Enduro e un sport care costa. Pistonul dintr-un motor nu e singurul consumabil care se schimba.
Gandeste-te ca un piston e 7-800 lei, plus munca. Dar un ambreiaj e 900-1000 lei. Un cauciuc spate decent porneste de la 450 lei (si pe astea, daca ai zona cu pietre, le schimbi chiar des). Un kit lant e 6-700 lei, samd.
Ca si idee, poti sa calculezi daca iti permiti sa dai inca cel putin odata peste pretul benzinei. Adica daca iesi azi si consumi 5 litri de benzina, pe langa cei 35 lei pe benzina sa pui deoparte inca 35 lei pentru viitoarele cheltuieli. Daca iti permiti, atunci totul e OK.
Cat despre meersul cu cineva care se pricepe, da, e perfect adevarat. Eu, desi ma pricep cat de cat, la un moment dat am luat un motor la care am spus "hei, e doar pistonul de schimbat, cu 700 lei scap". Si cand l-am desfacut am ajus sa schimb si cilindrul, vreo 3500 lei doar piesele.
Update: de fapt, dubleaza suma cu combustibilul. Daca la o iesire consumi benzina de 35 lei, mai pui 70 lei deoparte pentru mentenanta. Ca numai consumabilele curente, cauciuc schimbat la 20 iesiri si ulei schimbat la 4 iesiri, si iti consuma jumatate din suma. Restul, sa ii ai pentru schimburile mari sau pentru ce mai rupi pe motor (manete, pompe frana, carene).
Si vezi sa fie cu cat mai multe protectii. Sa nu te zgarcesti la o protectie de 7-800 lei de radiator, ca daca indoi radiatoarele, sub 1000 lei/buc nu gasesti. Valabil si la protectii ghidon, protectii pompa ambreiaj, etc.