reltih Postat Iunie 17, 2011 Share Postat Iunie 17, 2011 Vorbeam si despre motoare in 4T. Sau nu ai vazut niciodata ATV/scuter cu motor 4T ? Si ulei mananca toate, nu trebuie sa fie neaparat motocicleta. ( asta daca vrei sa iti arati suprematie de motociclist in fata unui scuterist ). da sa stii ca vreau sa-mi arat suprematia in fata ta de parca n-am altceva de facut, ai zis ca, confirmi treaba cu oloiul, iar eu te-am intrebat ( lasand la o parte exmplul stupid cu scuteru tau in 2 timpi ) daca ai vazut sau facut asta pe un motor in 4 timpi de motocicleta. eu am zis clar ca transalpu meu papa ulei si am iridium si arata bujiile alea impecabil ca in prima zi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Iunie 17, 2011 Share Postat Iunie 17, 2011 Bun si eu am dat exemplul cu 2T pentru ca acolo si sa NU vrei si tot iti 'ajunge' uleiul in camera de ardere. Si daca s-a intamplat cu 2 bujii, nu cred ca e coincidenta, nici nu mai pornea dupa 1000-1500km cu Iridium, dar pe 4T una dintre ele merge fara probleme. Care sunt diferente intre un motor 4T de ATV si unul de motocicleta ? Poate nu prind eu o treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Iunie 17, 2011 Share Postat Iunie 17, 2011 nu este nici o diferenta asa cum nu este relevanta intrebarea ta, nu inteleg de ce a trebuit sa dai un exemplu de 2 timpi cand se discuta despre bujii iridium pe topicul dedicat unei motociclete in 4 timpi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Iunie 17, 2011 Share Postat Iunie 17, 2011 Ca sa ma aflu in treaba, sa-mi creasta numarul de postari si ca sa ma bage si pe mine cineva in seama. Iti multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Iunie 18, 2011 Share Postat Iunie 18, 2011 (editat) Salutare, Am demontat Transalpul azi. La cilindrul din fata , momentan , nu ajung decat la supapele de admisie. Ca sa ajung la cea de evacuare ar trebui sa demontez radiatorul din partea dreapta. Verificarile facute pana acum: Cilindrul fata. - Cu motorul in TDC (semnul FT aliniat cu semnul de pe capac): - la supapele de admisie , lerele intra astfel: - de 0,05 - foarte usor - de 0,10 - usor - de 0,15 - putin cam greu dar intra - de 0,20 - nu mai intra nici fortata - la supapa de evacuare nu am verificat inca pentru ca nu stiu daca merita sa desfac radiatorul pentru asta Am rotit motorul cu 720 de grade si am facut aceleasi verificari . Si am avut aceleasi rezultate pentru supapele de admisie. Cilindrul spate. - Cu motorul in TDC (semnul RT aliniat cu semnul de pe capac) : - la supapele de admisie , lerele intra astfel: - de 0,05 - foarte usor - de 0,10 - usor - de 0,15 - putin cam greu dar intra - de 0,20 - nu mai intra nici fortata - la supapa de evacuare , - de 0,05 - foarte foarte usor - de 0,10 - foarte usor - de 0,15 - usor - de 0,20 - intra cam la fix - de 0,25 - putin fortata intra - de 0,30 - nu mai intra deloc Am rotit motorul cu 720 de grade si am facut aceleasi verificari . Am avut aceleasi rezultate pentru supapele de admisie si cea de evacuare. Specificatiile in manualul de service sunt urmatoarele : - supapele de admisie trebuie sa aiba intre 0,13 si 0,17 - supapele de evacuare trebuie sa aiba intre 0,18 si 0,22 Eu ma intreb daca nu cumva e o problema avand in vedere ca pot sa bag lera de 0,25 (putin fortata ce-i drept)la supapa de evacuare a cilindrului spate. Credeti ca este nevoie de reglaje la acea supapa de evacuare ? Are jocul prea mare ? Sau sa o las asa ? De la ce distanta in sus inseamna joc semnificativ incat sa-mi influienteze bunul mers al motorului ? Daca jocul supapei de evacuare spate nu ar fi o problema , merita sa mai desfac radiatorul pentru a ajunge la supapa de evacuare a cilindrului fata ? Merci. Daca aici nu-s probleme , imi mai ramane sa verific sincronizarea si parte electrica. Iar daca nici acolo nu e nimic in neregula ... nu mai stiu ce sa-i mai fac. Bafta! Editat Iunie 18, 2011 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Iunie 19, 2011 Share Postat Iunie 19, 2011 1.Daca tot ai desfacut atat pune mana si fa supapelele alea cum trebe...mai ai 5 minute de lucru sa dai tot jos pt cilindrul fata si 5 minute sa ajustezi suapapa spate la evacuare. 2.Sincronizeaza carburile 3.Refa setarea la cea din fabrica la Pilot screw de la carburi m-am uitat in manual pentru la tau ...le strangi la maxim ( nu ca forta maxim ca si cursa sa ajungi in capat ...la dreapta strangi USOR!!!) si dupa desfaci 3 TURE spre stanga la fiecare cilindru . Incalzesti motorul pui relantiul la 1200 rot/min...si incepi cu cilindrul fata ca si plaja de reglaj nu ar trebui sa mergi mai mult de 3/4 dintro tura plus/minus fata de baza 3 ture deschis...strangi 1/8 dintro tura( 45 de grade pe cerc daca vrei ) lasi 20 de secunde sa zic si urmaresti relantiul( exista o mica intarziere de la modificarea ta la modificarea turatiei motorului de aia astepti ) ...tot intorcand( strans /destrans depinde) de el la un moment dat vei ajunge la un punct unde relantiul creste il lasi acolo unde ai relantiul maxim...REFACI din nou relantiul la 1200 rot...si acesi procedura si pe spate din nou te opresti unde ai relantiul maxim...dupa ce l-ai gasit il aduci din nou la 1200rot. Noteaza inainte sa incepi cate ture strangi acele Pilot Screw la fiecare cilindru gen... 2ture si 1/2 fata....3 ture si 1/8 spate in caz ca nu iti iti place ce iasa sa poti revi la setarile initiale oricand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Iunie 19, 2011 Share Postat Iunie 19, 2011 Salutare, Am reglat jocul la supapele de evacuare (si cea de la cilindrul fata si cea de la cel spate). Acum nu mai intra decat pana la lera de 0,20 mm pt evacuare. A trebuit sa deshurubez ambele radiatoare de pe cadru ca sa pot ajunge la capacul de vizitare. Furtunele de apa nu le-am mai desfacut ca nu avea rost. Am desfacut iar carburatorul si am modificat plutitoarele de inaltimea de 8mm la 7mm (cat scrie in manual ca ar trebui sa fie). La sincronizare nu ma bag pentru ca nu am vacuumetre. Iar la amestec chiar nu am curaj. Per total nu am facut cine stie ce reglaje. Dar parca s-a vazut cat de cat o diferenta. Nu mai da rateuri la admisie. Sau cel putin asa mi se pare. De data asta am desfacut si camerele membranelor de vacuum si am vazut ca membranele sunt absolut intacte. N-au nici cel mai mic grad de uzura. O chestie interesanta e ca unul din cele doua capace era pus aiurea. Cei care ati desfacut un carb de transalp , nu stiu daca va aduceti aminte , dar dupa ce desfaceti capacul camerei de vacuum, pe buza peretelui este un canal foarte mic. Nu stiu care e scopul lui . Daca stiti puteti sa ma luminati. Ideea e ca pe marginea capacului exista o scobitura sau un sant mic ce trebuie sa vina fix peste acel canal. Ei bine la unul din carburi , acel sant nu venea cum trebuie. Cu alte cuvinte , capacul nu era pus la locul lui . Acum nu stiu daca are atat de multa importanta, dar e posibil sa fi tras aer fals pe acolo. Si de acolo si impresia de rateu. Inca nu am plecat cu el la drum sa vad cum merge pentru ca e bucatzele. A trebuit sa scot toate carenele ca sa pot umbla la supapa de evacuare fata. Dar de indata ce ies sa ii fac o proba , va anunt cum e. Pentru proba recenta am dat drumul fara filtrul de aer. Si am vazut cat de bine merge fara nici o restrictie. Parca e mai vanjos motorul. Daca as putea as merge fara filtru de aer. Urmatoarea investitie o sa fie un filtru KN. La sincronizare m-as mai baga, acum ca tot e bucatele. Dar nu stiu cum sa fac. Cine ma poate ajuta cu vacuumetre ? Sa ma apuc sa-mi confectionez singur ? Mi-e sa nu stric ceva pe acolo cu paragladinele facute de mine. Mai am ceva de intrebat. Poate sa para o intrebare stupida si sa radeti de mine. Dar asta e , n-am mai vazut motoare in interior si nici supape si orice raspuns mi-ati da tot as invata ceva din el. Am dat si eu o geana in canalele cilindrilor pe care se monteaza carburatoarele. Si inauntru se vedeau cele doua supape de admisie. Si pe fata de sus pareau ca-s pline de negreala scorojita. E normal sa fie mizerabile ? Trebuiesc curatate din cand in cand acele fetze din exterior ? Merci. Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 Salut Nitza, eu intervin mai tarziu, dar mai bine acum decat niciodata. La partea cu reglarea culbutorilor. Pentru orice motor e mai bine sa fie mai slabe decat mai stranse.....EVER. Daca le ai prea slabe....motorul va tacanii...si cam atat, pana se se ajunga la complicatii e cale destul de lunga, insa daca sunt stranse e mai nasol, deschide supapele aiurea samd Ca reglajul sa fie corect: fata o pui la 0.15 spatele la 0.20 Asta inseamna ca spre exemplu pentru valoarea de 0.20 dp admisie lera de 20 tre sa intre si sa alunece usor, iar daca vrei sa fii mai catlogic decat papa. zic eu, lera de 0.25 tre sa intre dar fortat, eventual sa se cunoasca pe lera ca se zgarie sau ceva de genul (oricum la un 0.20 reglat bine, dc insisti garantat bagi un 0.25) Si cu ata nu ai nici o problema pentru ca dc te gandesti putin, intervalul de "perfect" de la producator e 0.17 parca 0.22....deci si putin mai larg decat 0.20 tot esti in valori. Din punctul meu de vedere, din ce ai descris la un moment dat, tu tind sa cred ca ii ai cam stransi. Eu cand mi am facut transalpul asta iarna am avut aproape toate supapele mai stranse decat trebuia. Mi am facut acum de curand africana din din 6 doar una era dereglata...si aia o admisie spate parca putin mai larga. Ideea este....daca desfaci....verifica tot nu face presupuneri! Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Iunie 21, 2011 Share Postat Iunie 21, 2011 ieri m-am holbat la un Transalp 650 , dar n-am fost atent la carburator . Intrebare : are 2 carburatoare , unul singur , carb dublu .....? Mutumesc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Iunie 21, 2011 Share Postat Iunie 21, 2011 Toate Transalp pana in 2007 au 2 carburatoare. Din 2008 s-a trecut la injectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Iunie 22, 2011 Share Postat Iunie 22, 2011 O chestie interesanta e ca unul din cele doua capace era pus aiurea. Cei care ati desfacut un carb de transalp , nu stiu daca va aduceti aminte , dar dupa ce desfaceti capacul camerei de vacuum, pe buza peretelui este un canal foarte mic. Nu stiu care e scopul lui . Daca stiti puteti sa ma luminati. Ideea e ca pe marginea capacului exista o scobitura sau un sant mic ce trebuie sa vina fix peste acel canal. Ei bine la unul din carburi , acel sant nu venea cum trebuie. Cu alte cuvinte , capacul nu era pus la locul lui . Gata , merge bine acum , dupa vreo 2 ani i-am dat de cap. Cred ca problema a fost cea de mai sus , nu era inchisa cum trebuie una din camerele de vacuum. Mare diferenta e intre cum merge acum si cum mergea inainte. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 22, 2011 Share Postat Iunie 22, 2011 Pai pe acolo intra-iese aerul deasupra membranei.. adica sa creeze vacuum ca sa se ridice.. E normal ca daca membrana nu izoleaza acel canalut, aerul trece pe langa si membrana nu se ridica, mobra nu trage, etc etc.. Voi nu prea aveti idee cum functioneaza carbelitorul vacuumatic.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Iunie 22, 2011 Share Postat Iunie 22, 2011 Ma inscriu si eu in randul posesorilor de Transalp 650, din 2001 , 34000 km , dupa cum merge si verificat tot ce era de vazut, cred ca sunt reali. Imi place cum stau pe el , cum toarce motorul , nu curge nimic din el , este pregatit de sezon de fostul proprietar , care zice ca a facut doar vreo 1000 km , il cred , pt ca era un om de treaba si sincer . Am venit pe motor de la Cluj , pe autostrada am mers constant cu 120 km/h la 5500 rtm , se comporta bine la viteza asta , am mers si cu 160 un pic . Am facut plinul la plecare , acul a ajuns pana la F , iar dupa 100 de km , era abia la liniuta , iar la 160 km , cati am facut azi a ajuns un pic sub liniuta , deci tind sa cred ca nu consuma foarte mult . Protectia la vant e destul de buna ,,are parbriz Givi , mai mare , franele sunt foarte bune , are placute noi , iar cele doua discuri isi spun cuvantul. Motocilceta sta foarte bine pe drum , si in curbe . Directia e buna, nu trage stanga/dreapta , am lasat ghidonul pe drum drept si mergea drept . Saua e lata si destul de moale , prietenei mele ii place , ea nu se impaca bine cu seile inguste ( din cauza problemelor la spate ) si a zis ca asta e buna. Acum vor urma intrebari , la care eu inca nu am gasit raspuns . Are robinet de benzina ? Eu nu l-am gasit nicaieri . Uleiul la cati km se schimba ? Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ? Un manual unde gasesc si eu ? Deocamdata cred ca astea sunt toate , dar sigur vor mai urma . Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flav Postat Iunie 22, 2011 Share Postat Iunie 22, 2011 (editat) Ma inscriu si eu in randul posesorilor de Transalp 650, din 2001 , 34000 km , dupa cum merge si verificat tot ce era de vazut, cred ca sunt reali. Imi place cum stau pe el , cum toarce motorul , nu curge nimic din el , este pregatit de sezon de fostul proprietar , care zice ca a facut doar vreo 1000 km , il cred , pt ca era un om de treaba si sincer . Am venit pe motor de la Cluj , pe autostrada am mers constant cu 120 km/h la 5500 rtm , se comporta bine la viteza asta , am mers si cu 160 un pic . Am facut plinul la plecare , acul a ajuns pana la F , iar dupa 100 de km , era abia la liniuta , iar la 160 km , cati am facut azi a ajuns un pic sub liniuta , deci tind sa cred ca nu consuma foarte mult . Protectia la vant e destul de buna ,,are parbriz Givi , mai mare , franele sunt foarte bune , are placute noi , iar cele doua discuri isi spun cuvantul. Motocilceta sta foarte bine pe drum , si in curbe . Directia e buna, nu trage stanga/dreapta , am lasat ghidonul pe drum drept si mergea drept . Saua e lata si destul de moale , prietenei mele ii place , ea nu se impaca bine cu seile inguste ( din cauza problemelor la spate ) si a zis ca asta e buna. Acum vor urma intrebari , la care eu inca nu am gasit raspuns . Are robinet de benzina ? Eu nu l-am gasit nicaieri . Uleiul la cati km se schimba ? Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ? Un manual unde gasesc si eu ? Deocamdata cred ca astea sunt toate , dar sigur vor mai urma . Numai bine! Robinet nu are , uleiul pe la 6000 il schimba toata lumea ( desi in manual zice 12000 ) , setarile la amortizor le iei pe incercate , manual gasesti pe transalp.ro , sectiunea download ... Bafta si km cat mai multi fara evenimente !!! A , despre indicatorul de benzina , vezi ca e orientativ , cu plinul facut , acul sta la maxim in jur de 150 de km si abia apoi o ia la vale , autonomia e intre 300 si 350 de km , poate ceva mai mult daca mergi singur si calm ; mie cu bagaje si pasager nu mi-a trecut de 6% ... Editat Iunie 22, 2011 de flav Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Iunie 23, 2011 Share Postat Iunie 23, 2011 @ baiatu tony www.transalp.ro -manuale -ulei -intretinere -probleme frecvente Cred ca o sa gasesti aprox. tot ce vrei...daca nu intreba in una din sectiunile dedicate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Iunie 23, 2011 Share Postat Iunie 23, 2011 Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ? Depinde ce vrei de la amortizor. Daca vrei sa fie mai jos atunci cand stai pe el trebuie sa scoti bateria si cutia in care sta bateria si o sa vezi shaiba de la amortizor. Daca o duci in sus se lasa mai mult sub tine, daca o duci in jos o sa stea mai ridicat. Pentru asta o sa-ti trebuiasca o cheie speciala cu care sa desfaci shaiba aia si inca o shaiba de strangere de deasupra ei. Daca vrei sa schimbi setarile de amortizare in mers e destul de simplu. Vezi ca este o mica gaurica in carena spate stanga. La capatul gaurii este un shurub de reglaj la amortizor. Poti face reglajul amortizorului direct prin gaura aia cu o surubelnita subtire. Eu nu vedeam sa ajung asa ca am dat shaua apoi am desfacut acel plastic din cele trei suruburi. Daca dai plasticul la o parte o sa vezi mai bine amortizorul si surubul de reglaj. Pe plastic trebuie sa fie un sticker mic chiar unde e gaura care iti zice in ce parte sa rasucesti surubul pentru a inmuia sau a intari amortizorul spate. Din cate stiu parca jumatatea era la 2 ture jumatate de fiecare extrema. Dar mai bine citeste manualul si vezi exact cum e. Cam astea-s toate reglajele care se pot face la acest tip de amortizor. Eu mi le-am setat sa se lase maxim sub mine din shaiba si sa fie maxim moale din shurubul de reglaj. Acum depinde de fiecare cum prefera. Uleiul l-am schimbat pe la 9000-10000. Era putin cam coclit , dar nici mizerabil nu era. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vest Postat Iunie 23, 2011 Share Postat Iunie 23, 2011 (editat) cum scria si crisss, baga ochiometrul pe TA.ro, si bine ai venit in clubul "vacarilor" Editat Iunie 23, 2011 de vest Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Iunie 24, 2011 Share Postat Iunie 24, 2011 (editat) @tony Eu mi-am setat inaltimea telescopului la mijloc, fiindca sunt mai mic , iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat Welcome in the club Te asteptam la Rachitele Editat Iunie 24, 2011 de Dane_Bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iunie 24, 2011 Share Postat Iunie 24, 2011 Eu mi-am setat inaltimea telescopului la mijloc, fiindca sunt mai mic , iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat E de la setarea soft Nu poți cu toate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vali.r Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Salut, caut o semnalizare dreapta spate TA650 - 2001 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 @tony iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat Salut, Cum zicea si korben e de la setarea telescopului spate. Si atentie - din punctul meu de vedere riscul grav al acestei setari e franarae brusca pe fata (fara echilibrare din frana spate) aplicate de urgenta pe curba - cum la transalp suspensia fata e lunga si moale vei intra in voblaj sigur din cauza "tangajului". Este multa documentatie pe web cu teoria setarilor la suspensii dar ce e sigur e ca fata trebuie sa fie echilibrata cu spatele. Numai bine, Paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 (editat) Incepe sa-mi placa tot mai tare Translpul Am facut deja aproape 600 km si tare imi place. Ieri m-am uitat la reglajul suspensiei ,surubul era la jumate de tura de soft si l-am pus la mijloc ,intre soft si hard , si acuma parca sta mai bine pe drum (singur , fara bagaj si fara pasagera). La 280 km (acul abia atingea zona rosie) am alimentat 14,7 l , pana sus la buson , peste ghidaju ala din rezervor , am calculat un consum de 5.25 l /100 km , dar inainte nu am bagat pana asa sus benzina . Acum am 300 km si acul e pe la jumatatea zonei rosii. Pe franare sunt obisnuit sa le folosesc pe ambele , fata/spate . Dar am observat ca in curba daca franez doar cu fata , se indreapta motocicleta si ma scoate afara din curba , se largeste virajul . Ce este becul ala verde cu cheie pe el ? Eu il las sa se stinga si abia apoi pornesc motorul. Mi-am facut cont pe transalp.ro , dar inca nu e activ , trebuie sa astept un mail de activare . @Dane la intrunirea de la Seth , daca mai tii minte am vorbit cu tine si ziceam ca vreau sa imi iau Translap , iata ca s-a si intamplat. Din cauza ca a stat ceva vreme inainte sa-l iau , avea putin saua crapata , iar acum a crapat mai tare, dar intentionez sa o modifica si sa o imbrac la @Darian , asta in toamna cand vin acasa . Si la voi se pune saua mai greu , sau nu stiu eu care tehnica ? Mi-am schimbat si semnalele de pe spate cu unele mai mici , dar care lumineaza mai tare Editat Iunie 26, 2011 de baiatu_tony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cotea Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Salutare! De anul acesta sunt posesorul unui transalp 650 din 2001. Pana acum am mai avut un Suzuki DR 800 big timp de doi ani si dupa ce m-am saturat de zornailei de lant balansier zgomotul tobei laser produro si de vibratiile monocilindrului de 800 cmc m-am decis sa-mi iau un transalp care mia dat impresia ca e mai putin zgomotoasa si nu vibreaza asa mult. Dar dupa primii 1500 de km cu ea am urmatoarea nelamurire la care nu gasesc explicatie: in treptele 3 si 4 se aude un zornait intre anumite ture dupa ori imi vajaie casca prea tare si nu mai aud ori nu mai zornaie. Sa va dau mai multe detalii Pana cand se incalzeste (ajunge apa la un sfert (pe acolo sta cand merg cu ea)) totul e ok motoreta nu craie nu zornaie nu se aude nimic, dupa aceasta merg cu ea schimb din treapta 1 in 2 pe la 4000 de ture din 2 in 3 intre 4000 - 4500 si nu se aude nimic dar cand merg in treapta a 3 intre 3500 si 4700 de ture apare acest zornait in acceleratie (se aude mai tare) cand merg constant se aude mai incet, pe la 5000 de ture cand am aproape 80 la ora nu se mai aude nimic sau nu mai aud eu pt ca vajie casca prea tare, in general am observat ca zornaitul apare cand merg in treapta 3 si am intre 40 si 60 la ora. Acelasi zornait apare si in treapta a 4 cand merg la fel intre 3500 si 4500 de ture dupa la fel ori dispare ori imi vajie casca prea tare si nu se mai aude nimic. In treapta a 5 zornaitul apare tot la fel intre 3500 si 4500 de ture dupa iar nu o mai aud sau nu mai face. Lantul de transmisie este uns si intins are 3,6 cm jocul (este intre 3,5 si 4 cm cum e dat in manual) Zornaitul il aud din partea stanga Acum nu inteleg care e problema pt ca in treapta 1 si 2 nu se aude nimic. Asa trebuie sa se auda sau merg subturat cu ea si pana creste in ture sa se "chinuie" Sa suspectez cumva cutia de viteze ? ati mai auzit de transalp de 650 cu probleme la cutia de viteze ? Merg eu subturat cu ea sa incerc sa schimb pe la 5000 de ture? Cam pe la cate ture ar fi optim sa o schimb ? Stiu ca la DR big trebuia sa o schimb mereu la peste 4000 pt ca avaa un cilindru mare. E cineva din bucuresti amator sa dea o tura cu transalpul meu si sa-si dea cu pararerea. Orice parere e bine venita Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 27, 2011 Share Postat Iunie 27, 2011 A mea avea la motorul cu nr2 un zornait numai in treapta 5 de viteza, dar nu pot sa-i spun zornait, si mai mult ca un uruit . .care aparea numai pe tractiune, in frana de motor disparea. Eu tot am suspectat pinionul care era cam uzat.. l-am schimbat cu unul nou dar zgomotul nu a disparut. Tot asa, eu banuiam cutia de viteze, ceva pinion dus.. dar nu am avut curaj ever sa desfac cutia. Chestia e ca era doar zgomotul, in afara de asta nu s-a intamplat nimic - nimic.. La mine sunt 90% sigur ca era din cutie, pt ca reuseam sa-l reproduc cand invarteam roata cu mana, nu asa tare dar totusi.. aproape.. in toate treptele nu se auzea nimic.. in 5 imediat aparea. Poti sa investighezi pinionul daca e OK.. si lantul. la 5000 e ok sa schimbi, chiar la 4000.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Iunie 27, 2011 Share Postat Iunie 27, 2011 A lui Ramirez are 190000 km si merge brici. Atata timp cat primeste ulei ok, cate o verificare ocazionala si cel mai important, tine cu casa( ) n-o sa ai probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.