Sari la conținut

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Număr conținut

    1.496
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

2 Urmăritori

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Beta 300, Transalp 400

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250

Vizitatori Recenți Profil

3.830 citiri profil

mircea.cazachevici's Achievements

  1. Ne bucuram ca si-a revenit limba romana. Nu de alta, dar daca te zgarie ceva pe retina, parca nu mai ai chef sa dai si sfaturi serioase. Ca sa revenim la subiect. Daca ai e-starter, clar ai EXC. Noi nu avem fire, galben si negru, cum spui tu, ca sa conectam farul. Noi toti avem mufe, situate in spatele farului. In acele mufe se baga mufa farului, si gata. Daca la tine nu exita acele mufe, au fost taiate, trebuie sa le iei la ghicit. Iei un multimetru si masori firele din spatele farului, cu faza scurta pornita. Le notezi, care iti da plus si care minus, apoi stingi faza. E clar ca plusul de la un fir va muri, ala e firul de plus pentru faza. Faci la fel si cu faza mare. Minusul, daca nu-l gasesti, il iei de pe cadru. Asta e rezolvare de om care nu se pricepe fix la modelul tau, dar are o intelegere despre cum functioneaza electronii pe acolo. A, si, normal, daca pe multimetru iti da sub 12 volti sau peste 15, si atunci e o problema cu incarcarea.
  2. Mai ales ca motoarele astea nu prea vin cu acte. Si poti sa te pomenesti decat cu un SX in loc de EXC. Adica acelasi motor la o prima vedere, dar decat ca e crsoo si nu enduro. SX-urile nu sunt gandite cu baterie si far, ele au decat un sistem electric primitiv, pentru a asigura decat scanteia. Decat.
  3. Decat s-a stricat? Poate ai decat un multimetru ca sa masori daca iti da decat 12 Volti pe firele alea. Decat La Multi Ani!
  4. De 2 ani, de cand am instalat prin Casa Verde, tot astept sa ma prajeasca astia cu taxe bengoase. Deocamdata nimic. Cat despre viitor, anul asta m-am inscris si sper sa-mi dea astia prin PNRR si o baterie gratis pentru fotovoltaice. La fel, astept sa vad taxe si pentru asta. Intre timp, insa, carburantii s-au scumpit a 2-a oara in ultimele 12 luni doar din cresteri de accize. Fara sa se fi schimbat pretul materiei prime. Adica.....deocamdata sunt ciufuliti doar posesorii de ICE, corect?
  5. Fiecare isi face calculul in functie de infrastructura si posibilitati de incarcare. Daca ai EV ce consuma mult, 18-20kwh/100km si incarci la benzinariile MOL, la statiie de superviteza (130kwh), cu 3,3 lei/kwh, atunci da. Ajungi la 66 lei/100km, adica destul de mult. Daca ai EV ce consuma putin, 12-15kwh/100km, si incarci acasa, cu 0,8 lei/kwh (sau chiar cu panouri solare), atunci ajungi la 10-12 lei/100km.. Eu, de exemplu, cu priza la poarta, mi-am facut de la inceput un calcul simplu. Daca iau EV ieftin (10.000 euro acum 2 ani) si il incarc acasa, in urmatorii 100.000 km imi scot banii numai din diferena de combustibil. Daca as incarca doar in oras, pe langa timpul pierdut, probabil nu as apuca niciodata sa spun ca merita trecerea de la ICE la EV. Dar, in cazul meu, merita. Urmatoarea tot EV va fi. Hai La Multi Ani!
  6. Vorbeam ieri cu o tanti despre masini. Imi spunea ce ghinioane a avut de-a lungul timpului cu masinutele ei. Luate "ca la carte", SH dar cu doar 3-4 ani vechime, "sa fie bune". Insa tipa e simgurul sofer din familie si nu se pricepe. Asa ca a reusit de vreo 2 ori sa ramana cu ambreiajul dus pe cand era in concediu. A reusit inclusiv sa rupa distributia, recent, pentru ca a uitat ca si aia se schimba la nr de km sau la ani (ea a avut sub numarul de km, dar mult peste nr de ani). Plus alte cateva intamplari mai putin costisitoare. Stiu ca cei mai multi de aici sunt barbati puternici si inteligenti, care duc masinile la mentenanta si nu au probleme niciodata. Insa pentru tipe ca cea de mai sus, ce iese foarte rar din oras, insa nu le prea are cu programarile, cam ce fel de masina i-ati recomanda? Sa zicem ca, din intamplare, are si o priza in parcare
  7. Cu respect, permiteti sa raportez. Noi, astia din sudul capitalei, avem cateva bulevarde pe unde iti cam permite sa ii dai. E vorba de Splai, de Berceni (intre IMGB si centura), de Vitan-Barzesti, etc Locuri unde distanta ntre semafoare e de peste 500 metri-1 km. Acolo tot sub 10m intre masini sa las? Eu las 30-50m doar pe la viteze de peste 60-70km/h. Cat despre plecatul de la semafor, sa fii tu sanatoasa. Am declarat de atatea ori ca eu, cu Springul, plec cam primul, ca nu ma prea intrece pe prima suta de metri mai nimeni in afara de cate un X7, din cand in cand. Nu merg la consum in oras. Acum putem sa ne intoarcem la subiect? Subiectul fiind ca, cel putin la mine, 80% din deplasarile din ultimul an le-am facut cu electrica, si 20% cu hibridul. Si ca, daca as fi avut o electrica cu 500km autonomie, nu cu doar 200, as fi inlocuit de tot hibridul. Iar legea aia ce, am inteles, va intra in vigoare din 2025, cum ca fiecare cladire noua va trebui sa asigure macar o posibilitate de incarcare in locurile de parcare construite ajuta destul de mult. Te vei gandi de 2 ori ce sa-ti iei, electrica sau ICE, daca te muti peste un an la casa noua (sau bloc nou) si afli ca in locul de parcare ai macar o amarata de priza casnica. Dar la care sa-ti incarci masina. " Legea 101/2020, care a modificat prevederile Legii 372/2005 privind perfomanța energetică a clădirilor și care se află acum în vigoare, a adus schimbări importante cu privire la infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice și hibride. În cazul clădirilor nerezidențiale noi sau supuse unor lucrări de renovare majoră, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să instaleze cel puțin un punct de reîncărcare pentru vehicule electrice, precum și tubulatura încastrată pentru cablurile electrice pentru cel puțin 20% din locurile de parcare prevăzute. Acestea trebuie să permită instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. Regula se aplică atunci când parcarea se situează în interiorul clădirii sau este adiacentă acesteia, ori dacă măsurile de renovare includ parcarea sau infrastructura electrică a clădirii/parcării. În cazul clădirilor nerezidențiale existente cu peste 20 de locuri de parcare, proprietarii au obligația de a instala până la data de 1 ianuarie 2025 un număr de puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice cel puțin egal cu 10% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puțin de două puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice. În cazul clădirilor rezidențiale noi sau renovate major, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să asigure instalarea tubulaturii încastrate pentru cabluri electrice pentru fiecare loc de parcare, pentru a permite instalarea într-o etapă ulterioară a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. "
  8. Am deviat de la EV-uri, insa nu ma pot abtine. Aici e mai mult vina celui pus sa aplice legea decat a legii in sine. Adica a Politiei. Ai vazut, acum cativa ani, cand s-au inasprit drastic amenzile pentru vorbitul la telefon la volan? 2-3 luni, nimeni nu a mai vorbit. Apoi, incetul cu incetul, s-a revenit la normal. Asta penru ca Politia prefera sa faca deja celebrele pande la semafor decat sa aplice intr-adevar legea pentru toti. Acolo e buba, aplicarea legii. Si, ca idee, mi s-a intamplat chiar mie acum vreo 2 luni. M-a oprit un echipaj, pe DN, cu radarul, 71 km/h in zona de 50km. Culmea e ca eu tocmai eram depasit in acel moment, pe linie continua, de o Skoda. Pe skodist doar l-au oprit, dar l-au lasat sa plece, iar pe mine m-au amendat. Explicatia lor: filmarea a fost doar pe mine, ei au avut in planul de actiune doar masinile ce depasesc viteza legala, iar daca nu-mi convine pot sa fac contestatie.... Cam asa si cu vorbitul la telefon. Nu au actiune pe zona asta, poti trece linistit prin fata lor, cu telefonul la ureche, ca nu ti se intampla nimic.
  9. Corect, atata timp cat folosesti masina la ce e ea facuta sa fie folosita. Eu am doar Spring-uri, iar nevasta-mea nu iese din oras cu al ei. Aici, doar tabla indoita se poate intampla, mai ales la cum se circula prin Bucuresti. In afara orasului, la tamponari frontale sau iesit in decor, cu dat peste cap, e alta poveste. Si acolo, recunosc, eu ies cu Springul din oras. Insa imi asum, nu zic ca e cea mai buna combinatie. Tocmai de asta viitoarea masina va fi ceva mai serios, insa tot electrica. Si, apropos de asta, siguranta ti-o faci si singur. Eu unul prefer sa merg intr-o masina cu doar 1 stea euro NCAP, insa sa pastrez distanta de 30-50 metri fata de cel din fata. Mai ales ca mai atingem si 60-70 km/h in oras. Si sa port tot timpul centura de siguranta, si sa imi invat copiii ca nu se pleaca de pe loc fara centura. La ce bun sa ai o masina cu 5 stele euro Ncap, dar sa cumperi dispozitive din alea de suntat sistemul, ca nu-ti place sa-ti pui centura? Si sa circuli la 2 metri in spatele celui din fata? Eventual sa-ti lasi copiii pe scaunul din fata, fara centura, sau in spate in picioare? Am vazut atitia pusti de 4-6 ani ca stateau atarnati pe geam, in picioare, pe cand mamicile conduceau gipane in care "nimic nu se poate intampla", incat mi s-a luat.
  10. Aici e vorba strict de preferintele femeilor.....cu care e imposibil sa te lupti. A mea a refuzat dintotdeauna sa conduca masini mari. Am avut Fiat Croma, a refuzat. Am Priu Plus, cutie automata, nici nu se urca in el. Singurele pe care le-a condus de-a lungul timpului sunt un Peugeot 306, un Suzuki Ignis si actualul Spring. Toate, masini sub 1 tona. Iar la cate am auzit de-a lungul timpului, cum ca ambreiajul la Suzuki e prea tare, ca parca nu mai merge la fel, ca parca cam da in bot cand o accelerezi...crede-ma ca e mai bine cu electica automata pentru ea. E fericita cu masinuta, si pe mine nu ma mai doare capul. Na, exista si femei ce sar direct in Range Rovere, dar a mea nu e asa...
  11. ISU nu stie sa intervina nici la un accident cu incendiu si persoana incarcerata la GPL..... Sau eventual, la unul cu masina pe hidrogen.....Dar ma gandesc ca pana si ei pot evolua la un moment dat. Problema incendiului la electrice e doar in momentul in care e strivita bateria. Si asta se intampla foarte rar, de obicei bateria e protejata destul de bine. Oricum, eu inca astept sa apara in productie de seria bateria cu electrolit solid. Acolo, riscul de incendiu e mult mai mic. Insa e hilar faptul ca se tot aduce in discutie acest subiect. De 2 ani (parca totusi mai putin in ultima jumatate de an), toti cei anti-EV fac un misto feroce referitor la incendiile EV-urilor. In aceste conditii, la cate electrice avem, ar trebui sa fie cate un incendiu saptamanal. Spuneti, va rog, ati auzit ceva concret de vreun incendiu? Ceva intamplat recent in orasul sau macar in judetul vostru? Sau singura sursa de inspiratie pe acest subiect sunt meme-urile de tik-tok? P.S. Am ajuns la 40.000 km cu springul, in 2 ani. Iar sotia la 30.000. Si inca nu ne-am plictisit de linistea din masina atunci cand accelerezi. Probabil tine si de preferinte. Unii vor "loud pipes save lives", altii vor liniste si fara vibratii. Cat despre dezavantaje....eu deocandata nu le simt. Probabil si pentru ca inca mai am hibridul cu care am reusit sa fac maxim 5000 km anul asta la deplasarile mai lungi. Sa stii ca asta ma mira si pe mine. Eu sunt unul dintre aia de lasa 30-50m pana la masina din fata, indiferent cu ce merg. Si 90% dintre soferi mi se baga in spate si ruleaza la 2 metri, apoi daca vad ca las distanta suficienta fata de ala din fata, ei forteaza depasirea si se baga in fata mea. Care e faza? Pana la urma, cand e carambol cu 50 masini pe autostrada, pe timp de ceata, injuram soferii ca nu merg preventiv si nu lasa spatiu de franare, apoi injuram drumurile pentru numarul mare de accidente? Hai sa ne mai uitam un pic si in propria curte.
  12. Hai un pic pe la enduro. O sa vezi acolo cat conteaza. Plus ca o sa dai motorul pe jos fara sa te mai doara sufletul. https://www.facebook.com/reel/1482270589108404
  13. Eu deja m-am invatat. Daca omul e la primul sau al 2-lea post si nu incepe cu "Salut, va rog sa ma ajutati", plus o descriere completa a simptomelor si a ce a facut pana atunci, nu merita efort. Inseamna ca are bani de mecanic. Pe bune, vine un neica-nimeni care nu stie cuvantul "multumesc", spune ca nu porneste si dupa ce scrii un roman ca sa-l inveti isi da seama ca el nu a cuplat fisa de bujie.....
  14. Daca vrei sa-ti raspunda cineva pe aici, da modelul complet de motor: TE, WR? Si o poza de unde ai desprins acel senzor ar ajuta, plus ce scrie pe el.
  15. Oxizi de azot, care cica sunt extrem de daunatori pentru sanatate. sursa aici: https://pint.ro/blog/adevarul-sumbru-despre-masina-diesel Asta nu intelegeti voi, ca e doar multumire. Pasiune e pentru enduro, unde imi place sa surubaresc, sa imi bag singur nasul, sa schimb singur piston si ambreiaj ca sa stiu ce sa-i fac daca o dau peste cap pe munte si nu mai porneste. Dar la masina......imi place sa stiu ca trebuie sa ajung unde am de ajuns, si cam atat. Pentru mine automobilismul nu e o pasiune, e o necesitate. Si aia care e mai simpla si ma duce de colo-colo fara probleme e cea mai buna.
×
×
  • Creează nouă...