Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Daca ai posibilitatea sa faci un canal in rotor la 180 grade de cel actual este cel mai corect.

Daca nu pui pana, merge si asa, dar in primul rand sa fie asigurata conditia ca sa nu frece absolut deloc rotorul de stator (se mai intampla) si mai este dezavantajul ca la fiecare demontare a rotorului e nevoie din nou de o ajustare.

Daca este strans corect, nu se va roti pe con doar datorita momentuli dat de campul magnetic.

Varianta cu schimbarea ambielajului, nu vad rostul, daca e sa-l dai jos, faci un alt canal de pana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multam pt sfaturi, sambata ajung la cineva sa vad daca-mi poate da canal de pana in interiorul rotorului. Cred ca-i buna si solutia cu Loctite insa daca o fi nevoie sa scot rotorul putin inspre exterior si sa-i bag o tablita pe conul ambielajului nu prea as mai avea incredere ca nu misca , In acest caz cred ca trebuie neaparat pana.

Editat de Cristi PH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Același motor , pinioanele din cutia de viteze puțin diferite și ambreiajul cuplat de ambielaj direct pe pinioane ( s-a renunțat la lanț ) - motorul intră mai repede în ture.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar acelasi motor. Alesajul e de 76 mm față de 72 mm cât are Ij-ul clasic În plus a fost dotat din fabrică cu carburator Mikuni, motocicleta este mult mai ușoară și are doar vreo 135 kg, ceea ce pentru 32 cp e ceva. Motorul este mult mai nervos și mai manevrabil față de IJ 56. Am avut ocazia să conduc unul pe ceva distanțe scurte în Ucraina. Mi s-a părut a fi cu totul altceva față de ce eram eu obișnuit la IJ. Dar per ansamblu în final tot IJ este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de informatie. ideea e ca la jupiterul meu am montat inloc de becuri, leduri si imi sta mereu aprins ledul rosu,cei drept nu am masurat incarcarea pentru a afla daca functioneaza.

inca ceva: am gasit pe net mai multe scheme de instalatie electica pt j3 unde, la unele, borna plus se leaga la masa iar minusul merge in instalatie dar si invers. cum este corect, caci la mine plusul merge in instalatie iar minusul la masa ?

post-79436-0-85244500-1526318802_thumb.jpg

post-79436-0-14842000-1526318895_thumb.jpg

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...varianta corecta este in functie de tipul generatorului cu care este echipat motorul. Dinamul permite inversarea polaritatii...releul regulator electromecanic la fel , dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...la fel cu un releu regulator electronic.

Se practica varianta cu (+) la masa din considerente de amorsare a scanteii cu minusul la electrodul central al bujiei( amorsare mai usoara...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......... dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...

 

Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam.

ieri am masurat incarcarea la ij si am constatat ca nu functioneaza.

sa inteleg ca pe ij eu am montat dinam? cum pot identifica ca este dinam iar daca este, cum trebuie sa leg bateria, cu plusul la masa sau invers?

intradevar, nu am montata punte redresoare insa am un releu de incarcare sub sa care nu stiu daca are punte redresoare in el caci nu l-am desfacut niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Cred ca ai dinam- diferentele intre dinam si alternator sunt mari si ca functionare cat si ca aspect.

Adaptarea unui dinam pe Jupiter3 ori pe IJ 56 implica mici modificari, daca nu le-ai facut, ai dinam.

Faptul ca e "+" la masa ori "-", la dinam nu este batuta in cuie, deoarece se poate inversa, daca verifici in istoria paginii de Ij sunt explicate si modalitati de verificare a dinamului, cum sa schimbi polaritatea (schimbarea polaritatii este in legatura doar cu magnetismul remanent al statorului, ce se formeaza la utilizare si care se poate schimba).Poti utiliza care varianta preferi daca nu ai si dispozitive ce sunt influentate de polaritate (LED-uri, aprindere electronica).

In general problema este rotorul in cele mai multe cazuri, ori releul, dar un electrician stie sa verifice asta, inlocuind releul cu un bec.Cauta in istorie informatii mai multe si te lamuresti.


» Post actualizat in 16 May 2018 13:43

Cam despre asta vorbeam:

 

 

 

 

 


» Post actualizat in 16 May 2018 13:45

si explicatia:


» Post actualizat in 16 May 2018 13:47

iar la schimbare polaritate:

post-33773-0-02246600-1526478185_thumb.jpg

post-33773-0-07438600-1526478350_thumb.jpg

post-33773-0-71045000-1526478459_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am salvat ceva, dar nu mai stiam unde este.Multumesc pentru detalii.Eu am schimbat doar legarea la baterie si a functionat in ambele versiuni, fara a mai face inainte o legare inversa a bobinajului ca sa schimg polaritatea campului magnetic remanent si a functionat fara probleme.

Acum pe 3 IJ 56 merg cu "+" la masa, deasemenea si la CZ 250 sport, am unificat deoarece am montat aprindere Gotronic la toate si sa nu risc o conectare gresita a bateriei am hotarat ca folosesc unitar "+" la masa.

La IJ Jupiter au fost cu "-" la masa din cate stiu eu, dar repet, problemele de incarcare nu sunt influentate de conectarea bateriei ci de alte cauze.Din pacate mai sunt foarte putini cei ce mai stiu a verifica si repara instalatia ce dinam, nemaifiind utilizata varianta cu dinam de ceva vreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua! Cine poate sa îmi zică cate discuri de fricțiune (cele de ebonita) sunt la ambreiajul de Jupiter 3? Eu am montat 7, căci așa am găsit o imagine pe net)dar nu îmi debraiaza și mă gândesc că e posibil sa fie mai puține

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj.

Numai bine!

ideea e ca mie imi incap in oala toate 7 insa nu inteleg de ce nu debraiaza. intind cablul cat de mult pot iar daca incerc sa strand de maneta nu reusesc, este foare tare si nu se misca deloc. cat despre bile eu am gasit doaar o bila care era intre cele doua tije. incerc sa pun poza dupa caare am montar ambreiajul insa nu reusesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ok bila dintre tije, dar trebuie sa ai o bila si in melcul din capacul de pe dreapta . Fara bila din melcul din capac nu iti va reusi reglajul . Reglajul nu se face din cablu(strangand cablul modifici unghiul parghiei si nu mai ai forta de apasare). Reglajul se face din surubul melcului din capac. Se slabeste contrapiulita si se infileteaza mijlocul pana iti debraiaza bine , apoi se strange contrapiulita. Sa slabesti cablul inainte de asta nu trebuie sa fie intins. Trebuie atat cat sa nu ai joc in maneta.

Editat de sharky_boy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu știu despre ce melc vorbești sharky dar din cate observ la statusul tău ai un ij 56! Dacă este așa sa ști că motorul de Jupiter 3 este diferit. Anexez imaginea după care am ansamblate ambreiajul la ijul me cu mențiunea că am respectat tot ce arata în imagine. P.s. deoarece nu am avut cablu de ambreiaj am confecționat unul conform modelului luat de la un prieten. Este posibil sa fie și asta un motiv? Cu toate că nu aș vedea de ce căci nu este prima dată când fac așa ceva și nu am avut probleme

post-79436-0-36581400-1527022473_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai scoate o placă de ebonită și una metalică. 6 tre' să intre. Placa metalică , groasă o montezi prima în oala de ambreiaj. Arcurile trebuiesc tensionate egal altfel nu-ți va debraia. Ambreiajul de IJ Jupiter este identic cu cel de IJ 56.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Ambreiajul da, dar comanda nu.Nu mai exista melcul cu piulita exterioara care sa permita reglajul cu capacul pus,este o parghie fixata pe carter, pot sa zic similar, ori asemanator mai mult cu varianta de la CZ, un mecanism care reglat corect ar permite si schimbare fara actionare ambreiaj, deoarece miscarea pedalei de schimbator "ataca" parghia ambreiajului facand debraierea.Asta ar implica un reglaj in care sunt corelate mai multe elemente.La Cornel nu sunt sigur daca problema este in ambreiaj, ori in comanda.Probabil o incercare este sa scoata un set de discuri si sa verifice efectul, daca tot nu misca atunci e ceva gresit in comanda.Deasemenea e important cat au fost stranse piulitele de la arcuri?(eu le strang cam pana piulita este la nivelul surubului, dar sa indexeze zona de siguranta si au mers asa.


» Post actualizat in 23 May 2018 05:41

Am gresit, parghia este tot pe capac


» Post actualizat in 23 May 2018 05:44

Surubul de reglaj, este pe partea ambreiajului unde este un capac oval.La pargie este doar prinderea cablului.Deci reglajul nu este pe partea dreapta a motorului, ci pe partea stanga (similar ca la MZ 125, K125, K 175.

Este in surub pe care se sprijna tija de comanda (cea ce traverseaza motorul) si care are o contra-piulita.


» Post actualizat in 23 May 2018 11:45

Ori asa


» Post actualizat in 23 May 2018 11:49

Deci reglajul de la poz.20.Daca ai discri noi, probabil arcurile nu se strang atat de mult (eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului).

Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se deplaseaza paralel (deoarece arcurile pot fi inegale ca tensiune, chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare.

post-33773-0-75918100-1527054077_thumb.jpg

post-33773-0-14724100-1527075948_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...