Sari la conținut

Cum se verifica uleiul la scuter?


lulu_viteza
 Share

Postări Recomandate

La 02.05.2025 la 0:07, lulu_viteza a spus:

Unii spun ca trebuie infiletata joja: https://www.youtube.com/watch?v=ZU_Us8W2Uto altii spun ca nu trebuie infiletata: https://www.youtube.com/watch?v=yZ9Z60EhheE

În manual nu scrie nimic in acest sens.

 

Cum e corect?

Salut, conform manualului pentru Piaggio Liberty 125 Delivery, model 2006, nivelul se masoara cu joja infiletata. Probabil ca scuterul tau este ceva mai nou, dar nu cred ca s-a schimbat modalitatea de verificare.

Spor.

Editat de MirceaB
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mobiletron a spus:

Nu este necesara umplerea filtrului la schimbul de ulei.

Asta am văzut și eu pe net.

Ca idee, la mașină am element filtrant, în carcasă. Nu pot să pun ulei acolo, că fuge în baie. În concluzie, merge și/și.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, mobiletron a spus:

Nu este necesara umplerea filtrului la schimbul de ulei.

Cine a dcretat asta?

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Asta am văzut și eu pe net.

Ca idee, la mașină am element filtrant, în carcasă. Nu pot să pun ulei acolo, că fuge în baie. În concluzie, merge și/și.


Sunt convns ca merge. Numai ca te ajuta sa pui de la inceput cantitatea potrivita de ulei, pentru ca nu mai a/soarbe si filtrul 150-200 ml ulterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recunosc ca n-am schimbat niciodata uleiul dupa manual decat dpdv al indicativului, km si intervalului de timp, dar nu ca procedura. Procedura am invatat-o dupa ureche de la aia mai batrani si mai priceputi pe vremea cand nu gaseai manuale de mobre "pa net".

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Speedy.K said:

Recunosc ca n-am schimbat niciodata uleiul dupa manual decat dpdv al indicativului, km si intervalului de timp, dar nu ca procedura. Procedura am invatat-o dupa ureche de la aia mai batrani si mai priceputi pe vremea cand nu gaseai manuale de mobre "pa net".

 

 aia mai batrani de obicei nu sunt mai priceputi, ci doar niste ciocanari care au invatat dupa ureche, cu mici exceptii. aia 150-200 de ml diferenta de nivel, chiar si sub minim, n-o sa strice motorul decat in ture si in sarcina. in manual de obicei iti spune sa incalzesti troaca si dupa aia sa o lasi 15 minute, de abia atunci verifici si modifici nivelul dupa caz...

 

p.s. a incalzi troaca nu inseamna sa o lasi sa porneasca ventilatorul o data, ba unele manuale spun sa iei troaca la o plimbare moderata 15-20 de km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Sunt convns ca merge. Numai ca te ajuta sa pui de la inceput cantitatea potrivita de ulei, pentru ca nu mai a/soarbe si filtrul 150-200 ml ulterior.

Întotdeauna, dar absolut întotdeauna, verific după umplere. Inițial pun cu 1-200 ml mai puțin decât trebuie sau cred că trebuie, pornesc motorul, las să meargă un minut, opresc, las 1-2 minute și verific din nou. Completez cât și dacă trebuie. Niciodată nu pun din prima cât scrie în carte, din motive evidente. Ce, nu a pățit nimeni să pună cât scrie în carte și să se trezească, că are ulei peste nivel? Că n-am chef să scot cu pompa (acolo unde merge cu vacuum).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, MotoS Garage a spus:

 aia mai batrani de obicei nu sunt mai priceputi, ci doar niste ciocanari care au invatat dupa ureche, cu mici exceptii. aia 150-200 de ml diferenta de nivel, chiar si sub minim, n-o sa strice motorul decat in ture si in sarcina. in manual de obicei iti spune sa incalzesti troaca si dupa aia sa o lasi 15 minute, de abia atunci verifici si modifici nivelul dupa caz...

 

p.s. a incalzi troaca nu inseamna sa o lasi sa porneasca ventilatorul o data, ba unele manuale spun sa iei troaca la o plimbare moderata 15-20 de km...

 Trebuia sa pun ghilimele la batrani. N ma refer la mosi proprietari de Dacia 1300, ci la mecanici moto care aveau experienta mult mai multa decat mine pe partea de service.

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Întotdeauna, dar absolut întotdeauna, verific după umplere. Inițial pun cu 1-200 ml mai puțin decât trebuie sau cred că trebuie, pornesc motorul, las să meargă un minut, opresc, las 1-2 minute și verific din nou. Completez cât și dacă trebuie. Niciodată nu pun din prima cât scrie în carte, din motive evidente. Ce, nu a pățit nimeni să pună cât scrie în carte și să se trezească, că are ulei peste nivel? Că n-am chef să scot cu pompa (acolo unde merge cu vacuum).


Absolut corect.

La KLE zicea manualul 3000 ml cu tot cu filtru. Niciodata nu mi-a intrat atat, desi am scurs cat de bine am reusit uleiul vechi. Maxim 2800-2900. Acelasi lucru la masinile de tuns iarba, desi sunt Stihl, nu vreo chinezarie, niciodata nu intra cat zice la carte.

Acum 4 ore, Cristi _ 2981 a spus:

Screenshot from 2025-05-04 17-30-24.png


Despre ce utilaj vorbesti? Nu mai pune poze fara explicatii ca sa nu se inteleaga altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Speedy.K a spus:

Cine a dcretat asta?


Sunt convns ca merge. Numai ca te ajuta sa pui de la inceput cantitatea potrivita de ulei, pentru ca nu mai a/soarbe si filtrul 150-200 ml ulterior.


Nu dauneaza daca il umpli si nici daca nu il umpli. 
 

Uleiul la rece nici macar nu trece prin elementul filtrant :) filtrele au o valva de by-pass prin care trece uleiul cand este rece. Valva se inchide cand uleiul devine mai fluid si poate trece prin elementul filtrant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cristi _ 2981, mulțumesc

 

@Ruginel, dacă umpli filtrul, în timp ce-l înfiletezi curge tot uleiul jos (filtrul are un orificiu central în care se înfiletează, dar uleiul curge prin toate găurelele din jurul acestui orificiu). Aceste găuri sunt destul de mari, iar filetul e lung. Oricât de repede ai încerca să înfiletezi, nu apuci să ajungi la capăt până curge. Se scurge  pe scuter, se prelinge pe cricul central, pe carcasa motorului, pe țeava de eșapament, te faci pe mâini până la coate până apuci să înfiletezi la capăt. Eu când am făcut așa nici n-am mai putut să-l înfiletez deoarece s-a scurs pe carcasa filtrului și aluneca în mână încât nu mai puteam să-l rotesc deși filetul nu era la capăt - era pe la jumate. A trebuit să iau niște hârtie să mă șterg un pic deoarece aluneca în mână. Până m-am șters eu și până am înfiletat deja era baltă de ulei jos.

După ce ai terminat de înfiletat n-ai rezolvat nimic, scuterul e mozolit, pe mâini ești plin de ulei, iar uleiul pe care l-ai pus e jos. Ce-ai rezolvat?

 

În instrucțiunile filtrului scrie că se unge cu 2-3 picături de ulei garnitura. Dacă trebuia umplut cred că scria pe el. La filtrele cu înșurubare verticală, da - ai putea umple.

 

Și, mai e ceva. Nu totdeauna filtrul o ia din prima pe filet. Uneori e nevoie ca primele 1-2 ture de filet să le dai cu grijă, să nu forțezi ca să nu încalece filetul greșit și să strici pe acolo. Până apuci să-l să-l potrivești pe filet și până să învârți la capăt  deja uleiul e pe jos.

Editat de lulu_viteza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, lulu_viteza a spus:

@Cristi _ 2981, mulțumesc

 

@Ruginel, dacă umpli filtrul, în timp ce-l înfiletezi curge tot uleiul jos (filtrul are un orificiu central în care se înfiletează, dar uleiul curge prin toate găurelele din jurul acestui orificiu). Aceste găuri sunt destul de mari, iar filetul e lung. Oricât de repede ai încerca să înfiletezi, nu apuci să ajungi la capăt până curge. Se scurge  pe scuter, se prelinge pe cricul central, pe carcasa motorului, pe țeava de eșapament, te faci pe mâini până la coate până apuci să înfiletezi la capăt. Eu când am făcut așa nici n-am mai putut să-l înfiletez deoarece s-a scurs pe carcasa filtrului și aluneca în mână încât nu mai puteam să-l rotesc deși filetul nu era la capăt - era pe la jumate. A trebuit să iau niște hârtie să mă șterg un pic deoarece aluneca în mână. Până m-am șters eu și până am înfiletat deja era baltă de ulei jos.

După ce ai terminat de înfiletat n-ai rezolvat nimic, scuterul e mozolit, pe mâini ești plin de ulei, iar uleiul pe care l-ai pus e jos. Ce-ai rezolvat?

 

În instrucțiunile filtrului scrie că se unge cu 2-3 picături de ulei garnitura. Dacă trebuia umplut cred că scria pe el. La filtrele cu înșurubare verticală, da - ai putea umple.

 

Și, mai e ceva. Nu totdeauna filtrul o ia din prima pe filet. Uneori e nevoie ca primele 1-2 ture de filet să le dai cu grijă, să nu forțezi ca să nu încalece filetul greșit și să strici pe acolo. Până apuci să-l să-l potrivești pe filet și până să învârți la capăt  deja uleiul e pe jos.


Salut! Stiu ce se intampla, insa nu toate motocicletele au filtrele in aceeasi pozitie. Eu personal, intr-o vreme turnam in filtru ulei cat sa fie tras de elementul filtrant si cam atat, nu apuca sa curga. Dar am facut ulterior sapaturi si am vazut ca acest obicei nu este unul care sa imbunatateasca ceva insa nici nu dauneaza…este sa zicem…degeaba. Daca iti da tie liniste mentala, fa-l. 
 

Infinit mai mult conteaza sa pui un ulei de calitate pe care sa il schimbi des.

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

Bine de stiut, pentru cu.tura generala. Merci frumos.


E bine sa invatam tot timpul, ne tine memoria tanara. Cu placere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...