Dr_krl Postat Mai 16, 2018 Share Postat Mai 16, 2018 (editat) Postarea completă a ceea ce a postat Vene mai sus o poți vedea în link-ul următor,/index.php?/topic/108009-ij-izh/page-154 mai ales postarera #3072 Editat Mai 16, 2018 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Mai 17, 2018 Share Postat Mai 17, 2018 Eu am salvat ceva, dar nu mai stiam unde este.Multumesc pentru detalii.Eu am schimbat doar legarea la baterie si a functionat in ambele versiuni, fara a mai face inainte o legare inversa a bobinajului ca sa schimg polaritatea campului magnetic remanent si a functionat fara probleme. Acum pe 3 IJ 56 merg cu "+" la masa, deasemenea si la CZ 250 sport, am unificat deoarece am montat aprindere Gotronic la toate si sa nu risc o conectare gresita a bateriei am hotarat ca folosesc unitar "+" la masa. La IJ Jupiter au fost cu "-" la masa din cate stiu eu, dar repet, problemele de incarcare nu sunt influentate de conectarea bateriei ci de alte cauze.Din pacate mai sunt foarte putini cei ce mai stiu a verifica si repara instalatia ce dinam, nemaifiind utilizata varianta cu dinam de ceva vreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Mai 21, 2018 Share Postat Mai 21, 2018 Vand ghidon ij . 100 e negociabil . tel 0743212813 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Buna ziua! Cine poate sa îmi zică cate discuri de fricțiune (cele de ebonita) sunt la ambreiajul de Jupiter 3? Eu am montat 7, căci așa am găsit o imagine pe net)dar nu îmi debraiaza și mă gândesc că e posibil sa fie mai puține Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Salut, Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Salut, Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj. Numai bine! ideea e ca mie imi incap in oala toate 7 insa nu inteleg de ce nu debraiaza. intind cablul cat de mult pot iar daca incerc sa strand de maneta nu reusesc, este foare tare si nu se misca deloc. cat despre bile eu am gasit doaar o bila care era intre cele doua tije. incerc sa pun poza dupa caare am montar ambreiajul insa nu reusesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 (editat) E ok bila dintre tije, dar trebuie sa ai o bila si in melcul din capacul de pe dreapta . Fara bila din melcul din capac nu iti va reusi reglajul . Reglajul nu se face din cablu(strangand cablul modifici unghiul parghiei si nu mai ai forta de apasare). Reglajul se face din surubul melcului din capac. Se slabeste contrapiulita si se infileteaza mijlocul pana iti debraiaza bine , apoi se strange contrapiulita. Sa slabesti cablul inainte de asta nu trebuie sa fie intins. Trebuie atat cat sa nu ai joc in maneta. Editat Mai 22, 2018 de sharky_boy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 Nu știu despre ce melc vorbești sharky dar din cate observ la statusul tău ai un ij 56! Dacă este așa sa ști că motorul de Jupiter 3 este diferit. Anexez imaginea după care am ansamblate ambreiajul la ijul me cu mențiunea că am respectat tot ce arata în imagine. P.s. deoarece nu am avut cablu de ambreiaj am confecționat unul conform modelului luat de la un prieten. Este posibil sa fie și asta un motiv? Cu toate că nu aș vedea de ce căci nu este prima dată când fac așa ceva și nu am avut probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 22, 2018 Share Postat Mai 22, 2018 (editat) Mai scoate o placă de ebonită și una metalică. 6 tre' să intre. Placa metalică , groasă o montezi prima în oala de ambreiaj. Arcurile trebuiesc tensionate egal altfel nu-ți va debraia. Ambreiajul de IJ Jupiter este identic cu cel de IJ 56. Editat Mai 22, 2018 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Mai 23, 2018 Share Postat Mai 23, 2018 Salut, Ambreiajul da, dar comanda nu.Nu mai exista melcul cu piulita exterioara care sa permita reglajul cu capacul pus,este o parghie fixata pe carter, pot sa zic similar, ori asemanator mai mult cu varianta de la CZ, un mecanism care reglat corect ar permite si schimbare fara actionare ambreiaj, deoarece miscarea pedalei de schimbator "ataca" parghia ambreiajului facand debraierea.Asta ar implica un reglaj in care sunt corelate mai multe elemente.La Cornel nu sunt sigur daca problema este in ambreiaj, ori in comanda.Probabil o incercare este sa scoata un set de discuri si sa verifice efectul, daca tot nu misca atunci e ceva gresit in comanda.Deasemenea e important cat au fost stranse piulitele de la arcuri?(eu le strang cam pana piulita este la nivelul surubului, dar sa indexeze zona de siguranta si au mers asa. » Post actualizat in 23 May 2018 05:41Am gresit, parghia este tot pe capac » Post actualizat in 23 May 2018 05:44Surubul de reglaj, este pe partea ambreiajului unde este un capac oval.La pargie este doar prinderea cablului.Deci reglajul nu este pe partea dreapta a motorului, ci pe partea stanga (similar ca la MZ 125, K125, K 175. Este in surub pe care se sprijna tija de comanda (cea ce traverseaza motorul) si care are o contra-piulita. » Post actualizat in 23 May 2018 11:45Ori asa » Post actualizat in 23 May 2018 11:49Deci reglajul de la poz.20.Daca ai discri noi, probabil arcurile nu se strang atat de mult (eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului). Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se deplaseaza paralel (deoarece arcurile pot fi inegale ca tensiune, chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 23, 2018 Share Postat Mai 23, 2018 multumesc tuturor pentru saturi. problema a fost rezolvata. motivul: prea multe discuri(7 in loc de 6). acum revin la problema incarcarii: cum pot afla daca dinamul produce curent si daca s-a raspuns in postarile de mai sus va rog sa ma scuzati dar m-ati pirdut prin atatea chestii si termeni electrici. deoarece deja am montat gotronic as refera sa merg cu - la masa cum este acum. pun aceste intrebari deoarece pe 11 iunie am programare la RAR si sunt cam in intarziere cu proiectul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Mai 24, 2018 Share Postat Mai 24, 2018 Da, poti merge cu "-" la masa. Pentru RAR nu trebuie sa incarce, (poti rezolva si dupa), e important sa functioneze luminile, stop frana, semnalizari, frana sa fie eficienta. Problema este ca avand atas, e nevoie sa si mergi cu ea pentru a verifica frana, dar daca ai o baterie buna cu mai multi amperi, functioneaza suficient pe baterie. Desigur e mai bine sa incarce.Tu ai mai multe dinamuri, nu cred ca nu ai unul bun, poate e ceva conectat gresit. » Post actualizat in 24 May 2018 06:11Vezi aici legaturile.Nu te intereseaza polaritatea bateriei, legi "-"la masa.Cu schema de mai jos, verifici daca dinamul incarca si daca de vina este doar releul. Prima data, ti-as sugera sa renunti la Led pentru becul de control incarcare si sa pui un bec cu filament deoarece acel bec are un rol la incarcare, iar Led-ul nu face acest lucru. Becul este un bec mic de ca cel de pozitie din far (cred ca e 6V /5W). Daca nu merge, faci montajul din schema 2, daca nu incarca, schimbi rotorul (in speranta ca sunt carbunii OK si ca ating bine pe colector. SPOR! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 24, 2018 Share Postat Mai 24, 2018 (editat) Daca ai discri noi, *probabil* arcurile nu se strang atat de mult (**eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului**). Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se ***deplaseaza paralel*** (deoarece ****arcurile pot fi inegale ca tensiune**** chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare). *...* - sigur , nu probabil;**...** - greșit; ***...*** - corect; ****...**** - există un aparat special construit pentru verificarea elasticității arcurilor. Se folosește , în general , în service-uri la verificarea arcurilor supapelor. Atenție mare la arcuri deoarece , în ambreiajele IJ-urilor , se găsesc 2 tipuri : cu 8 spire , cu 9 spire. Editat Mai 24, 2018 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Iunie 13, 2018 Share Postat Iunie 13, 2018 salutare natiune! astazi am facut prima mea tura cu atasul la jupiter. am reusit sa merg doar 1 km caci simteam ca ma lasa bratele, deoarece trage ca dracu stanga. ma poate ajuta cineva cu ceva informatii privind reglajele ce trevuiesc facute? p.s incarcarea functioneaza partial duoa ce am schimbat ledureile cu becuri cu filament. cand zic partial ma refer la faptul ca, la relanti, becul sta aprins dar in turati mici spre medii se stinge insa se reaprinde si mai puiternic decat la relanti atunci cand turez mai mult de jumatate mororul. ce sa fie oare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Iunie 14, 2018 Share Postat Iunie 14, 2018 Salut,ai pe zona ta pe nea Victor(Vene)care dacă ar binevoi să te ajute...te-ai scos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iunie 14, 2018 Share Postat Iunie 14, 2018 Nu este o problema sa-l mai sfatuiesc la cate o problema. Cu atasul este intotdeauna o problema la inceput, eu nu am reusit sa merg decat dupa un "antrenament" pe camp, deoarece mentalul nu te ajuta sa accepti ca nu te poti inclina si ca doar cu bratele virezi. In primul rand se strange piulita ce regleaza ambreiajul ghidonului pana misti ghidonul ca la un camion fara servo. Deasemenea ajuta o greutate in atas. Eu am cerut sfaturi lui Pedro deoarece intotdeauna gardul era ca un magnet pentru motocicleta, nu era drumul suficient de lat. Tedinta este de a vira doar spre dreapta, iar stahga nu vrea! Sunt aici schemele de reglaj atasul, in rest antrenament! Atentie si la franare, unde motocicleta se duce spre axul drumului! » Post actualizat in 14 Jun 2018 10:43Pentru incarcare, acel bec-martor nu ne da o informatie completa,e doar mai mult decat "nimic", in ture mici poata sa se aprinda intermitent, se stie ca dinamul nu incarca decat la turatii mai mare (dezavantaj fata de alternator), de aceea in situatiile in care te opresti des la semafoare, treceri de pietoni, etc, ai farul aprins si baterie cu amperaj mic risti sa se opreasca motorul din lipsa de curent la aprindere- e nevoie a se verifica incarcarea cu un voltmetru atat fara sarcina (far aprins) cat si cu sarcina. Dupa cum spui ca se intampla, foarte probabil releul nu functioneaza corect, -mai ar fi o posibila cauza sa ai carbunii prea fixi in suport, sa nu se deplaseze usor si astfel au tendinta de a ramane blocati, nu stau bine pe colector- lucru ce nu e bun deoarece flameaza si distruge colectorul, problema agravata daca exista si ceva joc radial pe partea dinamului. Releul se poate regla (uneori), dar cred ca mai ai altul si in prima faza schimba releul de incarcare, pot fi contacte inperfecte, arc rupt, ori decalit, etc. (sunt in releu 2 lamele cu pastile de contact si cu arcuri tarate ce conecteaza/deconecteaza la o anumita forta generata de un electromacnet cu bobina aferenta). » Post actualizat in 14 Jun 2018 10:48Aici sunt 2 scheme, cea de sus este cea standard a IJ-ului dar marcate sinonimele codurilor de conectare cu variantele germane , cea de jos este o schema generala cu un releu de Trabant ori MZ-unde simbolurile sunt altele decat la cele rusesti. (La schema de IJ se vad cele 2 zone cu contacte de care povesteam mai inainte). Sper ca acum te vei descurca! » Post actualizat in 14 Jun 2018 10:49Vad ca se amesteca lucrurile, dar le pricepi tu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bang-bang Postat Iulie 3, 2018 Share Postat Iulie 3, 2018 Salutare , in Deva , Hunedoara , prin apropiere e cineva priceput la IJH-uri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iulie 5, 2018 Share Postat Iulie 5, 2018 Dar care-i problema cu el? Un Ij nu e chiar aşa greu de reparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iulie 5, 2018 Share Postat Iulie 5, 2018 (editat) Dar care-i problema cu el? Un Ij nu e chiar aşa greu de reparat. Poate omul cauta strungar, frezor, sculer+matriter, sudor, lacatus mecanic... Editat Iulie 5, 2018 de -UFO- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ks2 Postat August 1, 2018 Share Postat August 1, 2018 Daca este cineva interesat de piese noi pentru Jupiter, am tobele, biele, pistoane+segmenti cota 0, cabluri, manete, seturi de garnituri si simeringuri. Detalii la nr. de telefon: 0762940458 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
White_Dragon Postat August 29, 2018 Share Postat August 29, 2018 Pedala pornire + pedala schimbare viteze + roata Jupiter 4 intereseaza pe cineva? Tel: 0766 582 636. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Septembrie 13, 2018 Share Postat Septembrie 13, 2018 Salut, mă întreabă o cunoștință și nu știu ce să-i răspund, ce bujii sunt necesare pentru un Jupiter 5, an fabriacație 1991? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Algocalmin Postat Septembrie 17, 2018 Share Postat Septembrie 17, 2018 Salutare !! Ma poate ajuta cineva cu un sfat , cum sa schimb suportul motorului spate la un ij ? Eu ceva idei as avea dar un sfat sau niste desene cu masuri pe sasiu sunt binevenite. In imagini se vede suportul nou la spate nu se pupa cu sasiul ptr ca in desen era o scobitura de 8 mm dar nu e problema se poate elimina scobitura si atunci cred ca vine pe sasiu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Septembrie 17, 2018 Share Postat Septembrie 17, 2018 (editat) 1. Tai orizontal suportul vechi aproape de baza unde-i prins acum; 2. Polizezi cu atenţiie baza; 3. Prinzi suportul nou pe motor; 4. Aşezi motorul în cadru şi îl fixezi în suportul din faţă; 5. Sudezi pe dedesupt suportul nou cu câteva puncte; 6. Dai jos motorul şi termini sudurile. » Post actualizat in 17 Sep 2018 21:03P.S. Vezi să nu uiţi să sudezi urechea de prindere a aripii din spate pe suport. Editat Septembrie 17, 2018 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Algocalmin Postat Octombrie 4, 2018 Share Postat Octombrie 4, 2018 Mersi Dr_krl am sudat si urechea. Stie cineva ce cod au semeringurile amortizor spate? ,si unde le-as putea gasi? In cadru sus la prinderea atasului am gasit doar o bucsa din cauciuc ,trebuiesc 2? Ce carburator ar fi indicat ptr ij planeta?(eu am un k36n si k65 ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.