Sari la conținut

Postări Recomandate

Ma inscriu si eu in randul posesorilor de Transalp 650, din 2001 , 34000 km , dupa cum merge si verificat tot ce era de vazut, cred ca sunt reali.

Imi place cum stau pe el , cum toarce motorul , nu curge nimic din el , este pregatit de sezon de fostul proprietar , care zice ca a facut doar vreo 1000 km , il cred , pt ca era un om de treaba si sincer . Am venit pe motor de la Cluj , pe autostrada am mers constant cu 120 km/h la 5500 rtm , se comporta bine la viteza asta , am mers si cu 160 un pic . Am facut plinul la plecare , acul a ajuns pana la F , iar dupa 100 de km , era abia la liniuta , iar la 160 km , cati am facut azi a ajuns un pic sub liniuta , deci tind sa cred ca nu consuma foarte mult . Protectia la vant e destul de buna ,,are parbriz Givi , mai mare , franele sunt foarte bune , are placute noi , iar cele doua discuri isi spun cuvantul. Motocilceta sta foarte bine pe drum , si in curbe . Directia e buna, nu trage stanga/dreapta , am lasat ghidonul pe drum drept si mergea drept . Saua e lata si destul de moale , prietenei mele ii place , ea nu se impaca bine cu seile inguste ( din cauza problemelor la spate ) si a zis ca asta e buna.

Acum vor urma intrebari , la care eu inca nu am gasit raspuns . Are robinet de benzina ? Eu nu l-am gasit nicaieri .

Uleiul la cati km se schimba ?

Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ?

Un manual unde gasesc si eu ?

Deocamdata cred ca astea sunt toate , dar sigur vor mai urma .

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma inscriu si eu in randul posesorilor de Transalp 650, din 2001 , 34000 km , dupa cum merge si verificat tot ce era de vazut, cred ca sunt reali.

Imi place cum stau pe el , cum toarce motorul , nu curge nimic din el , este pregatit de sezon de fostul proprietar , care zice ca a facut doar vreo 1000 km , il cred , pt ca era un om de treaba si sincer . Am venit pe motor de la Cluj , pe autostrada am mers constant cu 120 km/h la 5500 rtm , se comporta bine la viteza asta , am mers si cu 160 un pic . Am facut plinul la plecare , acul a ajuns pana la F , iar dupa 100 de km , era abia la liniuta , iar la 160 km , cati am facut azi a ajuns un pic sub liniuta , deci tind sa cred ca nu consuma foarte mult . Protectia la vant e destul de buna ,,are parbriz Givi , mai mare , franele sunt foarte bune , are placute noi , iar cele doua discuri isi spun cuvantul. Motocilceta sta foarte bine pe drum , si in curbe . Directia e buna, nu trage stanga/dreapta , am lasat ghidonul pe drum drept si mergea drept . Saua e lata si destul de moale , prietenei mele ii place , ea nu se impaca bine cu seile inguste ( din cauza problemelor la spate ) si a zis ca asta e buna.

Acum vor urma intrebari , la care eu inca nu am gasit raspuns . Are robinet de benzina ? Eu nu l-am gasit nicaieri .

Uleiul la cati km se schimba ?

Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ?

Un manual unde gasesc si eu ?

Deocamdata cred ca astea sunt toate , dar sigur vor mai urma .

Numai bine!

 

Robinet nu are , uleiul pe la 6000 il schimba toata lumea ( desi in manual zice 12000 ) , setarile la amortizor le iei pe incercate , manual gasesti pe transalp.ro , sectiunea download ...

 

Bafta si km cat mai multi fara evenimente !!!

 

A , despre indicatorul de benzina , vezi ca e orientativ , cu plinul facut , acul sta la maxim in jur de 150 de km si abia apoi o ia la vale , autonomia e intre 300 si 350 de km , poate ceva mai mult daca mergi singur si calm ; mie cu bagaje si pasager nu mi-a trecut de 6% ...

Editat de flav
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ?

 

Depinde ce vrei de la amortizor.

Daca vrei sa fie mai jos atunci cand stai pe el trebuie sa scoti bateria si cutia in care sta bateria si o sa vezi shaiba de la amortizor. Daca o duci in sus se lasa mai mult sub tine, daca o duci in jos o sa stea mai ridicat. Pentru asta o sa-ti trebuiasca o cheie speciala cu care sa desfaci shaiba aia si inca o shaiba de strangere de deasupra ei.

 

Daca vrei sa schimbi setarile de amortizare in mers e destul de simplu. Vezi ca este o mica gaurica in carena spate stanga. La capatul gaurii este un shurub de reglaj la amortizor. Poti face reglajul amortizorului direct prin gaura aia cu o surubelnita subtire. Eu nu vedeam sa ajung asa ca am dat shaua apoi am desfacut acel plastic din cele trei suruburi. Daca dai plasticul la o parte o sa vezi mai bine amortizorul si surubul de reglaj. Pe plastic trebuie sa fie un sticker mic chiar unde e gaura care iti zice in ce parte sa rasucesti surubul pentru a inmuia sau a intari amortizorul spate. Din cate stiu parca jumatatea era la 2 ture jumatate de fiecare extrema. Dar mai bine citeste manualul si vezi exact cum e.

Cam astea-s toate reglajele care se pot face la acest tip de amortizor.

 

Eu mi le-am setat sa se lase maxim sub mine din shaiba si sa fie maxim moale din shurubul de reglaj. Acum depinde de fiecare cum prefera.

Uleiul l-am schimbat pe la 9000-10000. Era putin cam coclit , dar nici mizerabil nu era.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:wave:

 

cum scria si crisss, baga ochiometrul pe TA.ro,

 

si bine ai venit in clubul "vacarilor"

 

 

 

:07Biker:

Editat de vest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tony

Eu mi-am setat inaltimea telescopului la mijloc, fiindca sunt mai mic :), iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare :)

Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat

Welcome in the club :friends: Te asteptam la Rachitele :cheers:

Editat de Dane_Bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am setat inaltimea telescopului la mijloc, fiindca sunt mai mic , iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare

Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat

 

E de la setarea soft

Nu poți cu toate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tony

iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare :)

Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat

Salut,

 

Cum zicea si korben e de la setarea telescopului spate. Si atentie - din punctul meu de vedere riscul grav al acestei setari e franarae brusca pe fata (fara echilibrare din frana spate) aplicate de urgenta pe curba - cum la transalp suspensia fata e lunga si moale vei intra in voblaj sigur din cauza "tangajului". Este multa documentatie pe web cu teoria setarilor la suspensii dar ce e sigur e ca fata trebuie sa fie echilibrata cu spatele.

Numai bine,

Paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepe sa-mi placa tot mai tare Translpul :D

Am facut deja aproape 600 km si tare imi place.

Ieri m-am uitat la reglajul suspensiei ,surubul era la jumate de tura de soft si l-am pus la mijloc ,intre soft si hard , si acuma parca sta mai bine pe drum (singur , fara bagaj si fara pasagera). La 280 km (acul abia atingea zona rosie) am alimentat 14,7 l , pana sus la buson , peste ghidaju ala din rezervor , am calculat un consum de 5.25 l /100 km , dar inainte nu am bagat pana asa sus benzina . Acum am 300 km si acul e pe la jumatatea zonei rosii.

Pe franare sunt obisnuit sa le folosesc pe ambele , fata/spate . Dar am observat ca in curba daca franez doar cu fata , se indreapta motocicleta si ma scoate afara din curba , se largeste virajul .

Ce este becul ala verde cu cheie pe el ? Eu il las sa se stinga si abia apoi pornesc motorul.

Mi-am facut cont pe transalp.ro , dar inca nu e activ , trebuie sa astept un mail de activare .

@Dane la intrunirea de la Seth , daca mai tii minte am vorbit cu tine si ziceam ca vreau sa imi iau Translap , iata ca s-a si intamplat.

Din cauza ca a stat ceva vreme inainte sa-l iau , avea putin saua crapata , iar acum a crapat mai tare, dar intentionez sa o modifica si sa o imbrac la @Darian , asta in toamna cand vin acasa . Si la voi se pune saua mai greu , sau nu stiu eu care tehnica ?

Mi-am schimbat si semnalele de pe spate cu unele mai mici , dar care lumineaza mai tare :D

post-14351-0-78918800-1309091630_thumb.jpg

post-14351-0-10302800-1309091695_thumb.jpg

post-14351-0-46576800-1309091760_thumb.jpg

post-14351-0-77631100-1309091819_thumb.jpg

Editat de baiatu_tony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

De anul acesta sunt posesorul unui transalp 650 din 2001. Pana acum am mai avut un Suzuki DR 800 big timp de doi ani si dupa ce m-am saturat de zornailei de lant balansier zgomotul tobei laser produro si de vibratiile monocilindrului de 800 cmc m-am decis sa-mi iau un transalp care mia dat impresia ca e mai putin zgomotoasa si nu vibreaza asa mult. Dar dupa primii 1500 de km cu ea am urmatoarea nelamurire la care nu gasesc explicatie: in treptele 3 si 4 se aude un zornait intre anumite ture dupa ori imi vajaie casca prea tare si nu mai aud ori nu mai zornaie. Sa va dau mai multe detalii Pana cand se incalzeste (ajunge apa la un sfert (pe acolo sta cand merg cu ea)) totul e ok motoreta nu craie nu zornaie nu se aude nimic, dupa aceasta merg cu ea schimb din treapta 1 in 2 pe la 4000 de ture din 2 in 3 intre 4000 - 4500 si nu se aude nimic dar cand merg in treapta a 3 intre 3500 si 4700 de ture apare acest zornait in acceleratie (se aude mai tare) cand merg constant se aude mai incet, pe la 5000 de ture cand am aproape 80 la ora nu se mai aude nimic sau nu mai aud eu pt ca vajie casca prea tare, in general am observat ca zornaitul apare cand merg in treapta 3 si am intre 40 si 60 la ora. Acelasi zornait apare si in treapta a 4 cand merg la fel intre 3500 si 4500 de ture dupa la fel ori dispare ori imi vajie casca prea tare si nu se mai aude nimic. In treapta a 5 zornaitul apare tot la fel intre 3500 si 4500 de ture dupa iar nu o mai aud sau nu mai face.

Lantul de transmisie este uns si intins are 3,6 cm jocul (este intre 3,5 si 4 cm cum e dat in manual)

Zornaitul il aud din partea stanga

 

Acum nu inteleg care e problema pt ca in treapta 1 si 2 nu se aude nimic. Asa trebuie sa se auda sau merg subturat cu ea si pana creste in ture sa se "chinuie"

Sa suspectez cumva cutia de viteze ? ati mai auzit de transalp de 650 cu probleme la cutia de viteze ? Merg eu subturat cu ea sa incerc sa schimb pe la 5000 de ture?

Cam pe la cate ture ar fi optim sa o schimb ? Stiu ca la DR big trebuia sa o schimb mereu la peste 4000 pt ca avaa un cilindru mare.

E cineva din bucuresti amator sa dea o tura cu transalpul meu si sa-si dea cu pararerea.

 

Orice parere e bine venita

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea avea la motorul cu nr2 un zornait numai in treapta 5 de viteza, dar nu pot sa-i spun zornait, si mai mult ca un uruit . .care aparea numai pe tractiune, in frana de motor disparea.

Eu tot am suspectat pinionul care era cam uzat.. l-am schimbat cu unul nou dar zgomotul nu a disparut.

Tot asa, eu banuiam cutia de viteze, ceva pinion dus.. dar nu am avut curaj ever sa desfac cutia. Chestia e ca era doar zgomotul, in afara de asta nu s-a intamplat nimic - nimic.. La mine sunt 90% sigur ca era din cutie, pt ca reuseam sa-l reproduc cand invarteam roata cu mana, nu asa tare dar totusi.. aproape.. in toate treptele nu se auzea nimic.. in 5 imediat aparea.

 

Poti sa investighezi pinionul daca e OK.. si lantul.

 

la 5000 e ok sa schimbi, chiar la 4000..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A lui Ramirez are 190000 km si merge brici.

 

Atata timp cat primeste ulei ok, cate o verificare ocazionala si cel mai important, tine cu casa(:bounce: ) n-o sa ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baiatu_tony : majoritatea seilor pe care le-a modificat Darian au fost de Transalp. Slabe sanse sa nu gasesti vreun client de-al sau pe aici.

 

asds : Din cate vad in manual, senzorul de temperatura este langa termosatat. Ambele sunt situate sub rezervor, intre barele ce alcatuiesc cadrul. ( uite-l aici, este capacul concav argintiu cu 2 intrari de furtun ). In partea stanga-jos a termostatului ar trebui sa fie senzorul de temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine stie unde e senzorul de tremperatura? La mine, chiar si cand deja porneste electroventilatorul, pe bord acul nu sare decat maxim 1mm peste "Cold".

Bunul simt imi spune ca ar trebui sa fie pe circuitul de apa, la iesirea din motor, dar...

 

(Termocupla)Cel care porneste ventilatorul este in radiatorul din dreapta. Nu stiu daca e acelasi care indica si temperatura in bord, dar cred ca da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva sa modificata de @Darian ?

 

Da, eu sunt unul dintre clientii multumiti. Am modificat-o in iarna. Partea din spate nu e ridicata mult, ci este scobita mult partea din fata. Am 1.70, picioare scurte si imi era greu sa ajung jos cu varfurile. Acum ajung cu ambele talpi.

http://www.transalp.ro/forum/montare-xenon-t1396.html

Recomand.

P.S. Nu dureaza vreo o saptamana cum zice Dorian, ci vreo 3-4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(Termocupla)Cel care porneste ventilatorul este in radiatorul din dreapta. Nu stiu daca e acelasi care indica si temperatura in bord, dar cred ca da.

 

Scuzata sa-mi fie indrazneala, pentru ca stiu cat ai mesterit la TA, dar termocupla/termostat nu sunt acelasi lucru? La o anumita temperatura inchide sau deschide circuitul. Senzorul de temperatura este diferit, nu are miscare mecanica ci doar trimite semnal catre bord ( o rezistivitate diferita, in functie de temperatura la care este expus ) prin termistorul ce-l are in interior. Care senzor cred ca si la TA arata asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt 3 chestii total distincte:

1. termostatul - piese ce mecanic, in funcție de temperatura apei deschide Âşi circuitul spre radiator - circuitul mare. E montată sub rezervor, undeva aproape între radiatoare, între cele două fiare ale cadrului.

 

http://farm6.static.flickr.com/5104/5683597652_0c224a2d8c.jpg

- termostatul e în piesa aia ca o bilă din centrul pozei.

 

2. termocupla - e un senzor montat în partea de jos a radiatorului din drapta (cum stai pe motor). Are rolul de a porni electroventilatorul când temperatura apei este foarte mare. - nu Âştiu exact gradele dar sunt în jur de 110.

 

http://farm6.static.flickr.com/5182/5683615626_b762b1b7d7.jpg

- se vede termocupla între ventilator Âşi capătul pipei de pe bujie. E puțin luminată de soare.

 

 

3. sonda de temperatura a apei(pentru ceasul din bord) - e montată în partea de jos a suportului ce ține Âşi termostatul.

- e înÂşurubată în piesa din poza de la punctul 1. Se vede mai bine sonda respectivă în urmatoarea poză.

 

http://autos2.bluesock.com/ebay/scb//ebay_images/large/7883.jpg

 

 

Încă un link ajutător.

http://www.dirtymotorcycleadventures.com/2011/looking-over-the-coolant-system-on-the-transalp/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, uitasem care-i treaba cu termocupla si termostat, asa-i cand stai departe de ele o perioada lunga. Multumesc Sebi.

Drept urmare, ceea ce cautai asds se afla sub rezervorul de benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta si pe la piese scutere & co , pana la urma apa`i aceasi chit ca e intr-o chinezarie de 300E sau o motocicleta de 3000E, eu mi-am gasit cu 35 lei senzor din acela. Numai sa mergi cu senzorul care e acum pe mobra in mana, sa se potriveasca pasul filetului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt 3 chestii total distincte:

1. termostatul - piese ce mecanic, in funcție de temperatura apei deschide Âşi circuitul spre radiator - circuitul mare. E montată sub rezervor, undeva aproape între radiatoare, între cele două fiare ale cadrului.

 

http://farm6.static.flickr.com/5104/5683597652_0c224a2d8c.jpg

- termostatul e în piesa aia ca o bilă din centrul pozei.

 

2. termocupla - e un senzor montat în partea de jos a radiatorului din drapta (cum stai pe motor). Are rolul de a porni electroventilatorul când temperatura apei este foarte mare. - nu Âştiu exact gradele dar sunt în jur de 110.

 

http://farm6.static.flickr.com/5182/5683615626_b762b1b7d7.jpg

- se vede termocupla între ventilator Âşi capătul pipei de pe bujie. E puțin luminată de soare.

 

 

3. sonda de temperatura a apei(pentru ceasul din bord) - e montată în partea de jos a suportului ce ține Âşi termostatul.

- e înÂşurubată în piesa din poza de la punctul 1. Se vede mai bine sonda respectivă în urmatoarea poză.

 

http://autos2.bluesock.com/ebay/scb//ebay_images/large/7883.jpg

 

 

Încă un link ajutător.

http://www.dirtymotorcycleadventures.com/2011/looking-over-the-coolant-system-on-the-transalp/

 

 

Foarte corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Au existat cazuri cand masinile de pe contrasens sau cele din fata au aruncat pietricele ce au ajuns in parbriz, casca, etc. Mi-e ca daca ajunge una mai maricica in far, va sparge acel geam. Vreau sa fac o protectie din plexic sau alt plastic transparent ce s-o prind in fata farului. De montat nu pare a fi greu (cu 3 - 4 suruburi ce sa-l prinda la vreo 5 - 10mm fata de carena (sa existe racire pt bec si oglinda si sa se scurga si apa). Doar ca nu gasesc o sursa de plexiglas si nu stiu cum as putea sa-l tai sa arate decent.

Sfaturi?

Merci,

Vice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...