deadcow Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 Ola.Pana in vara imi iau motocicleta.Prima.Pana in vara lui 2008 tin sa plec cu ea in expeditie.Ma incanta ideea unui enduro Dr.Taberei-Gibraltar-Tanger si da-i bice pana ma prind berberii din sahara de vest sau pana beau o bere rece la Capul Bunei Sperante. Imi iau marja un an de pregatire pentru aventura asta-sper sa fie suficient. Ce motocicleta imi recomandati? Arata bine bmw-urile alea dakar dar imi par cam usurele (nu vreau sa sar de pe un bolovan pe celalat si sa fac skiduri in nisip). Am inteles de asemenea ca un naked nu face doi bani in situatiile astea. Nu prea ma vad bine cu un Monster rosu sub privirile incalzite de interes obstesc ale purtatorilor de Kalash din Angola. Orice sfat este primit cu incredere si umilinta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_mihai Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 Salutare, Daca mergeti 2 pe moto: Africa Twin sau GS 1200, daca mergi solo : Yamaha XT600. Cam astea 3 motociclete conduc la inconjorul lumii. La sfarsitu lui aprilie este in belgia intalnirea motociclistilor care au inconjurat cel putin un continent (nu am acuma timp sa caut pe net locatia si data exacta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 Salutare, Daca mergeti 2 pe moto: Africa Twin sau GS 1200, daca mergi solo : Yamaha XT600. Cam astea 3 motociclete conduc la inconjorul lumii. La sfarsitu lui aprilie este in belgia intalnirea motociclistilor care au inconjurat cel putin un continent (nu am acuma timp sa caut pe net locatia si data exacta). daca nu am inconjurat nimic ma pot duce bmw urile alea de care spui tu ca sunt usoare au cam 200kg, la care daca agaugi bagajele o sa ai o surpriza. e adevarat ca sunt motoare si mai mari dar un f650 nu este chiar nepotrivit. o alta parere personala este ca intr-un an, daca nu te tii de antrenamente nu te vad capabil de asa ceva. oricum este o idee frumoasa si daca iti permiti financiar ar fi pacat sa nu o faci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 (editat) Parerea mea : Configuratia pe care eu as merge ar fi urmatoarea (de fapt, aceasta e si "dream-bike"-ul pe care mi-l caut acuma): Daca mergi singur - monocilindru, cu urmatoarele specificatii: - motor cat mai simplu constructiv, pe carburatie, dubla pornire (pedala + electrostarter), posibil si fara racire pe apa (numai ulei), motor cu fiabilitate dovedita, fabricat o lunga perioada de timp si cu arie larga de comercializare - suspensii "bune" - daca nu sunt de vreo super-firma sa fie macar cu ventil pentru adaugare/eliminare aer - daca este posibil un rezervor mai mare. Daca nu, gasesti pe la Acerbis. Oricum, preferabil unul de plastic - zero rugina. - Filtru de aer K&N sau din clasa asta - jante cu spite, nu turnate - cauciuc cu camera, nu tubeless - facuta adaptare pentru priza de 12V - alimentare pompa electrica, laptop, aparat foto, sa incalzita, etc... - manere incalzite - pentru bagaje - un topcase bine ancorat si securizat, pentru ce e scump si important iar pe lateral cutii din aluminiu modele cat mai simple - amortizeaza bine, usor de reparat oriunde, pot fi folosite ca scaune, la nevoie mai sudezi pe ele urechi pentru prinderea cu sfoara a altor bagaje Eu merg pe ideea unei investitii mici intr-o motocicleta veche, dar legendara. Singurele cu care m-as arunca la treaba asta ar fi Yamaha Tenere(primele modele), Yamaha XT sau mai vechile modele XL de la Honda. Nu ma pricep insa la motociclete mai noi si mai scumpe fiindca, nepermitandu-mi, nu am luat niciodata in calcul varianta cheltuirii unei sume mai mari de 2000 Euro pe o motocicleta enduro de cursa lunga. Singurul despre care am mai citit, dar care este o marca foarte controversata este KTM-ul 640 Adventure. Are urmatoarele avantaje - rezervor suficient de mare din fabricatie (cred ca 28 de litri), suspensii aftermarket (White Power) din fabricatie - poate cele mai bune existente, ghidon conic Magura din fabricatie (nu stiu de ce este mai bun acest ghidon dar toti fanii KTM zic ca este un mare + - ii rog pe cei care stiu sa explice) si poate un lucru foarte important - are un switch pentru comutarea aprinderii de la benzina de Europa (95-98) la benzina Asia (85 si mai jos). Parerile despre Adventure sunt insa foarte impartite. Gurile rele zic ca - vibreaza in draci pentru drumuri lungi, cu suspensia nu ai decat 2 variante - ori o reglezi f. bine si e de vis, ori e un cosmar, necesita reglaje de finete ceva mai dese ca o japoneza dar odata acestea facute nimic nu ii sta in cale. Americanii de pe ADVRIDER.COM sustin ca ultimul model Honda XR 650 e mult deasupra Ktm-ului. Dar despre motoare noi sper sa stie altii mai multe ca mine si sa te ajute. Iti recomand insa urmatoarele site-uri/link-uri pentru a te documenta : - HORIZONSUNLIMITED.COM - cea mai mare comunitate virtuala pentru motociclistii care calatoresc pe mai multe continente. Site important pentru topicurile referitoare la ce motocicleta sa iei cu tine, care e cea mai buna configuratie de echipament, ce sa ai neaparat in bagaje, ce sa contina trusa medicala, ce vaccinuri sa faci inainte de plecare, situatia politica a tarilor prin care vei calatori, acte necesare. Cred ca cel mai important si complex site pentru a te documenta, dar la fel de prost structurat (mie imi da dureri de cap de fiecare data cand intru). Undeva in partea stanga, ceva mai jos, ai sectiunea "Planning". Go for it ! - daca esti interesat ca optiune de o "capra" batrana iti recomand un link pus de mine pe forum, si anume TESTE SI ARTICOLE MONOCILINDRE VECHI - daca esti interesat de KTM iti recomand un site pe care l-am gasit de curand, al unui englez, si care mi s-a parut f. interesant. FOWB.CO.UK - ar mai fi urmatoarele : TOPIC ADVRIDER : THE PERFECT ADVENTURE BIKE SITE-UL TENERE FRANTA ARTICOLE YAMAHA TENERE XT600.DE Daca nu vei fi singur - Transalp, Super Tenere, Africa Twin sau Bmw R 80 GS-ul primele modele. Pentru a te documenta despre Super Tenere cred ca ar fi suficient sa cauti topicurile despre acest model in care a scris userul "cristi-mic" de pe acest forum - mare pasionat si "cu mana" in domeniu. Contin foarte multe informatii utile. Spor la treaba ! Editat Martie 2, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 Super documentat raspunsul lui MihaiRaul Si eu as alege tot intre LC4 Adventure si Xr650. Ca sa completez ce spunea Raul - ghidonul Magura conic de pe KTM e faimos pentru rezistenta. La cazaturi ghidonul preia o mare parte din impact - ghidoanele vechi de metal se pot indoi si e nasol sa ramai in the middle of nowhere cu ghidonul indoit ca la o vitezana. Un alt plus pt LC4 adventure e priza de 12v din bord - te ajuta sa conectezi GPS sau sa incarci tel. Un singur lucru trebuie sa-i faci ca sa nu injuri la o tura de mii de km - sa schimbi seaua cu una mai comoda aftermarket. Insa cel mai important inainte de o tura de-astea este sa-ti faci mana cat mai bine - cum ziceau si baietii. Eu zic sa te dai un sezon facand ture din ce in ce mai lungi, aduna experienta macar vreo 20-30,000 km si apoi arunca-te la una de-asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 Ca sa completez ce spunea Raul - ghidonul Magura conic de pe KTM e faimos pentru rezistenta. La cazaturi ghidonul preia o mare parte din impact - ghidoanele vechi de metal se pot indoi si e nasol sa ramai in the middle of nowhere cu ghidonul indoit ca la o vitezana. Multumesc de lamurire ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Probabil ca o vechitura e mai simpla si poate se repara mai usor dar in acelasi timp si sansele sa-ti "cada" sunt mai mari.......doar e o motocicleta veche. O noutate cred ca iti ofera mai multa siguranta. S-a spus ca la o vechitura poate gasesti piese mai usor. Daca esti in mijlocul desertului sau padurii ori pe un drum pustiu, nu prea vad eu de unde poti face rost de piese. Personal, daca m-as incumeta la un astfel de drum as merge pe mana unei motociclete cat mai noi (daca nu chiar noua nouta), gen Transalp. Este o motocicleta foarte confortabila, nu e nici prea grea dar nici prea usoara, are cursa pe amortizoare suficient de mare astfel incat poate "inghiti" destule, motorul 2 in V toarce tare frumos si daca pui niste bare de cadere n-ai nici o problema cu carenele. O poti incarca cat vrei. http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/transalp.jpg Ar mai fi Suzuki V-Strom 650. Fata de Transalp este, cumva, ceva mai de strada. Cursa pe amortizoare este de 150/150 fata-spate. Motorul, pentru clasa lui, este bomba. La fel ca si Transalpul, iti ofera foarte mult confort. Poate fi incarcata mai mult decat un GS 1200. Revista Univers Moto a facut niste teste in Alpi cu mai multe motociclete de mai multe genuri: viteza, naked etc. Doi ani la rand, V-Stromul 650 a iesit castigator. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=64304 Eu cred ca la o astfel de calatorie portiunile de drum preponderente vor fi pe sosea-autostrada, drumuri de tara si eventual ceva portiuni de drum forestier. Nu cred ca vei merge pe poteci montane. Vor fi zile in care poate va trebui sa parcurgi distante mari (peste 500 km). Pentru asta te ajuta foarte mult o motoreta in 2 cil. Un monocilindru poate deveni obositor la distantele mari din cauza vitezei de croaziera mici si confortului precar oferit. Trebuie sa gasesti un compromis. Din punctul meu de vedere asta e compromisul. O motocicleta enduro-touring in 2 cil. Iar despre anduranta.........cred ca "dormi" mai linistit pe una noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 uita total de ktm. aia e o mobra de televizor, de curse, are in regim sustinut o fiabilitate mica, intervalul intre intretineri si reparatii este foarte scurt. Service in africa inexistent, iar reparatii cu ciocanul si patentul si surubelnita nu se pot face. Singura mobra care cara orice oriunde oricand in africa este exact HONDA AFRICA TWIN de 750, si asta numai pentru o persoana. La cate ai de carat nu mai e loc de insotitor. Aia e in sute de mii de exemplare in africa, se repara cu orice, si este proiectata, realizata si vanduta exact pentru ce vrei tu. mai gasesti si piese. e un fel de land rover defender al mobrelor. ktm e pentru fitosii din europa care se dau de weekend, sau pentru echipele de fabrica care au cate un camion dupa ele. cand camionul opreste si ajuta, ca au fost momente cand sofeul a bagat o cartela sim gresita in telefon....... suzuki Vstrom nu arevnici o legatura cu ce e in africa, plus ca este facuta din doua bucati care nu potrivesc una cu alta (fata si spatele), iar Honda transalp este extraordinara la munte, dar numai pe soselele impecabile din austria, adica alea asfaltate si frumos virajate si atent marcate. plus ca e mica. asculta oameni care au nisip si-n ficat nu pinguinii de mobristi de internet, extrem de buni navigatia pe site. o sa-ti dau coordonatele unor oameni care au trait ani de zile in desert, au lucrat acolo zi de zi, etc. Nu pleca la sa ceva in numai o mobra !!!!! mai convinge pe cineva sa vina cu tine !!!!! Obligatoriu cu o mobra identica, sa luati numai un singur rand de repere de schimb !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marcos Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 (editat) Complet de acord cu Dan Popescu. KTM este o moto frumoasa, performanta etc. insa nu m-as aventura cu ea in desert. Cel putin, nu fara camionul cu asistenta dupa mine Din pacate in ziua de azi ai alternative foarte putine ca moto noi ... Singurele care-mi vin in minte ar fi BMW f650 gs sau r1150 gs adventure. Cum nici unul dintre ele nu-mi plac mie personal, tot pt. o moto veche as opta ... Honda Africa Twin sau Yamaha Supertenere 750 ... Din cauza de bagaje oricum nu o sa simti nevoia de moto mai usoara Eu am fost cu un xt 350 in tunis, iar bagajele au anulat orice avantaj as fi avut din cauza greutatii reduse, din contra Doar cand le mai lasam la hotel si eram usor era fun Acum mai este un puct. Vrei sa mergi mai departe de Tanger sau ? Daca nu ma inseala geografia este in nordul Marocului, chiar aproape de stramtoarea Gibraltar ... deci unde au o infrastructura rutiera destul de buna ... Asa segmentul de offroad ar fi destul de redus daca nu chiar inexixtent (in europa oricum nu prea mai ai ce face enduro). Daca te limitezi la asfalt atunci ai putea incerca si cu un sport-touring ... Va fi mai lejer cel putin in europa ... In cazul in care totusi vrei sa lasi Marocul in urma, o motocicleta veche ar mai avea un avantaj major. Si anume, o sa-ti trebuiasca carnet de trecere prin vama. Acesta presupune o taxa fixa de 500 euro la ACR (care ii pierzi) + garantie in banca contravaloarea motociletei, care dupa expeditie ii poti retrage. De asemeni de la ACR o sa iti trebuiasca si un permis de conducere international , cum permisul .ro nu e recunoascut peste tot. Vize si actele necesare sunt iar un hop (doar pt. Tunis si Maroc nu trebuiesc vize). Unele tari or sa-ti ceara invitatii si/sau ghid. In zonele de conflict e posibil sa trebuiasca excorta militara, care se traduce prin alte costuri. Cartea verde este valabila in Africa doar in Tunis si Maroc. Pentru alte tari este posibil sa fi obligat sa inchei acolo o polita de asigurare. Mai trebuie avut in vedere inca un punct foarte important in planificarea exursiei. Multe granite in africa sunt inchise ... Un exemplu ar fi Algeria-Maroc de unde nu poti trece granita decat cu vaporul ... Din punct de vedre al limbilor straine, in Africa de nord te-ar ajuta foarte mult franceza ... Engleza e vorbita foarte rar si prost Editat Martie 3, 2007 de Marcos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 asculta oameni care au nisip si-n ficat nu pinguinii de mobristi de internet, extrem de buni navigatia pe site. Se pare ca au inceput dedicatiile de cartier, gen Ferentari -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Popescule, fiecare are dreptul la o opinie. Ma intreb cat de inteligent te crezi tu de incepi sa arunci cu k.k.t. in persoane despre care nu ai nici cea mai mica idee. Ktm-istii sunt ori de "fabrica" ori sunt fitosi de duminica iar restul sunt pinguini de internet? Daca ai si tu ceva de spus nu o poti face fara sa jignesti pe cineva? Cred ca mai bine ia un rudotel, calmeaza-te si dupa aia incepi sa postezi pe net. Se vede treaba ca in stare naturala esti cam irascibil si nu cred ca-ti face bine la tensiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Sincer,sunt foarte uimit de entuziasmul cu care s-a raspuns la acest topic.Omul nu are motor,nu stie ce vrea sa-si cumpere si ar vrea,cu motorul pe care nu-l are si nici macar nu stie ce natie va fi daca intr-adevar va fi,sa faca o expeditie pe un intreg continent in anul 2008.Daca intr-adevar va face asta,cinste lui!Insa ma mira faptul ca o simpla intrebare a unui om care vrea sa stie ceva(sau poate are un impuls de entuziasm pur si simplu)se transforma intr-o polemica aprinsa despre "fitosi din Europa",si asa mai departe (no offense Dan Popescu,am dat un exemplu random ).Eu nu am nici un sfat sa-i dau omului pt ca nu cunosc foarte multe in legatura cu motoarele pomenite mai sus,dar simplul fapt de a porni o cearta de la un post al unui om care pus o intrebare mi se pare un pic cam mult.Este foarte bine ca se gasesc oameni saritori pe forum,dar nu va certati in incercarea de a face un lucru bun. Parerea mea,acuma nu trage dom' Semaca Numa' bine va doresc,si pace voua! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Sincer,sunt foarte uimit de entuziasmul cu care s-a raspuns la acest topic.Omul nu are motor,nu stie ce vrea sa-si cumpere si ar vrea,cu motorul pe care nu-l are si nici macar nu stie ce natie va fi daca intr-adevar va fi,sa faca o expeditie pe un intreg continent in anul 2008.Daca intr-adevar va face asta,cinste lui!Insa ma mira faptul ca o simpla intrebare a unui om care vrea sa stie ceva(sau poate are un impuls de entuziasm pur si simplu)se transforma intr-o polemica aprinsa despre "fitosi din Europa",si asa mai departe (no offense Dan Popescu,am dat un exemplu random ).Eu nu am nici un sfat sa-i dau omului pt ca nu cunosc foarte multe in legatura cu motoarele pomenite mai sus,dar simplul fapt de a porni o cearta de la un post al unui om care pus o intrebare mi se pare un pic cam mult.Este foarte bine ca se gasesc oameni saritori pe forum,dar nu va certati in incercarea de a face un lucru bun. Parerea mea,acuma nu trage dom' Semaca Numa' bine va doresc,si pace voua! Da, ai dreptate. Dar ce te faci cand vine un atv-ist lesinat si te ia la p... dandu-ti coordonatele unor oameni care au trait si lucrat in desert? Vine si face pe atotstiutorul din experienta altora. Face pe grozavu' si te jigneste fara sa te cunoasca. Nu e altceva decat un lesinat cu coordonate. Ce faci cand te jigneste un taran care din cei 7 ani de acasa 6 i-a petrecut pe maidan? Iti zic eu ce faci. Il lasi pe idiot sa urle, nu-i dai atentie si-ti vezi mai departe de treaba. Asta e singura solutie. De tembeli te lovesti in fiecare zi la fiecare colt de strada. Daca ai sta sa dai atentie fiecaruia, in scurt timp te-ai trezi la balamuc stand confortabil in camasa de forta. Asta e tot ce-am mai avut de zis. Puteti sa ma injurati cat vreti. Nu ma afecteaza si nici nu va voi raspunde. Regret ca am fost total off topic. V-am pupat si va doresc bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sohei Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 oameni buni .. nu mai traim in comunism ...fiecare are parerea lui si nu trebuie sa va condamnati pt asta ...omul care a deschis topicul a vrut sa auda niste pareri ,cat mai multe ...cine vrea, daca vrea zice ce stie si cel care a deschis topicul trage concluziile ....doar atat ...nu trebuie sa incerce nimeni sa isi impuna parerea ....doar sa o zica !! atat nu suntem uniti doar sa ne salutam cand trecem unul pe langa altul ..suntem MOTOCICLISTI.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 http://www.fowb.co.uk/index.html?url=http:...FrameOcHome.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 (editat) Asa am o impresie ce aluneca spre certitudine ca cel care a lansat topicul nu va mai trece mult si bine pe aici. Ba chiar ma gandeam daca sa raspund sau nu cand am vazut care sunt conditiile nasterii lui - un individ la primul post, fara motor, dar care vrea deja sa o puna de un tur de Africa (e ca frate-meu care vrea Zx6R si zice ca el nu o sa ii dea in gura, ca il vrea asa, doar de plimbat la 60 la ora, de fita, prin oras) Dar am facut-o pentru mine si pentru ca imi place sa scriu despre subiectul dezbatut. Exista si pareri diferite de ale mele si vreau sa le citesc si eu. Si le-au expus decent - unii, si mi-a facut placere sa le citesc. Iar pe Dan Popescu cine il stie, il cunoaste si unii nici nu il mai baga in seama. Cel putin in acest mediu virtual. Am cunoscut odata un sofer de duba, genul cu 10 clase, care ii sicana pe toti in trafic, injuraturi & co. si care avea impresia ca cine nu e sofer la fel de bun ca el e un prost, un terminat si nu-i bun de nimic. De parca scopul existentei ar fi sa fii un bun sofer de duba. Editat Martie 4, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 De parca scopul existentei ar fi sa fii un bun sofer de duba. si nu este ? indiferent daca tipul ce a pornit threadul nu va mai intra, informatia este pertioasa asa ca e pacat sa se opreasca aiai discutiile. in general, cand se pleaca intr-o asemenea tura, sa iau ca piese de schimb componente elctrice ? releu de incarcare, poate pentru pornire, cdi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 Bine, hai sa nu blocam topicul. Vroiam sa mai zic ca m-as uita dupa un motor care consuma foarte putin. Iar aici trebuie sa recunosc ca ultimele F-uri de la BMW fac legea. Consuma sub 4%. Si iarasi un lucru f. important ar mai fi partea din spate a cadrului - coada ca sa zic asa. Trebuie sa fie rezistenta sau macar intarita, pentru a supravietui sub greutatea bagajelor. Si daca tot suntem la acest subiect, imi permit sa readuc in discutie un topic mai vechi de-al meu. Poate sare norocul de undeva : CARTI CALATORII MOTO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AmbRO Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 Daca cumva te gandesti la un BMW Dakar, am eu unul de vanzare impecabil cu putini km. @Petrica: sa nu-mi spui ca ti-ai vandut KTM-ul??? Eu tocmai mi-am cumparat unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Martie 5, 2007 Share Postat Martie 5, 2007 ktm-istii "e" suparati ca cineva le-a stricat visul? Omul a intrebat ceva si voi faceti propaganda gratuita la o mobra care este depasita mai de toate japonezele din clasa ei, si-l faceti de cap sa plece sa moara la draqu'n praznic mancat de lupi si de foame si de gloante. Omu are dreptul la o informare reala, pe baze reale, de la oameni care fie au fost acolo, fie stiu cum e acolo. Drept pentru care am oferit omului o informatie corecta si competenta si fundamentata, nu pinguinarii de internet. Nu am africa twin, nici de vanzare nici in garaj, nu stiu pe nimeni sa vanda, nu am interese la honda, nu am recomandat atv (pe care nu-l consider potrivit pentru asa deplasare lunga) ci doar i-am recomandat omului sa nu puna botul la vrajala de gasca de piloti de weekend cu talente de exploratori africani de pe internet. Am uitat, va vorbeste atv-istul lesinat si cu toate defectele de pe pamant si de pe luna, dar care are mai multe ore de mers in conditii africa & middle east cu diverse vehicule decat au covarsitoarea majoritate a extrem de inteligentilor si bine educatilor mobristi de forum de navigat pe internet... Sau v-a pus baciul sa sariti sa aparati marca de mobre de televizor ? Au inceput sa scada vanzarile dupa povestea cu seriozitatea/teapa de la dakar? Va umpleti de comision la vanzare? Aveti intelegere la marketing? Nu va mai da baciul piese de schimb si consumabile si nu va mai lasa la curse? Va deranjaza adevarul? Uite, eu am taria de caracter necesara sa nu pun botul la vrajala voastra si vreau ca acest om pe care nu-l cunosc si pe care nu cred ca o sa-l intalnesc vreodata sa fie bine informat si sa scape de aburerile caracteristice vanzatorilor de marfa mai slaba dar vanduta frumos... daca ar sti austriecii in ce s-a transformat ktm lifestyle la noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Martie 7, 2007 Autor Share Postat Martie 7, 2007 am gasit raspunsurile voastre extrem de valoroase avand in vedere gradul meu de pregatire in domeniu.imi cer scuze ca nu am putut sa-mi arat aprecierea mai repede dar m-a lasat un nenorocit de lipovean pe un un grind la mama dracu in delta si s-a intors cu barca dupa doua zile cand s-a stins lumina in bodega satului.Bine ca am avut apa si gratar . Dupa atatea informatii ma simt si mai aventuros ca de obicei si abia astept resursele financiare care sa-mi permita expeditia.De altfel am sa incerc sa mai particip la discutiile de pe forum -chiar neavizat cum sunt-in speranta de a convinge niste masochisti sa ma ia cu ei pe coclauri si sa-mi arate cum merg lucrurile. Am mare nevoie de ajutor. Pana in vara am motocicleta si sunt sigur ca acum am suficiente informatii pentru a cumpara ceva in cunostinta de cauza.Mult respect ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 11, 2007 Share Postat Martie 11, 2007 Zigzagule si pe mine tot Popescu ma cheama si daca te uiti mai este un Popescu care a raspuns argumentat la acest topic mai calculat si nu asa se coleric ca "Dl" Dan cine-l cupoaste pe Dan dupa cum au mai zis si altii nu-l baga in seama si stie ca are un mod mai incisiv de a aborda lucrurile daca te uitai pe forum vedeai ca Dan e si mobrist nu numai atevist si ca stie chiar ce vorbeste privind supravituirea in conditii vitrege. Mie personal nu-mi place KTM de nici o culoare iar ghidonul ala smecher de-l lauda toti dac nu absoarbe socul se rupe si atunci te pipi pe el asa cu unu-l din teava care se indoaie il indrepti la loc si-l strambi de vreo 10 ori pana se rupe. Vad ca Yamaha e regina la capitolul conditii vitrege si pot sa-l contrazic pe Raul cu consumul XT-ul meu la o viteza de 110 Km/h consuma 3,6 L/100 Km si nu avea decat filtru K&N si radiator de ulei custom made si un jiglere mai mici (nu cu mult ca nu mergea cand era frig afara) Iar cu caratul XT-ul are cadru de spate solid e dintr-o bucata si chiar solid. Iar la plin avea 175 KG. Eu cat am avut mobra a mers impecabil nu am avut nici o problema de nici o culoare. Cand am vandut-o a pornit la prima cheie dupa 5 luni de neporneala .Oricum eu dac as merge in Africa as lua Supertenere sau AT . Si apropo nici eu nu inghit vrajeala asta ieftina de doi lei cu KTM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Martie 11, 2007 Share Postat Martie 11, 2007 Ce motocicleta imi recomandati? Eu NU sunt posesorul ultimului model GS 1xxx/LCx/etc, de fapt nu m-am urcat niciodata pe asa ceva. Ca mine sunt multi pe acest forum, dar asta nu inseamna ca nu avem dreptul nostru de a ne da cu parerea. Poate multi care nu poseda o motocicleta ce valoreaza salariul mediu pe economie pe mai multi ani stiu mai multe despre ele decat un meserias de bani gata care si-a cumparat-o ca sa impresioneze tara prin intermediul motociclism.ro. Urmaresc de multi ani prin intermediul hulitului Internet expeditiile si calatoriile in jurul lumii/continentului/casei/etc. Daca stie cineva un mijloc de informare mai bun, sa anunte! Datorita meseriei pe care o am cunosc geografia si situatia politica din fiecare tara a lumii. Am spus toate astea deoarece am impresia ca se formeaza caste in care accesul strainilor este aspru pedepsit, la fel ca si curiosii care se invart prin preajma, entuziasmati de cele ce au auzit despre cei din interior. Daca vrei sa faci ceea ce ti-ai propus, cu adevarat, probabil vei reusi. Daca nu ai banii necesari, ii poti strange din sponsorizari. Daca nu ai experienta necesara, ti-o formezi pe parcurs, cu mari riscuri, e adevarat. Daca ai de gand sa pleci singur, fara niciun sprijin, atunci nu uita ca a te plimba prin Africa Subsahariana cu un GS 1200 e ca si cum ai intra intr-o gradinita cu un tort. O motocicleta ca asta este ceva ce un localnic dintr-un sat nigerian nu va putea avea niciodata! Asa ca, daca o sa te uiti pe forumurile straine, o sa vezi ca se recomanda o motocicleta cu urmatoarele calitati: ieftina (sa nu uita para rau daca...), puternica, usoara, lesne de reparat cu materiale locale, fiabila, nepretentioasa la benzina. XT, XTZ Tenere, XL, Africa Twin (chiar daca numai usoara nu e), cam astea sunt favoritele. Iar despre traseu, sansele de a trece (si a iesi intreg) prin Ciad, Nigerul de Nord, R. P. Congo, Sudul Nigeriei sunt destul de mici, mai ales ca esti singur. Poate pana la anul situatia se mai relaxeaza... Din Egipt catre Sudan, Etiopia, respectiv pana in Africa de Sud, e un traseu mult mai rezonabil. O sa gasesti pe forum un link catre o gasca de polonezi care a facut acum vreo 2 ani asta. MotoAfryka, parca se numea filmul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 11, 2007 Share Postat Martie 11, 2007 (editat) Dan e si mobrist nu numai atevist si ca stie chiar ce vorbeste privind supravituirea in conditii vitrege. Cine a avut curiozitatea si timpul necesar studierii mai multor topicuri de pe acest forum banuieste macar specializarea d-lui Dan Popescu si stie ca ceea ce ai scris tu aici e adevarat. D-le Popescu, daca imi permiteti (si fara sa fiu ironic), ati putea sa ne impartasiti pe acest forum PUBLIC din experienta dumneavoastra sau a apropiatilor in conditiile de temperatura la care facem referire ? Ma refer la apa, mancare, cum reactioneaza motoarele la acele conditii, protectia la temperaturi, ce iti trebuie sa poti dormi noaptea sub cerul liber/cort sau daca se face acest lucru. Nu stiu daca voi face vreodata Africa dar va intreb aceste lucruri, asa, cum zice romanul, ca sa nu mor tabula rasa, sa imi fac macar o vaga idee. ghidonul ala smecher de-l lauda toti daca nu absoarbe socul se rupe si atunci te pisi pe el asa cu unu-l din teava care se indoaie il indrepti la loc si-l strambi de vreo 10 ori pana se rupe. Ca sa fiu sincer, deocamdata sunt prea strans cu altele si nici nu am buzunar sau experienta pentru un KTM. In schimb, ce a zis Ducu se pare ca este f. adevarat : Ghidon Magura Recomand sa cititi tot topicul - vezi incidentul cu bordul si costul lui si discutiile despre ghidonul Renthal. Nu ma intelegeti gresit insa, va rog. Nu sunt vulpea cu strugurii. Eu pentru un Ktm Super Enduro as fi dispus sa fac al naiba de multe sacrificii . ...pot sa-l contrazic pe Raul cu consumul XT-ul meu la o viteza de 110 Km/h consuma 3,6 L/100 Km si nu avea decat filtru K&N si radiator de ulei custom made si un jiglere mai mici (nu cu mult ca nu mergea cand era frig afara) Ducu, din cate stiu eu de pe forum, esti mecanic auto. Nu ? Asa ca experienta isi spune cuvantul. Dar, trebuie sa te rog sa : - spui mai multe despre radiator. De multe ori am avut discutia asta cu habarnisti ca mine si ideea e ca nu am ramas lamurit - trebuie un radiator de o anumita marime, amplasament in laterala cadrului presupun, cum ai facut cu virgula cuplarea la motor (furtune + gauri bloc motor - parca XT- ul deja prevazute gaurile)...? - jiglerele mai mici au fost Kedo sau ? O sa gasesti pe forum un link catre o gasca de polonezi care a facut acum vreo 2 ani asta. MotoAfryka, parca se numea filmul lor. Filmul cu subtitrare in engleza (1 h si 20 min. ): Polonezi in turul africii Site-ul polonezilor in cauza (uitati-va si pe la link-uri) Maciek Mircea, daca se poate, ai putea sa faci un scurt rezumat al situatiei din tarile africane vizate de un asemenea tur? De cautat putem cauta toti pe net dar ar fi preferabil un rezumat scurt si la obiect, scris de tine. Si, de sfarsit, pentru a reveni un pic in realitatea romaneasca, pentru amatorii de asa ceva, ia uitati ce am gasit pe dragul nostru forum, pe topicul cu intrunirea de la Cincis : CUTII ALUMINIU - HOMEMADE Baiatul e din Suceava si am inteles, de la un prieten prezent la eveniment, ca respectivul construieste contra cost oricarei persoane interesate. Parca mai era un baiat prin Bucuresti, posesor de Bmw F, cu aceleasi skill-uri. Sau ma insel ? Oferta exista deci . Editat Martie 11, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Martie 11, 2007 Share Postat Martie 11, 2007 Mircea, daca se poate, ai putea sa faci un scurt rezumat al situatiei din tarile africane vizate de un asemenea tur? De cautat putem cauta toti pe net dar ar fi preferabil un rezumat scurt si la obiect, scris de tine. Cu mare placere. Situatia politico-sociala din tarile celui mai cald dintre continentele lumii este urmarea celor cateva secole de administrare abuziva din partea puterilor coloniale europene, incheiata cu impartirea teritoriilor si delimitarea frontierelor, facute la mii de kilometri distanta de Africa, fara sa se tina cont de realitatea etnica existenta in fostele colonii. Consecinta este ca, in multe tari africane, guvernele de acolo detin controlul doar din punct de vedere teoretic asupra unor regiuni din propriile tari. Acest lucru este demn de tinut minte, mai ales in Sudan, Somalia, Niger, Ciad, Nigeria, R.D.Congo, Sierra Leone, Coasta de Fildes, Eritreea si Etiopia. Traseul. Exista cateva rute urmate de expeditionarii pe 2 sau mai multe roti, grupate in: accesibile si virtual imposibile (la ora actuala). Traseele virtual imposibile sunt cele care pornesc dinspre Libia si Algeria. La mijloc este revolta triburilor tuareg care face imposibila traversarea Saharei (cel putin asa sustin guvernele respective). Exista posibilitatea ca, pe cale guvernamentala bilaterala, cele doua tari sa furnizeze escorta armata expeditiei. Lucrul acesta este probabil pentru Libia, dar cu sanse aproape de zero in cazul Algeriei, ale carei granite de uscat sunt inchise de ani buni. Traseul peste Platoul Ahaggar (Algeria) si cel prin Sudul Libiei - Tibesti trece prin cateva dintre cele mai fascinante locuri ale Terrei. De altfel, camioanele libiene coboara regulat spre Ciad, dar strainilor le este interzis sa foloseasca acest traseu fara permisiunea mai marilor de la Tripoli. Cele mai accesibile trasee sunt cele care pornesc din Egipt si din Maroc. Varianta Maroc. Este cea mai lunga si mai "palpitanta" dintre cele doua. Kudu Expeditions din Marea Britanie organizeaza anual expeditia Londra - Cape Town, pe acest traseu. Doritorii trebuie doar sa plateasca 16 000 GBP si au totul inclus, chiar si motocicleta. Traseul de urmat pe ruta aceasta trece prin: Maroc, Sahara Occidentala, Mauritania, Senegal, Mali (se poate trece si direct din Mauritania, fara escala la Dakar, dar cine nu vrea sa ajunga acolo pe 2 roti?) Niger, Nigeria, Camerun, Gabon, Congo, R.D.Congo, Angola, Namibia si R. Africa de Sud (R.A.S.). Prin Sahara Occidentala, regiune/tara mai mare decat Romania dar a carei situatie este ambigua se trece in convoi, deoarece mare parte a punctelor strategice sunt minate de Frontul Palisario dar si de Maroc, care administreaza teritoriul sau. Nu sunt sosele, doar piste de nisip. Mauritania are, de relativ putin timp, guvern militar, dar nu sunt probleme deosebite. Senegal este o tara relativ sigura, probabil singura din Vestul Africii. In Mali sunt probleme cu insurgenta tuareg mai la nord de Tombouctou, in plin desert. De notat ca, de aici incolo, nu numai banditii/rebelii/raufacatorii sunt pusi pe fapte reprobabile. Politia si armata este prost platita si vor fi unii ce nu vor ezita sa ceara sume marunte de bani sau sa ameninte strainii singuri. Pusi in fata calmului si a solicitarii de a vorbi cu un superior din capitala tarii, se vor linisti ca prin farmec. Aceeasi situatie si pentru Niger. Drumurile, in general, foarte proaste. Nigeria are grave probleme, prin ea trecand o linie invizibila care separa musulmanii maghrebieni si subsaharieni de crestini si animisti. Sudul tarii, Lagos si Delta Nigerului sunt deosebit de periculoase, existand sute de factiuni armate care se lupta de ambele parti spre gloria Celui De Sus. Aici se conduce pe stanga! Ciad este in plin razboi civil, comentariile sunt de prisos. Camerun, Gabon si, cu restrictii, Congo nu impun decat precautiile normale pentru Africa (totul asigurat, nimic valoros la vedere, drumuri importante, respect pentru localnici, la adapost noaptea si departe de drumuri). Drumurile sunt crunte, in sezonul ploios nu se prea poate trece prin unele regiuni. R.D.Congo si Angola au terminat socotelile cu razboiul civil dar mai exista inca multi suporteri ai fostelor regimuri. Prin fostul Zair se trece repede dar Kinshasa este un loc nerecomandat (gasti inarmate, oameni fara ocupatie, traficanti de...orice). In Angola trebuie sa te legitimezi prin fiecare oras prin care treci, acest lucru fiind inscris in pasaport. Cu precautiile de rigoare, nu e un loc chiar atat de cumplit cum se spune, mai ales daca se urmeaza drumul principal de coasta catre Namibia. Namibia si R.A.S., pe traseul costier catre Cape Town il vor face pe prietenul nostru, amator de aventura, sa simta din nou valoarea unei sosele asfaltate, a unui fast-food si a unui hotel civilizat. Evident, daca razbeste pana aici. Celalalt traseu trece prin Egipt, Sudan, Etiopia, Kenya, Tanzania, Zambia, Zimbabwe si R.A.S (ori Botswana, Namibia si R.A.S.). Este cel mai accesibil si mai sigur. Daca se doreste il descriu mai in amanunt si pe acesta. Clima. Nu i s-a acordat atentie, dar este un factor crucial. Poate o sa vorbesc despre ea, daca e vreunul curios. Harti. Michelin, Raven, Cartographia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 11, 2007 Share Postat Martie 11, 2007 (editat) Felicitari si respectele mele pentru cunostiintele in domeniu ! Prin aceleasi servere, sparte in pachete, vin si multumirile mele pentru ca ai raspuns la solicitare. Cand ai timp si cheful necesar, astept continuarea . Poate ca momentan nu visam niciunul la Africa. Dar poate peste 2-3-n ani o sa imi reamintesc ca era odata un topic pe motoretism pe care l-as putea cauta pentru a il reciti sau ca era un anume "mirceatrif" pe acolo care stia despre politico-socialul de prin Africa. Poate chiar vor ajuta cuiva info astea. Dupa ce termin de gatit (impreuna cu soata) o sa imi iau atlasul in brate si o sa citesc inca o data, mai pe indelete ce ai scris mai sus . La cat mai multe posturi din astea, domnule Trif ! Editat Martie 11, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.