apriliacluj Postat Miercuri la 15:19 Share Postat Miercuri la 15:19 Acum 2 ore, Method a spus: Nevermind. da, stiu bancul si sanatosi sa fim! Acum 2 ore, Method a spus: mai bine o dam la pace cu "crankshaft". hai, arbore cotit, treaca de la mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Miercuri la 15:29 Share Postat Miercuri la 15:29 Acum 10 minute, apriliacluj a spus: hai, arbore cotit, treaca de la mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Miercuri la 18:47 Share Postat Miercuri la 18:47 (editat) Acum 3 ore, apriliacluj a spus: hai, arbore cotit, treaca de la mine e da fer domnu? Editat Miercuri la 18:47 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Miercuri la 19:11 Share Postat Miercuri la 19:11 Fibra de carton.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Miercuri la 21:09 Share Postat Miercuri la 21:09 Acum 8 ore, Method a spus: u o sa pot sa zic in viata mea "vilbrochen", Și nici chiulasă! De aia nu te-au luat la Yamaha. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Joi la 05:54 Share Postat Joi la 05:54 Acum 11 ore, Cavaleru a spus: e da fer domnu? Sa nu fie de cupru..dispare noaptea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Joi la 08:05 Share Postat Joi la 08:05 (editat) Trecand peste lacunele mele/noastre in exprimare si/sau mecanica,ideea de baza e faptul ca trecerea de la 1000cc la 850cc va duce la motoare reproiectate de la zero ceea ce implica foarte multi bani - e un efort mare si ca si munca si ca bani,nu un lucru marunt precum incerca sa o bagatelizeze colegu' fan #93. Iar cu aceasta problema deasupra capului,sa mai vina Yamaha cu un motor V4/1000cc inainte de 2027....dupa aia sa il arunce la gunoi ca sa proiecteze/construiasca un motor nou de 850cc pt 2027...nu prea as crede ca se vor lansa ei la asemenea "arogantze". Nu ca nu ar fi bine,si nu m-as bucura daca o vor face - sunt fan Q si sper sa ii dea cumva si lui o moto capabila macar de bataie la top 5 - dar nu o vad intamplandu-se. Editat Joi la 08:07 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Joi la 09:16 Share Postat Joi la 09:16 de acord cu tine @Method nu vad logica venirea cu un V4 acum inainte de schimbarea cilindreei. in plus nici nu poti refolosi acelasi cadru nici de la modelul actual la V4 de 1000 nici la cel de 850.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Joi la 10:03 Share Postat Joi la 10:03 Acum 46 minute, Cavaleru a spus: de acord cu tine @Method nu vad logica venirea cu un V4 acum inainte de schimbarea cilindreei. in plus nici nu poti refolosi acelasi cadru nici de la modelul actual la V4 de 1000 nici la cel de 850.. si totusi aia cu ochii mici o vad. probabil daca mijesti ochii se vede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Joi la 10:10 Share Postat Joi la 10:10 (editat) Acum 2 ore, Method a spus: Trecand peste lacunele mele/noastre in exprimare si/sau mecanica,ideea de baza e faptul ca trecerea de la 1000cc la 850cc va duce la motoare reproiectate de la zero ceea ce implica foarte multi bani - e un efort mare si ca si munca si ca bani,nu un lucru marunt precum incerca sa o bagatelizeze colegu' fan #93. Iar cu aceasta problema deasupra capului,sa mai vina Yamaha cu un motor V4/1000cc inainte de 2027....dupa aia sa il arunce la gunoi ca sa proiecteze/construiasca un motor nou de 850cc pt 2027...nu prea as crede ca se vor lansa ei la asemenea "arogantze". Nu ca nu ar fi bine,si nu m-as bucura daca o vor face - sunt fan Q si sper sa ii dea cumva si lui o moto capabila macar de bataie la top 5 - dar nu o vad intamplandu-se. Ai dreptate, cand spui ( si de fapt nu spui tu, ci oamenii de la Yamaha) ca noul motor presupune reproiectarea intregii motociclete, insa sesizez un oarecare hate in ceea ce ii priveste pe japonezi in general si Yamaha in special. Trebuie sa iti reamintesc ca cele doua branduri japoneze nu sunt niste newbie in competitia asta si in constructia de motoare si motociclete. Nu sunt niste start up-uri nimerite in MotoGP, dimpotriva, sunt insasi istoria acestei competitii. Asa ca mi se pare simplist felul cum gandesti know how-ul acestor uzine. Cat priveste faptul ca ar putea dezvolta un motor nou inainte de 2027, mi se pare o chestuie logica si de bun simt. Sunt mai multe ratiuni care ii obliga sa faca treaba asta: 1. Yamaha are concesii solide inclusiv pe partea de dezvoltare a propulsorului si ar fi idioti sa nu se foloseasca de aceste concesii, pentru a dezvolta un V4, daca si-au propus sa faca trecera la arhitectura in V: 2. Sigur ca constructia unui V4 de 850, nu este un simplu downsize al unui motor de 1000, cum simplifica colegul, mai sus, dar nici nu este ca si cum ai lua totul de la 0. Experienta si datele anterioare sunt un bun castigat. Este cat se poate de logic sa inceapa dezvoltarea motorului V4 acum si sa il foloseasca pe parcursul sezonului 2026. 3. Este si o chestie de politichie. Trebuie sa isi pastreze cu orice pret pilotul principal, iar pentru asta trebuie sa ii faca o motocicleta performanta. Trebuie sa il convinga pe Q ca au dorinta sa se intoarca acolo la varf. Altfel il pierd. Pare ca s-au trezit. A doua jumatate a sezonului trecut pare ca a adus un oarecare reviriment la Yamaha, iar testele de la Sepand par sa indice un trend usor ascendent. Desigur, mai este mult pana departe, au dormit prea mult si au foarte mult de recuperat, dar sunt sperante, mai ales ca au scapat de Javris, care se osificase in functia aia. Per total, la Yamaha se simte oarece aer proaspat. La Honda sunt lucrurile neclare rau... Acum 9 minute, frigider a spus: si totusi aia cu ochii mici o vad. probabil daca mijesti ochii se vede. Editat Joi la 10:13 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Joi la 11:38 Share Postat Joi la 11:38 (editat) Acum 1 oră, xt600 a spus: sesizez un oarecare hate in ceea ce ii priveste pe japonezi in general si Yamaha in special. Trebuie sa iti reamintesc ca cele doua branduri japoneze nu sunt niste newbie in competitia asta si in constructia de motoare si motociclete. Nu sunt niste start up-uri nimerite in MotoGP, dimpotriva, sunt insasi istoria acestei competitii. Asa ca mi se pare simplist felul cum gandesti know how-ul acestor uzine. Hate'ul...de fapt nu il poti numi hate cat critica - exista intradevar din cauza faptului ca un pilot fantastic cum e Q este dezavantajat masiv de materialul de concurs.Totusi trebuie sa remarc faptul ca Q singur a ales asta cand a re-semnat cu ei - eu nu cred ca va iesi ceva bun de la Yamaha,dar sa speram ca gresesc. Honda ma deranja cand distrugea cariera unui alt pilot fantastic - Marquez.Acum,ca Marquez e la Ducati - pai sa faca Honda ce o vrea,Mir saracul...imi e mila putin si de el dar meh...efectiv nu ma intereseaza subiectul HRC decat ca si amuzament. La fel si maritii austrieci de la KKTM cu Acosta. Eu doar enunt ce au facut japonezii in ultimii 3-4 ani - Yamaha factory abia acum foloseste Pitot-tubes deci abia in 2025 s-a gandit sa masoare viteza de curgere a aerului pe carene,in timp ce ceilalti o fac de ani buni.Asta e un fact (nu o opinie!) constatat de Oxley nu de mine si enuntat tot de el pe blog - daca asta inseamna ca eu privesc simplist lucrurile... Honda "arunca" efectiv cu piese peste piese in piloti pastrand la final aproape nimic si pe hartie nefacand de fapt nici un progres - un alt fact constatat in 2024 daca te uiti pe statistici. Eu enunt doar rezultatele celor 2 echipe.Or avea ele know how si ce mai vrei tu,dar nu fac nimic cu el...nu te supara pe cel ce constata asta. Acum 1 oră, xt600 a spus: Este si o chestie de politichie. Trebuie sa isi pastreze cu orice pret pilotul principal, iar pentru asta trebuie sa ii faca o motocicleta performanta. Trebuie sa il convinga pe Q ca au dorinta sa se intoarca acolo la varf. Altfel il pierd. Pare ca s-au trezit. A doua jumatate a sezonului trecut pare ca a adus un oarecare reviriment la Yamaha, iar testele de la Sepand par sa indice un trend usor ascenden Nu il pot tine mai mult cu promisiuni (vezi duma lui Marquez cu prezentarile in power-point ale HRC) - daca Yamaha nu se poate bate pana in 2026 pt top 5 - pa pa Quarta.Iar fara ala sunt in plop. Anul a fost mai degraba o revigorare a sperantelor pt ca l-au adus pe Bartolini,dar ca si rezultate dimpotriva,si sa nu uitam ca in 2025 vor avea o sarcina muuuult mai grea decat in 2024 : pe langa cele 2 GP25 factory trebuie sa se mai bata si cu 4 GP24 - o motoreta imbatabila as zice eu.Eu cred ca Yamaha nu se poate bate inca cu Aprilia (Martin-Bezz),decum cu vreun Ducati.So... Yamaha la ora actuala are motoreta de locurile 8-10,si nu vad CUM ar putea schimba ceva in 2025 si 2026. Si repet - dupa cum a zis si Rins - V4 nu e holy-graal,nu e raspunsul la toate problemele,V4 le va aduce cativa Nm in plus,that's all.Degeaba se uita la europeni si vor sa ii emuleze - atat Ducati cat si Aprilia au un pachet complet nu doar motorul acela,si acolo fac diferenta.Pana vor ajunge Yamaha sa fie la acel nivel,Quartararo va fi long-gone.Si cred ca si rabdarea investitorilor se va termina... Acum 1 oră, frigider a spus: si totusi aia cu ochii mici o vad. declaratii povesti promisiuni Fact : 2023 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 10 ,luand 3 locuri 3 si avand 172 puncte (fata de cele 467 ale campionului Bagnaia),iar maestrul Morbido pe locul 13 cu 102 puncte. 2024 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 13 ,cu 113 puncte (fata de cele fuckin 508 ale campionului Martin),iar al 2lea pilot Rins pe 17 cu 31 puncte. Deci eu nu stiu ce vad aia cu ochii mici,ce mari progrese a inregistrat Yamaha,si ce o sa duca ei firma pan-la cer vorba cantecului,ca in rezultate nu se vad absolut deloc aceste mari progrese.I'm sorry. Editat Joi la 11:46 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Joi la 12:44 Share Postat Joi la 12:44 1 oră în urmă, Method a spus: 2023 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 10 , avand 172 puncte 2024 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 13 ,cu 113 puncte bine punctat, clar, nu poate fi vreo evolutie aici... sau or fi evoluat ei ceva, dar ceilalti atunci comparativ au evoluat exponential!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Joi la 15:25 Share Postat Joi la 15:25 Acum 7 ore, Method a spus: Trecand peste lacunele mele Decât atât! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat ieri la 02:05 Share Postat ieri la 02:05 La 19.02.2025 la 8:39, B.B. a spus: ... cum zicea si nenea de la Yamaha, le trebuie cu totul alta motocicleta pt ca dupa cum stim motorul V4 nu prea are aceeasi forma ca cel 4L, deci de ce sa nu lucreze deja la asta si pt 2027 deja sa aiba un prototip V4, cum ziceam downsizing the engine cc nu e mare caca. Este mare diferenta, mai ales pentru cauciucuri si soft. Astea trebuie sa redevina compatible pt un regim de cursa. Chiar va Fi mult de lucru pentru programatori datele fiind diferite Pana la urma asta aici au ramas japonejii in urma, motoarele lor fiind bune.. softul i-a lucrat de au ajuns ultimii in clasament Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat ieri la 07:08 Share Postat ieri la 07:08 practica, ca practica, dar teoria ne omoara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 20 ore, apriliacluj a spus: bine punctat, clar, nu poate fi vreo evolutie aici... sau or fi evoluat ei ceva, dar ceilalti atunci comparativ au evoluat exponential!!!! Lumea se excita pe baza declaratiilor unuia sau altuia,a viselor si a sperantelor. Cert e ca japonezii bat pasul pe loc iar Q se imbata cu sperante si prezentari in powerpoint,in timp ce clasarile obtine de ei si in consecinta punctajele arata o realitate mult mai sumbra decat o zugravesc ei. Meh,pana la urma alegerea lui Q - avea locul asigurat la Aprilia,poate si banii au cantarit mult...sa vedem ce fac in 2025. Eu totusi nu mi-as pune mari sperante avand in vedere ca trebuie sa se bata cu 6 Ducati mult superioare lor + minim 2 Aprilia. Acum 7 ore, nike a spus: Pana la urma asta aici au ramas japonejii in urma, motoarele lor fiind bune.. softul i-a lucrat de au ajuns ultimii in clasament Japonezii au ramas in urma la tot. Pe ei ii eludeaza rau aerodinamica,si prin urmare le lipseste foarte mult grip'ul dat de aceasta.A subliniat si Oxley,nu mai intru in detalii dar e vizibil ca fac niste masuratori care se fac la aero abia acum in 2025 cand ceilalti lucrau cu asa ceva de ani intregi.Asta inseamna ca sunt cu ani in urma.E vizibil si dupa lipsa de complexitate a carenajului (Yamaha) sau furtul si imitarea grosolana (si fara habar) al ideilor europenilor (Honda),dar si din lipsa rezultatelor. Eu stiu - aero e "a dark art" dupa cum zicea Newey,dark art care papa fff multi bani si nu are intotdeauna rezultatele scontate.Dar...din moment ce concurenta a adoptat-o (de ani buni) si lucreaza asiduu la asa ceva si lucreaza foarte stiintific si iata au si rezultate (cel putin Ducati si Aprillia pe alocuri),japonezii nu pot ramane mai prejos,pt ca iata,ajung sa fie la 2s/tur in urma. Asta e situatia - eu inteleg tactica Yamaha - sunt foarte sovaitori in a arunca cu sumele de bani necesare pt studii aero insa efectiv acum sunt stransi cu usa de situatie.Ar fi fost mult mai bine daca Ducati/Gigi nu ar fi adoptat aceasta "dimensiune" a aerodinamicii si sa ramana moto mult mai simple cum era inainte,insa odata adoptata,nu mai au ce face.E cutia Pandorei -odata deschisa,nu mai poate fi inchisa la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă ce e culmea ca honda care are ceva experienta cu aerodinamica in auto are aceleasi probleme ca yamaha, iar yamaha nu face masini. adica inteleg retinerile yamaha ca nu stiu de unde sa apuce. dar babalaii de la onda... nu au scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 20 ore în urmă Share Postat 20 ore în urmă true that Inteleg pe undeva "strategia" Yamaha - ei incearca anumite simulari in cfd si le transpun in realitate cu acele winglets si atat.Lucru la scara mica,r&d doar pe calculator - abordeaza subiectul aero dar cu cheltuieli (si din pacate si cu rezultate) minime. Honda insa "arunca" efectiv cu piese in track team - aproape la fiecare test day au o droaie de piese noi de incercat,insa piesele de cele mai multe ori nu dau rezultate si nu sunt adoptate pe moto sau, si mai razna, sunt adoptate cateva curse dupa care se revine la configuratia initiala sau se trece la alta idee "proaspata".Honda baga bani - nu ai cum sa nu bagi bani cand faci asa ceva - insa lucreaza dincolo de haotic. Iar imitarea diferitelor solutii aero sau tehnice fara nici o noima,neintelegand ce fac si nestudiind efectele lor in profunzime,apoi abandonarea majoritatii lor dupa cateva curse....asta mi se pare efectiv ardere de bani fara nici o noima. Imi aduc aminte de bascula de CF preamarita de Chel,laudata de MM care se spunea ca ii da acestuia 0.2-0.3s/tur,abandonata fara nici o explicatie intr-un timp...acum nici nu nu-mi aduc aminte daca mai exista sau nu pe motorete la aceasta data. La fel codita de stegosaur,la fel ground effectul aprilia la fel mass damperul Ducati samd samd,le-am si uitat cate au fost. Dezastru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă Acum 2 ore, Cavaleru a spus: ce e culmea ca honda care are ceva experienta cu aerodinamica in auto are aceleasi probleme ca yamaha, iar yamaha nu face masini. adica inteleg retinerile yamaha ca nu stiu de unde sa apuce. dar babalaii de la onda... nu au scuze Yamaha face mai multa aerodinamica la trompete decat face Honda la masini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă Acum 2 minute, tourist1 a spus: Yamaha face mai multa aerodinamica la trompete decat face Honda la masini. ahaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă Acum 4 ore, tourist1 a spus: Yamaha face mai multa aerodinamica la trompete decat face Honda la masini. Probabil de aia și are o trompetă de 🏍... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă (editat) Acum 6 ore, Method a spus: Inteleg pe undeva "strategia" Yamaha - ei incearca anumite simulari in cfd si le transpun in realitate cu acele winglets si atat.Lucru la scara mica,r&d doar pe calculator - abordeaza subiectul aero dar cu cheltuieli (si din pacate si cu rezultate) minime. Method, tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor, tocmai aceasta tehnologie face mult mai putin necesara utilizarea tunelurilor de vant, adica contribuie esential la reducerea cheltuielilor si a timpului necesar pentru teste. Deci japonezii fac R&D la nivel de top, ca metode de lucru si tehnologie. Tubul Pitot, despre care a aflat si Oxley (poate pui un link la articolul ala) si este atat de excitat, a fost inventat de un francez (pe numele lui, Henri Pitot)) pe la 1732, asadar, vorbim despre o tehnologie antica si de demult. Asa ca nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap la vederea tubului Pitot. Faptul ca Ducati foloseste tuburile astea, nu inseamna ca asta este ultimul cuvant in materie de cercetare in domeniul aero. Poate nu au auzit pana acum de CFD.. Btw.. stii la ce foloseste tubul Pitot? Editat 14 ore în urmă de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă Acum 6 minute, xt600 a spus: stii la ce foloseste tubul Pitot? La dezastre în aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă Acum 1 minut, ENEOS a spus: La dezastre în aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă Acum 7 ore, xt600 a spus: Method, tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor, tocmai aceasta tehnologie face mult mai putin necesara utilizarea tunelurilor de vant, adica contribuie esential la reducerea cheltuielilor si a timpului necesar pentru teste. Deci japonezii fac R&D la nivel de top, ca metode de lucru si tehnologie. Tubul Pitot, despre care a aflat si Oxley (poate pui un link la articolul ala) si este atat de excitat, a fost inventat de un francez (pe numele lui, Henri Pitot)) pe la 1732, asadar, vorbim despre o tehnologie antica si de demult. Asa ca nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap la vederea tubului Pitot. Faptul ca Ducati foloseste tuburile astea, nu inseamna ca asta este ultimul cuvant in materie de cercetare in domeniul aero. Poate nu au auzit pana acum de CFD.. Btw.. stii la ce foloseste tubul Pitot? Computational Fluid Dynamics se invata pana si la facultatile mediocre de inginerie din Romania. Nimic nou sub soare de foarte mult timp. Daca zic acum vreo 2, 3 despre Navier-Stokes cred ca voi produce cosmaruri celor care au avut tineretea mancata la Poli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.