Bujia9 Postat Iunie 25 Share Postat Iunie 25 Va salut! Am inlocuit bateria la al meu Suzuki GS500F din 2007. Toate bune si frumoase, torn acid in fiecare celula pana la nivelul maxim, astept sa iasa bulele de aer, curat dupa ce pun dopurile. Las bateria sa stea cateva ore, iar apoi vreau sa o incarc. O pun pe incarcatoru de baterii de moto (luat de la Lidl) si imi apare mesajul error, iar mai apoi 0.0V. Zic nu se poate, verific cu multimetru. Asez acele de la multimetru pe borne, in partea de sus unde ar face contact suruburile cu care se prind cablurile la moto. 0.0V. Am zis poate trebuie sa mai astept sa isi faca acidu treaba. Dar ma gandesc sa masor in alt loc, si anume am bagat acele in gaurile de la borne, atingand partea de jos a acestora. 12.6V. Pfew ce usurare! Totusi inapoi pe incarcator aparea tot 0V. Pun bateria pe moto, fac o tura de vreo ora si ceva, cu opriri, porniri, totu bine. Ajung inapoi in oras o opresc in fata casei si dupa 5 minute vreau sa pornesc. Pun contactu totul normal se aprinde bordu, faru, apas butonu de pornit motoru se aude un click si se stinge tot. Invart cheia on-off. Nimic. Ridic scaunu, scot suruburile de la borne, ridic si bornele sa nu mai fie in contact cu bateria, pun la loc. Aceeasi problema, invart la on se aprinde bordu, dau de buton sa pornesc se aude un click si se stinge tot. Am impins moto pana la un prieten in apropiere si acum caut pe cineva care a avut problema asta sau ceva asemanator. Tin sa mentionez ca in timpul cand mergea moto la ralanti am masurat bateria si era catre 13V si turata in jur de 4000-5000rpm avea catre 13,5V. Ce sa fie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Iunie 25 Share Postat Iunie 25 Baterie noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Iunie 26 Share Postat Iunie 26 12 hours ago, Bujia9 said: Tin sa mentionez ca in timpul cand mergea moto la ralanti am masurat bateria si era catre 13V si turata in jur de 4000-5000rpm avea catre 13,5V. Ce sa fie? Nu incarca bine, trebuia sa ai minim 14V pe incarcare, ideal 14.4-14.5V. La ce spui tu aici abia daca iti incarca bateria dar numai daca ai merge constant cu 4-5000 de ture. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bujia9 Postat Iunie 26 Autor Share Postat Iunie 26 O sa caut si rezolvare la problema cu incarcarea, multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Iunie 26 Share Postat Iunie 26 Salut, data viitoare mai pune si tu 150 lei, si ia o baterie AGM Sealed MF. Sa nu stai sa faci alchimie, mix, cu acid si alte prostii. Iei una cum trebuie, activata, Maintenance free. Apoi, daca ai masurat cum spui, asa cum ti-au spus colegii, se pare ca ai incarcarea pe duca-releu incarcare. adica asta: https://motocorner.ro/piese-si-consumabile/baterii-si-electrice/stator-si-regulator/regulator-tensiune-gz-suzuki-gs-500-89-03-dr-650s-90-91?gad_source=1&gad_campaignid=22311536572&gbraid=0AAAAAB7PL5uFetjg9rsV7XI6EBu3UrjO2&gclid=CjwKCAjw3_PCBhA2EiwAkH_j4g_MJ-WL4vVj-2egZOOJ8gMsoF8sVPdVl9fIxNtNDVEq9OlpTHC3SxoC-KsQAvD_BwE asta pare ceva no name china, dar ca idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Iunie 27 Share Postat Iunie 27 nu poti sa faci un diagnostic sistemului de incarcare cu o baterie care clar are probleme. cel mai probabil una dintre borne nu face contact cum trebuie. imprumuta o baterie care intra acolo, pune-o pe redresor (este important ca bateria sa fie incarcata), porneste motorul si masoara incarcarea dupa minim 5 minute de functionare, ca la pornire suge mult curent motorul si iarasi nu poti face o diagnoza corecta. daca primele masuratori dupa 5-10 minute sunt ok (relanti/4000), da o tura de macar 10 minute si refa-le. daca totul e ok bateria este clar busita. ele stau mult pe rafturi, ani intregi, chiar daca nu au electrolit in ele se strica. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 27 Share Postat Iunie 27 Din ce ai povestit e clar o problema de contact imperfect. Curata bine bornele bateriei si ale motocicletei cu un smirghel fin, strange ferm bornele. E posibil ca acel contact imperfect sa fie in interiorul bateriei, caz in care iti trebuie alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat Iunie 28 Share Postat Iunie 28 La 26.06.2025 la 15:42, mobiletron a spus: Nu incarca bine, trebuia sa ai minim 14V pe incarcare, ideal 14.4-14.5V. La ce spui tu aici abia daca iti incarca bateria dar numai daca ai merge constant cu 4-5000 de ture. Asta doar daca bateria e in regula. Dupa cat vad, bateria lui e cu probleme. Eu recomand schimbarea bateriei cu una buna si apoi verificarea incarcarii cu multimetru. Deci @Bujia9, eu zic sa incerci cu o alta baterie. Incarcarea nu are nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 29 Share Postat Iunie 29 (editat) Ce marca de baterie e? De unde ai luat-o? Suspectez chinezarie de pe Temu. La 26.06.2025 la 15:46, Adrian M. a spus: Salut, data viitoare mai pune si tu 150 lei, si ia o baterie AGM Sealed MF. Sa nu stai sa faci alchimie, mix, cu acid si alte prostii. Iei una cum trebuie, activata, Maintenance free. Apoi, daca ai masurat cum spui, asa cum ti-au spus colegii, se pare ca ai incarcarea pe duca-releu incarcare. adica asta: https://motocorner.ro/piese-si-consumabile/baterii-si-electrice/stator-si-regulator/regulator-tensiune-gz-suzuki-gs-500-89-03-dr-650s-90-91?gad_source=1&gad_campaignid=22311536572&gbraid=0AAAAAB7PL5uFetjg9rsV7XI6EBu3UrjO2&gclid=CjwKCAjw3_PCBhA2EiwAkH_j4g_MJ-WL4vVj-2egZOOJ8gMsoF8sVPdVl9fIxNtNDVEq9OlpTHC3SxoC-KsQAvD_BwE asta pare ceva no name china, dar ca idee. Cataloagele Unibat si Yuasa nu dau pentru mobra lui decat varianta cu intretinere. La 27.06.2025 la 11:45, MotoS Garage a spus: nu poti sa faci un diagnostic sistemului de incarcare cu o baterie care clar are probleme. cel mai probabil una dintre borne nu face contact cum trebuie. imprumuta o baterie care intra acolo, pune-o pe redresor (este important ca bateria sa fie incarcata), porneste motorul si masoara incarcarea dupa minim 5 minute de functionare, ca la pornire suge mult curent motorul si iarasi nu poti face o diagnoza corecta. daca primele masuratori dupa 5-10 minute sunt ok (relanti/4000), da o tura de macar 10 minute si refa-le. daca totul e ok bateria este clar busita. ele stau mult pe rafturi, ani intregi, chiar daca nu au electrolit in ele se strica. succes! Daca e modelul de baterie recomandat vine fara acid, neformatata, deci nu are de-a face cu statul pe raft. https://www.yuasabatteries.com/battery/yb10l-b2/?vehicle_type=motorcycle&vehicle_make=suzuki&vehicle_year=2007&vehicle_model=gs500-f&vehicle_id=29457 La 26.06.2025 la 13:22, Bujia9 a spus: O sa caut si rezolvare la problema cu incarcarea, multumesc! Da-o dreaqu de incarcare, deocamdata tu n-ai baterie buna. Editat Iunie 29 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Iunie 30 Share Postat Iunie 30 On 6/29/2025 at 9:40 AM, Speedy.K said: Daca e modelul de baterie recomandat vine fara acid, neformatata, deci nu are de-a face cu statul pe raft. ba are, pentru ca plumbul oxideaza! bateriile mf care vin cu acidul separat au viata de raft 5 ani, si sunt sigilate cu cacatul ala de aliminiu de-l rupi tu cand pui electrolitul. astea clasice mor in 2 ani... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 30 Share Postat Iunie 30 Posibil, nu stiam. N-am avut niciodata probleme decat cu alea formatate din fabrica si vandute rar, cand vindeam asa ceva. Dar nu vindeam chinezarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.