Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Si? Inteleg ca ai avut timp sa testezi bujia minune? Impresii? Fisa bujiei e cu sau fara rezistor?

 

FiÂşa am schimbat-o pentru că înainte aveam combinația fatală: bujie cu rezistor + fiÂşă cu rezistor.

Superbujia are o piuliță cilindrică blocată pe filetul bujiei cu un Âştift minuscul dar pe care o poți scoate cu grijă.

Eu nu am scos piulița Âşi am renunțat la pipa cu rezistor Âşi am pus o fiÂşă auto (de Reno).

Motorul meu deja are alt mers pentru i-am schimbat tobele Âşi acum, cu bujia asta, are o evoluție în regim mai liniară.

Inainte, pe la 4000 rpm parcă avea un gol de putere. Acum se duce liniar până la 6000 rpm fără probleme, în sarcină mă refer.

Deja mă gândesc să-i schimb raportul de transmitere Âşi să "lungesc" cutia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Motorul meu deja are alt mers pentru i-am schimbat tobele

Ce an e motoru tau si ce tobe i ai pus? Eu ma gandeam ca pe viitor, in cazu n care nu ma despart de italianca mea, s o trec pe o singura toba. Eventual si un singur carburator de 40 sau in cel mai rau caz doua bst33 de pe suzi gs500, ca sa pot sa le schimb si jiclerele secundare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe parghia de actionare iese cu mana pentru ca e o diferenta ciudata de dimensiune. Parghia are diametru exterir 14 iar rulmentu interior 15. In schimb din capacu de aluminiu trebuie eventual batut usor cu o surubelnita, iar la montare capacu incalzit si rulmentu bagat putin la congelator.

 

DAR, revin din nou la piticu meu..uleiu din amortizoare. Tin minte c am auzit la un momentdat unu din motociclistii vechi spunand ca foloseste ulei de motor in amortizoare si din cauza asta intreb si eu. De ce NU trebui sa pun ulei de motor in telescop? Cu ce i mai special cel de furca?

 

Uleiul de motor este multigrad si este facut sa functioneze la temperaturi ridicate in timp ce uleiul de furca este unigrad, (10W) de exemplu, si este facut sa functioneze la temperatura 'camerei'...

In motor uleiul este folosit pentru a unge diversele componente in scopul diminuarii frecarii dinte ele, respectiv uzurii.

In furca uleiul este folosit, din potriva in scopul cresterii frecarii (foloseste la amortizare), astfel incat in momentul in care ai trecut peste o denivelare, daca nu ar avea ulei, ar belansa (sus-jos) arcurile la nesfarsit, in timp ce asa acest balans este oprit...

 

Nu am incercat niciodata, dar nu cred ca la folosirea zilnica o sa observi diferente majore daca pui ulei de motor in amortizoare, desigur cu vascozitatea potrivita...

Pe de alta parte, daca faci schimbul de ulei o data la 2 ani, parerea mea e ca merita sa iei ulei de furca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce an e motoru tau si ce tobe i ai pus? Eu ma gandeam ca pe viitor, in cazu n care nu ma despart de italianca mea, s o trec pe o singura toba. Eventual si un singur carburator de 40 sau in cel mai rau caz doua bst33 de pe suzi gs500, ca sa pot sa le schimb si jiclerele secundare.

E din '98 Âşi mi-a făcut cineva 2 tobe finale "reising" din inox. Cu o singură tobă aÂş fi ieÂşit mai ieftin dar nu-mi place cum arată.

Carburatoarele de Pegas sunt aceleaÂşi ca Âşi pe GS500, BST33, de ce vrei să le schimbi? Si cu unul singur mi se pare că te complici degeaba.

Dar poți încerca un Dynojet... :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Am reusit de am desfacut membranele la carburi insa erau in regula! Am schimbat deasemenea si bujia cu una noua si tot asa merge motorul... La relanti merge bine, de la 4000 de ture in sus merge bine, insa se balbaie in ture mici si in plus cu 2 rezervare de banzina am facut 400 de km :baldy: si rateuri dese in decelerare! Va rog daca stiti ce ar putea sa aibe sa imi spuneti ca eu nu stiu ce sa mai cred !

Va multumesc mult!

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am rugamintea daca se poate sa-mi sp ce indicativ la o bujie (normala),sau care este cea mai uzuala se foloseste pentru o aprilia pegaso 97"

Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am rugamintea daca se poate sa-mi sp ce indicativ la o bujie (normala),sau care este cea mai uzuala se foloseste pentru o aprilia pegaso 97"

Va multumesc!

 

Salut,

 

NGK DR8EA (cu rezistor) sau NGK D8EA (fara rezistor)

Denso X24ES-U

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de motor este multigrad si este facut sa functioneze la temperaturi ridicate in timp ce uleiul de furca este unigrad, (10W) de exemplu, si este facut sa functioneze la temperatura 'camerei'...

Poate gandesc eu ciudat la ora asta da mie asta mi suna a un punct in plus pentru uleiu de motor din moment ce e facut sa fie mai stabil intr o plaja mai larga de temperaturi.

In motor uleiul este folosit pentru a unge diversele componente in scopul diminuarii frecarii dinte ele, respectiv uzurii.

In furca uleiul este folosit, din potriva in scopul cresterii frecarii

In motoarele de moto care folosesc ambreaj umed si uleiu din cutie este comun cu cel de motor, cum e cazu pegaso, se folosesc uleiuri fara modificatori de frictiune, pentru ca altfel ar patina ambreaju intr o veselie, deci ma gandesc ca n ar fi asa de rau tipu asta de ulei. :scratch:

Oricum o sa incerc si o sa va spun.

App. Eu, dupa ce am parcurs o cantitate considerabila de informatie, folosesc la a mea ulei AUTO Lukoil semisintetic 5w40 si pana in momentu de fata nu am avut probleme cu patinatu ambreajului. Si am zis pana acum pt ca am vazut c au schimbat bidoanele si sper sa nu fi schimbat si formula. :laugh:

 

E din '98 Âşi mi-a făcut cineva 2 tobe finale "reising" din inox.

Carburatoarele de Pegas sunt aceleaÂşi ca Âşi pe GS500, BST33, de ce vrei să le schimbi? Si cu unul singur mi se pare că te complici degeaba.

How much was the fish si cine ti le a facut? Ar fi faine si niste poze. Mie mi s a activat piticu cu schimbatu tobei da nu va spun INCA ce toba vreau sa i pun pt ca vreau sa fie funny la momentu oportun. :wink:

Cat despre carburatoare, ai dreptate, sunt APROXIMATIV aceleasi, cu diferenta ca se pot schimba si jiclerele secundare, iar treaba cu unul singur as face o daca as gasi un aprilia moto 6.5 de dezmembrat, pentru ca problema e "intake manifoldu" ala in Y pe care nu m as apuca sa il fac. Castigul in urma inlocuirii celor doua bst33 cu un singur bst40 ar fi aparent un cuplu mai bun si raspuns mai promt la acceleratie cu un pic de pierdere in cai.Asta fara sa mai mentionez costul de intretinere injumatatit pentru ca e un singur carb, faptul ca unul singur e mai simplu de reglat, si alte mici nimicuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca a mai fost, eu nu am gasit. Daca tot am gasit hai sa nu tin numai pentru mine, ca poate mai cauta si altii.

Coduri pentru manete de frana si ambreiaj pentru Aprilia Pegaso an fabricatie 1997 - 2004.

71091 - ambreiaj

73391 - frana

Eu am gasit pe www.vicma.ro. De asemenea mai gasiti cataloage de compatibilitati si pentru lumini, ambreiaj, oglinzi, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

How much was the fish si cine ti le a facut? Ar fi faine si niste poze. Mie mi s a activat piticu cu schimbatu tobei da nu va spun INCA ce toba vreau sa i pun pt ca vreau sa fie funny la momentu oportun. :wink:

Cat despre carburatoare, ai dreptate, sunt APROXIMATIV aceleasi, cu diferenta ca se pot schimba si jiclerele secundare, iar treaba cu unul singur as face o daca as gasi un aprilia moto 6.5 de dezmembrat, pentru ca problema e "intake manifoldu" ala in Y pe care nu m as apuca sa il fac. Castigul in urma inlocuirii celor doua bst33 cu un singur bst40 ar fi aparent un cuplu mai bun si raspuns mai promt la acceleratie cu un pic de pierdere in cai.Asta fara sa mai mentionez costul de intretinere injumatatit pentru ca e un singur carb, faptul ca unul singur e mai simplu de reglat, si alte mici nimicuri.

 

Finalele mi le-a făcut un băiat din BucureÂşti, e Âşi pe forum. M-au costat 6 mil. Tevile de legătură mi le-am făcut la BraÂşov, la o firmă care bricolează diverse în inox, gen balustrade, bull-bars, etc.

 

 

 

Legat de carburatoare, poate vei câÂştiga ceva cuplu in ture joase dar vei pierde sus, deoarece secțiunile echivalente diferă, evident.

 

Uleiurile moto au aditivi pe bază de esteri pentru ambreiajele umede, de aceea e de preferat sa foloseÂşti un ulei moto.

 

Uleiul hidraulic, comparativ cu uleiul de motor, are un conținut mai mare de zinc împotriva uzurii, este aditivat pentru evitarea cavitației provocate de spumă Âşi are un coeficient de compresibilitate mai scăzut.

Principala problemă care apare când pui ulei de motor in amortizoare este spuma pentru că la un moment dat vei comprima spumă de ulei in loc de ulei, evident nu vei mai avea suspensie Âşi vei termina amortizoarele.

Dacă vrei neapărat să pui alt ulei decât cel hidraulic, pune ulei de transmisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Am reusit de am desfacut membranele la carburi insa erau in regula! Am schimbat deasemenea si bujia cu una noua si tot asa merge motorul... La relanti merge bine, de la 4000 de ture in sus merge bine, insa se balbaie in ture mici si in plus cu 2 rezervare de banzina am facut 400 de km :baldy: si rateuri dese in decelerare! Va rog daca stiti ce ar putea sa aibe sa imi spuneti ca eu nu stiu ce sa mai cred !

Va multumesc mult!

Numai bine!

Consumul de 7 % nu e iesit din comun,rateurile inseamna amestec prea bogat.

Sub capacele alea de la carburatoare dupa ce scoti arcurile ai niste ace lungi pe care le scoti cu penseta sau magnetul ca sa nu deranjezi inutil membranele. Scoti sigurantele de pe ele si le pui cu o treapta mai sus,asa acul sta mai jos si trece mai putina benzina in raport cu aerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul de 7 % nu e iesit din comun,rateurile inseamna amestec prea bogat.

Sub capacele alea de la carburatoare dupa ce scoti arcurile ai niste ace lungi pe care le scoti cu penseta sau magnetul ca sa nu deranjezi inutil membranele. Scoti sigurantele de pe ele si le pui cu o treapta mai sus,asa acul sta mai jos si trece mai putina benzina in raport cu aerul.

Aha multumesc mult...o sa le desfac sa incerc manevra asta :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor !

Ma intereseaza un demaror electric ( electromotor ) si un releu de incarcare pt. Pegaso 650 Cube 1999, evident din dezmembrare. Daca stiti careva si la ce pret va rog sa scrieti un PM.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A reparat cineva contactul de la frana spate? Ce draq se fute la el? Se poate repara?

Citisem undeva ca se poate improviza unul dintr-un contact de masina. Mi-ar fi de folos niste poze sau macar o descriere a operatiunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-57179-0-71681600-1311278515_thumb.jpg

 

Nu am reusit sa gasesc imaginea cu Aprilia,am pus-o pe cea cu Kawasaki.

Trebuie sa faci un platband prins pe cele 2 suruburi de la scara iar capul sferic de la pompa sa impinga in jos in intrerupator la eliberare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contactul (senzorul) franei spate nu se poate repara, e un presostat care inchide circuitul electric cand presiunea in cilindrul de frana depaseste o anumita valoare.

 

Eu l-am schimbat in aprilie, imediat dupa ce am cumparat motocicleta (~40k km). Incepuse sa dea rateuri, plus ca trebuia sa fac si ITP-ul si nu vroiam sa gaseasca motive sa ma pice. Nou, a fost in jur de 80 de lei si dupa ce il schimbi trebuie sa aerisesti frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A schimbat careva filtrul de benzina la pegaso? exista asa ceva la mobra asta? daca da unde se afla si cum se schimba?

Ai o sită in rezervor, pe robinetul de benzină si încă una in T-ul care intră în carburatoare.

Ambele se pot curăța.

Filtru de benzină mai poți avea pe furtun, cum a spus si Geo C.P., asta în cazul în care fostul proprietar a montat unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat ieri uleiul la motor, am pus 10W40 si acum, la pornirea la cald, fumega vreo 5 secunde de zici ca e o raba de la 1800.

 

 

Pacat, trebuia sa respecti indicatiile constructorului, adica 20W50. Si neaparat mineral, nu sintetic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...