-
Număr conținut
1.499 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Carnet moto din
2006
-
Motocicleta
Beta 300, Transalp 400
Informații profil
-
Motociclete detinute
Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250
Vizitatori Recenți Profil
3.946 citiri profil
mircea.cazachevici's Achievements
Proficient (10/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Taxa speciala pentru dezvoltare urbana
topic a răspuns lui mircea.cazachevici în Pandyul Motociclisti, in fiecare zi
Parerea mea: Ar fi o taxa buna daca nu ar fi obligatorie. Adica sa ai posibilitatea sa alegi: platesti si lasi masina langa bloc, pe loc delimitat, sau nu platesti si o duci in alta parte, la vreun prieten prin curte. Iar politia locala chiar sa verifice daca ocupantul unui loc are taxa platita, iar daca nu sa il amendeze. Asa cum e acum gandita, e degeaba. Ai 2 soferi ce se bat pe 1 loc si ii pui pe ambii sa plateasca. Si pe ala ce merge zilnic, si pe ala ce tine masina degeaba ca mai are vreo 3-4 pe numele lui. Normal ca doar aduci niste bani la buget, dar nu rezolvi problema parcarii. Te injura lumea si atat. -
Doar ca si idee, relativ la meme-urile alea cu "sa vedeti voi cat o sa va coste bateria cand va cadea": Am fost azi la revizia de 2 ani, cu 45.000 km la bord. Sanatatea bateriei: 96%. Si vorbim aici de o chinezarie de Spring, care nu are nici macar management termic al bateriei.
-
Foarte corect. Pentru ca https://www.biziday.ro/312543-2/?fbclid=IwY2xjawI1ko9leHRuA2FlbQIxMQABHb5mn4IHZCrKLNWro0Qwkvxn-MxPA8tqQvOQce9wGo7UGDcG3acMeLMipA_aem_SibAT8kpsJCALdktu8TZsg Alternativa va place? Aia cu ""Drill, baby, drill" ? Si harta e incorecta. Etiopia a trecut deja la interzicerea importului de ICE-uri. https://research.hktdc.com/en/article/MTYxNzc4NzU5NQ
-
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui mircea.cazachevici în apriliaclujul Service si intretinere curenta
Depinde la ce-l folosesti. Personal, de cand am baterie Li-Ion pe enduro, ma uit strict dupa redresoare ce stiu si Litiu. Pentru 23 lei diferenta chiar merita sa nu strici bateria Li-Ion cu un redresor normal. Am o chinezarie luata de pe Emag: (link sters) -
Acum vreo 10 zile, cand ningea fara intrerupere, Springul meu a iesit in fiecare zi. Si, din observatiiile mele...cam putine ICE-uri pe strada. Din alea serioase, cu care poti face 1000km cu un plin, apoi alimentezi in 3 minute si mai faci inca 1000km... Stateau pe la caldurica. De SUV-uri nu mai vorbesc, doar cate 1-2, ratacite. Nu le prea place la zapada. Tesle...destule pe strada. Dar poate m-am inselat eu.... Apropos de miturile de pe net...preluat de pe grupul de facebook Tesla: " Salutare, Azi noapte am lasat masina pornita pe ‘modul tabara’ setat la 22*timp de 7 ore la -14*. A ‘papat’ 19% din baterie. Deci, mitul ca intr-o electrica in caz de drum blocat si temperaturi joase, mori, este departe de orice adevar. Testul a inceput cu 51% baterie si s-a incheiat la 32%. " P.S. Ati vazut noua Kia EV9? M-am indragostit. https://www.kia.ro/modele/ev9
-
Ktm 2006 450 exc
topic a răspuns lui mircea.cazachevici în stefan257420ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Felicitari pentru achizitie. Ca si raspuns genreal valabil (nu am avut exact modelul tau), decompresorul manual e facut ca sa iti fie mai usor sa dai la pedala. Adica, la un motor mare (450-600cmc), daca dai la pedala direct, ai mari sanse sa-ti dea pedala un kick-back. S-au vazut si cazuri de picior rupt de la asa ceva. Ideea e ca sa apesi pe decompresor pana treci de momentul de rezistenta maxima. Adica tu apesi pe decompresor, apesi apoi incetul cu incetul pedala pana simti ca treci de al 2-lea punct de rezistenta. Dupa lasi decompresorul si dai odata puternic la pedala. Poti sa o faci si fara decompresor. Apesi lent pedala pana simti ca treci de cele 2 puncte de rezistenta, apoi o lasi sa revina, si dai una puternic de sus. Eu unul am avut un 600cmc cu pornire strict la pedala, doar cu decompresor manual. Stiu ca ala automat merge si cand dai la pedala, nu stiu exact cum ar fi sa ai pe aceeasi mobra si manual si automat. Mi se pare un pic ciudat. Cat despre restul intrebarilor, la o achizitie de ceva SH se incepe cu revizia. Apuca-te sa schimbi uleiul din amortizoare, plus simeringurle. Gasesti pe youtube video-uri do-it-youself. Apuca-te sa dai jos carburatorul si sa-l cureti. Apuca-te sa schimbi uleiul (si filtrul, daca are motorul tau). Verifica jocul la supape, la fel, gasesti pe youtube. Dupa mai vorbim. Una e sa ne spui "motorul nu tine ralanti-ul cand e rece", si alta e sa ne dai si alte amanunte. Gen jocul la supape, acul si crestatura pe care e pusa siguranta din carburator, ce jiglere ai puse in carburator. Aceste "mici" amanunte fac diferenta intre un motor ce merge bine, si unul cu probleme. -
Far led ktm exc 250 2011
topic a răspuns lui mircea.cazachevici în Gruia Mihaiul Service si intretinere curenta
Ne bucuram ca si-a revenit limba romana. Nu de alta, dar daca te zgarie ceva pe retina, parca nu mai ai chef sa dai si sfaturi serioase. Ca sa revenim la subiect. Daca ai e-starter, clar ai EXC. Noi nu avem fire, galben si negru, cum spui tu, ca sa conectam farul. Noi toti avem mufe, situate in spatele farului. In acele mufe se baga mufa farului, si gata. Daca la tine nu exita acele mufe, au fost taiate, trebuie sa le iei la ghicit. Iei un multimetru si masori firele din spatele farului, cu faza scurta pornita. Le notezi, care iti da plus si care minus, apoi stingi faza. E clar ca plusul de la un fir va muri, ala e firul de plus pentru faza. Faci la fel si cu faza mare. Minusul, daca nu-l gasesti, il iei de pe cadru. Asta e rezolvare de om care nu se pricepe fix la modelul tau, dar are o intelegere despre cum functioneaza electronii pe acolo. A, si, normal, daca pe multimetru iti da sub 12 volti sau peste 15, si atunci e o problema cu incarcarea. -
Far led ktm exc 250 2011
topic a răspuns lui mircea.cazachevici în Gruia Mihaiul Service si intretinere curenta
Mai ales ca motoarele astea nu prea vin cu acte. Si poti sa te pomenesti decat cu un SX in loc de EXC. Adica acelasi motor la o prima vedere, dar decat ca e crsoo si nu enduro. SX-urile nu sunt gandite cu baterie si far, ele au decat un sistem electric primitiv, pentru a asigura decat scanteia. Decat. -
Far led ktm exc 250 2011
topic a răspuns lui mircea.cazachevici în Gruia Mihaiul Service si intretinere curenta
Decat s-a stricat? Poate ai decat un multimetru ca sa masori daca iti da decat 12 Volti pe firele alea. Decat La Multi Ani! -
De 2 ani, de cand am instalat prin Casa Verde, tot astept sa ma prajeasca astia cu taxe bengoase. Deocamdata nimic. Cat despre viitor, anul asta m-am inscris si sper sa-mi dea astia prin PNRR si o baterie gratis pentru fotovoltaice. La fel, astept sa vad taxe si pentru asta. Intre timp, insa, carburantii s-au scumpit a 2-a oara in ultimele 12 luni doar din cresteri de accize. Fara sa se fi schimbat pretul materiei prime. Adica.....deocamdata sunt ciufuliti doar posesorii de ICE, corect?
-
Fiecare isi face calculul in functie de infrastructura si posibilitati de incarcare. Daca ai EV ce consuma mult, 18-20kwh/100km si incarci la benzinariile MOL, la statiie de superviteza (130kwh), cu 3,3 lei/kwh, atunci da. Ajungi la 66 lei/100km, adica destul de mult. Daca ai EV ce consuma putin, 12-15kwh/100km, si incarci acasa, cu 0,8 lei/kwh (sau chiar cu panouri solare), atunci ajungi la 10-12 lei/100km.. Eu, de exemplu, cu priza la poarta, mi-am facut de la inceput un calcul simplu. Daca iau EV ieftin (10.000 euro acum 2 ani) si il incarc acasa, in urmatorii 100.000 km imi scot banii numai din diferena de combustibil. Daca as incarca doar in oras, pe langa timpul pierdut, probabil nu as apuca niciodata sa spun ca merita trecerea de la ICE la EV. Dar, in cazul meu, merita. Urmatoarea tot EV va fi. Hai La Multi Ani!
-
Vorbeam ieri cu o tanti despre masini. Imi spunea ce ghinioane a avut de-a lungul timpului cu masinutele ei. Luate "ca la carte", SH dar cu doar 3-4 ani vechime, "sa fie bune". Insa tipa e simgurul sofer din familie si nu se pricepe. Asa ca a reusit de vreo 2 ori sa ramana cu ambreiajul dus pe cand era in concediu. A reusit inclusiv sa rupa distributia, recent, pentru ca a uitat ca si aia se schimba la nr de km sau la ani (ea a avut sub numarul de km, dar mult peste nr de ani). Plus alte cateva intamplari mai putin costisitoare. Stiu ca cei mai multi de aici sunt barbati puternici si inteligenti, care duc masinile la mentenanta si nu au probleme niciodata. Insa pentru tipe ca cea de mai sus, ce iese foarte rar din oras, insa nu le prea are cu programarile, cam ce fel de masina i-ati recomanda? Sa zicem ca, din intamplare, are si o priza in parcare
-
Cu respect, permiteti sa raportez. Noi, astia din sudul capitalei, avem cateva bulevarde pe unde iti cam permite sa ii dai. E vorba de Splai, de Berceni (intre IMGB si centura), de Vitan-Barzesti, etc Locuri unde distanta ntre semafoare e de peste 500 metri-1 km. Acolo tot sub 10m intre masini sa las? Eu las 30-50m doar pe la viteze de peste 60-70km/h. Cat despre plecatul de la semafor, sa fii tu sanatoasa. Am declarat de atatea ori ca eu, cu Springul, plec cam primul, ca nu ma prea intrece pe prima suta de metri mai nimeni in afara de cate un X7, din cand in cand. Nu merg la consum in oras. Acum putem sa ne intoarcem la subiect? Subiectul fiind ca, cel putin la mine, 80% din deplasarile din ultimul an le-am facut cu electrica, si 20% cu hibridul. Si ca, daca as fi avut o electrica cu 500km autonomie, nu cu doar 200, as fi inlocuit de tot hibridul. Iar legea aia ce, am inteles, va intra in vigoare din 2025, cum ca fiecare cladire noua va trebui sa asigure macar o posibilitate de incarcare in locurile de parcare construite ajuta destul de mult. Te vei gandi de 2 ori ce sa-ti iei, electrica sau ICE, daca te muti peste un an la casa noua (sau bloc nou) si afli ca in locul de parcare ai macar o amarata de priza casnica. Dar la care sa-ti incarci masina. " Legea 101/2020, care a modificat prevederile Legii 372/2005 privind perfomanța energetică a clădirilor și care se află acum în vigoare, a adus schimbări importante cu privire la infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice și hibride. În cazul clădirilor nerezidențiale noi sau supuse unor lucrări de renovare majoră, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să instaleze cel puțin un punct de reîncărcare pentru vehicule electrice, precum și tubulatura încastrată pentru cablurile electrice pentru cel puțin 20% din locurile de parcare prevăzute. Acestea trebuie să permită instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. Regula se aplică atunci când parcarea se situează în interiorul clădirii sau este adiacentă acesteia, ori dacă măsurile de renovare includ parcarea sau infrastructura electrică a clădirii/parcării. În cazul clădirilor nerezidențiale existente cu peste 20 de locuri de parcare, proprietarii au obligația de a instala până la data de 1 ianuarie 2025 un număr de puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice cel puțin egal cu 10% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puțin de două puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice. În cazul clădirilor rezidențiale noi sau renovate major, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să asigure instalarea tubulaturii încastrate pentru cabluri electrice pentru fiecare loc de parcare, pentru a permite instalarea într-o etapă ulterioară a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. "
-
Am deviat de la EV-uri, insa nu ma pot abtine. Aici e mai mult vina celui pus sa aplice legea decat a legii in sine. Adica a Politiei. Ai vazut, acum cativa ani, cand s-au inasprit drastic amenzile pentru vorbitul la telefon la volan? 2-3 luni, nimeni nu a mai vorbit. Apoi, incetul cu incetul, s-a revenit la normal. Asta penru ca Politia prefera sa faca deja celebrele pande la semafor decat sa aplice intr-adevar legea pentru toti. Acolo e buba, aplicarea legii. Si, ca idee, mi s-a intamplat chiar mie acum vreo 2 luni. M-a oprit un echipaj, pe DN, cu radarul, 71 km/h in zona de 50km. Culmea e ca eu tocmai eram depasit in acel moment, pe linie continua, de o Skoda. Pe skodist doar l-au oprit, dar l-au lasat sa plece, iar pe mine m-au amendat. Explicatia lor: filmarea a fost doar pe mine, ei au avut in planul de actiune doar masinile ce depasesc viteza legala, iar daca nu-mi convine pot sa fac contestatie.... Cam asa si cu vorbitul la telefon. Nu au actiune pe zona asta, poti trece linistit prin fata lor, cu telefonul la ureche, ca nu ti se intampla nimic.
-
Corect, atata timp cat folosesti masina la ce e ea facuta sa fie folosita. Eu am doar Spring-uri, iar nevasta-mea nu iese din oras cu al ei. Aici, doar tabla indoita se poate intampla, mai ales la cum se circula prin Bucuresti. In afara orasului, la tamponari frontale sau iesit in decor, cu dat peste cap, e alta poveste. Si acolo, recunosc, eu ies cu Springul din oras. Insa imi asum, nu zic ca e cea mai buna combinatie. Tocmai de asta viitoarea masina va fi ceva mai serios, insa tot electrica. Si, apropos de asta, siguranta ti-o faci si singur. Eu unul prefer sa merg intr-o masina cu doar 1 stea euro NCAP, insa sa pastrez distanta de 30-50 metri fata de cel din fata. Mai ales ca mai atingem si 60-70 km/h in oras. Si sa port tot timpul centura de siguranta, si sa imi invat copiii ca nu se pleaca de pe loc fara centura. La ce bun sa ai o masina cu 5 stele euro Ncap, dar sa cumperi dispozitive din alea de suntat sistemul, ca nu-ti place sa-ti pui centura? Si sa circuli la 2 metri in spatele celui din fata? Eventual sa-ti lasi copiii pe scaunul din fata, fara centura, sau in spate in picioare? Am vazut atitia pusti de 4-6 ani ca stateau atarnati pe geam, in picioare, pe cand mamicile conduceau gipane in care "nimic nu se poate intampla", incat mi s-a luat.