Moderatori Kristian Postat Februarie 9 Moderatori Share Postat Februarie 9 1 oră în urmă, Lup69 a spus: Cumva lipseste postarea initiala, sau mi se pare doar mie? De la ce v-ati luat? Nu fac misto, eu chiar urmaresc Duster-ul si am o optiune serioasa pentru el... S-a postat la Bursa-Vanzari un Duster si starnindu-se discutia,s-a considerat ca merita un topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Februarie 9 Share Postat Februarie 9 3 hours ago, Kristian said: S-a postat la Bursa-Vanzari un Duster si starnindu-se discutia,s-a considerat ca merita un topic. Aaaaaa, ok.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The_Sin_Eater Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 La 08.02.2025 la 15:43, Jebelu a spus: Ridicarea gardei la sol imbunatateste doar comportamentul in offroad, nu si on road. Cu o masina mai inalta cu 4 cm, nu vei putea lua, de exemplu, un viraj la fel cu inaltimea standard. Se va comporta diferit. O fi Duster-ul mai bun fata de restul, dar sa nu exageram. Suspensiile de la Mudster imbunatatesc ambele comportamente. Arcurile sunt mai goaose si au altfel spirele fata de cele stock. Chiar si trecerea peste denivelarile din oras, desi se simte destul de rau, revenirea amortizoarelor este diferita fata de tock si sentimentul este mai ok. Ce nu ajuta la luarea virajelor sunt anvelopele AT sau MT (dupa caz) care nu au aceeasi aderenta pe sosea ca unele dedicate. Si da, nu este exagerare. Dusterul e excelent pe off-road, mai ales pregatit. La 08.02.2025 la 16:10, Cavaleru a spus: toti care au testat noile amortizoare au spus acelasi lucru, ca se imbunatateste si comportamentul pe sosea. cum am zis, se inlocuiesc amortizoarele. Asa este. Se inlocuiesc si amortizoarele si arcurile. La 08.02.2025 la 16:48, Jebelu a spus: Ma refeream ca, la aceiasi viteza pe acelasi viraj, inaltata fiind, masina se inclina mai mult decat neinaltata. Poate cu bari stabilizatoare (corespunzatoare) mai reduce din inclinare. Am sesizat eu la Duster-ul ca generatie 3 ani in urma, indiferent ca stateam pe locul soferului sau pe locul pasagerului. Si atunci si acum, e vorba de 53 de kg greutate corporala. Nu-ti trebue bara stabilizatore la Duster. Masina nu e grea si amortizoarele+arcurile fac fata la inclinari laterale. Cum spuneam, comportamentul on-road este si el imbunatatit fata de stock. Singura problema sunt anvelopele. Nu stiu despre ce vorbesti. Am 2 Dustere, amble gen II: 2018 si 2022 (cel de la vanzare) si nu am sesizat nimic de genul. La 08.02.2025 la 17:07, DKW a spus: Si planetarele vor avea o viata mai scurta, schimband unghiul de lucru. Nu este adevarat. Ai kit care iti lasa motorul si cutia tocmai pentru a aduce la normal unghiul de lucru al planetarelor. * Tot despre ce v-am spus se aplica la modificari facute de cei de la Mudster. Puteti vedea aici ce am modificat: si aici ce fac cu el in off-road: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 @The_Sin_Eater eu ziceam de Duster 3, acolo nu ai nevoie de toate modificarile mentionate de tine. Doar din inlocuirea amortizoarelor se imbunatateste comportamentul si on si off conform celor de la Mudster si a altora care au montat kitul respectiv (il urmaresc pe Duster_MCS si el a fost unul din cei care spun ca s-a imbunatati comportamentul) Duster 3 nu are nevoie de kitul de coborare al motorului ca la duster 2, unghiul planetarelor pare ca e ok chiar daca creste garda la sol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 10 Autor Share Postat Februarie 10 eu sunt de acord cu asta insa nu sunt de acord ca nu mai au motorizari iCE performante:(( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 Acum 8 ore, The_Sin_Eater a spus: Nu-ti trebue bara stabilizatore la Duster. Masina nu e grea si amortizoarele+arcurile fac fata la inclinari laterale. ?!? Rolul barelor stabilizatoare nu poate fi preluat de amortizoare și arcuri dacă nu vorbim de o suspensie activă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 10 Share Postat Februarie 10 Acum 2 ore, foxbat a spus: eu sunt de acord cu asta insa nu sunt de acord ca nu mai au motorizari iCE performante:(( nu inteleg la ce te referi cu motorizarile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 11 Autor Share Postat Februarie 11 Dusterele noi nu mai au motorizarile ok(diesel si benzina 150 cp). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 au 1.2tce mild hybrid de 130cai 230nm fata de 260nm care ii avea dieselul cuplu de la 2100 la 3500rpm vs 1750rpm Nici una din motorozari nu are atat de mult cuplu ca sa poata face crawl, tot la blana orbitoare ajungi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 11 Autor Share Postat Februarie 11 poate gresesc eu - nu vorbim de tiganiile de hibrizi pe o masina care e folosita si in off ci de solutiile consacrate, ICE un motor ok era beninarul de 150 cp si dieselul 1.5 ( asta din urma era cam varza de cand l-a facut eur6xxx). la variantele noi (daca gresesc, scuze)- am vzut ca au motorizari p..ificate ca sa zic pe scurt. in rest masina a fost modernizata, clar (nu s-ar vinde daca n-ar avea brizbirzurile astea) usor off - m-am dat prin Gr nitel cu ceva jimny avea AC si cam atat . minunat. la astea noi zici ca te joci pe consola (diplay-uri etc). cam asa.. cati cil mai are asta de zici? parca 3? sa vezi ce zice @ENEOS de el:) ascutitoare?:)) btw. uita-te cum arata uleiul la 7 k km ( e un tip din buzau parca, cosmin ) care are un duster d'asta si a mers cu el (pe la rusi parca). ca sa vezi realitatea regimului in care e folosit. sa mai spun ca tot la 30 k km e dat intervalul de service? de unica folosinta motorul ala:))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Chiar acum, foxbat a spus: poate gresesc eu - nu vorbim de tiganiile de hibrizi pe o masina care e folosita si in off ci de solutiile consacrate, ICE un motor ok era beninarul de 150 cp si dieselul 1.5 ( asta din urma era cam varza de cand l-a facut eur6xxx). la variantele noi (daca gresesc, scuze)- am vzut ca au motorizari p..ificate ca sa zic pe scurt. in rest masina a fost modernizata, clar (nu s-ar vinde daca n-ar avea brizbirzurile astea) usor off - m-am dat prin Gr nitel cu ceva jimny avea AC si cam atat . minunat. la astea noi zici ca te joci pe consola (diplay-uri etc). cam asa.. la Duster 3 ai cotroalele esentiale pe butoane, adica tot ce tine de ventilatie, AC, dezaburiri Pe tableta ai controlul pentru scaunele incalzite si volanul incalzit. pana nu trece un numar de ani nu poti sa spui despre o motorizare ca e ok sau nu.. ce ai cu Hybrizii. tu nu ai o electrica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 11 Autor Share Postat Februarie 11 nu am nimic bre:) sa fie cu sanatate, cine n-a inteles principiile de baza la masini, aia e. eu am Duster ul ca al coleglui " de la care ne-am luat" ( mai bine zis - nu am ci il conduc) si conduc si o electrica e aberat sa cari dupa tine 2 masini (la hibrizi zic) dar deh, tugulanu' vrea si in caruta si pe langa :). de asta se vand. revenind la topic - targetul Dusterului a fost modificat spre "oras", ceea ce dpdv utilitate e neplacut masina era foarte polivalenta in versiunea anterioara. astea "noi" au devenit jucarii.atat. sa zici ca pe o masina de offroad(limitat, cat poate si el ) ai pus cutie "pentru hibrizi " si baterie si motor electic e amuzant cel putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 (editat) Săptămâna trecută m-am jucat prin curtea școlii cu un gușter 2 pe un traseu care includea și o groapă cu noroi din care trebuia urcată o pantă, iar un coleg făcea același lucru cu un gușter din prima generație care, nu știu de ce, are garda la sol nițel mai mică. Ei bine, deși ambele aveau anvelope AT, cel vechi ieșea ușor din noroi în timp ce eu m-am chinuit, a trebuit să-mi iau avânt, am lovit cu bara în pământ, am lăsat niște capace de pe ea în nămol și am făcut mașina ca . La ambele selectasem 4x4 lock și anularea ESP. Păreri? 🫣 A, scaunele sunt o "binefacere" pt șalele mele, la ambele generații! Cu 3 încă nu m-am dat suficient cât să pot aprecia, dar nu mă aștept la nimic bun de la marca cu cricu' pe post de emblemă... Nu mai zic că a ajuns un gușter sh să coste cât era un BMW nou în vremuri normale. Despre motor? Am o părere f bună, cel pentru ștergătoare face treabă bună! Editat Februarie 11 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 5 minute, ENEOS a spus: Păreri? iti trebuie unul de asta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Nope! Vezi că și în Dakar merg cu camioane 4x4, au capacitate de trecere mai bună decât alea cu mai multe punți/roți. Gușterul după: Celălalt era puțin stropit + noroi pe roți... În rest tablete, gizmo-uri, total inutile când dai de greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 57 minute, foxbat a spus: nu am nimic bre:) sa fie cu sanatate, cine n-a inteles principiile de baza la masini, aia e. eu am Duster ul ca al coleglui " de la care ne-am luat" ( mai bine zis - nu am ci il conduc) si conduc si o electrica e aberat sa cari dupa tine 2 masini (la hibrizi zic) dar deh, tugulanu' vrea si in caruta si pe langa :). de asta se vand. revenind la topic - targetul Dusterului a fost modificat spre "oras", ceea ce dpdv utilitate e neplacut masina era foarte polivalenta in versiunea anterioara. astea "noi" au devenit jucarii.atat. sa zici ca pe o masina de offroad(limitat, cat poate si el ) ai pus cutie "pentru hibrizi " si baterie si motor electic e amuzant cel putin stai un cumetre ca confunzi calimara. sunt 3 motorizari distincte pe Duster 3, 2 care intradevar sunt orientate catre utilizarea stradala adica 1.0 eco GLP si 1.6 hybrid astea fiind doar tractiune fata. Motorizarea 1.2tce se poate comanda in versiune tractiune fata sau integrala Duster 3 1.2tce 4x4 (si cel cu tractiune fata) nu are decat un sistem Mild Hybrid adica are o baterie de 0.8kw care il ajuta cu un boost de NM cand simte computerul ca trebuie. Pe aceasta motorizare nu exista decat cutie manuala, cu o treapta 1-a scurta fix pt utilizarea in off. Cutia automata (multimodala) e doar disponibila pe 1.6 hybrid. Masina are o garda la sol mai mare decat versiunea anterioara precum si unghiuri de atac si degajare mai bune Modelul 4x4 are o bara diferita fata de toate cele cu tractiune fata pt un unghi de atac mai bun. in off nu e limitat deloc, tine pasul cu cel 1.5dci din ce am vazut in teste din teren fara probleme. Acum 53 minute, ENEOS a spus: Nu mai zic că a ajuns un gușter sh să coste cât era un BMW nou în vremuri normale. si un bmw nou acum cat costa? si un PS: vitara foloseste acelasi sistem 4x4 precum Dusterul doar ca nu e la fel de orientat si rafinat catre off road ca Dacia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 14 minute, Cavaleru a spus: si un PS: vitara foloseste acelasi sistem 4x4 precum Dusterul doar ca nu e la fel de orientat si rafinat catre off road ca Dacia nu-s in tema, doar intreb, dar acest sistem nu e ceva luat de la Nissan? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 32 minute, apriliacluj a spus: nu-s in tema, doar intreb, dar acest sistem nu e ceva luat de la Nissan? o intrebare foarte buna, raspunsul pe scurt e nu, pe lung este foarte complex. Sunt cativa producatori mari de sisteme integrale care sunt implementate sub diverse forme si configuratii cu diverse variatii pe toata piata auto. Magna, BorgWarner si cel de pe Duster este produs de GKN - detaliile le gasesti in clipul asta de la Atelierul de detailing (mai au si cateva clipuri legate de sistemele 4x4 daca vrei sa aprofundezi): PS bara antiruliu a Duster 3ului e mult mai groasa decat cea de la duster 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 3 ore, Cavaleru a spus: si un bmw nou acum cat costa? Cui îi pasă? Mie în nici un caz. Acum 2 ore, Cavaleru a spus: bara antiruliu a Duster 3ului e mult mai groasa decat cea de la duster 2 Ceea ce în teren e un "-". Ar trebui să aibă 2 bare antiruliu, față + spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 19 minute, ENEOS a spus: Cui îi pasă? Mie în nici un caz. pai tu ai aruncat fraza ca un duster acum costa cat costa un bmw nou si apoi zici ca nu iti pasa.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 Acum 8 ore, Cavaleru a spus: clipul asta de la Atelierul de detailing M-am uitat până unde a zis că evacuarea e din otel inoxidabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 11 Share Postat Februarie 11 9 hours ago, Cavaleru said: Mvai, pe partea de tren de rulare tehnologie veche de 25 de ani, poate ''cutia de transfer'' sa fie mai desteapta decat ce am eu pe troaca mea veche de 23 de ani, si care nu are bara stabilizatoare pe spate. Carenaje la rotile spate doar cat sa nu zici ca n-au pus nimic. Clapeta aia de pe evacuare plasata foarte strategic, in primul sleau sanatos o umpli de pamant. Stiu, sunt carcotas... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Februarie 12 Share Postat Februarie 12 Eu de 3 ani detin Duster 2 1.5 blueDCI 4x4. Am cumparat-o in stare aproape noua. Sunt foarte multumit de utilaj, acum are 150.000 km, o folosesc peste tot, inclusiv offroad mai usor, tractez remorca si pe distante lungi, scaunele sunt semiconfortabile, este destul de ok antifonata pana la 120 km\h, motorul diesel este foarte ok, consuma putin si trage foarte bine. Sincer si generatia 3 imi place, dar din cauza motorizarilor disponibile nu o sa o cumpar. Eventulal pe viitor voi incerca sa-mi aduc una din Maroc tot diesel, acolo toate Daciile sunt Diesel, ei nu prea sunt adepti benzina. O s-o folosesc pe aceasta pana cand Ursula ne va permite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 12 Share Postat Februarie 12 @secbiker ai facut test drive cu D3? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Februarie 12 Share Postat Februarie 12 1 oră în urmă, Cavaleru a spus: @secbiker ai facut test drive cu D3? Drive test am facut cu varianta hibrid automata. Este mult peste duster 2 la multe aspecte, de oras si plimbari mai usoare este buna, mai putin la scopul pt. care a fost creat Dusterul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.