Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator VULPOIU
Am motorul asta .Il dezmembrez. Ambielajul e bun .

 

De unde Âştii ? Din învârtite?

AÂşa am zis Âşi eu pînă să nu-l desfac... (pe cel de rezervă)

 

dany_oldmoto: Da, am desfăcut, am văzut acel distanțier între rulmenți, iar "piesa centrală" trebuie pusă în aÂşa fel încât distanțierul să intre în Âşanțul lui Âşi acel Âştift, tot la locul lui. AÂşadar distanțierul rămâne fix în cuzineți (ca să-i zic aÂşa impropriu).

 

Nu mai negociem la un ambielaj nou?.... ;) bănuiesc că vine fără rulmenții laterali din carcase Âşi fără pistoane respectiv "acele" (bilele) dintre bielă Âşi bolț... astea n-ar fi o problemă totuÂşi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde Âştii ? Din învârtite?

AÂşa am zis Âşi eu pînă să nu-l desfac... (pe cel de rezervă)

 

dany_oldmoto: Da, am desfăcut, am văzut acel distanțier între rulmenți, iar "piesa centrală" trebuie pusă în aÂşa fel încât distanțierul să intre în Âşanțul lui Âşi acel Âştift, tot la locul lui. AÂşadar distanțierul rămâne fix în cuzineți (ca să-i zic aÂşa impropriu).

 

Nu mai negociem la un ambielaj nou?.... :D bănuiesc că vine fără rulmenții laterali din carcase Âşi fără pistoane respectiv "acele" (bilele) dintre bielă Âşi bolț... astea n-ar fi o problemă totuÂşi.

 

 

la suma aia nu stiu ce se mai poate negocia..depinde de pretul cu care il iau eu e si pretul la vinzare,am vindut ambelaj cu 200 de lei nou anul trecut.

ambelajul vine doar cu rulmenti din mijloc si acele de la biela pe care deobicei le refuz si iau role sa nu se piarda ace prin motor...sint patit.. ca am avut 3 jawe si am stat ore cu magneti sa scot ace din cartere ;)

rulmentii nus choiar o avere cel laterali:ceva de calitate cam 35,40 de lei si cei mai ieftini la 15 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Cu role? adică în loc de ace, e de fapt un... rulment cu ace?

 

OK, dacă are rulment cu ace Âşi îl faci 200 lei... îl iau negreÂşit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O Jawă în Cehia, transformată în autoutilitară. O vinde omul pe la vreo 5000 coroane ceheÂşti. Să fie vreo 10 milioane?

 

post-7792-1295610026_thumb.jpgpost-7792-1295610083_thumb.jpgpost-7792-1295610103_thumb.jpgpost-7792-1295610114_thumb.jpgpost-7792-1295610131_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eheeei, nu Âştiu cu cine am plăcerea, dar să trăieÂşti frumos! :)

 

Păi tocmai ce mă-ntorceam înspre casă când m-am gândit c-ar fi bine să dau o pompă-două pe față. La OMV au "umflătoarele" alea ca niÂşte aspiratoare supradimensionate, apeÂşi pe buton Âşi se umflă camera... dom'le, comfort lux!

 

Te salut cu respect Âşi cu bucurie că m-ai recunoscut! ÂŞi iertare că era aÂşa jegărită Zeta (mai ales că are aripa aia hidoasă pe față de când cu accidentul), dar uite că o folosesc zi de zi Âşi nu am nimic să-i reproÂşez fetei. Astăzi am reiterat tradiția săptămânii: am dus-o la bibliotecă, în fața căreia stă parcată ca să-Âşi facă reclamă :), ca pe urmă să plecăm amândoi înspre casă.

 

Ieri Âşi astăzi mai ales am pățit o întâmplare foarte pe placul meu Âşi inocentă-n frumusețea ei: am făcut cunoÂştință cu o domniÂşoară simpatică la bibliotecă Âşi, la final de program, fără prea mult stat pe gânduri, ne-am suit pe motocicletă amândoi Âşi am condus-o la metrou. Fără să ne punem de-acord în prealabil, ea a apărut azi cu jachetă mai groasă Âşi eu cu cască pentru pasager :lol:! Normal că am repetat figura.

 

Cu povestea asta aÂş comenta eu în topicul vecin, ăla cu "raha... etc." Pentru mine, asta înseamnă motocicleta mea cea "depăÂşită", "de rahat", "ineficientă", "fără frâne". Un boem care nu are nicio legătură cu ăia trei-patru cai-putere în plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare comunisti !

Intampin niste greutati la mobra, iar la electrica nu sunt chiar in elementul meu... :)

1. Vreau sa pun un regulator de tensiune de Dacia pe Jawa 350-638, si imi cam da cu virgula ....

Cel de Jawa are 54, D+,DF, B.

Asta de Dacie are DF, B+, fir rosu care iese din el.

Merge inlocuit sau trebuie alt model ?

2. Din alternator ies 2 fire, de la carbuni. Unul DF, care merge la regulator si celalalt este o masa, dar nu imi scrie nimic care cum este. Cum aflu care e DF si care masa ? Are vreo importanta cum le leg ?

3. Statorul de la alternator se poate bobina ? Dar rotorul? Adica daca se merita, sau mai bine iau altele ?

4. Pe Jawa vreau sa pun decat instalatia electrica necesara mersului motorului si incarcarii bateriei, fara contact, lumini etc. Treaba asta necesita alta configuratie, sau pur si simplu ce nu-mi trebuie, sar din schema electrica. Mentionez ca inca nu are nici un fir pus pe ea. De asta vreau sa stiu ce si cum , inainte sa ma apuc.

Multam .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare comunisti !

Intampin niste greutati la mobra, iar la electrica nu sunt chiar in elementul meu... :)

1. Vreau sa pun un regulator de tensiune de Dacia pe Jawa 350-638, si imi cam da cu virgula ....

Cel de Jawa are 54, D+,DF, B.

Asta de Dacie are DF, B+, fir rosu care iese din el.

Merge inlocuit sau trebuie alt model ?

2. Din alternator ies 2 fire, de la carbuni. Unul DF, care merge la regulator si celalalt este o masa, dar nu imi scrie nimic care cum este. Cum aflu care e DF si care masa ? Are vreo importanta cum le leg ?

3. Statorul de la alternator se poate bobina ? Dar rotorul? Adica daca se merita, sau mai bine iau altele ?

4. Pe Jawa vreau sa pun decat instalatia electrica necesara mersului motorului si incarcarii bateriei, fara contact, lumini etc. Treaba asta necesita alta configuratie, sau pur si simplu ce nu-mi trebuie, sar din schema electrica. Mentionez ca inca nu are nici un fir pus pe ea. De asta vreau sa stiu ce si cum , inainte sa ma apuc.

Multam .

 

Salut, m-am uitat pe schema asta : http://www.motorlife.ro/motociclete/scheme...ice/jawa638.gif si sa treci la regulator de dacie ar cam fi asa:

Df => Df

D+ => la firul rosu care iese din regulator ( ar trebui sa masori daca pe ramura asta ai + permanent sau numai la contact , ar trebui numai pe contact);

B- => ajunge la masa regulatorului fiind un minus permanent ( masoara sa fii sigur ) , se prinde la unul din suruburile de la tabla aia care tine regulatorul;

la B+ ar trebui sa ai un + permanent ( merge si D+ ) recomandar ar fi sa tragi o linie direct de la baterie,

 

Am vazzut ca esti din Bucuresti , daca ai nevoie de ajutor te ajut cu cea mai mare placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU
Salutare comunisti !

Intampin niste greutati la mobra, iar la electrica nu sunt chiar in elementul meu... :)

1. Vreau sa pun un regulator de tensiune de Dacia pe Jawa 350-638, si imi cam da cu virgula ....

Cel de Jawa are 54, D+,DF, B.

Asta de Dacie are DF, B+, fir rosu care iese din el.

Merge inlocuit sau trebuie alt model ?

2. Din alternator ies 2 fire, de la carbuni. Unul DF, care merge la regulator si celalalt este o masa, dar nu imi scrie nimic care cum este. Cum aflu care e DF si care masa ? Are vreo importanta cum le leg ?

3. Statorul de la alternator se poate bobina ? Dar rotorul? Adica daca se merita, sau mai bine iau altele ?

4. Pe Jawa vreau sa pun decat instalatia electrica necesara mersului motorului si incarcarii bateriei, fara contact, lumini etc. Treaba asta necesita alta configuratie, sau pur si simplu ce nu-mi trebuie, sar din schema electrica. Mentionez ca inca nu are nici un fir pus pe ea. De asta vreau sa stiu ce si cum , inainte sa ma apuc.

Multam .

 

Ha, bine că ai menționat ultima idee... ca să Âştiu.

Deci vrei să-ți faci capră de trântit pe deal. Foarte bine, Djawolenia e bună pentru asta.

 

54-le de la releul Jawei va merge la cealaltă cutiuță care e responsabilă cu aprin sul martorilor prin bord... dar nu vei avea nevoie. Deci rămâne liber. Delatfel, pe releul de Dacei ce-l vei monta nici nu ai.

 

Cum funcționează instalația de încărcare: releul sesizează diferențele (fluctuațiile) de tensiune Âşi îi va comanda rotorului prin firul de DAF cât curent să producă. Din stator va ieÂşi un curent trifazat, alternativ, (cele trei fire) care va fi redresat printr-o punte de diode semi-conductoare Âşi va rezulta un curent continuu.

 

Pe releul de Dacie ai alimentarea prin papucul de B+, ieÂşirea pt. DF Âşi un fir roÂşu pe la spate, comparator. Masa o ia de pe suport, adică cracii lui.

AÂşadar vei alimenta prin contact releul, pe borna de B+, pentru a nu fi tot timpul sub tensiune Âşi/sau a-ți consuma bateria. Chiar dacă îți faci capră îți recomand un contact general.

De la borna DF vei trage un fir până la unii din periile (cărbunii) care freacă pe rotor.

Firul comparator îl legi direct pe borna bateriei. Pentru că teoretic nu, dar practic pot fi diferențe între tensiunea de la borna bateriei Âşi cea primită prin contact la alimentare (B+). De fapt, unele relee nici nu au firul comparator.

Releul să facă contact bine cu cadrul! E masa (borna de minus) Âşi dacă cade sau nu e prins bine... l-ai prăjit.

 

Nu are importanță care Âşi cum cărbune îl legi la DF. Curentul circulă în oricare sens prin rotor. Celălalt cărbune să fie legat la masă. Cărbunii să mai aibă ceva "carne" Âşi să frece bine pe rotor. "Pata" de contact să fie maximă. ÂŞi să alunece bine în sania lor.

 

Verifică puntea de diode! Se află în cutiuța mascată de protecția din dreapta. Continuitatea este foarte importantă, ca să nu ai vreo diodă străpunsă Âşi să le supra-soliciți pe celelalte. Se verifică continuitatea într-un singur sens.

 

Cu bobinatul.. ceva mai dificil. Treabă de moÂşi :) Mai bine cumperi alt alternator de Jawă. Sunt băieți pe aici care dezmembrează. ÂŞi au preț de fier-vechi.

Dar ce s-a întâmplat cu a tale ?

 

Dacă nu-ți mai trebuie să tragi curent înspre ghidon (lumini, semnalizări, claxon, martori, neutralul), vezi Âşi tu mănunchiul de fire care pleacă de la borna bateriei spre în față Âşi renunți la ele.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa afli care e Df si care e minus din alea 2 fire masori rezistenta intre masa si cele 2 fire => masa are rezistenta zero si Df are o rezistenta (cred ca de ordinul sutelor de ohmi, nu sunt sigur) . Daca le conectezi gresit, arzi releul, ai grija la asta.

Editat de dan_motor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam pt lamuriri, chiar imi sunt de folos.

Repede m-ai ghicit ca vreau sa ma dau pe aratura ! :) Poate voiam sa o fac motor de barca !? :)

Am sa pun si un comutator on-off pe + de la baterie in loc de contact, sa nu stea nimic in tensiune. Mobra asa am luat-o, varza ( si ea si eu !) dar batusem drum lung pt ea si am zis sa nu plec cu mana goala. Am vrut initial sa o fac pt sosea, dar m-i s-a luat repede ca am luat-o fara acte si proprietarul nu mai stiu pe unde e. I-am modificat comenzile, aripile, am inaltat telescoapele cu 8-10 cm, am scos ce se putea scoate de pe ea si acum eram la partea cu firele.

Inca o data merci pt lamuriri baieti. :D

Mesaj completat

Ma gandeam sa-i mai pun si martorul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Atunci nu renunți la cutiuța neagră pe care o alimentezi la borna ei notată "30/51" în paralel cu acelaÂşi fir cu care alimentezi releul de încărcare, apoi încă un fir de la borna "86" a statorului tot la cutiuță , apoi de la borna "87" a cutiuței un bec.

 

Ai gândit bine tu, nu e nimic mai sexy decât să rămîi fără scânteie în mijlocul pădurii Nicăieriului, ...poate doar să-ți înfingi vreo cracă în... :)

 

Prin acelaÂşi contact (ai grijă să fie unul care rezistă la vreo 25 amperi!) e bine să treci Âşi alimentarea bobinelor. Ai spus bine, "să nu rămână nimic sub tensiune". O bobină îți va transforma curentul în căldură... pe lângă faptul că se va prăji, îți va consuma Âşi bateria.

 

Succes!

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Să Âştii c-aÂş bea o bere acum, am mâncat niÂşte afumătură cam sărată ! :)

 

Desigur glumesc, noi să fim sănătoÂşi să punem caprele roată la roată Âşi pe noi barbă la barbă să sfătuim la halbă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare comunisti !

Intampin niste greutati la mobra, iar la electrica nu sunt chiar in elementul meu... :)

1. Vreau sa pun un regulator de tensiune de Dacia pe Jawa 350-638, si imi cam da cu virgula ....

Cel de Jawa are 54, D+,DF, B.

Asta de Dacie are DF, B+, fir rosu care iese din el.

Merge inlocuit sau trebuie alt model ?

2. Din alternator ies 2 fire, de la carbuni. Unul DF, care merge la regulator si celalalt este o masa, dar nu imi scrie nimic care cum este. Cum aflu care e DF si care masa ? Are vreo importanta cum le leg ?

3. Statorul de la alternator se poate bobina ? Dar rotorul? Adica daca se merita, sau mai bine iau altele ?

4. Pe Jawa vreau sa pun decat instalatia electrica necesara mersului motorului si incarcarii bateriei, fara contact, lumini etc. Treaba asta necesita alta configuratie, sau pur si simplu ce nu-mi trebuie, sar din schema electrica. Mentionez ca inca nu are nici un fir pus pe ea. De asta vreau sa stiu ce si cum , inainte sa ma apuc.

Multam .

 

Referitor la punctul 3. (in rest ai primit suficiente sfaturi foarte utile,Vulpoiul chiar merita berea aia..)

Rezistenta infasurarii rotorului este de 5 ohmi.(daca rotorul a fost rebobinat e posibil ca rezistenta sa fie diferita...)

Masurarea rezistentei e bine sa o faci direct pe inelele rotorului,un contact imperfect intre inele si carbuni iti va da o rezistenta mai mare;daca gasesti o rezistenta mai mica de 5 ohmi,ai spire in scurtcircuit, daca rezistenta e infinita,bobina e intrerupta..

La stator,masurand intre x,y,z (intre x si y,intre x si z ,etc ) trebuie sa gasesti o rezistenta de 0,3-0,4 ohmi,iar intre fiecare din borne si masa (carcasa alternatorului ) rezistenta trebuie sa fie infinita.

Pentru masuratori ai nevoie de un multimetru digital,cel mai ieftin costand 10-15 ron,foarte util si la verificarea incarcarii,a bateriei,a diverselor conexiuni.

Cu acelasi multimetru,poti verifica si diodele din puntea redresoare,desi ma indoiesc ca ai vreuna in scurt,puntea fiind destul de solida.(diodele din puntea de Jawa,sunt identice ca dimensiuni cu diodele din puntea de Dacia,de unde am presupus ca sunt de 20 amperi,aproape imposibil de distrus chiar de un scurt,alternatorul de Jawa fiind de max 15 A)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ pisica matache - la rotor am 6,2 ohmi intre inele, dar e un fir iesit din inelul de jos. Se debucseaza inelele alea sa il pot lipi la loc ? La stator am 7 ohmi intre toate bornele-xy, xz, yz

@vulpoiu' - O bere e putin fata de cat par alb am economisit ! :) Poate ne-(ohm) intalni anul asta cu totii la intrunirea comunistilor !

@ panaite paul - daca ai sti de la cate ciocane am salvat-o pe biata Jawa din cauza manualului tau, cand voiam sa scot vreo piesa !! :D

Manualul de Jawa si ala de Ij luate moca de la voi comunistii, le-am scos frumos la imprimanta, le-am facut coperti.....sa vezi acum cum arata numai ulei si vaselina e pe ele, daca mai am nevoie la anumite capitole nici nu se mai vede ! :) ...si astea nu au costat nimic, in schimb ala de la Busa care a facut 15 E, culmea, e alb si frumos ca in prima zi !... :D

Sanatate si tuica fiarta ca afara e jale....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca manualul tradus de mine ti-a fost de folos. Inseamna ca nu mi-am pierdut timpul degeaba. Si eu l-am listat si legat cu arc si imi este de folos.

In mod foarte ciudat si la rotorul meu s-a intamplat acelasi lucru, adica s-a dezlipit un fir de pe colector. Asta sa fie moartea lor? Ciudat ca periile (carbunii) circula foarte aproape de marginea inelelor colectoare, exact peste lipirea firelor pe colector.

Da, se debucseaza cu atentie, se curata si cositoreste firul la locul lui, se bucseaza la loc cu o tubulara potrivita (ei cred ca ar fi spus "with a suitable pipe") si merge OK. Eu asa am facut. Atentie ca la rebucsarea colectorului, firul care trece pe sub primul inel colector si se cositoreste la al doilea sa nu atinga la masa (axul central) sau la inelul colector pe sub care trece.

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ pisica matache - la rotor am 6,2 ohmi intre inele, dar e un fir iesit din inelul de jos. Se debucseaza inelele alea sa il pot lipi la loc ? La stator am 7 ohmi intre toate bornele-xy, xz, yz

 

Nu inteleg cum ai gasit 7 ohmi intre capetele bobinelor;eu vad posibile trei variante:

daca una sau mai multe bobine erau intrerupte,gaseai rezistenta infinita..

daca una sau toate erau in scurt gaseai rezistenta zero,sau mai mica de 0,3-0,4 ohmi

daca bobinele erau in regula,gaseai 0,3-0,4 ohmi

Ma gandesc sa nu o fi fost rebobinat cu sarma mai subtire (sarma originala are 1 mm diametru ),desi nici asa nu ar avea 7ohmi.

Ori nu ai masurat bine,ori multimetru nu-ti masoara bine.(ce multimetru ai folosit ?)

 

In legatura cu rezistenta rotorului,nu stiu ce sa zic,avand in vedere ca ai folosit probabil acelasi multimetru (daca masoara totusi bine,cei 6,2 ohmi ar fi in regula,desi eu am gasit la doua rotoare originale cca 5 ohmi )

Daca lungimea firului gasit iesit iti permite,l-ai putea cositori fara sa mai debucsezi colectorul.Daca trebuie debucsat,ai primit ceva sfaturi de la panaitepaul .

Oricum cositorirea trebuie facuta pe interiorul inelului ;la rotoarele pe care le-am vazut eu,firele nu sunt cositorite,ci prinse prin presare pe interiorul inelelor

Ar fi utile niste poze,daca poti pune..daca vrei sa mai vorbim,tel meu este 0747450697.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...