paulnipru Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 salutare tuturor posesorilor de TDM.de ceva vreme sunt si eu posesorul unui 3vd din '"91(de fapt de vreo 2 ani).v-am citit cu mare interes postarile de pana acum si mi-au fost de mare ajutor,mai ales ca in iarna asta motorul a suferit un transplant de cutie de viteze si am avut nevoie de informatii,multe dintre ele gasindu-le aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Apropo de transplant de cutie, s-ar putea transplanta o cutie cu 6 trepte pe TDM ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Daca nu ma insel, TDMurile de 900 au cutie cu 6 trepte si cca 85cp, in timp ce TDMurile de 850 au 5 trepte si cca 75 cp. Corect? Totodata, nu cumva rapoartele de transmisie de la viteza a 6a la TDM900 / viteza a 5a la TDM850 sunt foarte apropiate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 (editat) Apropo de transplant de cutie, s-ar putea transplanta o cutie cu 6 trepte pe TDM ? M-aÂş mira foarte, foarte mult Daca nu ma insel, TDMurile de 900 au cutie cu 6 trepte si cca 85cp, in timp ce TDMurile de 850 au 5 trepte si cca 75 cp. Corect? Totodata, nu cumva rapoartele de transmisie de la viteza a 6a la TDM900 / viteza a 5a la TDM850 sunt foarte apropiate? Cam aÂşa-i Au băgat a Âşasea ca să elimine gap-ul mare dintre a doua si a treia, care se simte destul de bine la decelerări În multe serpentine am simțit lipsa unei trepte "intermediare", a doua era prea turată Âşi a treia subturată Editat Ianuarie 24, 2011 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreiganea Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 eu nu recomand un transplant fara niste calcule in prealabil. dpdv matematico-mecanic, teoretic e posibil e posibil.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 mai bine iei un TDM 900 decat sa strici 850-ul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulnipru Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 ...si inca o chestie:in manualul de reparatie Haynes se specifica ce trebuie demontat pentru a separa carterele.printre componente sunt mentionate rotorul,axele balansoare si pompele de ulei,lucru eronat.eu am separat carterele(si le-am si remontat) fara a demonta acest ansamble...dar poate unii dintre voi stiati deja asta Mesaj completat ...si inca o chestie:in manualul de reparatie Haynes se specifica ce trebuie demontat pentru a separa carterele.printre componente sunt mentionate rotorul,axele balansoare si pompele de ulei,lucru eronat.eu am separat carterele(si le-am si remontat) fara a demonta acest ansamble...dar poate unii dintre voi stiati deja asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 salut! a pus careva cauciucuri dual ( si de off si de asfalt ) pe tdm 900? am tot citit posturile voastre si cei cu TDM 850 vad ca ati pus numai ca difera dimensiunile recomandate pentru TDM 900. de exemplu la tdm 900 dimensiunea recomandata pe spate este 160/60 zr 17. K60 (de 2011) au ceva dimensiune si de 150/70-17 M/C 69T TL M+S K60 Scout -[tot pe acolo is si Karoo T] ma gandesc ca nu e asa o mare diferenta. Dar pt fata dim. recomandata este 120/70-ZR18 si Sirac [cred ca si K60] au dimensiuni pt anvelopa fata nu mai mari de 90....puneti de spate pe fata? salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreiganea Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 salut! a pus careva cauciucuri dual ( si de off si de asfalt ) pe tdm 900? am tot citit posturile voastre si cei cu TDM 850 vad ca ati pus numai ca difera dimensiunile recomandate pentru TDM 900. de exemplu la tdm 900 dimensiunea recomandata pe spate este 160/60 zr 17. K60 (de 2011) au ceva dimensiune si de 150/70-17 M/C 69T TL M+S K60 Scout -[tot pe acolo is si Karoo T] ma gandesc ca nu e asa o mare diferenta. Dar pt fata dim. recomandata este 120/70-ZR18 si Sirac [cred ca si K60] au dimensiuni pt anvelopa fata nu mai mari de 90....puneti de spate pe fata? salut am cochetat eu cu ideea de a pune din astea... gasise LinX parca o pereche set pe la pirrelli ( nu mai tin bine minte, poate ma insel)... daca cauti pe advrider.com gaseti mai multe variante... eu am ramas la cauciucuri de strada... e prea grea sa sar cu ea in noroi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 am mers eu cu ea in noroi cu cauciucuri k60 pe fata si karoo t pe spate. n-are nici o treaba, cand simti ca se dezechilibreaza, tragi de gaz si se echilibreaza la loc. pe partea asta chiar nu imi mai fac probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 am mers eu cu ea in noroi cu cauciucuri k60 pe fata si karoo t pe spate. n-are nici o treaba, cand simti ca se dezechilibreaza, tragi de gaz si se echilibreaza la loc. pe partea asta chiar nu imi mai fac probleme tu ce cauciuc ai pe fata? la dimensiuni ma refer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 (editat) am mers eu cu ea in noroi cu cauciucuri k60 pe fata si karoo t pe spate. n-are nici o treaba, cand simti ca se dezechilibreaza, tragi de gaz si se echilibreaza la loc. pe partea asta chiar nu imi mai fac probleme De acord cu Cavaleru, caci si eu am avut acelesi anvelope fata-spate ca si el. Acum am montat pe spate un K76 (150/70/17 TL), iar pe fata am tot K60 (110/80/18 TT) ca tin destul de mult, atat pe asfalt cat si pe off. Editat Ianuarie 24, 2011 de Rocker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 (editat) De acord cu Cavaleru, caci si eu am avut acelesi anvelope fata-spate ca si el. Acum am montat pe spate un K76 (150/70/17 TL), iar pe fata am tot K60 (110/80/18 TT) ca tin destul de mult, atat pe asfalt cat si pe off. merci de informatii...m-am lamurit pana la urma.. mai greu dar am reusit Editat Ianuarie 24, 2011 de negru_bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 tu ce cauciuc ai pe fata? la dimensiuni ma refer dimensiunea standard. 110/80/18 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 dimensiunea standard. 110/80/18 Standard pentru 3VD/4TX El are TDM 900 Mesaj completat Bikez.com zice: Front tyre dimensions: 120/70-ZR18 Rear tyre dimensions: 160/60-ZR17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 (editat) Standard pentru 3VD/4TXEl are TDM 900 Mesaj completat Bikez.com zice: Front tyre dimensions: 120/70-ZR18 Rear tyre dimensions: 160/60-ZR17 asa si sunt : Front tyre dimensions: 120/70-ZR18 Rear tyre dimensions: 160/60-ZR17 dar problema mea era ca nu is pe dimensiuni astea cauciucuri dual (on road + off road) pt cauciucul spate nu era mare problema ca is de 150/70-17 -ceea ce nu e mare diferenta si nu ar trebui sa fie probleme. dar pt cel din fata majoritatea (ex. : Sirac) nu sunt mai late de 90 si deja e o diferenta mare intre 120 si 90 si nu intelegeam unde au gasit ei dimensiune de 110/80/18 pt anvelopa fata......si am percutat ca de fapt ei pun anvelopa de spate pe fata;intradevar dimensiunile standard de la TDM 850 multumiri la toti de informatii Editat Ianuarie 25, 2011 de negru_bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 As vrea o parere de la cei avizati : vreau sa cumpar un TDM si am gasit unul care este 850 pe care e pus un motor de 900. Vanzatorul spune ca-i trecut schimbul in cartea de identitate si ca lucrarea (montarea) a fost realizata de un inginer de la RAR. Credeti ca e ok? Vedeti vreao posibila problema de functionare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Anvelope altele decat de strada, pe dimensiunea originala a anvelopei fata (120/70 R18) nu exista. La 160/60 R17 ar exista variante dual-sport (Avon Distanzia sau Pirelli MT60RS Corsa, dar cel din urma e de supermoto si se duce f repede; de asemenea Ravenshield se plangea ca a facut multe pene cu el, fiind foarte moale compozitia). Buun, deci concluzia numarul 1: anvelopele on/off si conformitatea cu specificatiile din talon / CIV nu sunt compatibile. Mai departe, cu sau fara camera? Majoritatea anvelopelor de acest gen pe care le poti pune pe fata sunt TT (tube type) si nu TL (tubeless). In principiu poti pune o camera intr-o janta tubeless, dar nu stiu cat de sigur este sa rulezi cu o anvelopa TT fara camera. Din cate am inteles si Cavaleru si Rocker fac treaba asta si n-au avut probleme, insa nu este o practica recomandata si parca nu merita sa iti asumi riscuri dincolo de un anumit nivel. Riscul, din cate inteleg, este ca sa se dejanteze anvelopa, cel mai probabil cand ajunge pe pana sau la o lovitura care sa provoace indoirea jentii (vezi postul de la Imagini de pe 2 roti - cel cu tura pe buget redus; acolo daca avea o anvelopa TT ma indoiesc ca mai putea continua). Una peste alta, eu unul am ales sa nu-mi asum acest risc. Daca alegi anvelopa TT + camera, ai mult mai multe optiuni in schimb nu i-as dori nimanui sa faca o pana si sa aiba de schimbat o camera la margine de drum. E iadul pe pamant, comparativ cu un snur care l-ai pus intr-un cauciuc TL in cateva minute. Legat de dimensiuni. Pe fata se poate pune: 110/80 -18 - caracteristici: la fel ca pe TDM850, mai ingusta cu 1cm in balon fata de anv. originala si mai inalta cu cel putin 4mm (110*0,8-120*0,7) - avantaje: (fata de 120/80): nu mai trebuie inaltata aparatoarea, manevrabilitate un pic mai buna teoretic (nu am testat, dar asa ar fi logic, fiind mai ingusta) - dezavantaje (fata de 120/80): variante TL nu prea ai decat Avon Distanzia, sau cel putin altceva nu prea gasesti pe piata, janta de pe TDM900 (3.5") este cam la limita cu aceasta dimensiune, care in mod normal ar avea nevoie de o janta mai ingusta. 120/80 -18 - caracteristici: poate fi un pic mai lata decat anvelopa originala, din cauza profilului, mai inalta cu cel putin 12mm ( 120*(80-70) ) plus eventuala diferenta data de profil - avantaje (fata de 110/80): inalta un pic mai mult fata (lucru bun daca iti doresti asta), poate te "intelegi" mai usor la ITP daca difera doar o cifra - dezavantaje (fata de 110/80): trebuie inaltata aparatoarea Iar pe spate poti pune: 160/60-/R17 - caracteristici: dimensiunea originala - avantaje (fata de 150/70): daca te respinge la ITP/autentificare nu trebuie sa pui la loc decat anvelopa fata, aspect mai ok pentru unii, poate un comportament rutier mai ok in anumite situatii (e cu "poate"!) - dezavantaje (fata de 150/70): in afara de Avon Distanzia nu prea ai alte variante. 150/70-/R17 - caracteristici: mai ingusta cu 1 cm, mai inalta cu 9mm, dimensiune folosita de majoritatea celor care isi pun astfel de anv. pe TDM900, dar si pe GSuri, KTMuri si altele - avantaje (fata de 160/60): ai cu adevarat de unde sa alegi, mai buna pentru situatii in care acumulezi mult noroi, avand spatii mai mari in lateral, inalta mobra (daca iti doresti asta) - dezavantaje (fata de 160/60): la limita cu janta si asa prea lata (parca 5"), un pic cam inalta indice de sarcina mai mic (dar nu prea conteaza) Pe spate merg poate si alte dimensiuni, dar n-ar avea rost. Eu de ex. am ales 120/80-18 Pirelli MT60 TL pe fata si cred ca o sa pun un 150/70-17 Heidenau K60 Scout TL pe spate; alternativa pentru spate ar fi 160/60 R17 Avon Distanzia, dar care e cam de strada. Mai hard de-atat (TKC80, Karoo etc) n-as pune pe o astfel de mobra... plus ca sunt limitat si de posibilitatile off ale MT60ului. Inca nu am comandat spatele pentru ca vreau sa vad cum ma descurc cu fata... daca pe asfalt lasa mult de dorit, imi bag picioarele si imi iau un set de Pirelli Angel ST si gata. Cum zicea si Andrei, foarte multe informatii despre anvelopele dual gasesti pe advrider.com - la TDM riders. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 (editat) da... cam asa sta problema in legatura cu TT + camera se poate sa faci pana dar exista si spary de pana cu care multi spun ca si-au rezolvat problema si nu pana la primul service ci chiar multi km (de ordinul sutelor) "imi bag picioarele si imi iau un set de Pirelli Angel ST si gata" dap si la mine asta e prima varianta pentru asfalt Angel ST (anul asta am planuri la o tura destul de lunga pe asfalt ) dar cum ramane cu macadamul? drumuri neasfaltate?..... Editat Ianuarie 25, 2011 de negru_bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreiganea Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 dar cum ramane cu macadamul? drumuri neasfaltate?..... mergi mai incet. eu am acum pirelli si viata e frumoasa atata timp cat iarba nu e uda. Traducere: adica nu am avut probleme pe drum forestier pe timp de ploaie, dar nu pleca de pe loc pe iarba uda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 in legatura cu TT + camera se poate sa faci pana dar exista si spary de pana cu care multi spun ca si-au rezolvat problema si nu pana la primul service ci chiar multi km (de ordinul sutelor) Se poate, dar nu te poti baza pe spray. Multi spun ca nu si-au rezolvat problema astfel (am observat ca in general la cei cu TL are procentaj mai bun spray-ul, dar operatiunea se soldeaza inevitabil cu "balosirea" jentii pe interior). Mai toti care fac ture lungi isi iau si un set de leviere cu ei (si pudra de talc si protectii ptr jante si.....). Deci tot la chin ajungi, nu te amagi. Si iti zic din experienta cat se poate de personala ca e dureros sa ratezi o excursie din cauza unei pene. "imi bag picioarele si imi iau un set de Pirelli Angel ST si gata" dap si la mine asta e prima varianta pentru asfalt Angel ST (anul asta am planuri la o tura destul de lunga pe asfalt ) dar cum ramane cu macadamul? drumuri neasfaltate?..... Pe uscat e totul ok, faci fata, te descurci. Eu n-am mai suportat ca deja au fost mai multe situatii in care am dat de noroi si ori am strans rau din dinti ori am facut cale intoarsa. Dar sunt constient ca 90-95% din km ii fac pe asfalt, dintre care probabil 60-80% asfalt bun, asa ca accept un compromis atata timp cat nu fac din motocicleta tractor. Mai ales ca oricum o sa raman limitat de suspensii, garda la sol, lipsa de protectii la cazaturi s.a. - Intre timp mi-a venit anvelopa fata si deja sunt cam sceptic Arata f fain ptr off, dar curbura e mai putin accentuata (e mai plata) si daca pur si simplu o dau de-a dura pe parchet aud huruitul crampoanelor. Astept sa se duca zapada si o s-o testez cu adevarat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Eu am gume de strada 100%(sport) ....si momentan este ok,nu am simtit nevoia de alte gume.Adica daca ai avea un viezan ce te-ai face?E cam aceias chestie.Trebe sa sti ce vrei de la tine si de la motocicleta in momentul cand faci alegerea cauciucurilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Am cautat si eu cauciucuri. Anul asta n-o sa mai am bani nici de benzina, cu atat mai putin de cauciucuri, asa ca n-o sa am placerea sa ma dau prin noroaie. Pentru spate rezultatele sunt slabute. http://www.tyres-pneus-online.co.uk/motorc...-160-60-17.html Pentru fata nu exista la dimensiunile standard, dar exista 120/80/18, adica putin mai inalte, dar oferta este foaaarte bogata http://www.tyres-pneus-online.co.uk/motorc...-120-80-18.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 As vrea o parere de la cei avizati : vreau sa cumpar un TDM si am gasit unul care este 850 pe care e pus un motor de 900. Vanzatorul spune ca-i trecut schimbul in cartea de identitate si ca lucrarea (montarea) a fost realizata de un inginer de la RAR. Credeti ca e ok? Vedeti vreao posibila problema de functionare? daca e trecut in carte, atunci e totul in relgula. asta inseamana ca ai injectie si 6 trepte la cutia de viteze. verifica sa te asiguri ca asa este. Cauta poze cu blocurile motoare de la ambele modele si vezi daca arata schimbat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreiganea Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 inrebare rapida off topic: Stie careva cam cum se calculeaza durata de viata a unui motor? vreau sa restaurez un motor de vt 500 E care are 97700 km... si tot caut rapuns la intrebarea "daca merita ?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.