Sari la conținut

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Număr conținut

    1.538
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

2 Urmăritori

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Permis moto din
    2006
  • Motocicleta
    Beta 300, Transalp 400

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250
  • Alte autovehicule si vehicule
    Opel, Ford, Fiat, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Dacia

Vizitatori Recenți Profil

4.378 citiri profil

mircea.cazachevici's Achievements

  1. Progres se vede peste tot. Chinezii deja au statii de incarcare de 1000kw. Practic, in 5 minute incarci pentru 400km autonomie. E adevarat ca si masinile care pot incarca cu 1000kw sunt putine si scumpe....dar asta e directia. Cat despre preturi, ele raman constante la EV-uri, iar la termice se duc in sus rau de tot. Cat era un Logan acum 3 ani? 9000 euro, parca. Dar azi? 14.000, ala chel. Cat era o Kona EV acum 3 ani? 33.000, si a ramas la fel si azi (fara Rabla). Un Spring? 20.000 fara Rabla, a ramas acelasi pret de acum 3 ani. Tesla Model 3? 40.000 euro acum 3 ani, 42.000 euro azi. Ford Puma se da azi cu 20.000 euro si varianta ICE, si varianta EV. Deci, per total, preturile au scazut mult. Sau, mai bine, s-au egalizat. Statii de incarcare? Au aparut ca ciupercile. Bateriile de la EV? Viteza de incarcare? Toate au crescut. Acum 3-4 ani, daca aveai viteza de incarcare de 50-60 kw, erai smecher. Azi, mai toate EV-urile ajung la viteze de incarcare de 100 Kw, alea bune chiar la 250-300kw.
  2. In Romania NU EXISTA apriori limita minima de viteza pe anumite categorii de drumuri. Vreau sa merg cu 40km/h pe autostrada, merg cu 40. Ca ma fac pilaf aia de vin din spate, e adevarat, insa legea ma lasa (totul e sa nu ai moped sau tractor, in rest e OK) Tocmai asta e culmea, ca legea e stramba. Iti impune sa circuli pe autostrada doar cu vehicule ce pot depasi 50 km/h, insa pentru restul nu stabileste o limita minima. De aici si incapacitatea politiei de a da astfel de amenzi...nu prea au pe unde sa le aplice. Cat despre limite minime stabilite prin indicatoare....sa fim seriosi. Nu stiu sa fi vazut vreun astfel de indicator in 30 ani de condus. Totusi, vi se pare OK, legal vorbind, ca amenzile sa se adune? Daca gresesti de 3 ori sa platesti de 3 ori mai mult? Si, in paralel, la capitolul penal. Daca cineva (un politician, sa spunem), e dovedit ca a luat de 3 ori mita, sa se adune anii de puscarie? Sau sa i se dea o singura condamnare, cea mai mare?
  3. Si uite asa am dat-o de la TIP-uri la aia de merg incet pe sosea.. E OK, doar ca nu stiu sa fie lege pentru asa ceva. Si atunci politia nu are ce face. Insa cred ca suntem toti de acosr ca politia nu-si face datoria de zi cu zi. Respectiv preventia, urmarirea traficului pentru a "civiliza" oamenii prin amenzi. Si, cand o face, intra cu picioarele si exagereaza doar pentru a is mai spala imaginea. Pe mine ma intereseaza insa din punct de vedere legal. E absolut legal sa aduni matematic contraventiile? Dca eu depasesc pe trecerea de pietoni si in acelasi timp e un pieton pe trecere, se aduna si amenzile si timpul cat stau fara permis? Se da doar amenda cea mai mare? Sau cum e? Poate avem, totusi, printre noi, vreun jurist. Imi mai amintesc de un caz, acum vreo 15 ani. Cred ca de-abia se introdusese rovinieta, nu toata lumea stia de ea. Si l-au prins astia pe un nenea ce mergea zilnic la serviciu cu masina si trecea pe sub o camera de rovinieta. Normal, omul uitase de rovinieta. Problema a fost ca CNAIR i-a trimis prima amenda la 6 luni dupa prima contraventie. Si apoi a adunat absolut toate trecerile pe sub camera de rovinieta, de ajunsese omul la o amenda egala cu contravaloarea unui apartament. Nici despre cazul respectiv nu stiu cum s-a terminat. Uman ar fi fost 1-2 amenzi. Legal...nu stiu.
  4. E clar, suntem 2 gasti pe aici. Huliganii si fricosii. Unii, pe masura ce imbatranesc, se cred din ce in ce mai tari la ghidon si migreaza spre prima gasca. Altii, ca mine, isi dau seama ca e mai important sa ajungi acasa intreg, ca viata nu e doar o goana, si se mai potolesc, devin "fricosi". Important e sa nu ne injuram intre noi. Insa am o intrebare strict pentru @Speedy.K. Nu ne cunoastem, dar as fi inteles pe aici ca esti instructor moto. Sau ai fost. In acelasi timp, in multe topicuri ne spui cat de tare conduci tu. Intrebarea mea este cum se impaca o profesie in care ai neaparat nevoie de carnet cu un comportament pentru care poti sa ti-l pierzi in orice moment. La restul, treaca mearga, raman pietoni pentru 60-90 zile si asta e. Dar la o persoana a carui profesie depinde de carnet, cum merge asta? Si eu am o profesie la care am neaparat nevoie de licenta, si stiu ca eu stau cu ochii in 4 sa nu cumva sa pierd acea licenta, ca devin somer.
  5. Politia oricum nu isi face mai niciodata datoria. Din cauza asta avem 80% dintre soferi care forteaza galbenul, multi chiar pe rosu. Din cauza asta avem rata asta de accidente. Depasirile , intoacerile pe linie continua, nu se vad. Si cand in sfarsit se dau amenzi, sarim noi. Ca nu e normal, ca ar trebui preventie, dar pentru altii, nu pentru noi... Ca printre motociclisti exista experti de experti. Sa nu uitam ca impartim drumul cu pustii cu carnete pe care nu s-a uscat cerneala. Si ei au dreptul sa interpreteteze legile, nu? Iar motivatia "nu mi-am luat motocicleta ca sa stau in trafic" e identica cu aia a posesorului de BMW din anii 2000, ce nu si-a luat masina puternica pentru a sta in ambuteiaje. Oricum si el depaseste repede coloana, nu? Nu are rost sa astepte. Hai sa-i lasam pe politisti, macar in rarele ocazii in care fac ce trebuie, nu sa-i hulim.
  6. @DonFlamingo are dreptate, sunt un early adopter. Si, atata timp cat testez produsul si sunt multumit de el, nu m-as considera o "victima a marketingului". Doar ca imi place sa ii contrazic pe cei a caror singura sursa de informare e youtube/tik-tok. Trebuie totusi sa recunosc cu mana pe inima ca nici eu nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc, fara posibilitatea de incarcare acasa. Sau daca as face 1000 km/zi frecvent. Dar asa, cu priza la poarta si la stilul meu de utilizare, e imbatabila. Scapi de revizii, de operatiuni de mentenanta/reparatii ce sunt inerente motoarelor ICE, doar te urci si mergi. Iar programarea traseului cu incarcare de pe drum mi se pare mult mai acceptabila decat reparatiile facute la ICE. Acum pe bune, uitati-va in jur. Intrebati-va prietenii, aia "early adopters" ce au deja EV-ril. Sunt multumiti? Eu pe ai mei cam asa ii simt, nu am niciun prieten care sa fi migrat inapoi la ICE-uri sau care sa mai simta nevoia da unul. La semafor vezi din ce in ce mai multe EV-uri iar statiile de incarcare sunt din ce in ce mai pline. Cel putin astea de pe langa blocuri, semn ca si posesorii de la bloc incep sa migreze la EV. Adevarul e, totusi, ca stiu o singura persoana cam nemultumita...... Un prieten, dupa 6 ani de ZOE, a luat Tesla si a dat ZOE nevestei. Omul sta la bloc, iar nevestei ii e greu sa lase masina la incarcat in Lidl-ul de peste drum si sa coboare iar intr-o ora cand se termina. Deci da....stiu pe cineva care ar migra inapoi la ICE.
  7. E o sectiune auto pe un forum moto, nu? Eu, cel putin, imi exprim parerea fara rautati gratuite si fara sa ma inflamez daca altcineva nu e de acord cu mine. Si da, parerea mea si a altor peste 90% dintre cei ce au deja un EV e ca nu se vor mai reintoarce niciodata la ICE. O fi insemnand si asta ceva, sau toti suntem batuti in cap?
  8. Fiecare isi alege sursele de informatie. Acestea pot fi diverse, de la info direct de la posesori, pana la a urmari un influencer ce strange niste poze/articole si incropeste ceva conform ideilor lui. Tocmai de aceea, pe langa 2 spring-uri, tocmai am achizitionat de pe licitatii din Olanda o Tesla model 3. Cam vechiuta, 2019, dar merge. Eu sunt unul dintre cei ce se bucura de devalorizarea EV-urilor. Dupa ce imi ajunge. va anunt daca crapa bateria sau daca nu tine minim 450 km.
  9. Nu uita ca imparti drumul cu pustii de 19 ani care isi iau gagicile la plimbare. Si ei merg tot ala, adapteaza la cum simt ei trafcul.
  10. „În satele lor și pe drumurile naționale, dacă încerci să mergi regulamentar, ești mâncat. Cu alte cuvinte, ești depășit de situație. Căci toată lumea conduce în Suceava cu viteză”, a spus Titi Aur." Asadar si prin urmare, dl Lucian, ne pare rau, dar Suceava se extinde si in Neamt, ati luat virusul. Si, mai ales, inseamna ca politia din nordul Moldovei nu face absolut nimic, doarme in papuci. De obicei, comportamentele aberante sunt rezultatul activitatii politiei din zona. De aceea vezi ca in Germania si Austria nimeni nu sare un kilometru peste limita legala. Si, cum am ajuns in Ungaria sau Romania, toti austriecii ii dau blana......
  11. Dar se stie de ceva vreme de fenomen....a ajuns si in presa https://ziare.com/titi-aur/metoda-suceava-soferi-1946519 A primit si numele judetului...... Acum fara gluma, de cele cateva ori de cat am trecut eu prin Suceava (cam odata pe an), nu am vazut idiotenii in trafic mai multe decat prin alte judete. Oi fi avut eu noroc....
  12. Referitor la Hipster, nu e inca data autonomia, dar e precizat ca ar fi gandita sa fie incarcata de 2 ori pe saptamana. Ma astept sa nu depaseasca 120-130 km cu o incarcare. De altfel, si la noua Dacia Spring se pare ca vor pune doua motoare mai mari, 70 si 100 cai, dar vor scadea bateria de la 27kwh la 24kwh. Strada e privata, din aia cu bariera auto in capat, nu domeniu public. Curtea mea e de aproape 4m lungime, adica daca bag masina nu se mai inchide poarta. Si portiunea pe care sta masina mea e, de fapt, donatia mea la strada de servitute (am lasat 3m latime din terenul meu sa se faca strada). Asa ca singurii indreptatiti sa se planga sunt vecinii, iar ei isi lasa masinile tot in fata portilor proprii. Vecinul cu Tesla la bloc e pe aceeasi strada privata.... deci tot doar pe vecini ii deranjeaza.
  13. De ce? Cred ca nu calculezi tu bine. Daca incarci cu 16A bagi 3,7kwh in masina intr-o ora. Dat fiind ca o Tesla model 3 are un consum mediu de 15kwh/100km, asta inseamna ca tu bagi 45 kwh in doar 12 ore. Adica vii seara la 8, bagi masina la incarcat, si dimineata la 8 ai incarcat-o pentru inca 300km autonomie. Uberist sa fii si nu cred ca faci 300 km pe zi..... Eu de 3 ani jumatate o incarc asa. niciodata nu am avut nicio problema cu trecatorii de pe strada. Si, cu un incarcator de doar 10A, reusesc sa bag autonomie de 200km in aprox 13 ore.
  14. Eh, cand e hobby e hobby, acolo nici eu nu renunt la enduro 2T... Dar in poza mea ma refeream mai mult la firul ce atarna de la balcon.
  15. Hai sa mai inviem un pic topicul asta, ca se apropie iarna A mai aparut o Tesla pe strada mea, de data sta la un bloc. Poza mai jos. Corect sau nu?
×
×
  • Creează nouă...