Sari la conținut

textoru

Membru
  • Număr conținut

    313
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

2 Urmăritori

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    TM
  • Carnet moto din
    1993
  • Motocicleta
    F650GS DAKAR
  • Numar Moto
    de la 0 la infinit
  • Club
    TM

Vizitatori Recenți Profil

2.837 citiri profil

textoru's Achievements

  1. Eu nu il compar cu nimic, pt ca nu exceleaza la nimic. Dar cu motorul asta am facut 160000 km, am batut Europa in lung si-n lat, din Armenia pina in Franta si din Finlanda pina in Sardinia, am bagat coclauri prin Bosnia si Serbia, de stiu locurile mai bine ca multi localnici. De Romania ce sa mai zic. N-are viteza si e greu, ca nu e nici supersport si nici enduro. Dar le face pe toate , asa, cum poate el. Sau mai corect spus: cum pot eu. Omul e limita, nu fierul.
  2. Gresesti major. La ce coclauri am batut cu GS-ul meu nemodificat, te-ai ingrozi. Plus o gramada de ture cu pasager si bagaje. Limitarea e in alta parte. De obicei e factorul uman. Dar, evident, fiecare cu parerea lui.
  3. Este servisabil si se poate repara. Am un prieten la Lugoj care e doctor in suspensii si mi-a facut acum ceva vreme revizia la telescopul spate de la Dakarul meu si la fel la cel de la GS-ul lui nevasta-mea @secbiker , trimie-mi un mesaj in privat si iti dau nr de tel al omului si vorbesti cu el si te intelegi daca vrea sa-ti faca revizia la suspensie.
  4. Salut, zgomotul poate fi de la decompresorul centrifugal de pe supapa de evacuare. La oprire cind scade turatia motorului, decompresorul incepe sa revina la pozitia initiala si poate "țăcăne" pe tachet. Zic si eu.
  5. Si la joc zero, tot ar mai exista o pelicula. Gindeste-te ca si la un reglaj corect, in momentul atacarii supapei de lobul camei jocul oricum dispare, ca de aia se deschide supapa. Acolo eu as zice, ca si tine, ca materialul nu a fost prelucrat/tratat cum trebuie, sau ungere locala deficitara spre aproape de loc.
  6. Suspensia originala e slaba dar o poti rezolva. Cum am procedat eu: pt fata am schimbat uleiul original cu ulei 15W. A fost o diferenta majora in bine. Pt spate am schimbat cu un shock de la Hyperpro. Dar, ca sa am totusi o rezerva in caz de orice, am dat shock-ul original la un prieten din Lugoj care maninca suspensii pe paine si a schimbat uleiul cu unul mai vascos si a reincarcat cu azot camera de compresie. Eu am facut pe strung un inel suplimentar ca sa pot comprima arcul in zona potrivita pentru rider-sag. Am testat suspensia asta modificata saptamana trecuta in Grecia, cca 2000 km, pe tot felul de drumuri, curbe, santuri, pietre , parti din TET si a mers surprinzator de bine, aproape la fel ca cea de la Hyperpro. Si am avut si bagaj pe motor. Am mai citit pe ADV Rider ca s-ar potrivi (cu mici modificari) suspensie spate de KTM LC4. Am vazut la un moment dat un filmulet facut de un tip care a facut modificarea asta. Deci , daca nu ai doua maini pe stanga, se gasesc solutii. Si nu-s neaparat extrem de scumpe. Mi se pare mai scump sa schimbi axele cu came dupa citeva mii de km, sau pompa de benzina cind esti plecat pe cine stie unde, sau rocker-arm-ul de la supape, etc. In ce priveste dezbaterea L sau Rally sunt foarte multe pareri pro si contra. Nu te uita doar la faptul ca un motor e ceva mai usor decit celalalt. Diferenta oricum nu e mare si la cit de bine e echilibrat centrul de mase nici nu o simti. M-am dat cu amindoua tipurile si stiu ce zic. Stiu oameni care dupa ce au luat L au considerat ca totusi le-ar fi bun un rezervor mai mare, apoi o protectie la vint mai buna, etc. Chestiile astea sunt complicate, stiu. Ideea e sa te hotarasti ce motor vrei si sa dai banii. Apoi sa te distrezi. Eu o fac si o fac si prietenarii mei, care culmea, la rally-raid au cam toti Honda. KTM -urile le cam tinem in ultima perioada in garaj. Ia uite cam ce pot face unii cu genul asta de motor :
  7. Domnule, vrei sa te distrezi: ia-ti Honda (L sau Rally, eu ti-as recomanda Rally). Vrei sa inveti mecanica: ia-ti KTM. O sa stii foarte bine preturile la piese de schimb ( crede-ma, ca am asa ceva in curte). Vrei sa-ti blestemi zilele, ia-ti chinezarie. E ieftina. Si cam atita face. Gindeste-te cam ce faci cu chinezaria peste 2 ani. Ca sa-ti faci o idee, cu primul Rally am facut in 2 ani 25000km, fara nici cea mai mica problema tehnica. Consumabile, apa , paie si bataie. Noul proprietar se bucura si el in continuare de motocicleta. Cu al doilea Rally am deja in 8 luni 8000 km. Am mers pe tot felul de drumuri , autostrada, nationale, macadam, nisip , noroaie. Pe toate le duce fara probleme. Nu e racheta, dar are un "fun factor" extraordinar. Depinde de tine ce vrei sa faci cu motorul. Garantat cei de la Honda au inceput sa plinga si sa se bata de pamant de groaza "concurentei".
  8. Se vede ca n-ai pus mâna pe levier pina acum si nu stii cum sta treaba cu rezolvatul penei. Norocosule. Dupa ce o sa afli, primul lucru pe care o sa-l vrei o sa fie o roata TL. Sau chiar doua.
  9. Mircea, de ce iti pierzi timpul cu baietii astia? Tu nu ai vazut ca in ultimele posturi, oamenii habar nu au ce fel de fiare si-au cumparat? Nu fac mentenanta, nu schimba consumabile dar toti vor apa , paie si bataie pt calul lor. Si evident service on-line pe forum. Tu chiar crezi ca daca el habar nu are ce motocicleta tine sub fund, o sa priceapa ce-i explici tu despre uleiuri, schimb de semeringuri la furca, sau ore de functionare si service la nr de ore? Mai povesteste-i si despre reglaj cu click-uri la compresie si rebound si sigur face scurtcircuit.
  10. Ar putea fi senzorul TPS, cel care citeste pozitia clapetei la accelerare. Ar fi bine daca ai pune o diagnoza pe motor sa vezi ce coduri de eroare are si cred ca ti-ai da seama mai rapid care e cauza.
  11. Tinind cont ca la vopsire in câmp cadrul o sa treaca printr-un cuptor cu temperatura inalta, vaselina sau ceara nu te va ajuta. Ca sa astupi gaurile filetate poti pune niste suruburi , dar atunci filetul nu va fi vopsit. Daca il vopsesti in camp va trebui sa dai cu tarodul prin gaura ca sa cureti filetul. Cam aceeasi treaba. Eventual ca o fǎcǎtura, dai cu un spray cu vopsea pe filet dupa ce bagi tarodul ca sa nu zici ca nu-i protejat chiar de loc. Pentru gaura de la rulmentii de jug ar trebui sa faci pe strung niste capace metalice care sa nu lase sa intre strat ee vopsea cind se pulverizeaza pe cadru. Altfel o sa fie distractie sa cureti locul. Vopsirea in câmp genereaza un strat destul de gros si relativ dur. Spor la lucru
  12. Ca tot e vremea de facut mentenanta la motoare, azi am verificat "improvizatia" pe care am facut-o cu pre-filtru la filtrul de aer. Dupa 2000 km cam asa arata filtrul de aer. Nou.
  13. @secbiker daca vrei sa inalti motorul vezi ca poti pune link-uri mai scurte la tripla de jos, unde se prinde suspensia spate. Eu cind am coborit GS-ul lui nevasta-mea, am facut 2 link-uri mai lungi fata de alea originale. Cele originale arata cam asa: Din ce vad in poza care ai postat-o, am impresia ca si şaua e varianta coborita (low seat).
  14. Salut, am eu un Dakar. L-am luat de nou in 2006 si am aproape 150.000km facuti cu el. E un motor cu care poti face multe. Nu poti orice, dar poti face suficiente chestii care te vor face sa zambesti. Daca intretii motocicleta are si ea grija de tine. Am facut si ture pe sosea , cea mai lunga fiind de vreo 850 km intr-o zi de la Balcik (BG) la TM, am facut si o gramada de macadam sau off-road. Le poate duce fara probleme, limitarea e de fapt omul care tine ghidonul. In ce priveste costurile de intretinere, daca schimbi uleiul si filtrele des, nu prea ai treaba cu motocicleta. Cartea zice la 10.000 km , eu am facut-o la 5.000-6.000 km. Daca gasesti un motor in mintile lui, care a fost ingrijit cit de cit, merita sa te bagi. E monocilindru, deci are un pic de vibratii, dar pt mine nu e deranjant. Ca sa-ti faci o idee, nevasta-mea are si ea un GS normal din 2005 si are cu el aproape 130.000 km. Pe al ei l-am coborit un pic ca sa-i fie mai comod la manevratul lui. Daca esti inalt pe la 1,80 atunci merita Dakar. Daca esti pe la 1,70 atunci orienteaza-te spre GS. E la fel de bun. Cauta model dupa 2004 , Twin-spark. E mai economic. Al meu consuma cam 3,8-4 litri/100 km, GS-ul ei ia cam 3,5 litri/100 km. Poti sa mergi incarcat cu bagaje si pasager, ca nu ai probleme.
  15. Am avut WR250F. Spectacol motorul. Apoi mi-am luat KTM. Nemaipomenit si asta, dar am aprofundat cunostintele de mecanica aplicata.
×
×
  • Creează nouă...