Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

... de benzina(95/98/100) ...

Am mai auzit chestia asta dar la mine nu se simte diferenta intre 95/98. Atata timp cat arderea se face bine cu benzina de 95 de ce ar consuma mai putin in cazul unei CO ridicate? Capacitatea calorica (sper ca am folosit termenul potrivit) ar trebui sa fie aceeasi.

 

" Omul motociclist este un om bun" !

Mm... stii cum e cu generalizarile :D

 

chit ca e un motor pe benzina sau chit ca e motocicleta,e un consum greu de scos chiar si ptr un diesel(adica poate fi si o masina cu motor diesel ca tot nu cred in 6%) ... acum sa inteles?

Pai ok, acum s-a inteles. Numai ca in loc de "chiar si pentru un diesel" ai tot zis "chiar si pe benzina". Nu am vrut sa fac caz pe tema asta, dar... de.

Btw, prietena are un Panda 1.3 Diesel care in oras, cu putina bunavointa, s-ar putea sa te surprinda total ca si consum. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am mai auzit chestia asta dar la mine nu se simte diferenta intre 95/98. Atata timp cat arderea se face bine cu benzina de 95 de ce ar consuma mai putin in cazul unei CO ridicate? Capacitatea calorica (sper ca am folosit termenul potrivit) ar trebui sa fie aceeasi.

Puterea calorica

Este de fapt calcaiul lui Ahile la benzina

Poti cumpara benzina de 98 cu putere calorica slaba, si poti cumpara benzina de 95 cu putere calorica ridicata

O putere calorica ridicata duce la scaderea consumului

 

Cifra octanica (CO) e altceva, poate se gaseste un chimist sa ne explice, dar din chimia organica (eu am invatat-o in clasa a opta, acum cinci mii de ani) stiu ca cifra octanica se refera la ceea ce se numeste octan (metan, pentan... octan, metanul este CH4 octanul este CH3(CH2)6CH3)

E vorba de compozitia efectiva a benzinei, o chestie destul de complicata

 

LinX, TDM 900 e pe injectie si are sonda Lambda si alte dracovenii care ajusteaza aprinderea ca sa fie optima, de aia nu simti diferenta

Plus ca in zilele noastre avem macar sansa sa alegem statia de benzina, nu trebuie sa cumparam rahatul de pe vremea impuscatului

Mesaj completat

Si apropo, fiind un forum unde se scrie si se citeste, este normal ca exprimarea, oricat de libera ar fi dupa '89 sa fie si clara ca sa fie si inteleasa.

ASTA incercam si eu sa scriu intr-un post care a devenit fantoma :D

dacanumaifolosimpunctuatiasigramaticacerostaresamaiscriemromaneste?

Mi lehet mĂŠg Ă­rni a magyar, nu-i asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu normal octanul, cu normal heptanul, da-i cu cifra :D ...

benzinele sunt un amestec de fractii (de ditilare) diferite dar care din punctul motorului de vedere au o caracteristica extrem de importanta: punctul de inflamare/explozie ... ele se raporteaza la un anume reper dat la rindul lui de o, sa zicem, "benzina perfecta" sau "benzina standard" care nu exista pe piata ca atare ...

fiecare producator are reteta lui si evident ca puterea calorifica inferioara poate sa difere insa nu intr-atit incit sa se simta in mod vizibil la consum ... practic, cu cit e mai mult C in compozitie, cu atit ardere da mai multa caldura si de aici putere ... insa majoritate porductorilor vor sa vinda cit mai mult carburant, deci vor incerca sa valorifice si fractiile zise "usoare", pe cit posibil ...

in momentul de fata n-ar mai trebui sa fie benzine "proaste" ... mai ales ca nu se mai poate regla punctul de aprindere cu vestitul produs pe baza de plumb ...

 

da, saua, domnilor, saua !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cifra octanica se refera la izo-octan (octanul ramificat, 2-2-4-tri-metil-pentan). Octanul normal, liniar, are cifra octanica zero.

Izooctanul este important pentru prevenirea aprinderii benzinei in timpul compresiei, inaintea scanteii bujiei.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu intrii doua zile pe net si ia foc forumu fara tine!:laugh:)

 

poze slabe cu shaua si cu o pereche veche de cizme la care am cusut o talpa de bocanc si repede au iesit cizme de enduro-touring:

post-23561-1288180485_thumb.jpgpost-23561-1288180495_thumb.jpgpost-23561-1288180506_thumb.jpgpost-23561-1288180513_thumb.jpgpost-23561-1288180522_thumb.jpgpost-23561-1288180532_thumb.jpgpost-23561-1288180546_thumb.jpg

 

confortul la sha, a crescut dar nu cu mult... parca bordura aia tine la spate mai bine, dar ca si nivel de " pufozitate"... cam slabut, in sensu ca am mai primit un strat de burete- tunig vizual dau 10, la confort 6 cu indulgenta

cizmele sunt cycle spirit touring si li se tocise talpa- nu ma descurcam cu mersul cu spatele ca si aderenta- la tunic=gu cu talpa dau nota 10

 

promit ca imi iau aparat foto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata bine, dar nu ai decupat-o (coborat-o) cam mult? Ar trebui sa iti dai seama dupa cum tii genunchii cand iei pozitia de mers.

Mergi un timp, vezi cum te impaci cu ea si daca nu e ok ar mai fi o varianta, sa bagi niste straturi de polistiren (atentie ca exista de mai multe densitati). Desigur, consulta-te si cu Darian. Eu raman la parerea la acel burete moale este total ineficient, trebuie ceva cu o densitate / duritate mai mare, altfel se comprima complet si n-ai castigat nimic la capitolul amortizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buuun! Cu TDM-ul nu prea am reusit performante mari la consum, dar cu Virago 535, da. Adica, Virago 535(si subliniez 535 pentru ca s-a vorbit de 500 cmc) are un consum de 3,5 l/100 km in afara si aproximativ 4,5-maxim 5 l/ 100 km in oras. Deci, cu motorete de 500 se poate obtine un consum mai mic de 6 l. Intr-adevar, TDM-ul consuma mult mai mult, dar probabil ca stilul meu de condus lasa de dorit (fiind obisnuit cu Virago). Mentionez ca a fost motorul lui Fotok si daca el avea un consum bun, inseamna ca mai am pana ma obisnuiesc cu el.

Fotok are dreptate. Nu are sens sa va certati. Si eu sunt maniac la folosirea limbii romane, dar asa cum spunea Banditul, din graba, cand tastezi, se mai greseste. Switch-ule, fii mai intelegator! Bafta!

Editat de barboge
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oho barboge tata de cand nu te-am vazut! salutare!

 

 

din sha nu am scobit nimic! s-a inaltat cu 3 cm... vad masinile de pe drum de parca merg cu tiru... e bine, cu tiru nu, da cu un Landcruiser Toyota, parca...

 

nu stiu la voi, dar aici a nins; adica s-a incheiat sezonu moto:(

 

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din graba, cand tastezi, se mai greseste.

Errare humanum est, perseverare diabolicum

Mesaj completat

Buuun! Cu TDM-ul nu prea am reusit performante mari la consum, dar cu Virago 535, da. Adica, Virago 535(si subliniez 535 pentru ca s-a vorbit de 500 cmc) are un consum de 3,5 l/100 km in afara si aproximativ 4,5-maxim 5 l/ 100 km in oras.

Sunt motociclete complet diferite, alta capacitate cilindrica, alta putere, chopper vs sport-touring :laugh:

Cu Viroaga nu vei face niciodata ce poti face cu TDM-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

saua lui Andrei Ganea este cu cel putin 3-5 cm mai inalta. Am testat-o si mi sa parut ok. Nu stiu cum o simti dupa 200-300 km :laugh: eu am mers doar 5-10 km cu ea.

 

 

Mesaj completat

bocancii domle bocancii :D suuuuuper. Dau nota 10+

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, ma intereseaza cat te-a costat saua. Parca la Darian ai facut-o. As vrea si eu sa-mi fac una.

Vin tarziu de la servici, intru pe topic, citesc, dar nu prea mai am chef de scris. Cu prima ocazie cand ajung la cumnatul meu, la Bod, am sa trec pe la Sfantu. V-am mai amenintat o data pe tine si pe Bandit, dar de data asta ma tin de cuvant.

 

Korben, eu am scris despre Virago pentru ca s-a spus ca nici motoarele de 500 nu scot sub 6l/100km, afirmatie falsa, dealtfel.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu inainte de TDM am avut GS 500 suzuki, si va spun cu mana pe inima ca la consum....ehehe la drum lung 3.5 in oras nu puteam sa trec peste 5. deci....mobra buna de oras :laugh: Cand am luat carnetul in 2008 iunie, in august eram in Grecia cu Suzuki si venind spre casa am scos consum de 3,2/ :D la 100 km constant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau mobra buna de criza,hahahahaha :laugh:

Sa tot citesti de vreo 3 pagini pareri contradictorii, la o scurta afirmatie(parerea-ti fiind personala "Nu cred"...) mi se pare o mare pierdere de timp.

Eu am mai scris, am avut si consum de 16,5/330km venind de la Dalnic, cu pasager si 3 coburi pline ochi, trusa de scule si altele grele...

( si scriu asta sigur pt ca am demontat rezervorul dupa drumul asta si l-am golit in sticle de plastic, pt a astupa un por).

NU CRED, poti sa spui tuturor, e treaba ta.Dar mai e o vorba: "Daca 2 spun ca esti beat, atunci mergi la culcare"- nu mai zic de toti care au scris inainte de mine.

uite mai degraba, laude pentru toti baietii care isi iubesc "iepÂşoarele" tratandu-le cu drag, sa luam aminte la cei ingrijesc motoarele.

 

In alta ordine de idei, nu m-am rabdat, si ieri am mai iesit la o tura luand pasager, sotia. Reantors de la V Dornei la ora 18:50 temp. +1C si ajuns acasa la 20:20, t. +3C. Intuneric,bruma la padure, serpentine la greu-Rocker stii ce "spun", 77km, cea mai mare parte mers pana la 60 km/h.

Fara probleme fizic cu frigul, am tremurat interior din cauza stresului pe parte de aderenta mai ales cand am vazut si accident mortal pe Mestecanis(A4 cu Sandero, unde victima era cel care mergea corect pe banda lui). Nu e de gluma cu asfaltul rece.

Daca se anunta inca o saptamana cu soare zambitor. Sa profitam!

 

Am si eu o intrebare;

Am luat un far suplimentar de pe Louis, si aud pareri ca nu ar face fata generatorul de curent. Stiti va rog, ce capacitate are acesta, amperi?

Cum trebuie montat, necesita instalare cu relee de protectie?

Am 4TX, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@switch: ms ms.

 

tedyem: legat de consum zici ca nu crezi sau ce?

 

apropo de asta cu consumul: asta tine doar de cum conduci; daca da-ti clik in semnatura pe iconita cu consumu la mine, o sa vedeti ca primu plin= primu drum cu mobra a fost de aproape 6l%- in afara, si dupa ce am condus cum m-a invatat banditu, adica schimbat viteza pana in 3000 rot/ min, am scos sub 4l %.... asa ca asta e un subiect aproape interminabil

 

voi cum pregatiti mobra pt iarna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare;

Am luat un far suplimentar de pe Louis, si aud pareri ca nu ar face fata generatorul de curent. Stiti va rog, ce capacitate are acesta, amperi?

Cum trebuie montat, necesita instalare cu relee de protectie?

Am 4TX, multumesc.

14 V, 25 A la 5000 rpm

Trebuie relee de protectie si sigurante

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare;

Am luat un far suplimentar de pe Louis, si aud pareri ca nu ar face fata generatorul de curent. Stiti va rog, ce capacitate are acesta, amperi?

Cum trebuie montat, necesita instalare cu relee de protectie?

Am 4TX, multumesc.

 

eu am pus 2 proiectoare de 55W fiecare printr-un releul legat la luminile de pozitie si cu o siguranta de 10 sau 15 A, numai stiu exact de cat era.

 

oricum probleme cu incarcarea nu am avut :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa tot citesti de vreo 3 pagini pareri contradictorii, la o scurta afirmatie(parerea-ti fiind personala "Nu cred"...) mi se pare o mare pierdere de timp.

Eu am mai scris, am avut si consum de 16,5/330km venind de la Dalnic, cu pasager si 3 coburi pline ochi, trusa de scule si altele grele...

( si scriu asta sigur pt ca am demontat rezervorul dupa drumul asta si l-am golit in sticle de plastic, pt a astupa un por).

NU CRED, poti sa spui tuturor, e treaba ta.Dar mai e o vorba: "Daca 2 spun ca esti beat, atunci mergi la culcare"- nu mai zic de toti care au scris inainte de mine.

uite mai degraba, laude pentru toti baietii care isi iubesc "iepÂşoarele" tratandu-le cu drag, sa luam aminte la cei ingrijesc motoarele.

 

In alta ordine de idei, nu m-am rabdat, si ieri am mai iesit la o tura luand pasager, sotia. Reantors de la V Dornei la ora 18:50 temp. +1C si ajuns acasa la 20:20, t. +3C. Intuneric,bruma la padure, serpentine la greu-Rocker stii ce "spun", 77km, cea mai mare parte mers pana la 60 km/h.

Fara probleme fizic cu frigul, am tremurat interior din cauza stresului pe parte de aderenta mai ales cand am vazut si accident mortal pe Mestecanis(A4 cu Sandero, unde victima era cel care mergea corect pe banda lui). Nu e de gluma cu asfaltul rece.

Daca se anunta inca o saptamana cu soare zambitor. Sa profitam!

 

Am si eu o intrebare;

Am luat un far suplimentar de pe Louis, si aud pareri ca nu ar face fata generatorul de curent. Stiti va rog, ce capacitate are acesta, amperi?

Cum trebuie montat, necesita instalare cu relee de protectie?

Am 4TX, multumesc.

 

 

 

Nu stiu ce vrei sa spui cu adevarat,dar sunt sigur ca e asa cum spui tu.grele,grele....... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 V, 25 A la 5000 rpm

Trebuie relee de protectie si sigurante

 

Asta da forum, raspunsuri la obiect, si daca este vreo problema teoretica, atunci ne impartasim rezolvarea problemelor in mod practic- de aceea mai postam cu poze. Apropos, inca mai astept foto si marimea acelor distantiere de pe acul de dozaj. Sa vedem cine e primul gospodar care curata carburatoarele pentru anul viitor...

 

Multumesc Korben, Cavaleru pt raspuns.

Deci se leaga pe acelasi comutator cu relee si sigurante inseriate? sau mai protejat ar fi prin alt comutator?

97TDM am scris "si altele grele" referindu-ma la bagaje.

 

Mesaj completat

@switch: ms ms.

 

tedyem: legat de consum zici ca nu crezi sau ce?

voi cum pregatiti mobra pt iarna?

1. Nicidecum, inteleg consumul mic tinand cont de toti factorii, (temperatura exterioara, starea drumului, viteza medie, stil de condus, reglaj de carburi, uzura, incarcatura, uleiul de motor, lista este deschisa). Personal nu sunt din acei care "NU CRED", mai ales ca TDM900 imi face cu ochiul, este sigur consumul mai mic al motoarelor pe injectie.

Mai sus imi exprimam dezacordul asupra unei probleme suspicioase deschisa inca din 18 Octombrie.

2. Antigel schimbat la 2 ani, contine glycol-ajuta la ungerea pompei de apa(am folosit HEPU in amestec cu apa distilata), carburatoarele ar fi bine de curatat, (deranjeaza daca sunt puse in primavara la loc?), spray de contacte peste tot-eu am curatat si intre bobinele de inductie si cadru-unde face masa, spray la cablurile de acc.soc.ambreiaj, rezervorul plin cu benzina, uleiul de motor de schimbat la primavara, motocicleta sa nu stea pe roti(eu o tin pe cricul de garaj, rotile fiind libere), lantul-pinioanele curatate si gresate;

Lista ramane deschisa, colegilor

Editat de TeDy 'M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu in primul rand nu sunt dintre cei ce isi cumpara motocicleta ca sa iasa mai ieftin la deplasari decit cu masina,(fara sa fac vre-o referire la cineva anume)si daca as face un consum ar fi ptr cunostintele mele generale.Adica mai pe scurt nu ma intereseaza consumul in mod deosebit,drept dovada ca habar nu am cat imi consuma,ci ceea ce imi ofera o motocicleta.Eu personal calculez la 3VD - u meu ca sa nu am surprize ,un consum urban de 10% ,daca ramane zeama in rezervor nu e problema,avem unde o consuma.Macar am deschis un subiect interesant.Dar totusi am sa incerc sa fac un consum,la modu golit rezervorul complet,turnat 1-2 litri si plimbat normal....Eu am curatat deja carburatoarele,am mai coborat si acele si am si sincronizat carburatoarele.Respect. :)

 

 

-Iarna asta vreau neaparat sa imi montez un martor de benzina(rezerva)....cu o sonda de Yamaha Thundercat sau R6 , asta ma deranjeaza cel mai tare,ca 3VD-u nu are asa ceva.De cand am ramas fara benzina din cauza robinetului nu mai cred in asa ceva.

Editat de 97TDM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand am ramas fara benzina din cauza robinetului nu mai cred in asa ceva.

Problema este cunoscuta, s-a discutat pe la pagina 200 (aprox)

Daca nu se acorda atentie celor doua furtune (sau furtunuri, na, m-ai prins, nu cunosc pluralul) atunci, conform Legii lui Murphy, se monteaza furtunurile invers si trage pe "ON" toata benzina din rezervor (pentru ca de fapt este legat la "RES")

Eu zic ca e mai ieftin sa verifici furtunurile decat sa instalezi indicator

Dar daca tot o faci, modelul 4TX din 1999 are indicator de benzina (si sonda)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...