Sari la conținut

Motoare De Enduro


Postări Recomandate

Esti sigur?.........eu am vazut wr-uri inmatriculate :lol:

 

Se inmatriculeaza...dar mai greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai Beta foloseste motoare de KTM, deci mare diferenta nu e. Intr-un numar recent din Univers Moto era un test comparativ de enduro-uri, si Beta a fost laudat ca fiind mai bun decat KTM-ul de la care luase motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E motor facut de KTM dar diferit de cel de pe EXC. Beta face bicicleta si cumpara motor, suspensii, frane, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Are garda la sol mai mica dar si saua e mai joasa...potrivita italienilor mai mititei. Motorul am inteles ca are gene de KTM.

 

Nu stiu de ce ai impresia ca italienii fac motociclete pentru "mititei"... Urca-te pe o Gilera RC600 Enduro si ai sa vezi cum ii privesti de sus pe toti care au suedeze sau japoneze...

Plus ca are o fiabilitate la care japonezii nu pot decat sa viseze, ca sa nu mai vorbim de calitatile in teren! E adevarat ca piesele de schimb sunt foarte scumpe si se gasesc greu, dar realitatea e ca nici nu ai nevoie de asa ceva tot timpul...

Oricum, Gilera nu e buna ca "prima motocicleta", si nici nu prea e pentru incepatori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ziceti de Suzuki DR 350cc?? :burnout:

 

<small>--- Mesaj completat în 07 Aug 2007 22:51 -------------</small><br/>Ce ziceti de Suzuki DR 350cc?? :hurt:

 

E altceva...

Un motor f. fiabil, racit pe aer potrivit pentru un enduro mai linistit, gen travelling unde pretul si consumul redus, simplitatea si fiabilitatea au facut-o ca impreuna cu XR-ul de la Honda sa umple lumea. Folosita ca motor de inchiriat deseori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea ca cei care se pricep, sa faca un top3 la cele mai bune motoare de endura (binenteles in cunostinta de cauza), ca asa ma uit pe alte site-uri si scriu si eu.

eu sunt incepator nu am cum sa ma dau cu parerea dar incepatorii pot invata de la meseriasii cu experienta incotro s-o apuce sau ce sa-si cumpere.

felicitari ca exista un astfel de forum si ca e totusi cineva interesat. :lol: :) :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea ca cei care se pricep, sa faca un top3 la cele mai bune motoare de endura (binenteles in cunostinta de cauza), ca asa ma uit pe alte site-uri si scriu si eu.

eu sunt incepator nu am cum sa ma dau cu parerea dar incepatorii pot invata de la meseriasii cu experienta incotro s-o apuce sau ce sa-si cumpere.

felicitari ca exista un astfel de forum si ca e totusi cineva interesat. :lol: :) :moto:

 

Un top general e greu de facut... Chiar si daca reduci top-ul la motocicletele din clasa enduro, totusi raman multe categorii de acoperit... Vezi tu, sunt enduro mici, enduro usoare, enduro grele, enduro puternice si, multe altele.

Sa luam de exemplu Honda AfricaTwin, in comparatie cu Aprilia Pegaso 650: prima, e o motocicleta grea, cu un motor relativ slab, mai degraba un tourer decat un enduro adevarat. Calitatile in teren sunt modeste, dar e foarte fiabila si usor de intretinut. O garda la sol modesta (tinand cont de pretentiile de enduro), face ca ea sa nu fie cu adevarat o motocicleta de teren... Nota 10 din 10 totusi, pentru stabilitate, performante dinamice on road si pentru pozitia de conducere. O nota 8 din 10, pentru siguranta, pentru ca desi este destul de slabuta ca putere, se poate dovedi destul de nabadaioasa uneori... A doua, desi din aceeasi clasa, e o motocicleta sprintena, mai puternica si mai usoara, foarte stabila de asemenea, insa nu la fel ca AfricaTwin pe teren lis si alunecos. Raportul masa/putere, net inferior, o face sa fie mai periculoasa in conducere si mai greu de stapanit pe noroaie. Plusul e dat tocmai de acest raport, care o face sa fie mai rapida, sa raspunda mult mai rapid la comenzi si orice parcurs sa fie mai plin de adrenalina. O garda la sol mai mare, la un ampatament mai mic, o fac sa fie foarte buna pentru teren cu adevarat accidentat.

 

Cam asa stau treburile cu toate motocicletele... Fiecare e unica si perfecta in felul ei! Uita de grandomanii care spun ca motocicleta lor e cea mai buna sau cea mai tare! Toate sunt cele mai bune si cele mai tari si, nici una nu e atat de buna sau tare pentru a strange in ea calitatile tuturor celorlalte!

 

Din punctul meu de vedere, a mea e cea mai buna si cea mai tare! Motivul? E a mea si sunt indragostit de ea. Cred ca tu ca incepator, de aici trebuie sa pleci: de la a invata sa apreciezi ce ai si de a face tot posibilul sa cunosti BINE motorul pe care-l conduci... Ai sa razi, dar nu strica sa incerci sa-l intelegi si altfel decat strict mecanic...

 

Bine ai venit in randul biker-ilor! Sper sa nu ajungi si tu doar un sofer teribilist de motocicleta, ci un adevarat biker!

 

Si sa sti si tu, sa ajungi un adevarat biker e o mandrie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un top general e greu de facut... Chiar si daca reduci top-ul la motocicletele din clasa enduro, totusi raman multe categorii de acoperit... Vezi tu, sunt enduro mici, enduro usoare, enduro grele, enduro puternice si, multe altele.

Sa luam de exemplu Honda AfricaTwin, in comparatie cu Aprilia Pegaso 650: prima, e o motocicleta grea, cu un motor relativ slab, mai degraba un tourer decat un enduro adevarat. Calitatile in teren sunt modeste, dar e foarte fiabila si usor de intretinut. O garda la sol modesta (tinand cont de pretentiile de enduro), face ca ea sa nu fie cu adevarat o motocicleta de teren... Nota 10 din 10 totusi, pentru stabilitate, performante dinamice on road si pentru pozitia de conducere. O nota 8 din 10, pentru siguranta, pentru ca desi este destul de slabuta ca putere, se poate dovedi destul de nabadaioasa uneori... A doua, desi din aceeasi clasa, e o motocicleta sprintena, mai puternica si mai usoara, foarte stabila de asemenea, insa nu la fel ca AfricaTwin pe teren lis si alunecos. Raportul masa/putere, net inferior, o face sa fie mai periculoasa in conducere si mai greu de stapanit pe noroaie. Plusul e dat tocmai de acest raport, care o face sa fie mai rapida, sa raspunda mult mai rapid la comenzi si orice parcurs sa fie mai plin de adrenalina. O garda la sol mai mare, la un ampatament mai mic, o fac sa fie foarte buna pentru teren cu adevarat accidentat.

 

Cam asa stau treburile cu toate motocicletele... Fiecare e unica si perfecta in felul ei! Uita de grandomanii care spun ca motocicleta lor e cea mai buna sau cea mai tare! Toate sunt cele mai bune si cele mai tari si, nici una nu e atat de buna sau tare pentru a strange in ea calitatile tuturor celorlalte!

 

Din punctul meu de vedere, a mea e cea mai buna si cea mai tare! Motivul? E a mea si sunt indragostit de ea. Cred ca tu ca incepator, de aici trebuie sa pleci: de la a invata sa apreciezi ce ai si de a face tot posibilul sa cunosti BINE motorul pe care-l conduci... Ai sa razi, dar nu strica sa incerci sa-l intelegi si altfel decat strict mecanic...

 

Bine ai venit in randul biker-ilor! Sper sa nu ajungi si tu doar un sofer teribilist de motocicleta, ci un adevarat biker!

 

Si sa sti si tu, sa ajungi un adevarat biker e o mandrie!

 

 

Motocicletele enduro sunt cele cu care a inceput Univet topicul. Motoarele despre care ai vorbit tu asa de frumos, se incadreaza la cu totul alta categorie.........asta fiind enduro-touring. Este o mare diferenta intre o motocicleta enduro si una enduro-touring.

Enduro sunt EXC-urile, WR-urile, CRF-urile etc.

Enduro-touring sunt GS-urile, Africa, Pegaso, Domi etc. etc. etc.

Din ce am inteles, Bartatiberiu dorea un "top" al motocicletelor ENDURO, ca sa stie cam cu ce sa porneasca. Oricum, daca va citi tot topicul, isi va face o oarecare idee.

Bafta :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa episodul Sherco, o noua impresie la cald ...

Weekendul asta am mers o zi cu motocicleta mea (450 EXC Racing) si o zi cu un KTM 300 EXCE in 2 timpi. Dupa primele 15 minute m-am imprietenit cu ea si am avut o zi excelenta in care totul a parut mult mai simplu decat cu motocicleta mea. Urcam mai bine prin padure peste crengi copaci si prin frunze, coboram mai repede, trageam mai usor de ea dupa ce o dadeam pe jos ... o simteam mult mai usoara la manevrele din scurt .... una peste alta am simtit-o mult mai manevrabila. Precizez ca motocicleta avea transmisie 12/52 pentru hard enduro (cu transmisia asta prindea max 70Km/h - suficient pentru enduro).

Foarte probabil asta va fi alegerea mea pentru la anu :cheers: :o Insa astept sa probez si noile 250 EXC F si 450 EXC R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ionut, inainte sa alegi 300, incearca si 250 2t.arhisuficienta ca si power si mai usoara decat 300 cu buton.

 

incercam, incercam ... totusi are si butonul ala rostul lui ... nu mai suntem tineri :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Ce parere aveti despre Honda XL 600? Punte slabe, puncte tari?

Am gasit una de vanzare, insa aceasta are si starter electric si mecanic (pedala), pe net nu am gasit acest model, iar proprietarul zice ca e din 93 dar eu nu il cred.

 

Astept un raspuns de la cunoscatori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer, de la tine asteptam sa fii mai hard core, doar nu te mai sperie o carja.fara gluma, exc250 l am pornit cu mana, asa ca nu este o problema reala.

ce i drept, mi am pornit si 525 ul cu mana, insa "nu faceti asta acasa". :moto:

iar stiinta a demonstrat ca salata e mai sanatoasa decat friptura :bounce:)

acum serios, diferenta de greutate se simte surprinzator de mult.

eu nu vreau sa recunosc deocamdata, dar am "wet dreams" cu exc 2t.

 

 

:D

Editat de LO550
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incercam, incercam ... totusi are si butonul ala rostul lui ... nu mai suntem tineri :D

 

EXC 300 are cuplu mai mare ca EXC 250 (care e doar un cross-er cu far). Mie nu-mi lac 2 timpii cum suna - dar de mers....sunt super.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare !

 

Mi-am kuat si eu de vreo saptamana o Yamaha YZ de 250....2t. Dupa cateva ture cu ea am ajuns la concluzia ca este foarte naravasa si nu prea este pt un incepator ca mine...e un cross pur sange. Credeti ca pot sa o imblanzesc ???

 

M-ar ajuta si niste detalii tehnice despre ea... E o Yamaha YZ 250 de prin '92 din cate stiu eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

eu am un 520 si da,mesteresti la el .ulei la 30 ore,un filtru,un rulment din cand in cand,un arc de la cric care dispare pur si simplu.DAR CUPLUL.....si senzatiile pe care le ofera merita orice mestereala.si daca ai un pic de simt tehnic,nu este chiar o problema,ci face parte din regula jocului.si cum spunea cineva pe aici pe undeva,cu o cheie de 8 si una de 10 +o surubelnita desfaci toata mobra rapid. nu pot sa fac o comparatie cu lc4,dar probabil ca amandoua au nevoie de ingrijire si atentie.fiabil inseamna sa mearga cand ai nevoie,si eu pot sa spun ca al meu asa a facut,a mers si merge de rupe. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hop si eu!

 

TT 600, DR-Z 400 sau XR 650!

Stau in cumpana si da, stiu, nu-s chiar de hard enduro, dar am auzit chestii frumoase despre ele.

Imi tre o motoreta cu care sa ajung si in locatie pe asfalt.

 

Si spuneti-mi si mie, cat de rau e sa n-ai buton, doar carja?

La 250 e ushor s-o dai peste cap dar la 650 nu mai e chiar asha!

 

--- Mesaj completat în 03 Oct 2007 18:07 -------------
Am uitat sa trec si XT 600!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esteresti la 525 exact ca si la alta moto de gen.

Multumesc pt raspunsuri.

Cand am spus fiabilitate sau mestereala, nu m-am gandit la skimb ulei, care e clar skimbat mai des la 525 decat la Varadero-ul meu; ci la un reglaj supapa, un amortizor de aerisit, un simering, un ambreiaj, un set de segmenti, etc .. lucruri care daca sunt reparate PREA des devin suparatoare. Voiam sa comparati cu un enduro "normal" la cap, nu cu o alta nebunie de gen :blink:

Eu l-as cumpara ca fier universal, nu doar ca hobby montan. Nu vreau sa plec in turul hotelelor de lux din Europa cu el, dar orice excursie a mea incepe si se termina pe ASFALT. Anual fac o medie de 8-9-10.000 km, cu multa ura pt asfalt, dar fara de care nu pot, caci stau in Bucuresti si cel mai apropiat noroi montan e la min 100km. Stiu ca poate ar fi mai potrivit un KTM LC4 640 Enduro sau Adventure ... dar atunci cand ajung in teren, nu ma mai satur, vreau mai tare si mai sus. Daca 525EXC este o scula FIABILA, atunci e ok, altfel mai caut ... poate yamaha wr450f ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-as cumpara ca fier universal, nu doar ca hobby montan. Nu vreau sa plec in turul hotelelor de lux din Europa cu el, dar orice excursie a mea incepe si se termina pe ASFALT. Anual fac o medie de 8-9-10.000 km, cu multa ura pt asfalt, dar fara de care nu pot, caci stau in Bucuresti si cel mai apropiat noroi montan e la min 100km. Stiu ca poate ar fi mai potrivit un KTM LC4 640 Enduro sau Adventure ... dar atunci cand ajung in teren, nu ma mai satur, vreau mai tare si mai sus. Daca 525EXC este o scula FIABILA, atunci e ok, altfel mai caut ... poate yamaha wr450f ?

 

 

EXC, WR si altele de acest gen nu sunt motociclete cu care sa mergi calare pana la munte. Sunt motoare pe care le cari cu platforma pana-n buza padurii.

Am trecut si eu exact prin ce treci tu. Mi-am dat seama ca fara o platforma si fara o a doua motocicleta (pentru strada), nu am sanse sa tin asa ceva.

Daca vrei un fier KTM universal, LC4 ENDURO e raspunsul. De la alte firme ar mai fi TTR, XR-R si DRZ-ul S. Daca nu faci drumuri lungi ca multe bagaje si pasager, cred ca DRZ-ul S ar fi cea mai buna alternativa. Eu am ales LC4 deoarece fac si drumuri lungi cu pasager si bagaje, iar cei 400 cm ai DRZ-ului mi s-au parut cam prea putini pentru astfel de calatorii.

 

bafta :friends:

 

--- Mesaj completat în 06 Oct 2007 18:30 -------------

Hop si eu!

 

TT 600, DR-Z 400 sau XR 650!

Stau in cumpana si da, stiu, nu-s chiar de hard enduro, dar am auzit chestii frumoase despre ele.

Imi tre o motoreta cu care sa ajung si in locatie pe asfalt.

 

Si spuneti-mi si mie, cat de rau e sa n-ai buton, doar carja?

La 250 e ushor s-o dai peste cap dar la 650 nu mai e chiar asha!

 

<small>--- Mesaj completat în 03 Oct 2007 18:07 -------------</small><br/>Am uitat sa trec si XT 600!

 

 

DRZ 400 S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Eu am avut TTR. La 600 fara decompresor manual (ex: dr 600), e tare rau cu carja!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, dar incerc sa gasesc raspunsul printre motocicletele USOARE ! Poate ca acest raspuns nu exista, dar am auzit de niste polonezi care au facut o tura bestiala pana in Africa de Sud pe niste WR-uri 450. Au bagat si asfalt, cum altfel, au avut si bagaje (exclus pasager), au mers cateva zeci de mii de km iar problemele lor nu s-au datorat mersului pe asfalt cu motoare prea HardEnduro.

Varianta Enduro sau Adventure a lui LC4 este excelenta, numai ca putin prea grea pt mine .. urmatorii 2-3 ani nu am pasager, nu plec in ture europene si nu car bagaje ! Maxim costumul de ploaie si un pulover, sau kestii mici, marunte, usoare, care eventual pot incapea lejer intr-un rucsac usor (pt ture de max 1-2-3 zile). Exclus genti sau accesorii specifice AdventureTourer-elor !

Nu-mi place viteza, nici cu R1 si nici cu Varadero nu merg (de regula) mai tare de 120kmh, stau cuminte la 90-120 max ! Asta nu inseamna ca nu-mi place acceleratia puternica unde DRZ-ul mi-e mic (dar si putin cam firav pe amortizoare pt suta mea de kile si dorinta de a merge tare in offroad). Poate noul 530EXC cu 3 pompe Eaton ...

Mai cercetez :friends:

 

le: ideea de platforma pur si simplu nu imi place si NU o voi lua in calcul niciodata !

Editat de MensSana
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

am auzit de niste polonezi care au facut o tura bestiala pana in Africa de Sud pe niste WR-uri 450. Au bagat si asfalt, cum altfel, au avut si bagaje (exclus pasager), au mers cateva zeci de mii de km iar problemele lor nu s-au datorat mersului pe asfalt cu motoare prea HardEnduro.

Alea erau TTR, alta mancare de peste: http://www.lordmaciek.easyisp.pl/afryka2005/

 

Cum s-a spus mai sus, pentru enduro (hard-enduro) e EXC/WR/CRF & Co. Pentru adventure e LC4, TT & Co. Sau AfricaTwin/Transalp/F650 ... dar ne indepartam de "enduro".

 

Tu ai cateva probleme care nu se vor pupa niciodata:

- pe teren nu faci treaba fara crampoane, pe asfalt nu ai ce face cu ele;

- in teren iti trebuie motor usor, pe asfalt te bate vantul

- un motor de enduro are service la 20h de functionare, pe asfalt "consumi" repede orele astea

- unui motor de enduro nu-i face bine turatia constanta de pe sosea

- pe asfalt ai nevoie de automie (rezervor), in teren devii prea greu

- pe asfalt trebuie lumini, semnale, oglinzi - in teren le rupi imediat

 

Asa ca ori iei 2 motoare + remorca, ori iei un motor care le face relativ bine pe ambele, dar nici una perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...