Sari la conținut

Presezon 2025


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 526
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trecand peste lacunele mele/noastre in exprimare si/sau mecanica,ideea de baza e faptul ca trecerea de la 1000cc la 850cc va duce la motoare reproiectate de la zero ceea ce implica foarte multi bani - e un efort mare si ca si munca si ca bani,nu un lucru marunt precum incerca sa o bagatelizeze colegu' fan #93.

 

Iar cu aceasta problema deasupra capului,sa mai vina Yamaha cu un motor V4/1000cc inainte de 2027....dupa aia sa il arunce la gunoi ca sa proiecteze/construiasca un motor nou de 850cc pt 2027...nu prea as crede ca se vor lansa ei la asemenea "arogantze".

Nu ca nu ar fi bine,si nu m-as bucura daca o vor face - sunt fan Q si sper sa ii dea cumva si lui o moto capabila macar de bataie la top 5 - dar nu o vad intamplandu-se.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu tine @Method nu vad logica venirea cu un V4 acum inainte de schimbarea cilindreei. in plus nici nu poti refolosi acelasi cadru nici de la modelul actual la V4 de 1000 nici la cel de 850..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Cavaleru a spus:

de acord cu tine @Method nu vad logica venirea cu un V4 acum inainte de schimbarea cilindreei. in plus nici nu poti refolosi acelasi cadru nici de la modelul actual la V4 de 1000 nici la cel de 850..

si totusi aia cu ochii mici o vad.

probabil daca mijesti ochii se vede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

Trecand peste lacunele mele/noastre in exprimare si/sau mecanica,ideea de baza e faptul ca trecerea de la 1000cc la 850cc va duce la motoare reproiectate de la zero ceea ce implica foarte multi bani - e un efort mare si ca si munca si ca bani,nu un lucru marunt precum incerca sa o bagatelizeze colegu' fan #93.

 

Iar cu aceasta problema deasupra capului,sa mai vina Yamaha cu un motor V4/1000cc inainte de 2027....dupa aia sa il arunce la gunoi ca sa proiecteze/construiasca un motor nou de 850cc pt 2027...nu prea as crede ca se vor lansa ei la asemenea "arogantze".

Nu ca nu ar fi bine,si nu m-as bucura daca o vor face - sunt fan Q si sper sa ii dea cumva si lui o moto capabila macar de bataie la top 5 - dar nu o vad intamplandu-se.

Ai dreptate, cand spui ( si de fapt nu spui tu, ci oamenii de la Yamaha) ca noul motor presupune reproiectarea intregii motociclete, insa sesizez un oarecare hate in ceea ce ii priveste pe japonezi in general si Yamaha in special. Trebuie sa iti reamintesc ca cele doua branduri japoneze nu sunt niste newbie in competitia asta si in constructia de motoare si motociclete. Nu sunt niste start up-uri nimerite in MotoGP, dimpotriva, sunt insasi istoria acestei competitii. Asa ca mi se pare simplist felul cum gandesti know how-ul acestor uzine. Cat priveste faptul ca ar putea dezvolta un motor nou inainte de 2027, mi se pare o chestuie logica si de bun simt. Sunt mai multe ratiuni care ii obliga sa faca treaba asta: 1. Yamaha are concesii solide inclusiv pe partea de dezvoltare a propulsorului si ar fi idioti sa nu se foloseasca de aceste concesii, pentru a dezvolta un V4, daca si-au propus sa faca trecera la arhitectura in V: 2. Sigur ca constructia unui V4 de 850, nu este un simplu downsize al unui motor de 1000, cum simplifica colegul, mai sus, dar nici nu este ca si cum ai lua totul de la 0. Experienta si datele anterioare sunt un bun castigat. Este cat se poate de logic sa inceapa dezvoltarea motorului V4 acum si sa il foloseasca pe parcursul sezonului 2026. 3. Este si o chestie de politichie. Trebuie sa isi pastreze cu orice pret pilotul principal, iar pentru asta trebuie sa ii faca o motocicleta performanta. Trebuie sa il convinga pe Q ca au dorinta sa se intoarca acolo la varf. Altfel il pierd. Pare ca s-au trezit. A doua jumatate a sezonului trecut pare ca a adus un oarecare reviriment la Yamaha, iar testele de la Sepand par sa indice un trend usor ascendent. Desigur, mai este mult pana departe, au dormit prea mult si au foarte mult de recuperat, dar sunt sperante, mai ales ca au scapat de Javris, care se osificase in functia aia. Per total, la Yamaha se simte oarece aer proaspat. La Honda sunt lucrurile neclare rau... 

Acum 9 minute, frigider a spus:

si totusi aia cu ochii mici o vad.

probabil daca mijesti ochii se vede.

:goodposting:

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, xt600 a spus:

sesizez un oarecare hate in ceea ce ii priveste pe japonezi in general si Yamaha in special. Trebuie sa iti reamintesc ca cele doua branduri japoneze nu sunt niste newbie in competitia asta si in constructia de motoare si motociclete. Nu sunt niste start up-uri nimerite in MotoGP, dimpotriva, sunt insasi istoria acestei competitii. Asa ca mi se pare simplist felul cum gandesti know how-ul acestor uzine.

Hate'ul...de fapt nu il poti numi hate cat critica - exista intradevar din cauza faptului ca un pilot fantastic cum e Q este dezavantajat masiv de materialul de concurs.Totusi trebuie sa remarc faptul ca Q singur a ales asta cand a re-semnat cu ei - eu nu cred ca va iesi ceva bun de la Yamaha,dar sa speram ca gresesc.

Honda ma deranja cand distrugea cariera unui alt pilot fantastic - Marquez.Acum,ca Marquez e la Ducati - pai sa faca Honda ce o vrea,Mir saracul...imi e mila putin si de el dar meh...efectiv nu ma intereseaza subiectul HRC decat ca si amuzament.

La fel si maritii austrieci de la KKTM cu Acosta.

 

Eu doar enunt ce au facut japonezii in ultimii 3-4 ani - Yamaha factory abia acum foloseste Pitot-tubes deci abia in 2025 s-a gandit sa masoare viteza de curgere a aerului pe carene,in timp ce ceilalti o fac de ani buni.Asta e un fact (nu o opinie!) constatat de Oxley nu de mine si enuntat tot de el pe blog - daca asta inseamna ca eu privesc simplist lucrurile...

 

Honda "arunca" efectiv cu piese peste piese in piloti pastrand la final aproape nimic si pe hartie nefacand de fapt nici un progres - un alt fact constatat in 2024 daca te uiti pe statistici.

Eu enunt doar rezultatele celor 2 echipe.Or avea ele know how si ce mai vrei tu,dar nu fac nimic cu el...nu te supara pe cel ce constata asta.

Acum 1 oră, xt600 a spus:

Este si o chestie de politichie. Trebuie sa isi pastreze cu orice pret pilotul principal, iar pentru asta trebuie sa ii faca o motocicleta performanta. Trebuie sa il convinga pe Q ca au dorinta sa se intoarca acolo la varf. Altfel il pierd. Pare ca s-au trezit. A doua jumatate a sezonului trecut pare ca a adus un oarecare reviriment la Yamaha, iar testele de la Sepand par sa indice un trend usor ascenden

Nu il pot tine mai mult cu promisiuni (vezi duma lui Marquez cu prezentarile in power-point ale HRC) - daca Yamaha nu se poate bate pana in 2026 pt top 5 - pa pa Quarta.Iar fara ala sunt in plop.

Anul a fost mai degraba o revigorare a sperantelor pt ca l-au adus pe Bartolini,dar ca si rezultate dimpotriva,si sa nu uitam ca in 2025 vor avea o sarcina muuuult mai grea decat in 2024 : pe langa cele 2 GP25 factory trebuie sa se mai bata si cu 4 GP24 - o motoreta imbatabila as zice eu.Eu cred ca Yamaha nu se poate bate inca cu Aprilia (Martin-Bezz),decum cu vreun Ducati.So...

Yamaha la ora actuala are motoreta de locurile 8-10,si nu vad CUM ar putea schimba ceva in 2025 si 2026.

 

Si repet - dupa cum a zis si Rins - V4 nu e holy-graal,nu e raspunsul la toate problemele,V4 le va aduce cativa Nm in plus,that's all.Degeaba se uita la europeni si vor sa ii emuleze - atat Ducati cat si Aprilia au un pachet complet nu doar motorul acela,si acolo fac diferenta.Pana vor ajunge Yamaha sa fie la acel nivel,Quartararo va fi long-gone.Si cred ca si rabdarea investitorilor se va termina...

Acum 1 oră, frigider a spus:

si totusi aia cu ochii mici o vad.

declaratii povesti promisiuni

 

Fact :

2023 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 10 ,luand 3 locuri 3 si avand 172 puncte (fata de cele 467 ale campionului Bagnaia),iar maestrul Morbido pe locul 13 cu 102 puncte.

2024 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 13 ,cu 113 puncte (fata de cele fuckin 508 ale campionului Martin),iar al 2lea pilot Rins pe 17 cu 31 puncte.

 

Deci eu nu stiu ce vad aia cu ochii mici,ce mari progrese a inregistrat Yamaha,si ce o sa duca ei firma pan-la cer vorba cantecului,ca in rezultate nu se vad absolut deloc aceste mari progrese.I'm sorry.

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

2023 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 10 , avand 172 puncte 

2024 - cel mai bine clasat pilot Yamaha - Quartararo a terminat pe locul 13 ,cu 113 puncte 

bine punctat, clar, nu poate fi vreo evolutie aici...

 

sau or fi evoluat ei ceva, dar ceilalti atunci comparativ au evoluat exponential!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.02.2025 la 8:39, B.B. a spus:

... cum zicea si nenea de la Yamaha, le trebuie cu totul alta motocicleta pt ca dupa cum stim motorul V4 nu prea are aceeasi forma ca cel 4L, deci de ce sa nu lucreze deja la asta si pt 2027 deja sa aiba un prototip V4, cum ziceam downsizing the engine cc nu e mare caca.

 

Este mare diferenta, mai ales pentru cauciucuri si soft. Astea trebuie sa redevina compatible pt un regim de cursa. Chiar va Fi mult de lucru pentru programatori datele fiind diferite

 

Pana la urma asta aici au ramas japonejii in urma, motoarele lor fiind bune.. softul i-a lucrat de au ajuns ultimii in clasament🎉

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, apriliacluj a spus:

bine punctat, clar, nu poate fi vreo evolutie aici...

 

sau or fi evoluat ei ceva, dar ceilalti atunci comparativ au evoluat exponential!!!!

Lumea se excita pe baza declaratiilor unuia sau altuia,a viselor si a sperantelor.

Cert e ca japonezii bat pasul pe loc iar Q se imbata cu sperante si prezentari in powerpoint,in timp ce clasarile obtine de ei si in consecinta punctajele arata o realitate mult mai sumbra decat o zugravesc ei.

Meh,pana la urma alegerea lui Q - avea locul asigurat la Aprilia,poate si banii au cantarit mult...sa vedem ce fac in 2025.

Eu totusi nu mi-as pune mari sperante avand in vedere ca trebuie sa se bata cu 6 Ducati mult superioare lor + minim 2 Aprilia.

Acum 7 ore, nike a spus:

Pana la urma asta aici au ramas japonejii in urma, motoarele lor fiind bune.. softul i-a lucrat de au ajuns ultimii in clasament

Japonezii au ramas in urma la tot.

Pe ei ii eludeaza rau aerodinamica,si prin urmare le lipseste foarte mult grip'ul dat de aceasta.A subliniat si Oxley,nu mai intru in detalii dar e vizibil ca fac niste masuratori care se fac la aero abia acum in 2025 cand ceilalti lucrau cu asa ceva de ani intregi.Asta inseamna ca sunt cu ani in urma.E vizibil si dupa lipsa de complexitate a carenajului (Yamaha) sau furtul si imitarea grosolana (si fara habar) al ideilor europenilor (Honda),dar si din lipsa rezultatelor.

 

Eu stiu - aero e "a dark art" dupa cum zicea Newey,dark art care papa fff multi bani si nu are intotdeauna rezultatele scontate.Dar...din moment ce concurenta a adoptat-o (de ani buni) si lucreaza asiduu la asa ceva si lucreaza foarte stiintific si iata au si rezultate (cel putin Ducati si Aprillia pe alocuri),japonezii nu pot ramane mai prejos,pt ca iata,ajung sa fie la 2s/tur in urma.

Asta e situatia - eu inteleg tactica Yamaha - sunt foarte sovaitori in a arunca cu sumele de bani necesare pt studii aero insa efectiv acum sunt stransi cu usa de situatie.Ar fi fost mult mai bine daca Ducati/Gigi nu ar fi adoptat aceasta "dimensiune" a aerodinamicii si sa ramana moto mult mai simple cum era inainte,insa odata adoptata,nu mai au ce face.E cutia Pandorei -odata deschisa,nu mai poate fi inchisa la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce e culmea ca honda care are ceva experienta cu aerodinamica in auto are aceleasi probleme ca yamaha, iar yamaha nu face masini. adica inteleg retinerile yamaha ca nu stiu de unde sa apuce. dar babalaii de la onda... nu au scuze

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

true that

Inteleg pe undeva "strategia" Yamaha - ei incearca anumite simulari in cfd si le transpun in realitate cu acele winglets si atat.Lucru la scara mica,r&d doar pe calculator - abordeaza subiectul aero dar cu cheltuieli (si din pacate si cu rezultate) minime.

 

Honda insa "arunca" efectiv cu piese in track team - aproape la fiecare test day au o droaie de piese noi de incercat,insa piesele de cele mai multe ori nu dau rezultate si nu sunt adoptate pe moto sau, si mai razna, sunt adoptate cateva curse dupa care se revine la configuratia initiala sau se trece la alta idee "proaspata".Honda baga bani - nu ai cum sa nu bagi bani cand faci asa ceva - insa lucreaza dincolo de haotic.

 

Iar imitarea diferitelor solutii aero sau tehnice fara nici o noima,neintelegand ce fac si nestudiind efectele lor in profunzime,apoi abandonarea majoritatii lor dupa cateva curse....asta mi se pare efectiv ardere de bani fara nici o noima.

 

Imi aduc aminte de bascula de CF preamarita de Chel,laudata de MM care se spunea ca ii da acestuia 0.2-0.3s/tur,abandonata fara nici o explicatie intr-un timp...acum nici nu nu-mi aduc aminte daca mai exista sau nu pe motorete la aceasta data.

La fel codita de stegosaur,la fel ground effectul aprilia la fel mass damperul Ducati samd samd,le-am si uitat cate au fost.

Dezastru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

ce e culmea ca honda care are ceva experienta cu aerodinamica in auto are aceleasi probleme ca yamaha, iar yamaha nu face masini. adica inteleg retinerile yamaha ca nu stiu de unde sa apuce. dar babalaii de la onda... nu au scuze

 

Yamaha face mai multa aerodinamica la trompete decat face Honda la masini. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Method a spus:

 

Inteleg pe undeva "strategia" Yamaha - ei incearca anumite simulari in cfd si le transpun in realitate cu acele winglets si atat.Lucru la scara mica,r&d doar pe calculator - abordeaza subiectul aero dar cu cheltuieli (si din pacate si cu rezultate) minime.

 

Method, tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor, tocmai aceasta tehnologie face mult mai putin necesara utilizarea tunelurilor de vant, adica contribuie esential la reducerea cheltuielilor si a timpului necesar pentru teste. Deci japonezii fac R&D la nivel de top, ca metode de lucru si tehnologie. Tubul Pitot, despre care a aflat si Oxley (poate pui un link la articolul ala) si este atat de excitat, a fost inventat de un francez (pe numele lui, Henri Pitot)) pe la 1732, asadar, vorbim despre o tehnologie antica si de demult. Asa ca nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap la vederea tubului Pitot. Faptul ca Ducati foloseste tuburile astea, nu inseamna ca asta este ultimul cuvant in materie de cercetare in domeniul aero. Poate nu au auzit pana acum de CFD.. :D:crack: Btw.. stii la ce foloseste tubul Pitot? 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Method, tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor, tocmai aceasta tehnologie face mult mai putin necesara utilizarea tunelurilor de vant, adica contribuie esential la reducerea cheltuielilor si a timpului necesar pentru teste. Deci japonezii fac R&D la nivel de top, ca metode de lucru si tehnologie. Tubul Pitot, despre care a aflat si Oxley (poate pui un link la articolul ala) si este atat de excitat, a fost inventat de un francez (pe numele lui, Henri Pitot)) pe la 1732, asadar, vorbim despre o tehnologie antica si de demult. Asa ca nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap la vederea tubului Pitot. Faptul ca Ducati foloseste tuburile astea, nu inseamna ca asta este ultimul cuvant in materie de cercetare in domeniul aero. Poate nu au auzit pana acum de CFD.. :D:crack: Btw.. stii la ce foloseste tubul Pitot? 

Computational Fluid Dynamics se invata pana si la facultatile mediocre de inginerie din Romania. Nimic nou sub soare de foarte mult timp. Daca zic acum vreo 2, 3 despre Navier-Stokes cred ca voi produce cosmaruri celor care au avut tineretea mancata la Poli. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...