someone_else Postat Februarie 18, 2007 Share Postat Februarie 18, 2007 Nu stiu de unde mi-a venit mie ideea asta cu enduro-ul... sunt slab, fricos, cu nervii la pamant si fara pic de conditie fizica; dar ma visez endurist. O, da... Ideea este ca m-am decis sa-mi iau un enduro, fie anul acesta fie anul viitor, insa avand in vedere aptitudinile mele, nu sunt inca deloc hotarat ce motor mi s-ar potrivi mai bine. Ma gandesc la un motor in 4T, cu starter electric, ceva mai mic, asa intre 250-400cc, cat mai usor, si cat mai docil. Acum, bineinteles, este vorba de enduro, insa ideea ar fi ca as vrea sa merg pe coclauri, insa nu pentru a face sport extrem, ci asa... in plimbare. Un fel de crusing enduro (interesanta combinatie de termeni, nu?). Unde ramaseseam? A, da, la motor. Dintre modelele pe care le cunosc eu, ma gandeam la urmatoarele optiuni: 1. Kawasaki KLX 250S - pare decent, insa nu pare sa se gaseasca in Europa. E mic, e docil, dar daca nu se gaseste... 2. Suzuki DRZ 400 / CCM 404 - au in mare parte aceeasi motorizare, si am inteles ca ar fi destul de docile. Nu stiu insa cum ar fi cu service-ul, aceste marci/modele ne fiind prea populare pe la noi. 3. KTM EXC 250-F - am auzit ca ar fi cam dur; poate prea dur pentru ce imi trebuie mie? Ar fi mai usor cu service-ul, KTM-ul avand o prezenta vizibla prin aceasta zona, insa, din nou, daca e prea dur... Mentionez ca m-ar interesa un model dual-sport. Nu am de gand sa-l folosesc mult pe asfalt, insa vreau sa pot merge cu el prin oras si pe sosea pentru a putea ajunge la mai-sus-mentionatii coclauri. Ceva pareri? Eu nu am nici un pic de experienta off-road, asa ca sincer, nu prea stiu ce caut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Februarie 18, 2007 Share Postat Februarie 18, 2007 Nu stiu de unde mi-a venit mie ideea asta cu enduro-ul... sunt slab, fricos, cu nervii la pamant si fara pic de conditie fizica; dar ma visez endurist. O, da... Ideea este ca m-am decis sa-mi iau un enduro, fie anul acesta fie anul viitor, insa avand in vedere aptitudinile mele, nu sunt inca deloc hotarat ce motor mi s-ar potrivi mai bine. Ma gandesc la un motor in 4T, cu starter electric, ceva mai mic, asa intre 250-400cc, cat mai usor, si cat mai docil. Acum, bineinteles, este vorba de enduro, insa ideea ar fi ca as vrea sa merg pe coclauri, insa nu pentru a face sport extrem, ci asa... in plimbare. Un fel de crusing enduro (interesanta combinatie de termeni, nu?). Unde ramaseseam? A, da, la motor. Dintre modelele pe care le cunosc eu, ma gandeam la urmatoarele optiuni: 1. Kawasaki KLX 250S - pare decent, insa nu pare sa se gaseasca in Europa. E mic, e docil, dar daca nu se gaseste... 2. Suzuki DRZ 400 / CCM 404 - au in mare parte aceeasi motorizare, si am inteles ca ar fi destul de docile. Nu stiu insa cum ar fi cu service-ul, aceste marci/modele ne fiind prea populare pe la noi. 3. KTM EXC 250-F - am auzit ca ar fi cam dur; poate prea dur pentru ce imi trebuie mie? Ar fi mai usor cu service-ul, KTM-ul avand o prezenta vizibla prin aceasta zona, insa, din nou, daca e prea dur... Mentionez ca m-ar interesa un model dual-sport. Nu am de gand sa-l folosesc mult pe asfalt, insa vreau sa pot merge cu el prin oras si pe sosea pentru a putea ajunge la mai-sus-mentionatii coclauri. Ceva pareri? Eu nu am nici un pic de experienta off-road, asa ca sincer, nu prea stiu ce caut. 1.Despre KLX 250 nu stiu ce sa iti zic 2.DRZ 400 / CCM 404 cred ca sunt motoare putin cam mari pt incepatori, avantajul la DRZ 400 e ca ai si electro-starter, despre CCM nu stiu prea multe 3.EXC 250-F este mult prea puternic si agresiv pt. inceput Eu iti recomand o Honda XR 250 4T , motor de generatie mai veche, rezistent, foarte prietenos, poti sa inveti destul de usor pe un astfel de motor plus ca are sufucienta putere sa te si distrezi fain cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
someone_else Postat Februarie 19, 2007 Autor Share Postat Februarie 19, 2007 Da, e si asta o idee. Dar nu prea pare sa se gaseasca modelul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 singura conditie (nici aia obligatorie) sa faci enduro cu o motocicleta enduro... este sa fii cat de cat inalt...macar 170. In rest daca esti usor e chiar un avantaj, insa trebuie sa ai macar forta sa ridici capra de jos... drz400 numai docila nu este... orice capra este docila in principiu... pana scapi mana in gaz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
someone_else Postat Februarie 19, 2007 Autor Share Postat Februarie 19, 2007 Eu am 1.80 si vreo 68 de kile, deci din punctul asta de vedere cred ca e ok. Cu ridicatul de jos al motorului... mda, ar fi bine sa fie cat mai usor. Legat de docilitate, imi dau seama ca este vorba de enduro-uri, totusi, nu de cruisere. Dar si intre enduro-uri, sunt unele mai docile decat altele, asa ca de asta intreb. As prefera sa nu-mi iau chiar cel mai nervos motor, ca deh, nu il iau ca sa ma iau cu el la tranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 20, 2007 Share Postat Februarie 20, 2007 parerea mea este: ia-ti un motor nervos, ti-am zis este nervos cand tragi de gaz... si tu tragi de gaz, nu trage ea singura... decat sa iei o putoare si dupa aia sa plangi, ia-ti una puternica si o sa te obisnuiesti sa o stapanesti in cateva saptamani.. una de 400, chiar de 600. Daca stii sa te joci cu ambreiajul fara sa gandesti prea mult totul este ok. eu am 1,78 si 53 kg si pot ridica DR-ul de 175kg de jos - asa ca stai linistit. Eu am sarit de la Minsk la DR 600 fara nici o problema... am cazut de 2 ori la inceput ca nu eram obisnuit cu greutatea si inaltimea ei... am scapat-o pe loc stand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Februarie 20, 2007 Share Postat Februarie 20, 2007 Acum, bineinteles, este vorba de enduro, insa ideea ar fi ca as vrea sa merg pe coclauri, insa nu pentru a face sport extrem, ci asa... in plimbare. Un fel de crusing enduro (interesanta combinatie de termeni, nu?). pentru asta ia o Honda XR400. Superfiabila si suficient de usoara daca vrei sa te bagi cu ea in kakaturi. Mai e si varianta KTM LC4. Daca vrei sa bagi si distante mari pe drumuri forestiere nu te uita la motor sub 400 cmc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
someone_else Postat Februarie 20, 2007 Autor Share Postat Februarie 20, 2007 LC4 (cel putin modele noi de 640cc) mi se pare cam mare si cam greu pentru mine. Sincer, e mai mare si mai greu decat motorul meu de asfalt, de care, de altfel, sunt foarte multumit. Cred ca un motor mai mare poate fi mai putin obositor la drumuri mai lungi (asta aplicandu-se atat la asfalt cat si la drumuri forestiere) insa eu intotdeauna am fost adept al motoarelor mai mici; deci din punctul asta de vedere, as prefera ceva pana in 400. XR-ul vad ca iar este mentionat. Inteleg din asta ca ar fi un motor potrivit pentru cerintele mele, insa - iar - din cate vad eu nu se prea gasesc. Un DRZ as putea sa-l iau nou, macar, dar un XR nou nu exista (cel putin pe piata noastra), iar second nu se prea gaseste. Eu ma gandeam sa-mi iau un enduro fie nou, fie second, dar nu mai vechi de vreo 2-3 ani. Ca deh, stiu ca nu a fost tinut doar in garaj, si cum eu nu prea le am cu mecanica, n-as vrea sa-mi crape a doua zi dupa ce l-am luat, si sa nu stiu ce sa-i fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 LC4 (cel putin modele noi de 640cc) mi se pare cam mare si cam greu pentru mine. Sincer, e mai mare si mai greu decat motorul meu de asfalt, de care, de altfel, sunt foarte multumit. Cred ca un motor mai mare poate fi mai putin obositor la drumuri mai lungi (asta aplicandu-se atat la asfalt cat si la drumuri forestiere) insa eu intotdeauna am fost adept al motoarelor mai mici; deci din punctul asta de vedere, as prefera ceva pana in 400. XR-ul vad ca iar este mentionat. Inteleg din asta ca ar fi un motor potrivit pentru cerintele mele, insa - iar - din cate vad eu nu se prea gasesc. Un DRZ as putea sa-l iau nou, macar, dar un XR nou nu exista (cel putin pe piata noastra), iar second nu se prea gaseste. Eu ma gandeam sa-mi iau un enduro fie nou, fie second, dar nu mai vechi de vreo 2-3 ani. Ca deh, stiu ca nu a fost tinut doar in garaj, si cum eu nu prea le am cu mecanica, n-as vrea sa-mi crape a doua zi dupa ce l-am luat, si sa nu stiu ce sa-i fac. complet fals. ce te face sa crezi ca un motor mare e mai obositor la drum lung? Din contra... cu un motor mai mare ai mai multa stabilitate.. e mai comod si mai sigur la drum lung...si un enduro este comod la drum lung.. e ca diferenta dintre Tico si un jeep... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AmbRO Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 (editat) Poti sa iei in considerare si KTM 400 EXC. Este in 4t, usoara,manevrabila, are electrostarter. Pretul este accesibil iar piese gasesti la orice colt. @belbody: vezi ca omul a spus ca e mai PUTIN obositor. Editat Februarie 21, 2007 de AmbRO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 daca ai de gand sa faci ture lungi uita de KTM - trebuie sa schimbi des uleiul. Chiar nu merita sa dai banii pe el daca nu-ti trebuie. Incearca sa mergi si cu DRZ si cu LC4 inainte sa scoti banii din buzunar. Si mai cauta un XR 400. Poate sa fie si mai vechi, ca nu-s probleme - sunt f solide! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 Zici ca locuiesti in Klausenburg . Asta pare a fi in Germania . Cum nu gasesti Honda XR 400 acolo ? Ca asta ti s-ar potrivi cel mai bine . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
someone_else Postat Februarie 21, 2007 Autor Share Postat Februarie 21, 2007 Zici ca locuiesti in Klausenburg . Asta pare a fi in Germania. Nah, e doar un nume mai frumos pentru Cluj. Oricum, am retinut ideea cu XR-ul. Am sa ma interesez, sa vad ce se gaseste. Oricum nu e graba mare, deci am timp sa caut; iar intre timp ma mai documentez, asa ca daca mai aveti sugestii, mai ziceti. Ah, inca o intrebare: cam care ar fi diferenta intre un 250 si un 400, la XR si EXC, de exemplu? (ca DRZ 250 nu stiu sa fie) Obiectiv, pe hartie, e destul de clar. Dar, asa, subiectiv...? Se simt kilogramele in plus? E semnificativa diferenta de putere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 Ah, inca o intrebare: cam care ar fi diferenta intre un 250 si un 400, la XR si EXC, de exemplu? (ca DRZ 250 nu stiu sa fie) Obiectiv, pe hartie, e destul de clar. Dar, asa, subiectiv...? Se simt kilogramele in plus? E semnificativa diferenta de putere? Diferenta de kilograme e mica insa diferenta de putere e semnificativa! Ia 400! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AadaA Postat Februarie 25, 2007 Share Postat Februarie 25, 2007 singura conditie (nici aia obligatorie) sa faci enduro cu o motocicleta enduro... este sa fii cat de cat inalt...macar 170. In rest daca esti usor e chiar un avantaj, insa trebuie sa ai macar forta sa ridici capra de jos... drz400 numai docila nu este... orice capra este docila in principiu... pana scapi mana in gaz Cazul meu este acelasi cu al lui 'someone else'..... singura diferenta ar fi ca eu am inaltime 1,60 (iar de frica nu mi-e frica). Dar vreau cu disperare o caprita (oricare ar fi ea) numai sa fie usurica (max 130 kg) si sa pot ajunge cu talpile jos (si nu mai mult de 3000 euro). Cam toate modelele pe care le-ati spus pana acum sunt inalte... iar ktm-ul nici nu incape in discutie Ar exista vreo optiune pt mine? :| ps: Totusi e o fata pe aici (daca nu ma insel, ioana o cheama) care face enduro (cu noroaie si tot tacamul) si are inaltimea de 1,61. ciao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2007 Share Postat Februarie 25, 2007 ba eu am 1,78 si tot nu ajung cu talpile jos complet la DR600... deh sunt usurel... in schimb suspensia este reglabila, eu merg cu ea inalta ca asa-mi place...nu am deloc probleme... cu pasager ating perfect cu toata talpa... suspensia se lasa si pe spate si pe fata la aproape toate modelele... am un prieten are 1,60 si merge cu capra mea fara probleme... un sfat: daca nu aveti probleme cu pornitul la pedala va recomand dr600 cu caldura... e turbata si docila in acelasi timp, foarte manevrabila, puternica, flexibila, usor de condus.. sau DR650 cu demaror - DR-urile sunt super-motociclete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IraSciBil Postat Februarie 25, 2007 Share Postat Februarie 25, 2007 ba eu am 1,78 si tot nu ajung cu talpile jos complet la DR600... deh sunt usurel... in schimb suspensia este reglabila, eu merg cu ea inalta ca asa-mi place...nu am deloc probleme... cu pasager ating perfect cu toata talpa... suspensia se lasa si pe spate si pe fata la aproape toate modelele... am un prieten are 1,60 si merge cu capra mea fara probleme... un sfat: daca nu aveti probleme cu pornitul la pedala va recomand dr600 cu caldura... e turbata si docila in acelasi timp, foarte manevrabila, puternica, flexibila, usor de condus.. sau DR650 cu demaror - DR-urile sunt super-motociclete... M'ai convins, schimb Dominator cu super motocicleta DR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Februarie 25, 2007 Share Postat Februarie 25, 2007 (editat) M'ai convins, schimb Dominator cu super motocicleta DR. Si eu Editat Februarie 25, 2007 de karpatenwolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2007 Share Postat Februarie 25, 2007 M'ai convins, schimb Dominator cu super motocicleta DR. you should try it first.... as fi curios la o liniuta intre Dr-ul meu rablagit si Domi a ta... n-ai timp sa clipesti. Pe bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 26, 2007 Share Postat Februarie 26, 2007 Da, da ... cand o sa-l repari ! dr e in stare de functionare de mult. /index.php?...t&id=153952 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.