vene Postat Martie 6, 2018 Share Postat Martie 6, 2018 Salut, Daca ai posibilitatea sa faci un canal in rotor la 180 grade de cel actual este cel mai corect. Daca nu pui pana, merge si asa, dar in primul rand sa fie asigurata conditia ca sa nu frece absolut deloc rotorul de stator (se mai intampla) si mai este dezavantajul ca la fiecare demontare a rotorului e nevoie din nou de o ajustare. Daca este strans corect, nu se va roti pe con doar datorita momentuli dat de campul magnetic. Varianta cu schimbarea ambielajului, nu vad rostul, daca e sa-l dai jos, faci un alt canal de pana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Martie 7, 2018 Share Postat Martie 7, 2018 Eventual pe lângă ceea ce a zis Vene, mai folosești și o picătură de Loctite 243. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Martie 7, 2018 Share Postat Martie 7, 2018 (editat) Multam pt sfaturi, sambata ajung la cineva sa vad daca-mi poate da canal de pana in interiorul rotorului. Cred ca-i buna si solutia cu Loctite insa daca o fi nevoie sa scot rotorul putin inspre exterior si sa-i bag o tablita pe conul ambielajului nu prea as mai avea incredere ca nu misca , In acest caz cred ca trebuie neaparat pana. Editat Martie 7, 2018 de Cristi PH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 S-a dat cineva din voi cu IJ PLANETA SPORT? M-ar interesa niste date despre ele. Cum se comporta fata de Planeta 5 sau de Jawa. As face o investitie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 (editat) Același motor , pinioanele din cutia de viteze puțin diferite și ambreiajul cuplat de ambielaj direct pe pinioane ( s-a renunțat la lanț ) - motorul intră mai repede în ture. Editat Mai 9, 2018 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 Nu e chiar acelasi motor. Alesajul e de 76 mm față de 72 mm cât are Ij-ul clasic În plus a fost dotat din fabrică cu carburator Mikuni, motocicleta este mult mai ușoară și are doar vreo 135 kg, ceea ce pentru 32 cp e ceva. Motorul este mult mai nervos și mai manevrabil față de IJ 56. Am avut ocazia să conduc unul pe ceva distanțe scurte în Ucraina. Mi s-a părut a fi cu totul altceva față de ce eram eu obișnuit la IJ. Dar per ansamblu în final tot IJ este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Mai 12, 2018 Share Postat Mai 12, 2018 Iju meu cu flori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 13, 2018 Share Postat Mai 13, 2018 buna ziua! Daca inlocuies becul de la indicatorul de incarcare(cel rosu) la jupiter 3 cu led pe 6v mai functioneaza incarcarea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 14, 2018 Share Postat Mai 14, 2018 Da, încărcarea funcționează. Dealtfel încărcarea ar funcționa și dacă nu ai avea bec deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 14, 2018 Share Postat Mai 14, 2018 (editat) multumesc de informatie. ideea e ca la jupiterul meu am montat inloc de becuri, leduri si imi sta mereu aprins ledul rosu,cei drept nu am masurat incarcarea pentru a afla daca functioneaza. inca ceva: am gasit pe net mai multe scheme de instalatie electica pt j3 unde, la unele, borna plus se leaga la masa iar minusul merge in instalatie dar si invers. cum este corect, caci la mine plusul merge in instalatie iar minusul la masa ? Editat Mai 14, 2018 de cornelilinca84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 15, 2018 Share Postat Mai 15, 2018 ...varianta corecta este in functie de tipul generatorului cu care este echipat motorul. Dinamul permite inversarea polaritatii...releul regulator electromecanic la fel , dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...la fel cu un releu regulator electronic. Se practica varianta cu (+) la masa din considerente de amorsare a scanteii cu minusul la electrodul central al bujiei( amorsare mai usoara...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 15, 2018 Share Postat Mai 15, 2018 ......... dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ... Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 16, 2018 Share Postat Mai 16, 2018 ......... in functie de tipul generatorului cu care este echipat motorul. Dinamul ......... dinam sau alternator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 16, 2018 Share Postat Mai 16, 2018 Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam. ieri am masurat incarcarea la ij si am constatat ca nu functioneaza. sa inteleg ca pe ij eu am montat dinam? cum pot identifica ca este dinam iar daca este, cum trebuie sa leg bateria, cu plusul la masa sau invers? intradevar, nu am montata punte redresoare insa am un releu de incarcare sub sa care nu stiu daca are punte redresoare in el caci nu l-am desfacut niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Mai 16, 2018 Share Postat Mai 16, 2018 Salut. Cred ca ai dinam- diferentele intre dinam si alternator sunt mari si ca functionare cat si ca aspect. Adaptarea unui dinam pe Jupiter3 ori pe IJ 56 implica mici modificari, daca nu le-ai facut, ai dinam. Faptul ca e "+" la masa ori "-", la dinam nu este batuta in cuie, deoarece se poate inversa, daca verifici in istoria paginii de Ij sunt explicate si modalitati de verificare a dinamului, cum sa schimbi polaritatea (schimbarea polaritatii este in legatura doar cu magnetismul remanent al statorului, ce se formeaza la utilizare si care se poate schimba).Poti utiliza care varianta preferi daca nu ai si dispozitive ce sunt influentate de polaritate (LED-uri, aprindere electronica). In general problema este rotorul in cele mai multe cazuri, ori releul, dar un electrician stie sa verifice asta, inlocuind releul cu un bec.Cauta in istorie informatii mai multe si te lamuresti. » Post actualizat in 16 May 2018 13:43Cam despre asta vorbeam: » Post actualizat in 16 May 2018 13:45si explicatia: » Post actualizat in 16 May 2018 13:47iar la schimbare polaritate: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 16, 2018 Share Postat Mai 16, 2018 (editat) Postarea completă a ceea ce a postat Vene mai sus o poți vedea în link-ul următor,/index.php?/topic/108009-ij-izh/page-154 mai ales postarera #3072 Editat Mai 16, 2018 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Mai 17, 2018 Share Postat Mai 17, 2018 Eu am salvat ceva, dar nu mai stiam unde este.Multumesc pentru detalii.Eu am schimbat doar legarea la baterie si a functionat in ambele versiuni, fara a mai face inainte o legare inversa a bobinajului ca sa schimg polaritatea campului magnetic remanent si a functionat fara probleme. Acum pe 3 IJ 56 merg cu "+" la masa, deasemenea si la CZ 250 sport, am unificat deoarece am montat aprindere Gotronic la toate si sa nu risc o conectare gresita a bateriei am hotarat ca folosesc unitar "+" la masa. La IJ Jupiter au fost cu "-" la masa din cate stiu eu, dar repet, problemele de incarcare nu sunt influentate de conectarea bateriei ci de alte cauze.Din pacate mai sunt foarte putini cei ce mai stiu a verifica si repara instalatia ce dinam, nemaifiind utilizata varianta cu dinam de ceva vreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Mai 21, 2018 Share Postat Mai 21, 2018 Vand ghidon ij . 100 e negociabil . tel 0743212813 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Buna ziua! Cine poate sa îmi zică cate discuri de fricțiune (cele de ebonita) sunt la ambreiajul de Jupiter 3? Eu am montat 7, căci așa am găsit o imagine pe net)dar nu îmi debraiaza și mă gândesc că e posibil sa fie mai puține Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Salut, Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Salut, Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj. Numai bine! ideea e ca mie imi incap in oala toate 7 insa nu inteleg de ce nu debraiaza. intind cablul cat de mult pot iar daca incerc sa strand de maneta nu reusesc, este foare tare si nu se misca deloc. cat despre bile eu am gasit doaar o bila care era intre cele doua tije. incerc sa pun poza dupa caare am montar ambreiajul insa nu reusesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 (editat) E ok bila dintre tije, dar trebuie sa ai o bila si in melcul din capacul de pe dreapta . Fara bila din melcul din capac nu iti va reusi reglajul . Reglajul nu se face din cablu(strangand cablul modifici unghiul parghiei si nu mai ai forta de apasare). Reglajul se face din surubul melcului din capac. Se slabeste contrapiulita si se infileteaza mijlocul pana iti debraiaza bine , apoi se strange contrapiulita. Sa slabesti cablul inainte de asta nu trebuie sa fie intins. Trebuie atat cat sa nu ai joc in maneta. Editat Mai 22, 2018 de sharky_boy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Nu știu despre ce melc vorbești sharky dar din cate observ la statusul tău ai un ij 56! Dacă este așa sa ști că motorul de Jupiter 3 este diferit. Anexez imaginea după care am ansamblate ambreiajul la ijul me cu mențiunea că am respectat tot ce arata în imagine. P.s. deoarece nu am avut cablu de ambreiaj am confecționat unul conform modelului luat de la un prieten. Este posibil sa fie și asta un motiv? Cu toate că nu aș vedea de ce căci nu este prima dată când fac așa ceva și nu am avut probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 (editat) Mai scoate o placă de ebonită și una metalică. 6 tre' să intre. Placa metalică , groasă o montezi prima în oala de ambreiaj. Arcurile trebuiesc tensionate egal altfel nu-ți va debraia. Ambreiajul de IJ Jupiter este identic cu cel de IJ 56. Editat Mai 22, 2018 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Mai 23, 2018 Share Postat Mai 23, 2018 Salut, Ambreiajul da, dar comanda nu.Nu mai exista melcul cu piulita exterioara care sa permita reglajul cu capacul pus,este o parghie fixata pe carter, pot sa zic similar, ori asemanator mai mult cu varianta de la CZ, un mecanism care reglat corect ar permite si schimbare fara actionare ambreiaj, deoarece miscarea pedalei de schimbator "ataca" parghia ambreiajului facand debraierea.Asta ar implica un reglaj in care sunt corelate mai multe elemente.La Cornel nu sunt sigur daca problema este in ambreiaj, ori in comanda.Probabil o incercare este sa scoata un set de discuri si sa verifice efectul, daca tot nu misca atunci e ceva gresit in comanda.Deasemenea e important cat au fost stranse piulitele de la arcuri?(eu le strang cam pana piulita este la nivelul surubului, dar sa indexeze zona de siguranta si au mers asa. » Post actualizat in 23 May 2018 05:41Am gresit, parghia este tot pe capac » Post actualizat in 23 May 2018 05:44Surubul de reglaj, este pe partea ambreiajului unde este un capac oval.La pargie este doar prinderea cablului.Deci reglajul nu este pe partea dreapta a motorului, ci pe partea stanga (similar ca la MZ 125, K125, K 175. Este in surub pe care se sprijna tija de comanda (cea ce traverseaza motorul) si care are o contra-piulita. » Post actualizat in 23 May 2018 11:45Ori asa » Post actualizat in 23 May 2018 11:49Deci reglajul de la poz.20.Daca ai discri noi, probabil arcurile nu se strang atat de mult (eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului). Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se deplaseaza paralel (deoarece arcurile pot fi inegale ca tensiune, chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.