Sari la conținut

prea mult curent


o_kellu
 Share

Postări Recomandate

Pe modelul topicului unde cineva se plangea ca nu poate opri motorul in timp ce altii nu reusesc sa-l porneasca, iata problema mea:\

 

Unii se plang ca nu au curent la baterie ca sa pornesca moto, iar eu am prea mult...18/19 volti.

Pentru confratii enduro/touristi, ofer gratuit curent.

 

Problema a aparut ca un simptom de inecare...am zis mizerie, filtru de aer era si el distrus, totul parea logic si ducea catre o curatire a carburatiei...logic, motorul tot se inace si dadea rateuri puternice..explozii serioase in trafic....iar logic, a fost curatat carburatorul si a doua oara.

Schimbat bujii, schimbat filtru de aer- concluzie, motor inecat, explozii si nervi.

 

Abia apoi, la un drummai lung, mi-am dat seama ca "inecarea" si "rateurile" au un comportament diferit, functie de faza lunga, faza scurta sau fara lumini.

 

Cum aprindeam faza lunga cum nu mai aveam rateuri....

 

Concluzia este ca am prea mult curent...rezolvare, probabil releul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Improbabil sa fie statorul, adica tensiunea generata de stator in caz normal este 30-70V in functie de turatie. Suspoect ar fi regulatorul.

 

 

In caz ca te pricepi, fa urmatoarele:

 

- vezi prima data lichidul din baterie, ca poate deja e uscata. Depinde cat a fiert. Masoara bateria sa fii sigur ca inca e buna. Daca spui ca inca pornesti la demaror, inca trebuie sa fie buna.

- Cu o baterie buna, masoara tensiunea de pe ea la diverse turatii, cu faza scurta aprinsa. Daca iti da peste 15V adica 18-20 etc, e mult. La tensiuni mari de obicei se ard becurile de far si altele, CDI-ul poate fi fortat daca insisti.

- Fa rost de un regulator de schimb, incearca si cu ala.

 

Statorul is masori asa:

- scoti cupla dintre stator si rectifier. sunt 3 file.

Cu ohmmetrul masori 2 cate 2, trebuie sa ai cam aceeasi valoare

Daca pornesti motorul, la aceeasi turatie, cu voltmetrul pe c.a. iarasi masurat 2 cate 2 trebuie sa aiba aceeasi tensiune. Tensiunea creste cu turatia, asa intre 30Vc.a. si 70Vc.a.

 

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E 18/19 V constant sau variaza? Pentru ca daca ai 14-15 V si apoi iti merge in 18/19 ar inseamna ca statorul iti da curent ca lumea, dar releul de incarcare e dus/pe duca si nu iti mai regleaza tensiunea (nu degeaba ii zice regulator/rectifier). De aici si variatia in functie de consumatori.

Pana iti iei alul nou (ar fi nou in jur de 90-100 iepuroi) nu ai decat sa bagi consumatori gramada. Asa ca pune leduri, instalatie de fum, glob disco (pt discoteca), sau fa ca aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Improbabil sa fie statorul, adica tensiunea generata de stator in caz normal este 30-70V in functie de turatie. Suspoect ar fi regulatorul.

 

Ma mir ca nu ti-e rusine sa te bagi peste decizia irevovabila... Daca a zis maimarele Cezar ca e statorul, cum iti poate trece tie prin minte sa zici ca a fi regulatorul? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa ar face un alternator clasic cu colector cand periile nu fac contact perfect si apar tensiuni de autoinductie.

 

Ia fa tu o chestie gratis: scoate cupla dintre stator si rectifier(3 fire) si curata bine sa nu ai oxidare si sa intrerupa sporadic. Atunci pot aparea tensiuni f. mari de autoinductie.(care pot buli rectifierul) dar chiar nu strica sa faci o incercare.

 

Scuze, sa nu fiu inteles gresit: curatand cuplajul nu bulesti rectifierul :-) intreruperile cauzate de oxidari mai fac asta.

 

@DanCata - cine stie ce o sa fie in final, o sa vedem. Cat timp il ajutam pe om, eu nu ma supar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Improbabil sa fie statorul, adica tensiunea generata de stator in caz normal este 30-70V in functie de turatie. Suspoect ar fi regulatorul.

 

Aceeasi problema la un 954 - 18V masurati pe baterie. Problema s-a dovedit a fi statorul bushit (nu stiu exact in ce fel). De obicei statorul ars da tensiune mai mica, stiu. Dar iata ca de data asta a dat mare.

Releul de incarcare, merge bine merci si in ziua de azi.

Carevasazica - poate sa fie si statorul.

Nu vorbesc din auzite, spun ce am intalnit. Multumesc pt intelegere!

 

Ma mir ca nu ti-e rusine sa te bagi peste decizia irevovabila... Daca a zis maimarele Cezar ca e statorul, cum iti poate trece tie prin minte sa zici ca a fi regulatorul? :)

 

Bravo desteptule!

Astept si alte PM-uri in care sa te invat ca un ciclu la motorul in patru timpi se "petrece" in 720 de grade, mecanicosule.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@TNG - corect, dar nu-mi vine sa cred ca ala moare in impulsuri. Pot fi ghidusii. De exemplu, regulatorul are nevoie de o referinta, masa, ca sa seteze tensiunea corecta. Ma gandesc ca daca talpa regulatorului care e contactul la masa, nu mai face contact, sau contact intermitent, ar putea fi tensiune flotanta si atunci iese orice, dar nu bine. Iata inca o verificare gratis si necesara.

 

@initiator - Vezi cum e prins regulatorul, il desfaci, cureti si pui la loc, sa fii sigur ca are masa buna. Sa ne mai zici una-alta cum avansezi si ce masori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai probabil colegii care vb despre stator si regulator au dreptate. Insa in unele cazuri, atunci cand releul de incarcare e pe duca, incepe sa bage NOS...adica iti da voltaj mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in bere si rom ma bag eu...azi il desfac sa vad ce-i cu contactele lui....

@owene urat este ca mufa dintre regulator si stator e fix sub rezervor...adica toate carenele jos, rezervos jos...toate aste apentru o amarata de mufa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai putea sa incerci sa vezi daca nu ai bornele bateriei oxidate. Un contact slab acolo impinge releul sa supravolteze in ideea egalizarii tensiunii cu cea din baterie [ daca de ex. bateria are 9V releul va furniza un voltaj mai mare spre a o incarca]. In alta ordine de idei spor la mestereala si poate ii dai de cap inainte sa o dai in matoleala :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bornele la baterie sunt curate....mufele sunt curate....am scos regulatorul sa vad seria sa stiu ce caut....

pe unele site-uri mi se recomanda regulator SH650D-11.

Pe al meu scrie SH640D-12. Pe site-urile cu dezmembrari, ebay si de prin italia la Freewind mentioneaza ei tot SD640D-12.

Acuma, care o fi diferenta, eu nu stiu...

o sa mai intreb posesori de Freewind sa vad de care este, si raman tot la ideea cu schimbatul de proba...daca ma ajuta cineva...sa vedem cat de simpatica e comunitatea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca a fost si la mecanic...de mai multe ori, la mai multi mecanici, dar d'aia e forum , sa discuti...tocmai pentru ca nu e o problema evidenta si clara. Ca nu e un cablu rupt si gata.

Cui nu-i place sa nu participe.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine bine, dar de masurat ai masurat ceva? Ai pus acolo un multimetru, sa masori o continuitate, o tensiune ceva? Stim ca nu-ti merge, ca tensiunea e mai mare(deci ai cu ce masura) si cam atat.

 

Dupa ce masori tot ce ti-am zis, mai poti masura cele 6 diode din rectifier, dar mult nu o sa te ajute. Dar masoara ceva si spune-ne ce ai reusit. Daca nu masori nimic, clar ca input=0, output=aberatii.

 

Uite de exemplu stiu un motor care a dat tura la 3 servisuri si i-au zis toate textele standard "regulatorul", "statorul", "bateria" si pana la urma a fost oxidata siguranta principala si nu avea cum sa incarce. La tine nu-i oxidata, ca nu ar creste tensiunea asa mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am masurat statorul.Acesta este urmatorul pas. Restul sunt masurate.

Input.A fost la mai multe controale pentru ca nu dadea rateuri pe loc doar la turat....iar valorile la masurari erau perfecte la baterie. pana odata cand...a dat un rateu si instant ne-am uitat la multimetru si a sarit la 18.19.20 V...s-a oprit rateul a scazut la 13,8

Dar asta abia dupa ce am trecut prin curatat carburator si alte cautari si schimbat filtru aer, bujii.

Output. Cand mergi la doctor pacientul e bine mersi, cand vii acasa pe pacient il apuca raul...cum pui diagnosticul cand motorul merge bine? Acum cred sa fie si o problema de caldura, pentru ca rateurile apra doar cu motorul cald, la rece niciodata...povestea cineva de un scuter cu o problema similara si a rezolvat-o cu un coooler de calculator....

 

Cred eu ca pentru astfel de sfaturi utile pe care le-am primit, si pentru care sunt mai mult decat recunoscator, exita Motosticlism.ro....

Multumesc celor care se pricep la mai mult decat a scrie pe forum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...