mircea_simson Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 QUOTE (elm @ Apr 23 2009, 10:42 AM) Domnilor, Nu mai stiu pe unde citisem de o trecere interesanta pe 12V a Ijurilor pe 6V. Interesanta, pentru ca nu implica nici-o modificare mecanica, chestiunea consta in schimbarea releului regulator (de incarcare) de 6V cu unul pentru 12V, home-made sau chiar cu unul original, de Ij. Evident, si bateria va fi tot de 12V. Dar cum nimic nu e perfect pe lumea asta, toata manevra inseamna de fapt, fortarea dinamului. Tipul care a lansat ideea zicea ca desi lucreaza in conditii mai proaste, dinamul batut de soarta rezista. Care ati incercat manevra? Singura opinie pe care am auzit-o e ca s-a prajit fara comentarii in citeva minute. Dar initiatorul sustine ca rezista fara probleme desi se infierbinta nitel, iar mobra consuma oleac mai mult... Asteptam opinii, concluzii practice, etc. Daca mai e careva interesat de idee, o sa o verific pirsonal peste vre-o 2 sapt si o sa va zic ce mi-a iesit mie. Numa' bine Eu am facut asa, inca din 2007. Am schimbat instalatia electrica de la 6 la 12V pastrand vechiul dinam de 6V/45W. Am facut un releu regulator electronic pt 12V. Ca sa dea dinamul 12V, curentul de excitatie se dubleaza. In loc de maxim 2A, va fi de maxim 4A. La turatia nominala curentul de excitatie necesar pt 12V va fi <2A. Merge fara probleme. Am facut modificarea respectiva dar nu este prea buna. Se supraincalzeste deoarce bobina de excitatie este pt. 6 V si asa primeste 12 V daca reduci amperajul ca dinamul sa nu se supraincalzeasca atunci nu vei avea o incarcare buna. nu costa o avere puneti un alternatr de 12 V sunt care se potrivesc si nu mai aveti probleme. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Am facut modificarea respectiva dar nu este prea buna. Se supraincalzeste deoarce bobina de excitatie este pt. 6 V si asa primeste 12 V daca reduci amperajul ca dinamul sa nu se supraincalzeasca atunci nu vei avea o incarcare buna. nu costa o avere puneti un alternatr de 12 V sunt care se potrivesc si nu mai aveti probleme.Numai bine. Acum mai intervine o problema. Puterea absorbita de stator nu este integral transformata in caldura. Daca ar fi asa, dinamul n-ar mai face nimic. In caldura se transforma numai puterea consumata de rezistenta statorica, care trebuie sa fie foarte mica pentru un randament bun... Iar un curent de ordinul 2 .. 4 A in excitatie mi se pare absurd. Pai la 12V si 2A, nu 4, excitatia absoarbe 24 W din 90 W, adica peste un sfert? Nu am facut masurartori din lipsa de timp, dar orice curent peste 500 mA in stator este mare, un caz cel mai defavorabil ar fi de 0.75 A, maaaaxim... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 (editat) Acum mai intervine o problema. Puterea absorbita de stator nu este integral transformata in caldura. Daca ar fi asa, dinamul n-ar mai face nimic. In caldura se transforma numai puterea consumata de rezistenta statorica, care trebuie sa fie foarte mica pentru un randament bun... Iar un curent de ordinul 2 .. 4 A in excitatie mi se pare absurd. Pai la 12V si 2A, nu 4, excitatia absoarbe 24 W din 90 W, adica peste un sfert? Nu am facut masurartori din lipsa de timp, dar orice curent peste 500 mA in stator este mare, un caz cel mai defavorabil ar fi de 0.75 A, maaaaxim... Da, bineinteles ca rezistenta infasurarii de excitatie consuma putere si o transforma in caldura. Insa nu inteleg ce vrei sa zici in fraza: "Puterea absorbita de stator nu este integral transformata in caldura." Dar in ce altceva se mai transforma? Pai statorul poate sa fie si din magneti permanenti, care nu absorb nici un fel de nergie. Ca sa mentii un camp magnetic static nu e nevoie sa consumi energie. Daca statorul e bobinat si alimentat cu curent continuu, chiar toata puterea absorbita este transformata in caldura, doar datorita rezistentei infasurarii. Eu am masurat rezistenta infasurarii de excitatie a dinamului de IJ de 6V/45W. Are putin peste 3 Ohmi. In instalatia de 6V, la turatii mici curentul de excitatie este de cca 2A. La turatii mai mari (nu stiu cat, ca n-am avut turometru) curentul de excitatie ajungea la 0.8A. Probabil scade si mai mult in mers la viteze mari. Daca il solicit sa dea 12V, la turatii mici curentul de excitatie este de 4A. Da, este mult si asta scade f mult din eficienta dinamului. Adica se pierd 48W doar pt mentinerea campului magnetic inductor. La turatia nominala insa, acest consum scade. Eu am facut urmatoarea proba: Am alimentat separat bobina de excitatie printr-un acumulator de 6V, deci aveam curent de excitatie de 2A si un consum de 12W. La bornele dinamului am pus un bec de far de 12V cu 2 filamente de cate 45W puse in paralel. Deci 90W in total. Cu motorul pornit, la o anumita turatie (nu siut cat) dinamul furniza putere maxima pt bec (13V, 7A). Mie mi se pare rezonabil daca excitatia consuma 12W pt ca dinamul sa dea 90W. Nu va da putere destula la relanti, dar in plin mers, dinamul da putere suficienta si la 12V. Eu de fapt, cand merg cu motocicleta, merg la drum intins, nu pierd vremea prin oras sa tin motorul la turatii mici. Probabil ca pt asemenea cazuri solutia asta de a solicita dinamul de 6V la 12V nu este satisfacatoare. Dinamul se incalzeste excesiv daca tii motorul la turatii joase prea multa vreme. Eventual trebui facut un releu regulator care nu alimenteaza bobina de excitatie decat peste o anumita turatie a motorului. Dar vei fi obligat sa nu stai prea mult in loc, ca se descarca bateria. Editat Iulie 3, 2009 de ViorelX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
planeta5 Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 sal, intru si eu cu comunista mea . . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 sal, intru si eu cu comunista mea . . . bine ai venit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radumuf Postat Iulie 6, 2009 Share Postat Iulie 6, 2009 pe masura ce umblu cu ivanu (jupiter 5) meu constat cu parere de rau ca apar diverse probleme. ultima buba e ca in timpul mersului dupa ce se incalzeste motoru indiferent in ce treapta de viteza sunt se aude un zgomot foarte dubios (nu am reusit sa imi dau seama de unde) se blocheaza roata spate si moare motorul. daca trag ambreiajul se deblocheaza roata. dupa ce o scot la punctul mort porneste la prima pedala si merge normal o perioada dupa care iar se blocheaza. a mai patit cineva asa? io presupun ca se blocheaza ceva prin cutia de viteze dar m-ar ajuta sfatul unui cunoscator pentru ca am auzit si varianta cu ambielajul (pe care io nu o cred). deci daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi as aprecia asfalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 pe masura ce umblu cu ivanu (jupiter 5) meu constat cu parere de rau ca apar diverse probleme. ultima buba e ca in timpul mersului dupa ce se incalzeste motoru indiferent in ce treapta de viteza sunt se aude un zgomot foarte dubios (nu am reusit sa imi dau seama de unde) se blocheaza roata spate si moare motorul. daca trag ambreiajul se deblocheaza roata. dupa ce o scot la punctul mort porneste la prima pedala si merge normal o perioada dupa care iar se blocheaza. a mai patit cineva asa? io presupun ca se blocheaza ceva prin cutia de viteze dar m-ar ajuta sfatul unui cunoscator pentru ca am auzit si varianta cu ambielajul (pe care io nu o cred). deci daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi as aprecia asfalt Salut,singura varianta plauzibila este urmatoarea:din cauza uzurii excesive a cilindrilor sau a unuia singur sau ovalizat atat ei cat si pistoanele.In timpul functionarii atunci cand se incalzesc se formeaza o recompresie,se anuleaza presiunile de evacuare cu cea de admisie. Se aude un zgomot metalic ca in "Razboiul stelelor" si se opreste brusc,in secunda urmatoare daca dai pedala porneste fara nici o problema. Deci o alezare si alt set de pistoane si e ca nou. Numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radumuf Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Salut,singura varianta plauzibila este urmatoarea:din cauza uzurii excesive a cilindrilor sau a unuia singur sau ovalizat atat ei cat si pistoanele.In timpul functionarii atunci cand se incalzesc se formeaza o recompresie,se anuleaza presiunile de evacuare cu cea de admisie. Se aude un zgomot metalic ca in "Razboiul stelelor" si se opreste brusc,in secunda urmatoare daca dai pedala porneste fara nici o problema. Deci o alezare si alt set de pistoane si e ca nou. Numa bine. io stiu ce sa zic se poate si varianta asta da nush daca au 500 de km pistoanele, cilindrii si segmentii dar intr-adevar cam asa se poate descrie zgomotul facut. oricum stie careva un doctor de ijuri prin brasov ca mi-ar fi mai simplu sa il duc la consultatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Salut,singura varianta plauzibila este urmatoarea:din cauza uzurii excesive a cilindrilor sau a unuia singur sau ovalizat atat ei cat si pistoanele.In timpul functionarii atunci cand se incalzesc se formeaza o recompresie,se anuleaza presiunile de evacuare cu cea de admisie. Se aude un zgomot metalic ca in "Razboiul stelelor" si se opreste brusc,in secunda urmatoare daca dai pedala porneste fara nici o problema. Deci o alezare si alt set de pistoane si e ca nou. Numa bine. daca ai putea sa imi explici chestia asta si pe intelesul meu o sa iti raman vesnic indatorat. pe masura ce umblu cu ivanu (jupiter 5) meu constat cu parere de rau ca apar diverse probleme. ultima buba e ca in timpul mersului dupa ce se incalzeste motoru indiferent in ce treapta de viteza sunt se aude un zgomot foarte dubios (nu am reusit sa imi dau seama de unde) se blocheaza roata spate si moare motorul. daca trag ambreiajul se deblocheaza roata. dupa ce o scot la punctul mort porneste la prima pedala si merge normal o perioada dupa care iar se blocheaza. a mai patit cineva asa? io presupun ca se blocheaza ceva prin cutia de viteze dar m-ar ajuta sfatul unui cunoscator pentru ca am auzit si varianta cu ambielajul (pe care io nu o cred). deci daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi as aprecia asfalt prin cutia de viteze te-ai mai uitat ?mi se pare ca din cauza uzurilor se poate sa iti angreneze 2 viteze deodata.asta sau ti-a cazut vreo siguranta la unul din cele 2 pinioane astfel fixate pe arborii cutiei;pinionul nemaifiind fixat se misca axial pe arbore si angreneaza aleatoriu blocandu-ti cutia. daca zici ca iti face doar cu motorul cald se mai poate si sa ti se gripeze usor un piston[joc prea mic in cilindru,aliaj prost etc.]de unde si blocarea rotii.setul a fost facut de curand? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radumuf Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 prin cutia de viteze te-ai mai uitat ?mi se pare ca din cauza uzurilor se poate sa iti angreneze 2 viteze deodata.asta sau ti-a cazut vreo siguranta la unul din cele 2 pinioane astfel fixate pe arborii cutiei;pinionul nemaifiind fixat se misca axial pe arbore si angreneaza aleatoriu blocandu-ti cutia.daca zici ca iti face doar cu motorul cald se mai poate si sa ti se gripeze usor un piston[joc prea mic in cilindru,aliaj prost etc.]de unde si blocarea rotii.setul a fost facut de curand? setul a fost facut de curand da prin cutie nu mi-am bagat nasu' ca din povestile unora e destul de nasol de pus la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 salutare, in primul rand multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturii pentru resuscitarea ivanului.. si cum am mai vazut pe aici la ij-uri rezolvi o problema si dai de alta .. asa si eu dupa ce am desfacut toata motocicleta (in afara de ambielaj) am reusit sa o asablez si sa nu mai am jocuri prin cutia de viteze, ambreiajul imi functioneaza normal, nu mai patineaza ... si problema ar fi ca la montarea semilunei adik a schimbatorului de viteza nu am gasit reperle dupa care se monteaza si l-am montat dupa cum am crezut eu ca e bn, imi schimba vitezele da data viitoare cand desfac as vrea sa stiu sa il montez cum trebuie deci as vrea ceva detalii poze sa inteleg si eu cum se monteaza ... si a doua intrebare ar fi ... nu reusesc sa ii reglez relantiu si nu prea "ma inteleg cu carburatoru" eu tot invart de surubu de reglaj, ala care ar trebui sa regleze amestecu de aer benzina, da la infiletarea lui si desfilerare nu se intampla nimic motoru are aceeasi turatie. pun o poza cu carburatoru poate stie cineva ce carburator este.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 daca ai putea sa imi explici chestia asta si pe intelesul meu o sa iti raman vesnic indatorat. Asteapta intai sa vezi ce descopera radumuf si apoi o sa mai vorbim dar sub nici o forma nu are cum sa se incalece doua viteze.Chiar daca ar fi uzata furca de pe trenul mobil,sau melcul tot nu ar putea bloca doua viteze mai ales ca au diametre diferite si nr. de dinti diferit.Oultima varianta ar fi ca cilindrii sa fi fost alezati,honuiti ,dar prea stransi pt pistoane si segmenti iar cand motorul ajunge la o anumita temperatura, prea mare( din cauza reglajului saracacios in aer a carburatorului), segmentii se dilata si se blocheaza pe cilindru. Asta e primul curs ,numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 si a doua intrebare ar fi ... nu reusesc sa ii reglez relantiu si nu prea "ma inteleg cu carburatoru" eu tot invart de surubu de reglaj, ala care ar trebui sa regleze amestecu de aer benzina, da la infiletarea lui si desfilerare nu se intampla nimic motoru are aceeasi turatie. pun o poza cu carburatoru poate stie cineva ce carburator este.. Salut,dupa cum se vede in poza carburatorul e de Simson,si cotul carb. a fost modificat ,se vede sudat. E un carburator pt. 4T si tu ai nevoie pt. 2T adica mult aer la aspiratie.Ori ii faci un filtru de are artizanal cu doua trei site sau cauti un carb. K65 D acel D rusesc intors, asa sigur o sa poti folosi motoru. Am si un IJ 56 care functioneaza perfect cu K 65 d,Ideal ar fi daca ai putea sa gasesti un K36 sau 37 pt modelul asta de motor. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 si a doua intrebare ar fi ... nu reusesc sa ii reglez relantiu si nu prea "ma inteleg cu carburatoru" eu tot invart de surubu de reglaj, ala care ar trebui sa regleze amestecu de aer benzina, da la infiletarea lui si desfilerare nu se intampla nimic motoru are aceeasi turatie. pun o poza cu carburatoru poate stie cineva ce carburator este.. Salut,dupa cum se vede in poza carburatorul e de Simson,si cotul carb. a fost modificat ,se vede sudat. E un carburator pt. 4T si tu ai nevoie pt. 2T adica mult aer la aspiratie.Ori ii faci un filtru de are artizanal cu doua trei site sau cauti un carb. K65 D acel D rusesc intors, asa sigur o sa poti folosi motoru. Am si un IJ 56 care functioneaza perfect cu K 65 d,Ideal ar fi daca ai putea sa gasesti un K36 sau 37 pt modelul asta de motor. Bafta. da ai avut dreptate am scos filtru de aer si acm merge mai bn si din cate am inteles eu la reglarea aer benzina se face relatiu mai mare si te joci cu surubu de reglare si unde are turatia cea mai mare acolo e amestecul ideal si la mn cu filtru de aer scos si cu surubu infiletat la maxim are cea mai mare turatie. acma incerc sa fac un filtru de aer sa vad cum e. Fostu proprietar a zis ca a pus carburatoru asta pt a consuma mai putin. Salutare si ms de sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shelby.rajmi Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 pe masura ce umblu cu ivanu (jupiter 5) meu constat cu parere de rau ca apar diverse probleme. ultima buba e ca in timpul mersului dupa ce se incalzeste motoru indiferent in ce treapta de viteza sunt se aude un zgomot foarte dubios (nu am reusit sa imi dau seama de unde) se blocheaza roata spate si moare motorul. daca trag ambreiajul se deblocheaza roata. dupa ce o scot la punctul mort porneste la prima pedala si merge normal o perioada dupa care iar se blocheaza. a mai patit cineva asa? io presupun ca se blocheaza ceva prin cutia de viteze dar m-ar ajuta sfatul unui cunoscator pentru ca am auzit si varianta cu ambielajul (pe care io nu o cred). deci daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi as aprecia asfalt salutare, am patit si noi asemanator la un ij deci spun ce s-a intimplat la noi apoi vezi tu ce-i la tine. in cutia de viteza , pinionul care raspunde pt viteza a 4-a e ultima pe care e prins pinionul cu lant, are o bucsa din aliaj de bronz grafitat, bucsa aceea daca nu e buna si e prea strinsa pe ax, dupa o vreme se blocheaza... daca reusesti sa-o bagi in a 4-a nu trebuie sa simti ca se blocheaza, caci asa se formeaza viteza a 4a deci daca in mers o bagi in a 4 a si nu se intimpla nimic interesant si se blocheaza doar in treptele inferioare, atunci asta-i baiul, daca nu... habar n-am dar oricum e prin cutie care e cea mai simpla cutie de viteza din cite am vazut eu( inafara de carpati care are 2 viteze) bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 salutare, si problema ar fi ca la montarea semilunei adik a schimbatorului de viteza nu am gasit reperle dupa care se monteaza si l-am montat dupa cum am crezut eu ca e bn, imi schimba vitezele da data viitoare cand desfac as vrea sa stiu sa il montez cum trebuie deci as vrea ceva detalii poze sa inteleg si eu cum se monteaza ...salut... uite ai aici doua poze punctele se vad destul de bine,,,,,la montaj trebuie sa ai grija sa le pui exact unul in dreptul celuilalt.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 (editat) ...salut...uite ai aici doua poze punctele se vad destul de bine,,,,,la montaj trebuie sa ai grija sa le pui exact unul in dreptul celuilalt.... salut, scuze da nu imi dau seama , nu inteleg fa un semn de ce puncte(repere) e vorba nush ce sa mai cred ij-u asta "face tot posibilu" sa invat eu mecanica.. ms anticipat si sa auzim de bn PS. eu vb de IJ 56 festival nu prea seamana ce am eu cu ce ai u in poze. Editat Iulie 13, 2009 de incepator23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 salut, scuze da nu imi dau seama , nu inteleg fa un semn de ce puncte(repere) e vorba nush ce sa mai cred ij-u asta "face tot posibilu" sa invat eu mecanica.. ms anticipat si sa auzim de bn PS. eu vb de IJ 56 festival nu prea seamana ce am eu cu ce ai u in poze. cu ce ai "iu" in poze... nu poti domne, sa pui un "tu" acolo? e asa greu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baltazar Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 Salut,singura varianta plauzibila este urmatoarea:din cauza uzurii excesive a cilindrilor sau a unuia singur sau ovalizat atat ei cat si pistoanele.In timpul functionarii atunci cand se incalzesc se formeaza o recompresie,se anuleaza presiunile de evacuare cu cea de admisie. Se aude un zgomot metalic ca in "Razboiul stelelor" si se opreste brusc,in secunda urmatoare daca dai pedala porneste fara nici o problema. Deci o alezare si alt set de pistoane si e ca nou. Numa bine. Buna, am aceeasi problema la un IJ-56 legata de "Razboiul stelelor". Am pus cilindru, piston si segmenti. La inceput se bloca dupa 15 minute. Am pus mai mult ulei, am mai lasat-o sa merga singura s.a. Dupa cativa zeci de km (in reprize de 5-10 km) si-a mai dat drumul in sensul ca se bloca la jumatate de ora (pauza de o tigara). Era acceptabil dar i-am pus atas-ul si acum se incalzeste mai repede. Simptome: cand se incalzeste puternic, se aude un zgomot metalic ca de ciocan care se accentueza si trage greu pana se opreste. Daca nu il bagi in seama merge pana blocheaza roata. In secunda urmatoare porneste dar daca nu s-a racit 30 de sec. nu mergi mai mult de 1 minut. De obicei il las 5 minute si atunci mai merg vreo 15 min. Cand am pus setul am folosit urmatoarea metoda (piese cumparate din piata ei zic ca toate sunt cota 0): fara ulei pistonul trebuie sa mearga usor in cadere pe cilindru iar daca ungi cilindru cu ulei pistonul trebuie sa "prinda" un pic. Segmenti aveau o dunga de cutit intre capete, iar bolt-ul a intrat nu foarte greu. As vrea sa stiu daca a mai patit cineva si cum s-a rezolvat. Trebuie alezat pistonul, segmenti sunt prea fixi sau ii bag mai mult ulei si astept sa isi dea drumul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 in urma procesului de fabricare al cilindrilor si pistoanelor rezulta piese care au diverse abateri de la cota nominala[61,75 mm pentru cilindrii de Jupiter cota 0 sau nominala].asta este un lucru ce nu se poate evita din cauza mai multor factori.cu toate astea abaterile nu sunt mici[cateva sutimi de mm]asa ca piesele noi sunt masurate si clasificate in trei categorii[sa zicem A,B si C].cele care se apropie cel mai mult de dimensiunea nominala sunt incluse in grupa A,cele un pic mai mari in grupa B s.a.m.d.clasificarea asta e la fel atat pentru cilindri cat si pentru pistoane.acum trebuie stiut ca proiectantul a specificat un joc minim intre piston si cilindru care sa preintampine griparea pistonului datorita diferentelor in coeficient de dilatare termica.acest joc merge de la cateva sutimi de mm pana la a zecea parte din mm[functie de tipul de motor].ca sa se respecte acest joc in fabrica se imperecheaza doar piese[pistoane cu cilindri]din aceleasi grupe dimensionale.de ex. daca cumperi un piston din grupa B si vrei sa il folosesti intr-un cilindru din grupa A probabil ca pistonul va avea putin joc in cilindru dar in momentul solocitarii termice se va dilata mai mult decat ii permite acest joc si va freca pe cilindru sau pur si simplu se va gripa.dupa racire jocul va reapare si pistonul se va misca din nou in cilindru. acum apare riscul ca piesele cumparate din piata[si turnate pe vapor in drum spre Constanta]sa nu mai respecte acest proces de sortare dimensionala sau pur si simplu sa fie imperecheate aiurea si astfel va treziti cu motoare care strang cand se incalzesc sau mai rau se gripeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 cu ce ai "iu" in poze... nu poti domne, sa pui un "tu" acolo? e asa greu? eu nu consider o problema in a intelege ... eu nu am gasit in reg. ca ete interzis daca verei sa ma ajuti cu sfaturi legat de motociclism sunt binevenite .. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
incepator23 Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 (editat) salut, am auzit de la cineva.. cel mai bun carburator ar fi cel de CZ SPORT -intrebarea ar fi: ar merge ij 56 cu acest carburator? -si ce carburator sa pun pe ij 56 pt a avea un consum mic si care sa nu imi afecteze motorul, sa nu se uzeze prematur? ms pt sfaturi. s ASFALT USCAT Editat Iulie 15, 2009 de incepator23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Iulie 15, 2009 Share Postat Iulie 15, 2009 salut, scuze da nu imi dau seama , nu inteleg fa un semn de ce puncte(repere) e vorba nush ce sa mai cred ij-u asta "face tot posibilu" sa invat eu mecanica.. ms anticipat si sa auzim de bn PS. eu vb de IJ 56 festival nu prea seamana ce am eu cu ce ai u in poze. tre sa ai ceva asemanator in motorul ala ca doar e ij....nu e neaparat sa fie identice piesele si punctele alea se vad destul de bine.....reperele pt montaj si reglare le gasesti la fiecare model de motor in parte...uita-te matale mai bine ca tre sa fie ceva acolo .... pune si tu cateva poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Iulie 16, 2009 Share Postat Iulie 16, 2009 salut,am auzit de la cineva.. cel mai bun carburator ar fi cel de CZ SPORT -intrebarea ar fi: ar merge ij 56 cu acest carburator? -si ce carburator sa pun pe ij 56 pt a avea un consum mic si care sa nu imi afecteze motorul, sa nu se uzeze prematur? ms pt sfaturi. s ASFALT USCAT Salut,atat celui de CZ cat si celui de Jawa 3.50 le trebuie foarte mult aer implicit tre sa mergi fara filtru,adica sa tragi pe "teava"tot praful atat de binefacator pt cilindru. Cel mai bun carb e cel original. Cauta un carb K 36;37 sau K 38 care e cel mai economicos . Daca nu gasesti ,cauta un K 65 D , C-ul e pentru Minsc,T-ul pt Dnepra ... vezi pe forum. Numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spit_of_hell Postat Iulie 16, 2009 Share Postat Iulie 16, 2009 poate sa ma ajute cineva cu un far complet de ij?dar cu un lant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.