Jump to content

Ij (izh)


Guest moto_comuniste
 Share

Recommended Posts

Foarte frumos

Spor la treaba.Culoarea e excelenta.Asortat kaki-ului militar ar merge o manta ostasheasca si o casca militara sovietica celui ce-o va calari.Ce RAL e culoarea,daca nu va suparati?

 

Cele bune

 

nu ne suparam,n-avem cum

 

totul e vopsit electrostatic,curatat-sablat-vopsit=20 meleoane. mesterul a fost @gyz [il gasiti pe sectiunea timisoara],el ste in masura sa va ofere mai multe detalii despre cod & alte cele.

 

calaretul are tinuta ww2 originala,inclusiv protectii cenunchi de piesele. [ deh.. e neamt]

 

eu am aliosha [caciula] casca ruseasca ww2 si diverse cele [mai putin mantaua mult dorita],insa nu am banii necesari pt a finaliza proiectul meu.mai am multe piese la @ gyz,si destule repere din motor trebuie [sper] sa-mi ajunga,cand... nu stiu :huh:

 

:cheers:

 

Foarte frumos ij-ul..........dar undei atasul ??? ......sa nu zici ca si ala a apucat soarta motorului

 

 

 

 

 

 

 

PS: nika vezi ca ai montat "volanu" invers

salut coane dani, :wave:

 

huh.. nu,atasul e ok, a scapat.cadrul e vosit tot,insa barca inca nu e finalizata. si eu mor de nerabdare sa vad duna aia lipita odata de iju asta. :smoke:

 

stiu ca e montat invers 'coarnele',insa roland e mai vlajgan dse felul lui,si sta mai relaxat in sea astfel.

 

cadrul e gata,mai avem nevoie de engin,si evident - adaptarea aprinderii de minsk.

 

:friends:

Edited by nime'n drum
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut .... am nevoie si eu de o parere, ca sa nu imi cumpar un carburator nou. are cineva carburator k 36, este bun de ceva ??? cam cat e consumul mediu ? multumesc

 

vad ca nu ma baga nimeni in seama ;)) :D ....va rog daca ma poate ajuta careva, am un izh 56 ,si momentan am un carburator k 28 care imi consuma groaznic de mult creca sare de 20% am facut rost de un carburator k 36 "sper ca consuma mai putin totusi, de asta am intrebat mai sus, poate are careva si ca idee cam cat e de bun, cat consuma.

Darmai e o problema ca sa il folosesc pe asta k 36 as avea nevoie de un gat de admisie pt un izh 56 (intr-un piston) care sa nu fie rotund la intrarea in carburator :D , nu prea stiu termeni mecanici , sper ca m-am facut cat de cat inteles. daca ma poate ajuta cineva, nr meu de tel e 0766777482 va multumesc.

sunt ok carburatoarele vechi daca nu au uzura prea mare. Problema principala esta ca enu prea gasesti asa ceva.

DAca vrei sa faci modificari pentru a merge decent iti trebuie urmatoarele:

1) galerie de admiisie de planeta - trebuie sa o modifici pentru a merge pe 56 - faci sanfren in gaurile prin care trec prezoanele de pe cilindru - spiral de grosime adecvata

2) garnituri custom - din ce ai la indemana. Clingherit relativ subtire e ideal. forma ferestrelor de 56 nu se suprapune corect peste iesirea galeriei de planeta dar va functiona ok. Etanseaza calumea - e foarte important.

3) filtru de aer rezonant. REcomand tot de planeta sau poate jupiter chiar daca va stac iudat pe acolo - cel negru de plastic cu calti in el

4) tobe rezonante - intra ok cele de jupi 3 sau de cz sport. la restul cam loveste pedala de pornire.

5) carburator k68 nou - nu recomand sh de nnici un fel

Link to comment
Share on other sites

sunt ok carburatoarele vechi daca nu au uzura prea mare. Problema principala esta ca enu prea gasesti asa ceva.

DAca vrei sa faci modificari pentru a merge decent iti trebuie urmatoarele:

1) galerie de admiisie de planeta - trebuie sa o modifici pentru a merge pe 56 - faci sanfren in gaurile prin care trec prezoanele de pe cilindru - spiral de grosime adecvata

2) garnituri custom - din ce ai la indemana. Clingherit relativ subtire e ideal. forma ferestrelor de 56 nu se suprapune corect peste iesirea galeriei de planeta dar va functiona ok. Etanseaza calumea - e foarte important.

3) filtru de aer rezonant. REcomand tot de planeta sau poate jupiter chiar daca va stac iudat pe acolo - cel negru de plastic cu calti in el

4) tobe rezonante - intra ok cele de jupi 3 sau de cz sport. la restul cam loveste pedala de pornire.

5) carburator k68 nou - nu recomand sh de nnici un fel

 

am atasat o poza cu ij-ul, nu il am de mult timp nici nu m-am atins de motor, cand l-am luat am curatat rezervorul, am schimbat bobina, am pus o baterie de 12 v ca de aia am momentan, am desfacut carboratoru, l-am curatat, apoi am umblat la platina cu un prieten de al meu care si el e pe dinafara cu mecanica :D... aici ne-am prins urechile, nu am nici cea mai mica idee care e treaba cu avansul ... "dar din ce am mai citit cand se ridica pistonu cu 2 mm inainte sau dupa trebuie sa dea scanteia" apoi in functie daca trage sau nu misti platina in sens invers. Creca debitez niste prostii :)) ??!!! poate nu se va gasi iar unul ca "FESU' " sa rada de mine :D ... iar un meserias sincer am cautat da nu prea am gasit . se vede si filtru de aer, cred ca e de jupiter 3, are calt in el, tobele la fel nu stiu daca sunt originale.... iar in privinta carburatorului cand l-am desfacut iar am gasit socul inchis, cred ca s-a rupt firul... nu am mai avut timp sa vad cat consuma cu socul scos.....pt ca in doar weekend ma duc acasa sa pot lucra la el :D, dar credeti ca acest soc care a stat inchis poate face asa mare diferenta de consum ??? Si inca ceva ma poate ajuta cineva si pe mine cu cartea tehnica daca o aveti, v-as fi recunoscator. va multumesc.

post-70100-0-47931400-1348826155_thumb.jpg

Edited by catalinn
Link to comment
Share on other sites

am atasat o poza cu ij-ul, nu il am de mult timp nici nu m-am atins de motor, cand l-am luat am curatat rezervorul, am schimbat bobina, am pus o baterie de 12 v ca de aia am momentan, am desfacut carboratoru, l-am curatat, apoi am umblat la platina cu un prieten de al meu care si el e pe dinafara cu mecanica :D... aici ne-am prins urechile, nu am nici cea mai mica idee care e treaba cu avansul ... "dar din ce am mai citit cand se ridica pistonu cu 2 mm inainte sau dupa trebuie sa dea scanteia" apoi in functie daca trage sau nu misti platina in sens invers. Creca debitez niste prostii :)) ??!!! poate nu se va gasi iar unul ca "FESU' " sa rada de mine :D ... iar un meserias sincer am cautat da nu prea am gasit . se vede si filtru de aer, cred ca e de jupiter 3, are calt in el, tobele la fel nu stiu daca sunt originale.... iar in privinta carburatorului cand l-am desfacut iar am gasit socul inchis, cred ca s-a rupt firul... nu am mai avut timp sa vad cat consuma cu socul scos.....pt ca in doar weekend ma duc acasa sa pot lucra la el :D, dar credeti ca acest soc care a stat inchis poate face asa mare diferenta de consum ??? Si inca ceva ma poate ajuta cineva si pe mine cu cartea tehnica daca o aveti, v-as fi recunoscator. va multumesc.

 

n-am ras de tine, am vorbit serios. carb nou. nu 2 mm, nici la jupiter nu e 2 mm. 3.5-4 mm la planeta. ridici pistonul la pms si in dai inapoi (invers acelor de ceas). atunci trebuie sa dea scanteia.

Link to comment
Share on other sites

am atasat o poza cu ij-ul, nu il am de mult timp nici nu m-am atins de motor, cand l-am luat am curatat rezervorul, am schimbat bobina, am pus o baterie de 12 v ca de aia am momentan, am desfacut carboratoru, l-am curatat, apoi am umblat la platina cu un prieten de al meu care si el e pe dinafara cu mecanica :D... aici ne-am prins urechile, nu am nici cea mai mica idee care e treaba cu avansul ... "dar din ce am mai citit cand se ridica pistonu cu 2 mm inainte sau dupa trebuie sa dea scanteia" apoi in functie daca trage sau nu misti platina in sens invers. Creca debitez niste prostii :)) ??!!! poate nu se va gasi iar unul ca "FESU' " sa rada de mine :D ... iar un meserias sincer am cautat da nu prea am gasit . se vede si filtru de aer, cred ca e de jupiter 3, are calt in el, tobele la fel nu stiu daca sunt originale.... iar in privinta carburatorului cand l-am desfacut iar am gasit socul inchis, cred ca s-a rupt firul... nu am mai avut timp sa vad cat consuma cu socul scos.....pt ca in doar weekend ma duc acasa sa pot lucra la el :D, dar credeti ca acest soc care a stat inchis poate face asa mare diferenta de consum ??? Si inca ceva ma poate ajuta cineva si pe mine cu cartea tehnica daca o aveti, v-as fi recunoscator. va multumesc.

ijul tau are tobe si coturi ok. etanseaza zonele in care sufla cu ata de azbest - este foarte important

filtrul de aer este ceea ce trebuie pentru carburator modern (apropo - intoarce gatula ala spre interiorul cadrului - daca mergi in ploaie bundenta cu el asa nu e bine)

ai nevoie de galerie si de filtru casa mearga ok.

daca vrei siguranta pe parte electrica -a aprinderea de minsk e cea mai indicata. daca nu - se poate pune alternator de ij sau se poate reface aprinderea originala - spune-mi ce alegi sa stiu ce iti spun. daca modificarile sunt facute ok - sunt reversibile fara nici un necaz

Link to comment
Share on other sites

Va salut!

 

As avea si eu o rugaminte: poate cineva sa masoare rezistenta electrica la colector a rotorului de Planeta/Jupiter? Planeta mea nu mai incarca bine(13.2V max cu sau fara lumini aprinse), am schimbat regulatorul si este la fel. Mi-am indreptat atentia asupra alternatorului si mi se pare cam dubios ca rotorul sa aiba 7.8 ohmi(masurat la colectorul de cupru) si aprox. 11 ohmi masurat "prin" periile colectoare. Intr-un manual am vazut ca ar trebui sa aiba 8 ohmi cu tot cu periile colectoare si deduc eu o valoare de aproximativ 4 ohmi a infasurarii rotorului.

post-60030-0-99908500-1348924149_thumb.jpg

Edited by danielzmfr
Link to comment
Share on other sites

eu am folosit cdi de piaggio pe un voshod la care nu aveam nevoie de lumini, firul de la magnetou care scotea curentul necesar luminilor claxon si semnale l-am izolat

aprinderea este cea din poza,

la verde se leaga firul de la magnetou de pe bobinele mici, bobinate cu fir subtire

la rosu impulsul de la bobinuta mica de pe magnetou

la alb masa, sau capatul celalalt de la bobinuta de semnal, nu mai stiu sigur, ca intre timp am dat voshodul si a trecut ceva timp de cand l-am facut,

merge foarte bine motorul cu aprinderea asta, la voshod cel putin facea minuni

post-46743-0-56917600-1348941875_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

daniel zmfr, problema ta nu e în rotor, e ori în puntea de diode (ceva diode duse) sau chiar dezlipit(ă) una-două înfăÂşurări. Valoarea mare a rezistenței în rotor e bine. Înseamnă cîmp magnetic mai puternic.

 

AÂşa că... scoate rotorul Âşi vezi dacă-s lipite toate pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat de aseara problema. Am mutat firul de referinta al regulatorului de la plusul puntii la plusul bateriei. Incarcarea e ok acum: 14.15-14.16V maximum(o lumina cum nu am avut de cand am luat-o). Am montat punte si regulator de Dacia pentru ca regulatorul original nu mai trecea de 13V indiferent de ce turatie avea motorul(pana sa verific asta am stricat doi acumulatori). Avand in vedere ca am rezolvat si treaba asta, motocicleta ar fi gata de drum. Mai am nevoie decat de un intrerupator de stop-cel care vine in cutia din dreapta.

 

Deci, daca are cineva un intrerupator original care si merge sa-mi dea de veste(am luat unul nou si nu m-a tinut decat cateva actionari de pedala pentru ca s-au lipit contactele in interior).

Edited by danielzmfr
Link to comment
Share on other sites

Am mutat firul de referinta al regulatorului de la plusul puntii la plusul bateriei.

 

Iote altu' .... oare de ce mnezzo scrie CLAR pe instrucțiunile de montaj ale releului "se pune la borna de plus a bateriei" ???

Ăla calculează fix cîtă tensiune ajunge să încarce bateria !!! restul, merge pe orice tensiune, ba chiar Âşi pe alternativ în unele cazuri.

Da' bun că se deÂşteaptă lumea (măcar cînd dă cu palma...)

Link to comment
Share on other sites

traiasca ijurile, cum se intrec ele pentru primu loc :blbl:

 

Place!

Link to comment
Share on other sites

Guest VULPOIU
dar cand vine din partea cuiva care nu stie nici macar cum se demonteaza/monteaza un carburator.....

 

 

Să admitem. Păi aia e Âşi ideea! Vă las pe voi să fiți meseriaÂşii! că dacă s-ar pricepe toți proÂştii ca mine, ar muri meseriaÂşii de fuame! ...Âşi aÂşa mănîncă covrigi de Buzău, visînd la cîrnații de PleÂşcoi. Da' în fine...

 

Ia vezi don' injiner, am făcut bine?

 

http://racitcuaer.wordpress.com/2012/10/01/operatie-in-mate-de-ij/

Link to comment
Share on other sites

Guest VULPOIU

Verificat Âşi asta, verificat Âşi deschiderea ambreiajului la acționarea manetei...

Oricum, în primul caz, cursa e foarte mică, mai mult e o depresare decît o distanțare... deci alunecarea lor contează prea puțn.

Link to comment
Share on other sites

Alunecare importantă, că altfel ai avea mai mult ca sigur probleme cu acționatul cutiei de viteze. Ai remarcat că, deseori, nu reuÂşeÂşti să schimbi viteza cu motorul oprit decât după ce-ai învârtit nițel roata spate? Alunecarea aia dintre discurile de ambreiaj Âşi plăcile de oțel (printr-o peliculă de ulei) permite pinioanelor să se "găsească" unul pe celălalt (axele învârtindu-se în continuare în motor) fără să-și rupă dinții la cuplare.

Link to comment
Share on other sites

Bravo bre ai facut o treaba buna.....nota 9,5 asta cheia dinamometrica care nu o inteleg.

 

arcurile de jupiter sau ij 56 sunt mai lungi cu o spira asta da mai multa elasticitate arcului deci mai moale nu mai tare .

 

 

 

 

 

 

 

PS: trebui udat ambreiaju........... :cheers:

 

 

Link to comment
Share on other sites

:finger: :finger: :finger:

Ce s-ar intampla daca de cate ori vedem un motor pe caruta, papuc sau ce alt mijloc de transport or avea magnetii, am suna la 112 sa anuntam un posibil furt de motocicleta?

Ar veni sa ii ia la intrebari despre provenienta, verificarea seriiloe, etc?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...