Sari la conținut

Sondaj: Cine ne omoara si de ce


RaduTheOne
 Share

Care credeti k sunt cauzele atitor accidente mortale de anul asta?  

113 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Salut,

 

Nu vreau sa inflamez nici un spirit, de aia am pus poll. Vreau sa va aflu parerea, pentru k deja dupa o vara cu cite un motociclist mort aproape saptaminal, nu se poate sa nu va fi format una.

Deci: Care credeti k este principala cauza a atitor accidente? Exista o statistica nationala a numarului de accidente si al mortalitatii facuta pe tipuri de vinovatie probata de politie? Adica din X accidente motocicleta/masina, cite au fost vina masinii, cite din vina motocicletei? De asemenea, exista pe plan national o statistica a numarului de accidente raportat la tipul de motocicleta?

Pentru k poate sunt eu subiectiv, dar majoritatea din ce mi-a retinut atentia a fost accident de speed: Baiatul accidentat pe Suzi in Otopeni (Roro?) de soferul unui pulifric guvernamental, Alex in Tei, tipul cu piciorul distrus de Hyundai care a intors aiurea la Dorobanti, Dragos Mihaila, Szolt... Si lista e deschisa, asta e ce mi-am adus aminte in 2 minute, necunoscindu-i. Nu stiu de nici un caz de accidentat pe enduro, pe chopper singurul de care stiu este al lui Bebe de sapt trecuta.

Daca este vorba de o majoritate a celor accidentati fiind calare pe speeduri, atunci se pune intrebarea ce poate un speed si ce nu un enduro sau chopper de ex, si primul raspuns e viteza. Si daca viteza e principala cauza, mai putem sa acuzam doar conservele, sau ar trebui sa incepem sa ne educam si noi?

 

Atit, va astept cu pareri. B)

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Dupa opinia mea:

1. Soferii pentru ca nu sunt obisnuiti sa se uite dupa noi (educatie, nr. putin motociclisti in trafic, etc)

2. Motociclistii care nu vor/pot/stiu sa accepte pct.1

3. Motoarele prea puternice pentru circulatia de la noi

4. Soselele si proasta sistematizare a circulatiei, care obliga la manevre ciudate in intersectii, graba, nervi, obliga la manevre nepermise, intoarceri pe loc, etc

5. Educatia si legile ciudate

 

ps: Bebe era pe o Honda cb750 in momentul accidentului, iar la Dragos Mihaila se pare ca nu a fost vina unui sofer, Dumnezeu sa-i ierte B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauza majora a accidentelor MORTALE,din cate am observat eu, este manevra (eventual neregulamentara) a conservatului fara sa se asigure. De ce nu s-a asigurat? Pt ca nu l-a vazut. De ce ? PT CA MOTOCICLISTUL AVEA VITEZA MARE. Nu cu 10-20 kmh mai sus decat spune legea, ci DUBLUL SAU TRIPLUL vitezei maxime legale. B) Asa ca inainte de a arata cu degetul si striga "criminalii" , urcati-va intr-o conserva si incercati sa observati un motociclist care vine cu peste 200 kmh , dintr-o intoarcere a capului timp de 2 secunde. Poate dupa aia va tremura un pic mana cand trageti de gaz. :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca e combinatie intre toate.Majoritatea accidentelor sunt din vina conservarilor(nu se asigura)dar o parte de vina o avem si noi motocilistii(aici ma refer la viteza).Asa ca nu putem zice ca doar conservarii sau doar motociclistii sunt de vina.

 

Parerea mea

 

bafta B)

Editat de BeRelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am votat varianta 5 (o combinatie a tuturor celor de mai sus). Parerea mea este ca, statistic, majoritatea accidentelor sunt provocate(intentionat sau neintentionat) de catre soferi care nu se asigura la efectuarea unor manevre, nu dau prioritate, datorita faptului ca nu reusesc sa aprecieze corect viteza de deplasare a unei motociclete, demarajul ei mult diferit fata de cel al unei conserve, si nu inteleg ce efect poate avea frinarea "la limita" a unei motociclete, ori pur si simplu nu le pasa, mergind pe principiul "eu sint mai mare si mai puternic". Al doilea factor ar fi varianta a doua a sondajului, adica lipsa de experienta combinata cu o viteza excesiva in unele cazuri (aici imi fac autocritica, si recunosc ca uneori puteam sa o comit urit, fiind incepator pe o motocicleta sport, si furat citeodata de senzatia vitezei). Asa ca pot sa spun din acest punct de vedere ca de multe ori conteaza si sa ai noroc si sa aiba Cel de Sus grija de tine :laugh: . Si desigur, sa nu uitam drumurile de cacao, cu gropi, ulei, nisip, etc B) .

Evident, parerea mea..

 

PS.

Indiferent cu ce viteza mergi, daca ai prioritate, ar trebui sa ti se acorde(ceea ce nu se intimpla uneori). Rezultatul? Il stim cu totii :what: .

Pe de alta parte, daca vrei sa supravietuiesti, mai bine previi o situatie periculoasa, si gindesti tu si pt prostul care poate n-o sa-ti dea prioritate. Eu de exemplu m-am obisnuit ca, in general, la orice intersectie(oras sau afara), sa reduc f mult viteza, pina la stadiul in care pot opri in citiva metri, ca nu se stie niciodata ce se poate intimpla. Asta dupa ce era sa ma calce in oras o vaca care nu respectase indicatorul "Stop" .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o statistica pe care nu mai stiu unde am vazut-o zice:

vinovati conserve: 62,2 %

vinovati motociclisti: 20 si ceva %

etc

 

 

mai mult de jumatate din accidente sunt datorate de conducatorii auto care nu sunt obisnuiti cu noi pe sosele

 

si conditiile de drum sunt importante (gropi, pete diverse, caini, copii, carute, biciclisti, etc) dar si ceea ce face si este capabil motociclistul/motocicleta.

 

 

am auzit de cazuri in care baiatu' de bani gata a facut scoala, mami ia luat motor de 15.000 eur si in 2 saptamini sa infipt cu el in copac. aici e clar care e cauza.

 

 

din pacate anul acesta au murit prea multi motociclisti, nu i-am cunoscut, dar am inteles ca nu erau chiar incepatori

 

 

 

 

Nucu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci: Tind sa ii dau dreptate lui Axa, pentru k acelasi lucru zic si eu: Dam cu pisica dupa conservari care nu vad, nu se asigura, etc. Dar intr-adevar, cind o motocicleta vine si trece razant cu 150 pe linga coloana de masini care merg cu 80, e aproape imposibil sa o vezi. Diferenta de viteza este mare, motocicleta are gabarit mic si nu e vizibila oricum, deci uneori cred k chiar nu poate fi vazuta in timp util.

In cazul meu, la masina faza cu oglinda este: Merg, ma uit la fiecare 10-15 secunde in oglinda centrala sa vad ce misca in spate. Vreau sa fac manevra stinga, ma uit in oglinda laterala, intorc capul juma de secunda sa nu am nimic in punctul mort si dc e ok, ii dau gaz stinga. Dar de la uitatul in oglinda pina la inceputul manevrei trec 3-5 secunde or so (in care eu ma uit doar in lateral stinga, nu direct in stinga spate, si incep sa fac manevra). Deci dc vine un motociclist pe linga mine in acelasi moment cu super viteza, am toate sansele sa nu mai apuc sa fac nimic, si nu pentru k nu as vrea, ci pentru k nu am cind sa il vad.

Repet: toti care au murit, sau covirsitor de multi, au murit la viteza. Nu a murit nici un endurist sau chopperist. Pentru k mergind mai incet au sanse sa fie vazuti mai bine de soferi, pentru k au timp chiar ei sa faca o manevra de evitare, o frina, ceva. Si una e sa te izbesti de o masina cind aveai 80, ai vazut-o si ai frinat in draci si alta e sa te izbesti de o masina cind ai 150 si nici nu stii k ai murit.

 

Nu includ aici cazurile de papugii, taximetristi, autobuzisti, tico-isti sau damas-isti, femei la PMS, care ti se uita fix in ochi si cind esti la 10m de ei ii dau gaz din lateral sa iti intre in fata.

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

smokey nu poti spune ca bebe dupa anii lui de motociclism nu avea experienta sau avea viteza sau altceva

a murit la 80 kmh din cauza neatentiei soferului care cretinul dracului umbla cu parbrizul spart de ceva vreme

ala nu vredea drumul decat printre cioburi ce sa se mai asigure .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Pe de alta parte, daca vrei sa supravietuiesti, mai bine previi o situatie periculoasa, si gindesti tu si pt prostul care poate n-o sa-ti dea prioritate. Eu de exemplu m-am obisnuit ca, in general, la orice intersectie(oras sau afara), sa reduc f mult viteza, pina la stadiul in care pot opri in citiva metri, ca nu se stie niciodata ce se poate intimpla. Asta dupa ce era sa ma calce in oras o vaca care nu respectase indicatorul "Stop" .

that's the spirit. nu poti astepta sa respecte altii legea, altfel mori cu dreaptatea de partea ta. dupa cativa ani de condus (indiferent ce) iti intra in reflex anumite tactici de anticipare.

 

ex de premeditare cu conserva: cand faci stanga, tii rotile inaine, desi ai putea sa le pregatesti catre stanga - asta in caz ca te plesteste unu in spate, sa nu te arunce pe sensul celalalt, si-ti mai iei una peste bot

 

cu motorul: te uiti unde se uite soferul din fata ta (chiar daca nu semnalizeaza), incetinesti cand se apropie parcari, statii taxi, terase cu baietasi de cartier: poate se trezeste unu la o manevra brusca.

 

sau: cand te apropii de o intersectie, vezi ca e o masina care incearca sa faca stanga, si tot de pe stanga vine alta masina. tu poate o vezi, dar el nu te poate vedea din cauza, fiind obstructionat de cealalta masina. binenteles, tu-i dai gaz ca ai prioritate, si el se baga... bienenteles ca nu te-a vazut

 

sau: vii in slalom printre masini, stai 2 sec in spatele unei masini, si faci o manevra de depasire pe stanga/dreapta. soferul respectiv poate s-a asigurat acum 2 secunde in spate, tocmai se asigura si din stanga, cand motociclistul trece in viteza pe langa el. e suficient o fractiune de secunda ca sa-i ia fata

 

sau: esti in sat, coloana. nu te bagi in depasire cu gazul la maxim, poate in fata e un tzaran care face stanga/dreapta, numa bine iti taie calea, el se asigurase cu 2 sec. inainte

 

sau: vezi ca toate masinile franeaza in fata, nu te bagi in depasire, franezi si tu sa vezi care-i treaba

 

sau: e intersectie, e verde. si ce daca? incetinesti, te uiti sa vezi daca nu sunt intarziati care forteaza galbenul (ca doar toti facem de-astea), si esti pregatit sa franezi

 

sau: mergi in coloana, iar cel din spate e prea aproape de tine. poti pisca un pic frana, ca sa-l obligi sa franeze, ca nu cumva sa se urce pe tine daca franezi brusc

 

 

sunt multe situatii in care putem evita noi accidentele, chiar daca conservarul ar trebui sa faca asta. dar si ele e om, si poate gresi (intentionat sau nu). nu ajuta la nimic faptul ca tu ai dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@smokey: marfa aia cu tinutul rotilor drepte cind esti in masina, nu ma gindisem la ea. Eu calc frina sanatos atunci cind sunt in trafc dar sunt oprit, k nu se stie. Dar recunosc k pentru a scurta timpul de plecare tin directia deja pusa incotro vreau sa plec B)

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea: Cu cit iti calculezi mai exact actiunile tale si cu cit prevezi mai bine actiunile celor din trafic, sansele tale de supravietuire sint mai mari. Aici e locul in care poti imbunatati multe, de la tehnica de condus, tehnici de evitare, tehnici de minimizare a urmarilor impactului, capacitatea de a prevedea pericolele..

Apare insa o problema: Fatalitatea. Ea face totusi diferenta intre a scapa dintr-un accident extrem si de a muri intr-un accident banal. Si aici n-ai ce face..

Am fazut si eu filmul cu accidentul de la BV .. 2 oameni in 3 zile, la sfirsit de vara..

..n-am cuvinte...

 

Asfalt uscat si multi km[/h] fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca raspunsul corect este pct. 5, asta e clar !

 

Problema este: ce poate face motociclistul pt. a nu ajunge purtator de shuruburi/tije, in carucior sau in sicriu?

Problema avand mai multe necunoscute, trebuie evident luata fiecare la rand, motociclistul trebuind sa inceapa cu o auto-analiza, de genul:

 

- conduc eu prea agresiv, am mania vitezei? Transform strada cateodata in circuit?

- ma bazez pe faptul ca participantii la trafic ma vad si reactioneza la timp, ca doar e obligatia lor, asa scrie la "reglement" ?

- gandesc cu un pas inainte(de ex."s-ar putea sa nu-mi dea prioritate") sau reactionez de-abia cand intervine incidentul?

- daca afara e cald si fac drumuri scurte, ajunge sa port doar casca?

 

Cine raspunde cu "DA" la oricare dintre intrebari, ar trebui Ă  la long sa-si vanda motocicleta ( daca apuca "Ă  la long").

 

 

 

Ride safe si luati aminte la statistica accidente moto a anului 2004 B) :what: :laugh: . Recunosc, pe mine m-a pus pe ganduri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot 5 am votat si eu.

 

Drumurile "cauzeaza" nu numai prin efect direct (e.g. dai intr-o groapa si cazi), ci si indirect: masini care ocolesc un canal sau o groapa mare si nu se asigura de nici o culoare => te imping pe contrasens sau te lovesc.

 

Conducatorii auto, dupa cum ziceti, inca nu constientizeaza faptul ca moto=vehicul inmatriculat cu aceleasi drepturi ca o masina, de aici si cei ce zic "da-te mai incolo ca avem loc pe banda" sau care inghesuie sau nu dau prioritate pe motiv ca "aveai loc sa treci".

 

Mai sunt de vina si cei care "se uita, dar nu vad" - treaba asta se intalneste inca si in afara (ei numesc sindromul SMIDSY - sorry mate, I didn't see you), asadar ce pretentii sa avem in .ro B)

 

Singura solutie este prevenirea... chiar daca ai prioritate, incetinesti; treci printr-o zona aglomerata, incetinesti... tot timpul cu ochii in 4. Macar in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un politist moto spunea ca un motociclist trebuie sa fie de 4 ori mai atent decit un sofer . Mie asta mi-a intrat bine in cap (da Doamne) ! Si astia asa politisti cum sunt ei au ceva experienta !

vreau sa intreb si eu ceva : daca mergi cu faza mare aprinsa tot exista riscul ca un (cuvant urat) sa nu te vada (asta ar fi culmea !) ? . In accidentele care s-au intimplat motociclistii aveau farul aprins ?

Multi au murit complet echipati , oare ce sa pui pe tine sa scapi (armura de metal ??? )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci:

1. Nu e vb k te vad sau nu cu far. Cu far esti intradevar mai vizibil, dar calculeaza k dc vii cu 100km/h = 100.000 m / 3600 secunde adica aproximativ 28m/s viteza. In 4 secunde deja ai parcurs peste 100 de metri. Si asta daca mergi doar cu 100km/h.

Gindeste-te cit de vizibila e o motocicleta de la 100m distanta, vazuta din fata (adica suprafata minima a ei), intr-o oglinda retrovizoare (pe care, daca e din fabrica, scrie ca "Lucrurile din oglinda sunt mai apropiate decit par", adica oglinda laterala micsoreaza intrucitva ce arata tocmai pentru a panorama mai bine). Acum 4 secunde ca sofer ai vazut un punct in oglinda laterala, ai inceput sa cotesti, punctul s-a infipt in tine, cam asta e... B)

2. Poti sa ai mama echipamentului in caz de izbire la asemenea viteza. Nu e vorba k te apara, doar te tzine pe tot la un loc sa nu te imprastii. Sunt rupturile de organe care sunt catastrofale la un asemenea soc, iti explodeaza inima, ficatul, creierul, si tot ce mai vrei tu.

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Farul aprins te ajuta evident la neconfundarea cu decorul. Stiti fazele alea cand prinzi ceva cu coada ochiului dar te bagi pentru ca deja ai inceput manevra si te gandesti ca poate e doar o falasa impresie. Un far aprins de diferenteaza clar de restul "peisajului".

 

Drept exemplu luati bicilistii care merg fara lumini aprinse ziua, nu vi s-a intamplat sa vreti sa traversa-ti strada si sa treaca razant biclistu urland sau claxonand pe langa voi? sau nici nu claxoneaza pentru ca nu mai are timp. Un far aprins, mai ales faza mare ca aia intra bine in ochi, te face mult mai observabil.

 

Despre viteza s-a vorbit destul, selectia naturala lucreaza. Daca esti atat de inconstient incat sa mergi cu peste suta in mod constant prin oras o data si-o data tot iti vine cineva de hac. Probabilitatea de a face un accident creste , cred, exponential cu viteza.

 

Drumurile proaste si aglomerate sunt in stransa legatura cu capitolul viteza - adaptezi viteza pana scapi la asftal liber. Stai cu ochii in patru sa nu-ti rupi acaretu si sa nu-ti sara nerodu in fata. La nenoroc e destul de neplacut sa te gandesti, vine cam asa: orice actiune de prevenire, oricat de mare arfi atentia, oricat de multa experienta ai avea tot o sa se iveasca la un moment dat o faza la care sa nu mai ai iesire, Doamne fereste! S-a dus si confortul psihic B) Daca te simti cu inima impacata ca ai facut ce trebuie in viata atunci e bine :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot varianta 5 am votat-o si eu. Si sincer acum, daca as vrea sa vad cat trage o moto pana moare, nu m-as da pe shoselele patriei nici gand. Prefer o pista de avion pustie sau un sector de autostrada inchis.

 

Dupa mine motociclismul nu este sa ii demonstrezi soferului de langa tine ca tu i-o iei in fatza sau ca poti sa o arzi cu 150 km/h in 8 secunde. Ideea e sa stii sa te si abtii, iar faza cu "motociclistii trebuie sa fie de 4 ori mai atentzi decat conservarii" e adeavarat, chit ca vine din gura unui Garcea.

 

Ochii cat cepele, viteza adaptata si sprinturi de "adrenalina" DOAR unde vezi o shosea absolut pustie, absolut fara nici o intersectie, absolut fara nici o masina in fatza sau in spate.

 

Parerea mea, de om care s-a ingrozit dupa ce a vazut filmuletzul de la ultimul accident. B) :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu va sugerez altceva... ceva original.

mergeti la curse, si vedeti cum se dau baietii acolo.

dupa aia, luati masina din dotare, si incercati sa traversati cirucuitul in timp ce ei se dau.

sunt tare curios daca veti putea sa va asigurati si sa treceti.

 

clar problema numaru unu este viteza.

care are tupeul sa-mi spuna ca din cei care au murit, daca mergeau cu 1/3 din viteza pe care o aveau in momentul accidentului, nu se descurcau ?

va spun eu, viteza te fura, te crezi din ce in ce mai stapan pe situatie, pana cand apare "zidul".

si-atunci simti gustul amar al vitezei, e fractiunea de secunda in care iti dai seama ca ai belit carasul.

 

eu incerc sa merg mai repede cu motoreta, adica incerc sa-mi educ reflexele pentru a face fata oricarei situatii. pana nu pot sa fac ce vreau cand vreau cum vreau merg incet. asa sper sa apuc sa ma dau si la anu cu motoreta.

 

intre timp insa, ma gandesc cum se vede cand intru intr-o intersectie din punctul de vedere al unu sofer.

cam asa:

1 nu te vede (ai belito)

2 te vede

2.1 te vede da nu apreciaza viteza ta corect (ai belito)

2.2 te vede de apreiaza corect viteza

2.2.1 apreciaza el corect da zice ca se baga (ai belito)

2.2.2 vede apreciaza te lasa sa treci.

 

deci cam 33.3(3) sanse sa te lase ok sa treci, desi el are cedeaza si tu ai prioritate de 15mii de coco sub poponeata.

cum ai sanse 66.6(6) la suta sa dai ortu popii la fiecare intersectie unde ai prioritate (nu mai calculam semafoare si prioritate) eu cred ca in momentul in care te apropii de-o intersectie in care se afla o masina trebe sa apreciezi ca nu ai noroc si ca dobitocul o sa-ti taie fata.

 

una peste alta, sunt si destui care incing spiritele pe forum si in afara lui, vedeti cum de exemplu bocioaca este categorisit ca "slow pussy" sau alte apelative.

 

Sorin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauza majora a accidentelor MORTALE,din cate am observat eu, este manevra (eventual neregulamentara)  a conservatului fara sa se asigure. De ce nu s-a asigurat? Pt ca nu l-a vazut. De ce ? PT CA MOTOCICLISTUL AVEA VITEZA MARE. Nu cu 10-20 kmh mai sus decat spune legea, ci DUBLUL SAU TRIPLUL  vitezei maxime legale. B) Asa ca inainte de a arata cu degetul si  striga "criminalii" , urcati-va intr-o conserva si incercati sa observati un motociclist care vine cu peste 200  kmh , dintr-o intoarcere a capului timp de 2 secunde. Poate dupa aia va tremura un pic mana cand trageti de gaz. :what:

Are dreptate Axa cu Scame...

Adrenalina care iti pompeaza din plin cand esti pe motor si bagi mana in gaz iti poate fi de multe ori fatala!!!

Trist dar adevarat!!!

:laugh: :laugh: :lool:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

una peste alta, sunt si destui care incing spiritele pe forum si in afara lui, vedeti cum de exemplu bocioaca este categorisit ca "slow pussy" sau alte apelative.

Ce ai vrut sa spui cu :"vedeti cum de exemplu bocioaca este categorisit ca "slow pussy" sau alte apelative."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...