Sari la conținut

Ghidul De Primavara


demostene
 Share

Postări Recomandate

Pentru cei care au urmarit de-a lungul timpului statisticile accidentelor moto, vor observa ca primavara este un adevarat boom din acest punct de vedere. Primele raze de soare ne aduc aminte de motorul din garaj iar adrenalina isi spune cuvantul inaintea ratiunii.

Pentru ca sa evitam totusi incadrarea in statistica mai sus mentionata se pot face totusi mai multe lucruri asa ca hai sa vedem impreuna ce anume.

 

 

1. Aderenta

 

E primavara si e frumos, e vreme de motor!

Vremea este intotdeauna un factor inselator si desi soarele poate sa straluceasca tare pe cer, adevarul este ca asfaltul nu este inca suficient de aderent. Evitati rularea cu viteza sau cu gume uzate, incercati sa le incalziti bine inainte de a face manevre.

Nu va lasati inselati de pauzele scurte (cum ar fi cea de la benzinarie), puneti mana pe cauciucuri si veti avea surpriza de a le gasi reci.

 

 

2. Virajele

 

Chiar si motociclistii cu experienta se lasa furati de ele primavara, nu va lasati vrajiti de aceste sirene. Ati asteptat atata, se mai poate inca putin.

Daca aparent soarele de pe cer va da impresia ca se poate pune genunchiul jos sau pot fi "luate" a la MotoGP, adevarul este ca nu aveti aceeasi aderenta ca vara. Incercati sa le luati mai drept chiar daca placerea va fi diminuata.

 

 

3. Experienta

 

Chiar si "batranii" recunosc necesitatea unui timp de readaptare dupa o perioada de stat pe bara. Bineinteles ca instinctul spune "gaz", trebuie doar recuperat tot acest timp pierdut. Cateva zile de mers nu sunt suficiente, reflexele s-au inmuiat chiar daca ne simtim zmei.

 

 

4. Viteza

 

Fiindca am vorbit despre aderenta si experienta, ar trebui sa intelegem ca este extrem de important sa o mentinem in limitele legale. Mersul prin zonele urbane este indeosebi mai periculos in aceasta perioada, nu numai din cauza aderentei scazute sau a reflexelor, ci si datorita celorlalti participanti la trafic care s-au dezobisnuit de a mai fi atenti la motociclete. Rulatul in viteze decente si abtinerea de la a face slalom prin trafic pentru o vreme sunt cheia evitarii unui accident in aceasta perioada.

 

 

5. Atentia

 

Pentru cei care au continuat sa mearga iarna se recomanda putina atentie atunci cand se strecoara printre masini, vor avea surpiza sa dea de colegi care fac acelasi lucru. Este un sfat care se aplica si celor ce tocmai si-au scos motoarele de la iernat, asigurati-va inainte de manevre.

Folosirea semnalelor este intotdeauna indicata chiar daca deseori impresia este ca miscarile sunt mult prea rapide pentru a mai fi observate de ceilalti participanti la trafic. Este un reflex pe care daca nu-l cultivati in permanenta, va fi uitat. Nu are nimic de-a face cu obligativitatea legala ci doar cu sansa de a fi observati mai eficient, un bec galben palpaind are sansa de a atrage mai bine atentia si astfel veti fi mai bine observat... Nu este o garantie insa este o metoda suplimentara de prevenire care nu trebuie ignorata niciodata.

 

 

6. Starea tehnica

 

Statisticile arata ca putine accidente se produc datorita defectiunilor tehnice, majoritatea motociclistilor fiind mai preocupati de starea vehicululului propriu decat automobilistii.

Totusi, nu trebuie uitata o revizie generala: ulei, placute, cauciucuri, presiunea in roti, lichid de racire, de frana, intinsul lantului, etc..

O revizie generala primavara va prelungi viata motorului si va va scuti de neplacerea de a sta pe bara in timpul verii.

 

 

7. Pe unde sa ne plimbam?

 

Alternativa iesirilor prin oras este cea a iesirilor din oras. Este o metoda buna de a elimina stresul, de a observa comportamentul motorului si de readaptare.

Se recomanda echipament corespunzator si substraturi de haine. Pericolul nu este acela de a imbolnavire ulterioara, ci ce a nu mai fi atent la drum datorita frigului sau de a pierde controlul extremitatilor, care se traduce direct in pierderea dozabilitatii franei fata si a ambreiajului.

 

 

8. Echipament

 

Echipamentul de protectie nu este o gluma! Purtarea lui va poate salva viata sau poate insemna diferenta intre a sta in pat in gips si continuarea drumului alaturi de prieteni.

Daca nu dispuneti de bani pentru a-l avea complet, incercati sa gasiti solutii alternative: genunchere de role, o geaca mai groasa care poate fi sacrificata si in care se poate introduce izopren, etc... Nimeni nu va judeca dupa aspectul estetic, este mai putin important ce cred ceilalti decat siguranta proprie si cea a pasagerului pentru care va asumati raspunderea.

 

 

 

9. Sunetul/Tobe

 

Incercati sa atrageti atentia atunci cand mergeti printre masini turand un pic motorul. Sansele de a va sari un pieton sau de a vi se deschide o portiera in fata scad proportional.

 

 

10. Evitarea obstacolelor

 

Incercati sa dozati frana fara a o brusca si sa cautati o bresa in dreapta sau stanga, dupa o asigurare rapida, cei cativa metri in plus castigati va pot scuti de neplacerea unui accident. Nu incercati manevre brutale atata timp cat asfaltul nu este aderent, vor rezulta doar intr-o coliziune sau pierderea controlului.

Nu uitati sa accelerati atunci cand nu puteti evita o groapa pentru a descarca fata, pentru aceasta vehiculul avand nevoie sa fie intr-o pozitie cat mai dreapta.

Daca puteti, evitati pe cat posibil folosirea culoarului din dreapta, unde riscul de a da peste un canal, materiale derapante sau de a vi se deschide o portiera este mult mai mare.

 

O completare suplimentara este binevenita. Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pot sa fac decat sa aprob absolut TOATE cele 10 puncte. Este un cocktail format din 10 elemente in care cantitatile variaza destul de mult.

 

Asfalt rece, cauciucuri fara aderenta, instincte diminuate => viraje mai largi, distanta mai mare de franare

 

Echipamentul este o binecuvantare, iar mainile inghetate pe ghidon nu raspund asa cum ar trebui in dozarea comenzilor.

 

Chiar azi am citit in semnatura cuiva ca LOUD PIPES SAVES LIVES parca... eh, chiar azi mi s-a deschis generoasa o usa, dar s-a inchis la fel de repede cand am "latrat" la ea..

 

pe de alta parte, nu stiu de ce, dar asfaltul rece parca doare mai tare decat asfaltul cald. nu vreau sa probez, oricum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui pus in capul forumului, pe banda rosie, topicul asta.

 

 

 

Good job! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

pe de alta parte, nu stiu de ce, dar asfaltul rece parca doare mai tare decat asfaltul cald. nu vreau sa probez, oricum

 

 

:D

 

Doare la fel :P :D

 

 

Demostene nota 10 pt cele 10 puncte :ok:

 

As adauga un punct 11 , valabil in orice anotimp, si pe care multi il ignora:

 

11. Atentie la rotile din fata ale masinilor. O conserva parcata pe dreapta cu roata virata spre strada trebuie sa declanseze un semnal de alarma,oricand poate pleca din scurt de pe loc si va poate vira in fata. Alte semne care transforma o masina stationata in inamic e aprinderea fugara a stopului pe frana, fum pe teava de esapament, semn ca cineva e la volan si se pregateste sa intre in trafic. Ati ghicit, direct peste voi :D

In mers, la viteza mica, primul semn care tradeaza o conserva care iese din coloana pe care o depasiti, inainte de a putea sesiza ca magaoaia isi schimba directia, e miscarea rotii. In ambele situatii , trebuie sa fiti atenti si la sofer, din reflex intoarce capul chiar inainte de a face o manevra tampita. De vazut oricum nu v-a vazut , evitarea unui accident depinde 100% de voi :)

 

 

Asfalt caldut, uscat si "pufos" ! :lol: Am auzit ca ala pufos doare mai putin :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aveti de ales, nu mergeti pe banda intai sau pe dreapta (asa cum a zis si Demostene).

 

In fiecare intersectie in care aveti prioritate incercati sa anticipati din vreme miscarea vehiculelor care se apropie, in special a celor care trebuie sa va cedeze trecerea. Daca se apropie prea hotarat sau se uita in alta parte, claxonati lung, fara rusine, chiar daca se poate interpreta ca o injuratura.

 

Nu mergeti in paralel cu o masina de pe alta banda, depasiti-o sau lasati-o sa va depaseasca. In 99% din cazuri se va sui peste voi pe banda !

 

Cand vreun Schumi are chef de o liniuta la semafor nu va lasati agatati. Lasati-l sa se duca in treaba lui, lasati-l sa se creada mare pilot. Altfel riscati sa va agate sau, mai rau, sa nu observati pe cel de pe contrasens care pleaca puternic cu o fractiune de secunda inainte si face stanga prin fata voastra !

 

Asa cum s-a mai zis, incercati sa va faceti cat mai bine auziti si vazuti. Nu stati in unghiurile moarte ale unei masini sau, mai rau, ale unui camion. Depasiti sau lasati-i sa se indeparteze !

 

Ganditi-va intotdeauna ca nimeni nu se uita in oglinzi inainte de a trage de volan, asa ca asigurati-va cat mai bine inainte de orice manevra.

 

Astea-s all season, nu numai pre-sezon, asa ca imi cer scuze de off-topic :D Dar eu nu am facut pauza in iarna, asa ca pentru mine sezonul continua din iunie, de cand mi-am luat motorul...

Stiu ca nu e nici o idee noua, macar sa fie citit topicul asta de cat mai multi !!!!!!

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar mai fi de adaugat inca o situatie "interesanta"

daca pe o straduta mergeti in spatele unei masini mari (duba, masina gunoi etc) iar aceasta opreste, lasati loc de manevra pentru ca e f. posibil sa dea cu spatele. A fost funny cand nu stiam cat si cum sa claxonez si sa turez motorul sa nu ma turteasca :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ziua in care a aparut topicul l-am citit de vreo 3 ori bagand la cap tot . incercarea de a pune in practica m-a lasat cu "un viol" la funduletul Honditei mele.

 

 

Ce as mai adauga eu :

 

Atunci cand opriti la semafor/zebra , ramaneti pe vopseaua ce desparte sensurile sau in orice caz NU pe mijlocul benzii. Poate vine un idiot tare din spate...

 

Acum stau pe bara pana vin banii de la asigurari , pana se fac carenele , vopsitorie etc... nici nu stiu cum sa ma mai sui pe motor si cat de precaut/paranoic sa merg incat sa ma pot da si eu un sezon intreg.

 

Incep sa ma intreb cum am reusit anu trecut sa nu am parte de nici o belea ...

 

am inceput sa merg dupa principiul Nihil Sine Deo

 

Doamne'Ajuta ! si sper sa ne vedem sanatosi voiosi pe sosele sau pe la intalniri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit un topic deschis si continuat decent fara alterari!

Toate sfaturile sunt viabile si experimentate de multi !

Folositi si claxonul mai des! Sfatul meu

Mergeti cu faza lunga zi lumina si neon...pana esti avertizat ca orbesti pe cel din fata! Asta e un semn bun; te-a vazut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea, mare, mare atentie seara/noaptea la pietonii bezmetici care in general sunt observabili in ultimul moment sau la caini, pisici, gropi, canale, pietre si orice alte obstacole. Acelasi lucru e valabil si in timpul zilei - mergeti incet pt. ca niciodata nu stiti ce va poate sari in fata!

Editat de Purghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumim mult pentru sfaturi baieti si un 10+ pentru demostene fiindca a deschis topicul acesta

apropo faza cu gropile nu o stiam si franam la groapa. acum imi dau seama de cate ori puteam sa ma asez in cap perpendicular pe asfalt.

multumesc inca odata. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9. Sunetul/Tobe

 

Incercati sa atrageti atentia atunci cand mergeti printre masini turand un pic motorul. Sansele de a va sari un pieton sau de a vi se deschide o portiera in fata scad proportional.

 

Ahaaaaa! Si eu care credeam ca aia care iti sparg urechea cand stai la semafor sunt niste nesimtiti. Si defapt sunt extra-precauti :crack:

 

Legal, preventiv si civilizat este sa NU te bagi printre masini oprite la semafor, sa mergi pe banda cea mai din stanga, si sa reduci viteza in dreptul mijlocelor de transport in comun oprite in statie.

 

Tobele "mesterite" ca si claxonul nu sunt nici legale, nici elegante, si de multe ori nici eficiente (in comparatie cu mersul preventiv).

 

 

 

Nu ca nu m-as baga printre masini, dar daca tot suntem lupi moralisti... sa o facem pana la capat. :kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare ...

 

Am citit aici pe forum ca in cazul unui accident iminent culcatul motocicletei diminueaza riscurile motociclustului. Nu prea inteleg, explicati-mi si mie cum se face, nu e periculos pt genunchiul pe care te apleci? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare ...

 

Am citit aici pe forum ca in cazul unui accident iminent culcatul motocicletei diminueaza riscurile motociclustului. Nu prea inteleg, explicati-mi si mie cum se face, nu e periculos pt genunchiul pe care te apleci? :crack:

 

Sunt situatii in care viata e mai importanta decat genunchiul. Nu e nimeni usurat daca arati foarte bine in sicriu. Asa ca e mai bine cateodata sa controlezi caderea culcand motorul si pe tine la pamant (continuand deci sa "franezi" prin frecarea cu solul) decat sa te infingi intr-o masina si sa-ti asiguri un zbor la business class cu suprataxa la aterizare in cap, pe asfalt. Situatia cu culcatul motorului e ultima alegere, e greu de luat dar trebuie luata repede cand situatia o impune pt ca poate fi diferenta dintre viata si ultimul drum. E o manevra care trebuie neaparat exersata mental de cat mai multe ori pana cand nu mai devine un cosmar chiar atat de mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dom' Semaca nu stiu cum si de ce culci tu motorul dar eu incerc sa raman pe roti. Cu motorul culcat peste tine nu poti vira si nu poti frana mai bine decat calare pe el si cu rotile pe asfalt. Culcatul motorului la o viteza semnificativa e un risc enorm, daca ai mai "executat" cascadoria , voit sau involuntar, stii ca pe asfalt te rasucesti incontrolabil , nu stii daca te desprinzi din prima de motor ) si risti sa vina motorul peste tine . In cazul unui impact frontal iminent cel mai bine e sa franezi pana in ultima clipa sa micsorezi viteza de impact , in ultimul moment poti gasi o portita de iesire sau te desprinzi incercand sa sari peste ( la vitezane e mai nasol pt ca nu te avantajeaza pozitia). Singura logica pentru care poti culca voit motorul e in cazul evitarii unui "highside". Eu , unul, o singura data am culcat motorul voit din scurt, la viteza relativ mica, pentru a evita sa fac varza o "pietoanca" care s-a intors brusc in fata mea. Manevra a reusit, eu am scapat fara zgaibe iar pietoanca , dupa cum alerga sa dispara mai repede, e clar ca nu avea picioarele rupte :D. In rest, in majoritatea cazurilor am incercat si am reusit sa raman pe roti :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dom' Semaca nu stiu cum si de ce culci tu motorul dar eu incerc sa raman pe roti. Cu motorul culcat peste tine nu poti vira si nu poti frana mai bine decat calare pe el si cu rotile pe asfalt. Culcatul motorului la o viteza semnificativa e un risc enorm, daca ai mai "executat" cascadoria , voit sau involuntar, stii ca pe asfalt te rasucesti incontrolabil , nu stii daca te desprinzi din prima de motor ) si risti sa vina motorul peste tine . In cazul unui impact frontal iminent cel mai bine e sa franezi pana in ultima clipa sa micsorezi viteza de impact , in ultimul moment poti gasi o portita de iesire sau te desprinzi incercand sa sari peste ( la vitezane e mai nasol pt ca nu te avantajeaza pozitia). Singura logica pentru care poti culca voit motorul e in cazul evitarii unui "highside". Eu , unul, o singura data am culcat motorul voit din scurt, la viteza relativ mica, pentru a evita sa fac varza o "pietoanca" care s-a intors brusc in fata mea. Manevra a reusit, eu am scapat fara zgaibe iar pietoanca , dupa cum alerga sa dispara mai repede, e clar ca nu avea picioarele rupte :D. In rest, in majoritatea cazurilor am incercat si am reusit sa raman pe roti :cheers:

 

Stai draga linistit ca nu ma culc cu nici un motor. Daca te simteai in forma puteai sa-i raspunzi tu omului. Si totusi mi-ai placut, ca dupa ce ai aberat mai mult decat am reusit eu ai ajuns la aceeasi concluzie: o lasi jos ca sa nu zbori high (side). Keep up good posting.

 

P.S. Io trag basini si fara sa fiu in greva. Pe unele le culc pe altele nu, depinde de pietoni.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thnks guys :D . Pana la urma vad ca depinde depinde de experienta personala.

 

Manual de motociclism am gasit aici pe forum, dar un manual ceva gen "scoala caderii" o exista :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te crezi cumva la aikido? Pe motor nu e nici o scoala a caderii. E bulan chior daca scapi (corelat cu viteza, fireste).

 

Ca si cum ai intreba ce pozitie sa iei in avion in timp ce se prabuseste sau in masina in timp ce te indrepti spre copac cu 150 la ora. Raspunsul e urmatorul: NU CONTEAZA.

Editat de Dragon Warrior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te crezi cumva la aikido? Pe motor nu e nici o scoala a caderii. E bulan chior daca scapi (corelat cu viteza, fireste).

 

Ca si cum ai intreba ce pozitie sa iei in avion in timp ce se prabuseste sau in masina in timp ce te indrepti spre copac cu 150 la ora. Raspunsul e urmatorul: NU CONTEAZA.

 

Eu cred ca vorbim de oameni responsabili care se mai intampla sa si cada, nu de kamikaze orasenesti. Si nu uita un aspect. Multi dintre motociclisti in clipa in care au ceva in fata reactioneaza...nefacand absolut nimic. Si daca un pieton il mai poti ocoli daca ramai pe roti (sau nu), altceva este cand iti taie drumul un camion sau independent de calitatile tale de motociclist proaspat posesor de A, intalnesti ceva gen zid sau liziera de copaci. Sunt lucruri care pur si simplu se pot intampla oricat de atent ai fi sau echilibru ai avea pe 2 roti, la inceput. Sunt lucruri cu care aproape toti ne-am intalnit cand eram incepatori. Eu cred ca e bine sa ai creierul antrenat pentru o atare situatie ca sa nu mai irosesti secundele intrebandu-te paralizat ce e de facut atunci cand acele fractiuni de timp sunt pe cale sa devina ultimele din viata ta. In ce priveste antrenamentul , e simplu : GANDESTI, ITI IMAGINEZI situatia respectiva si variantele de reactie, de suficient de multe ori incat sa gasesti raspunsul rapid atunci cand ai nevoie de el, realitatea socheaza si multi raman blocati, ca atare nu mai sunt in stare sa ia o decizie si nici nu mai au timp sa o faca. Problema mare asta este , nu e timp da gandire intr-un accident, doar un reflex te poate salva dar reflexul nu are cum sa apara decat din antrenament, respectiv mersul cu motorul si din gandire. Dupa parerea mea e la fel de grav daca ai o reactie gresita sau nici o reactie la ce intervine pe drum. Oricum , situatiile limita sunt cu atat mai susceptibile sa apara cu cat motociclistul isi depaseste propria limita.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te crezi cumva la aikido? Pe motor nu e nici o scoala a caderii. E bulan chior daca scapi (corelat cu viteza, fireste).

 

Ca si cum ai intreba ce pozitie sa iei in avion in timp ce se prabuseste sau in masina in timp ce te indrepti spre copac cu 150 la ora. Raspunsul e urmatorul: NU CONTEAZA.

 

Daca te uiti pe instructiunile din buzunarasul din fata scaunul tau cand mergi cu avionul o sa ai placuta surpriza sa vezi pozitia care trebuie sa o ai cand avionul se prabuseste.

Si invaturile de la aikido sunt cu atat mai importante cu cat impactul in cazul accidentelor auto va fi mult mai mare.

Si sunt de acord cu semaca e o atitudine gresita sa stai sa vezi ce se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Din ce stiu eu, coeficientul de frecare intre spate si asfalt este mult mai mic decat cel intre cauciuc si asfalt..Deci cred ca e mai safe sa franezi pana in ultima secunda, mai ales daca mobra are si abs, ceea ce iti garanteaza totusi un minim control. In cazul rasucirii necontrolate taras pe asfalt, este destul de mare probabilitatea sa nu te desprinzi si sa ajungi in fata mobrei, intre masina si mobra...ceea ce cred ca e destul de urat. Mi se pare totusi mai safe sa te lasi aruncat peste conserva...mai ales in conditiile in care ai echipament complet.

Cred ca depinde de situatie... Evident, nu e ok sa te lasi aruncat cand in partea cealalta a conservei e o prapastie de cinspe sute de metrii :nono: Totul e functie de reflexe si de capacitatea fiecaruia de a lua decizii fulgerator in conditii de stres maxim... capacitate care cred eu vine din experienta.

 

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit si ca nu e tocmai gresit sa incerci sa culci mototcicleta inainte de impact. ideea este ca un motociclist se va opri in alunecare inaintea motocicletei culcate. incercarea de a sari peste obstacol mi se pare o exagerare, mai ales ca ai o singura incercare, aici depinde mult la ce viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit si ca nu e tocmai gresit sa incerci sa culci mototcicleta inainte de impact. ideea este ca un motociclist se va opri in alunecare inaintea motocicletei culcate. incercarea de a sari peste obstacol mi se pare o exagerare, mai ales ca ai o singura incercare, aici depinde mult la ce viteza.

 

Corect. Depinde totul de viteza la care are loc accidentul. Vezi accidentul de zilele trecute de la Constanta, cu explicatia celui implicat.

 

Uite aici:

 

/index.php?...94564&st=10

si

/index.php?...94564&st=20

 

Iar ideea cu ridicatul in scarite si saritura peste am gasit'o in mai multe cursuri de "Urban Guerilla".. Se pare ca se poarta... dar cred ca daca nu reusesti sa o aplici corect, mai mult dauneaza... Insa, cum am mai spus..Totul depinde de situatia particulara.

Editat de classic_vld
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce stiu eu, coeficientul de frecare intre spate si asfalt este mult mai mic decat cel intre cauciuc si asfalt..Deci cred ca e mai safe sa franezi pana in ultima secunda, mai ales daca mobra are si abs, ceea ce iti garanteaza totusi un minim control. In cazul rasucirii necontrolate taras pe asfalt, este destul de mare probabilitatea sa nu te desprinzi si sa ajungi in fata mobrei, intre masina si mobra...ceea ce cred ca e destul de urat. Mi se pare totusi mai safe sa te lasi aruncat peste conserva...mai ales in conditiile in care ai echipament complet.

Cred ca depinde de situatie... Evident, nu e ok sa te lasi aruncat cand in partea cealalta a conservei e o prapastie de cinspe sute de metrii :nono: Totul e functie de reflexe si de capacitatea fiecaruia de a lua decizii fulgerator in conditii de stres maxim... capacitate care cred eu vine din experienta.

 

Parerea mea.

sunt intru totul de acord cu tine, intradevar , mai conteaza si viteza din momentul faptei si directia de mers, adica unghiul fata de conserva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...