Sari la conținut

Postări Recomandate

intrebarile astea sunt ca si cum vechii posesori de Transalp ar fi niste zei ai mecanicii, si-ar da seama chiar si dintr-un filmult de pe youtube de de starea unei motociclete.

Ete na. Suntem si noi posesori simpli, care ne-am lovit de o problema sau alta, dar cam atat.

Vrei sa fii cel putin 90% sigur ca iei ceva bun? Ia cu tine un mecanic cu experienta (dar chiar si ei se pot pacali cateodata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Mircea - nu sunt un idealist si nu ma astept sa mi se astearna pe tava solutiile perfecte. Insa cu siguranta uni dintre posesorii de transalp si-au dat seama intre timp cam ce probleme generale pot exista. la GS-ul anterior toata lumea stia spre exemplu ca motoarele au o problema la ambielaj si se nenorocesc cuzinetii de pe stanga. Eu am aflat doar dupa ce-am cumparat pentru n-am fost suficient de inspirat sa intreb pe un forum. Dupa ce l-am dezmembrat toama lumea vroia ambielajul.....deci clar e o problema acolo. Ma gandesc si eu, ca poate o avea si Transalpul ceva de genu. da rugina mai repede intr-un anume loc.....se uzeaza inexplicabil ceva garnituri..... etc.

Intreb, ca orice om care nu stie si are nevoie de informatii. Cine ma poate ajuta are toata aprecierea si multumirea mea, si cine nu-mi stie sau nu-mi poate oferi informatii - nu le ofera. e atat de simplu.

 

Pe de alta parte, evident ca m-am gandit sa merg cu un mecanic.....dar momentan jobul nu-mi permite sa fiu in localitate decat sambata si duminica (sucks, i know) si nici un mecanic nu vrea sa-si iroseasca o zi de weekend sa vina cu mine....contra cost, evident.

Asadar Mircea, daca te-ai lovit de anumite probleme si mi le poti impartasi si mie iti multumesc de pe acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci....nu au probleme grave cunoscute. cdi-urile se mai duc la modelele pana in 96, si se mai buseste releul de incarcare daca nu-i pui ventilator ca sa-l racesti. Dar astea nu se pot vedea la o simpla proba.

In rest, ca la orice motor: sa nu bata, sa nu aiba jocuri in rulmenti, sa nu fie lovit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci....nu au probleme grave cunoscute. cdi-urile se mai duc la modelele pana in 96, si se mai buseste releul de incarcare daca nu-i pui ventilator ca sa-l racesti. Dar astea nu se pot vedea la o simpla proba.

In rest, ca la orice motor: sa nu bata, sa nu aiba jocuri in rulmenti, sa nu fie lovit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Intreb, ca orice om care nu stie si are nevoie de informatii. Cine ma poate ajuta are toata aprecierea si multumirea mea, si cine nu-mi stie sau nu-mi poate oferi informatii - nu le ofera. e atat de simplu.

 

- Tobele ruginesc, dar e doar de suprafata.

 

- Verifica jantele. De obicei se mananca pe interior, in jurul valvei, dar daca e grava problema o sa se vada si in exterior.

(http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/transalp/1980d1213347956-ta-front-wheel-rot-wheel-half.jpg)

 

- Da jos pedala de schimbator si capacul de pe pinionul fata si vezi sa nu fie uzati dintii de pe axul pe care vine pinionul, sa nu aiba joc mare pinionul pe ax.

(http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/transalp/61921d1415827522-knock-knock-knocking-p1040516-copy.jpg)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Tobele ruginesc, dar e doar de suprafata.

 

- Verifica jantele. De obicei se mananca pe interior, in jurul valvei, dar daca e grava problema o sa se vada si in exterior.

(http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/transalp/1980d1213347956-ta-front-wheel-rot-wheel-half.jpg)

 

- Da jos pedala de schimbator si capacul de pe pinionul fata si vezi sa nu fie uzati dintii de pe axul pe care vine pinionul, sa nu aiba joc mare pinionul pe ax.

(http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/transalp/61921d1415827522-knock-knock-knocking-p1040516-copy.jpg)

asa arata o janta normala de '98 dupa reconditionare care pe afara arata impecabil 13233003_1106486326086359_86023399939931

 

Si sunt cazuri extreme dar daca nu inspectezi pinionul poti sa ai surpriza sa fie sudat pe ax IMAG0283.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de TA-ul verde din Cluj? Tare am vrut sa merg sa il vad dar nenea avea telefonul inchis.

 

In rest subscriu la ce au zis si ceilalti.

Trage usor de plastice sa vezi ca sunt prinse bine. Si asa pot sa existe picioruse rupte si alte crapaturi dar macar se simte solid.

La pornire (neaparat la rece) sa fii atent la sunete ciudate si la fum. Daca scoate un pic de fum doar la pornire te poti astepta ca in urmatorii ani sa ai de schimbat simeringuri la supape. Daca scoate fum si dupa pornire lasa-l. De sunete... sa nu fie nimic prea tare/ peste zgomotul general al motorului.

Desfa capacul de pe pinionul din fata si verifica sa fie ok prins pinionul, si sa nu aiba joc axul pe directie longitudinala. Are voie pana pe la 1mm. Daca e mai mult e cam uzat.

Daca faci o tura cu el (ar fi recomandat) vezi sa nu aiba vibratii deosebite cand accelerezi. Daca are trebuiesc verificate carburatoarele, in special membranele.

 

In cazul meu am facut toate astea si totusi a trebuit sa schimb membranele in carburatoare pt ca una era crapata (cam 10 mm). Moto mergea bine si am mers si cu 170 km/h in drum spre casa.

 

In cele din urma incearca sa citesti cat poti de bine si omul. Daca stie ce vorbeste, si se poarta frumos si raspunde cinstit la intrebarile tale, ar trebui sa fie ok. Daca atunci cand intrebi ceva ezita, schimba subiectul sau te ia cu "sefu... e perfect motoru' " atunci e mai bine sa mai cauti.

 

Bafta!

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Dupa sincro carburatoare la service TA650, mi se spune ca membranele sunt rupte, ma rog gaurite ca nu le-am vazut.

Oare cum a putut sa faca sinc dc ele sunt busite ? La fel imi zice ca dc. le schimb numai trebuie facut sinc...desi pe unde am mai citit de nevoie dupa schimbare...

 

Altceva acum, cea mai buna varianta de membrane, pheak zicea ceva de Cluj, aveti un link, sau linkuri cu recomandari ce s-a mai folosit si preturi?

 

Ms fain!

 

Off topic, nu reusesc sa schimb motorul la profil, imi da eroare mereu la save..de pe pc (ie, crome, etc), tableta, telefon la fel.

Editat de dorinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Dupa sincro carburatoare la service TA650, mi se spune ca membranele sunt rupte, ma rog gaurite ca nu le-am vazut.

Oare cum a putut sa faca sinc dc ele sunt busite ? La fel imi zice ca dc. le schimb numai trebuie facut sinc...desi pe unde am mai citit de nevoie dupa schimbare...

 

Altceva acum, cea mai buna varianta de membrane, pheak zicea ceva de Cluj, aveti un link, sau linkuri cu recomandari ce s-a mai folosit si preturi?

 

Ms fain!

 

Off topic, nu reusesc sa schimb motorul la profil, imi da eroare mereu la save..de pe pc (ie, crome, etc), tableta, telefon la fel.

 

.... Pt ca sincronizarea se face la relanti, cand membranele nu au nici un rol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincronizare nu se face la relantiu ...la 2100-2300 ture și trebuie sa lucreze membranele bine

 

Da? De ce?

Ai citit undeva sau pur si simplu stii?

Ce este sincronizarea? Ce face ea, efectiv?

 

PS. Pt cine nu are aparat de sincronizat, cu carburatoarele in mana, se regleaza surubelul astfel incat clapetele sa inceapa sa deschida in acelasi moment.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu intrebam retoric, dar sa pun si eu o poza din manualul de XLV. Pt 2 carburatoare...


» Post actualizat in 27 Jun 2016 20:04

Daca membranele au elasticitati diferite sau daca una din ele e crapata, atunci se justifica sincronizarea cu motorul turat. Dar mai repede se justifica remedierea asimetriilor membranelor. Deasemenea, mai exista o teorie cum ca cilindrul (sau cilindrii in cazul 4 in linie) mai cald, adica cel din spate, sa deschida mai tarziu. Dar asta se face tot la relanti pt ca, oricum, cand se face reglajul, motocicleta sta pe loc si cei doi cilindri sunt la fel de fierbinti, fie ca sunt turati, fie ca nu. Inca o data, membranele nu pot fi sincronizate din reglaj. Din reglaj se sincronizeaza clapetele.

post-7680-0-73395000-1467057019_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da? De ce?

Ai citit undeva sau pur si simplu stii?

Ce este sincronizarea? Ce face ea, efectiv?

pentru ca cilindri diferiti au compresie nu tocmai egala ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca cilindri diferiti au compresie nu tocmai egala ?

Hop si raspunsul.si tocmai dim sincronizare compensezi aceasta uzura. Nu era mai simplu sa puna japonezul la fel clapetele fara surub , sa le sudeze cumva?

Pe noi ne intereseaza sa traga cilindrii la fel in turatie nu la relanti. Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cilindrii au compresii diferite, acestea raman diferite pe toata plaja de turatie.

Sincronizarea se face la relanti. Relanti inseamna clapete deschise foarte putin, de la surubul opritor al cablului de acceleratie. Relantiul trebuie sa prinda momentul deschiderii clapetelor. Daca clapetele sunt complet inchise si relantiul merge exclusiv pe baza circuitului de relanti (jiglor relanti + surubel de aer) nu se poate face sincronizarea.

Inca o data: singura logica pt care ai face sincronizarea cu motorul turat sau semi-turat ar fi daca una din membane ar fi uzata/crapata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hop si raspunsul.si tocmai dim sincronizare compensezi aceasta uzura. Nu era mai simplu sa puna japonezul la fel clapetele fara surub , sa le sudeze cumva?

Pe noi ne intereseaza sa traga cilindrii la fel in turatie nu la relanti. Parerea mea

 

si cum stabilesti RPM corect pentru reglaj?

 

logic ar fi la ~5500rpm unde TA-ul da ca tot ce poate si cum poate.

 

am tot cautat si nu gasesc specificat concret ca nu se face la ralanti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cum stabilesti RPM corect pentru reglaj?

 

logic ar fi la ~5500rpm unde TA-ul da ca tot ce poate si cum poate.

 

am tot cautat si nu gasesc specificat concret ca nu se face la ralanti

Daca ai face la turatiile la care da motorul tot ce poate cred ca risti sa busesti sincronizatorul, in masura ce creste turatia iti creste si vacuumul plus ca mai e si chestiunea de relanti vs clapete deschise complet care iar nu e foarte concludent: am vazut motoare care la relanti faceau ca fanu (inclusiv al meu),iar cand era turat era ok, acolo e vorba de reglaje proaste; in timp ce daca la relanti esti OK si ai pierderi de putere sau intrerupere la turatie mare/maxima, atunci e semn de probleme la membrane/cuie (vezi colegul cu africana cu cuiele drepte). Mai jos chiar atrage atentia ca risti sa-ti traga mercur in motor (daca ai sincronizator cu coloane). Daca iti faci sincronizator acasa, atunci e mai ok, poti sa pui ulei in furtune si ala nu e asa bai daca-l trage in motor.

 

http://www.motorcyclecruiser.com/how-to-synchronize-your-carbs-its-all-about-balance

 

P.S. din experienta proprie, daca nu ai totul NOU, o sa te miri ca merge ca porcu atunci cand ceasurile arata ca e totul sincronizat... Eu am ajuns de le-am sincronizat dupa care usor le-am desincronizat, dupa ureche, turometru la relanti si la decelerare (sa se decelereze imediat) am reusit sa il fac sa mearga rotund si sa am consumul ei normal de benzina (la africa twin rd04 vorbesc). Sper ca e de ajutor.

 

 

 

 

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza este ca am curatat carburatoarele si am schimbat membranele anul trecut in august, iar la final am facut sincronizarea.

 

am folosit sistemul (furtun cu ulei) si reglajul in ralanti (~1200-1300 rpm)

 

initial arata asa:

 

k6JhVYV.png?1

 

am ajustat cateva grade (<90) surubul de echilibrare si a rezultat asta:

 

xCJYhm0.png?1

 

cu noul reglaj in acceleratie apare o dezechilibrare a nivelului de cativa cm, dar la revenirea in ralanti se egalizeaza.

 

eu ma tot intreb, care este RPM-ul ideal pentru reglaj?

sunt simptome in mers daca este "dezechilibrat"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cilindrii au compresii diferite, acestea raman diferite pe toata plaja de turatie.

Sincronizarea se face la relanti. Relanti inseamna clapete deschise foarte putin, de la surubul opritor al cablului de acceleratie. Relantiul trebuie sa prinda momentul deschiderii clapetelor. Daca clapetele sunt complet inchise si relantiul merge exclusiv pe baza circuitului de relanti (jiglor relanti + surubel de aer) nu se poate face sincronizarea.

Inca o data: singura logica pt care ai face sincronizarea cu motorul turat sau semi-turat ar fi daca una din membane ar fi uzata/crapata.

Daca ai membrana sparta cuiul ala nu mai lucra calumea. De ce sa te mai chinui atunci cu sincronizarea cand poti sa schimbi membrana.cu membrana sparta merge ca fanu si sincronizat si desincronizat.

La supertenere parca zicea cartea ca la 3000 de ture se face sincronizarea

Editat de mezutu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...