kriszo Postat Vineri la 21:27 Share Postat Vineri la 21:27 Bună seara tuturor! Sunt curios despre cum decurge un control RAR în trafic, de la cineva cu experiență care a fost oprit în astfel de situații. Cel mai mult mă interesează dacă în timpul verificărilor măsoară emisiile de fum ale motocicletei și dacă astfel pot deduce puterea motorului. De asemenea, ce alte controale mai trece motocicleta în această verificare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Sâmbătă la 05:14 Share Postat Sâmbătă la 05:14 (editat) Salutări, Emisiile de noxe nu se măsoară la motociclete. Nu se poate deduce puterea motorului din cantitatea de noxe pe care o scoate. In ceea ce privește restul operațiunilor de verificare a motocicletei, tine mult și de angajatul RAR care face treaba asta. Una este ceea ce prevede planul de verificare și alta ce face el în realitate. In mod sigur se identifica motocicleta prin verificarea seriei de cadru și motor. Se poate verifica sistemul de lumini, dimensiunile și gradul de uzura al anvelopelor, eventualele jocuri ale rulmenților, pierderile de lichide (ulei motor, furca, lichid de frana), funcționarea claxonului. In principiu sunt aceleași verificări care se fac și la ITP. Editat Sâmbătă la 05:15 de MirceaB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Sâmbătă la 05:34 Share Postat Sâmbătă la 05:34 Acum 8 ore, kriszo a spus: Cel mai mult mă interesează dacă în timpul verificărilor măsoară emisiile de fum ale motocicletei și dacă astfel pot deduce puterea motorului. Whaaaat? Nu exista asa ceva nici la mașini, nici la motociclete..cum ar putea sa facă asta, care e principiul dptdv care ar permite lucrul asta..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat Sâmbătă la 06:18 Share Postat Sâmbătă la 06:18 1 hour ago, MirceaB said: In mod sigur se identifica motocicleta prin verificarea seriei de cadru și motor. Se poate verifica sistemul de lumini, dimensiunile și gradul de uzura al anvelopelor Si evacuarea. Daca nu este stock, e nevoie de documente care sa ateste omologarea pentru a circula pe drumurile publice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă La 28.06.2025 la 0:27, kriszo a spus: Bună seara tuturor! Sunt curios despre cum decurge un control RAR în trafic, de la cineva cu experiență care a fost oprit în astfel de situații. Cel mai mult mă interesează dacă în timpul verificărilor măsoară emisiile de fum ale motocicletei și dacă astfel pot deduce puterea motorului. De asemenea, ce alte controale mai trece motocicleta în această verificare? Salut, IN loc sa ne iei prin invaluire, nU mai bine ne spui de fapt ce ai in neregula la motocicleta din dotare? Ca de fapt sigur aia este grija ta? Burlan gol? Modificari facute la misto? Leduri in loc de luminile originale? ce ? Daca este vorba de Bucuresti, se uita la "di tati". Se uita pe acte, sa corespunda cu realitatea. Se uita la lumini, la evacuare. Si deja aici s-a blocat treaba pentru o gramada de motociclisti, mai ales aia amatori de tobe goale. Si la cum ai pus intrebarea, sigur tot cu o toba aftermarket/ciuceng, jonglezi si tu, este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriszo Postat 18 ore în urmă Autor Share Postat 18 ore în urmă 12 minutes ago, Adrian M. said: Salut, IN loc sa ne iei prin invaluire, nU mai bine ne spui de fapt ce ai in neregula la motocicleta din dotare? Ca de fapt sigur aia este grija ta? Burlan gol? Modificari facute la misto? Leduri in loc de luminile originale? ce ? Daca este vorba de Bucuresti, se uita la "di tati". Se uita pe acte, sa corespunda cu realitatea. Se uita la lumini, la evacuare. Si deja aici s-a blocat treaba pentru o gramada de motociclisti, mai ales aia amatori de tobe goale. Si la cum ai pus intrebarea, sigur tot cu o toba aftermarket/ciuceng, jonglezi si tu, este? Salut, mersi pentru raspunsul, am toba omologata cu db killer, itp-asigurare nou cauci, frana nou etc… , dar motorul este limitat la 35kw din hartiile, din realitate are 70kw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat 18 ore în urmă Moderatori Share Postat 18 ore în urmă La 28.06.2025 la 0:27, kriszo a spus: Bună seara tuturor! Sunt curios despre cum decurge un control RAR în trafic, de la cineva cu experiență care a fost oprit în astfel de situații. Cel mai mult mă interesează dacă în timpul verificărilor măsoară emisiile de fum ale motocicletei și dacă astfel pot deduce puterea motorului. De asemenea, ce alte controale mai trece motocicleta în această verificare? Completeaza-ti datele de la profil sa stim cu cine stam de vorba! Si mai ales locatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat 17 ore în urmă Share Postat 17 ore în urmă 1 oră în urmă, kriszo a spus: Salut, mersi pentru raspunsul, am toba omologata cu db killer, itp-asigurare nou cauci, frana nou etc… , dar motorul este limitat la 35kw din hartiile, din realitate are 70kw Ei, si acum stim care i povestea. Deci intrebarea ta este de fapt: Eu am permis categoria A2. Detin o motocicleta ale carei acte limiteaza puterea la 35 KW, dar eu in realitate am scoasa limitarea pe moto. MA PRINDE RAR? Buuun. Prima data, ce faci tu este ilegal, si de dosar penal. Mergi cu permis categoria A2, cu o moto categorie A. Adica mergi fara permis , ca tu nu ai de a. Repet, DOSAR PENAL. Asta prima. A doua-RAR poate sau nu constata magareata. Depinde. Daca vorbim de o moto mai veche, care nu i limitata din soft, ci cu un kit e limitare, DA, RAR SE PRINDE. Ca lipseste kitul. Daca insa vorbim de o moto moderna, pe care producatorul o vinde in doua variante-de a ,sau de a2-limitata DOAR DIN SOFT, atunci RAR nu se prinde la un control pe strada. Dar cred ca la tine nu i din soft, ci din kit/lipsa. A treia-VEZI CA NU ORICE MOTO SE POATE LIMITA LA CATEGORIA A2. Adica tu poti limita si o hayabusa la 35kw, dar asta nu o face sa fie limitata LEGAL PENTRU A2. Definitia de pe net: Categoria de permis auto A2 cuprinde: -motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale SI acum vin eu si te intreb? de ce te risti aiurea? Nu ai stare? Pune inapoi kitul de limitare, mergi asa pana ai 24 ani, dai de A complet, si aia e. Chiar acum, Adrian M. a spus: Ei, si acum stim care i povestea. Deci intrebarea ta este de fapt: Eu am permis categoria A2. Detin o motocicleta ale carei acte limiteaza puterea la 35 KW, dar eu in realitate am scoasa limitarea pe moto. MA PRINDE RAR? Buuun. Prima data, ce faci tu este ilegal, si de dosar penal. Mergi cu permis categoria A2, cu o moto categorie A. Adica mergi fara permis , ca tu nu ai de a. Repet, DOSAR PENAL. Asta prima. A doua-RAR poate sau nu constata magareata. Depinde. Daca vorbim de o moto mai veche, care nu i limitata din soft, ci cu un kit e limitare, DA, RAR SE PRINDE. Ca lipseste kitul. Daca insa vorbim de o moto moderna, pe care producatorul o vinde in doua variante-de a ,sau de a2-limitata DOAR DIN SOFT, atunci RAR nu se prinde la un control pe strada. Dar cred ca la tine nu i din soft, ci din kit/lipsa. A treia-VEZI CA NU ORICE MOTO SE POATE LIMITA LA CATEGORIA A2. Adica tu poti limita si o hayabusa la 35kw, dar asta nu o face sa fie limitata LEGAL PENTRU A2. Definitia de pe net: Categoria de permis auto A2 cuprinde: -motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale SI acum vin eu si te intreb? de ce te risti aiurea? Nu ai stare? Pune inapoi kitul de limitare, mergi asa pana ai 24 ani, dai de A complet, si aia e. COMPLETARE: OMOLOGARE PRODUCATOR TOBA-NU MAI VALOREAZA NIMIC, daca nu ai trecut pe la RAR pentru a fi trecuta in acte. OMOLOGAREA DE LA PRODUCATOR nu mai este suficienta pentru a circula legal, din 2024. Au schimbat legea. Adica daca te opreste si tu le arati omologarea de la producator, ei tot iti dau amenda si iti iau talonul,fiindca nu ai trecut pe la RAR sa iti omologheze ei. Sau poate tu la asta te referi-desi ma indoiesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.