Sari la conținut

Honda Dominator Vs Yamaha Tenere Vs Dr 650 Rse


Achile
 Share

Postări Recomandate

Ce parere aveti, baieti?

care merge mai bine la drumuri intinse la 120 km/h croaziera, drumuri de tara, forestiere, treceri prin paraie si, nu in ultimul rand, in oras?

 

Avem doua motorete racite cu aer, Dominatoarea si dr-ul, cu cate 4 supape pe cilindru si o vacuta de 660 cmc cu 5 supape racita cu lichid. :nono:

 

P.S: nu am inclus KTM Lc 4 adventure si BMW f 650 pt ca doresc o comparatie intre japoneze. Transalp-ul nu a fost inclus datorita V2-ului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere aveti, baieti?

care merge mai bine la drumuri intinse la 120 km/h croaziera, drumuri de tara, forestiere, treceri prin paraie si, nu in ultimul rand, in oras?

 

Avem doua motorete racite cu aer, Dominatoarea si dr-ul, cu cate 4 supape pe cilindru si o vacuta de 660 cmc cu 5 supape racita cu lichid. :nono:

 

P.S: nu am inclus KTM Lc 4 adventure si BMW f 650 pt ca doresc o comparatie intre japoneze. Transalp-ul nu a fost inclus datorita V2-ului

 

O sa-ti ,,povestesc" doar despre Domi, restul nu am avut ocazia !

 

Avantaje:

 

- fiabiltate la motor. Am vazut un exemplar la peste 70000km si functiona ,,in parametrii"

- usor si ieftin de intretinut

- manevrabilitate buna

- merge destul de bine off-road, dar fara exagerari ca nu-l mai scoti din noroi

- design acceptabil

 

Dezavantaje:

 

- in primul rand - consumul. Al meu lua in medie 5.5-6%

- la drum intins pe sosea te cam plictisesti la 110-120km/h, deci nu este pentru touring, dar daca trebuie... o face si pe asta !

- cu bagaj si pasager o sa inceapa ,,sa tuseasca"

- plasticele care iti tot zdrangane in cap la fiecare iesire off-road

- cam greu (180kg la plin) pentru cei 45CP

- racordul din cauciuc care face legatura intre carburator si cilindru se ,,cam duce" iar daca nu este etans si elastic poate face motorul sa functioneze neregulat

 

In concluzie, consider ca NX650 Dominator este o motocicleta care face de toate, dar nimic ca lumea ! Este o motocicleta care se preteaza foarte bine la uzul cotidian, de zi cu zi, dar fara sa-i ceri ceva exceptional ! Adica hard-enduro sau sa o gonesti sute de kilometrii pe autostrada !

Personal o consider depasita pentru epoca in care traim ! Nu vreau sa deranjez pe nimeni, este doar o parere strict personala ! :smoke:

 

....... next ! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man Ia-ti frate XT asta face de toate si off road si drum intins si nu tuseste nici cu pasager sau bagaje . Al meu care era preparat dac mergeam cu 110 120 cu bagaj si pasager 3,5 L /100 km fix mers pe autostrada la mare. la dus mers cu 140 consum 6L /100km. Eu am dus mobra si pe hard si poate credema dar te cocoseaza cand ajungi sus tre sa storci hainele de pe tine .Oricum ca consum bateam orice si 350 cc am pus jos cu consumul in conditiile aceluiasi traseu. Motor ffff echilibrat si cutie la fel. un minus care l-am resimtir spatele este cu 17 . insa cu E 09 se descurca f bine .Iar inainte sa-i micsorez jigloarele se ducea bat 160 cu pasager adica cu jumate ca nevasta are 1,55 si 50 de kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man Ia-ti frate XT

Salutari,

din cate vad in titlu e vorba de comparatie intre dr, domi. si XTZ. E o mica diferenta intre XT si XTZ.

 

Si eu vreau o astfel de comparatie deoarece cam pe aceeasi categorie vreau sa ma orientez si eu.

Mai astept pareri.

:nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din diverse motive, Irascibilu' nu poate posta. Va voi transmite vorbele de duh. Citez: "din punctul meu de vedere e motocicleta ideala pentru incepatori.Iti poate ierta multe, inveti multe cu ea.Are destula putere incat sa te "scoata" cand gresesti, dar nu prea multa incat sa te faca sa gresesti.Ideala pentru oras, in teren nu prea poti face multe cu ea, dar se descurca ok la un soft enduro.Problemele intilnite de mine la motoreta asta au fost legate de CDI(dar se rezolva f usor) si benzina(si astea se rezolva f usor daca ai bani ).Cand am luat motocicleta m'am cam speriat de ea, mi se parea maaaaaaaaare.In plus eram cam zero la capitolul tehnic.Sfaturile primite au fost "schimba'i uleiul la timp si verifica'l din cand in cand, sa'l completezi cand scade".Am facut asta si n'am avut absolut nicio problema.

Am mers top speed 170 kmh cu pasager si ceva bagaje.La 130 kmh croaziera se simte f bine.

Uleiul in cadru m ise pare un avantaj, nu am avut probleme cu temperatura nici vara in Bucuresti in trafic aglomerat.Iarna ceva probleme, trebuie incalzita mult pt a nu muri la primul semafor.Vorbesc de -4 grade.Franele mi se par extraordinare. Pozitia nu e deloc obositoare(cel putin asta e parerea mea), e foarte manevrabila, docila si rea in acelasi timp.As schimba'o tot cu un DOminator care sa aiba 15 cai in plus. I love DOmi!

 

P.S: e vorba de dominatoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut cinstea sa merg multe luni de zile cu un RSE din 1992 - acesta a fost si primul meu motor - si cu un Dominator din 1991, my girlfriend's girlfriend. DR-ul este un pic mai masiv, la drum lung mi se parea o idee si mai comod. Merge pana la 160 km/h spre deosebire de Dominator care nu trece de 140 km/h, scuze Irascibile, dar chiar nu a trecut peste aceasta valoare. Bine s-a spus aici, ambele sunt doua motociclete care fac de toate dar nimic ca lumea. E si asta o abordare si practic asta e datul lor.

 

Si cei care practica ski si catarare si un pic de cros stiu bine ca nu au cum sa ajung campioni, dar distractia vine din mai multe surse!

 

Cu DR-ul am mers pe prima varianta a circuitului de cros de la Reghin si e foarte fun. Cei care se stiu da cros au si sarit cu el. Am ajuns pana in inima Calimanilor, pe drumuri forestiere inzapezite. Dominatorul se simte mai usor pe offroad si are cuplu mai jos, de aceea a fost si motorul cu care ma riscam la wheelie-uri in viteza 1. DR-ul era vivace intre 4 si 6 mii ture si in scurta perioada in care am reusit sa merg pe amandoua in acelasi timp, odata urcat pe DR acesta parea mult mai stabil pe virajele luate pe asfalt. Cu asta ma incanta dar ma enerva cu nu avea izbucnirile lui Domi.

 

 

La Domi am facut marea tampenie de a nu schimba uleiul la 3000 km. Nu la mult timp dupa ce a fost cumparat a inceput sa scoata un tacanit metalic din motor iar parerea generala a fost ca e lantul de distributie si ca "mai merge" mai ales ca avea perioadele lui de tacanire. Dupa ce a fost demontat motorul s-a descoperit ca de fapt erau doua scaune de supapa duse. Pentru mai multa siguranta si pentru ca tot era motorul era desfacut, am inlocuit si lantul de distributie.

 

Cel vechi e acum pe dulap si intr-o zi vreau sa mi-l atarn la gat sa fiu smecher.

 

A fost inlocuit si mansonul de cauciuc de la carburator, care se crapase. Toate astea se intamplau la 40.000 de km, recent. Mi s-a spus sa urmaresc doua furtunase de ulei, imediat de langa scut, care ar putea ceda sezonul asta. M-am distrat o zi intreaga scotand motorul din cadru, impreuna cu Sadik. Pozele sunt la Mures si sper sa apara in cateva zile.

 

 

Urmele de uzura din interiorul cilindrului sunt entuziasmante si sper sa nu gresesc ca inima lui Domi o sa o mai duca...Mult si bine...God Save the Domi!

 

Dr-ul m-a suparat mult. I-am luat kit de lant, placute, ambreiaj si din pacate cand il montam - nu eu - nu eu- a crapat cu mare finete. M-am lamentat o gramada pe forum de chestie e ca dupa cum spunea Borkonen, si cei mai duri chopperisti, cu avatare pline de scheletei, au fost impresionati :nono: . A durat o gramada pana s-a identificat de ce scapa ulei prin capacul de la ambreiaj...suruburi, 3 garnituri si pana la urma tot yo am remarcat finele crapaturi de pe canalul de presiune al capacului. Okay, alt capac...

 

Cand veni capacul, ceda si preambreiajul de pornire, care de mult dadea semne ca voia sa faca asta. In momentul acesta am spus pas si i-am vandut motorul lui Sadik. Am aflat si de ce i se spune Sadik pentru ca zilele trecute m-a sunat sa imi dea DR-ul la telefon. Rezistenta mea la frustrare este inca din fericire, foarte mare ;) Acum DR-ul are acum vreo 42300 km, la noul proprietar si promite sa duca in continuare.

 

As alege DR-ul pentru ca pare mai masculin, o idee mai robust, inclusiv la carenaje si poate face in teren tot ce e in stare si un Domi. Pe sosea mi se pare mai stabil. Pentru mine, relatia intre cele doua motoare ar veni cam asa: DominatoR. Ca motoare de mers oriunde, facut orice - nu trebuie uitat episodul in care pe drumul de poiane vitezanele mari ramaneau in urma - cu ambele esti in top!

post-7121-1177679704_thumb.jpg

post-7121-1177679812_thumb.jpg

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutari,

Readuc din nou la viata acest topic deoarece tot cam asa ceva vreau si eu. Intre Dominator si XTZ 660 tenere.

Astept o parere de la Achile despre XTZ-ul lui.

Si eventual costuri de intretinere la ambele modele.

Va salut,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Sal,

de la inceputul anului sint posesorul a 2 moto enduro,un DR 650 R din 93 sin un Dominator de 650 din 90 pe care le-am achizitionat personal din Germania. Vroiam un enduro, dar povestind cu fel de fel de specialisti,parerile erau cotroversate unii sustinind ca DR, altii ca Dominatorul ar fimai bun,ca urmare le-am cumparat pe amindoua, sa vad pe propria-mi piele care ce si cum....

Mentionez ca ambele sint in stare de top, adica sint motoare f. bine intretinute.

deja am citeva luni bune de mers cu ambele: suzuki este mai mare, mai lunga si mai inalta si cu vreo 10kg mai grea desi nu are decit kickstarter, per ansamblu Dominatorul mise pare mai reusit, motorul trage mai bine din ture joase iti da senzatia ca este mai puternic ceea ce sa dovedit si in practica, la o cursa cu un prieten care am facut-o chiar acu 5 zile...el cu Domi eu cu DR-ul. Mentionez ca ambii avem cca. aceeasi greutate si Honda sa dovedit a fi mai rapida in acceleratie(de la 140 in sus sa indepartat vizibil de mine). Dominatorul,ca urmare a cuplului din ture mai joase este f. brutala, se ridica imediat pe o roata in viteza 1 fara sa fie ajutata din ambreiaj, doar din acceleratie, sunetul motorului este bestial parca ai o uzina sub tine, gratie celor 2 esapamente si anilor de fabricatie-modelele din 88-90 sint mai galagioase decit modelele di anii anteriori, din motive de restrictii de decibeli....-DR-ul nu stie asa ceva...

Oricum Dominatorul este mai agil pe viraje cit si in off road, DR-ul este mai greoaie si mai lenta, parerea mea este ca Domi stie sa faca tot ce stie DR-ul, fara sa ezite, Dominatorul este mai prietenos, il simti mai bine si iti da curaj mai mult.

Motorul la Dominator i se pare mai rafinat si din punct de vedere al vibratiilor, mersul la turatii mici fiind mai "rotund".

Per ansamblu mi se pare mai complet Dominatorul desi DR-ul arata mai barbatesc, mai impunator. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[[/size]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

per ansamblu Dominatorul mise pare mai reusit, motorul trage mai bine din ture joase iti da senzatia ca este mai puternic ceea ce sa dovedit si in practica.. DR-ul este mai greoaie si mai lenta, parerea mea este ca Domi stie sa faca tot ce stie DR-ul, fara sa ezite, Dominatorul este mai prietenos, il simti mai bine si iti da curaj mai mult.

Motorul la Dominator i se pare mai rafinat si din punct de vedere al vibratiilor, mersul la turatii mici fiind mai "rotund".

Per ansamblu mi se pare mai complet Dominatorul desi DR-ul arata mai barbatesc, mai impunator. :moron:

[[/size]

 

Nu stiu cat de TOP era DR-ul in cauza... P

 

Pe Dominator am mers doar "de proba" de cateva ori, cu DR-ul am mers destul de mult - si anume un DR in stare impecabila cumparat de un bun prieten in august. Vreau sa spun ca Dominatorul mi se pare copil pe langa acest DR care este destul de usor aproape de 160 kg (Dominatorul are 180), se ridica pe o roata din gaz si in treapta 1 si in treapta 2 fara nici o jena, viteza de croaziera este 125 - 130 km/h unde motorul are 4500 rpm. Pentru un DR este foarte brutala, salbateca si trage de rupe - inclusiv aderenta daca ii dai gaz brusc.

Mai am cativa prieteni cu DR-uri carora nu le-a venit sa creada pana cand au vazut in practica dar pana la urma s-a facut liniste! :lol:

Dominatorul este mai finutz cum spui si tu dar nu trage deloc mai tare ca DR-ul, e mai comod la drum, stie mult mai putin offroad dar e Honda, e tzapan, e fiabil si echilibrat.

 

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu puteti face comparatii intre motociclete cu uzuri diferite, reglaje diferite etc. Daca iei 4 Dominatoare diferite , fiecare merge altfel. La fel si la DR.

 

Personal cand a fost cazul am ales Domi pe motiv de fiabilitate si nu am regretat . Dupa ce am terminat reglajele si modificarile, nu am mai intalnit alt Domi care sa traga la fel . Din cate stiu, Domi "al meu" anul asta a schimbat iar proprietarul si inca merge bine . Este cel de care povestea Irascibilul.

 

Parere personala, am mers cu toate modelele si nu numai cu un singur exemplar din fiecare:

 

Domi : fiabilitate mare,comportament prietenos, mai putin brutal ca DR, desi in ture joase se comporta mai bine, pierde "sus" . Per total, cel mai bun.

 

DR: cam pretentios ca fiabilitate (un mare minus) , mai vioi in ture sus, mai bine adaptat pentru coclau, cam problema daca are numai kick, daca e putin dereglat sau cu o bujie nasoala dai pedale pana nu-ti mai trebuie

 

XTZ: mai grea sus ( se simte diferenta clara) , fiabilitate ok, mai comoda la drum lung, mai buna pe sosea, mai bine aparata la vant, totusi in coclau tragi mai greu de ea.

 

 

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

mai exista alti concurenti directi in afara de cele 3 japoneze? monocilindru de 600-650, <50 hp? stiu ca e bicilindru dar m-am gandit ca poate si verzii de la Kawa ar intra aici cu KLE-ul... e si acesta o alternativa demna de luat in seama?

 

desi toata lumea cumpara in jur DR-uri, nu pot parca sa ignor argumentele pt 'onda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domi imi trezeste nostagie pt ca e prima mea motoreta si pe ea am invatat cu adevarat sa merg e o motoreta f buna pt incepatori iarta multe greseli e ca o bunicuta.

Cat despre fiabiitate eu nu am avut nimic la ea 15000 km doar cu consumabile am vanduto si a mai facut si el 18000 km tot doar cu consumabile.

Pe restul nu am mers decat prea putin sa pot face o comparatie.Imi place si tenere e mai greu dar imi place.

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Domi imi trezeste nostagie pt ca e prima mea motoreta si pe ea am invatat cu adevarat sa merg e o motoreta f buna pt incepatori iarta multe greseli e ca o bunicuta.

 

 

:bigstar:

si eu vreau sa ma dau pe dealuri, si m-ar interesa un motor enduro pentru incepatori prostuti ca mine :bigstar:

 

 

alte pareri? :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
nimic despre KLR 650? chiar e asa de mare bau-baul cu kawa? :friends:

 

Am avut eu KLR 650 A din 87 din Germania. Avea 16800km in bord si mergea super.

Am facut vreo 2000km cu ea si imi pare si acum rau ca am vandut vacuta.

Am 174cm si 63kg si nu mi-a facut probleme din cauza greutatii.

Primii 100kg am fost mai crispat.

Rar pornea ventilatorul si pe macadam era foarte controlabila.

 

Acum ma gandesc sa-mi iau un Tenere si sa recuperez km pierduti.....J08MD4646873-02.jpg

post-18994-1213404927_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dominatorul cred ca e cea mai buna din cele 3 modele din titlul topicului. Singurul lui dezavantaj consider ca e designul "feminin". Degustibus...

Tenere ofera cea mai buna protectie la vant. Mai ales modelul cu 2 faruri. Cele 5 supape de pe cilindru ii ofera 2-3 HP in plus fata de celelalte 2 modele. Dar, consum de ulei mai mare. Trage mai bine la turatii mai mari. Racire mai buna (e pe lichid). Dar, un sistem in plus (radiator+pompa de apa), o grija in plus.

DRul e cam intre celelalte 2 modele. Mai bun enduro decat Tenere si mai bun touring decat Dominator.

Cat despre fiabilitate, nu cred ca sunt probleme la nici unul dintre modele, daca sunt bine reglate si bine intretinute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai este si honda Xl600R! Sunt posesorul uneia de care pana acum sunt multumit problema este ca ambreiajul prinde foarte sus si nu e din reglaje fapt ce ma face sa ma gandesc la achizitionarea unuia nou.credeti ca as putea gasi asa ceva?

Moturl ete RFVC 600 cmc PD03 an 1983:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...