eugenkawa Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 (editat) Mai fratilor. Toata problema cu bendix-ul sta in felul urmator: La un rulaj aproximativ de 30.000 de km, arculetul care tine rolele rulmentului unisens se slabeste, acestea incep sa nu mai faca "priza" buna cu vibrochenul, si incepe sa trosneasca. Vedeti ca asta se mai intampla si in momentul in care amperajul bateriei este slab, iar o baterie buna te fereste in general de problema asta. Bun. In momentul in care bendix-ul incepe sa dea semne de oboseala la pornire, se da jos de pe motocicleta, se schimba arculetul cu unul de semering de furca si mai merge o perioada. Daca se merge prea mult cu el defect, rolele se uzeaza, existand riscul de a uza si capatul vibrochenului. Cel mai indicat este sa fie schimbat cu unul nou. In cazul mobrei lui Shumilica, eu zic ca s-a intamplat asta: s-a uzat arculetul care tine rolele pe colivie, s-a mers cu el pana a cedat, apoi arculetul s-a rupt si probabil rolele au plecat prin motor, pe partea capacului cu volanta si blocul de bobine (statorul). Banuiesc ca s-a insistat cu pornirea, probabil una dintre role a ajuns intre pinionul de cuplaj dintre roata dintata a fraiului ce vine pe volanta si pinionul electromotorului. Atunci s-a produs inevitabilul, respectiv s-a blocat tot sistemul de pe dreapta, iar desteptul probabil a dat la automat cu curent de la masina sau a incercat sa o porneasca impinsa ulterior. In concluzie, dracul nu e chiar atat de negru, si dupa curatarea atenta a motorului si inlocuirea electromotorului, a pinionului intermediar si a rulmentului unisens cu unul nou, mobra sa fie din nou apta de distractie. Cam asta am avut de spus, si e strict parerea mea, fara sa dau nastere la polemici. Un lucru e clar: Shumilica a luat o mobra din 2003, pe injectie, cu 700 de euro, mai investeste sa zicem inca 300 de euro, si scoate un pret final de 1.000 de euro la una care face 1.500 pe putin. Cu ocazia asta, isi pune un bendix nou, care il mai tine 30.000 de km, si are o mobra impecabila la un pret de Pegaso din 95 sa zicem. @ Florin_escu: eu am cuiele de dozaj cu siguranta la pozitia 3, iar jigler-ele de aer la 3,5 ture. Acum, in gluma, sper ca nu ai spalat carburatoarele cu Ariel Editat Aprilie 5, 2014 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shumilica Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 (editat) Multumesc tuturor pentru implicare! Maine ma intalnesc un tip care are un motor sh de vanzare, dar pe carburatie, sa vad ce pot folosi de acolo (e cu tot cu electromotor). Cand spuneti curatarea motorului, spuneti tot motorul sa se desfaca , sau doar partea dreapta care e deja desfacuta sa se curete? Ar fi avut cum sa ajunga piese din partea dreapta in blocul motor? DaSchmutz, multumesc frumos pentru chinul de a gasi linkul. Electromotorul meu arata si mai praf decat asta. Plus ca imi foloseste mai ales ca invat cum se numesc toate piesele alea in engleza (momentan nici in romana nu stiu). Bujia se scoate greu? Trebuie cheie speciala de la aprilia ca sa fie scoasa? Ca sa stiu daca merita sa insist la mecanic sa incercam sa o pornim impinsa inainte sa investesc in electromotor, volante, pinioane, rulmenti si ce denumiri or mai avea ... Pun o poza cu tipul electromotorului, dar probabil toti de aici stiti asta Electromotor aprilia pegaso 650: Editat Aprilie 5, 2014 de shumilica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 Dragi colegi de suferinta (a se citi: aprilica pe carburatie!) mi-am scos si eu "instalatia" din hibernare si am constatat ca nu mai am ralanti! Pur si simplu sub 2500 de ture se oprea. Evident... jos carburatoarele si verificat nivelul... 2014-04-04 16.37.39.jpg ... este mare! Am verificat si inchiderea cuielor poanto si parca nu inchid perfect (am instalat un "rebuild kit" in toamna si nu am avut timp sa-l testez riguros). Din una in alta am ajuns aici: 2014-04-04 17.32.57.jpg Si daca tot am avut ceva timp am mai pilit pe ici pe colo: 2014-04-04 18.08.43 1.jpg Acum vin si intrebarile: Care sunt setarile standard pentru carburatoarele Mikuni BST33 nemodificate. Eu am asa: - jigler principal 112.5 - ace 5E76 - carcasa acului 584 0-2 - siguranta pe ac la 3 sau la 4 2014-04-04 18.19.57 1.jpg - surubul de aer scos cu 3,5 ture - nivelul de benzina masurat cu furtunase: 2-4mm sub nivelul garniturii paharului; - ralanti-ul pe la 1500-1600 rot/min Ce parere aveti despre aceste setari? Dragi colegi de suferinta (a se citi: aprilica pe carburatie!) mi-am scos si eu "instalatia" din hibernare si am constatat ca nu mai am ralanti! Pur si simplu sub 2500 de ture se oprea. Evident... jos carburatoarele si verificat nivelul... 2014-04-04 16.37.39.jpg ... este mare! Am verificat si inchiderea cuielor poanto si parca nu inchid perfect (am instalat un "rebuild kit" in toamna si nu am avut timp sa-l testez riguros). Din una in alta am ajuns aici: 2014-04-04 17.32.57.jpg Si daca tot am avut ceva timp am mai pilit pe ici pe colo: 2014-04-04 18.08.43 1.jpg Acum vin si intrebarile: Care sunt setarile standard pentru carburatoarele Mikuni BST33 nemodificate. Eu am asa: - jigler principal 112.5 - ace 5E76 - carcasa acului 584 0-2 - siguranta pe ac la 3 sau la 4 2014-04-04 18.19.57 1.jpg - surubul de aer scos cu 3,5 ture - nivelul de benzina masurat cu furtunase: 2-4mm sub nivelul garniturii paharului; - ralanti-ul pe la 1500-1600 rot/min Ce parere aveti despre aceste setari? pot sa iti spun setarile de la mine: siguranta pe ac poz 4 surub aer ( de fapt este de amestec relanty) am refus la 2,5 ture -merge mai bine , nivel benzina ok relanty ok ( ideal ar fi 1400 turatii , nu cred ca sta la un motor "uzat") restul nu cunosc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_escu Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 @ Florin_escu: eu am cuiele de dozaj cu siguranta la pozitia 3, iar jigler-ele de aer la 3,5 ture. Acum, in gluma, sper ca nu ai spalat carburatoarele cu Ariel Bineinteles... ce, nu se spala carburatoarele in masina de spalat cu ARIEL??? Aia aeste doar cutia de spalare, am scos tot ce era de cauciuc si am spalat cu un spray "carb cleanner". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 Multumesc tuturor pentru implicare! Maine ma intalnesc un tip care are un motor sh de vanzare, dar pe carburatie, sa vad ce pot folosi de acolo (e cu tot cu electromotor). Cand spuneti curatarea motorului, spuneti tot motorul sa se desfaca , sau doar partea dreapta care e deja desfacuta sa se curete? Ar fi avut cum sa ajunga piese din partea dreapta in blocul motor? DaSchmutz, multumesc frumos pentru chinul de a gasi linkul. Electromotorul meu arata si mai praf decat asta. Plus ca imi foloseste mai ales ca invat cum se numesc toate piesele alea in engleza (momentan nici in romana nu stiu). Bujia se scoate greu? Trebuie cheie speciala de la aprilia ca sa fie scoasa? Ca sa stiu daca merita sa insist la mecanic sa incercam sa o pornim impinsa inainte sa investesc in electromotor, volante, pinioane, rulmenti si ce denumiri or mai avea ... Pun o poza cu tipul electromotorului, dar probabil toti de aici stiti asta Electromotor aprilia pegaso 650: electromotor3.jpg se scoate usor cu o cheie tubulara de 18 , eu am home made dintr-o teava care la un capat are un hexagon facut la cald pe un surub si la celalat capat doua randuri de gauri in cruce .De ce asa ? deoarece ai spatiu redus , trebiuie sa desfaci cateva suruburi si sa ridici carena dreapta de la rezervor. se scoate usor cu o cheie tubulara de 18 , eu am home made dintr-o teava care la un capat are un hexagon facut la cald pe un surub si la celalat capat doua randuri de gauri in cruce .De ce asa ? deoarece ai spatiu redus , trebiuie sa desfaci cateva suruburi si sa ridici carena dreapta de la rezervor. cheia tubulara sa nu fie scurta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 (editat) @ Shumilica, daca e motorul de care ti-am spus, uite link aici: http://mercador.ro/oferta/vand-motor-de-aprilia-pegaso-650-cdi-ID1EBBJ.html#d01fe71459 In caz ca ai drum maine prin Lacul Tei, va dau cheia mea de bujii, aia universala de la Louis. Pe viitor sa-ti iei una, ca merita 60 de ron. Eu deja o folosesc de 3 ani. Daca nu, sa vad daca ma simt in stare sa ajung eu maine pe la Emil, ca sunt deja la a treia tura de noapte, si ziua sunt dadaca cu fi-miu.. In cazul in care cumperi motorul ala, vezi ca ma abonez la capacul motor dreapta, ala de unde lucrati voi la volanta/bendix, ca al meu a fost ciufulit la exterior de cand am cumparat mobra. Editat Aprilie 5, 2014 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 @Florin_escu Mai bine suruburile de reglaj aer pentru relanti ... lasa-le la 3.5 ture nu la 2.5. Daca motorul are prea mult aer (2.5 ture) se inrosesc galeriile de evacuare. Eu le am la 3.25 si vreau sa scot carburile sa le mai dau cel putin jumatate de tura (cand am luat motorul erau la 2.5 si se inroseau galeriile, le-am pus la 4 si erau absolut ok... dar m-a mancat in partea dorsala si le-am pus la 3.25) Acum sunt la limita inrosirii cand stau mai mult in relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 @Florin_escu Mai bine suruburile de reglaj aer pentru relanti ... lasa-le la 3.5 ture nu la 2.5. Daca motorul are prea mult aer (2.5 ture) se inrosesc galeriile de evacuare. Eu le am la 3.25 si vreau sa scot carburile sa le mai dau cel putin jumatate de tura (cand am luat motorul erau la 2.5 si se inroseau galeriile, le-am pus la 4 si erau absolut ok... dar m-a mancat in partea dorsala si le-am pus la 3.25) Acum sunt la limita inrosirii cand stau mai mult in relanti. la mine la 3.5 incepe sa dea rateuri , si ca sa stea trebuie sa trag socul , sau sa dau benzina pana la 1800 ture.Stiu ma gandesc ca poate ar trbui sa verific supapele dar la toamna cand termin atelierul , intrebare: Pe o mobra GA 1994 se pot monta rezervor + carene rezervor + sa de la ML ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 Nu cred ca se potrivesc carenele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 (editat) @alin Acum cativa ani am fost cu motorul la ambulanta moto ca sa ajut pe un fost coleg aprilist exact cu acest reglaj. La el au trebuit desfacute reglajele de aer la 5 ture cel putin. Am descoperit ca diferenta dintre carburatoarele noastre era jiglerul principal. Nu mai tin minte exact valorile dar era ceva de genul ca al meu era de 125 si al lui de 120. Am pus carburile mele pe mobra lui si a functionat perfect. O sa caut postul respectiv in paginile anterioare si o sa il postez aici in caz ca foloseste si altcuiva. @enosPovestea este simpla (tocmai de aia te innebuneste de multe ori).Cand am ajuns la atelier, am pornit motorul si evident, nu statea la relanti mai mult de cateva secunde nici cu socul tras.Galeriile de evacuare se inrosau puternic (rezulta aer fals sau amestec slab).Am verificat si eu sa nu traga aer fals pe nicaieri. Nimimc.Zic inseamna ca nu e bun amestecul.P.S. Inainte, ca tot era rezervorul dat jos si nu pornise din prima motorul am scos si bujia.CAND SPUN AM FACUT SAU AM DRES... DE FAPT PATRICK A FACUT TOTUL (e doar meritul lui).Am inchis paranteza Patrik zice: Am pus suruburile la 3 ture jumatate (exact cum le aveam si eu puse cu manuta proprie)...Fuck... zic... inseamna ca nu e din carburatoare, clar !Imi vine o idee ! REZISTORUL de la avans.Facem un schmb prietenesc intre cele 2 rezistoare (al meu de 10K fata de 4,7K). Adunam cei 2K de dupa valorile rezistentelor si rezulta, evedent, cacao (caca)... adica nicio schimbare. Fuck ! Nici de la asta nu e !Zic eu lui Patirck: Hai sa golim carburatoarele si de la mine si de la yzfmann sa vedem daca au acelasi nivel.Le goleste Patrick in doua capace identice de spray... aveau fix acelasi nivel. Bag o tigara... deci acelasi nivel. Fuck !Ramane varianta finala !Jos carburatoarele de la ambele motociclete. Verificat, au acelasi cod, deci nu au cum sa fie diferite. Clar.Montam (adica Patirk, bineinteles) carbelitoarele mele pe mobra lui yzf... merge ceas.Da-i cu plansete de bucurie. Si-o tigara.Zic eu: hai sa le desfacem sa le comparam. Patrick + Mony + Andrei... fete d'alea nedumeritele (scuza-ma daca te-am botezat, n-am fost foarte atent cand am facut cunostinta). Mai ce penele noaste se intampla ?Dezmembram totul cu simt de raspundere si stoicism (tot Patrick, saracul).Toate carburatoarele luna, plutitoarele, cuiele, inchiderile clapetelor, acele de la membrane... identice. Except this (cum ar spune Jerremy Clarckson).Jigloarele principale.La mine 112.5, la celelalte carbelitoare 100 (ca sa fie rotund Zicem... bai, ce naiba, e mica diferenta. Si oricum, carburile mele, cand am luat mobra erau deschise la 2.25. Le-am pus eu la 3 jumate. Suruburile de aer, desigur... Nu e de la asta.Cu lacrimi in ochi, asamblam carburile cum le-a facut mama lor italiana (mikuni din japonia, dar si-a luat cetatenia europeana).Noroc cu Patrick ca s-a ocupat de tot, ca am avut timp sa fumez din nou Punem carburatoarele inapoi pe motor... tot asa merge.Faptul ca fumatul si timpul liber dezvolta simturile, zic eu: sa le punem la 4 ture sa vedem.Frate ! Merge mai bine. Se mai inroseau un pic evacuarile, dar nu iti mai prajeau parul din nas.Daca tot erau usor de scos hai sa le mai dam gaz.Am ajuns la 5 ture (daca nu ma insel) si motorul merge ceas.Concluzia: Mama lor de carbelitoare ! (aia japonezo-italiana).Pe aceasta cale imi permit sa va recomand un mecanic ce nu sta prost cu nervii (e mai calm ca mine si la fel de tipicar).Am promis sa il vizitez pentru un schim de ulei in amortizoarele gazelei.Desi eu ma cam bag sa surubaresc la greu, am descoperit un loc unde se fumeaza bine BIG SMILE P.S. intre timp m-am lasat de fumat Editat Aprilie 6, 2014 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 Tare asta. E bun Patrick,m-a ajutat si pe mine cu un sfat la fosta mobra. Curios de unde diferentele de reglaj si de cote jiglere.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_escu Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 @ Shumilica, daca e motorul de care ti-am spus, uite link aici: http://mercador.ro/oferta/vand-motor-de-aprilia-pegaso-650-cdi-ID1EBBJ.html#d01fe71459 In caz ca ai drum maine prin Lacul Tei, va dau cheia mea de bujii, aia universala de la Louis. Pe viitor sa-ti iei una, ca merita 60 de ron. Eu deja o folosesc de 3 ani. Daca nu, sa vad daca ma simt in stare sa ajung eu maine pe la Emil, ca sunt deja la a treia tura de noapte, si ziua sunt dadaca cu fi-miu.. In cazul in care cumperi motorul ala, vezi ca ma abonez la capacul motor dreapta, ala de unde lucrati voi la volanta/bendix, ca al meu a fost ciufulit la exterior de cand am cumparat mobra. Salut, ma abonez si eu la tot la partea dreapta, respectiv capacul de plastic din zona pinion-lant, al meu este spart in urma unui lant rupt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 @alin Acum cativa ani am fost cu motorul la ambulanta moto ca sa ajut pe un fost coleg aprilist exact cu acest reglaj. La el au trebuit desfacute reglajele de aer la 5 ture cel putin. Am descoperit ca diferenta dintre carburatoarele noastre era jiglerul principal. Nu mai tin minte exact valorile dar era ceva de genul ca al meu era de 125 si al lui de 120. Am pus carburile mele pe mobra lui si a functionat perfect. O sa caut postul respectiv in paginile anterioare si o sa il postez aici in caz ca foloseste si altcuiva. P.S. intre timp m-am lasat de fumat bun venit in grupa celor care s-au lasat, bineinteles de tigari , nu de bere ( am doi ani) nu imi aduc aminte de cat sunt jiglerele mele pt ca nu am notat cand le-am desfacut , dar cred , logic asa : daca jiglerul de relanti are gaura mica atunci desfasurarea surubului de amestec trebuie sa aiba mai multe ture logic pentru a satura nevoia de benzina , si invers daca gaura e mai mare nr de ture trb sa fie mai mic Mai este un reglaj si anume la surubul din lateral stanga , cel de pe acceleratie , din care deschizand clapeta , creezi vacum la membrane si atunci benzina urmeaza celalalt curs , pe jiglerul de acceleratie...aici trb sa ai grija , cand dai carb jos bagi un ac mediu intre clapeta si peretele de sus , strigi acest surub astfel incat fanta sa fie 1 la 1.5 mm apoi le sincronizezi in surubul central, inrosirea saxofoanelor = turatie mare adica o cauza amestec sarac in carburant dar asta nu inseamna ca surubul de relanti trebuie deschis la 5 ture -stiu s-a rezolvat , dar nu ai rezolvat cauza.... iti recomand sa faci consumul , si vezi daca se intampla sa se inece , sau cu socul tras la maxim treci de 3000 ture , nu e in regula cu cea mai mare sinceritate as vrea sa stiu si eu un reglaj ca la carte , reglajul de la carb . mele este cel care merge la mine cel mai bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 (editat) nu la motorul meu era problema... ci a lui yzfman, care motor, intre timp a ajuns la DaSchmutz Inrosirea galeriilor este simptoma tipica de aer in exces. Adica putina benzina fata de oxigen... si rezulta o temperatura foarte mare a gazelor de evacuare si un randament scazut. Surubul de relanti, de fapt, deschide sau mai bine zis obtureaza un canal de vacum pe aer. Mai deschis (mai multe ture la surub) inseamna un vacum mai mare intr-un tub Bernoulli si de aici inseamna o cantitate mai mare de benzina. Exact ca la un suflai de vopsit Canalul respectiv functioneaza doar in relanti... nu afecteaza cu nimic consumul si mersul motorului in afara relantiului. Are legatura cu gaurelele alea mici de langa clapeta de acceleratie. Voi cauta poza care sa explice cat de cat functionarea. Am gasit ceva:carburator.pdf Editat Aprilie 6, 2014 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 nu la motorul meu era problema... ci a lui yzfman, care motor, intre timp a ajuns la DaSchmutz Inrosirea galeriilor este simptoma tipica de aer in exces. Adica putina benzina fata de oxigen... si rezulta o temperatura foarte mare a gazelor de evacuare si un randament scazut. Surubul de relanti, de fapt, deschide sau mai bine zis obtureaza un canal de vacum pe aer. Mai deschis (mai multe ture la surub) inseamna un vacum mai mare intr-un tub Bernoulli si de aici inseamna o cantitate mai mare de benzina. Exact ca la un suflai de vopsit Canalul respectiv functioneaza doar in relanti... nu afecteaza cu nimic consumul si mersul motorului in afara relantiului. Are legatura cu gaurelele alea mici de langa clapeta de acceleratie. Voi cauta poza care sa explice cat de cat functionarea. Am gasit ceva:carburator.pdf ma refeream la gaura de la jiglerul denumit aici" pilot jet"-jiglerul de relanti si surub amestec " pilot mixture screw" nu la motorul meu era problema... ci a lui yzfman, care motor, intre timp a ajuns la DaSchmutz Inrosirea galeriilor este simptoma tipica de aer in exces. Adica putina benzina fata de oxigen... si rezulta o temperatura foarte mare a gazelor de evacuare si un randament scazut. Surubul de relanti, de fapt, deschide sau mai bine zis obtureaza un canal de vacum pe aer. Mai deschis (mai multe ture la surub) inseamna un vacum mai mare intr-un tub Bernoulli si de aici inseamna o cantitate mai mare de benzina. Exact ca la un suflai de vopsit Canalul respectiv functioneaza doar in relanti... nu afecteaza cu nimic consumul si mersul motorului in afara relantiului. Are legatura cu gaurelele alea mici de langa clapeta de acceleratie. Voi cauta poza care sa explice cat de cat functionarea. Am gasit ceva:carburator.pdf da un "suflai"- principiul e acelas , dar daca s-a umblat la clepete si sunt deschise , atunci se creeaza vacuum in membrane pe jiglerul denumit " main jet" care am spus catrebuie sa fie 1-1.5 mm deschis , nu mai mult ca simtome ale reglaj necorespunzator= - incalzirea saxofoanelor - turatie mare cu socul tras ( peste 2600 rpm) - cu socul tras la pornirea la rece , se inneaca motorul - rateuri - lipsa stabilitatii la relanti la turatia de 1500 rpm ma refeream la gaura de la jiglerul denumit aici" pilot jet"-jiglerul de relanti si surub amestec " pilot mixture screw" da un "suflai"- principiul e acelas , dar daca s-a umblat la clepete si sunt deschise , atunci se creeaza vacuum in membrane pe jiglerul denumit " main jet" care am spus catrebuie sa fie 1-1.5 mm deschis , nu mai mult ca simtome ale reglaj necorespunzator= - incalzirea saxofoanelor - turatie mare cu socul tras ( peste 2600 rpm) - cu socul tras la pornirea la rece , se inneaca motorul - rateuri - lipsa stabilitatii la relanti la turatia de 1500 rpm - revenirea lenta a turatiei dupa accelerare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 @alin Am inteles ce ai scris E bine ca si ceilalti care au nevoie sa aiba unde sa gaseasca raspunsurile. Cum fiecare dintre noi citim forumul, ne raman in minte raspunsurile (mai ales cele cu poze sau cum ai pus mai sus filmuletul cu functionarea carburatorului). In felul acesta, si cei mai putin indemanatici sau mai incepatori pot intelege fenomenele care se petrec la motocicletele personale, si poate nu risca sa strice ceva umbland unde nu e cazul. Ma bate gandul ca undeva, la pagina 350 de exemplu (sa fie un nr rotund, usor de tinut minte si de gasit, sa postam fiecare ce piese avem disponibile (de rezerva sau de vanzare) dar care le putem pune la bataie pentru a ajuta vreun coleg aflat in mare nevoie Poate fi si echipament... dar nu neaparat genul bursa. De exemplu eu am pedala frana, radiator apa, carena fata cumparata anul trecut... pe care le tin in garaj... nu sunt pentru vanzare dar daca cineva o sa aibe nevoie il voi ajuta. Eu deja imi fac o lista ca sa fiu pregatit din timp sa o public. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 ma refeream la gaura de la jiglerul denumit aici" pilot jet"-jiglerul de relanti si surub amestec " pilot mixture screw" da un "suflai"- principiul e acelas , dar daca s-a umblat la clepete si sunt deschise , atunci se creeaza vacuum in membrane pe jiglerul denumit " main jet" care am spus catrebuie sa fie 1-1.5 mm deschis , nu mai mult ca simtome ale reglaj necorespunzator= - incalzirea saxofoanelor - turatie mare cu socul tras ( peste 2600 rpm) - cu socul tras la pornirea la rece , se inneaca motorul - rateuri - lipsa stabilitatii la relanti la turatia de 1500 rpm - revenirea lenta a turatiei dupa accelerare in final se regleaza suruburile de amestec = doua ture si 1/2 @alin Am inteles ce ai scris E bine ca si ceilalti care au nevoie sa aiba unde sa gaseasca raspunsurile. Cum fiecare dintre noi citim forumul, ne raman in minte raspunsurile (mai ales cele cu poze sau cum ai pus mai sus filmuletul cu functionarea carburatorului). In felul acesta, si cei mai putin indemanatici sau mai incepatori pot intelege fenomenele care se petrec la motocicletele personale, si poate nu risca sa strice ceva umbland unde nu e cazul. Ma bate gandul ca undeva, la pagina 350 de exemplu (sa fie un nr rotund, usor de tinut minte si de gasit, sa postam fiecare ce piese avem disponibile (de rezerva sau de vanzare) dar care le putem pune la bataie pentru a ajuta vreun coleg aflat in mare nevoie Poate fi si echipament... dar nu neaparat genul bursa. De exemplu eu am pedala frana, radiator apa, carena fata cumparata anul trecut... pe care le tin in garaj... nu sunt pentru vanzare dar daca cineva o sa aibe nevoie il voi ajuta. Eu deja imi fac o lista ca sa fiu pregatit din timp sa o public. corect ce ai spus in prima parte si frumos ce vrei sa faci prin donarea pieselor de prisosinta si eu am invatat multe tot de la acest forum , chiar nu stiam mai nimic , am mai invatat si singur dar cred ca nu e suficient PAGINA 350 , de ce nu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_escu Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 @MONY Foarte bun documentul PDF... cu un pic de google translate este chiar educativ. La sfarsit aflam si reglajul de 3 - 3,5 ture desfacut pentru surubul de amestec pentru ralanti (m-am corectat ALIN... da!). @ALIN De acord cu tine (2,5 ture desfacut) dar pentru carburatoare asemanatoare, pe alta motocicleta si mai ales 4buc. Tind sa cred mai degraba documentul PDF care se refera strict la carburatoarele noastre (2buc pe Pegaso). Dar eu mai vad ceva interesant in pozele din PDF si anume nivelul de benzina care apare undeva la 2-3mm peste nivelul garniturii... SURPRIZA!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 7, 2014 Share Postat Aprilie 7, 2014 corect acest reglaj din PDF insa este un reglaj standard , de la care se pleaca in reglajul particular si care in mod normal este diferit de la motor la motor-parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motan Postat Aprilie 7, 2014 Share Postat Aprilie 7, 2014 Ce ma bucur ca vorbiti despre carburatoare. Am avut si o problema cu ele dar am rezolvat-o din spusele voastre. Mult'an fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shumilica Postat Aprilie 7, 2014 Share Postat Aprilie 7, 2014 (editat) Am desfacut astazi motorul (nu eu, dar am asitat) si s-a identificat problema. Un cuzinet al ambielajului (cel din partea dreapta) care era blocat si nu dadea voie vibrochenului sa se invarta (pe langa multe piese din ansamblul bendix ce trebuie schimbate). Pentru aprilia codul este AP0233675, iar pentru bmw (CRED!) este: 11117670399. Am gasit la bavauto.ro la 156 de lei la comanda(link: http://www.bavauto.ro/11117670399 ). Dar eu mai am si motorul de rezerva. Oare merita sa deschid motoru de rezerva sa-i scot tot vibrochenul sa-l inlocuiesc, sau sa iau piesa asta? Desigur, va trebui sa platesc manopera sa-l deschida si pe cel de-al doilea... Daca gasiti voi/stiti voi un echivalent al piesei ca nu mi se pare asa custom-made pentru aprilia (doar gaura pe unde curge uleiu), v-as fi recunoscator Oricum, din punct de vedere financiar, regret ca am cumparat-o, dar din alte puncte nu regret. Cateva poze poze cu problema si alte piese: Editat Aprilie 7, 2014 de shumilica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 8, 2014 Share Postat Aprilie 8, 2014 Ce ma bucur ca vorbiti despre carburatoare. Am avut si o problema cu ele dar am rezolvat-o din spusele voastre. Mult'an fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Aprilie 8, 2014 Share Postat Aprilie 8, 2014 Problema e ca ar trebui sa schimbe si partea electrica si asta inseamna alta investitie. Intereseaza-te cat costa cuzinetii noi si fa diferenta de pret la cheltuiala. Imi pare rau ca problema a fost mai grava decat era de asteptat. Am vorbit cu Emil aseara si imi explicase ce probleme ati gasit in motor. Spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Aprilie 8, 2014 Share Postat Aprilie 8, 2014 @shumilica mai bine ai schimba motorul cu totul,daca tot mai ai unul!E complet si functional? Eu asa am facut si am schimbat seria in cartea de identitate la RAR. sunt de aceeasi parere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shumilica Postat Aprilie 8, 2014 Share Postat Aprilie 8, 2014 (editat) Daca iau tot ambielajul, cu piston cu tot, si cilindru, si tot ce se poate lua de pe celalalt (care e pe carburatie) si pun pe asta, se pune ca fiind motor nou? Ramanand partea de fire si seria motorului. Editat Aprilie 8, 2014 de shumilica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.