Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Rateu pe admisie inseamna ca motorul a dat scanteie pana sa inchida supapa de admisie.

Asta inseamna ca:

Ori jocul la supape nu este deloc bun (dar l-ai verificat)

Initializarea scanteiei este data prea devreme:

- senzorul care citeste impulsurile de pe volanta nu da semnalul cand trebuie (senzor deplasat in sens contrar rotatiei motorului - nu prea e posibil) sau magnet de pe oala deplasat in fata pozitiei in sensul rotatiei (nu e posibil).

- senzorul citeste alte impulsuri (senzor sensibil, span magnetizat lipit pe oala in fata magnetului - nu stiu ce sa zic, dar ar fi o foarte mica probabilitate desi nu am intalnit pana acum niciodata)

CDI care primeste informatia nu o proceseaza corect si initializeaza prea devreme aprinderea. Asta l-ai verificat si nu e cazul.

Ar mai fi o varianta putin probabila:

Lant de distributie neintins (dar ar fi trebuit sa atinga supapele de piston) dar are o logica... supapele sunt putin decalate (si admisia si evacuarea) fata de sincronizarea cu volanta.

Acelasi simptom de mai sus la distributie care e sarita de pe punct (teoretic chiar si la un dinte ar trebui sa tacane supapele pe piston daca nu il bloceaza).

De asemenea, rateul pe admisie poate insemna supapa sau supape de admisie ciupite, deformate, care nu mai inchid bine, scaune de supape sau supape sparte...

Fa toate testele posibile ca sa elimini orice varianta te-ar duce la desfacut motorul.

Daca nimic nu da rezultate, va trebui sa desfaci motorul si sa arunci o privire.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In concluzie, ajunge tot la ce imi venise mie in minte:verificarea cititorului si a bobinelor, sa nu aiba pilitura sau span...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rateu pe admisie inseamna ca motorul a dat scanteie pana sa inchida supapa de admisie.

Asta inseamna ca:

Ori jocul la supape nu este deloc bun (dar l-ai verificat)

Initializarea scanteiei este data prea devreme:

- senzorul care citeste impulsurile de pe volanta nu da semnalul cand trebuie (senzor deplasat in sens contrar rotatiei motorului - nu prea e posibil) sau magnet de pe oala deplasat in fata pozitiei in sensul rotatiei (nu e posibil).

- senzorul citeste alte impulsuri (senzor sensibil, span magnetizat lipit pe oala in fata magnetului - nu stiu ce sa zic, dar ar fi o foarte mica probabilitate desi nu am intalnit pana acum niciodata)

CDI care primeste informatia nu o proceseaza corect si initializeaza prea devreme aprinderea. Asta l-ai verificat si nu e cazul.

Ar mai fi o varianta putin probabila:

Lant de distributie neintins (dar ar fi trebuit sa atinga supapele de piston) dar are o logica... supapele sunt putin decalate (si admisia si evacuarea) fata de sincronizarea cu volanta.

Acelasi simptom de mai sus la distributie care e sarita de pe punct (teoretic chiar si la un dinte ar trebui sa tacane supapele pe piston daca nu il bloceaza).

De asemenea, rateul pe admisie poate insemna supapa sau supape de admisie ciupite, deformate, care nu mai inchid bine, scaune de supape sau supape sparte...

Fa toate testele posibile ca sa elimini orice varianta te-ar duce la desfacut motorul.

Daca nimic nu da rezultate, va trebui sa desfaci motorul si sa arunci o privire.

Deci,

- joc supape: admisie 0,11 0,12 0,11

evacuare 0,18 si 0,13

- compresie 12.00

- leak test 3% pierderi

- CDI bun

- rezistenta CDI 9,72 kohm

- carburatoare curatate si reglate

- distributia nu e sarita de pe punct

- lantul de distributie e bun

- intinzator ok

 

Nu a ramas decat sa verific de span pe volant. Daca nici ala nu e, chiar nu stiu ce are motocicleta asta.

» Post actualizat in 01 Aug 2014 20:22

Asa e eugenkawa. Am vrut doar sa elimin tot pana sa dau jos capacul ala sa verific si senzorul. Maine urmeaza sa vad ce e acolo, o sa fac o poza, ca am impresia ca nu voi gasi nimic acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, si asta neaparat verificat... dar sincer nu cred ca este de la pilitura fiindca nu reuseste sa induca acelasi impuls (puternic) in bobina cititorului.

Ar da un semnal foarte mic, aproape nedescifrabil.

Posibil sa fie intinderea lantului nefunctionala... sau supape arse sau indoite (ma rog, care dintr-un motiv nu etanseaza)

Asta asa... ca sa nu zic ca nu m-am dat cu presupusul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, si asta neaparat verificat... dar sincer nu cred ca este de la pilitura fiindca nu reuseste sa induca acelasi impuls (puternic) in bobina cititorului.

Ar da un semnal foarte mic, aproape nedescifrabil.

Posibil sa fie intinderea lantului nefunctionala... sau supape arse sau indoite (ma rog, care dintr-un motiv nu etanseaza)

Asta asa... ca sa nu zic ca nu m-am dat cu presupusul.

La leak test supapele trebuiau sa piarda daca erau indoite sau ciupite.

Cu lantul nu stiu ce sa zic, de la punct nu e sarit, iar intinzatorul functioneaza cica.

Vad maine cand dau capacul jos daca ma crucesc sau nu.

O seara faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am omis ca ai facut test de presiune.

Ok. atunci nu e din supape.

Vezi ce zic baietii (mecanicii) ca probabil au gasit si pe la BMW aceeasi problema.

Vrei sa dai tu capacul jos... sau mergi la doctori ?

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Panthera

motocicleta noastra e simpla: scanteieste, benzineste.... trebuie sa porneste! Lasand gluma la o parte, gandeste-te daca ai verificat TOT pe linia de alimentare cu carburant, alimentare cu tensiune, generare scanteie, hai sa o luam pe firul apei:

 

Alimentare cu carburant:

- Rezervor (robinet, site, vacuum in rezervor);

- Carburatoare (nivel de benzina, reglaj amestec);

- Filtru de aer;

- Galerii de admisie (crapaturi, aer fals);

- Supape de admisie, evacuare (jocuri, simeringuri, distributie la punct).

 

Alimentare cu tensiune:

- Generator tensiune (bobine);

- Regulator tensiune;

- Acumulator;

- Mufe - fire.

 

Generare scanteie:

- Senzor volanta;

- CDI;

- Bobina de inductie;

- Fisa si pipa (crapaturi)

- Bujie;

- Mufe - fire.

 

Dupa ce verifici toate astea si nu vrea sa functioneze corect.... te apuci si o vinzi pe bucati, pastrezi actele si cadrul, iti iei alta fara acte si o reconstruiesti! Evident ca nu va fi cazul, de obicei problema e simpla dar trecuta cu vederea.

 

Spor si rabdare!

 

P.S. Cei cu mai multa experienta sa mai adauge pe "firul apei" verificari pe care le-am omis!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai gasit span cand ai schimbat uleiul, cred totusi ca nu este nici pe volanta.

Dubios simptom...

Oare firele care vin de la rezistor, nu o fi vreunul intrerupt ?

Sincer nu cred ca ar avea totusi ceva defect sau ne pus la punct prin interior motorul.

Ma gandesc ca este o cauza externa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi Florin!

 

Pana acum:

- alimentare cu carburant: toate ok

 

- alimentare cu tensiune:

generator de tensiune nu am verificat - dar avand in vedere ca incarca, pare ok

regulator de tensiune ok

acumulator ok

mufe si fire - am tras de ele, le-am scos si le-am bagat inapoi

 

- generare scanteie

senzor volanta nu am verificat

CDI ok

bobina de inductie ok

fisa si pipa ok

bujie schimbata de nu stiu cate ori

mufe si fire - idem alimentare cu tensiune.

 

 

Ramane sa desfac capacul azi sa ma minunez, daca e ceva pe acolo.

Scanteie da, nu stiu daca e cand trebuie, dar da. Si benzina isi ia, cand da rateul o arunca in filtru.

Editat de pan7h3ra18
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul nu poate da benzina in filtru la rateu decat daca supapele de admisie (sau macar una) nu inchid cand trebuie.

Nu exista alta varianta.

Sigur jocul la supape este cel corect ?

Nu stiu valorile, de aceea intreb.


» Post actualizat in 02 Aug 2014 08:32

Chiar acum, pe HBO este povestea calatorului Mihai Barbu care a scris si cartea "Vand kilometri de poveste"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Panthera

motocicleta noastra e simpla: scanteieste, benzineste.... trebuie sa porneste! Lasand gluma la o parte, gandeste-te daca ai verificat TOT pe linia de alimentare cu carburant, alimentare cu tensiune, generare scanteie, hai sa o luam pe firul apei:

 

Alimentare cu carburant:

- Rezervor (robinet, site, vacuum in rezervor);

- Carburatoare (nivel de benzina, reglaj amestec);

- Filtru de aer;

- Galerii de admisie (crapaturi, aer fals);

- Supape de admisie, evacuare (jocuri, simeringuri, distributie la punct).

 

Alimentare cu tensiune:

- Generator tensiune (bobine);

- Regulator tensiune;

- Acumulator;

- Mufe - fire.

 

Generare scanteie:

- Senzor volanta;

- CDI;

- Bobina de inductie;

- Fisa si pipa (crapaturi)

- Bujie;

- Mufe - fire.

 

Dupa ce verifici toate astea si nu vrea sa functioneze corect.... te apuci si o vinzi pe bucati, pastrezi actele si cadrul, iti iei alta fara acte si o reconstruiesti! Evident ca nu va fi cazul, de obicei problema e simpla dar trecuta cu vederea.

 

Spor si rabdare!

 

P.S. Cei cu mai multa experienta sa mai adauge pe "firul apei" verificari pe care le-am omis!

fata de ce a scris colegu flori-nescu in prima parte verifica furtunul de legatura intre partile laterale ale rezervorului.La mine era spart si imi tragea aer fals in rezervor astfel dupa un timp de mers ( aprox 10 min) dadea rateuri si se oprea .Recomandare: taie capetele furtunelor de alimentare cu carburant , verifica apoi etanjsietate sufland in " ele" . le pui la loc si incerci.Apropos de asta BANC:

int-o zi" fetita mamei "' pune o intrebare:

- mama , da ce faci tu seara de stai calare pe tata?

- draga mea , ma urc pe el ca sa-i desumflu burta !

- te chinui degeaba mama , zise fata, pentru ca vine vecina de dimineata , se aseaza in genunchi si i-o umfla la loc! :eek:

» Post actualizat in 02 Aug 2014 09:36

scuze ma duc sa continui la betoane!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine, la BMW-ul 650, dadea rateuri si exploda sub sa. Motivul: membranele carburatoarelor erau varza plus bonus galeria de admisie, cauciucul ala de 4 milioane, era spart. Problema cu spartura a fost mai complicata intrucat era pe dinauntru, intre cele doua parti care intrau in carburator si nu o vedea nimeni. Dar presupun ca ai verificat astea. Ziceam doar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara,

 

In poze vedeti ce am gasit in motor. Am curatat tot, am pus la loc si am dat sa pornesc. N-a vrut, i-am dat cu spray, a pornit, a mers rotund 10 secunde si iar a inceput sa dea rateuri. In schimb acum s-a turat peste 5000 rot/min.

Urmeaza alt service, ca nu se mai poate. Oricum, e obligatoriu un schimb de ulei + filtru + curatare motor. Sa nu mai zic de bendix/cuplaj unisens/frai cum vreti sa-i spuneti, ca din ala a iesit toata pilitura aia.

post-27652-0-51021500-1406996475_thumb.jpg

post-27652-0-08577300-1406996517_thumb.jpg

post-27652-0-50628000-1406996525_thumb.jpg

post-27652-0-19842700-1406996565_thumb.jpg

post-27652-0-74088200-1406996631_thumb.jpg

post-27652-0-69811200-1406996640_thumb.jpg

post-27652-0-53301900-1406996653_thumb.jpg

post-27652-0-36512700-1406996667_thumb.jpg

post-27652-0-68210100-1406996690_thumb.jpg

post-27652-0-90649300-1406996712_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un magnet puernic curata bine pilitura. Partea buna e ca o strange toata la volanta / bonine si cititor si nu se imprastie in motor.

Uzura apare la contactul dintre rulmentul unisens si roata mare dintata in care sapa din cauza ca se slabeste arcul care tine rolele in colivie. Un arc nou de semering te mai tine un an doi, depinde cate porniri ai.

Daca mai ai rabdare cateva zile iti dau un mecanic bun, ca e plecat in turul tarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am schimbat si eu profilul si l-am actualizat, ca era vechi, facut de cand eram copil :))


» Post actualizat in 02 Aug 2014 19:13

Mersi @madapribu de sfaturi!

Nu am verificat, intre ele sa vad daca sunt sparte flansele de admisie, nici nu stiu cum, la cat de inghesuita e motocicleta doar demontandu-le as putea vedea.

Membranele carburatoarelor sunt in stare foarte buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am verificat, intre ele sa vad daca sunt sparte flansele de admisie, nici nu stiu cum, la cat de inghesuita e motocicleta doar demontandu-le as putea vedea.

Cu spray de pornire/curatat frane (cu alcool). Daca sunt crapate, cand dai cu spray se va tura in gol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alin

Depinde de modelul motocicletei, nu cred ca are furtun de trecere intre cele 2 parti, asa este la cele mai vechi, a mea este din 97 si are pe rezervor doar: capac de umplere, senzor rezerva benzina, robinet si furtunul care merge la carburatoare.


» Post actualizat in 02 Aug 2014 19:24


@Banzay

Explica-i mai clar!

 

Pornesti motocicleta, o lasi la ralati si dai cu un spray (care contine alcool) de undeva din lateral jos spre galeriile de admisie, daca trage aer fals pe acolo, va trage si ce ai pulverizat tu, va imbogatii amestecul si va creste turatia.

Editat de Florin_escu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ce am ramas cu motoreta pe dreapta. Cred ca s-a desprins cablu care iese de la contact, zic asta pentru ca in functie de cum il miscam se aprindeau becurile sau se stingeau, pana nu s-au mai aprins deloc. Din ce am vazut asa pe intuneric s-ar putea desface cu o surubelnita, e suficient, sau se da jos greu? Ati mai patit asta? O data deschis se vede usor unde vin firele din cablu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Florinescu: Pai e destul de clar explicat. Daca pricepe asta, se descurca, daca nu intelege e clar mai in regula la un mecanic. Nu e nici o rusine :)

 

@Shumi: pune o poza cu un contact de pe net si iti zic eu. Problema asta o aveam la TDM, insa din fericire nu s-a manifestat decat cand am desfacut contactul sa ii schimb cateii si atunci am observat si ca deabia se tinea in cateva lite. Cositor+pistol lipit si a fost ok :) E p placuta cu niste tablite, nu e nimic complicat. Doar ca s-ar putea contactul sa aiba masuri anti-hoti, ceva suruburi cu cap rotund/conic, dar se dau jos relativ usor si ele.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am o problema cu motorul, si anume nu mai porneste. Asta dupa ce am spalato cu furtunul.

Inainte sa o spal pornea fara problem. Am verificat bujie si e ok (da scanteie). Am verificat filtru de aer si parea a fi uscata zona de intrare in carburatoare.

Incercand sa o pornesc dupa ce am curatat bujia, la un moment dat a pornit pentru 2 secunde si a murit.

Ar mai putea fi o cauza, faptul ca nu am mai pornito de cam 5 zile.

Mai am o problema mai veche, care ar putea cauza: Creste nivelul la ulei la joja, am scos din el dar tot creste la un nivel ceva ai mare decat maxim.

Astept sfaturi. :) Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme la carburatoare.

Iti baga benzina in ulei.

Daca te pricepi, da-le jos si curata-le.

Daca nu, du-o la doctor.

Pana atunci, inchide robinetul la rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...