Vizitator VULPOIU Postat Martie 16, 2011 Share Postat Martie 16, 2011 într-adevăr, simeringul cel mic era de la cablul vitezometrului. Pe cel vechi credeam că l-am scos, bucăți, dar până nu am scos ansamblul melcului Âşi l-am bătut pe cel nou înspre înăuntru, nu mi-a ieÂşit bucata din cel vechi. Cu tot cu bucățile lipsă Âşi arculeț. Iar cel nou l-am recuperat bun-bunuț. Am recondiționat ansamblul Âşi l-am montat... Am căutat pe la magazinele de piese auto simeringuri cu dinți pentru aruncat uleiul. N-am găsit. Pe stânga l-am montat pe cel original, dar pe dreapta.... cred că le montez pe cele pentru Oltcit. Am montat comanda vitezelor, comanda demarorului (semiluna) Âşi axul schimbătorului. Ambreiajul verificat să fie impecabil, pinionul de pe ambielaj cu melcul pentru turometru Âşi lanțul primar. Am confecționat garnitură de capac din clingherit de 0,5. Am pus capacul ca Âşablon, am dat cu creionul, am tăiat pe exterior, am tăiat pe interior la o grosime estimativă. A ieÂşit foarte bine. Mâine să o termin pe dreapta, plus cilindrii Âşi... cred că îl pornesc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 mult noroc imi aduc si eu aminte cand am facut JAwa si am pornit-o prima data ..si nu mi-a ramas nici macar o saiba in plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 In alta ordine de idei,azi am vrut sa montez motorul si ghiciti ce ? mi s-a rupt un segment si bucata rupta a intrat in carter,am bagat benzina si apoi motorina ca sa iasa afara si au iesit defapt 2 bucati,am observat insa ca era vb de 3 bucati si anume 2 bucati mari care au iesit si inca una care este ciocul segmentului,am spalat apoi de 2 ori cu benzina inauntru si apoi am rasturnat motorul insa nu am observat ca o fi iesit,oricum e o bucata ftr mica,insa se poate sa fi iesit si cu cele 2 bucati din prima si nu o fi observat fiindca cand am rasturnat motorul bucatile au picat in piston si apoi dupa ce am dat jos pistonul am observat bucatiile de segmenti.Acum intrebarea este : ce se intampla daca a ramas bucata aia inauntru ? Nu as vrea sa desfac tot motorul chiar degeaba. Se poate intampla ceva foarte frumos.Indiferent cat de mica este bucata ajunge in capul pistonului si-ti face praf setul atat segmentii, piston si daca ai noroc si cilindru zgariat sa nu mai punem ca ramai si pe drum. Asa ca desfa si curata. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 caut si eu pt unchiul meu ce nu are treaba cu netul un semering de Jawa 356 motor de 175 an 61.Semeringul trebuie sa aiba dimensiunile 20 x40 x 10.Daca are cineva idee de unde as putea lua unul sunt numai urechi. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 Alex, dacă vrei să mergi la sigur, încearcă la BADI (Baza de Aprovizionare Âşi Desfacere a Industriei). Îi găseÂşti într-o clădire albastră ca un cub dadaist pe Bd. Laminorului, între ÂŞoseaua Chitilei Âşi BucureÂştii Noi. Ăi-am lăsat link direct către pagina lor de contact. Au Âşi catalog online aÂşa că vezi ce Âşi cum. Altfel, mai găseÂşti prin târg la Obor, prin câteva dughene de pe Viilor, pe Colentina înspre Fundeni, pe Giurgiului etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 mersi adrian, o sa incerc acolo atunci, sper sa aiba ce caut eu plus ca trebuie sa iau si pt mz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 Ma bate gandul la un parbriz mic sau carena cu geam mic la Jawa 638. Stie careva vre o idee ca sa nu stric infatisarea bietei Jawa? Mesaj completat Cam asa paraie Jawa mea dupa schimbat pistoane segmenti bolturi si colivii si rectificat cilindrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 (editat) brr brr brrrrr.... Ați mai văzut prost care să nu-i dea de cap 2 zile a rînd din simpla cauză că... a inversat fiÂşele între ele? I-am terminat de asamblat motorul, plecând de la schimbat toți rulmenții pe ambielaj, trenuri, melcuri etc. făcut garnituri din clingherit, tras simeringuri etc. etc. Alaltăieri l-am pus pe cadru, cu cilindri cu carburator, înțepenit la locul lui, pus statorul înapoi care rămăsese pe cadrul la dat jos motorul. Pus rotor în Âştift, pus bucÂşă în Âştift, verificat cărbuni... bun. Pus baterie, învârtit, ei bine scânteia.... numai cînd nu trebuia nu. Învârtit în fel Âşi chip.. nnu se brodea. BucÂşa când trebuia să deshidă... închidea Pînă cînd? Pînă azi. Mi-am dat seama că am pus fiÂşele invers. Pus gaz.... poponeataățat puțin carburator după o iarnă de stat în lădiță... după vreo 5 pedale.... brrrr.... Să mor de haz cînd i-am turnat uleiul Am scăpat din vedere buÂşonul de golire... :banghead: p o parte intra ulei în cutie, pe de alta curgea. CĂ deh, vorba e doi-doi.... la mine era unu-unu... I-am terminat de tras pinion, lanț, ambreiaj, etc. De probe, n-a mai fost timp azi. Dar altă dată... Bucuria lucrului făcut cu propriile mîini, singur, e aproape Editat Martie 23, 2011 de VULPOIU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 bravo ! cea mai tare senzatie e sa iti faci motoru singur.. asa incepe un motociclist care se respecta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 Dacă se respectă într-adevăr, aÂşa Âşi moare! Mi-e foarte familiară scena cu uleiul. BenzineÂşte, scânteieÂşte, da' să n-o ia de-a-ndoaselea ! Filmuleț Âşi poze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 Bravo Vulpoiu. Precum vulpea, ai fost mai smecher ca ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 Mulțumeeesc! Bre mă flatați ! Bine că nu mă flatulați.... Am ieÂşit azi la probe. Oooh... belea fără baterie bună, pe care am lăsat-o bună toamna Âşi am găsit-o phootută primăvara. E de aia capsulată, pare a fi în gel, să fi înghețat? nu cred, am păstrat-o la temperatură relativ constantă (Âşi dacă n-a înghețat vinul în butoi, atunci.... ) Am înebunit la dat pedale cu redresorul pus pe ea... ambreiaj reglat canci.... pornesc, plec de pe loc, ieÂşi pe drum, mergi 100 metri... moare motorul... împinge pînă acasă... înpinge la deal în ogradă... mnezei Âşi cristali... Âştiți voi, cunoaÂşteți senzația Am pus azi la încărcat o baterie care promite ceva mai bine, poate-poate.... Filmuleț Âşi poze, nu am cu ce. Nici telefon, nici cameră mai veche, nimic-nimic !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 bateria trebuie incarcata complet la maxim o luna. altfel se sulfateaza si nu mai faci nimic cu ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 caut si eu pt unchiul meu ce nu are treaba cu netul un semering de Jawa 356 motor de 175 an 61.Semeringul trebuie sa aiba dimensiunile 20 x40 x 10.Daca are cineva idee de unde as putea lua unul sunt numai urechi. Multumesc. Maestre Alexe,pe Fundeni,venind de la Pantelimon,pana sa inceapa drumul sa coboare,pe partea dreapta ,intre magazinele cu cherestea,cam vis a vis de Biserica Domnului este un magazin ce are rulmenti si semeringuri.Eu am gasit pentru Mobra acolo.Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnyebravo Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 Are cineva nevoie de niste semnalizatoare? Cred ca sunt de Jawa sunt luate de pe forum pentru un proiect al meu dar am renuntat si mi-au ramas. Pun si poze daca nu le bag la bursa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Maestru' ZIDU se pare că iar are dreptate Bateria aia pe gel o dau în.......... etc Âşamd, celaltă am ținut-o toată noaptea Âşi ziua pe redresor Âşi pe aia... Âşi tot degeaba, nu trece de 8 V, aÂşa că mîine mă duc să văd de alta. De vreo 4 Ah cred că ajunge, doar nu am electromotor, cel puțin 12,2 V să am la pedală. Merge dihania! am scos-o la probe. Cuplează foarte bine vitezele, eram foarte curios ce iese după ce am făcut aÂşa ceva prima dată. Se pare că zgomote suspexte în cutie nu am, doar că ambreiajul smucea la plecare de pe loc... l-am schimbat. Adică discurile cu "fierele" dintre ele. Parcă nu mai smuceÂşte, dar trebuie reglat mai bine. După o iarnă de stat parc-ar trebui totuÂşi să-i mai umflu roțile în rest.... benzol Âşi... baterie, offf !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 Ieri mi-am terminat si eu motorul dupa care am decis sa dau o tura cu ea asa incetuc ptr ca e in rodaj,dupa care aud un zgomot ftr ciudat am crezut ca e de la ceva rulmenti din ambielaj,insa am descoperit ca suportul ala de ambreiaj freaca de capac ptr ca stiftul ala din cupru s-a dus si juca acolo in stiful de otel.Dar faza este ca treaba asta nu o facea decat dupa ce se incalzea putin in primele 2 minute sa zicem nu facea asa,dupa care incepea..........Oricum o sa il schimb si am as vad atunci CIneva care a mai patit asa ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 caut o aripa de fata de 350/354 ca cea din poza.daca are cineva una prin ograda si il incurca,sa-mi dea un semn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 caut o aripa de fata de 350/354 ca cea din poza.daca are cineva una prin ograda si il incurca,sa-mi dea un semn. daca ajung zilele astea la fier vechi si mai e jawa aia fara motor incerc sai scot aripa fata. asta numai in cazul in care mai este pe gramada...acu 1 saptamina o vazusem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 belea fără baterie bună, pe care am lăsat-o bună toamna Âşi am găsit-o phootută primăvara. E de aia capsulată, pare a fi în gel, să fi înghețat? nu cred, am păstrat-o la temperatură relativ constantă ...ei bine, Âşi căutând azi pe net după baterie, am descoperit faza cu bateria de UPS. Îmi aminteam eu ceva-ceva citit pe aici... Âşi două pagini mai în urmă Eu am pus o baterie de UPS de 12V 5Ah la pretul de numai 43 lei parca, spre deosebire de cele cu Pb care erau in jur de 100 lei. Este acum pe al doilea an si inca merge bine. Am vrut sa pun de 9Ah sau de 7Ah dar nu incape. De incarcat o incarca oricum. ...tocmai ce am fost să verific bateria mea cea veche Âşi dusă. Cea cu care, de fapt, am cumpărat motocicleta! Mi se părea mie că nu prea arată a baterie de moto... dar am zis că în ziua de azi... ÂŞi ei bine, am pățit ca-n bancurile cu olteni Bateria mea era de UPS! Scrie pe ea 12V - 12Ah, normal use 14,5 V, standby 13,8V, startup 3,6Ah. Ce să mai zic... doar atât: costă aproape la jumate cît una moto! La scutere sau moto cu demaror nu Âştiu cît ar fi de bune; am înțeles că bateria moto e mai elastică, adică suportă o cădere mai adâncă Âşi mare de amperaj, pe când cea de UPS nu. Oricum, noi dăm la pedală, deci.... pentru două bobine cu o aprindere bine reglată... eu unul nu cred să fie probleme. La manual scrie că alternatorul debitează cică 50 amperi.... minus consumatorii (farul care este obligatoriu + sporadic semnalizările Âşi frâna..) eu zic că e un curent mai mult decât suficient de încărcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roskatu Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Fratilor am reusit sa montez alternatorul de ij pe ivanka, dupa lupte seculare am reusit pasul catre cei 12v mult doriti. Din pacate a trebuit sa decupez si din peretele carterului si din membrana capacului cum va trebui sa decupez 1 cerc din acesta pentru ca alternatorul este pur si simplu mai "badaran" decat dinamul, dar ma consoleaza faptul ca am cei 14,5v in baterie cu faza lunga cuplata, frana apasata si semnalizarea clipocind ......iar claxonul vechi...cel de 6v are un pitigait la 12v hilar rau (in bipuri scurte isi face si el treaba) pana il voi schimba. Dar sa revenim la adaptari, decupari, rectificari samd...... Pentru inceput a trebuit sa fac loc statorului in locas, asta insemnand sa frezez suporti de ghidare ai dinamului, toti cei 5 pana la nivel cu locasul rulmentului ambielajului, de decupat am mai decupat si din peretele st jos al carterului pt 1 din prinderile statorului, in tot acest timp taicamiu se ocupa de flansa pe care venea prins statorul care s-a nimerit la fix, super tare pana aici intr-o pauza scurta imi fac timp sa verific alternatorul ca nu am avut timp pana atunci, fluturi din stomac erau curentati la 12, si verific rotorul OK....mai departe statorul arata bine in prima faza, pun aparatu pi el, si ghici parca era stator de dinam cu capatul excitatiei la masa (in gandul meu bagami....si scoatemi.......as), dar las ca nu e capat de tara, il dau la rebobinat, ma storc si aia de vreo cinji di lei si ii dau de cap, dar egoistul din mine neh nu se poate tre reparat si fara.....si desfac statorul in 2 (capacul alternatorului deo parte si bobinajul de alta) si dai ci cauta cu halogenu intr-un ochi cu lupa intr-altu pana la 1 tola suspicioasa cu placuta de textolid putin parlita (in gandu meu asta e nenorocitu) dau placuta de textolit jos, lacul bobinajului inegrit, si iau iar aparatul leg o infasurare la nimereala pun la masa si misc de bobinaj........si hopa ba arata ceva ohmi intre infasurare si masa ba imi intra 1 infinit, ma apuc izolez bobinajul il masor iar "1" infinit in stator imi punea zambetul pe buze, ii mai trag si o baie in lac sa pot dormi si linistit il arun in cuptor 10 min si il masor iar...Perfect. Ca imi recuperasem si statorul, taicamiu terminase intre timp flansa de adaptare ...rpd rpd sa facem o proba hopa, rotoru sus peste si statorul, prin suroabele scot bujia si trag pedala........pfoai frigemas batea rotorul ca freca in stator, rpd taicamiu se pune pe facut o replica a conului ambielajului pt fixarea rotorului, calculeaza unghiul si dai, 5 min striga la mine "hai odat cu rotorul ala" sar ca ars ii imanez fieratania o fixeaza si dai de lustruieste, in cateva sute de rotatii draci prinsese forma rotunda, colectorul parca era proaspat schimba, iar pe strada mea iar iesea soarele.Urc iar sus rotorul, si statorul peste, calc pedala "Brici bai tata bai,am 1,5mm intre rotor si stator peste tot" bun asa reglez aprinderea, pusc bujia la loc trag firele, leg bateria doar pe aprindere sa vad efectul la turatii mari....brici se comporta brici, leg si DF-ul fara releu regulator direct dp baterie printr-un bec (Pe aceasta cale ii multumesc lui OWENE pt tutorialele cu verificarile si schemele alternatoarelor ca pt tonti ca mine....super tare frate dau de beut ) cu iesirea trifazata deconectata, pornesc mobra becu ardea mocnit iar intre faze 30-40 vca hmm sa zicem, mai departe leg si puntea redresoare de dacie la iesirea trifazata dar cu "+" deconectat, pornesc iar mobra dau sa cetesc + puntii cand ivanka se gandeste sa mai ia o pauza......io de colo....ce sa fie..... dau iar pedala si iar pedala nimik ba da ce draq, verific iar aprinderea, perfect, masor bateria 11v...ba da ce draq sa aibe, lovesc din greseala peste rezervor din care se auzea un ecou ca de pestera (io "nu se poate") DA facui pana prostului fara sa ma misc 1m, asta e pauza de 1 zi......a doua zi dimineata bag 6kile di sos si dau pedala, + puntii arata 10v la vreo 800rot/min dupa aprecierea mea, turez ooooooo 80v cc...mamaaaa cool frate, scot si dracovenia de regulator, il fixez de rama klumea leg DF-ul tot prin bec leg si bateria si puntea la baterie, sii dau pedala.....conectez aparatu la baterie......si 12.4 vcc.....dau blana....nor de fum langa mine dar nu-i bai aparatu arata 14.5 V si statea acolo....acum ramane sa ma vad cum, unde vine conectat martorul de incarcare. Dar sunt extaziat, credeam ca nu mai reusesc, credeam ca nu ajung la smaeb cu ivanka.....dar sunt increzator ca nu ma va lasa... Sper sa tina vreeeemea cu noi si sa ne vdm la Showroom sanatosi (adriane tre sa ne intalnim babele) si hotarativa odat cu intrunirea aia!!! Primul rand e de la mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Felicitari pentru reusita! Sper ca ai cinstit ..strungarul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Aprilie 5, 2011 Share Postat Aprilie 5, 2011 Omul cît trăieÂşte, descoperă... E simplu să pui niÂşte cilindri în capul pistoanelor, nu ? ...apoi să te umple dracii de ce nu merge.... inclusiv cu aprindere electronică montată! ....însă cînd la miÂşto desfaci chiulasa să te uiți dacă nu cumva au plesnit segmenți... descoperi un joc IMENS al pistonului în cilindri, cu segmenți cu tot! Aproape doi milimetri! Păi dacă pe cilindru scrie 3, Âşi pe pistoane 2.... Am recuperat un set de pistoane +cilindri mai vechi, culmea, cota 1! - păi dacă provin de la un motor cu vreo 10.000 km nedesfăcut niciodată... - în care pistonul fără segmenți stă la marele fix cu fffoarte-foarte puțin joc, Âşi acum, aÂştept segmenții de la dany.... E logic, că doar la pedală, opunea minim efort.... aproape ca fără bujii... iar putere, aproape că nu aveam să plec de pe loc iar la drum întins, nu trecea de 70 la oră... iar într-a IV-a chiar dădea să moară... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Aprilie 5, 2011 Share Postat Aprilie 5, 2011 Omul cît trăieÂşte, descoperă... E simplu să pui niÂşte cilindri în capul pistoanelor, nu ? ...apoi să te umple dracii de ce nu merge.... inclusiv cu aprindere electronică montată! ....însă cînd la miÂşto desfaci chiulasa să te uiți dacă nu cumva au plesnit segmenți... descoperi un joc IMENS al pistonului în cilindri, cu segmenți cu tot! Aproape doi milimetri! Păi dacă pe cilindru scrie 3, Âşi pe pistoane 2.... Am recuperat un set de pistoane +cilindri mai vechi, culmea, cota 1! - păi dacă provin de la un motor cu vreo 10.000 km nedesfăcut niciodată... - în care pistonul fără segmenți stă la marele fix cu fffoarte-foarte puțin joc, Âşi acum, aÂştept segmenții de la dany.... E logic, că doar la pedală, opunea minim efort.... aproape ca fără bujii... iar putere, aproape că nu aveam să plec de pe loc iar la drum întins, nu trecea de 70 la oră... iar într-a IV-a chiar dădea să moară... Cu ce instrument de precizie ai masurat jocul imens de aproape doi milimetri ? Dupa cate stiu diferenta intre cota zero si cota patru e de un milimetru;sa inteleg ca tu aveai pistoanele la cota zero iar cilindrii la cota opt ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Aprilie 5, 2011 Share Postat Aprilie 5, 2011 depinde cum vezi diferenta, radial sau diametral Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.