Jump to content
bcristian

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm

Recommended Posts

si al meu urca la 3k ... si acolo ramane 

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca ce e mai simplu, deconecteaza bateria, scoate siguranta, deconecteaza bordul. nu am mai intalnit situatia asta sa fiu sincer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat toate variantele si tot nu merge.

Turometru are 8 campuri magnetice si cel de apa 4, au ramas blocate intre campu 2 si 3 ,am dat eu la zero cu degetu dar se pare ca nu au impuls de tensiune suficient , acuma nu stiu daca din bord ce comanda tensiunea sau de altundeva.

Am masurat si incarcarea si restu ce am putut toate sant ok , o sa mai verific si azi .

Momentan e desfacut si o sa mai incerc.

WhatsApp Image 2019-04-01 at 18.23.43.jpeg

WhatsApp Image 2019-04-01 at 18.23.43 (1).jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

 

confectioneaza cineva scut motor (nu crashbars) / cric central pentru TDM 850? Sau, vinde cineva un scut + un cric central de 3VD / 4TX?

 

cele bune, 

Alex. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Alexandru Boros a spus:

Salut, 

 

confectioneaza cineva scut motor (nu crashbars) / cric central pentru TDM 850? Sau, vinde cineva un scut + un cric central de 3VD / 4TX?

 

cele bune, 

Alex. 

 

 

Scut original, provenienta TDM 3VD , pret 50 euro .. echivalent in lei. Detalii in privat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Voiam sa intreb daca a pus cineva motor de 3vd pe șasiu de 4tx si ce modificări implica? Sau mai bine daca are cineva un motor de 4tx de vânzare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am o dilema in ceea ce priveste cantitatea de ulei care intra in motorul unui TDM900 2002...

Pe scurt povestea este urmatoarea:

Acum 2 zile am purces la schimburile de ulei, filtre, etc aferente inceputului de sezon.

Am pornit motorul, l-am lasat sa se incalzeasca, apoi l-am oprit si l-am lasat aprox. 30 min sa se aseze uleiul in el.

Am desfacut busonul de golire ulei din stanga motorului (cum stai pe el) si al lasat sa se scurga aproape 1 ora, pana nu a mai galgait deloc...

Am desfacut apoi si in partea dreapta a motorului, in zona filtrului si, la fel, am lasat sa se scurga mult timp, mai bine de jumatate de ora.

Am pus in motor 3.6 litri de ulei: pornit motorul => bec rosu de ulei aprins, pe joja nimic...

Am completat pana la 3.8 litri: pornit motorul => bec rosu de ulei aprins, pe joja nimic...

Am pus si restul de 0.2 litri, pornit motorul, abia acum s-a stins becul rosu, pe joja abia daca 'a ciupit' uleiul vreo 2-3 mm...nicidecum sa fie intre marcaje...

 

Intrebare: exista varianta ca, lasand sa scurga mai mult timp uleiul din motor sau / si fiind uleiul vechi mai subtire decat normal, sa trebuiasca sa pun la loc o cantitate mai mare de ulei decat cea prevazuta in manualul de intretinere?

Am mai luat 1 litru de ulei si voi mai adauga cate putin pana ajung la nivel pe joja...

 

Mai imi sta ceva pe creier, si anume ca recipientul in care am scurs uleiul vechi - un bidon de 5 litri - era, la final, aproape plin, adica, evident mai mult de 3.8 litri de ulei...m-am gandit la asta ulterior dar deja aruncasem uleiul si nu am mai putut masura...

 

E ok sa intre mai mult ulei decat cantitatea prevazuta de manual?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e normal deloc. 3.8 litri ulei fix intra in el. Oare unde ai turnat tu atat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Unde puteam sa torn...in motor...

Daca intra doar 3.8 L, de ce bec rosu aprins? de ce ulei pe joja nimic?

 

Mentionez, verificarea cu joja am facut-o cu motorul drept, nu pus pe cric sau pe stander.

image.thumb.png.e25ee40b63019360a931dd576fae3e44.png

Edited by Fafane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertificarea cu joja se face cu motorul pus pe piciorul sau din fabrica. Ai de scos 200 ml ulei.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 04.04.2019 la 17:43, Vladmurariu a spus:

Salut! Voiam sa intreb daca a pus cineva motor de 3vd pe șasiu de 4tx si ce modificări implica? Sau mai bine daca are cineva un motor de 4tx de vânzare. 

 

Salut, 

Motoarele de 4tx in stare ok sunt greu de gasit pe piata din Ro. Am gasit unul in austria (cerea 900 de euro + transport pe el) dar nu era in bugetul meu. Cat despre montarea unui 3VD pe 4TX, am studiat subiectul atunci cand cautam un motor donator pentru unul din 4tx-urile noastre. Problema nu este neaparat una de modificari fizice dpdv prindere pe sasiu insa va trebui sa faci transplant si pentru sistemul de aprindere. 

Sunt insa si alte dezvavantaje:

1. dpdv legal nu este permisa inregistrarea unui motor 3VD pe cadru de 4TX. De aici vor aparea probleme mari odata la 2 ani cu ITP-ul. Doamne fereste de vreun incident neplacut... se verifica si acolo, grosier, specificatiile motocicletei.

2. dpdv functional, IN TEORIE, vei avea mai putini caluti, un cuplu mai mic in ture scazute si desigur o vibratie a motorului mai mare. Toate acestea din cauza faptului ca motorul 3VD are un defazaj de 180 de grade comparativ cu 4tx ce se bucura de un defazaj de 270 de grade. 

 

Personal am stat aproape 1 an cu un 4TX desfacut in atelier pana cand am gasit un donator pentru a lua motorul de pe el. Bine... am avut si un mecanic dracos tare care a facut la  din rahat bici. 

Grija mare la donator insa... motocicleta a fost gandita sa faca fata unui al treilea razboi mondial :))) (cred). Singura lor buba majora este arborele cotit atunci cand se pierde lubrifierea. De aceea, cele mai multe gasite in dezmembrari au motorul defect. 

 

Daca intr-adevar faci modificarea, chiar as fi curios daca se simt acele schimbari teoretice e care am amintit mai sus. 

 

Cele bune, 

Alex.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 30 minute, ravenshield a spus:

Vertificarea cu joja se face cu motorul pus pe piciorul sau din fabrica. Ai de scos 200 ml ulei.

 

Eu stiam ca verificarea se face cu motocicleta dreapta, nu pe cric...

Becul de ulei, la o cantitate de 3.9L era aprins, la 4.0 s-a stins...de ce oare? ca aici nu mai conteaza pozitia motorului, pe cric sau drept...

 

 In cazul acesta as avea de scos doar 100 ml....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.04.2019 la 16:51, Kosmin a spus:

 

 

Scut original, provenienta TDM 3VD , pret 50 euro .. echivalent in lei. Detalii in privat

Salut. Poze si cateva cote pt prindere. Pretul este fix?

Salutare grup. Am si eu o prb cu al meu TDM. Am niste lumini fff slabe. Am schimbat becurile si tot slabe sunt. Cineva mi-a sugerat ca sunt matuite, dar eu inclin sa cred ca nu. Ce am observat eu, ar fi ca sunt murdare pe interior. Voi incerca sa le suflu cu aer, sper sa se imbunatateasca situatia, dar cumva aveau aceste facruri niste dopuri de cauciuc cumva in spatele farului? La mine lipsesc sau nu ... Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Fafane a spus:

Eu stiam ca verificarea se face cu motocicleta dreapta, nu pe cric...

Becul de ulei, la o cantitate de 3.9L era aprins, la 4.0 s-a stins...de ce oare? ca aici nu mai conteaza pozitia motorului, pe cric sau drept...

 

 In cazul acesta as avea de scos doar 100 ml....

 

 

Si am gasit si documentatia, verificarea se face cu motocicleta in pozitie verticala:

image.thumb.png.3fad6cc6891a4ee7a1d903ef1ef9aa37.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa scrie. Bineinteles ca e o contradictie chiar in manual. Vestea buna e ca acest motor are o baie de ulei supradimensionata. In 10 ani eu nu i-am pus niciodata mai mult de 3.8 l, a stat mereu la centrul jojei cu moto oprita. Nu papa pic de ulei. Daca pui prea mult ulei o sa ti-l arunce afara pe unde apuca, sa fii sigur, stiu de cineva care a patit

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.04.2019 la 7:13, Cavaleru a spus:

incearca ce e mai simplu, deconecteaza bateria, scoate siguranta, deconecteaza bordul. nu am mai intalnit situatia asta sa fiu sincer..

Deci momentan ce am descoperit , este un IC care administreaza ceasurile , posibil sa fie dus dar nu am reusit sa fac rost sal schimb drept urmare am montan inapoi asa si ma dau cu motoru m cand o sa am ce trebuie o sa desfac din nou sa mai bibilesc.

https://www.google.ro/search?q=mlx10407+datasheet&client=opera&hs=o3j&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=kfmU4FnwDpJTeM%3A%2CgNblxe7l4CBq1M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kSC4agSMV8Tl8sxdCIC8HsFZOXYOg&sa=X&ved=2ahUKEwiys8rL4rjhAhXQdJoKHcWhBrkQ9QEwCXoECAkQDg#imgrc=Jro7piAoPFIAZM:&vet=1

si locatia unde este sub afisajul electronic: marcat cu alb

 

 

InkedIMG_20190405_141056_LI.jpg

O varianta compatibila se pare ca se poate gasii in mai multe variante ptr mine sau cei care mai au probleme daca nu gasesc pe original

https://www.ebay.co.uk/itm/12V-LCD-Digital-Motorcycle-Speedometer-Odometer-Fuel-Level-Gauge-White-Backlight/153089660358?fits=UKM_Make%3AYamaha|UKM_CCM%3A900|UKM_Model%3ATDM&epid=28021237215&hash=item23a4dad5c6:g:0zsAAOSw~jpbQCoR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, hunter75 a spus:

Salut. Poze si cateva cote pt prindere. Pretul este fix?

Salutare grup. Am si eu o prb cu al meu TDM. Am niste lumini fff slabe. Am schimbat becurile si tot slabe sunt. Cineva mi-a sugerat ca sunt matuite, dar eu inclin sa cred ca nu. Ce am observat eu, ar fi ca sunt murdare pe interior. Voi incerca sa le suflu cu aer, sper sa se imbunatateasca situatia, dar cumva aveau aceste facruri niste dopuri de cauciuc cumva in spatele farului? La mine lipsesc sau nu ... Multumesc.

are doape in spate ...farul la 4 TX se desface usor ...il incalzesti cu feon dai clemele alea 4 jos ....cand te frige destul tragi sticla afara....e lipita cu un mastic destul de inca[patanat ...dupa aia tragi ornamentul cromat din jurul lupei si o scoti ...cureti tot de praf cu microfibra ....atentie ca oglinzile alea se zgarie usor ....dupa aia montezi totul la loc ....incalzesti carcasa pana se inmoaie masticul si presezi sticla la loc ...pui clemele ....pui un bec xenon chinezesc  de 5300-6000 k cu tot cu instalatie pe scurta si ai lumini ......

La 30.05.2007 la 9:07, S George a spus:

Asa este cu decalajul de aprindere + precizarea ca pt a-i mari cuplul motor au montat bielele la 270 grade pe vibrochen(la 3VD ele sunt la 180).

mai e si figura cu rezervorul de ulei ..la 4tx e pe cutie si e din alu....la 3 vd stiu ca e din tabla dar nu stiu unde e ....si daca pe 4 tx exista suportul pt el ....

eu am un motor de 4tx explodat in ograda ....arborele e foarte foarte putin afectat  ...s a lipit cuzinetul de el  ....biela s a facut in schimb pachet ...s a invartit cuzinetul in ea ......ochiometric cu o biela buna si un set e cuzineti scapa cu fata curata .....repet  ochiometric ....inca nu am pus nici pasla pe el si nici micrometrul ...am mai facut din astea la masini cand eram mic ...si merg ......daca nu a apucat sa manance din arbore ..ai o sansa .....

La 30.05.2007 la 9:07, S George a spus:

Asa este cu decalajul de aprindere + precizarea ca pt a-i mari cuplul motor au montat bielele la 270 grade pe vibrochen(la 3VD ele sunt la 180).

mai e si figura cu rezervorul de ulei ..la 4tx e pe cutie si e din alu....la 3 vd stiu ca e din tabla dar nu stiu unde e ....si daca pe 4 tx exista suportul pt el ....

eu am un motor de 4tx explodat in ograda ....arborele e foarte foarte putin afectat  ...s a lipit cuzinetul de el  ....biela s a facut in schimb pachet ...s a invartit cuzinetul in ea ......ochiometric cu o biela buna si un set e cuzineti scapa cu fata curata .....repet  ochiometric ....inca nu am pus nici pasla pe el si nici micrometrul ...am mai facut din astea la masini cand eram mic ...si merg ......daca nu a apucat sa manance din arbore ..ai o sansa .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 08.04.2019 la 11:22, Fafane a spus:

Si am gasit si documentatia, verificarea se face cu motocicleta in pozitie verticala:

image.thumb.png.3fad6cc6891a4ee7a1d903ef1ef9aa37.png

 

acum ai inteles sageata de pe joja?

cum e cu nivelul la ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Cavaleru a spus:

 

acum ai inteles sageata de pe joja?

cum e cu nivelul la ulei?

Daaaaa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 08.04.2019 la 15:27, naenero a spus:

 

mai e si figura cu rezervorul de ulei ..la 4tx e pe cutie si e din alu....la 3 vd stiu ca e din tabla dar nu stiu unde e ....si daca pe 4 tx exista suportul pt el ....

eu am un motor de 4tx explodat in ograda ....arborele e foarte foarte putin afectat  ...s a lipit cuzinetul de el  ....biela s a facut in schimb pachet ...s a invartit cuzinetul in ea ......ochiometric cu o biela buna si un set e cuzineti scapa cu fata curata .....repet  ochiometric ....inca nu am pus nici pasla pe el si nici micrometrul ...am mai facut din astea la masini cand eram mic ...si merg ......daca nu a apucat sa manance din arbore ..ai o sansa .....

 

Un bun prieten mecanic mi-a facut un motor bun din 2 motoare duse (unul din cele afectate s-a gripat in mers la o viteza destul de mare si a rupt biela... cel de-al doilea nu mai avea deloc compresie)... motorul rezultat porneste de zici ca e injectie :)) Am depasit 1000 de km cu el si am decis sa ii fac un schimb de ulei cat de curand sa vedem totusi daca... ne spune ceva uleiul.  

Deci... ar putea fi o solutie pentru motorul ala 

 

Edited by Alexandru Boros

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, Fafane a spus:

Daaaaa! :)

si cu uleiul ai rezolvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, Cavaleru a spus:

si cu uleiul ai rezolvat?

 Zilele acestea trebuie sa revin in garaj sa rezolv, momentan vremea de afara nu prea m-a indemnat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am luminiii. Am scos farul, cu ceva eforturi (am dat toate carenele jos). Am incercat sa incalzesc farul sa dau sticla jos, dar am renuntat, nu mi-a placut ce urma sa iasa. Am suflat cu aer farul, pe interior, am spalat cu apa, pana a iesit apa curata. Dupa uscare, am montat farul becuri ... si acum am lumini. Am improvizat niste capace din cauciuc de la un magazin de piese auto. Acum am izolat si farul. Sper sa nu mai fac asta curand. Am scris pentru altii, batranii stiu deja cum se face. Asfalt uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, unde pot gasi crash bars pt tdm 850?  Scutul de protectie de la 3vd se potriveste la 4tx sau trebuie ajustat?

Toate cele bune.

P.S.  inca nu sunt posesor de tdm, dar sper sa fiu in foarte scurt timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...