Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

Deschid acest topic in sperantza ca mai invatzam unii de la altii, ca poate mai aflam lucruri noi...

Ce facetzi pentru a preveni situatii clare de accident, in care nu din vina voastra se pot intampla tot felul de lucruri nasoale? Claxonul ajuta? Turati motorul?, franatzi excesiv?Dar cu bagatul primtre masini la semafor? pietonii care trec de-an pixulea printre masinile oprite cu mult inainte de trecerea de pietoni?

Haidezi, vreau sa citesc pareri, opinii.....tocmai am avut o faza neplacuta azi cu un pieton pe crangasi , cara a avun noroc ca il observasem, dar l-am speriar rau franand langa el.......poata asta macar s-a invatzat minte......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu folosesc intens faza lunga / flashuri si claxoane...si incerca sa fac lucrurile cu cap

 

incetinesc la treceri de pietoni , statii de autobuz , drumuri cu prioritate , semafor verde si multe alte cazuri chiar daca nu vine nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum a zis si tuningboy, la care as mai adauga la trecerea printre masini mare grija ca se mai gaseste unu altul sa deschida o usa, ajuta putin aici turatul motorului ca se uita brusc cand aud zgomot, bine eu am si toba sparta deci se aude mai tare:)), si in rest mare mare atentie la orice, incerc sa anticipez cam ce ar face soferu cand sunt langa el,zic eu ca de mare ajutor e sa ai si B-ul de ceva timp, te mai ajuta in intelegerea gandirii soferului, nu intotdeauna dar.....ce e sigur pe lumea asta si fara risc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, da, foarte bine faci ca incetinesti, eu zic ca asta e lucrul cel mai important in oras, sa nu accelerezi ca descreieratu si sa ai timp pentru a evita pleiada de imbecili la tot pasul.

niciodata nu stau in spatele vreunei conserve, dar nu depasesc pe dreapta.daca nu e loc prin stanga, astept sa se faca un pic de loc si trec dupa aceea. nu tin cont de linia continua si depasesc orice coloana in mers sau in stationare, dar numai incet, avand grija sa nu dea vreun dobi peste mine.ma uit in fata la o distanta relativ mai lunga, nu la doi metri de mine, incat sa vad daca vreun imbecil are de gand sa vireze sau sa depaseasca si el la randul lui coloana.trebuie sa anticipezi miscarile posibile in perspectiva, dar pentru asta trebuie sa ai o oarecare experienta pe drumurile publice ca participant la trafic, si cu cat ai trait si patit mai multe, cu atat zic eu ca te feresti mai mult si te gandesti intr-o fractiune de secunda la en scenarii...

cand depasesc in afara localitatii coloane de masini, o fac cu o viteza doar putin mai mare decat a lor, astfel evitand posibilitatea sa ma trezesc cu unu care intra si el in depasire si eu nu mai pot sa franez ,ca-s cu mana-n gaz pan' la cot...daca totusi se intampla lucrul asta nedorit, aveti grija sa franati ferm, brusc, oarecum mai brutal decat de obicei, dar este un moment cand trebuie sa dai drumul la frana fata, de exemplu la o franare brutala poti frecvent sa te ridici pe roata din fata si spatele incepe sa danseze, ala e momentul cand trebuie sa eliberam frana fata si sa incercam sa ne pastram echilibrul pe 2 roti.daca nu dai drumul imediat la frana, motorul derapeaza pe o parte si te trezesti cu botu' in praf, in cel mai bun caz.

alta situatie tampita e cand treci prin statiile de maxi-taxi, autobuz etc. trebuie redusa viteza ca sa nu ne trezim ca apare vreun copil,cetateanu turmentat sau vreo sinucigasa de profesie, dar asta cred ca aplicam toti, sau aproape toti...

in rest, vorba unuia mai batran ca mine: fiecare pe barba lui frate!

take care! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar trebuie sa recunoastem aici ca pe langa conservarii care nu au bunul simtz sa se uite macar in oglinzi sau sa se asigure la iesirile din intersectiile nesamaforizate, o mai comitem si noi...

care-mi spune ca n-a depasit niciodata pe dreapta, sau care n-a lut-o pe trotuar cand era super aglomeratie, sau care n-a mers cu 140 prin oras (unii poate chiar mai tare)... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@otto tun sunt de acord cu cele spuse de tine.NU depasiti prin dreapta fratilor.Nu stati pe banda din dreapta si fiti siguri ca soferul va vede si stie ca sunteti in spate.Intotdeauna pe banda 1 se intampla ceva.Eu mereu stau cat mai aproape de axlu drumului.Si astept pana imi face soferul loc pe bada din stanga.Daca nu vrea inseamna ca m-am vazut si stie ca sunt acolo.Abia atunci trec de el pe banda 1 si nu cu viteza.SI ziua si noaptea merg numai cu faza lunga.E greu sa fii sofer si sa anticipezi ce vrea sa fca motociclistu.Ca sa iti dai seama de asta, tre sa fii si motociclist.Incercati cat mai mult depasiri numai pe stanga.CU trecutul intre masini la semafoare, alta belea.Daca e loc intre benzi eu intru dar incet.NU fac slalom de pe o banda pe alta printre masini.Acolo unde nu se poate astept.Cand se intampla accidente, nu de putine ori sunt motociclistii de vina, dar in fine , nu admitem.majoritatea s-au intamplat cand motociclistu avea peste 70.Eu nu dau vina nici pe masini nici pe motociclisti.trebuie sa ne gandim insa , ca toti suntem oameni, indiferent de mijlocul de transport cu care ne deplasam, deci putem gresi.Din pacate unele greseli sunt fatale.Mergeti incet in orash si cu bagare de seama.Feriti-va voi ,inainte sa va fereasca ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io mi-am furat-o cand depaseam prin stanga. dar a fost vina mea ca omu deja semnalizase stanga....flashurile faza lunga si claxonul nu au mai avut nici un efect...omu era ferm convins ca el are prioritate , eu trebuie sa ma opresc /sau sa depasesc prin drepate si el a trecut.

 

Mersul incet in oras influenteaza direct proportional riscul de a ramane in viata la sfarsitul zilei :hug:.

Echilibru in toate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, eu fac prin dreapta din cauza sinelor de tramvai (de astea imi e frica, am roti subtiri si intru pe fagas); cea mai mare problema pe dreapta este iesirea din parcare, care ai B stii ca mai iesi un pic, te mai asiguri, te mai bagi un pic mai nesimtit ca altfel stai mult si bine... in iarna am patit-o pe dreapta de la o cucoana care a vazut un loc de parcare si a virat imediat spre el, la faza aia n-am putut face nici o miscare, in viteza esti mort.

ambalat (cit e ea de cuminte, atrage atentia), claxon (mi-am pus sirena de pe dacie :hug: ca si asa rugineste in curte).

si totusi eu am observat mai multa atentie din partea soferilor iar taximetristii sint "de treaba". cel mai mult "fur" la stopuri, cind am loc sa ma bag printre masini, intre coloane, sau la ambuscade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DAR TOTUSI, INTRATI ATATIA PE TOPICUL ASTA VA E RUSINE SA POVESTITI? VA E RUSINE CU GRESELILE VOASTRE?

POVESTITI VA ROG; CA MOPTOCICLIST TE POATE COSTA VIATZA SA INVETZI DIN GRESELILE TALE, ASA CA HAI SA INVATZAM DIN GRESELILE CELORLALTI CAT SE POATE DE MULT...........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar trebuie sa recunoastem aici ca pe langa conservarii care nu au bunul simtz sa se uite macar in oglinzi sau sa se asigure la iesirile din intersectiile nesamaforizate, o mai comitem si noi...

care-mi spune ca n-a depasit niciodata pe dreapta, sau care n-a lut-o pe trotuar cand era super aglomeratie, sau care n-a mers cu 140 prin oras (unii poate chiar mai tare)... :hug:

 

 

Am facut si eu o gramada de "ilegalitati", dar nu cand era traficul aglomerat.

Dar sa ma urc pe trotuar, niciodata. Si nici nu-mi trece prin cap sa fac asa ceva.

Editat de adir
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia motorului, flashurile, claxonul, sunt egale q zero daca in masina are 1 muzik data la maxim si mai vb si q prieteni de langa el puteti fi siguri ca nu se mai uita nici in oglinzi. Pietonii sunt cei mai periculosi, mie cand mi-a sarit in fata am uitat sa claxonez am urlat ''baah'' si s-a oprit...ca nu aveam unde sa franez era praff pe jos.aveam 30 km/h dar cadeam pe celealte masini din coloane. Sa speram ca o sa se inventeze un sistem gps care spune:''motociclist in spate' motociclist in stanga'' motociclist se apropie'' :hug: pana atunci..cascam ochii si ne rugam de fiecare cand plecam de aksa. asfalt uscat si bulan exagerat!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia cu depasitul coloanei in stationare la semafor e cu dus si intors, de cele mai multe ori motociclistul depaseste linia continua, deci el e de vina, asa ca tocmai pt acest aspect trebuie sa anticipam miscarile soferilor din fata noastra.exact, strecuratul printre 2 coloane la semafor e tot cu mai multe fatete,de aceea recomand folosirea turarii motorului, dar daca ai toba de fabrica se aude mult prea incet ca sa priceapa baietii pe 4 roti, un dobitoc sau o cucoana la menopauza vrea sa deschida usa sa intre la butic cand masina lu barbac'su sta la semafor, si esti f***t.

in rest, faza lunga si uitat la starea carosabilului cat mai atent.

...a, si inca ceva: frana e ultimul instrument de care ar trebui sa abuzam.e ultima si cea mai slaba solutie, adesea salvatoare totusi.

Editat de otto.tun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Claxonul ajuta in foarte multe cazuri. Eu cel putin il folosesc intensiv, sunt tot timpul pregatit sa claxonez, cum vad pe vreunul ca e pe cale sa faca o manevra ce m-ar putea pune in pericol, dau un claxon scurt sa fiu sigur ca m-a vazut. In multe cazuri claxonul poate fi mai eficient decat frana.

Acum cateva zile cand imi aduceam acasa motorul proaspat achizitionat a trebuit sa franez f violent pentru ca n-am gasit la timp butonul la claxon, am intarziat cu claxonatu cateva fractiuni de secunda suficient pt ca un pustan sa se arunce cu o dacie dintr-o starada secundara direct in DN1, pe unde treceam eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@moscku eu recunosc ca am depasit prin dreapta, m-am urcat pe trotuar, da cu 140 prin oras nu am mers, fiindca nu am inca indemanarea sa o strunesc la viteza aia in trafic si doi la mana, sa merg cu 140 sa ce? sa ajung cu 5 minute inainte intr-un loc...nu cred ca merita riscul

man, nu trebiue sa mergi cu 140 neaparat ziua, poti merge noaptea cand e strada super libera dar to depsesti viteza maxim admisa cu 90 de km la ora....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. inca n-am permis a, si nici motor, deci sint putin subiectiv.

2. ca posesor de "conserva" -urita denumire- care mere mult in buc am obs ca sint mai atent la o turatie ridicata sau la un flash daca vine din spate.

3. multi nu merg cu luminile aprinse, si este foarte greu pe magheru sau pe stefan cind incearca sa se strecoare

4. de multe ori "protejez" cei pe 2 roti dar sint unii care merita dati jos.

5. cind mi-oi lua permisul, poate voi gindi ca voi, dar, stiind cum se conduce si b-ul poate scap

cu respect, conserva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mos da ai dreptate , dar eu fiind mai fricos din fire nu ii dau prin oras mai mult de 100 cand e liber seara, fiindca sunt si incepator si nu sunt inca stapan si doi la mana, mi-am luat cateva amenzi si nu prea mai vreau sa cotizez ....oricum cel mai mult am mers in afara localitatii 160 ca mai mult simteam ca nu prea e safe pt mine, repet pt mine , poate un motorist experimentat merge si mai tare, eu sunt mai pensionar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am pus 2 proiectoare suplimentare legate la faza scurta si merg cu 3 lumini aprinse permanent. In plus, clanson la greu (am noroc ca e puternic din fabrica, cred ca e mai tare decat cel de la masina). Odata am clansonat lung o blonda care mi-a luat fata facand stanga din sens opus si i-am vazut mecla atat de speriata, ca era sa rateze intrarea pe straduta si sa dea intr-un stalp. Avea un Q7.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Claxonul ajuta in foarte multe cazuri. Eu cel putin il folosesc intensiv, sunt tot timpul pregatit sa claxonez, cum vad pe vreunul ca e pe cale sa faca o manevra ce m-ar putea pune in pericol, dau un claxon scurt sa fiu sigur ca m-a vazut. In multe cazuri claxonul poate fi mai eficient decat frana.

Acum cateva zile cand imi aduceam acasa motorul proaspat achizitionat a trebuit sa franez f violent pentru ca n-am gasit la timp butonul la claxon, am intarziat cu claxonatu cateva fractiuni de secunda suficient pt ca un pustan sa se arunce cu o dacie dintr-o starada secundara direct in DN1, pe unde treceam eu

 

Nu crezi ca ar fi mai sanatos ca intai sa te concentrezi pe franare si evitare si abia apoi la claxon ?

Eu cel putin asa procedez. Sunt pregatit in orice moment sa franez de urgenta, si in situatiile in care sunt nevoit s-o fac de cele mai multe ori nici nu mai apuc sa claxonez. Sigur, in cazurile in care reusesc sa anticipez miscarea haotica a celor ce urmeaza sa-mi taie calea, claxonez. Dar in acelasi timp deja franez si sunt pregatit sa opresc in cazul in care claxonul nu are nici o influenta asupra soferului vizat (cum se intampla de multe ori).

 

In rest

- mers pe trotuar - niciodata cu un autovehicul, numai ca pieton :hug:

- depasit prin dreapta - foarte rar si intotdeauna incerc sa ma asigur ca cel depasit ma vede ca vin, adica nu o fac cu o diferenta de viteza foarte mare si nici foarte din scurt.

- mers cu 140 prin oras - trebuie sa recunosc ca am facut-o :what: nu ma mandresc si nici nu e o practica zilnica, dar, uneori, prin pasaj pe la lujerului.... pe toti ne mananca palmele, nu ? intotdeauna insa ma si potolesc foarte repede (zona oarecum safe e scurta si realizez destul de repede la ce riscuri ma expun).

 

Ca o concluzie - nu exista reteta universala de evitare a accidentelor, fiecare va actiona asa cum ii dicteaza instinctul de conservare pentru a face orice sa le previna. Incercati sa cititi Proficient Motorcycling - e postat linkul pe forumul de Articole si tutoriale - cartea ofera niste sfaturi excelente in privinta aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:hug:

Eu cand am intrat in duba cu motorul am facut cam tot ce se poate ca dobitocul de la volan sa arunce macar o privire spre stanga (am claxonat, am turat motorul cam in blana-si am toba goala, am facut semn cu farurile, am franat puternic- chiar m-am ridicat cu spatele de pe asfalt, asta cand am vazut ca frana de motor si spate nu au nici o eficienta, ca deh erau cauciucurile reci, am incercat sa-l evit), dar el nu a facut-o. In tot acest timp am vazut cum acesta inca insista sa se uite in dreapta. Am incercat sa-l ocolesc prin stanga dar a pornit de pe loc, am tras dreapta si cand am fost sigur ca trec de el tzaranul a pus frana (m-a vazut in cele din urma) si poc in el. Deci un lucru ii sigur: daca aveam 50 km/h sau 70 nu se intampla nimic.

Concluzia: Daca mergi incet si esti atent poti evita multe situatii neplacute. Fratilor macar in oras lasati-o mai moale cu gazul. Numai bine si cati mai multi km fara nici un incident. :what: :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@otto tun sunt de acord cu cele spuse de tine.NU depasiti prin dreapta fratilor.Nu stati pe banda din dreapta si fiti siguri ca soferul va vede si stie ca sunteti in spate.Intotdeauna pe banda 1 se intampla ceva.Eu mereu stau cat mai aproape de axlu drumului.Si astept pana imi face soferul loc pe bada din stanga.Daca nu vrea inseamna ca m-am vazut si stie ca sunt acolo.Abia atunci trec de el pe banda 1 si nu cu viteza.SI ziua si noaptea merg numai cu faza lunga.E greu sa fii sofer si sa anticipezi ce vrea sa fca motociclistu.Ca sa iti dai seama de asta, tre sa fii si motociclist.Incercati cat mai mult depasiri numai pe stanga.CU trecutul intre masini la semafoare, alta belea.Daca e loc intre benzi eu intru dar incet.NU fac slalom de pe o banda pe alta printre masini.Acolo unde nu se poate astept.Cand se intampla accidente, nu de putine ori sunt motociclistii de vina, dar in fine , nu admitem.majoritatea s-au intamplat cand motociclistu avea peste 70.Eu nu dau vina nici pe masini nici pe motociclisti.trebuie sa ne gandim insa , ca toti suntem oameni, indiferent de mijlocul de transport cu care ne deplasam, deci putem gresi.Din pacate unele greseli sunt fatale.Mergeti incet in orash si cu bagare de seama.Feriti-va voi ,inainte sa va fereasca ei.

cea mai cuprinzatoare si adevarata expunere...subscriu intru-totu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apoi multe accidente pot fi evitate... ideea e sa incerci sa eviti, nu sa mori cu mana in clacson si dreptatea in buzunar.

Recunosc, cu 140 prin oras - NU m-am plimbat si nu ma voi plimba! In oras mai mult de 60 merg doar cand depasesc. Linia continua am mai incalcat-o, pritre masini la semafor ma mai bag, dar NUMAI daca masinile stau oprite... si in pasul melcului.

Eu cand ma dau cu motorul incerc sa ma relaxez, sa ma bucur de mersul pe doua roti, nu sa bag mana in gaz ca descreieratu, pentru ca orasul nu e pista de concurs. Aaa, cand merg pe camp - atunci se schimba nitel treaba acolo nu sunt maisni, pietoni, caini etc, acolo sunt doar eu si motorul :hug: .

Prudenta si calmul sunt esentiale ca sa supravietuiesti in oras pe 2 roti.

Chiar nu ii inteleg pe cei care baga mana in gaz riscand aiurea. Viata e una singura, merita traita, mai ales ca e asa de scurta. e pacat sa o riscam pentru cateva secunde/minute in plus de adrenalina.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...