Jump to content
Sign in to follow this  
bcristian

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm

Recommended Posts

sa inteleg ca indicator de benzina nu are decat incepand cu modelul '99 ?

din cate am citit, TDM 850 s-a fabricat pana in 2001

 

 

pe diferite site-uri, proprietarii se plangeau de sistemul electric pe care il considerau deficitar

si de cloncanitul cutiei de viteze la schimbare in treptele I, II, III

ce imi puteti spune despre asta ?

 

:cheers:

tdm_New_Microsoft_Word_Document.doc

Edited by hawkeye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este cu decalajul de aprindere + precizarea ca pt a-i mari cuplul motor au montat bielele la 270 grade pe vibrochen(la 3VD ele sunt la 180).

:) salut prieteni....cum e cu pieptosenia tdm-ului, ai avut ocazia sa o compari cu supertenere, e mult mai fortoasa decit aceasta? si , ce crezi , pe drumuri mai proaste ar fi mai indicat supertenere? are cuplu destul de mare cred , incit nu e nevoie sa mesteci prea mult in cutie?eu am un xj 900 si daca vreau, pot sa merg cu a cincea cu viteze foarte mici, fara probleme.....si altceva ca gabarit e mai mica/ mai mare decit africa sau supertenere? :) intr-adevar ''yamaha '' face niste motorete foarte frumoase.....eterna concurenta a ''hondei'' :) :moron: :scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hawkeye

Principala problema de care stiu eu a sistemului electric la TDM sunt fisele de la bujii, sau mai bine zis garniturile lor. Bujiile sunt "ingropate" adanc in capacul motorului, si nu exista scurgere. Deci daca se uzeaza garnitura (mansonul) din partea de sus a fisei, iti intra apa langa bujie (in general cand speli motocicleta, unii spuneau si de ploaie) si adio scanteie. Nu prea mai ai cum sa o scoti decat cu aer comprimat.

Problema asta apare la marea majoritate a japonezelor (pentru ca asta e pozitionarea obisnuita a supapelor), doar ca la altele in general nu ajungi cu apa pe capacul motorului cand o speli.

Pe de alta parte, ar cam trebui sa schimbi fisele de bujii oricum daca a ajuns sa imbatranesca cauciucul de pe ele atat de mult incat sa nu mai etanseze in capac.

Cutia troncane remarcabil de tare in treptele inferioare, dar asa e ea din constructie, nu am auzit sa se fi stricat cuiva.

 

@jenifer

Nu am mers pe XTZ, deci nu pot sa spun exact cat de mult se simte diferenta de putere/cuplu.

Asa cum e de asteptat, si oameni care au mers pe ambele o confirma, pe drumuri proaste e mai bun XTZ-ul, e totusi un enduro mare, TDM-ul e mai mult un tourer mediu cu suspensii lungi. Merge pe un forestier, dar nu la enduro real, e mult prea grea pentru asta.

La gabarit, mi se par toate trei in aceasi clasa - dpdv al cum ma simt pe ele, n-am pus ruleta sa masor. Dar intre astea 3, TDM-ul are cea mai comoda sa (pentru mine).

Cuplu are suficient, intr-a 3-a cu 1800-2000 rpm inca mai urca o rampa de pod. Evident, nu te astepta sa mai aiba si demaraj in conditiile astea insa. L a viteze mari insa (150+) n-o lasa sub ~4500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hawkeye

Principala problema de care stiu eu a sistemului electric la TDM sunt fisele de la bujii, sau mai bine zis garniturile lor. Bujiile sunt "ingropate" adanc in capacul motorului, si nu exista scurgere. Deci daca se uzeaza garnitura (mansonul) din partea de sus a fisei, iti intra apa langa bujie (in general cand speli motocicleta, unii spuneau si de ploaie) si adio scanteie. Nu prea mai ai cum sa o scoti decat cu aer comprimat.

Problema asta apare la marea majoritate a japonezelor (pentru ca asta e pozitionarea obisnuita a supapelor), doar ca la altele in general nu ajungi cu apa pe capacul motorului cand o speli.

Pe de alta parte, ar cam trebui sa schimbi fisele de bujii oricum daca a ajuns sa imbatranesca cauciucul de pe ele atat de mult incat sa nu mai etanseze in capac.

Cutia troncane remarcabil de tare in treptele inferioare, dar asa e ea din constructie, nu am auzit sa se fi stricat cuiva.

 

@jenifer

Nu am mers pe XTZ, deci nu pot sa spun exact cat de mult se simte diferenta de putere/cuplu.

Asa cum e de asteptat, si oameni care au mers pe ambele o confirma, pe drumuri proaste e mai bun XTZ-ul, e totusi un enduro mare, TDM-ul e mai mult un tourer mediu cu suspensii lungi. Merge pe un forestier, dar nu la enduro real, e mult prea grea pentru asta.

La gabarit, mi se par toate trei in aceasi clasa - dpdv al cum ma simt pe ele, n-am pus ruleta sa masor. Dar intre astea 3, TDM-ul are cea mai comoda sa (pentru mine).

Cuplu are suficient, intr-a 3-a cu 1800-2000 rpm inca mai urca o rampa de pod. Evident, nu te astepta sa mai aiba si demaraj in conditiile astea insa. L a viteze mari insa (150+) n-o lasa sub ~4500.

:scratch: multumesc mult, va urmaresc discutiile, si voi mai intreba cind voi mai avea ceva nelamuriri....poate ma las si eu de 4nlinie si trec pe 2 cilindri si mai ales enduro- turing[ si mai ales yamaha] :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si dupa cum spuneam...am revenit cu cateva poce ale partenerului meu de drum...!! :scratch:

post-5189-1181214940_thumb.jpg

post-5189-1181214980_thumb.jpg

post-5189-1181215028_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut gashka!

 

Sunt proaspatul posesor al unui TDM 850 din '93. (ala frumos, de era anunt de vanzare pe forum acu cateva zile - e la mine acuma :moto: ) Daca nu ati vazut romani fericiti, haideti pe la mine!

 

Abia astept sa o incalec calumea! ca asa repede a decurs totul ca nici casca nu am avut vreme sami cumpar (vine weekendu asta un N102 :rock: )

 

Va tin la curent cu impresiile mele.. dar sunt convins ca ma voi indragosti de ea.

 

apropos! Daca aveti careva manual complet de intretinere si service, l-as aprecia enorm. Pentru 3VD desigur.

 

Salutari si va astept la mare la o BRRC!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venot in grup :moto:

Singurul manual pe care l-am gasit e cel pe care l-am pus la Tanga pe site, vezi linkul in primul post. E un scan de pe Haynes.

Edited by bcristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut si eu! :moto:

 

De o sptamana sunt mandrul posesor de TDM :rock: ,singura problema e ca nu s-a marit comunitatea posesorilor de TDM-iste caci eu l-am luat de la Cippy

 

Va salut cu faru,sa auzim de bine :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai am guma pe spate si am gasit una de 160 ( mobra foloseste de 150,dupa cate scrie in carte) ,a pus cineva asa ceva pe mobra lui? ca stau in dubii daca sa o cumpar sau nu....

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve ! Nu stiu unde o sa ajunga mesajul meu, sint pt. prima oara in viata pe un forum, sint afon la calculatoare -nu rideti- si m-am chinuit juma` de ora sa gasesc unde sa-mi bag "of"-ul. Sper ca am ajuns la TDM -isti ...

Daca da, intrebarea mea este : stie cineva cit trebuie "barbierit" din chiuloasa pt. a ajunge la 11:1 ? Ca TDM-ul are 9,5:1, ceea ce este foarte putin chiar si pt. masini, daramite pt. motociclete. Daca se duce la 11:1 se poate ajunge lejer pe la 90 CP, si se obtine si o crestere serioasa de turatie, adica "sound" de bike.

Mersi anticipat ...

Edited by tdvex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve ! Nu stiu unde o sa ajunga mesajul meu, sint pt. prima oara in viata pe un forum, sint afon la calculatoare -nu rideti- si m-am chinuit juma` de ora sa gasesc unde sa-mi bag "of"-ul. Sper ca am ajuns la TDM -isti ...

Daca da, intrebarea mea este : stie cineva cit trebuie "barbierit" din chiuloasa pt. a ajunge la 11:1 ? Ca TDM-ul are 9,5:1, ceea ce este foarte putin chiar si pt. masini, daramite pt. motociclete. Daca se duce la 11:1 se poate ajunge lejer pe la 90 CP, si se obtine si o crestere serioasa de turatie, adica "sound" de bike.

Mersi anticipat ...

 

Nu o strica...e un motor prea bun sa-ti bati joc de el asa.

Pune-i mai bine 2 tobe custom si o sa sune cat 2 cross-uri suparate la un loc.

 

 

Uitati-va lume la filmul asta daca nu suna bine tdm-u:

 

Edited by Pompieru

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca a mai facut cineva pe aici asa ceva.... mie unu imi ajunge cei 75 de cai pe care-i are

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salve ! Nu stiu unde o sa ajunga mesajul meu, sint pt. prima oara in viata pe un forum, sint afon la calculatoare -nu rideti- si m-am chinuit juma` de ora sa gasesc unde sa-mi bag "of"-ul. Sper ca am ajuns la TDM -isti ...

Daca da, intrebarea mea este : stie cineva cit trebuie "barbierit" din chiuloasa pt. a ajunge la 11:1 ? Ca TDM-ul are 9,5:1, ceea ce este foarte putin chiar si pt. masini, daramite pt. motociclete. Daca se duce la 11:1 se poate ajunge lejer pe la 90 CP, si se obtine si o crestere serioasa de turatie, adica "sound" de bike.

Mersi anticipat ...

 

Exista metode mai putin destructive de a obtine acelasi lucru, folosind pistoate "racing". Din pacate am uitat cu se numea firma care facea asa ceva. Cauta si tu pe net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am un KLE500, vreau sa trec la anu' pe un TDM 850 (4TX). M-ar interesa greutatea la plin, pe net dau de date contradictorii. KLE'u are fro' 200 kg la plin, eu am 1.77 si cam 65 de kile... N-am avut probleme cu greutatea la KLE (daca nu socotesc 3-4 ocazii cand l-am "pus pe dunga" pe teren accidentat, la viteza aproape nula).

 

Si inca ceva: care ar fi in mare diferentele intre 4TX si 3VD? (cele sesizabile in manevrare, putere etc.)

Cele bune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine v-am gasit. mi-am luat si io o semi-vaca. momentan sunt multumit de ea, dar parca este plictisitoare cu sunetul ei stock...

luata din italia cca acum o saptamana. merge bine, trage de jos, dar ce ma mai dispera este parbrizul ala mic. merge pus mai mare? nu am pretentia sa fumez la 120, dar cat de cat. :)

 

@special k...din cate stiu diferente tehnice nu ar fi prea mari. puterea ar fi tot pe acolo, numai ca 3vd(cum am eu) face parte din prima generatie de tdm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar ce ma mai dispera este parbrizul ala mic. merge pus mai mare? nu am pretentia sa fumez la 120, dar cat de cat. :lol:

sigur exista parbrize touring, am vazut o gramada pe moto.it cu "cupollino maggiorata" :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

observand ca farurile sunt cam chioare, am decis sa vad ce becuri am, si...surpriza...niste becuri cu bulb, de care nu mai vazusem in viata mea. au fasung ca becul de pozitie/frana, si intra intr-o flansa ce intra in far. eu o sa anulez flansa si becul, si vreau sa pun macar un halogen normal. alea erau de 40/45w. cati dintre voi aveti la fel? as pune asa pe ambele faruri, dar imi este ca fortez incarcarea. voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

observand ca farurile sunt cam chioare, am decis sa vad ce becuri am, si...surpriza...niste becuri cu bulb, de care nu mai vazusem in viata mea. au fasung ca becul de pozitie/frana, si intra intr-o flansa ce intra in far. eu o sa anulez flansa si becul, si vreau sa pun macar un halogen normal. alea erau de 40/45w. cati dintre voi aveti la fel? as pune asa pe ambele faruri, dar imi este ca fortez incarcarea. voi ce ziceti?

:cheers: :lol: 40/45 cu bulb am yo la scuter

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheers: :lol: 40/45 cu bulb am yo la scuter

da mah, dar eu am 2. si nu sunt becuri R2, sunt alt tip. sa le ia dreacu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

madcox, pune si tu o poza aici sa-ti vedem jucaria.. :cheers: si inca o poza cu nivelul uleiului, sa stim ca e totul ok si ca-i poti da cox linistit... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

madcox, pune si tu o poza aici sa-ti vedem jucaria.. :cheers: si inca o poza cu nivelul uleiului, sa stim ca e totul ok si ca-i poti da cox linistit... :lol:

poze vezi ca sunt aici: /index.php?showtopic=152655

 

in legatura cu uleiul...este ok acum. apropo, faptul ca are carter uscat si implicit rezervor de ulei, inseamna ca pot sa ii dau linistit pe o roata, nu? ca nu se phoote motorul... :D

de ridicat se ridica usor, dar acum vreau sa vad daca stie stoppie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteapta si tu sa se raceasca sub 0 grade si dupa aia incearca un stoppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

observand ca farurile sunt cam chioare, am decis sa vad ce becuri am, si...surpriza...niste becuri cu bulb, de care nu mai vazusem in viata mea. au fasung ca becul de pozitie/frana, si intra intr-o flansa ce intra in far. eu o sa anulez flansa si becul, si vreau sa pun macar un halogen normal. alea erau de 40/45w. cati dintre voi aveti la fel? as pune asa pe ambele faruri, dar imi este ca fortez incarcarea. voi ce ziceti?

 

Userul @mircescu are tot becuri d-alea cu bulb (model dacia 1100 :baldy: :finger: ).Se pare ca asa o fi fost din fabrica ca doar nu s-or fi apucat italienii sa le "tuneze" toti ( si a lui tot din italia e)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Userul @mircescu are tot becuri d-alea cu bulb (model dacia 1100 :baldy: :finger: ).Se pare ca asa o fi fost din fabrica ca doar nu s-or fi apucat italienii sa le "tuneze" toti ( si a lui tot din italia e)

nu sunt R 2.

uite de care sunt:

post-3031-1195899553_thumb.jpgpost-3031-1195899567_thumb.jpgpost-3031-1195899580_thumb.jpg

pana la urma am schimbat doar unul, am bagat halogen normal, cu flansa P43T, adica d-ala cu 3 picioruse de jur imprejur, desi la mine piciorusele alea nu au nici un sens. am incercat cu halogen cu flansa P45T, dar era flansa prea groasa, si nu puteam sa blochez becul acolo cu siguranta de la far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...