Jump to content

Ij (izh)


Guest moto_comuniste
 Share

Recommended Posts

  • Replies 5.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare , vind ij model 56 in perfecta stare de functionare si estetica , perfect pt proiect de restaurare . detali la 0742461655 pret 1000 ron

E înmatriculat? Nu prea pare a fi în perfectă stare estetică.

P.S. Aici nu e topic de vânzări.

Link to comment
Share on other sites

cateva intrebari:

cum pot sa fac la jupiter 3 ca pedala de pornire sa nu imi mai atinga in toba ? ma gandeam sa incalzesc pedala si sa ii maresc unghiul dar, mi-e frica sa nu o decalesc si dupa sa ma trezesc cand dau la pedala k se indoaie deci ?

s-au ma mai gandeam la o varianta: sa modific suportii de prindere ai tobelor si sa le bag mai in interior(idee netestata inca, nu stiu daca au loc).

tobele mele cele de pe stanga (am doua) sunt tare lovite si ma gandeam sa tai suportii de prindere si sa ii sudez pe partea opusa, cumva sa rasucesc toba k sa ascund acele lovituri. credeti k e posibil ?

sau sa incarc cu sudura acel sant si sa polizez dupa care cromat ?

am auzit k exista o vopsea electrostatica ce imita cromul, a incercat cineva sa isi vopseasca tobele cu asa ceva?

si daca tot suntem la vopsiorea in camp electrostatic ma gandeam k ar da mai bine sa vopsesc cartarele de la motor cu asa ceva, bine nuanta ce se foloseste la jentile auto sau sa le las asa dar sa le lustruiesc voi ce ziceti ?



salutare , vind ij model 56 in perfecta stare de functionare si estetica , perfect pt proiect de restaurare . detali la 0742461655 pret 1000 ron attachicon.gifIMG_20121013_170733.jpg

mama! dar stiu k ai muncit ceva sa o aduci la starea optica actuala. ce curatitor cu presiune ai folosit si cat detergent ?

macar asteptai si u sa se usuce apa de pe ea sau aparea din nou rugina ? :rusinica: oricum are o stare estetica perfecta

Link to comment
Share on other sites

Problema de la motocicleta ta pleaca de la uzura capacului ce acopera ambreiajul, capac in care se fixeaza axul pedalei de pornire. Acolo ai uzura.

Sfat : incearca sa gasesti un capac ( fara uzura in locul in care lucreaza axul pedalei de pornire ) compatibil cu carterul stanga al motorului sau modifica cumva priderile tobei de pe partea stanga ( asta n-o sa-ti repare uzura mare ce o ai la capac ).

 

Succes !

Link to comment
Share on other sites

MAi e o situatie in care pedala loveste in tobe - nu ai pe motor tobele sin soiul gandit original sa fie acolo - daca ai tobe de jupiter mai nou - sigur asta e motivul. Poti evalua jocul de care zice lolo dand pedala in punctul din dreptul tobelor si miscand de ea sa vezi daca e ferma sau daca se plimba in toate directiile (jocul poate fi in capac sau in balamaua pedalei)

 

Nu lustrui motorul - pierzi suprafata de racire sis nu e asa sanatos

Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Nu lustrui motorul - pierzi suprafata de racire sis nu e asa sanatos

 

Uite, am mai intalnit opinia asta si mie mi se pare mai curand un mit.

 

In ce procent se pierde oare suprafata prin lustruire? Si cat de mult sa afecteze racirea faptul ca aerul "aluneca" pe suprafata in loc sa se "poticneasca" pe aceasta? Sa fi fost oare socotite - la calculul necesar al suprafetei de racire - si bavurile & suprafata imperfecta rezultata in urma turnarii pieselor ?

Link to comment
Share on other sites

DA, se ia in calcul tipul de finisare al suprafetei de racire cat si culoarea ei !!! Culoarea neagra va elimina cea mai mare cantitate de caldura. In acelasi timp diferenta de suprafata efectiva intre un obiect lustruit si unul mat - de acelasi fel este semnificativa - procente bune.

Un punct de plecare pentru informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_sink

Link to comment
Share on other sites

cum s-a zis mai sus balamaua are vina ei la IJ , nu trebuie decat sa se slabeasca putin surubul ca pedaua sa numai stea pe pozitie.

toba o poate rezolva cu un petic de tabla de inox de preferinta 1mm sa reziste pe viitor.

post-15361-0-74295300-1389086043_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zidule, d-aia am pus link, să citească lumea, unii învață, unii nu, unii cred ce scrie acolo, alții nu. Ăla e un referat, nu-i obligatoriu să fie sută la sută corect, dar e un punct de plecare... Nici nu se referă strict la motoare...

Edited by cicloburu
Link to comment
Share on other sites

Uite, am mai intalnit opinia asta si mie mi se pare mai curand un mit.

 

In ce procent se pierde oare suprafata prin lustruire? Si cat de mult sa afecteze racirea faptul ca aerul "aluneca" pe suprafata in loc sa se "poticneasca" pe aceasta? Sa fi fost oare socotite - la calculul necesar al suprafetei de racire - si bavurile & suprafata imperfecta rezultata in urma turnarii pieselor ?

 

suprafata imperfecta e lasata asa fiindca e mai ieftin si fiindca creste suprafata de radiatie.

 

Daca zici ca e un mit, poate totusi esti de acord ca o suprafata mare radiaza caldura decat o suprafata mica. Nu are treaba cu "alunecarea" si "poticnirea". Sunt mai multe molecule de aer in contact cu radiatorul si mai multa caldura se transfera.

 

Daca ai o suprafata metalica lustruita perfect oglinda de dimensiune l x L, atata e si suprafata ei, L x l.

 

Cu cat e mai rugoasa, incepe sa arate ca o suprafata fractala. http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal O sa ramai uimit procentul care se pierde prin slefuire. E ca si cum ai masura de sus cat tarm are Norvegia, dupa aia dai zoom si vezi ca mai are si fjorduri si golfuri si te trezesti ca tocmai s-a dublat lungimea tarmului. Si mai dai zoom si vezi ca fjordul nu e elipsoidal si tot asa.

 

La o suprafata lustruita poti sa tot dai zoom ca e degeaba.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

O sa ramai uimit de procentul care se pierde prin slefuire. E ca si cum ai masura de sus cat tarm are Norvegia, dupa aia dai zoom si vezi ca mai are si fjorduri si golfuri si te trezesti ca tocmai s-a dublat lungimea tarmului.

 

Da! E foarte sugestiva comparatia si probabil ca acesta este fenomenul si in cazul suprafetelor slefuite/neslefuite de pe motoretele noastre. Totusi, chiar poate influenta intr-atat de mult - in rau - racirea motorului o suprafata slefuita?

 

Inca o intrebare: piesele alea doua, mari, de aluminiu care ascund fltrul de aer si robinetul de benzina la IJ sunt deseori indepartate de multi posesori, indeosebi vara, sub pretextul ca ajuta la racirea motorului. Totusi, inseamna o suprafata consistenta de radiere indepartata. Patru fete ori ~ 30 x 20 cm. Cam un metru patrat, aproximativ... De culoare neagra. Eu cred ca si acestea preiau si disipa o parte din caldura produsa de motorul motocicletei. Este corect sau nu ca aceste piese sa fie indepartate?

 

 

Iar murdaria care se depune pe suprafetele finisate imperfect nu cumva astupa suprafata rugoasa, diminuand astfel suprafata si incetinind dispersia caldurii (contrar suprafetei lucioase, care nu retine mizerie) ?

Edited by Festina Lente
Link to comment
Share on other sites

Nu este corecta indepartarea lor. Isi au rostul lor util pe motocicleta. Capacele unitatii carburatie sunt montate pentru a proteja filtrul de aer. Mie mi s-a oprit motorul , in mers , pe ploaie , din cauza ca nu le aveam montate. Pe timpul ploii a fost suficient o rafala de vant si filtrul de aer mi-a aspirat apa, apa ce a ajuns in carterul sec, motiv pentru care n-am mai putut porni motocicleta decat dupa vreo 50 de pedale date cu decompresorul deschis.

La Planeta 5 gura de aspiratie a aerului ( a filtrului de aer ) este destul de mare, putand fi infundata de frunze, noroi, praf s.a.

Capacele unitatii carburatie nu ajuta la racirea motorului, ba dimpotriva , motiv in plus pentru a nu slefui carterele si capacele motorului.



Iar murdaria care se depune pe suprafetele finisate imperfect nu cumva astupa suprafata rugoasa, diminuand astfel suprafata si incetinind dispersia caldurii (contrar suprafetei lucioase, care nu retine mizerie) ?

 

Asta tine de intretinerea motocicletei , chestie ce trebuie facuta de orice detinator de IJ , mai ales dupa ce afla cele scrise in posturile de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

praful nu se lipeste, si mizeria de pe ploaie raceste cu apa. Apoi mai treci printr-un vad, pe la o benzinarie si dai un jet. Alea lucioase mai mult stergi la ele decat te dai. Stii tu, pe oglinda se vede si amprenta. Acuma fizic, mizeria face priza mai buna la lucios decat la o suprafara rugoasa unde contactul e doar pe varfuri.

Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Capacele unitatii carburatie nu ajuta la racirea motorului, ba dimpotriva , motiv in plus pentru a nu slefui carterele si capacele motorului.

 

pai de ce sa nu ajute? chiar daca nu fac parte din motor, sunt in contact cu acesta si mai ales aluminiul ala gros de 2-3 mm preia caldura si o disipa pe suprafata mai mare, nu? ma gandesc si eu, nu te contrazic, poate gresesc.

 

mizeria face priza mai buna la lucios decat la o suprafara rugoasa unde contactul e doar pe varfuri.

 

totusi, sunt tentat sa cred ca mizeria se fixeaza in interiorul suprafetei rugoase, la spalare fiind indepartata doar cea de pe varfuri. cred ca e pe dos fata de cum spui, ca exemplu: daca mazgalim cu ulei si praf o bucata de sticla si o bucata de smirghel, doar de pe sticla vom indeparta (aproape) toata mizeria iar de pe smirghel doar o foarte mica parte din ea.

 

revenind la situatia noastra: eu cred ca mizeria acumulata pe suprafata rugoasa a motorului tinde sa-l aduca pe acesta la aceeasi suprafata cu cel lucios, cu diferenta ca "suprafata zimtata" este umpluta cu un mix de praf si ulei, care diminueaza disiparea caldurii. gresesc?

Link to comment
Share on other sites

pai de ce sa nu ajute? chiar daca nu fac parte din motor, sunt in contact cu acesta si mai ales aluminiul ala gros de 2-3 mm preia caldura si o disipa pe suprafata mai mare, nu? ma gandesc si eu, nu te contrazic, poate gresesc.

 

Tocmai asta e . Nu trebuie sa ajute la racirea motorului ci la incalzirea combustibilului, pentru o ardere mai buna.

Link to comment
Share on other sites

MAi e o situatie in care pedala loveste in tobe - nu ai pe motor tobele sin soiul gandit original sa fie acolo - daca ai tobe de jupiter mai nou - sigur asta e motivul. Poti evalua jocul de care zice lolo dand pedala in punctul din dreptul tobelor si miscand de ea sa vezi daca e ferma sau daca se plimba in toate directiile (jocul poate fi in capac sau in balamaua pedalei)

 

Nu lustrui motorul - pierzi suprafata de racire sis nu e asa sanatos

multumesc de faturi insa cand am zis k vreau sa il vopesec in camp electrostatic sau sa il lustruiesc (flex si perie de sarma, atat si nimic mai mult) ma refeream la cartarele de la cutia de viteze si capacele laterale (ambreiaj si aprindere ) atat nu si la cilindri. credeti k ar fi vreo problema de racire ?

 

Nu este corecta indepartarea lor. Isi au rostul lor util pe motocicleta. Capacele unitatii carburatie sunt montate pentru a proteja filtrul de aer. Mie mi s-a oprit motorul , in mers , pe ploaie , din cauza ca nu le aveam montate. Pe timpul ploii a fost suficient o rafala de vant si filtrul de aer mi-a aspirat apa, apa ce a ajuns in carterul sec, motiv pentru care n-am mai putut porni motocicleta decat dupa vreo 50 de pedale date cu decompresorul deschis.

La Planeta 5 gura de aspiratie a aerului ( a filtrului de aer ) este destul de mare, putand fi infundata de frunze, noroi, praf s.a.

Capacele unitatii carburatie nu ajuta la racirea motorului, ba dimpotriva , motiv in plus pentru a nu slefui carterele si capacele motorului.

 

 

Asta tine de intretinerea motocicletei , chestie ce trebuie facuta de orice detinator de IJ , mai ales dupa ce afla cele scrise in posturile de mai sus.

ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ?

Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

Tocmai asta e . Nu trebuie sa ajute la racirea motorului ci la incalzirea combustibilului, pentru o ardere mai buna.

 

Corect! Dar simt eu ca ajuta si la disiparea caldurii (da, inclusiv si prin incalzirea aerului aspirat). Inca o intrebare: cum e corect sa tii cotul ala de cauciuc care aspira aerul spre filtru: cu "gura" spre motor sau spre aripa din spate?

 

Al meu e spre motor, am vazut si la altii la fel dar daca e orientat spre spate, unde ar fi dezavantajele?

Link to comment
Share on other sites

multumesc de faturi insa cand am zis k vreau sa il vopesec in camp electrostatic sau sa il lustruiesc (flex si perie de sarma, atat si nimic mai mult) ma refeream la cartarele de la cutia de viteze si capacele laterale (ambreiaj si aprindere ) atat nu si la cilindri. credeti k ar fi vreo problema de racire ?

 

ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ?

Nu

Link to comment
Share on other sites

@ Festina Lente - Spre motor, pentru a aspira aer cald.



multumesc de faturi insa cand am zis k vreau sa il vopesec in camp electrostatic sau sa il lustruiesc (flex si perie de sarma, atat si nimic mai mult) ma refeream la cartarele de la cutia de viteze si capacele laterale (ambreiaj si aprindere ) atat nu si la cilindri. credeti k ar fi vreo problema de racire ?



ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ?

 

"Caltii" respectivi trebuiesc unsi cu ulei ca atunci cand aerul trece prin filtrul de aer firicelele de praf sa ramana lipite de fibrele respective, sa nu ajunga in motor.

Edited by Lolo_ID
Link to comment
Share on other sites

Guest MosRahao

ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ?

 

da. filtrul meu de aer are inauntru un fel de tambur din nylon. acesta trebuie umezit cu ulei special pentru filtru de aer (sau cu ulei pentru mecanisme fine, cum ar fi cel pentru ungerea armei sau a masinii de cusut). el nu trebuie sa fie "uscat". (unii posesori de ij il umezesc si cu uleiul pentru amestec dar acesta e destul de vascos pentru aceasta folosire).

Link to comment
Share on other sites

da. filtrul meu de aer are inauntru un fel de tambur din nylon. acesta trebuie umezit cu ulei special pentru filtru de aer (sau cu ulei pentru mecanisme fine, cum ar fi cel pentru ungerea armei sau a masinii de cusut). el nu trebuie sa fie "uscat". (unii posesori de ij il umezesc si cu uleiul pentru amestec dar acesta e destul de vascos pentru aceasta folosire).

Eu am tot vazut filmulete pe youtube su zicea ca ala e ulei din benzina care nustiu cum ajunge,si trebuie scos.Oricum,daca zici ca trebuie,atunci asa e :peace:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...