Sari la conținut

Compresia La Cilindrii...


raulus
 Share

Postări Recomandate

- se da una bucata motor [in cazul de fata patru cilindrii in linie culcati la orizontala 1100cc (da, ati ghicit, caramida zburatoare, bmw seria k)]

- manometru

- reductie, pentru ca bujiile fiind bine ascunse prin chiuloasa nu se putea atasa direct manometrul

 

problema: cum se calculeata compresia?

 

probabil ca motorul tre sa fie la temperatura optima si fara soc tras, dar dilema acu incepe:

 

a ) invartind cu electromotorul pur si simplu, sau

b ) invartind cu electromotorul si tragand si de maneta de acceleratie ca sa se deschida clapeta de aer la maxim?????????

 

teoretic, fiind vorba de motor otto clasic nu ar trebui sa fie diferente fata de cum se face chestia asta la masina, dar unii mi-au spus intr-un fel, altii in alt fel

 

si cam cat ar trebui sa arate manometrul, netinand seama (deocamdata) ca mai e si o reductie la mijloc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca se calculeaza; o citesti pe manometru pur si simplu.

Reductiile nu au chiar atat de multa importanta; toate seturile pt. asa ceva au in componenta mai multe reducii pt. diferite tipuri de motoare/bujii.

Din cate stiu eu dai pur si simplu la cheie (buton) de cateva ori si citesti valorile; daca nu sunt diferente f. mari faci o medie, te declari multumit si treci la cilindrul urmator.

Teoretic n-ar trebui sa ai diferente mai mari de un bar intre cilindri.

 

P.S. Tot teoretic, daca mai ai nevoie de dileme unii (avizati) zic cum ca ar trebui sa aduci motorul mai intai la temperatura de lucru; asa ca da o tura si masoara dupa aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- se da una bucata motor [in cazul de fata patru cilindrii in linie culcati la orizontala 1100cc (da, ati ghicit, caramida zburatoare, bmw seria k)]

- manometru

- reductie, pentru ca bujiile fiind bine ascunse prin chiuloasa nu se putea atasa direct manometrul

 

problema: cum se calculeata compresia?

 

probabil ca motorul tre sa fie la temperatura optima si fara soc tras, dar dilema acu incepe:

 

a ) invartind cu electromotorul pur si simplu, sau

b ) invartind cu electromotorul si tragand si de maneta de acceleratie ca sa se deschida clapeta de aer la maxim?????????

 

teoretic, fiind vorba de motor otto clasic nu ar trebui sa fie diferente fata de cum se face chestia asta la masina, dar unii mi-au spus intr-un fel, altii in alt fel

 

si cam cat ar trebui sa arate manometrul, netinand seama (deocamdata) ca mai e si o reductie la mijloc

important e sa iti arate citiri apropiate la toti cilindrii.diferente mari inseamna automat probleme cu compresia[segmenti gripati,rupti,cilindru uzat etc.].in orice caz la un motor comprimat[cum in general cele moto sunt]eu zic ca citirile trebuie sa fie peste 11-12 kgf/cm2 sau ma rog cam 12 bar.daca e mult sub...iti dai seama si tu.dupa ce iei o citire cu motorul rece[asa se face]si acceleratia deschisa la maxim si ti se pare ca citirile sunt prea mici poti sa incerci sa introduci in fiecare cilindru o cantitate mica de ulei[sa zicem 1-2 cm3]si sa incerci din nou.daca citirile cresc spectaculos inseamna ca ai nevoie de segmenti noi.sper sa-ti fi fost de ajutor,salut! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

calculat... da, ma refeream la citire... asa mi-a venit pe moment sa scriu

si totusi, care e varianta corecta: a ) sau b ) pentru ca stiu pe cineva care a facut treaba asta si la a ) avea cam 5 bari si la b ) avea 10,5 bari... cu motorul cald

 

nu vorbim deocamdata de diferentele intre cilindrii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai baieti ca asa mai invat si eu ceva ......

da cine si cu ce se masoara compresia ....vreun aparat aparte care se gaseste in comert .....unde se pune la motor ca sa masori ,,,ce se scoate bujia si in locu ei sau ce?

hai ca am si eu probleme cu motoru si nu am la cine ma duce .........tre sa ma bag eu......ma pricep la motoare de dacie si ceva comuniste,......la astea le-am facut segmentare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Incercam sa aflam cum se ia compresia corect ,cu acceleratie sau fara acceleratie

 

 

depinde de ce vrei sa aflii. la pornire in mod normal acceleratia trebuie sa fie inchisa. cu motorul incalzit la o pornire ulterioara un sfert deschisa. dar asta este in mare. oricum trebuie masurata si cu motorul cald si cu motorul rece! :grinbandit: indiferent de tip, 2t sau 4t! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inaltimea de compresie se ia cu motorul la cald, preferabil in sarcina la peste 75% din puterea nominala, dar cum este vb de o motocicleta singura solutie este sa dai o tura de 20-30 minute si abia apoi sa iei presiunile cu acceleratia usor deschisa.Intre ciclindri sunt admise diferente de presiuni intre 0-5 bar, ce depaseste 5 bar indica o pierdere de compresie.Cauza:Segmenti uzati sau rupti, combustie saraca in aer si/sau combustibil, ulei uzat(au rol atat de ungere si de racire cat si de compresie). Trebuiesc facute 4-5 citiri succesive, apoi facuta o medie care in mod normal se compara cu valorile obtinute de producator(deci ar trebui sa ai manualul TEHNIC al producatorului, tristetea aia de manual de instructiuni e pt babe senile).In mod normal, la un motor care functioneaza bine valorile obtinute trebuie sa se incadreze in domeniul valorilor obtinute de producator, chiar daca motorul are 1, 1000. 100.000 sau 1.000.000 de km.

Citeste valorile cu motorul la cald, accelaratia usor deschisa, la sarcina constanta.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inaltimea de compresie se ia cu motorul la cald, preferabil in sarcina la peste 75% din puterea nominala, dar cum este vb de o motocicleta singura solutie este sa dai o tura de 20-30 minute si abia apoi sa iei presiunile cu acceleratia usor deschisa.Intre ciclindri sunt admise diferente de presiuni intre 0-5 bar, ce depaseste 5 bar indica o pierdere de compresie.Cauza:Segmenti uzati sau rupti, combustie saraca in aer si/sau combustibil, ulei uzat(au rol atat de ungere si de racire cat si de compresie). Trebuiesc facute 4-5 citiri succesive, apoi facuta o medie care in mod normal se compara cu valorile obtinute de producator(deci ar trebui sa ai manualul TEHNIC al producatorului, tristetea aia de manual de instructiuni e pt babe senile).In mod normal, la un motor care functioneaza bine valorile obtinute trebuie sa se incadreze in domeniul valorilor obtinute de producator, chiar daca motorul are 1, 1000. 100.000 sau 1.000.000 de km.

Citeste valorile cu motorul la cald, accelaratia usor deschisa, la sarcina constanta.

Succes!

cu alte cuvinte tu sugerezi sa masoare compresia cu motorul pornit.nu am auzit pe nimeni facand asta dar ma rog poate ca nu sunt asa de bine informat.pe de alta parte o diferenta de 5 bar nu ti se pare exagerata?eu stiam ca diferentele de presiune nu trebuie sa depaseasca 5-10%.dar din nou poate sunt eu mai prost informat. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW R1100 in manualul de reparatie ai date valorile compresiei la rece. Bune, normale si slabe.

 

doar alea...

 

si kyvacka motorul tau poate functiona si la rap compresie 6. Mananca ulei dar tot trage. Pentru alt motor de motocicleta, de exemplu M72, un raport de compresie de 6 este normal, dar are un randament termodinamic scazut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW R1100 in manualul de reparatie ai date valorile compresiei la rece. Bune, normale si slabe.

 

doar alea...

 

si kyvacka motorul tau poate functiona si la rap compresie 6. Mananca ulei dar tot trage. Pentru alt motor de motocicleta, de exemplu M72, un raport de compresie de 6 este normal, dar are un randament termodinamic scazut...

aici cam incurci sarmalele.poate ai vrut sa spui presiune 6 bari ptr. ca raportul de omresie tot ala stabilit de fabrica o sa ramana.problema e ca datorita segmentilor,cilindrilor uzati etc. motorul nu o sa mai comprime tot amestecul aspirat ci doar o parte din el de unde si presiunea mult redusa.restul o sa cada in carter unde o sa se amestece cu uleiul,deteriorandul si alterandu-i calitatile.si acesta problema devine foarte grava atunci cand are loc arderea si detenta ptr. ca atunci presiunea creste de aprox.10ori[poate si mai mult] si apare fenomenul de blow by,adica gaze de ardere de temperatura ridicata scapa printre segmenti si ajung ,ai ghicit,tot in carter unde fac ravagii.cat despre M ai dreptate.datorita raportului de compresie scazut[sub 6 din cate stiu eu]eficienta termodinamica a procesului de ardere este mai scazuta in schimb fiabilitatea creste datorita solicitarilor mai reduse.supapele dispuse lateral si forma putin eficace a camerei de aredre nu permit la M un raport mai mare.sper ca te-ai lamurit de greseala comisa. :DMake sure the engine has been warmed up before beginning the test, to ensure that the oil has been warmed up. A cold engine will not test correctly.

Disable the ignition module or coil.

Insert the compression tester into one cylinder spark plug hole at a time.

Hold the throttle to full open position to ensure the engine gets adequate air intake.

Crank the engine continually for at least five to 10 full revolutions to obtain an accurate reading on the compression tester.

Record the reading for each cylinder. If any of them vary 10 percent or more from each other a problem may exist in one or more cylinders. If the variance is greater than 10 percent, specialized testing equipment may be required to fully diagnose the problem.

If all cylinder readings are within 10 percent of each other, no further testing is required and compression is considered optimal.

si uite aici sfatul unui profesionist din care poti sa iti dai seama ca multi de aici care te-au sfatuit habar nu au dar ca sa se afle in treaba se baga in seama. :grinbandit: :bigstar:

 

Inaltimea de compresie se ia cu motorul la cald, preferabil in sarcina la peste 75% din puterea nominala, dar cum este vb de o motocicleta singura solutie este sa dai o tura de 20-30 minute si abia apoi sa iei presiunile cu acceleratia usor deschisa.Intre ciclindri sunt admise diferente de presiuni intre 0-5 bar, ce depaseste 5 bar indica o pierdere de compresie.Cauza:Segmenti uzati sau rupti, combustie saraca in aer si/sau combustibil, ulei uzat(au rol atat de ungere si de racire cat si de compresie). Trebuiesc facute 4-5 citiri succesive, apoi facuta o medie care in mod normal se compara cu valorile obtinute de producator(deci ar trebui sa ai manualul TEHNIC al producatorului, tristetea aia de manual de instructiuni e pt babe senile).In mod normal, la un motor care functioneaza bine valorile obtinute trebuie sa se incadreze in domeniul valorilor obtinute de producator, chiar daca motorul are 1, 1000. 100.000 sau 1.000.000 de km.

Citeste valorile cu motorul la cald, accelaratia usor deschisa, la sarcina constanta.

Succes!

you`re full of shit Willy!

Make sure the engine has been warmed up before beginning the test, to ensure that the oil has been warmed up. A cold engine will not test correctly.

Disable the ignition module or coil.

Insert the compression tester into one cylinder spark plug hole at a time.

Hold the throttle to full open position to ensure the engine gets adequate air intake.

Crank the engine continually for at least five to 10 full revolutions to obtain an accurate reading on the compression tester.

Record the reading for each cylinder. If any of them vary 10 percent or more from each other a problem may exist in one or more cylinders. If the variance is greater than 10 percent, specialized testing equipment may be required to fully diagnose the problem.

If all cylinder readings are within 10 percent of each other, no further testing is required and compression is considered optimal.

:baldy:

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in primul rand, iti trebuie manualul de reparatie al motocicletei tale, si compresia se masora conform indicatiilor de acolo. Altfel valorile obtinute nu inseamna nimic, pentru ca in functie de starea motorului (cald sau rece, regim de turatie, etc) pot varia mult. La fel, valorile acceptabile pot diferi foarte mult intre diverse motoare.

Observatie: masurarea la rece, daca nu este specificat altfel, nu inseamna motor lasat peste noapte, eventual in frig, trebuie pornit cateva minute inainte.

Editat de bcristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresia unui motor se ia cu motorul cald(temperatura de lucru),bujiile scoase si puse la masa,ne-pornit!si cu clapeta de acceleratie deschisa la max.Se invirte motorul cu electromotor,pedala,inpins in viteza,pina ce acul manometrului se stabilizeaza la cea mai mare valoare.se compara valoarea cu ce se da in service manualul,pentru motorul respectiv :grinbandit: succes :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna toata filosofia de pe langa, dar concluzia care este:

 

cum a citat cineva mai sus: "Hold the throttle to full open position to ensure the engine gets adequate air intake." adica acceleratia deschisa la maxim.

 

evident, motorul la temperatura optima si fara bujii

 

valorile evident ca le lom din manual

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

si totusi ,nici un raspuns concret ,motorul trebuie sa fie rece sau cald ,trebuie sa fie acceleratia deschisa sau inchisa ?

asa cum au mai spus cativa inaitea mea (TNG, kyvacka)...

Incalzesti motorul pana la temepratura lui normala de functionare. Il opresti. scoti toate bujiile. Pui compresiometrul pe primul cilindru. Pui contactul. Accelerezi la fund (tregi de acceleratie cat merge). Dai la automat cam 5-7 sec (sau pana acul la compresiometrului atinge o valoare la care se opreste din oscilatii). Notezi valoarea de pe compresiometru pe o buc hartie. Cilindru 1- valoarea. Resetezi compresiometrul la valoarea de 0. Treci la urmatorul cilindru, si tot asa pana la ultimul. Dupa ce ai verificat compresia la fiecare cilindu in parte, ca masura de precautie, poti sa mai faci testul odata. Cel mai IMPORTANT aspect la verificarea compresiei este diferenta dintre valorile fiecarui cilindru si mai putin compresia pe fiecare in parte. Pentru un motor sanatos nu trebuie sa ai o diferenta de compresie mai mare de 10% intre cilindri. Daca ai un manual poti verifica si daca compresia este la valoarea data in manual. Dar impoortant este sa nu aiba mari diferente pe cilindri.

deci motor incalzit, acceleratia deschisa la maxim!

bafta

Editat de Motor_Fan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...