kyvacka Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 pentru andrei d suportul de cric cu cric cu tot ti-il dau la 30 lei din ce ai tu le cam am toate in dubluri asa ca shimb nu avem cum sa facem daca esti de acord da-mi pm cu adresa si ti le timit dar doar prin fan curier ca doar numai cu ei lucrez scuze ca am scris aici dar nu pot da pm ca mi se blocheaza calc salutari nu ai cumva un cot esapament de IJ 56 si o pedala de schimbator?daca ai spune-mi si cat costa.mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 pentru bn13hor: maine dupa 12 iti dau PM cu adresa. Sa verifici inboxul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shelby.rajmi Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 (editat) In perioada asta o sa tot pun intrebari, fiindca sunt la primul IJ si am nevoie sa-mi lamuresc diverse lucruri. Alternator de IJ: Intrebarea 1: unde se leaga firul aratat de sageata rosie? Vad ca este cositorit pe una din bobinele statorului dar mai multe nu stiu. Daca ajuta cu ceva, mentionez ca am punte de diode de Dacie. Intrebarea 2: am releu de incarcare de Dacie, modelul cu 2 papuci si fir rosu care se leaga la + ul alternatorului. Care este iesirea pozitiva (+) a alternatorului? Care din fire? Multumesc! uite andrei pe simson am un alternator de ij si nu am gasit firul al patrulea (cel in cauza) celelalte merg la puntea de diode indiferent daca de dacie sau ij sau mz sau ce apuci sa montezi. in schimb am cautat alternatorul de ij planeta care urmeaza a fi montat pe un ij si exista al patrulea fir(nu am idee ce poate fi) dar merge fara!! periile au rolul de a da curent de inductie la rotorul alternatorului, unul dintre ele este (-) masa si o vezi in poza, iar (+)ul vine din releu si daca ai desen la releu de dacia trebuie sa vina cel pe care scrie "excitatie" nu am acuma un releu ca sa ma uit ce semn are dar cred ca-i "B+" bafta!! daca nu reusesti da-mi un pm sau baga poze cu releul Editat Martie 16, 2009 de shelby.rajmi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 In perioada asta o sa tot pun intrebari, fiindca sunt la primul IJ si am nevoie sa-mi lamuresc diverse lucruri. Alternator de IJ: Intrebarea 1: unde se leaga firul aratat de sageata rosie? Vad ca este cositorit pe una din bobinele statorului dar mai multe nu stiu. Daca ajuta cu ceva, mentionez ca am punte de diode de Dacie. Intrebarea 2: am releu de incarcare de Dacie, modelul cu 2 papuci si fir rosu care se leaga la + ul alternatorului. Care este iesirea pozitiva (+) a alternatorului? Care din fire? Multumesc! -pai de aceea ai diode de Dacia ca alternatorul scoate alternativ ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 pentru CS 99 BIG: asa este, scoate alternativ, dar in desenul releului de incarcare scrie ca acel fir rosu se leaga la + ul alternatorului de Dacie. Acum imi dau seama ca alternatorul de Dacie are puntea de diode incorporata, deci acest fir rosu se va lega la + ul puntii de diode pentru shelby: maine pun o poza cu schema releului. Nu o am acum la indemana. Ti-am trimis un PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 uite andreipe simson am un alternator de ij si nu am gasit firul al patrulea (cel in cauza) celelalte merg la puntea de diode indiferent daca de dacie sau ij sau mz sau ce apuci sa montezi. in schimb am cautat alternatorul de ij planeta care urmeaza a fi montat pe un ij si exista al patrulea fir(nu am idee ce poate fi) dar merge fara!! periile au rolul de a da curent de inductie la rotorul alternatorului, unul dintre ele este (-) masa si o vezi in poza, iar (+)ul vine din releu si daca ai desen la releu de dacia trebuie sa vina cel pe care scrie "excitatie" nu am acuma un releu ca sa ma uit ce semn are dar cred ca-i "B+" bafta!! daca nu reusesti da-mi un pm sau baga poze cu releul Domnilor, treaba sta cam asa: - in curent continuu se alimenteaza bobina de excitatie, care la alternator este pe rotor. Deci cele doua perii se vor lega la releul de incarcare plus cu plus si minus cu minus (e posibil ca legatura de minus sa se faca prin sasiul motocicletei - infasurarile storice produc tensiune alternativa (trifazata). De aceea sint trei borne, pentru ca avem trei infasurari statorice, respectiv, trei tensiuni alternative. Cele trei borne se leaga la puntea de diode. Al patrulea fir care vine de la bobinajul statoric este firul de nul care se leaga la punctul comun al celor trei infasurari (legate din cite se pare in stea), fir care in mod normal nu se foloseste. Asta este singura explicatie pentru faptul ca el exista si totul functioneaza si fara el. Insa, nu-l lasa sa atirne aiurea, izoleaza-l bine daca in schema ta nu se foloseste, daca atinge oricare dintre cele cinci borne, E GRAV. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cernobal Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 contactul asta alb pe care il ai tu, este de Dacie sau de IJ? Cred ca ar merge protejat ori cu un burduf mic (sa-l acopere complet, sa iasa doar firele) sau dat frumos cu silicon negru de motoare. Binee poza asta este facuta la IJH-ul unui tip de pe langa Bucuresti , si este singura poza mai clara a contactului, daca mai gasiti poze pe net, veti vedea ca tot acolo este pozitionat si da , nu cred ca este contact original, dar locul lui tot acolo este, am mai vorbit cu cateva persoane si mi-au spus ca au mai vazut contactul pus pe spatele tablei sub buzunar(sper ca intelegeti unde spun), eu am vazut 2 modele cu contactul ca in poza...... acum trebuie sa alegem varianta cea mai buna, ca sa fie si un pic protejat! Numai bine! C. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 pentru Cernobal: inteleg unde spui asta era una din solutii dar nu prea imi vine sa dau gauri in tabla aia, plus ca nici acolo nu e foarte protejat, tot ii trebuie ceva izolare. Am avut acasa un contact de dacie si se potriveste la fix acolo. O sa ma gandesc cum sa-l izolez bine. pentru elm: poti explica putin la ce ajuta acel fir de nul? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 Salutare! am si eu o intrebare pe aceasta tema.... cum se leaga alternator-releu incarcare ,respectiv releu-bord(zic bine?) mai usor ar fii daca ati putea pune o poza cu legaturile(in poza sa se vada alternatorul,firele de la alternator la releu,si cablaraia de la releu-bord) Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 (editat) La fix ai picat cu intrebarea, tocmai vroiam sa pun poza promisa. Schema e mai mult decat clara, vin cu niste precizari: Acolo sus unde scrie alternator, se considera ca alternatorul are puntea de diode incorporata, deci + ul si - ul de acolo sunt ale puntii de diode. Sus de tot scrie "excitatie" si acele doua puncte sunt carbunii, unul se leaga la masa, si celalalt se leaga la borna DF a releului de incarcare. Restul se vede clar. Vezi ca asta e schema pentru releu de dacie cu 2 papuci + fir rosu. Sunt si alte relee de Dacie doar cu 2 papuci fara firul rosu, insa schema se aplica si la ele, numai ca nu mai ai borna B+ a releului Editat Martie 17, 2009 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 Salutare! am si eu o intrebare pe aceasta tema.... cum se leaga alternator-releu incarcare ,respectiv releu-bord(zic bine?) mai usor ar fii daca ati putea pune o poza cu legaturile(in poza sa se vada alternatorul,firele de la alternator la releu,si cablaraia de la releu-bord) Numai bine! Domnilor, o sa pun o schema cu legaturile, sper sa se vada: - punctele rosii sunt bornele de legatura - firelele albastre sunt cele trei fire de curent alternativ iar cele doua verzi sunt pentru alimentarea excitatiei. Repet, e posibil ca firul de minus al ecitatiei (si al intregii alimentari de 12V) sa se faca prin sasiu si nu cu fir. - tranzistorul din schema face parte din releu, nu dati de el pe-acolo. Nu am mai figurat alte legaturi ale releului, decit iesirea spre alternator (excitatie) Mai pun si un detaliu cu conexiunile interne ale infasurarilor generatorului, deci cu legarea firului patru (nul). E important ca firul ala sa nu se atinga de nimic!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 nu ai cumva un cot esapament de IJ 56 si o pedala de schimbator?daca ai spune-mi si cat costa.mersi! ba da am 10 ron cotul 25 pedala salutari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 (editat) La fix ai picat cu intrebarea, tocmai vroiam sa pun poza promisa. Schema e mai mult decat clara, vin cu niste precizari: Acolo sus unde scrie alternator, se considera ca alternatorul are puntea de diode incorporata, deci + ul si - ul de acolo sunt ale puntii de diode. Sus de tot scrie "excitatie" si acele doua puncte sunt carbunii, unul se leaga la masa, si celalalt se leaga la borna DF a releului de incarcare. Restul se vede clar. Vezi ca asta e schema pentru releu de dacie cu 2 papuci + fir rosu. Sunt si alte relee de Dacie doar cu 2 papuci fara firul rosu, insa schema se aplica si la ele, numai ca nu mai ai borna B+ a releului deci.....pentru curentul de excitatie e foloseste borna de baterie (-),eu stiam ca se pune pe sasiu...... man,releul original de ij,e asemanator cu cel de dacia? daca da,atunci e perfect! horica,ce se mai aude cu motorul? Numai bine! Editat Martie 17, 2009 de Mihai_J4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shelby.rajmi Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 La fix ai picat cu intrebarea, tocmai vroiam sa pun poza promisa. Schema e mai mult decat clara, vin cu niste precizari: Acolo sus unde scrie alternator, se considera ca alternatorul are puntea de diode incorporata, deci + ul si - ul de acolo sunt ale puntii de diode. Sus de tot scrie "excitatie" si acele doua puncte sunt carbunii, unul se leaga la masa, si celalalt se leaga la borna DF a releului de incarcare. Restul se vede clar. Vezi ca asta e schema pentru releu de dacie cu 2 papuci + fir rosu. Sunt si alte relee de Dacie doar cu 2 papuci fara firul rosu, insa schema se aplica si la ele, numai ca nu mai ai borna B+ a releului bine ca ai pus poza, deci este foarte clar ce ai de facut... borna DF de pe releu merge la una dintre perii ale alternatorului celalat de pe sasiu(-), si puntea de diode nu stiu pe care parte da + si - dar poti incerca cu o baterie si un bec( pe una dintre firele (cele trei) pui borna de (+) a bateriei si pe(-) pui un bec de proba si vezi pe care parte( ala cu surub de 5 sau cel de 6) a puntii de diode iese(adica lumineaza) deacolo incolo trebuie sa te descurci bafta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shelby.rajmi Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 Domnilor, treaba sta cam asa: - in curent continuu se alimenteaza bobina de excitatie, care la alternator este pe rotor. Deci cele doua perii se vor lega la releul de incarcare plus cu plus si minus cu minus (e posibil ca legatura de minus sa se faca prin sasiul motocicletei - infasurarile storice produc tensiune alternativa (trifazata). De aceea sint trei borne, pentru ca avem trei infasurari statorice, respectiv, trei tensiuni alternative. Cele trei borne se leaga la puntea de diode. Al patrulea fir care vine de la bobinajul statoric este firul de nul care se leaga la punctul comun al celor trei infasurari (legate din cite se pare in stea), fir care in mod normal nu se foloseste. Asta este singura explicatie pentru faptul ca el exista si totul functioneaza si fara el. Insa, nu-l lasa sa atirne aiurea, izoleaza-l bine daca in schema ta nu se foloseste, daca atinge oricare dintre cele cinci borne, E GRAV. Numai bine o explicatie pe cinste , mersi mult treaba asta cu punctul comun nu o stiam, dar am reusit sa o inteleg acum..!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 sa va spun ceva din experienta legat de incarcare si lumini: dublati masele importante masa de la far, stop, semnalizari si minusul de la alternator sa fie dublata cu fire care duc direct la baterie. incercati numai pe becul de la far ca sa va convingeti! o sa ramaneti uimiti de cum poate sa lumineze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 sa va spun ceva din experienta legat de incarcare si lumini: dublati masele importante masa de la far, stop, semnalizari si minusul de la alternator sa fie dublata cu fire care duc direct la baterie. incercati numai pe becul de la far ca sa va convingeti! o sa ramaneti uimiti de cum poate sa lumineze Sunt multe chestii inexplicabile nu au pus fraierii sarma de masa de sectiune mai mica precis lungimea firelor nu este mare deci multe le afli doar cand lucrezi si incerci ( indicatie data de un mecanic batran la un camion la care pusca garnitura de chiulasa sa puna una noua unsa cu gem de prune si tanarul a facut si a fost Ok dar cand a trebuit reparat motorul au spart blocul motor dar chiulasa nu au putut-o da jos) Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 ba da am 10 ron cotul 25 pedala salutari imil pare rau maneta aia o am dar fara nuca salutari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 imil pare rau maneta aia o am dar fara nuca salutari adresa am primit-o lasa-mi si un nr ded tel si maine ti le pun pe fan curier salutari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 La mine acest fir de NUL se ducea undeva in instalatie dar nu vedeam unde. Astazi am dat jos toata banda izoliera de pe instalatia electrica si am vazut ca el se duce in bord si alimenteaza un bec. Becul este legat permanent la masa (-) iar acest fir NUL este + ul becului. Nu pot decat sa banuiesc ca acest bec este becul de avarie al sistemului de incarcare. Ipoteza 1: Este posibil ca atunci cand alternatorul se defecteaza sa se aprinda becul legat la firul NUL ? Ipoteza 2: Sau cat timp alternatorul functioneaza becul sta aprins iar cand becul se stinge inseamna ca alternatorul este defect? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 La mine acest fir de NUL se ducea undeva in instalatie dar nu vedeam unde. Astazi am dat jos toata banda izoliera de pe instalatia electrica si am vazut ca el se duce in bord si alimenteaza un bec. Becul este legat permanent la masa (-) iar acest fir NUL este + ul becului. Nu pot decat sa banuiesc ca acest bec este becul de avarie al sistemului de incarcare. Ipoteza 1: Este posibil ca atunci cand alternatorul se defecteaza sa se aprinda becul legat la firul NUL ? Ipoteza 2: Sau cat timp alternatorul functioneaza becul sta aprins iar cand becul se stinge inseamna ca alternatorul este defect? Multumesc! nu,nu,nu...ai martor pentru incarcare(cel rosu mi se pare)! care se leaga la releul de incarcare. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 nu,nu,nu...ai martor pentru incarcare Motoreta nu mai are instalatia originala, plus de asta are releu de dacie si martorul de incarcare se leaga altfel. Repet intrebarea: Se poate folosi cumva firul de NUL pentru a aprinde martorul de incarcare in cazul unei defectiuni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Martie 23, 2009 Share Postat Martie 23, 2009 Motoreta nu mai are instalatia originala, plus de asta are releu de dacie si martorul de incarcare se leaga altfel. Repet intrebarea: Se poate folosi cumva firul de NUL pentru a aprinde martorul de incarcare in cazul unei defectiuni? Domne, pentru configuratia clasica alternator trifazat - redresor trifazat cu diode NU se foloseste fir de nul. Daca spui ca ai instalatia electrica refacuta / cirpacita (cum a fost si a mea la j3 de nu mi-a venit sa cred ochilor) e foarte posibil sa fie facuta prost. Daca a mai fost si alternatorul rebobinat / nou dar contrafacut, e clar si ce e cu firul ala de nul (nu are ce sa caute acolo). Zici ca la firul ala era legat un bec care ducea la sasiu (practic borna de minus a redresorului). E gresit, da-l jos de acolo, becul ala nu-ti va indica nimic, pentru ca va sta aprins (pe el cade o tensiune urita de vre-o 7 V, data de tensiunile directe si inverse de pe diodele redresorului), chiar mai mult decit atit, iti va perturba functionarea schemei, de vreme ce shunteaza o parte din diodele redresorului!! Rezolvarea e simpla: refa schema asa cum a gindut-o rusu' respectiv, izoleaza bine firul ala si nu-l lega nicaieri sau si mai bine, pune un alternator k lumea Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Martie 23, 2009 Share Postat Martie 23, 2009 salut, hop si eu cu izh-ul ce sa zic in starea asta l-am cumparat acum un an jumate... salut, hop si eu cu izh-ul ce sa zic in starea asta l-am cumparat acum un an jumate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Martie 23, 2009 Share Postat Martie 23, 2009 salut, hop si eu cu izh-ul ce sa zic in starea asta l-am cumparat acum un an jumate... am o "buba" la el mi sa dus filetul pe blocul motor unde se prin galeriile, ms pt sfaturi. salut, hop si eu cu izh-ul ce sa zic in starea asta l-am cumparat acum un an jumate... am o "buba" la el mi sa dus filetul pe blocul motor unde se prin galeriile, si no as face o modificare ceva pt ca numa ce i-a fost facut motoru, ms anticipat pt sfaturi si asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.