sau cabluri...si lucrez intr-o firma care are un service destul de maricel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Martie 10, 2012 Share Postat Martie 10, 2012 am spus mai sus:dupa o iarna,adica dupa o perioada mai lunga de neutilizare dupa cum sti(cred) exista redresoare de putere mare sau mica.este de preferat a se folosi unul de putere mica dupa o perioada descrisa mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phloren_84 Postat Martie 10, 2012 Share Postat Martie 10, 2012 @dragos1972 cand am zis de redresor am crezut ca se intelege de la sine ca e vorba de redresor moto si NU auto. Eu ma opresc aici pe considerentul ca Guzuman a inteles ce era de inteles legat de asigurarea energiei electrice necesare la o intensitate si un voltaj corespunzator pornirii. Voi mai interveni in discutie doar in cazul ridicarii unor probleme noi. Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leu Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 Buna! am tot citit in acest articol dar nu am gasit un raspuns exact la ce cautam.schimbul de ulei dupa iarna se face in mod obligatoriu chiar daca a fost facut chiar inainte de pregatirea pt iernat?mentionez ca motocicleta nu a parcurs mai mult de 100 de km cu uleiul anterior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 Buna! am tot citit in acest articol dar nu am gasit un raspuns exact la ce cautam.schimbul de ulei dupa iarna se face in mod obligatoriu chiar daca a fost facut chiar inainte de pregatirea pt iernat?mentionez ca motocicleta nu a parcurs mai mult de 100 de km cu uleiul anterior nu mai e nevoie sa l schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leu Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 multumesc, dar atunci ce mi-ai recomanda te rog sa-i fac inainte so rulez, in afara de curatarea lantului? R6 2001 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 Ce ma distrez cum mai citeam si eu pe aici acum cativa ani si ma ingrozeam de cate operatiuni trebuie facute ca sa reziste utilajul peste iarna. Acum tin motoreta peste iarna la caldurica intr-un subsol cu 18 grade constant, o umplu cu benzina, cand vine primavara ma duc si dau la cheie o data, de 2 ori, porneste, am spus la revedere si am plecat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leu Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 si eu am tinuto permanent in garaj o mai porneam din cand in cand. si acum porneste din prima fara probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 Eu am o intrebare. In fiecare an curat lantul motorului inainte sa-l bag la iernat si il ung. Le fac cat pot eu de bine (singura sau la service) dar la CBR, de-a lungul iernii rugineste. Primavara cand il scot e plin de rugina, chit ca l-am uns. Acelasi lucru patesc si cand ploua si e afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 spray de lant Motul. Problema e ca e prima data cand patesc asta, si numai la acest motor...la celelalte moto nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 hm.. e cam bizzar.. recunosc ca n-am folosit motul pana acum, pana si ala ieftin de la louis protejeaza la coroziune.. ma gandesc ca daca s-a dus stratul de nikel de pe lant rugineste mai usor ... l-ai curatat cu perie de sarma cumva? atunci rugineste garantat Da, posibil sa fie luat strat. Pana acum nu am schimbat lantul, era aproape nou cand am cumparat motocicleta. De curatat il curat cu periuta de dinti, si nu e mat. Dar cine stie...cineva mi-a zis sa nu-mi fac griji, dar parca imi sta pe cap cand il vad dupa ploaie ruginit. Ideea e ca nu stiu ce sa-i fac la iarna sa nu mai rugineasca asa usor...E doar inestetic, pentru ca zaua pe interior e curata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.