Jump to content

Posesori De Aprilia Pegaso 650,uniti-va!


Recommended Posts

Salut cetateni!

O prima impresie referitoare la consumul mare pe care il are a mea, dupa ce am schimbat diafragma pe carb 2 si cuiele puse pe prima poz de jos in sus echivalent cu pozitia 3 de la cele vechi ( de bmw f650 care sunt ceva mai lungi si f putin ma groase, dar care pana in momentul de fata nu afecteaza cu nimimc) am incercat sa vad cam cat consuma(am ales varianta ce-a mai dificila). Am pus 6,5litri benzina si am mers 40km- am scos benzina din rezervor si mai am 4 litri. Asta ar insemna un consum de 6% mixt.( oras +autostrada si 4 porniri de la rece).

Ce am obsevat in timpul verificarii:

1. acel dat in nas intre 2000 si 3000 a disparut( sau cel putin asa pare)

2. Nu ma zvacneste de nebuna dupa 3000.

3. de la 4500in sus se accelereaza destul de greu( posibil sa fie de la surubul de aemstec acum e la 3,5ture il voi pune la 4. Daca ma insel cu privire la asta va rog sa imi spuneti)

4. ... ca trebuie sa fac plinul si apoi verific consumul :P :tomato:

 

Are imp daca am chimbat furtumul de alimenare si gaura este putin mai mare decat la cel original?

Daca deschizi rezervorul la un sfert (va curge benzina mai incet) afecteaza alimentarea intr-un mod serios? Asta sper sa nu fie o intrebare cretina.

1- la doar 40 km nu poti vorbi de consum mixt.Consumul mixt este o valoare medie calculata in functie de cele doua consumuri : in afara orasului respectiv in oras.Calculeaza-le separat fiecare la 100 de km si obtii doua valori.Le aduni , imparti la 2 si ai consumul mixt- asta daca ai rabdare, restul calculelor sunt incorecte.

2- suruburile de amestec influenteaza relantiul.Se poate( ca la mine) atunci cand esti in viteza si nu mai accelerezi- spre exemplu te apropii de o curba , franarea cu motorul sa fie deranjanta si nu lina , de aceea eu am pus la 4 ture

3. Grosimea furtunului nu influenteaza consumul si nici deschiderea cheii de la rezervor la sfert , motorul functioneaza prin aspiratie si astfel isi ia cat trebuie.Daca limitezi insa prea mult necesarul de carburant s-ar putea sa ai probleme in mers , adica sa dea rateuri datorita lipsei de alimentare.Practic motorul functioneaza cu carburantul din paharele carburatoarelor nu cu cel de pe furtun si asta pentru ca exista un plutitor si un cui pontou care regleaza debitul , nu grosimea furtunului

Edited by alin geamanu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1- la doar 40 km nu poti vorbi de consum mixt.Consumul mixt este o valoare medie calculata in functie de cele doua consumuri : in afara orasului respectiv in oras.Calculeaza-le separat fiecare la 100 de km si obtii doua valori.Le aduni , imparti la 2 si ai consumul mixt- asta daca ai rabdare, restul calculelor sunt incorecte.

2- suruburile de amestec influenteaza relantiul.Se poate( ca la mine) atunci cand esti in viteza si nu mai accelerezi- spre exemplu te apropii de o curba , franarea cu motorul sa fie deranjanta si nu lina , de aceea eu am pus la 4 ture

3. Grosimea furtunului nu influenteaza consumul si nici deschiderea cheii de la rezervor la sfert , motorul functioneaza prin aspiratie si astfel isi ia cat trebuie.Daca limitezi insa prea mult necesarul de carburant s-ar putea sa ai probleme in mers , adica sa dea rateuri datorita lipsei de alimentare.Practic motorul functioneaza cu carburantul din paharele carburatoarelor nu cu cel de pe furtun si asta pentru ca exista un plutitor si un cui pontou care regleaza debitul , nu grosimea furtunului

Mersi. De mare ajutor sfaturile tale Alin.

Link to comment
Share on other sites

Cateva poze,primele doua de ieri si ultimele azi dimineata din geamul apartamentului:

post-41801-0-62843000-1433743717_thumb.jpg

post-41801-0-70709900-1433743732_thumb.jpg

post-41801-0-32930700-1433743742_thumb.jpg

post-41801-0-33121700-1433743751_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

cuiele puse pe prima poz de jos in sus echivalent cu pozitia 3 de la cele vechi de bmw f650 care sunt ceva mai lungi si f putin ma groase....

1. acel dat in nas intre 2000 si 3000 a disparut( sau cel putin asa pare)

2. Nu ma zvacneste de nebuna dupa 3000.

3. de la 4500in sus se accelereaza destul de greu( posibil sa fie de la surubul de aemstec acum e la 3,5ture il voi pune la 4. Daca ma insel cu privire la asta va rog sa imi spuneti)

ti-ai dat singur raspunsul.....cuiele de bmw f650 fiind mai groase si mai lungi, dau alt comportament de consum / regim de putere fata de aprilia,exact cum ai zis...nu mai da in nas,nu mai zvacneste tare dupa 3000, de la 4500 e un pic mai lenesa.....exact asa merg bmw-urile,ele's cu 0.5 litri mai eco....ia incerca si pe pozitia 2 de sus , vei ajunge spre 5,5 mixt....poti urca acul pana simti ca la 3000 incepe iar sa dea usor in nas,si revii pe pozitia anterioara.

 

de unde le-ai luat? :) m-ar interesa si pe mine daca pretul e bun...

 

apropos....weekendul asta am mai facut 550km....primii 80km mergea "mai cu dopul pus",deodata si-a dat drumul , credeam ca prinsese vreo mizerie, dar cred ca mi-a sarit/crapat dopul de plastic care obtureaza carbelitorul 2 ,dar mi-e lene deja sa le dau jos pana miercuri.

 

cu topcase-ul plin si dnsoara in spate am consumat prima zi 4,6% ( + urcat pe dealuri prin boschetzi ) si a 2-a zi drum mai lung 4,5%

 

@ Victor.... :) si eu am lucrat in cercetare , l-am avut coleg de banca in liceu pe tipul la baza proiectelor NASA pentru spatii orbitale iar in facultate cercetat o vara pentru un proiect la unul din zborurile parabolice cu Airbus-ul E.S.A ,din pacate din lipsa de bani si timp eu n-am mai ajuns in Franta ,dar a fost fun in laboratorul agentiei spatiale romane ( la Magurele Bucuresti , am ras atunci cand am auzit ca avem asa ceva ,oricum sunt vai de ei )....dadeam zilnic peste o cutie care ma deranja prin dulap ( era de fapt mini-satelitul lansat anul trecut parca , care a tinut fix 9 minute pana s-a dus draq :)) ca nu avea protectie anti-radiatii ...doar 100mii euro ).... facut de-un tip cu dioptrii +10....a fost comedie ce mai....am vrut sa dezvolt si ceva mini vehicule electrice dar m-am lovit de costurile uriase de achizitie tehnica de la noi versus china dar exclusiv cantitate industriala...si am cam abandonat aici,restul au fugit prin canada germania ...asa ca am ramas mare inginer IT ajuns sa fac pe secretara la BAC

voi la privat aveti sigur conditii si tehnica de generatie actuala...

Edited by mad_max_86
Link to comment
Share on other sites

Numai prieteni cu facultatea terminata pe aici. :)

 

Ma gandesc sa o reiau si eu,ca am intrerupt-o in anul 2,cand am avut accidentul.

 

 

Apropos de plimbari,tot trag pretenarii de mine sa ma duc cu ei la intrunirea Seawolves din week-end-ul asta...

 

@Cristian,cam rasfatat cutul ala..

Link to comment
Share on other sites

Numai prieteni cu facultatea terminata pe aici. :)

 

Ma gandesc sa o reiau si eu,ca am intrerupt-o in anul 2,cand am avut accidentul.

 

 

Apropos de plimbari,tot trag pretenarii de mine sa ma duc cu ei la intrunirea Seawolves din week-end-ul asta...

 

@Cristian,cam rasfatat cutul ala..

as fi mers i eu la mare , dar sunt exact intre salarii.Daca rezolv cumva te anunt

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos, Cristi!

 

@mad_max_86, din punctul asta de vedere e ok, vezi tehnologii noi, solutii constructive noi si te mai minunatesti de ce prostii pot sa le "fete" mintea unor ingineri. Problema e managementul care nu are absolut nici o idee despre ceea ce se intampla si cer niste lucruri exagerate.

 

@Eugen, eu zic sa profiti de orice iesire, mai ales daca stai bine cu fondul monetar :) Eu n-am mai iesit cu drujba de vreo saptamana si ceva si deja mi-e dor de ea :(

Link to comment
Share on other sites

ah,uitasem complet de seawolfs...planificasem o iesire cu cortul in 2 la cheile dobrogei weekendul care urmeaza :( ...sa anuntati si voi din timp daca veniti , sa-mi fac timp sa ne vedem macar putin , ar fi pacat....daca , de sambata la pranz ma evadez in pustiu cu mobra in varfu dealului.

 

@Victor.....te inteleg perfect,aceleasi contre in idei le aveam in toate firmele in care am lucrat cu managementul si directorii, indiferent ca trebuie sa proiectezi o executie/caiet de lucrare sau sa vinzi un produs :)) ..... ai pus punctul pe i cu managementul , e capul tuturor rautatilor si prostiei din conducerea lumii intregi


» Post actualizat in 08 Jun 2015 09:11

* sa vad cum reorganizez programul sa fiu si eu la parada de sambata...de obicei era dupa masa @2 ....ca dupa aceea sa plec cu cortul

Edited by mad_max_86
Link to comment
Share on other sites

mi-am dat comanda de placute frana...... http://www.piese.com.ro/ un magazin la care am gasit multe piese la preturi bune , 59 lei setul + 19 lei pret fix transport ! la my moto si yamaha ( aduc de pe motomike.eu) cele mai ieftine 129lei in constanta :(

Link to comment
Share on other sites

...

 

@Cristian,cam rasfatat cutul ala..

Din pacate,catelul Buc,e trist ca i-au murit singurii 2 prieteni ce i-a avut,la interval de 3 saptamani!

 

Foarte frumos, Cristi!

Saru-mana,Victor!

 

» Post actualizat in 08 Jun 2015 16:17

Iaca,inca cateva poze de moment:

post-41801-0-99418800-1433780209_thumb.jpg

post-41801-0-82980900-1433780220_thumb.jpg

post-41801-0-13376100-1433780233_thumb.jpg

Edited by Cristian 1
Link to comment
Share on other sites

Mad_MAX

Le-am gasit pe un site din Anglia. PRetul a fost de 10Lire/buc.

Nu stiu cum zici tu ca ai scos 4,6 cu Arpilia ca mie imi ia dublu. ACuma ma gandesc asa:

1. schimb ambele diafragme(1 schimbata a2a e pe drum) Cuiele sunt schimbate, eventual am sa incerc sa iti urmez sfatul si sa mut o pozitie mai sus(2 de jos in sus)

2. sa schimb acul plutitor la ambele

3. As vrea sa schimb Main jet-ul. ( iar ma c@c pe mine si nu stiu denumirea in romana)

4. Daca toate astea depasesc 50lire.. nu mai iau nimic si imi cumpar alte carburatoare. :D

 

Cu ce am schimbat pana acum ( diafragma si 2 cuie) am mers 80km cu 6litri.

 

Dar eu stateam si ma gandeam asa... singurel. Nu cumva am rezervorul spart?

Edited by Iulian C
Link to comment
Share on other sites

iuliane nu le mai schimba alandala ca le faci vraiste....8% e enorm.....da-i 2,5 ture la suruburile de aer, acele la primul clips de sus , si vezi ce scrie pe capul la main jet , ai 112,5 ca mine sau 127 sau 132?....fa reglajele astea si dupa mai vb...si inca asteptam niste poze cu bujia,doar asa iti putem zice cum iti functioneaza carbelitoarele,amestec sarac sau bogat( 99% prea bogat )!

Edited by mad_max_86
Link to comment
Share on other sites

Max .. uite asta nu intele eu!

Uni spun ca surubul de amestec se regleaza la 3.5ture, alte 4 ture, altii 4,5 ture. Unii spun ca regleaza doar relantiul( dar lamelele din carburator, alea ce mai regleaza?! Deci chiar nu mai inteleg nimic.

Eu stiu asa. surubul care reglezi relantiul este cel care are si un cablu ce iese din carb nr1 de care invarti si se regleaza turatia relantiului.

Surubul de sub carburator care este pentru amestec... regleaza .. cum se si asteapta.. AMESTECUL de aer/carburant.

Asta inseaman(d.p.m.d.v. si ce m-am interesat) ca: - daca este prea deschis( adica prea multa benzina) revine greu la turatia la normal si nu are un mers lin.

- daca este prea inchis ( adica putina benzina) nu are putere suficienta( asta observi cel mai bine cand ai o panta si esti in viteza superioara si creste in turatie turatie greu. ( am impresia ca in acest caz creste si temp la apa mult mai repede)

Acum din astea 2 rezulta ca prima tine doar de turatia motorului la relanti(deci nu prea are treaba cu consumul) si a2a tine de cat de tare se chinuie motorul sa faca ce ii ceri.

Apoi ar mai fi si nivelul de benzina din carb. Am observat ca daca motorul este orpit am un nivel, daca este pornit nivelul creste semnificativ(deci am pute avb de supra-alimentare sau este normal?)

Acum intreabarea ce mai importanta este.... CE ANUME IMI SCAPA? :D

Link to comment
Share on other sites

Acum intreabarea ce mai importanta este.... CE ANUME IMI SCAPA? :D

cam asa functioneaza carbelitoarele noastre.

 

Nu intelegi cum functioneaza corespunzator n astfel de carbelitor.

1. Suruburile de amestec practic nu fac amestecul ci lasa sa treaca mai mult sau mai putin carburant pe un canal si apoi se amesteca cu aerul care intra pe langa fluture.Acel fluture de la acceleratie nu trebuie sa fie inchis de tot ci trebuie sa aiba o fanta mica pe unde trece aerul-cat un ac de cusut se regleaza initial din acel acel surub cu arc care deschide fanta de aer.De ce 3.5 ture surubul de amestec ? asa la calculat Mikuni, insa cum fiecare motor functioneaza diferit reglajul se face diferit , mai ales ca nu avem carburatoare noi.

De ce nu influenteaza regimul la acceleratie?pt ca circuitul de relanti se inchide cand accelerezi deci chiar daca ai suruburile date 8 ture inapoi , cand deschizi clapeta de acceleratie circuitul se inchide.

2. Pune siguranta cuiului de dozaj pe pozitia adou-a de sus in jos , nu de jos in in sus

Link to comment
Share on other sites

Alinee cat am injurat aseara,am incercat faza cu desincronizarea la carburatoare...e o loterie sa reglezi relanti-ul odata ce o clapeta e prea deschisa,cealalta e inchisa,si viceversa....de 3 ori le-am dat jos si m-a apucat 12 noaptea dar n-am mai putut s-o pornesc ca ar fi venit vecinii cu bata.....plus ca reglajul permite extrem de putin defazajul intre clapeti si nu e nici o branza....ca sa iasa ceva ar trebui modificata mult piesa de legatura dintre cei 2 clapeti,si nu cred ca are rost.

 

foarte tare filmuletul

Link to comment
Share on other sites

Alinee cat am injurat aseara,am incercat faza cu desincronizarea la carburatoare...e o loterie sa reglezi relanti-ul odata ce o clapeta e prea deschisa,cealalta e inchisa,si viceversa....de 3 ori le-am dat jos si m-a apucat 12 noaptea dar n-am mai putut s-o pornesc ca ar fi venit vecinii cu bata.....plus ca reglajul permite extrem de putin defazajul intre clapeti si nu e nici o branza....ca sa iasa ceva ar trebui modificata mult piesa de legatura dintre cei 2 clapeti,si nu cred ca are rost.

 

foarte tare filmuletul

informatii bune.Si mie imi este scarba sa scot carburile si de aceea am renuntat deocamdata.Am zis ca studiez problema si apoi incerc , dar daca nu ti-a iesit cred ca nu e simplu si probabil nu are rost

Link to comment
Share on other sites

intre timp o iau si eu pe calea lui Cristian , am pus ochii pe o honda ntv revere ( ar fi a 3-a identica in serie pe care as detine-o in ordinea anilor 88 89 90 ) :)) dar trebuie sa merg pana in timisoara ...asa ca voi da o fuga in weekendul 19 iunie si mai mult ca sigur o voi lua,se pare si fostul telescop spate vandut de mine acum 4 ani se intoarce la pachet :))

 

http://olx.ro/oferta/vand-honda-ntv-revere-ID41XaK.html#7ac0910c09;promoted

 

asa ca va urma cat de curand si pegasul sa ia alta cale, preferabil pe un dominator de 250,ca s araman si cu ceva de enduro usor...am gasit unul in mangalia cere 600e dar fatza e masochita rau,are far de hornet,aripa n-am cuvinte si km digital....in rest toate sunt scumpe raaaau.

 

daca mai stiti ceva mobre enduro-touring la schimb cu pegaso de enduro 4t , dar mai mici de 600cc...let me know

Edited by mad_max_86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...