Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Sunt foarte incantat de cum merge (mai putin oarece zgmot in treapta a treia, dar am inteles ca e o problema destul de des intalnita)

 

Suieratul ala in treapta a treia apare doar daca mergi cu ea subturata. Dupa mine oricum doar treptele pare sint interesante la 4tx :laugh: 1 e prea scurta, in 5 peste 150-160 nu prea mai are vlaga, iar 3 e mai mult de umplutura intre 2 si 4.

 

Recomand sa tii un ochi pe nivelul uleiului la fiecare 200km si in oras si afara pina te lamuresti ce obiceiuri are. 4tx are prostul narav sa teleporteze uleiul in nicaieri fara sa-ti dai seama pe unde :laugh: -- pe evacuare fumul e ok, de picurat nu picura pe nicaieri, dar risti sa te trezesti de pe maxim pe sub minim in 2-300km de mers afara din oras.

 

Problema e de proiectare, se uzeaza cilindrii/segmentii si uneori uleiul dispare foarte subtil. Banuiesc ca asta e motivul pentru care la 900 au facut cilindrii aia ceramici. Probabil decalarea pistoanelor la 270 e de vina, la 3vd sint mai rare pierderile de ulei.

 

Viteza cu care scade uleiul depinde si de stilul de mers si de uzura motorului, deci nu-i obligatoriu sa pierzi un litru la mia de kilometri, dar eu zic ca e mai bine sa fii paranoic la inceput pina vezi cum il arde, decat sa vrei sa il schimbi la 6000km si sa te trezesti ca nici nu mai ai ce da afara din ala vechi.

 

De completat la drum, cel mai simplu faci o palnie din hartie lucioasa din pliant de benzinarie :laugh: nu e nevoie sa dai jos semicarena si nici nu faci mizerie pe nicaieri. Si nici nu ocupi spatiul bagajelor cu o palnie de ulei dedicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Suieratul ala in treapta a treia apare doar daca mergi cu ea subturata. Dupa mine oricum doar treptele pare sint interesante la 4tx :laugh: 1 e prea scurta, in 5 peste 150-160 nu prea mai are vlaga, iar 3 e mai mult de umplutura intre 2 si 4.

 

Recomand sa tii un ochi pe nivelul uleiului la fiecare 200km si in oras si afara pina te lamuresti ce obiceiuri are. 4tx are prostul narav sa teleporteze uleiul in nicaieri fara sa-ti dai seama pe unde :laugh: -- pe evacuare fumul e ok, de picurat nu picura pe nicaieri, dar risti sa te trezesti de pe maxim pe sub minim in 2-300km de mers afara din oras.

 

Problema e de proiectare, se uzeaza cilindrii/segmentii si uneori uleiul dispare foarte subtil. Banuiesc ca asta e motivul pentru care la 900 au facut cilindrii aia ceramici. Probabil decalarea pistoanelor la 270 e de vina, la 3vd sint mai rare pierderile de ulei.

 

Viteza cu care scade uleiul depinde si de stilul de mers si de uzura motorului, deci nu-i obligatoriu sa pierzi un litru la mia de kilometri, dar eu zic ca e mai bine sa fii paranoic la inceput pina vezi cum il arde, decat sa vrei sa il schimbi la 6000km si sa te trezesti ca nici nu mai ai ce da afara din ala vechi.

 

De completat la drum, cel mai simplu faci o palnie din hartie lucioasa din pliant de benzinarie :laugh: nu e nevoie sa dai jos semicarena si nici nu faci mizerie pe nicaieri. Si nici nu ocupi spatiul bagajelor cu o palnie de ulei dedicata.

 

Am schimbat uleiul la Arad, inainte de plecare. Am citit pe forum si eram avertizat de problema. Zoly m-a mai linistit, spunand ca al lui consuma ceva ulei, dar de genul 1 l la 6000 km. Am fost foarte atent la acest aspect si m-am uitat la nivelul uleiului azi dimineata, dupa parcurgerea a 610 km. Nu consumase nimic. Uleiul era la maxim. Desi n-am pus un ulei deosebit (Repsol), fiindca vreau sa spal motorul ca lumea si apoi sa-i dau un ulei bun (ma gandesc la Motul sau Castrol), mi s-a parut ca s-a comportat foarte bine.

 

E foarte straniu ceea ce spui legat de disparitia uleiului. E evident ca daca nu pica, nu are cum sa dispara decat pe evacuare, deci ars. Cel putin io nu vad alta solutie.

La drum lung, daca sunt probleme cu consumul de ulei, cred ca-i bine sa ai un bidon de 1 l din acela cu stut. Poti turna fara probleme.

 

Iti cam dau dreptate la cele spuse vis-a-vis de etajarea cutiei de viteze. Nu stiu cum e cu a cincea, ca n-am trecut de 6.000 de ture (nu stiu sa spun viteza ca s-a rupt cablul de kilometraj!!). A treia, la mine, fluiera de jos pana sus cam pe toata plaja de turatii. Adica de la 2000 pana la 5000-5500 (cam pe aici am schimbat).

 

Ce am mai remarcat deranjant - si as vrea parerea voastra in acest sens - este ca maneta de ambreiaj se actioneaza destul de greoi. In afara de faptul ca ajung destul de greu cu degetele la maneta, aceasta este si foarte dura, greu de tras. Asa e normal sau o fi la mine problema asta din cauza faptului ca-i neuns cablul? Schimbarile tuturor treptelor este cam zgomotoasa (fata de gustul meu) si ma gandesc ca acest lucru poate fi generat si de o problemuta la cablul de ambreiaj. Poate nu are cursa optima pentru a se realiza debreierea integrala...

 

De asemenea, parca mi-ar fi placut ca lumina farurilor sa fie ceva mai puternica. Aveti vreo reteta pentru "boala" asta?

 

Voi cum procedati cu lantul : aveti picurator pentru ungere sau il ungeti cand si cand?

 

Stie cineva unde pot gasi un suport de case central si un case?

 

Mii de multumiri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut lume. Dupa cum am promis, revin cu niste poze cu saua proaspat luata de la Darian. Am asteptat ceva..dar de, nici eu nu m-am gandit sa o duc iarna, cand era omu' liber. Oricum, a meritat toti banii si tot timpul :laugh: Multam Darian.

post-62884-1300387159_thumb.jpg

post-62884-1300387207_thumb.jpg

post-62884-1300387250_thumb.jpg

post-62884-1300387294_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca la mai multe motociclete din generatia noua (nu numai la Yamaha) s-a prelungit intervalul de schimb de la 6k la 10k. Nu cunosc motivul sau motivele. Aceste intervale raman valabile si astazi in cazul motoarelor respective, neexistand o alta nota din partea constructorului. Eu in general prefer sa schimb uleiul inainte de cei 10k, in functie si de cum si pe unde am mers. In opinia multora, 10K e destul de mult petru o motocicleta.

 

Nu am incercat, insa cred ca sunt sanse sa poti folosi un ulei auto 10W-40 fara sa ai probleme. Asta ar fi cea mai de buget varianta, pretul unui bid. de 4L fiind in jur de 75-100 de lei. Filtrul oricum se inlocuieste la doua schimburi si la voi, nu?

 

Hei, eu data viitoare bag de masina 10w-40. Castrol. La fel de bun ca uleiul moto, dar mai ieftin.

PS: Mi-am pus surub magnetic, ma refer la surubul din stanga pe unde se schimba uleiul.

Editat de flavius.corhei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta de ambreiaj nu merge mai greu ca la alte mobre. Daca si in neutru intra greu, e posibil sa nu fie ajustat cum trebuie cablul. La partea cu mizeria pe cablu, as da jos camasa cablului, as verifica sa nu fie fire sarite din cablu care sa frece de camasa, turnat WD40 pina merge usor, dupa care as baga un ulei oarecare in camasa. Daca nu ajungi bine la maneta, in mod normal as banui ca e prea intins cablul si ca n-are joc suficient.

 

Cutia de viteze la 4tx e destul de zgomotoasa la schimbarea treptelor din fabrica, nu e un defect. Mai bine zis plaja de turatii la care se face schimbarea fara zgomot e mult mai ingusta decat la alte mobre. La mine treapta a treia suiera doar sub 3000 rpm.

 

Un punct sensibil la cablul de ambreiaj e la plasticul in care se roteste pastila de la maneta. Intra praf (+ulei, +apa eventual) si cablul incepe sa se indoaie la fiecare cursa a manetei, in loc sa se roteasca liber, dupa care mai tine citeva luni inainte sa cedeze firele de otel.

 

La partea cu consumul uleiului, sint o gramada de teorii pe carpe-tdm; ba ca e o garnitura proasta din fabrica la arborele pe care vine pinionul, si la turatii mari ar iesi pe-acolo ulei pulverizat foarte fin, ba ca la decelerare brusca se inchid clapetele la carburator si apare un vid care suge uleiul pe linga segmenti. Pina acum singurii care au eliminat problema au fost cei care au dat cu alifie de cota noua la cilindru :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta de ambreiaj nu merge mai greu ca la alte mobre. Daca si in neutru intra greu, e posibil sa nu fie ajustat cum trebuie cablul. La partea cu mizeria pe cablu, as da jos camasa cablului, as verifica sa nu fie fire sarite din cablu care sa frece de camasa, turnat WD40 pina merge usor, dupa care as baga un ulei oarecare in camasa. Daca nu ajungi bine la maneta, in mod normal as banui ca e prea intins cablul si ca n-are joc suficient.

 

Cutia de viteze la 4tx e destul de zgomotoasa la schimbarea treptelor din fabrica, nu e un defect. Mai bine zis plaja de turatii la care se face schimbarea fara zgomot e mult mai ingusta decat la alte mobre. La mine treapta a treia suiera doar sub 3000 rpm.

 

Un punct sensibil la cablul de ambreiaj e la plasticul in care se roteste pastila de la maneta. Intra praf (+ulei, +apa eventual) si cablul incepe sa se indoaie la fiecare cursa a manetei, in loc sa se roteasca liber, dupa care mai tine citeva luni inainte sa cedeze firele de otel.

 

La partea cu consumul uleiului, sint o gramada de teorii pe carpe-tdm; ba ca e o garnitura proasta din fabrica la arborele pe care vine pinionul, si la turatii mari ar iesi pe-acolo ulei pulverizat foarte fin, ba ca la decelerare brusca se inchid clapetele la carburator si apare un vid care suge uleiul pe linga segmenti. Pina acum singurii care au eliminat problema au fost cei care au dat cu alifie de cota noua la cilindru :laugh:

 

Merci pentru raspunsuri, Fuchsia.

Am sa desfac cablul de ambreiaj sa vad daca e vreo problema de-a lungul lui, sau pe camasa. Ma voi uita si la plasticul despre care ai spus, cel de la imbinarea cablului in maneta.

Aaaa, si mi-ar trebui si mie niste alifie de cota noua! :laugh:

Asa, just in case...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut lume. Dupa cum am promis, revin cu niste poze cu saua proaspat luata de la Darian. Am asteptat ceva..dar de, nici eu nu m-am gandit sa o duc iarna, cand era omu' liber. Oricum, a meritat toti banii si tot timpul :laugh: Multam Darian.

 

foarte misto :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mizdaaaa :laugh:

 

Dap. Saua a iesit genial ca forma, iar galbenul si griul de pe ea se potrivesc exact cum trebuie cu restul motocicletei. Iar cricul...s-a potrivit perfect (apropo, sunt destul de lungi suruburile de la scarite, ca sa prinda si cricul). Si spre surprinderea mea, e usor de ridicat pe cricul central. Luni la schimbat ulei, filtre, bujii....si gata, a inceput sezonul :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap. Saua a iesit genial ca forma, iar galbenul si griul de pe ea se potrivesc exact cum trebuie cu restul motocicletei. Iar cricul...s-a potrivit perfect (apropo, sunt destul de lungi suruburile de la scarite, ca sa prinda si cricul). Si spre surprinderea mea, e usor de ridicat pe cricul central. Luni la schimbat ulei, filtre, bujii....si gata, a inceput sezonul :laugh:

 

 

Mai, a mea se ridica destul de greu pe cricul central. Poate tre' sa mai lucrez io la tehnica de ridicare...Zoly reusea mai usor ca mine, ce-i drept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, a mea se ridica destul de greu pe cricul central. Poate tre' sa mai lucrez io la tehnica de ridicare...Zoly reusea mai usor ca mine, ce-i drept.

Ca termen de comparatie, am Transalp-ul, pe care abia reuseam sa-l ridic singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jerlo, cat te-a costat saua?

 

Mii de multumiri Cavalere pentru cric. Cam multe puncte de sudura pe el, dar sper sa reziste. Bafta!

 

 

Salut. A costat 200 de lei. Doar retapitarea si schimbatul formei, costa 150 de lei. 50 de lei a fost broderia cu tdm...mofturile costa :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare TDM-isti saptamamana asta am primit xenoanele de la Luigi ieri am montat instalatia pe mobra vreau sa spun ca nici nu se compara lumina de la xenon cu lumina pe care o dau becurile originale (am un 3vd din 91 ) dar la montarea farurilor pe mobra am intampinat o problema adica nu mai intrau farurile cu becurile (xenoanele ) in suportul de far atingea partea din spatele becurilor intr-o bara pe care se afla prinderea farului din partea de jos daca a-ti montat careva dintre voi xenoane pe 3vd cum a-ti rezolvat problema ?

 

Multumesc anticipat pt eventualele sfaturi :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trukere dai faru jos, bagi xenoanele apoi montezi faru la loc. La mine asa a mers ;) si e la limita :laugh:

Mesaj completat

 

Mii de multumiri Cavalere pentru cric. Cam multe puncte de sudura pe el, dar sper sa reziste. Bafta!

 

cum indraznesti sa te indoiesti de talentul lui Zoli cand crashbaru de la el ti-a slavat plasticele??

Mesaj completat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cvalere asa am facut dar nu merge pina la urma o sa mut bara aia putin mai in spate ori o sa decupez din ea cat e becul mai studiez pana saptamana viitoare la mine sunt chiar primele tipuri de faruri ( ca la dacie ) motorul e din acelas an cu al lui Dalas der difera farurile sunt model mai vechi .Oricum multumesc pt raspuns bafta la toata lumea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...