hicea_mihai Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 io inteleg ca is multe pagini, da cauta si tu pa topic dupa "ulei" si se mai restrangposturile.de asemenea, se gasesc si manualele de servis care contin recomandarile de fabrica. Ok .. Mersi mult pentru ajutor . Am sa incerc sa-mi restrang posturile ... sunt foarte multe ale mele (47 la numar ) fata de ale tale 1590 . Nu am cuvinte , esti de mare ajutor PRETENE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 Ok .. Mersi mult pentru ajutor .Am sa incerc sa-mi restrang posturile ... sunt foarte multe ale mele (47 la numar ) fata de ale tale 1590 . Nu am cuvinte , esti de mare ajutor PRETENE. termina cu rautatile ca nu e cazul hai sa-ti zic: eu am cumparat TDM-ul in mai, anul acesta mi-a luat 3 zile dar am citit toate (pe atunci 162) paginile, pentru ca am considerat ca nimeni nu e obligat sa caute informatiile in locul meu acuma, revenind la uleiele noastre, pretene, treaba cu fereastra de vizitare a uleiului a fost simpla, raspunsul era unul singur dar cu uleiele e mai complicat, pentru ca sunt foarte multe variante eu am facut astfel: l-am intrebat pe fostul proprietar ce ulei a bagat si am urmarit comportamentul motorului din moment ce nu consuma ulei si imi place cum merge, la schimb voi folosi acelasi tip de ulei, respectiv Putoline 15W50 depinde foarte mult cat este de uzat motorul, simeringuri de supape etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 As mai adauga ca 15W-50, in mod normal, nu prea este un ulei de timp mai rece sau pentru distante scurte. Din cauza acelui 15, care inseamna o vascozitate la rece mai mare decat a unui 10W-40, ulei mult mai uzual de altfel. Deci daca il schimbi acum, incearca un 10W-40 sau cel mult 10W-50 (diferenta exista practic, dar e f. mica; la rece, adica la pornire), semisintetic ca sintetic nu are rost. Si sa il schimbi la timp, in functie si de regimul de mers. Dar cum ziceau si colegii, chestiile astea s-au tot discutat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 Ok .. Mersi mult pentru ajutor .Am sa incerc sa-mi restrang posturile ... sunt foarte multe ale mele (47 la numar ) fata de ale tale 1590 . Nu am cuvinte , esti de mare ajutor PRETENE. uite ce vroia sa zica ismael... 8 pagini in care apare cuvantul ulei /index.php?...ulei&st=175 mai simplu decat sa citesti 300 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 14, 2009 Share Postat Octombrie 14, 2009 (editat) Ok .. Mersi mult pentru ajutor .Am sa incerc sa-mi restrang posturile ... sunt foarte multe ale mele (47 la numar ) fata de ale tale 1590 . Nu am cuvinte , esti de mare ajutor PRETENE. vezi ca te intinzi. da pe o tenta mai prietenoasa, am senzatia ca nu ai inteles pe deplin ce am zis... sub toate posturile in stanga jos ai un camp in care scrie ENTER KEYWORDS. scrie in dumnealui ULEI si apasa pe "search topic" de langa. atunci iti vor aparea toate posturile in care s-a mentionat cuvantul "ulei". pe langa asta, in primele 20 (sper sa nu mint) pagini ai linkuri catre manuale de servis postate pe internet (descarcabile format pdf) unde ai specificatiile de fabrica pentru uleiurile care trebuiesc folosite. in speranta ca m-am facut mai clar si nu te vei simti (la fel de) atacat, EDIT : nu am mai reincarcat pagina si nu am vazut garla de raspunsuri. mersi pentru clarificari Linx-ule. @hicea_mihai te-ai lamurit ? Editat Octombrie 14, 2009 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hicea_mihai Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 As mai adauga ca 15W-50, in mod normal, nu prea este un ulei de timp mai rece sau pentru distante scurte. Din cauza acelui 15, care inseamna o vascozitate la rece mai mare decat a unui 10W-40, ulei mult mai uzual de altfel. Deci daca il schimbi acum, incearca un 10W-40 sau cel mult 10W-50 (diferenta exista practic, dar e f. mica; la rece, adica la pornire), semisintetic ca sintetic nu are rost. Si sa il schimbi la timp, in functie si de regimul de mers. Dar cum ziceau si colegii, chestiile astea s-au tot discutat Multu multu ... pentru informatii, am ales CASTROL GRAND-PRIX 10W-40 SONDER-EDITION , sper sa nu am probleme cu el. Problema e ca acum am reusit sa vad si eu clar unde este gemuletul de vizitare al uleiului dar nu am reusit sa vad ulei trecand peste limita minima (motorul la rece bineinteles ,dar cred ca nu am pus eu motorul in echilibru ,mi-era frica sa nu cada pe mine pentru ca standeru de la moto vechi nu potriveste la dihania asta paroasa.) Mesaj completat vezi ca te intinzi.da pe o tenta mai prietenoasa, am senzatia ca nu ai inteles pe deplin ce am zis... sub toate posturile in stanga jos ai un camp in care scrie ENTER KEYWORDS. scrie in dumnealui ULEI si apasa pe "search topic" de langa. atunci iti vor aparea toate posturile in care s-a mentionat cuvantul "ulei". pe langa asta, in primele 20 (sper sa nu mint) pagini ai linkuri catre manuale de servis postate pe internet (descarcabile format pdf) unde ai specificatiile de fabrica pentru uleiurile care trebuiesc folosite. in speranta ca m-am facut mai clar si nu te vei simti (la fel de) atacat, EDIT : nu am mai reincarcat pagina si nu am vazut garla de raspunsuri. mersi pentru clarificari Linx-ule. @hicea_mihai te-ai lamurit ? Prin zona pe la mine nu prea mai sunt TDM-isti cu care mai pot schimba o parere o opinie si mai intreb si eu pe aici cand mai prind 5 minute libere de la servici si chiar nu am timp sa citesc toate posturile de asta am pus si intrebari simple, respectiv: Unde se poate verifica uleiul ? Si ce tip de ulei? Simplu si necesita din partea unui cunoscator 2 minute ,si nu 5 posturi inutile . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Simplu si necesita din partea unui cunoscator 2 minute ,si nu 5 posturi inutile . Ouch, asta doare ...si cum stabilim care posturi sunt inutile? Vezi tu, pretene, daca ti-ai face timp 5 minute pe zi ca sa citesti topicul, nu ai putea sa nu observi ca este unul dintre cele mai prietenoase si civilizate de pe forum Desigur, mai sunt si exceptii, dar care nu fac altceva decat sa confirme regula Adevarul e ca Ishmael e mai guraliv de felul lui, dar nu l-am mai iubi daca ar fi altfel Ultima oara cand am vrut sa-l bat a fugit A fugit dupa mine, sa ma prinda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 sa stii maihai ca citirea intregului topic ti-ar aduce destule informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 (editat) ... despre intalnirile noastre (Glumesc, desigur.) ( Partial...) Editat Octombrie 15, 2009 de LinX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 (editat) uleiu la tedem nu se verifica la rece. da drumu la motor, lasal sa mearga 5-10 minute la relantiu (asta daca nu is -grade afara) - eventual poti sa te joci, de plictiseala cu acceleratia pana la 2000 dupaia te uiti sa vezi nivelul. daca tot nu e peste minim, completeaza. cand ai bagat ulei, cat ulei ai bagat? in litre. ps: nu mai insist cu "CITESTE PRIMELE PAGINI CA ACOLO GASESTI MANUALELE DE SERVICE cu raspunsuri la toate intrebarile tale de pana acum", pentru ca ca tu oricum preferi sa iti folosesti cele 5 minute de net la lucru pentru a intra in polemici si a arunca cu acuze. Editat Octombrie 15, 2009 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 uleiu la tedem nu se verifica la rece. Ba mai mult, as putea zice eu Cam la toate motocicletele se verifica la cald, habar nu am de ce Gabi, iar te-a batut nevasta si te razbuni pe noi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamahaia Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 hai sa mai postez cateva poze cu TDM-ul meu si cu noua achizitie un topcase.Am o nelamurire va rog: am pornit motorul dupa 10 zile, inteleg ca o fo frig, ca a pornit putin mai greu, nu foarte, dar nu mi-a placut ca "puscau"/paraiau tobele.Chiar si lasat cateva minute (5-7) tot mai paraiau din cand in cand si la plecare simteam cum smuceste. Ce sa fie? Bujiile sunt noi, bateria la fel....restul sunt asa cum a fost luat motorul, nu am umblat deloc la el. Gata pun pozele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Ba mai mult, as putea zice eu Cam la toate motocicletele se verifica la cald, habar nu am de ce Gabi, iar te-a batut nevasta si te razbuni pe noi? asa asa f ute-ma la cap de parca io as fi scos`o : [...] dar nu am reusit sa vad ulei trecand peste limita minima (motorul la rece bineinteles ,dar cred ca nu am pus eu motorul in echilibru [...] cazul 1 : daca "cam"`u ala a fost pus pentru a adauga sarcasm postului (iote ca a mai incaput) : am sa incep sa caut intre manuale de service, pana gasesc una la care se verifica la rece, pa cric (stiu io ca am vazut undeva) cazu 2 : e pe bune, si atunci esti si tu de acord cu mine ca la tdm nu se face la rece, din moment ce exista la care se face. - qed si da, m-a batut nevasta, da nu a mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 : am pornit motorul dupa 10 zile, inteleg ca o fo frig, ca a pornit putin mai greu, nu foarte, dar nu mi-a placut ca "puscau"/paraiau tobele.Chiar si lasat cateva minute (5-7) tot mai paraiau din cand in cand si la plecare simteam cum smuceste. Ce sa fie? Bujiile sunt noi, bateria la fel....restul sunt asa cum a fost luat motorul, nu am umblat deloc la el. Condens in carburatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 (editat) hai sa mai postez cateva poze cu TDM-ul meu si cu noua achizitie un topcase.Am o nelamurire va rog: am pornit motorul dupa 10 zile, inteleg ca o fo frig, ca a pornit putin mai greu, nu foarte, dar nu mi-a placut ca "puscau"/paraiau tobele.Chiar si lasat cateva minute (5-7) tot mai paraiau din cand in cand si la plecare simteam cum smuceste. Ce sa fie? Bujiile sunt noi, bateria la fel....restul sunt asa cum a fost luat motorul, nu am umblat deloc la el. Gata pun pozele. cum adica paraiau?? pt treaba cu smucitu poate fi necesara o curatare si sincronizare a carburatoarelor. Editat Octombrie 15, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 cazul 1 : daca "cam"`u ala a fost pus pentru a adauga sarcasm postului (iote ca a mai incaput) : am sa incep sa caut intre manuale de service, pana gasesc una la care se verifica la rece, pa cric (stiu io ca am vazut undeva)cazu 2 : e pe bune, si atunci esti si tu de acord cu mine ca la tdm nu se face la rece, din moment ce exista la care se face. - qed No way,man, la mine nincs szarkaszm, eu ziceam pe bune Si chiar nu stiu de ce la motociclete se verifica la cald, dar se pare ca cel putin la japoneze asa e BMW nu am avut, numai Simson, si la ala se verifica la rece si da, m-a batut nevasta, da nu a mea nici a mea, ca daca era asa, erai cu ambele maini in ghips Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flavius.corhei Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Condens in carburatoare Si eu care credeam ca al meu are probleme cu garniturile de la carburator... Se pare ca este o problema generala ??? Sau doar cand exista fluctuatii de temperatura ? Nu imi explic ce condens se poate face in carburatoare intr-o saptamana. korben_dallas, te rog daca poti sa ne explici mai pe larg purin ideea. Cel putin eu nu am inteles-o. Mersi colega. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 korben_dallas, te rog daca poti sa ne explici mai pe larg putin ideea. Cel putin eu nu am inteles-o.Mersi colega. Flavius, imi pare rau ca trebuie sa te dezamagesc, dar nu am o explicatie pentru asta E doar experienta Dar pot sa incerc o explicatie Umiditatea din atmosfera, care in zilele acestea este destul de ridicata, vine in contact cu metalul foarte rece al carburatoarelor ceea ce AR PUTEA duce la formarea condensului Nu sustin ca explicatia e corecta, ci doar ca eu am constatat formarea acestui condens si in alti ani, la alte motociclete Ar mai putea fi si banala apa care NU ar trebui sa fie in benzina Subliniez ca ceea ce am scris despre condensul din carburatoare este o posibila explicatie a comportamentului de tip pac-pac Mai pot fi si altele, inclusiv cele mentionate de tine, adica o membrana fisurata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamahaia Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 Flavius, imi pare rau ca trebuie sa te dezamagesc, dar nu am o explicatie pentru asta E doar experienta Dar pot sa incerc o explicatie Umiditatea din atmosfera, care in zilele acestea este destul de ridicata, vine in contact cu metalul foarte rece al carburatoarelor ceea ce AR PUTEA duce la formarea condensului Nu sustin ca explicatia e corecta, ci doar ca eu am constatat formarea acestui condens si in alti ani, la alte motociclete Ar mai putea fi si banala apa care NU ar trebui sa fie in benzina Subliniez ca ceea ce am scris despre condensul din carburatoare este o posibila explicatie a comportamentului de tip pac-pac Mai pot fi si altele, inclusiv cele mentionate de tine, adica o membrana fisurata daca ar fi membrana fisurata sa zicem nu ar trebui sa pacane,pac-pac, tobele si cand era vremea mai calda? in fine discutii doar, trebuie vazut exact ce au carburile in ele pentru ca inca nu le-m desfacut.... azi dimineata la noi sunt 0 grade...brrrrr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 lanturi si soba pe motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hicea_mihai Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 uleiu la tedem nu se verifica la rece. da drumu la motor, lasal sa mearga 5-10 minute la relantiu (asta daca nu is -grade afara) - eventual poti sa te joci, de plictiseala cu acceleratia pana la 2000 dupaia te uiti sa vezi nivelul. daca tot nu e peste minim, completeaza. cand ai bagat ulei, cat ulei ai bagat? in litre. Man de Man acum , chiar ai fost de un real ajutor.NU STIAM CA LA TDM TREBUIE VERIFICAT LA CALD.La ninjuca ZX-6 pe care am avut-o inainte verificam la rece (ca-i placea sa pape uloi daca schimbam in rosu ) La TDM nu am schimbat inca uleiul. (asteptam un raspuns ca al tau care acum a fost de un real ajutor ,si pentru asta ai de la mine .) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 In legatura cu verificarea nivelului la cald (chestie care stiu ca sa aplica si la unele masini cel putin) ma gandesc ca ar avea urmatoarea logica: 1. Uleiul creste in volum o data cu temperatura (ii scade densitatea). 2. Daca producatorii ar alege ca nivelul sa se masoare la rece, acest lucru ar fi relativ, in functie de temperatura de afara. Daca afara ar fi 5 grade, uleiul ar fi la un anumit nivel, pe cand daca ar fi in soare, la 45 de grade, cu siguranta ar fi alt nivel. Asa, cand se inclazeste se duce spre suta de grade, indiferent de sezon. Presupun ca asta e ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
v1n3ri Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 Revin cu primii km pe moto. Am permis de 1 an, si acum am mers prima data pe motocicleta [exceptand turele de la scoala de soferi], fara experienta anterioara pe scuter, doar pe bicicleta . Pentru siguranta, am mers la Sag [un sat langa Timisoara], pe strazile asfaltate ale unui nou cartier de case/vile. Din prea multe griji ca motocicleta sa nu pateasca ceva, i-am dat jos jumatatile de carene laterale. Si am luat echipamentul , din care inca lipsesc manusile si ceva ghete/cizme: casca Nolan N103 si geaca+pantaloni Vanucci Fun 4 Tour.Am parcurs vreo 15 km, dar data viitoare vor fi mai multi. Deh, venit de la munca, fugit sa ridic numaru' de inmatriculare, etc. Ideea e ca inca nu am cazut, ceea ce e bine. Cand stau pe motor, am impresia ca e cam mic . Astazi fu doar acomodarea [curbe largi, fara intoarceri la 180 grade sau simulare de jaloane ca la examenul moto]. Oricum, mai trebuie lucrat la schimbat viteze, curbe, etc. Impresii: e grea la impins [nu sunt tipu' care merge la sala] cel putin daca nu e pe drum asfaltat, scutura la schimbat viteze daca turatia nu e potrivita [sau las prea brusc ambreiajul - trebuie studiat fenomenul], la acceleratii vioaie mai putin si ma lasa in urma. Dar cred ca ne vom imprieteni Mai jos, cateva poze facute cu telefonul [calitate inferioara]. In rest, sa auzim numai de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cretzu gigicu Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 faina mobra...bine ai venit printre noi , ca eu inca nu am apucat sa-ti spun. Si eu sunt incepator pe TDM ca si tine, si dupa ce m-am plimbat vara asta, am ajuns la o concluzie foarte buna in ceea ce o priveste: mica, mica, dar e cam naravasa cu acceleratia ai grija ca peste vreo 3200 de ture (cu un + sau - de rigoare in functie de cum e setat motorul) are un boost relativ puternic...in rest asfalt uscat si sper la vara sa ne intalnim si sa ne dam cum stim noi, ca incepatorii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 welcome si bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.