Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am o problema cu alimentarea cu curent, din cand in cand se intrerupe alimentarea electrica de tot , din senin acum merge totul , acum se opreste , mai ales dupa ce am lasat-o din mana , degeaba pun contactul (care este in stare foarte buna) ca nu se mai alimenteaza nimic . daca o las o vreme o ia din nou, banuiesc un contact imperfect, dar sunt novice in motoare si de-asta apelez la voi. ma poate ajuta cineva ?

 

 

 

vezi ca ai sub sa o cutie de sigurant, si cumva diagonal opus tre sa ai o siguranta de 30 A. ia si tu un spray de contacte si da pe acolo, pote va merge

Editat de Night Ridder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TDM-ul este:mai greu,mai inalt si mai lung decat Transalpul.M-am dat pe Transalp(ce-i drept mai vechiutz) si pare un tractoras pe langa TDM(vibreaza V2-ul si ai ghidonul mai aproape,cumva...).E totusi mai manevrabil in viraje,cel putzin asta am constatat eu.

tryharder iti multumesc, daca ne vom vedea vreodata promit sa te cinstesc....si ca sa fiu total nesimtit abuzez de ama bilitate si mai intreb- cum e tdm fata de africa si fata de supertenere? si cum se descurca pe drumuri mai proaste , si cu pasager si bagaje la drumuri lungi? :( chiar fac cinste...multumesc......ps si cam ce consum are ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prin cine le-ai comandat? sau cum ai facut?

Le-am comandat eu, cum am zis, de pe ebay. Tot ce iti trebuie e un card care merge pe PayPal - eu folosesc un ING Visa Electron.

 

cum e tdm fata de africa si fata de supertenere? si cum se descurca pe drumuri mai proaste , si cu pasager si bagaje la drumuri lungi? si cam ce consum are ?
Dpdv functional, e mai apropiata de AfricaTwin decat XTZ (care e un enduro mare). Dar este orientata mai catre strada decat enduro fata de AT. Se descurca si pe drumuri proaste, cu pasager si bagaje, dar de la un punct incolo masivitatea si centrul de greutate sus isi spun cuvantul. Adica merge pe un forestier, chiar si mai rupt, dar cam atat. La drumuri lungi in schimb da clasa de departe si AT-ului si XTZ-ului - cu pasager si bagaje (3 cutii) o tin destul de comod la o viteza de croaziera de 150 pe autostrada. Iar la AT in special, ma ia cu dureri numai cand ma uit la saua aia :(

Consumul este intre 5 si 6.5 la suta (asta cu pasager, bagaje, si viteza intre 150 si 190 pe A1).

Editat de bcristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tryharder iti multumesc, daca ne vom vedea vreodata promit sa te cinstesc....si ca sa fiu total nesimtit abuzez de ama bilitate si mai intreb- cum e tdm fata de africa si fata de supertenere? si cum se descurca pe drumuri mai proaste , si cu pasager si bagaje la drumuri lungi? :( chiar fac cinste...multumesc......ps si cam ce consum are ?

 

Cu multa placere...nu e vorba de nici un abuz.

Uite,bcristian a punctat foarte bine,cu o mica mentiune:TDM-ul este descendentul direct al XTZ-ului 750(supertenere) d.p.d.v. al motorizarii, adica au luat motorul de 750 si au marit alezajul cu 2,5mm si cursa cu 4,5mm rezultand o capacitate de 850cmc si o putere de 78 CP(3VD)(am manualul in fatza,nu ma aberez aiurea).Motorul asta tip "parallel-twin" a avut clipele lui de glorie prin '80 cand a castigat de 3 ori Paris-Dakar.

Atat Africa Twin cat si SuperTenere sunt clar motoare de enduro-touring sau rally-raid cum se mai spune;se descurca excelent pe distante lungi dar la capitolul enduro nu trebuie sa le ceri foarte mult datorita greutatii foarte mari.Ex. un africa Twin cu plinurile facute ajunge la 280 kg si sincer,n-as vrea sa o las pe picior cand alunec pe noroi :)

Pentru enduro-enduro as recomanda un Dominator(nici macar Transalp) respectiv XT 660;daca vrei hard-enduro,atunci orienteaza-te catre KTM,Husqvarna,Husaberg,etc.

Cat despre TDM,acesta a fost un exercitiu de marketing al diviziei Yamaha Europa(Italia) care a creat la inceputul anilor '90 probabil fara sa vrea, primul ALLROUNDER din istoria moderna a motociclismului.Motocicleta asta are doar un mic procent de sange de "enduroaica",nu va lasati indusi in eroare de scutul anemic care acopera galeria de evacuare(care a si disparut odata cu versiunea 4TX-'96) si nici de roata fata mai mare(18 tzoli fatza de 17 spate).Motocicleta asta vrea si poate sa arate ceva doar pe strada(roti turnate,dovada clara a destinatiei motocicletei).Pozitia inalta de condus, motorul care trage bine de "jos",usurinta cu care se inclina in viraje o fac ideala pentru drumurile de zi cu zi,cu mici rezerve in oras datorita greutatii mari si a cutiei imprecise.

Motorul s-a vandut foarte bine in Europa,in special in Italia(vreo 70.000 buc parca) si a fost un fiasco in State unde nu s-a importat decat 2 ani('91 si '92) dar acum americanii alearga dupa ele pe Internet(ma refer la modelul initial,3VD).

Cred ca noi ar trebui sa ne schimbam putin optica si sa nu incercam sa nominalizam un motor ca fiind "perfect",nu exista asa ceva...nici macar noul Transalp sau si mai noul Tenere nu se descurca perfect atat pe asfalt cat si pe macadam,iar daca producatorii sustin asta o fac doar din ratziuni pur comerciale.

Mie unul imi place TDM-ul de mic copil de cand il vedeam in cataloagele moto aduse de tiristi "de dincolo"dar admit faptul ca este un model cu anumite "bile negre".

 

 

Hai sa traim!

Editat de Tryharder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TDM-ul este:mai greu,mai inalt si mai lung decat Transalpul.M-am dat pe Transalp(ce-i drept mai vechiutz) si pare un tractoras pe langa TDM(vibreaza V2-ul si ai ghidonul mai aproape,cumva...).E totusi mai manevrabil in viraje,cel putzin asta am constatat eu.

Scuze ca ma bag: TA-ul are inaltimea la sa de 840mm, TDM-ul de 850 la 805mm, cel de 900 la 825mm. Pe TA m-am dat, e ceva mai jos decat KLE-u' meu (850mm), dar conteaza si latimea la sa. Chiar sunt interesat, imi iau un TDM de 900 si sunt putin ingrijorat de greutate si manevrabilitatea la viteza mica (am 1,77 si 65kg). In cel mai rau caz, exista kit-uri de coborare pe Louis, scad inaltimea la sa cu 3-5cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma bag: TA-ul are inaltimea la sa de 840mm, TDM-ul de 850 la 805mm, cel de 900 la 825mm. Pe TA m-am dat, e ceva mai jos decat KLE-u' meu (850mm), dar conteaza si latimea la sa. Chiar sunt interesat, imi iau un TDM de 900 si sunt putin ingrijorat de greutate si manevrabilitatea la viteza mica (am 1,77 si 65kg). In cel mai rau caz, exista kit-uri de coborare pe Louis, scad inaltimea la sa cu 3-5cm.

 

 

da si mie un cod de la kitul acela.

 

dar oare gasesti pentru TDM 850 din 92?

 

Merita puse NGK Iridium? sunt greu de schimbat? care ai o cheie de bujii? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea (hac :() - nu prea merita Iridium.

Din pacate, schimbatul bujiilor e cam cu injuraturi, dar problema e generala la toate motoarele cu bujiile ingropate adanc in chiulasa cu care am avut eu de-a face.

LA TDM in particular, cea mai mare problema e ca bujiile au hexagonul de 18 mm, iar tunelul e foarte ingust in partea de jos. Desi am auzit ca exista, eu n-am vazut pana acum tubulare normale* de bujii de 18 care sa incapa in tunel - eu folosesc o cheie de pe Louis (10003912 e acum, la 5 euro).

Daca e cazul, o pot imprumuta.

=======

*tubulara normala = cu exterior cilindric, nu fatzetat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea (hac :() - nu prea merita Iridium.

Din pacate, schimbatul bujiilor e cam cu injuraturi, dar problema e generala la toate motoarele cu bujiile ingropate adanc in chiulasa cu care am avut eu de-a face.

LA TDM in particular, cea mai mare problema e ca bujiile au hexagonul de 18 mm, iar tunelul e foarte ingust in partea de jos. Desi am auzit ca exista, eu n-am vazut pana acum tubulare normale* de bujii de 18 care sa incapa in tunel - eu folosesc o cheie de pe Louis (10003912 e acum, la 5 euro).

Daca e cazul, o pot imprumuta.

=======

*tubulara normala = cu exterior cilindric, nu fatzetat

 

 

ma gandeam sa ii schimb bujiile si sa ii fac o sincronizare la carburatoare. dar nu stiu daca e cazu. cum aflu?

 

din consum? sau atfel?

 

lasa ca e mai bine s-o imprumut, mai stam si noi de vorba o tzara :)

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da si mie un cod de la kitul acela.

 

dar oare gasesti pentru TDM 850 din 92?

 

Asta-i linku' pt kit Yamaha, sunt numai pt TDM900, dar sigur potrivesc si la 850, sau poti sa le faci la un meserias cu un pic de straduinta... am pus kit pe un sv650, se inlocuiesc piesele respective de la bascula spate cam in 15 minute, ATENTIE: pt coborare sunt mai LUNGI, pt ridicare mai scurte. Practic vezi piesa in link, masori diametrul prinderii la al tau (sau da jos una originala), si faci pe comanda un set cu 3-4 cm mai lung.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i linku' pt kit Yamaha, sunt numai pt TDM900, dar sigur potrivesc si la 850, sau poti sa le faci la un meserias cu un pic de straduinta... am pus kit pe un sv650, se inlocuiesc piesele respective de la bascula spate cam in 15 minute, ATENTIE: pt coborare sunt mai LUNGI, pt ridicare mai scurte. Practic vezi piesa in link, masori diametrul prinderii la al tau (sau da jos una originala), si faci pe comanda un set cu 3-4 cm mai lung.

Bafta

 

cred ca cel mai simplu e sa dau jos una originala si sa imi fac pe comanda , asta in cazu in care ies mai ieftinache :(

 

tre sa ma uit bine sa vad care e piesa respectiva.

 

uf abia astept sa imi aduc motoru

 

ce ulei imi recomandati??

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si eu in discutie.

 

Animala mea, '97 face primul an la mine in curand:

 

post-7986-1210763299_thumb.jpg

 

Constatari proprii despre 4TX:

- suspensiile prea moi, pe forestier dai cu burta de pamant intr-o fericire mai ales daca ai bagaje/pasager. Evacuarile saracele cam au de suferit, inca n-am descoperit un scut functional.

- ii dispare ulei in mod misterios, pe carpe-tdm am vazut ca sint o garla de 4TX-isti cu aceeasi problema, deci tre sa cam umbli cu sticla de ulei dupa tine la drumuri mai lungi daca nu vrei sa pui ulei de masina din benzinarie (uneori consuma mai mult, alteori te uiti si vezi ca e la minim si dupa doua ore vezi ca e ok nivelul, cu aceeasi procedura de verificare - o fi vreo problema cu traseul uleiului pina la fereastra de verificare, n-am idee, ca fum nu scoate)

- treapta a treia suiera sub 3000

- la viteza mica tre sa fii atent cu ea, daca ai inclinat-o cu ghidonul bracat la maxim o culegi de pe jos, sau ii simti toate cele 230 de kile in timp ce te chinui sa o tii vertical pe un singur picior

+ foarte manevrabila dupa ce te obisnuiesti cu ea, te strecori in trafic la paritate cu scuterele

+ sunetul foarte misto, cu niste tobe aftermarket e chiar spectaculos

+ pasager, bagaje, drum lung, iese un cocktail misto. Saua foarte spatioasa si comfortabila, nu te incomodeaza deloc pasagerul. Pozitia pilotului foarte relaxata, pe de alta parte un parbriz mai inalt decat ala din fabrica nu strica.

 

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+ foarte manevrabila dupa ce te obisnuiesti cu ea, te strecori in trafic la paritate cu scuterele

+ pe de alta parte un parbriz mai inalt decat ala din fabrica nu strica.

 

:(

 

 

u ce inaltime ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu dupa ce am innecat-o, si m-am chinuit sa ii scot bujiile cca 30 minute, am devenit expert...schimb bujiile in maxim 10 minute. din fericire am sculele ei originale, deci nu-s probleme cu cheia de bujii. e mai greu sa scoti bujia din dreapta din cauza termostatului, dar te obisnuiesti. necesitatea creeaza noi solutii... :)

manevrabiliate? pe loc si viteze de 5 kmh, este mai dificil din cauza ghidonului ce se misca extrem de usor...dar dupa...devine parfum. cea mai mare satisfactie este sa merg pe un drum cu denivelari cu 140 kph, cand cei cu vitezane...cu 40...asta se intampla duminica. :( daca nu o sa am bani de BMW, urmatoarea motoreta o sa fie tot TDM. este singura motoreta care stie sa fuga, sa care, si sa mearga pe drumuri mai proaste. nu gasesc ceva similar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

u ce inaltime ai?

 

180. Nu e o mobra inalta, singura problema pentru cineva mai mic de statura (<175 probabil) banuiesc ca ar fi greutatea/echilibrul la viraje foarte strinse, in rest e pisicutza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma bag: TA-ul are inaltimea la sa de 840mm, TDM-ul de 850 la 805mm, cel de 900 la 825mm. Pe TA m-am dat, e ceva mai jos decat KLE-u' meu (850mm), dar conteaza si latimea la sa. Chiar sunt interesat, imi iau un TDM de 900 si sunt putin ingrijorat de greutate si manevrabilitatea la viteza mica (am 1,77 si 65kg). In cel mai rau caz, exista kit-uri de coborare pe Louis, scad inaltimea la sa cu 3-5cm.

Nu e cazul sa te scuzi,doar discutam constructiv:)Sa stii ca dimensiunile "pe hartie" nu sunt totul in sensul ca desi TA are saua mai inalta,datorita amortizoarelor cu cursa mai lunga si mai moi,se lasa mai mult si atingi bine jos,eu asa am observat la mine.

Nu-ti fa probleme de inaltzime,esti absolut OK.Eu,de exemplu,am 1,73 si 77 kg si ating perfect Terra cu toata talpa de pe TDM si nu am avut nici un fel de dificultate in manevrarea "animalului".E drept ca am lasat-o jos de vreo 3 ori la inceput fiindca mi-a murit motorul cu ghidonul bracat la intoarceri cu viteza f.f. mica....tipic pt. incepatori.

TDM-ul de 900 este si mai usor cu vreo 30 de kg decat 850-ul,asa ca temerile tale sunt chiar nefondate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma bag: TA-ul are inaltimea la sa de 840mm, TDM-ul de 850 la 805mm, cel de 900 la 825mm. Pe TA m-am dat, e ceva mai jos decat KLE-u' meu (850mm), dar conteaza si latimea la sa. Chiar sunt interesat, imi iau un TDM de 900 si sunt putin ingrijorat de greutate si manevrabilitatea la viteza mica (am 1,77 si 65kg). In cel mai rau caz, exista kit-uri de coborare pe Louis, scad inaltimea la sa cu 3-5cm.

 

 

eu am 1.72 si 80kg :( si ating cu ambele varfuri, conteaza mult confrmatia picioarelor. eu le am scurte si groase :)

 

inca nu m-am dat cu ea dar nu cred ca o sa am probleme mari :moto:

 

vedem

 

PS inca nu am umblat pe la amortizor sa o las la max du fund.

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, mă bag Âşi eu în seamă, am văzut motorul lui Cavaleru acu vreo 2-3- săpt. în piața de maÂşini din Arad(eu vreau să-mi vând CB-ul)Âşi mi-a plăcut tare mult.Era într-o remorcă cu un GSX-F Âşi un TA cam jumulit.Într-adevăr cuferele alea sunt imense, nu Âştiu dacă sunt practice în oraÂş, dar arată impresionant.Frumos, să-l călăreÂşti sănătos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, mă bag Âşi eu în seamă, am văzut motorul lui Cavaleru acu vreo 2-3- săpt. în piața de maÂşini din Arad(eu vreau să-mi vând CB-ul)Âşi mi-a plăcut tare mult.Era într-o remorcă cu un GSX-F Âşi un TA cam jumulit.Într-adevăr cuferele alea sunt imense, nu Âştiu dacă sunt practice în oraÂş, dar arată impresionant.Frumos, să-l călăreÂşti sănătos!

 

 

 

salut.

Ms de urari.

 

Intradevar nu sunt ff practice in oras dar la drum lung isi vor face treaba ff bine ;)

 

ce moto vrei sa iti iei?

 

Baieti ce latime are dicul de frana fata ca vrea sa iau un disklock cu alarma. si nu stiu ce marime are discul ;)

 

http://www.electronictudor.ro/produs52/XEN...izator-Disc.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-ar potrivi enduro touring,deci:TA,Dominator,XTZ,DR,poate KLE, evident cu eterna problemă a banilor, deci poate cel mult o machetă cu o Africa Twin sau Super Tenere.TDM-ul e doar un vis, cel puțin acum...

În legătură cu blocajul discului, fii atent:eu personal folosesc cu mult succes un simplu lacăt -da unu zdravăn-pe care îl îmbârlig pe-acolo pe la disc -et voila!La drum îl prind de suportul scăriței de pasager Âşi îl iau Âşi cu mine...Singurul dezavantaj e că de mă înbăt la vreo întrunire Âşi pierd cheița, m-am ras! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce sa fie vis un tdm? il iei din afara (tipul 3vd) cu 1000-1500 euro. eu mi l-am luat cu 1000 euro. m-a ajuns cu drum si acte 1500 euro...si culmea, la banii astia chiar merge... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor l-am adus in sf. e acasa in bucuresti.

 

sunt cel mai fericit om care scrie acum pe forum. ;)

 

mi-am dat si eu seama cat este de greu :laugh: l-am impins de-a lungul a trei scari si am slabit vreo 2 kile :laugh:

 

oricum e piese motoreta. mainepoat ma risc sa ma dau si eu cu el prin spatele blocului sa vad cum e ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i-am facut in weekend consumul...mers linistit cu 110...5%. mers mai agresiv...7%. dat in blana....probabil 9% ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt greu de sincronizat carburatoarele? si de verificat supapele?

trebuie facuta la un service ?

 

ce ulei sa bag in motor??

 

i-am facut in weekend consumul...mers linistit cu 110...5%. mers mai agresiv...7%. dat in blana....probabil 9% ;)

 

 

e bun consumu asta

 

in oras cred ia 7% lejer ;)

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...