Jump to content

19. PETRONAS Grand Prix of Malaysia


Recommended Posts

35 minutes ago, Cavaleru said:

Ii mananca Marquez la anu daca isi tempereaza iesirile la arat.. 

Sau poate face cursuri intensive cu ei ...Tirbusonu' stie mai bine...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 362
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 23 ore, Method a spus:

.Sunt de părere ca dacă la ora actuala Quartararo ar încăleca un Ducati greu l-ar mai ajunge cineva.

 

Ar face echipa complecta alaturi de Mmizerie🏆

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Lup69 a spus:

...Tirbusonu' stie mai bine...

Acosta e dur Acosta nu e ca ei.Acosta e arogant sigur pe el și nu tine neaparat sa își facă prieteni.

1 oră în urmă, frigider a spus:

Fără sa fiu rău dar Q a prins și el campionat pe lipsa de mm :) și cu un cu Peco în creștere.

Și când a crescut Peco puțin s a desumflat.

Plm.

Aduc aminte ca iar se uită :

Q "a prins un campionat pe lipsa de MM" tocmai pt ca MM s-a accidentat încercând sa îl prindă fix pe el,pe Q,sa ii arate aroganța suprema - "ies pe aratura revin,și tot te depășesc fraiere",ceva în genul.

De la jumătatea anului 2019,Q a încercat și de multe ori a reușit sa ducă lupta la MM.Ok ok - MM era undisputed champion si Q un debutant însă MM l-a numit clar drept contracandidat la titlu și adversar principal pt 2020.

 

 

Q a prins un campionat pe lipsa de MM?true.Insa mi se pare ca din cauza vitezei lui Q și amenințării inerente,MM a supralicitat (prosteste) și s-a accidentat.

 

Si MM a mai facut o prostie asemenatoare Jerez 2020 la Sepang 2019 in quali cand "provocat" de viteza lui Q in quali și de timpul de pole al acestui rookie, a vrut să îl destabilizeze psihic ținându-se dupa el dar tot ce a reușit sa facă a fost sa își provoace un ditai highside ul și o aterizare în genunchi care ma mir si acum ca nu s-a soldat încă de atunci cu o accidentare serioasa.

 

Nu după Pecco fugea MM cand s-a accidentat,ci dupa francez,in concluzie mi se pare ca Q merita cu vârf și indesat acel campionat.

Ba chiar și pe 2022 dacă se putea concentra/controla.

 

Sper însă să îl mai vedem pe Q la bataie pt titlu pt ca mi se pare un pilot superb și ca viteza e acolo cu Vinales,Pecco și Martin.

 

Link to comment
Share on other sites

Păi trecea Ducati pe lângă Yamaha pe linia dreaptă ca acceleratul prin haltă! Recunosc că l-am simpatizat pe Quartararo până să-și dea dosnicia pe față, dar în afară de titlul pierdut de el în fața lui Bagnaia cred că a mers cât s-a putut cu pianul ăla dezacordat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, ENEOS a spus:

Păi trecea Ducati pe lângă Yamaha pe linia dreaptă ca acceleratul prin haltă! Recunosc că l-am simpatizat pe Quartararo până să-și dea dosnicia pe față, dar în afară de titlul pierdut de el în fața lui Bagnaia cred că a mers cât s-a putut cu pianul ăla dezacordat.

+1

True true

 

Pe mine însă nu ma interesează preferințele lui analo-sexuale,ma interesează ce face pe circuit.E ciudatel?Clar.

Dar dacă l-as vedea la bataie cu Pecco și MM etc pt campionat as fi :bow:

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Quartararo până să-și dea dosnicia pe față, dar în afară de titlul pierdut de el în fața lui Bagnaia cred că a mers cât s-a putut cu pianul ăla dezacordat.

daca MM a stricat honda in (9?) ani Q a stricat yamaha in 2(?) :) 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Method said:

Acosta e dur Acosta nu e ca ei.Acosta e arogant sigur pe el și nu tine neaparat sa își facă prieteni.

Fix ca MM, ce prieteni are el?

2 hours ago, frigider said:

daca MM a stricat honda in (9?) ani Q a stricat yamaha in 2(?) :) 

Nu cred ca a stricat, el a lucrat cu materialul doar, japonezii nu au investit nici in 'onda nici in pian, deci prin prisma lipsei de investitii amandoi au ..."stricat". Nu are rost sa reluam polemica...

Plus ca 'Onda a fost "stricata" doar de MM, la pian au "cantat" mai multi...nu?

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, Method a spus:

Eh,eh sa nu ne panicam.Mai sunt 2 saptamani totusi.

Eu nu cred că după nenorocirea din Spania o să-i ardă cuiva de MotoGP. Poate doar lui moș ex-paleta...

Acum 16 ore, Method a spus:

Eh,eh sa nu ne panicam.Mai sunt 2 saptamani totusi.

Eu nu cred că după nenorocirea din Spania o să-i ardă cuiva de MotoGP. Poate doar lui moș ex-paleta...

 

Acum 16 ore, Cavaleru a spus:

daca isi tempereaza iesirile la arat.. 

Și cu parcă.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Lup69 a spus:

Nu cred ca a stricat, el a lucrat cu materialul doar, japonezii nu au investit nici in 'onda nici in pian, deci prin prisma lipsei de investitii amandoi au ..."stricat". Nu are rost sa reluam polemica...

Plus ca 'Onda a fost "stricata" doar de MM, la pian au "cantat" mai multi...nu?

Cam da

Link to comment
Share on other sites

Nu pilotii "strica" sau ctitoresc o motoreta.Aia e sarcina sefului de proiect si a colectivului de ingineri pe care ii conduce.Incetati cu prostiile astea si cu "dezvoltatorii" respectiv "stricatorii" de motociclete.Sunt exemple de "mari dezvoltatori" de geniu care au trecut pe alta motoreta si au facut partz.Nu mai reluam ca se stiu.Vorba colegului nu are rost reluata acea polemica.

 

Pilotul are rol consultativ.Pilotul are doleante,nu da solutii.Nu ii poate spune pilotul inginerului cum sa puna mai mult grip pe spate de exemplu,el doar cere.

Mai pe scurt - pt a proiecta prototipuri moto la acest nivel ai nevoie de un colectiv de ingineri in spate care viseaza matematica,fizica,mecanica, electronica,aerodinamica chiar si metalurgie si de niscaiva ani (preferabil zeci de ani) in spate de facut asa ceva la nivele mai mici.Daca te lasi in seama unui baeat care de la 3 ani altceva n-a stiut decat sa se dea cu genunchiul pe jos (da el a lipsit de la scoala ca na,ori genunchiul pe jos ori fizica si matematica),ai o mare problema.De logica in primul rand.Si iata ca ajungi la coada clasamentului.

 

Daca tot colectivul de la R&D dimpreuna cu seful de proiect e batut in cap si crede ca ce gangureste un anume pilot (fie ca se cheama Rossi Vinales,Marquez,Bagnaia Mir,Marini samd samd) sunt cele 10 porunci si pune in aplicare dorintele si "indicatiile" lor fara a studia acele probleme ca si un inginer,atunci e FIX problema sefului de proiect.Daca ajungi sa te iei dupa toti...iata ajungi in situatia Honda.

Si iarasi,daca intr-o era in care dezvoltarea e galopanta,iar modul european de lucru (cu influente din F1) in care imbunatatirile sunt studiate pe calc,apoi windtunnel apoi implementate o data la 3-4 curse pe motoreta,iar unii (Yamaha) inca polisheaza la suruburi,nu baga 1 leu si aduc update'uri nestudiate corespunzator o data pe an,normal ca ramai in urma ani intregi.

E un proverb vechi romanesc - fiecare pasare pe limba ei piere.

Te adaptezi sau mori.

Acum 17 minute, ENEOS a spus:

Eu nu cred că după nenorocirea din Spania o să-i ardă cuiva de MotoGP. Poate doar lui moș ex-paleta...

Eh,eh hai sa nu transformam totul intr-o melodrama.Nenorociri,omg omg dezastru national.Lumea in zilele noastre se si panicheaza maxim.

A fost tzunami'ul ala in..Sri Lanka? acum vreo 10 ani - a ras nu stiu cati km de plaje,oameni constructii tot rupt 200 000 de morti - ala e dezastru national,aici au fost niste inundatii.Cu niste victime intradevar,o mare nenorocire,dar haide totusi sa fim realisti.

 

Lucrurile trebuie privite proportional - au fost niste inundatii,au fost niste pagube,au murit cateva sute de oameni.Ok,este o problema,trebuie studiat de ce s-a intamplat acea inundatie si mai ales de ce raspunsul salvatorilor a fost atat de slab (cred ca si la noi se organizau mai bine - eu ma asteptam sa declare stare de urgenta - baga armata cu buldozere trupele de genisti cei care sunt antrenati sa se ocupe cu shituri din astea,etc,ei nimic - somn de voie,voluntari - ce ma? 🤦‍♂️)Deci cred ca mai mult decat inundatiile si victimele,mai rau a fost raspunsul "organelor".Dar na,nu sunt eu in masura sa judec,cine stie...

 

In fine,nu despre asta era vorba,ci despre faptul ca nu e asa un dezastru national sa opreasca tara.Si cred/sper ca finala (pt ca e finala nu?) campionatului de motogp in care sunt angrenati f multi piloti si echipe spaniole va fi "jucat" totusi.

 

Stiu,stiu si pe noua locatie in Barcelona ploua,o autostrada inundata - omg omg dezastru si acolo :rusinica:- poate totusi iesim din panica asta paroxista covidista si privim si lucrurile in perspectiva?

Hai cu Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Method said:

eu ma asteptam sa declare stare de urgenta - baga armata cu buldozere trupele de genisti cei care sunt antrenati sa se ocupe cu shituri din astea,etc,ei nimic - somn de voie,voluntari - ce ma? 🤦‍♂️)Deci cred ca mai mult decat inundatiile si victimele,mai rau a fost raspunsul "organelor"

E ceva putred in...zona aia...

https://www.dcnews.ro/de-ce-nu-trimite-romania-ajutoare-in-valencia-detaliul-nestiut-si-neinteles-valencia-refuza-ajutorul-si-nu-accepta-mecanismul-de-protectie-civila-al-uniunii-europene_976617.html

pentru ca:

https://bilbaohiria.com/actualidad/pp-y-vox-suprimen-la-unidad-de-emergencias-de-valencia-y-el-dinero-se-lo-dan-a-los-toros/

desi, ai nostri insista, insa cumva in privat:

https://maramuresonline.ro/ajutoare-din-partea-romanilor-pentru-sinistratii-din-valencia/

In fine, putem fi cinici la faza asta si sa spunem, intr-un alt context desigur, ca "Fiecare pasare pe limba ei piere". Fara vreo aluzie, fie ea si subtila la postarea Method-ului...dar deja ne indepartam de subiectul topicului..

Tot off-topic dar oarecum legat de, avand in vedere firul discutiei, dezvolatrea unei motociclete depinde de "chimia" dintre echipa de ingineri care asculta o descriere a unei senzatii a unui pilot, mai mult sau mai putin scolit, si o "traduce" in termeni tehnici, si bineinteles de capabilitatea acelei echipe de a putea raspunde prin solutii tehnice "legale sau la limita regulamentului tehnic in vigoare la momentul respectiv" la dorintele/nevoile/capabilitatilor pilotului. Ar fi doua conditii necesare si suficiente, dialog si potenta tehnica. Restul e istorie...

 

Link to comment
Share on other sites

La 04.11.2024 la 20:19, Method a spus:

 

Q "a prins un campionat pe lipsa de MM" tocmai pt ca MM s-a accidentat încercând sa îl prindă fix pe el,pe Q,sa ii arate aroganța suprema - "ies pe aratura revin,și tot te depășesc fraiere",ceva în genul.

 

De la jumătatea anului 2019,Q a încercat și de multe ori a reușit sa ducă lupta la MM.Ok ok - MM era undisputed champion si Q un debutant însă MM l-a numit clar drept contracandidat la titlu și adversar principal pt 2020.

 

Quacalaro a fost un pilot stins de dragostea pe la spate a altora.🌈

In afara de un campionat luat pe sptele unora de dezvoltau mobre si ii intorc casca acum, plus un Marcel accidentat, NIMIC!! S-a dus pe panta vaselinei ENEOS ❤️

 

La 04.11.2024 la 20:19, Method a spus:

Sper însă să îl mai vedem pe Q la bataie pt titlu pt ca mi se pare un pilot superb și ca viteza e acolo cu Vinales,Pecco și Martin.

 

Viniles si Quacalaro sunt niste zombalai pe langa Pecco si MArtin.

Lipsea Zarco si erau deja precum in Thriller a lu Michael Jakcson

Acum 21 ore, Lup69 a spus:

 

Plus ca 'Onda a fost "stricata" doar de MM, la pian au "cantat" mai multi...nu?

 

Japonejii s-au vazut deasupra tutror ca tehnologie si si-au pierdut dinamismul. Ei au cautat piloti pentru motociclete, nu motociclete pentru piloti.

Sa repornesti industria e mai greu decat sa o reproiectezi.

 

Acum 13 ore, Le Mertois a spus:

Și s-a ajuns aici...

IMG-20241105-WA0000.jpg

EPIC

Acum 12 ore, Method a spus:

Pilotul are rol consultativ.Pilotul are doleante,nu da solutii.Nu ii poate spune pilotul inginerului cum sa puna mai mult grip pe spate de exemplu,el doar cere.

Pilotul tre sa spuna ce doreste si sa stie de ce a cazut. Invers decat in cazul unui pilot rapid precum Viniales.

 

 

Acum 7 ore, Method a spus:

Barcelona to welcome the 2024 MotoGP™ finale

Circuit de Barcelona-Catalunya set to host the Motul Solidarity Grand Prix of Barcelona from the 15th to the 17th of November

Anuntul oficial.

Stai ca Dana are traseu zilele astea prin Barcelona, vedem intr-o sapt cum a mancat-o in pixda

Pana la urma e un campionat de motogp, nu trebu sa ignoram suferinta unora pentru ca noi avem o pasiune.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, Method a spus:

Eh,eh hai sa nu transformam totul intr-o melodrama.Nenorociri,omg omg dezastru national.Lumea in zilele noastre se si panicheaza maxim.

Ai dreptate, decât o ploicică... Iar Yamaha nu pune jos puterea din cauza proastei repartiții a maselor! Stai, masele s-au transformat în electronică acu'? 🤔

:moron:

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, nike a spus:

Pilotul tre sa spuna ce doreste si sa stie de ce a cazut. Invers decat in cazul unui pilot rapid precum Viniales.

Singura propozitie normala si logica.Din tot ce ai zis.Keep that going :ok:

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Ai dreptate, decât o ploicică... Iar Yamaha nu pune jos puterea din cauza proastei repartiții a maselor! Stai, masele s-au transformat în electronică acu'? 🤔

:moron:

Iarasi denaturezi ce zic - nu am zis ca e o ploicica,am zis ca nu e dezastrul "national" pe care il canta presa,ci unul mai degraba local.Si ca raspunsul autoritatilor si masurile luate sunt deja penibile,dar asta nu are legatura cu subiectul motogp.Eu nu vad nici un impediment in a se organiza la Barcelona,despre asta se vorbea.

Oo,dar vai,iata ca s-a inundat o autostrada si in Barcelona,let's panic 🤦‍♂️

 

Si da,Yamaha nu are grip'ul Ducati si pt ca e construita total diferit decat Ducati.Daca nu vezi/nu intelegi asta nu inseamna ca nu e posibil.Si NU,faptul ca moduleaza ei mai bine accel din potentiometru acum nu ii va face sa ajunga la nivelul Ducati,o iei si tu pe panta (descendenta) a colegului BB - daca electronica e raspunsul,atunci tot ce e nevoie e sa vina Gabarini cu laptopul sa il bage in cwru Yamaha si sa dea copy-paste si ta-daaa,nu? :moron:

Dupa cum bine v-am zis si eu si alti colegi - electronica nu da mai mult grip.

Ia citeste mataluta tot ce zice Quarta,pt ca,as usual,nu aveti rabdare sa cititi tot si puneti o eticheta repede,dupa care veniti triumfatori cu ea pe aici "aahaa,vorbesti prostii iata ca electronica e singurul vinovat" :

"I don’t think it’s [electronics] the key, but we will never gain half-a-second by only finding the grip, by one thing,” he said.

“I think we have to find half-a-tenth somewhere, half-a-tenth by the electronics, half-a-tenth by the swingarm, by the power.

“I think that we made a step clearly, on [electronics], and I think there are many more steps to do, but the good thing is that we have a lot of ideas that we don’t try yet. The winter will be busy for the engineers.”

...si atat de multe progrese au facut incat :

“I am much more the traction control now,” joked Quartararo after qualifying on Saturday. “We have made some big changes on the electronics.”  

Asked if it was like riding an old 500cc grand prix bike, the Frenchman said: “Not exactly, but basically it’s a little bit like that.

“I have to control [it] much more and it’s much more difficult for me to ride the bike but we have more performance and this is what we are looking for.

“It’s much more difficult to use the throttle and have the best performance but I think we have made a good step in only a few days.”

Deci da.Au apasat 3 butoane si acum au rezolvat electronica,singura responsabila pt problemele Yamaha,ce usor a fost - ai dreptate.As usual :moron:

De ce sa cautam sa intelegem ceva cand putem sa apostrofam,sa injosim indirect pt a ne ridica pe noi...matur.

Link to comment
Share on other sites

La 05.11.2024 la 8:39, Method a spus:

 

 

Pilotul are rol consultativ.Pilotul are doleante,nu da solutii.

Da! Si Quacalaro a avut doleante: POWEERRR! POWERRRRRR!  Fara sa inteleaga idiotul ca numai cu power va strica echilibrul acela fragil in comportamentul motocicletei, ca odata cu surplusul de putere trebuie schimbati si alti parametri. Asa ca, de cand este curmanosul nr. 1 la Yamaha, motoreta a pierdut toate calitatile care, cu numai 1-2 sezoane mai inainte, o faceau redutabila. Rossi i-a lasat o motocicleta cu care se putea batea la titlu, el a dus-o intr-o directie total gresita si acum nu au nici o baza de la care sa porneasca. Cum bine spune @Lup69, dezvoltarea motocicletei depinde de chimia dintre echipa de ingineri si pilotul care da feedbackul. Ori daca neanderthalianul rage in toate interviurile doar "Powerrr! Powerr!", cu ce solutii sa vina echipa, peste noapte, sa il multumeasca? 

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, xt600 a spus:

Fara sa inteleaga idiotul ca numai cu power va strica echilibrul acela fragil in comportamentul motocicletei, ca odata cu surplusul de putere trebuie schimbati si alti parametri.

toata lumea stie asta.

dar tii minte cum treceau ducati de el pe linia dreapta?

ca-n desene, ridicol.

nu poti sa-l condamni.

inginerii trebuiau sa rezolve problemele care vin cu mai multa putere.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, xt600 a spus:

Da! Si Quacalaro a avut doleante: POWEERRR! POWERRRRRR!  Fara sa inteleaga idiotul ca numai cu power va strica echilibrul acela fragil in comportamentul motocicletei, ca odata cu surplusul de putere trebuie schimbati si alti parametri. Asa ca, de cand este curmanosul nr. 1 la Yamaha, motoreta a pierdut toate calitatile care, cu numai 1-2 sezoane mai inainte, o faceau redutabila. Rossi i-a lasat o motocicleta cu care se putea batea la titlu, el a dus-o intr-o directie total gresita si acum nu au nici o baza de la care sa porneasca. Cum bine spune @Lup69, dezvoltarea motocicletei depinde de chimia dintre echipa de ingineri si pilotul care da feedbackul. Ori daca neanderthalianul rage in toate interviurile doar "Powerrr! Powerr!", cu ce solutii sa vina echipa, peste noapte, sa il multumeasca? 

Trei idei am la ce zici tu :

- perfect de acord cu tine,Quartararo (stim,e gay,movin'on...) a cerut mai multa putere (printre altele - grip spate) - dupa cum am zis si anterior - pilotii cer multe dar ei nu stiu/nu cunosc/nu inteleg implicatiile a ceea ce cer.Ei doar vreau.DAR e normal sa vrea si sa spuna ca vreau.

DATORIA sefului de proiect e sa asculte ce zice pilotul si apoi sa studieze sa vada 1.daca e necesar ce vrea el (conform telemetriei,ca poate pilotul bate campii,nu?),2.daca este directia de urmat sau nu,3.daca este fezabil samd samd.Are multe de facut nea seful ala de proiect,nu doar sa asculte orbeste un pilot care bate din picior,pt ca altfel ajunge iata,ca Honda.

Si nu e vina pilotului care cere ci a sefului de proiect care il asculta daca astfel motoreta ajunge sa fie mai slaba decat precedenta.REPET : fiecare au raspunderi : pilotul raspunde DOAR de ce se intampla in curse,nu de dezvoltare.De dezvoltare trebuie sa raspunda seful de proiect.Punct.

In concluzie nu mi se par vinovati absolut deloc nici MM nici Q nici un pilot care cere ceva - power,grip handling you name it.Sunt vinovati sefii de proiect daca se dau peste cap si regreseaza motoreta (pt ca in definitiv ne uitam la timpul pe tur si nu la altceva) si o fac mai slow in incercarea de a le satisface doleantele pilotilor.Ala e SEF - pai sa fie sef in sange sa-l ia.Nu Quartararo sau Marquez !

 

- Rossi i-a lasat NIMIC.Rossi plangea din 2017 ca nu mai merge motoreta (hmm,coincidenta,de cand a plecat Lorenzo de la Yamaha nu mai merge motoreta? ).Am mai discutat,indiferent cat o intorci istoria nu se schimba,ramane tot la fel si eu nu uit ce s-a intamplat - Rossi&Maravilla au ales un motor mai puternic (whooaaa,vroiau mai multa putere,exact ca Q?mirare nu?) dar mai greu de stapanit,lucru care a distrus tot handling'ul.Repet - Rossi a recunoscut candid acest lucru (si 100% respect pt el ca a recunoscut asta) prin 2019.Motoreta mergea din ce in ce mai rau cu Rossi si Maravilla,Q insa a reusit sa ridice.Din pilotaj,nu zic ca Q e un "dezvoltator",spun doar ca Rossi i-a lasat nimic.

 

- NU,dezvoltarea motoretei nu trebuie sa depinda de chimii,ci de priceperea skill'ul experienta ideile cunostintele si mai ales managementul sefului de proiect dimpreuna cu colectivul de ingineri de sub el (pe care tot el si-i alege deci no excuses sa spuna ca inginerii sunt prosti,sa angajeze altii daca cei actuali sunt prosti).Dar cand refuzi din start orice inginer non-japo,la fel cu sefi de echipa samd samd,se stie cum lucreaza ei,normal ca atunci apar problemele.

Iar daca pilotii nu dau feedback,sa ia piloti de teste care dau.Crutchlow a fost laudat in nenumarate randuri,de foarte multi piloti (ultimul chiar de Miller - urmariti interviul cu el in care zice ca e pilotul de la care a invatat cel mai mult),sunt o gramda de alti piloti batrani si smecheri care ar putea fi folositi pt informatii Lorenzo,vezi exemplul lui Pedrosa samd.

Chimii...chimiile sunt in filmele romantice,acolo trebuie sa se lucreze pe date nu pe chimii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...